reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí

Autor: Redakce | Publikováno: 21.4.2009 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

 

Odpovědi prezidenta republiky na otázky Lidových novin o nové ODS a Václavu Havlovi
 
LN: Václav Havel si pro sobotní LN pochvaloval "novou" ODS pod Topolánkovým vedením. Prý je "méně arogantní, fundamentalistická, ať už jde o dogmatický kult trhu jako hlavního dějiště světa, nebo pseudovlastenectví". Vypovídá tento názor podle vás spíš o Václavu Havlovi, nebo o ODS? A v čem?

VK: S Václavem Havlem sice moc často nesouhlasím, ale v tomto smyslu mu dávám za pravdu. Skutečně se jedná o novou ODS, resp. o vzestup jednoho křídla uvnitř ODS, se kterým jsem se já v minulosti nikdy nemohl identifikovat. Doufám, že i díky tomuto výroku Václava Havla leckdo dodatečně pochopí nezbytnost mého loňského odchodu z ODS. Topolánkova vláda – pánů Vondry, Schwarzenberga, Kocába, Bursíka, Lišky – je daleko více vládou Václava Havla než vládou mou.

Mirek Topolánek zároveň konstatoval v HN, že například po Alexandru Vondrovi by do řad ODS rád získal "jistou skupinu lidí" z okolí Václava Havla, protože ti lidé "patří k pravici". Nemá v tomto smyslu Topolánek pravdu? Neměl jste se už jako předseda ODS pokoušet tyto lidi dostat na svoji stranu? 

S kým se už delší dobu politicky (či možná jen mocensky) identifikuje Mirek Topolánek je snad každému, kdo má oči otevřené, zřejmé. Kruh zahájený listopadem 1989 se v podstatě uzavírá. Vzniká Občanské hnutí č. 2, ale to s pravicí nikdy nemělo a ani teď nemá nic společného. Žádné „rozkročování“ politiků, českou, v podstatě levicovou českou společnost nezmění. Pouze to změní ty rozkročující se politiky. 

Mimochodem, jak hodnotíte, že by se nakonec Václav Havel mohl zapojit do předvolební kampaně občanských demokratů? Nemyslíte, že by se to dalo vystihnout větou z jeho hry Audience: to jsou ale paradoxy...?

Nic paradoxního v tom nevidím. Je to logický důsledek celého dosavadního vývoje. Nová ODS mu zapojení do předvolební kampaně jistě nabídne. Koneckonců, už to dávno dělá.

Havel Vás v několika případech napadá, že děláte něco, co jste na něm sám kritizoval a tváříte se, že si to nikdo nepamatuje. Zdaleka nejvíc však kritizuje fakt, že jste nejmenoval premiérem Topolánka ("náš prezident nemá Topolánka rád") a také Váš požadavek, aby premiér přinesl seznam 101 podpisů poslanců ("jako když chtěli mít estébáci černé na bílém, že se jim někdo nebude později vykrucovat"). Jak byste na tyto výtky reagoval?

Tato kritika je zcela „falešná“ a „prázdná“. Mirek Topolánek zájem o třetí jmenování po 24. březnu neměl. Měl zájem, aby nebyl jmenován nikdo a aby on dovládl české předsednictví EU. To však nikdy nemohla přijmout ČSSD. Vznikl logický kompromis – prozatímní vláda a co nejrychlejší mimořádné volby. 

Srovnání podpisů poslanců, že umožní existenci vlády (nebo ujištění dostatečně silných předsedů politických stran, že sílu k podpoře vlády mají – což je dnešní případ) s estébáky komunistického režimu je spíše trapné a nemám důvod ho komentovat.

Čím si vysvětlujete, že Vás lidé z Havlova okolí, ale i z ODS, označují v kuloárech za ruského agenta? Havel to sice netvrdí přímo, ale z kontextu jeho slov lze chápat, že tuto teorii zcela nevylučuje ("o zvláštní a dlouhodobé harmonii mezi Václavem Klausem a nejelcinovským Ruskem ví kdekdo...")

I to je naprosto směšné a ponížil bych se, kdybych něco takového začal vyvracet. Za komunismu jsem byl označován za exponenta chicagské ekonomické školy a Miltona Friedmana u nás, dnes za ruského agenta. Tenkrát to byla pravda, teď je to sprostá lež. 

Petr Kolář, Lidové noviny, 20. dubna 2009
 

Václav Klaus

 

 

Soubor:Flag of the president of the Czech Republic.svg

 

reklama
1196 čtenářů | 13 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(ReginaH., 21.4.2009 13:21:51)
Odpovědět
Srovnávat našeho výborného presidenta Klause s Ruským agentem je ta největší blbost jakou jsem kdy slyšela.To už nevíte co vymyslet?Proč se orientuete zrovna natoho nekvalitnějšího co ještě u nás máme?Je lepší,než celý Havel,expresident.To byl president šlechty,sám se narodil jako bohaté dětátko,nemůže zato.Ale nikdy nepochopí život normálních lidí,kterých je většina.Měl se dobře i za komunistů.ODS ho chce do svých řad.Tonoucí se stébla chytá.Havel si udělal dobré jméno ve světě,díky sametové revoluci.To nebyla jen jeho zásluha.Byla to hl.zásluha studentů a těm se nová garnitura zachovala macešsky.Sebrala jim všechny výhody,slevy,musí si platit jízdné,jídlo ubytování bez slev.Přihláška na vysokou 550 Kč.Když se hlásí na 3 až 4 ,to je peněz.Je to jen pro bohaté.Skoda mluvit.Politika Havla Topola k ničemu jen pro ně.
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Josef Novák, 21.4.2009 15:20:36)
Odpovědět
Výborný komentář, zkuste ho udat do Haló novin.
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Dan, 22.4.2009 9:10:59)
Odpovědět
ano Havel je opravdu potomkem bohatých a vzdělaných rodičů.. společenské elity doby..


Klaus je potomkem haličských komunistů, bolševiků
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(fantomas, 22.4.2009 11:52:48)
Odpovědět
nejde o to,kdo je čí potomek,ale jde o rozum,chování a cítění,a o to náš současný prezident má.Budiž za to pochválen a ať je mu to ke cti.Havel sice začal dobře,ale nakonec ukázal,že mu jde jen o své materiální zájmy a tzv.duševní pomstu za své rodiče.Nic víc po něm nezbylo.Ted se angažuje v politice USA FED-WALL STREET,která je tou nejpodvodnější a nejarogantnější co si můžem představit pro celý svět.
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Petr St., 22.4.2009 12:11:47)
Odpovědět
Dane, Vaše příspěvky jsou skvělé, ale vadí mi Váš antisemitismus a neustálé poukazování na rasový původ prezidenta Klause. (V tomto si nezadáte s chlapci z Národního odporu.)

Jinak s Vámi opět souhlasím. Otec Václava Havla patřil mezi elitu své doby, a to i za Protektorátu BuM. Díky majetku svých rodičů mohl také jejich syn prodat svoji část paláce Lucerna estebákovi Junkovi, což jistě svědčí o velkodušnosti Václava Havla, který dokázal svým trýznitelům odpustit a pustit se s nimi do businessu.
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Dan, 22.4.2009 14:24:57)
Odpovědět
Cože ? Rusové jsou ale stejná rasa jako my ??
Mě vůbec nevadí to, že je Klaus bílý :-))))

Ale, to že vyrostl v rodině fanatických komunistů, to že si změnili příjmení a zatajili svůj původ, to že se vůbec nepřihlásil veřejně ke svým předkům a tají i jejich víru, stydí se snad zato ??
Tato jeho silná vazba na matičku Rus však existuje, a projevila se v celé řadě proruských a antičeských postojů.

A to je to co mi vadí, jeho vlastizrada.

Není možné mít včele země rusoservilního Pružinského, protože on nepracuje pro nás.


Zatímco česku dělá vesvětě jenom ostudu, Putin ho opakovaně pochálil za šíření ruské kultury a ruského jazyka v zahraničí a dal mu zao ti řád.


Nechci mít prezidenta, který šíří ruskou kulturu, nechci mít prezidenta, který dělá česku jenom ostudu a prezentuje navenek svoje názory, mnohdy proruské, nezastávající názory vlády ani většiny občanů.
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Dan, 22.4.2009 14:29:43)
Odpovědět
jenom tak mimochodem, přečtěte si vyjádření mluvčí dělnické strany ke znovuzvolení prezidenta Klause:

" Jsme potěšeni, že včele naší země stanul Václav Klaus, který je skutečným vlastencem a tvrdě hájí naši zemi proti bruselské zlovůli, a ne pochybný čechoamerický dobrodruh Švejnar.."

I v tomhle jsem v zásadním rozporu s DS, nevolil bych nikdy Pružinského a dal bych hlas skutečnému ekonomovi, namísto marxistickému teoretikovi..
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Dan, 22.4.2009 14:38:57)
Odpovědět
co to je za závistivou větu.. díky majetku svých rodičů.. on si může prodat svůj poctivě nabitý majtek komu chce... nejlépe tomu kdo má peníze..

nic to nemění na faktu, že zde porvnáváme čecha ze schopné a vzdělané rodiny s židobolševickým synkem uprchlíků z Haliče..
I proto je jasné, že zcela jinný vztah má k česku a západu Havel a zcela jin. KlausPružinskyj ten je orientován východně..
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(pro Dana, 22.4.2009 15:47:15)
Odpovědět
blablablablabla,už je ti líp?A co takhle Chocholoušek?
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Petr St., 22.4.2009 16:44:23)
Odpovědět
Milý Dane, Vaše příspěvky se rapidně horší. Na jednom místě píšete, že Klaus je Rus, a o pár řádků níže, že je židobolševik. Tak je to Rus nebo Žid? Co na zmatek ve Vaší hlavě říká Vaše děvče? Pozvěte ji jednou na euportál do diskuse. Rád se s ní seznámím.

P.S.
Proč by mě mělo zajímat prohlášení Dělnické strany? Je mi úplně volné...
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Dan, 25.4.2009 16:28:48)
Odpovědět
Pružinsští jsou ruští židé z Hlaiče, zarití komunisté.

Platí tedy vše co jsem napsal.. a jsou nato již dnes slušné důkazy.


Bohužel prázné Klausovy složky v aerchivech stb v praze a bratislavě jsou v Moskvě a to je horší.
Málokdo ví, co v nich bylo a proč je kgb odvezla tak rychle, jasné je že jsou tyto informace silný bičem Putina na Klause.
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Aja, 21.4.2009 18:03:26)
Odpovědět
Chválím moudrá slova prezidentova :-)))
Re: Klaus: Nová ODS se mění v Havlovo Občanské hnutí
(Josef Novák, 22.4.2009 16:42:38)
Odpovědět
Jenom proboha už žádné další šíření ruské kultury.