reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 6.5.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Vystoupení prezidenta republiky po senátním hlasování o Lisabonské smlouvě

 

Musím vyjádřit své zklamání z toho, že někteří senátoři po nevídaném politickém i mediálním, domácím i zahraničním nátlaku rezignovali na své donedávna veřejně zastávané názory, a tím i na svou politickou i občanskou integritu a s ratifikací Lisabonské smlouvy vyjádřili svůj souhlas. Postavili se tím zády k dlouhodobým zájmům České republiky a nadřadili jim krátkodobé zájmy současných politických reprezentací i svoje vlastní.
Je to velmi smutný doklad dalšího selhání významné části našich  politických elit, které v různých obdobných okamžicích až příliš dobře známe z české historie. Naši politici si vždy nacházeli podobné zbabělé zdůvodnění: Jsme malí, slabí, v evropském kontextu nic neznamenáme, musíme se podřídit, i když s tím nesouhlasíme. Toto odmítám. Buď jsme po listopadu opětovně nabyli suverenitu a tím i odpovědnost za další osudy naší země, nebo to celé byl tragický omyl. To je v roce dvacátého výročí listopadu 1989 obzvláště aktuální připomínka.
Nyní počkám, zda skupina senátorů, jak někteří z nich avizovali, požádá Ústavní soud o další posouzení Lisabonské smlouvy ve vztahu k naší ústavě. Pokud k tomu dojde, nebudu o svém rozhodnutí ratifikovat či neratifikovat Lisabonskou smlouvu uvažovat dříve, než Ústavní soud  vydá svůj nález.
Mé názory na tuto věc jsou známé a jasné. Nemohu si dovolit v jednu chvíli být zásadně proti, a pak, protože se mi to začíná hodit  k mým osobním politickým či kariérním cílům, snadno změnit názor.
Ale nepředbíhejme. Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá, protože byla v jednom členském státě odmítnuta v referendu. Proto pro mě rozhodování o ratifikaci této smlouvy zatím není na pořadu dne.
Václav Klaus, 6. května  2009
 

Václav Klaus

 

 

Soubor:Flag of the president of the Czech Republic.svg

 

reklama
1114 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(., 6.5.2009 18:14:49)
Odpovědět
Jak sakra může být kompatbilní LS s ČR ústavou, když ústava říká "lid je veškerým zdrojem státní moci" nebo "ČR je svrchovaný demorkatický právní stát" Vždsyt tohle LS popírá očividně!
http://zpravy.idnes.cz/nema-pravo-vzdorovat-tlaci-politici-na-klause-kvuli-lisabonu-ptt-/domaci.asp?c=A090507_110803_domaci_abr
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Dušan Streit, 6.5.2009 18:16:27)
Odpovědět
Děkuji.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(v.n., 6.5.2009 18:41:54)
Odpovědět
Selháním politických elit bylo dotažení korupcí obouchané mátohy na prezidentskou funkci, pane Klaus.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Kicmiz, 7.5.2009 9:28:22)
Odpovědět
Souhlasím s názorem p.Klause.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Zdeněk Pejša, 6.5.2009 18:48:47)
Odpovědět
Stále jsem věřil, že Lisabonská smlouva senátem neprojde, když na sjezdu ODS jí nebyla dána podpora. To, co se dnes stalo, je popřením všech snah našich předků od počátku české státnosti a o vymanění se z područí kohokoliv. To podivné seskupení, které nerespektuje naprosto žádnou demokracii, je vlastně jen zlatým dolem pro velké státy, jako Neměcko a Francie. Anglie se na tento spolek stejně vykašle, Německo zatím nerafikovalo, Finsko také ne, Polsko vyčkává, Irsko už jednou řeklo v referendu jasné NE. Jak je možné, že toto naši politici nerespektují a veřejnost s tím neseznámí ! Dopolední ohnivý Topolánkův výstup s tím, že pokud neschválí Lisabon náš senát - EU si to vynutí a bude to pro nás horší - to je na trestný čin vlastizrady. Nikdy v minulosti před rokem l989 jsme se nemuseli žádné velmoci zodpovídat z kdejaké pitomosti, včetně dětských hřišť, školek, jak jsou zahnuté banány a co smíme či nesmíme pěstovat na našich polích... Je to hnus a panu prezidentu Klausovi držím palce, aby tento tlak pomatenců, kteří od EU očekávají pečené holuby do huby, vydržel. Věřím v samostatnost České republiky, v demokracii v plném slova smyslu a v to, že se ubráníme migraci z islámských zemí, což Francie, Neměcko, Švédsko, Holandsko, Belgie, Itálie, Španělsko a další nedokázaly. Nyní nám chtějí radit a dávat kvóty, kolik těch mohamedánů tady musíme mít. A to není všechno. Přál bych si vidět toho, kdo tak touží jít do Evropy, aby měl za souseda Araba, na zahradě mu postavil minaret a vykřikoval svoje práva, neslučitelná s naší identitou. Jsem nesmírně zklamán z postupu našeho senátu i parlamentu. Většinou jsou to starší ročníky, dříve provolávali slávu Moskvě, včetně Topolánka ve vojenském gymnáziu a nyní provolávají slávu Bruselu. Nepokládám je za své představitele, ať tedy do toho Bruselu táhnou, ale ne za naše peníze a na úkor našich práv. Poslanci jsou vlastně pátá kolona EU. Nikdy jsem nebyl komunista, ale tohle co vidím dnes, mne naprosto děsí.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Jan Zeman, 6.5.2009 19:08:25)
Odpovědět
Děkuji panu prezidentovi za velmi jasné vyjádření jeho postoje.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(jj, 6.5.2009 19:28:04)
Odpovědět
Dovoluji si tvrdit ,že vím naprosto přesně jak by volil zakladatel EU Robert Schuman - volil by pro Lisabonskou Smlouvu - a proč? protože Schuman byl Vichystický fašista který v r.1940 jakožto poslanec volil pro samolikvidaci francouzské demokracie (ve stylu Německa 1933 a ČSR 1948).
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(ann48, 6.5.2009 20:24:50)
Odpovědět
Je mi na zvracení. Teď spoléhám už jen na prezidenta Klause /i když některým jeho krokům nerozumím/ a na hrdé Iry, doufám, že neshrbí hřbet jako poslanci a senátoři ODS, o kterých jsem byla přesvědčená, že LS zavrhnou..Jen doufám, že příští kongres ODS vystaví účet p. Topolánkovi a ostatním, kteří nás zaprodali, jen nechápu proč.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Felix, 6.5.2009 20:56:18)
Odpovědět
V tomto prohlášení není jediné slovo špatné, všechna jsou skvělá. Doufejme a modleme se k Všemohoucímu.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(chouan, 6.5.2009 22:47:56)
Odpovědět
Zlatá slova. Hluboce děkuji.
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Dan, 7.5.2009 6:45:34)
Odpovědět
Jeho myšlenky postupně pochcípaly, zbyla mu už jenom politická ekologie, lae i v tomto boji je v obrovské defenzívě a jeho dny coby neúspěšného muže jsou pomalu sečteny.


Vám ostatním.. je mi Vás líto, jste nesourodý spolek lidí, který spojuje nenávist, jinak nic.

Po evropských volbách natom bude Vaše ego ještě hůře.
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Petr St., 7.5.2009 7:54:00)
Odpovědět
No, milý Dane, čtu Vaše příspěvky pravidelně, a na to, abyste někomu vyčítal, že jej "spojuje nenávist", nemáte nejmenší právo. Každý si může přečíst Vaše eurokomsomolské výpotky, které jsou plné nenávisti, antisemitismu a lidské hlouposti. (Ostatně, jako i tento poslední.)

Píšete, že Klaus je se svými názory v defensivě, ale to samo o sobě nemá žádnou morální hodnotu. Můj dědeček i otec byli za komunismu v defensivě proti většině, ale jednali správně. Chápu, že Vy, jakožto syn aktivního komunisty, a nyní sám aktivní eurohujer, nebudete nikdy v defensivě proti většině, vždy se otočíte jako korouhvička po větru, taková je Vaše povaha, ale nechtějte, aby všichni lidé byli takto morálně pružní.

P.S.
I když ví, že to nepochopíte, tak se Vám přiznám, že mne nevede nenávist, nýbrž láska k vlasti. Lidé, kteří zavírají své matky do domovů důchodců tento cit nikdy nepoznají, ale i přesto existuje, byť je dnes v defensivě.
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Dan, 7.5.2009 11:00:34)
Odpovědět
Srovnal jste většinový vědecký názor na změny klimatu s domovy důchodců.. ??

No, to vůbec nebudu komentovat.. :-))

Ano, je to nenávist co tu spojuje žide s protestanty, katolíky, ale i panslovanskými bezvěrci, konzervativce s komunisty...
nenávist vůči evropské integraci.


Těžko můžu cítit nenávist k židům, když snimi sedím v kanceláři a můj šéf je žid, že ? :))

I mnoho z mých nej kamarádů jsou židé, bankéři.


Jenom nejsem židoservilní připodělánek, nazývám věci pravými jmény.
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Petr St., 7.5.2009 11:15:11)
Odpovědět
Valím oči na Vaší neprůstřelnou logiku: "Ano, je to nenávist co tu spojuje žide s protestanty, katolíky, ale i panslovanskými bezvěrci, konzervativce s komunisty... nenávist vůči evropské integraci."

Aha, takže když např. nenávidím vraha svého dítěte, není to proto, že jsem své dítě miloval, nýbrž proto, že nenávidím vraha. No, panečku, možná by si chtělo trochu ujasnit vztah mezi příčinou a následkem.

Ale v Euroreichu je možné všechno...
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Dan, 7.5.2009 12:12:03)
Odpovědět
:-)))
promiňte ale musím se Vám smát, no nic ve zlém.. srovnávat důchodce s vědci, a tedka nově toho vraha s ekonomickopolitickým blokem Evropy, zdá se Vám to vážně féér ??

Víte, o přivnání se říká ža kulhají, pro svoji častou různost v identitě se skutečností, u vás jsou to však uplní mrzáci.

Nebo li, stručně řečeno.. ne, to co jste uvedl to srovnávat nelze a smrdí to demagogií.
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Dan, 7.5.2009 12:18:15)
Odpovědět
ještě doplním..

paradoxně se takto v politické straně libertas potkávají např. fanatičtí věřící a homoféébové typu Makaje s obhajivateli homosexuálů, Dr. Železný, lidé co chtějí církevní restituce s lidmi co jsou zásadně proti, lidé co uznali krista a žijí v něm s lidmi co krista popírají atd. atd.

Spojuje je mnohdy opravdu jen čirá nenávist, pro mě je to žalostně málo.

Vždycky když v minulosti spojovala některou skupinu pouze nenávist a touha po destrukci něčeho, vždycky to dopadlo špatně.

Co je to euroskeptik ??
Neonácet co křičí destaroy EU, anarchista který z uplně jin. důvodu, opačného pol přesvědčení zase křičí totéž, komunista který vidí EU moc kapitalistickou, nebo konzervativec, který ji vidí moc socialistickou ??

Co to je euroskepticismus, vždyt to není nic, politické prázdno !

Jak můžou tito nihilisté tvořit strany a hnutí a tvářot se že jsou to strany které mají nějaký program, nějakou realistickou alternativu k tomu co chtějí zlikvidovat, ale neuvádějí ji.
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Daniel Makay, 7.5.2009 13:43:00)
Odpovědět
My jsme ti opravdu vděční za to jak obohacuješ tyhle diskuse.

Jsi moudrost sama, ona se v tobě ztělesnila. A jak všemu rozumíš, jsi hoden našeho obdivu a úcty náš veliký.

Nebýt tebe tak bychom nebyli schopni vzhlédnout k novým perpektivám o veliký a božský.

Z hlubokou úctou člen tvého božského fanklubu.
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Dan, 7.5.2009 14:52:07)
Odpovědět
Nemusíš kemě vzhlížet, radši spituj svědomí, jak si obhájíž před bohem že šéf tvé Libertas je propagátor "jinakosti"-homosexuality...

Jmenovče :-)
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Daniel Makay, 7.5.2009 16:05:21)
Odpovědět
Já už si to rozmyslel o veliký a božský.

Ty jsi mne napravil, dám hlas jen a jen tobě, jestli nebudeš kandidovat tak tam ani nejdu přesvědčil si mne o své nadřazenosti.

Věřím, že ty jsi ten vyvolený !
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Dan, 7.5.2009 21:37:32)
Odpovědět
Kde jsou tvoje silná slova ??
Nenašels protiargument, jak jinak, dokřivil ses, ale ty se z toho vyspovídáš a vše bude o.k. žeano..

Je mi tě líto !
:-)
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Petr St., 7.5.2009 12:21:06)
Odpovědět
Hm, ale já nesrovnával morální či jiné kvality zmíněných soucen, nýbrž poukazoval na kauzalitu mezi aktem A a aktem B.

Bohužel vidím, že Vaše kognitivní schopnosti obsahu uvedené teze jsou nulové.
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Zdeněk Pejša, 7.5.2009 11:42:50)
Odpovědět
Jsem invalidní důchodce, ale rád Vám přispěju na jízdenku do Bruselu a už tam zůstaňte. Dělejte tam třeba pucfleka těm byrokratům, kterým hodláte dát v plen naši milou českou zem. My se bez Vás i bez nich velmi dobře obejdeme.
Re: Klaus je pro tuto chvíli mrtví
(Merlin, 7.5.2009 13:32:32)
Odpovědět
Naprosto politicky nekorektne a zcela nedemokraticky bych ti s velikou chuti nakopal p r d e l , ty priblbliku jeden!
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Kicmiz, 7.5.2009 9:25:43)
Odpovědět
Proč je zde cenzura ?
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Felix, 7.5.2009 11:02:18)
Odpovědět
Aby bylo jasno, jak je definována demegogie:
""Proletáři všech zemí, spojte se, to je jejich evropská politika," křičel na sociální demokraty Mirek Topolánek." Sám největší internacionalista Goebelsovsky obviňuje druhé z internacionalismu.
Ono toho je na tomto lumpovi víc: Třeba jak říká, že Lisabon má hodně chyb, ale nepřijmout ho by byla chyba ješt větší. Všimnětesi, co se naučil od chyb komunistů - už to není rozhodování mezi černým a bílým, ale vše je šedé a my v té šedi musíme souhlasit s politbyrem.
Na hlupáky účinkuje zastrašovací metoda
(lokhart, 7.5.2009 11:33:30)
Odpovědět
Náhled dolezite.sk
Dolezite.sk | dôležité informácie, denné správy, aktuálne …

Demokracia, strach, dane..

dolezite.sk/
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Felix, 7.5.2009 11:11:28)
Odpovědět
Ještě dodávám sviňárnu HN: "Jste jak proletáři, křičel Topolánek. Senátory to nehnulo" -všimněte si toho "senátory to nepohnulo" Pevní senátoři- zradili. Všímáte si?
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Josef Novák, 7.5.2009 12:00:30)
Odpovědět
Prezident nepodá odcházející vládě ani ruku, neřekne jí ani ň. Já jsem hodně smířlivý a chápající, ale tohle už vážně přehnal.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(., 7.5.2009 12:17:12)
Odpovědět
Podat ruku vlastizrádcům? Nikdy! To je radši postavit ke zdi
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Jiří Zahrádka, 7.5.2009 15:19:25)
Odpovědět
No, fakt je, že tohle mi připadá taky jako takové zbytečné gesto, kterým si prezident moc nepomůže. A bohužel tím nepomůže ani těm, s kterými je spojován. Na druhou stranu, ona je to asi jen taková tradice, že odcházející vládu prezident pozve na sklenku. Není jeho povinností to dodržovat, a fakt je, že by to asi bylo trochu křečovité, culit se tam na sebe s Bursíkem nebo Langerem.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Adolf Polák, 7.5.2009 14:31:19)
Odpovědět
Je škoda, že "ti nejchytřejší" nevnímají moudrost
našeho pana prezidenta. Hloupost je neléčitelná.
Re: Klaus: Lisabonská smlouva je pro tuto chvíli mrtvá
(Dan, 7.5.2009 21:41:35)
Odpovědět
Ano, moudrost pana prezidenta docení vskutku málokdo, z významných evropských či dokonce západních politických čpiček, dokonce vůbec nikdo.

Klaus je ve světě považován mnohem spíše za trucanta za každou cenu, ekonomického zkrachovalce a věčně ukřivděného ješity.

Nikde, ani v britských pravicových novinách jsem se nedočetl pranic o té jeho moudrosti, čím to asi bude ??