reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté

Autor: Ladislav Jakl | Publikováno: 5.5.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Reakce tajemníka prezidenta republiky na kritický dopis skupiny občanů
 
Vážení petenti,

prezident republiky Václav Klaus obdržel váš dopis, podepsaný celkem 12 občany a poslaný (dle vašeho sdělení) všem členům českého parlamentu, a požádal mne, abych se jím zabýval blíže.

Váš dopis jsem si přečetl a musím říci, že jeho obsahem jsem spíše zklamán. Na svou kritiku a výhrady proti činům pana prezidenta máte pochopitelně nárok. Bylo by ale dobré, kdyby každý člověk stavěl svou kritiku a postoje na relevantních základech a ne na drbech či pomluvách.

Naprostým drbem a pomluvou, patrně úmyslně šířenou zpravodajskými metodami, je váš výrok o údajné „preferenci proruského směřování politiky“ panem prezidentem. Opravdu to myslíte vážně? Nezdá se Vám, že pro takové nařčení je třeba mít více argumentů než pomluvy v novinách či někde na internetu?

Nezkusíte raději přemýšlet, kdo a proč takový drb šíří? Dělat dnes z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je tím nejsprostším diskreditačním vedením politiky, jaký si lze představit. Evropská unie nikdy sama sebe nebrala jako nějakou hráz proti Rusku. To by tam vstoupilo Norsko, které s Ruskem sousedí a v EU není, raději je v NATO. Spíše se – často výslovně – EU konstituovala jako protiamerická struktura. Proč největšími huráevropany jsou země s výjimečnými vztahy k Rusku? Proč největším motorem vzniku tzv. Euroústavy byl ruskými penězi placený německý exkancléř Schröder? Proč nejhorlivějšími zastánci Lisabonu na domácí i evropské scéně jsou zároveň největší odpůrci amerického radaru, který naopak pan prezident podpořil? To bylo od něj proruské? Proč největší odpor vůči Lisabonu je v radikálně protiruském Polsku? Nenapadne vás o tom trochu přemýšlet místo opakování klišé a fám?

Bez dalšího také kritizujete pana prezidenta za jednání kolem pádu vlády. Nenapadlo Vás někdy, že vláda (ne jako celek, spíše její někteří vedoucí představitelé a na ně navázané lobbyistické kruhy) svůj pád sama připravila, načasovala a nyní odpovědnost hází na druhé? Byl to snad president republiky, kdo za ODS a vládu odmítl prosincovou nabídku ČSSD na pakt o neútočení v době předsednictví? Byl to prezident, kdo odmítl povolebně slibovanou rekonstrukci vlády a učinil ji pak až po rozhodnutí lidovců stáhnout z vlády pana Čunka? Byl to prezident, kdo přiměl k odchodu z parlamentu oporu vlády poslance Pohanku, nebo to byl spíše byl ten, kdo ho předtím přiměl k přeběhlictví? Byl to prezident, kdo v této křehké situaci vyloučil z řad koalice dvě zelené poslankyně? Byl to prezident, kdo jim při jednáních odmítl poskytnout jediné vlídné slovo, za které byly ochotny vládu podržet? Byl to prezident, kdo odmítl velmi mírnou podmínku kritiků vedení z řad poslanců ODS, kterou byl pouze a jedině požadavek, aby předseda strany nechal hlasování v Senátu o Lisabonské smlouvě na svobodném rozhodnutí senátorů za ODS?

Vadí vám také, že prezident republiky požaduje co nejdříve nahradit vládu, která ztratila pověření jednat za Českou republiku, vládou s mandátem, a myslíte si, že by to počkalo do konce předsednictví. Pak se zeptejte samotných členů vlády, jak je po vyslovení nedůvěry nikdo v EU nebere vážně, jak každý chápe, že nemají mandát jménem ČR se k něčemu zavazovat, a jak všichni partneři čekají na vládu, která bude disponovat důvěrou. Nevidíte, že už vláda sama chce co nejdříve toto provizórium ukončit? Proč by jinak tato jednání tak rychle vedla, když prezident nemá žádný nástroj, jak dobu vládnutí vlády v demisi zkrátit? Chápete, že je v zájmu ČR mít co nejdříve vládu opřenou o důvěru za všech okolností, a že v době předsednictví to neplatí méně, jak si myslíte, ale naopak mnohem více?

Opakuji, že meze vaší kritice vám nikdo neklade. Ale zkuste ji poctivě odvodit z reality a ne jejího převyprávění těmi, jimž jste celá léta nevěřili, a nyní, protože zničehonic našli zalíbení v ODS, jim najednou věříte. Na závěr dodávám, že prezident Klaus určitě není žádný pragmatik. Naopak, je to člověk, pro kterého jsou zásadní ideje. Zkuste je poznat, porozumět jim, a pak je klidně trhejte na kusy. Ale opravdu je, ne jejich karikatury.

Zdraví vás 

Ladislav Jakl
 

reklama
1206 čtenářů | 14 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Dan, 7.5.2009 13:29:08)
Odpovědět
celá řada fakt ohledně proruských postojů v mezinárodních konfliktech již byla řeřena, i ta cena za šíření ruského jazyka a kultury v zahraničí od Putina, také klausův ruský původ byl mnohokrát zmíněn...

Pojdme se ale bavit o datacích jeho pseudovědeckých knih o klimatu, ruskými surovinovými giganty, které mají vazby zase na Kreml.

Pojdme se bavit otom komu ty knihy mohou posloužit a komu naopka ublížit a proč jsou to právě ruští ropaři, plynači kteří mu dotují ty komerčně neúspěšné tituly, které on zase naoplátku rozádvá starostům ruských měst...
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Váňa, 5.5.2009 11:41:26)
Odpovědět
Vážený pane Jakle,
Klaus je proti Lisabonské smlouvě, Klaus podporuje vstup Turecka do EU, Klaus znevažuje české předsednictví,Klaus podporuje Putina a jeho agresi proti Gruzii: Mám pokračovat?No a co se globálního ochlazování týče. Starým a senilním lidem bývá často zima, s tím nic nenaděláme.
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Jiří Zahrádka, 5.5.2009 12:03:20)
Odpovědět
Zato Vás hřeje mládí, žejo, eurosvazáku?
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Váňa, 5.5.2009 12:23:51)
Odpovědět
Co takhle argumenty místo výkřiků pane Zahrádka. Na tohle už tady máme Jiříka Paroubků, to jste krapánek zaspal. Teď už jste jen jeden z mnoha.
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Jiří Zahrádka, 5.5.2009 14:34:30)
Odpovědět
Váňa: "Starým a senilním lidem bývá často zima, s tím nic nenaděláme."

JZ: a to byl jako argument, abych na něj reagoval argumentem, jak mě vyzýváte? Nevím, na co reagovat. Napsal jste nějakou logickou hypotézu, s kterou bych mohl polemizovat? Jsem to asi přehlíd...
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Petr St., 5.5.2009 12:49:46)
Odpovědět
Klaus podoroval ruskou agresi do Gruzie???? A jejda! Pokud vím, tak jediné, co řekl, bylo, žese nejdená černo-bílý konflikt a Gruzie si to měla rozmyslet, než zaútočila. Což je mimochodem stará moudrá Clausewitzova poučka: "Nerozpoutávej válku, kterou nemlžeš vyhrát."
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Dan, 7.5.2009 13:13:17)
Odpovědět
Jak zaútočila, co to Jiří plácáš, vždyt ty tedka říkáš to co rusi a mluvíš proti západu, což je tvůj vlastní lid ??

Myslíš, jak Gruzie zautočila na svém vlastním území ??? Ten utok myslíš, a jak se mu bránila 23. pancéřová ruská divize, která překročila hranice gruzie a započala s obranou, která skončila až 50km od hl. města Gruzie.

Nejseš trochu pomatenej ???
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Jiří Kučera, 5.5.2009 11:26:26)
Odpovědět
Pan Jakl předvádí svoji obvyklou demagogii. Věčná škoda, že psaný text nemůže doprovodit svojí tradiční dramatickou mimikou a intonací… Nikdo přece nedělá „z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy“ – například z britských konzervativců určitě ne. V případě Klause jsou ale pro otázky na téma jeho vztahu k putinovskému Rusku konkrétní důvody. V podstatě je úplně jedno, jestli Klaus je nebo není jeho aktivním agentem. Důležité je, co dělá. Když se prezident malého středoevropského státu schází na tajných nočních schůzkách s šéfem Lukoilu a odmítá to jakkoliv vysvětlit (asi proto, že to bylo po pracovní době) – a to je jenom jeden příklad za všechny – tak se ani tento prezident, ani jeho patetický spin doctor Jakl nemůžou divit, že si někteří lidé kladou otázky, proč to dělá.

Také je roztomilé, jak pan Jakl nepřímo přiznává aktivní podíl Klause na pádu vlády. Místo, aby jasně řekl, že Klaus neinstruoval Tlustého a Schwippela, jak mají 26. března hlasovat, pouští se do rozboru jednotlivých selhání vlády a vládních stran. Ta jsou sice nepochybná, ale to nic nemění na skutečnosti, že kdyby Tlustý a především Schwippel nehlasovali podle Klausova přání, tak by vláda bez ohledu na trestuhodný amatérismus Topolánka a Bursíka nepadla.
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(erth, 5.5.2009 10:08:07)
Odpovědět
pokud jen trochu uvažující člověk pozoruje případy, ve kterých se používá tenhle alegorický průvod nesoucí obrázy Klause s nápisy a skandováním agent atd.,pak mu musí dojít, že jde opravdu velice často o snahu nějakého think okruhu lidí zakrýt události a příčiny v pozadí, vytvořit mlhu. Konec konců k tomu existuje ještě dostatek chytrolínů, kteří si přihřívají vlastní polívčičku a prosťáčků, které blaží, že jsou in.
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(kajina, 5.5.2009 8:33:27)
Odpovědět
Díky za jasné vysvětlení a jasnou zprávu. Kéž by si to konečně přečetli a vzali na vědomí všichni ti, kteří zdravému rozumu, inteligenci a politické předvídavosti pana prezidenta nesahají ani pod podrážky. Souhlasím naprosto se vším a doufám, že pan prezident neustálý tlak na svoji osobu ustojí a nenechá se zviklat ve svých názorech.
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Gruber, 5.5.2009 8:23:12)
Odpovědět
A co když je to všechno jinak. Co když měla paní Holubová pravdu. Co když má ruská zpravodajská služba snímky nebo filmy, zachycující pana prezidenta v choulostivých situacích. Nevysvětlovalo by to jeho náhlé citové vzplanutí vůči Sovětskému svazu. Omlouvám se, teď se to už vlastně jmenuje jinak.
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Petr St., 5.5.2009 9:49:01)
Odpovědět
To by mě zajímalo, od kud by takové informace Holubová mohla mít... snad jedině od ruských tajných služeb. Já si naopak vzpomínám na fotografie diplomata havlisty Pavla Křivohlavého, kterak v Bělrusku hostí mladistvé chlapce a odvádí si je někam na pokoj.
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Aja, 5.5.2009 7:38:06)
Odpovědět
Naprostý souhlas s článkem.
Re: Dělat z každého kritika bruselského socialismu agenta Moskvy je sprosté
(Brabec, 5.5.2009 2:09:29)
Odpovědět
Konečně - někdo to musel říci nahlas !!!