reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace

Autor: Redakce | Publikováno: 13.5.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Poslanec Jan Schwippel se v úterý 5. května zúčastnil televizního duelu s kandidátem SNK-ED Lukášem Mackem. „Byla to hezká ukázka  mediální manipulace“, tvrdí poslanec Schwippel. „Už úvodní představení hostů bylo zmanipulované“, říká. „Zatímco u kandidáta Macka poslední věta představení zněla, že je ‘uznávaným odborníkem na Evropskou unii’, u mě vypíchli, že jsem z ne zcela jasných důvodů položil vládu”, poznamenal Schwippel.
 
Moderátorka pořadu podle něj byla jasně na straně Macka. “První otázkou, kterou mu dala, bylo, zda Libertas.cz řadí též do skupiny euroskeptických pozérů”, říká Schwippel. “Uměl bych na to jasně odpovědět: euroskeptici jsou ve skutečnosti bruselské elity, které se bojí evropských občanů a ignorují výsledky tří všelidových hlasování. Na mě se ale obrátila s dotazem, zda minoritní skupina Libertas může v Evropském parlamentu vůbec něco zmoci”, komentuje Schwippel.
 
Tento pořad podle něj dobře zapadá do trendu českých médií, které z různých důvodů bojkotují ty, kteří kritizují Lisabonskou smlouvu. “Přestože posílám do médií pět tiskových prohlášení Libertas.eu denně, nikde se z nich neobjeví ani řádka”, kritizuje poslaec Schwippel.
 
Macek se poté postaral také o to, že dobrá polovina pořadu se týkala údajné škody, která plyne České republice z pádu vlády. Údajně poškozené předsednictví bylo velkým tématem. Poslanec Schwippel to označil za virtuální realitu a ty, kteří takové poselství šíří, za ty, kteří skutečně škodí mediálnímu obrazu a zájmům ČR. “Připomíná mi to některé poslance a jiné politiky Čtyřkoalice, kteří před časem jezdili do Bruselu žalovat na ČR”, uvedl.
 
“Pan Macek ovšem řekl, že není virtuální realita to, že na setkání ministrů místního rozvoje přijelo jen pět ministrů. I kdyby jich ale přijelo všech šestadvacet, žádný konkrétní přínos pro občany ČR by z toho nevyplynul”, je přesvědčen poslanec.
 
“Pan Macek tvrdil, že poškození evropského předsednictví způsobí dlouhodobou škodu nejen ČR, ale i všem zemím menší a střední velikosti”, říká poslanec. “Ale to, že v ČR docházelo a dochází k porušování základních demokratických principů, když v procesu tzv. justiční mafie vyjádřila protest nejen Unie soudců, ale i  Unie státních zástupců, když nebyl z vůle koalice dovolen předseda komise k vyšetření kauzy Morava, když Dalík přirovnává pana prezidenta  k Henleinovi a když Topolánek přinutil senátory ODS schválit anti-demokratickou Lisabonskou smlouvu, ho nechává zcela klidným”, uvedl.
 
“Lisabonská smlouva je  pro ČR nevýhodná a nebezpečná v mnoha ohledech”, říká poslanec. Znamená nebezpečí restituce majetku sudetských Němců, nebezpečí bruselského zvyšování ceny elektřiny a plynu, nebezpečí přidělování přistěhovalců podle kvót do ČR, nebezpečí zavádění nových evropských daní a nebezpečí přehlasování ČR v mnoha citlivých oblastech. “Tím, kdo podle statistických analýz na hlasovacím mechanismu nejvíce ztratí, není nikdo jiný, než právě Česká republika”, vysvětlil v pořadu poslanec Schwippel.
 
V jedné věci ale byla debata poučná. Poslanec Schwippel vyzval Macka, aby pokud hovoří o “strašení Benešovými dekrety”, se zavázal, že jakoukoli případnou škodu občanům ČR z platnosti Lisabonské smlouvy ve vztahu k prezidentským dekretům uhradí ze svých prostředků. “Pan Macek se začal vymlouvat, že nemůže garantovat za rozhodnutí nezávislých soudů”,  upozorňuje poslanec. “Myslím, že to je více vypovídající než dlouhé řeči o neexistujícím nebezpečí”, uzavírá.

reklama
1440 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Brabec, 13.5.2009 0:20:57)
Odpovědět
Můj hlas má Libertas !
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Syrová, 13.5.2009 7:48:15)
Odpovědět
Můj taky, řešení je LIBERTAS...
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Dan, 13.5.2009 13:45:15)
Odpovědět
Vladimír Železný byl obžalován z daňových úniků a dostal podmínku.


Libertas.cz má na své kandidátce, v jejím čele lumpa, úředně ověřeného podvodníka.

Bravo !!
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Lopata, 13.5.2009 14:04:48)
Odpovědět
Kazdej ví že ty ses socialistický prase. Az bude totalita ty budes štastný.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Princ Drson, 18.5.2009 4:21:35)
Odpovědět
Vite, jsou zeme, kde se k tomu, aby se mohlo kandidovat do verejnych funkci pozaduje bezuhonnost.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Lopata, 13.5.2009 14:03:39)
Odpovědět
Volte SSO, Pze libertas bude propadák
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Jan Jonak, 13.5.2009 7:46:21)
Odpovědět
Ode mne ho dostane taky, konečně někdo, kdo je poslal ke dnu za jejich přemety a kecy o tom jak to přemet není a proto se ho bojí...co kdyby to bylo nakažlivé :))) Nakonec se stejně ukázalo, že ODS a ČSSD je jedna nezávislá vládní banda...
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Kicmiz, 13.5.2009 8:22:48)
Odpovědět
Sleduji TV a tisk často a mám rovněž dojem že je zde obrovská manipulace.Vždy platilo že ten kdo ovládá média,tak vyhrává volby ,manipuluje s občany státu atd.. ,zřejmě to je ráj lobbistů. Bohužel jen málo občanů si dokáže udělat správný úsudek a ostatní jsou lehce ovlivnitelní. Pokud si porovnám obě největší strany,tak ČSSD umí lépe pracovat s tiskem a televizí než ODS/ ta projela vše na tom,že neuměla pořádně vysvětlit svůj program/. Takže ten kdo ovládá media je vítěz.Souhlasím s názorem,že odpůrci Lisabonu nemají potřebný prostor a tím nemohou vysvětlit své námitky.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Jiří Zahrádka, 13.5.2009 10:08:23)
Odpovědět
Libertasu nefandím, ale fakt je, že Z1, ač soukromá, bohužel zapadá do mainstreamu, tvořeném "veřejnoprávní" ČT a dnes již dostatečně angažovanou TV NOVA. Před časem jsem na Z1 viděl takový ten večerní pořad, kde moderátor s hostem komentují témata z novin. Moderátor tam byl, pokud si vzpomínám, v takové té póze povýšeně se usmívajícího, když mluvil s hostem o LS, nebo Klausovi, teď už nevím. Každopádně, kdyby měl být moderátor nestranný a profesionální, tak měl tenhle už ždímat vemena krávám v mlékárně, a ne pracovat jako moderátor ve zpravodajské TV.

Bohužel, je to příklad z praxe, kdy neplatí, že soukromý = automaticky lepší. U televizí je to charakteristické, bohužel. Viz TV NOVA, jak zmršila dabing legendárního seriálu Profesionálové (kromě mnoha jiných). My, kdo si pamatujeme výborné dialogy z verze ČST z 80. let, můžeme jen smutně vzpomínat. Bohužel, tím, že se do toho NOVA tak položila a koupila i díly, které se dříve vysílat nesměly a vysílání několikrát opakovala, je jasné, že ČT nebude svou starou verzi vysílat, protože by to byl risk - lidi už "Profíky" viděli mnohokrát díky NOVĚ; skutečnost, že kvalitní dabing ČST dělá ze seriálu něco úplně jiného, než co předvedla NOVA, většinu lidí ani nenapadne.

Zpět k Z1 - majitelem je významná investiční skupina, asi jim nejde primárně o zisky z TV. Takže charakter vysílání je možná ovlivněn opatrností, aby jim potenciální drsná pravdivost TV vysílání nezkazila image. Jo, takhle na hlavu postavená logika bohužel ovládá současný svět.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Evropan Jirka, 13.5.2009 20:19:04)
Odpovědět
Rozdíl mezi soukromými a veřejněprávními médii je v tom, že lidé jako Schwippel, Bobošíková, Mach aj. se v těch prvních vůbec mohou objevit, zatímco ta druhá uplatňují totální embargo. Že musejí čelit přesilovce je nepříjemné, ale při troše taktiky se to dá zvládnout a ve vlastním oslabení je možné i skórovat (viz Bobošíková, která rozstřílela tátu Falbra na hadry).

Příteli Jiří Zahrádko, cožpak nevidíte, že tohle není jen tak nějaká drobnost? Že je to odlišnost zásadní, diametrální? Že je to něco jako nebe a dudy?
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Jiří Zahrádka, 14.5.2009 14:11:27)
Odpovědět
Petr Mach se taky v ČT občas objeví ;-). Mně je spíš divné, že soukromé investory neláká udělat kanál, který by se fakt zásadně lišil. Jako mají Amíci Fox News. Ty jsou sice možná trochu manipulativní (nevím, já tu stanici neznám), ale myslím, že už od několika lidí jsem slyšel vyjádření ve smyslu "CNN o tom samozřejmě mlčela, odvysílala to jen Fox News."

Kdybych já investoval do TV kanálu, tak se především podívám na ostatní kanály, a budu se snažit najít něco, co na těch ostatních není. A nemohu si pomoct, zpravodajství na Z1 je v podstatě obsahově stejné, jako u ostatních kanálů.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Jiří Zahradka, 14.5.2009 9:05:05)
Odpovědět
A ještě bych k tomu rád dodal, že o mně všichni říkají, že jsem podobný Boddiemu, tak jen abyste to věděli.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Jiří Zahrádka, 14.5.2009 14:03:48)
Odpovědět
Jo, jsem celej Bodie. Ale když použijete své jméno, a ne to mé, když píšete své komentáře, na kvalitě Vašich textů to určitě nic neubere. Protože vidím, že názory máte velmi dobré :-))!
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(roman, 13.5.2009 10:48:02)
Odpovědět
"Přestože posílám do médií pět tiskových prohlášení Libertas.eu denně, nikde se z nich neobjeví ani řádka”, kritizuje poslanec Schwippel."
Vitejte v realite. Chapu, ze na to nejste z ODS zvykly, ale tohle je normalni. Media se takhle chovaji ke vsem malym politickym stranam, obzvlast k euroskeptickym. Pochybuji, ze jste se jako clen ODS pokusil chovani verejnopravnich medii zmenit...
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Jiří Zahrádka, 13.5.2009 11:41:52)
Odpovědět
Ano, tohle mě také zaujalo. To prostě je normální, i když na druhou stranu, Libertas v masmédiích trochu probírali, tak by možná občas něco mohli použít. No, nevím.

Fakt je, že shození vlády zrovna v době předsednictví nebylo nejšťastnější a obávám se, že se to skutečně může zneužívat jako argument proti střídavému předsednictví, proti novým členským státům, proti Klausovi... Problém je, že si někteří neuvědomují, že nerozhodují fakta (např. o tom, že nám předsednictví stejně v podstatě nic nedalo, ani kdyby všechno šlo jak po másle a vláda to dotáhla s důvěrou do konce), ale to, jak budou fakta (dez)interpretována médii. Mělo se počítat s tím, jak se bude pád vlády vykládat, ne s tím, jaký dopad by to mělo technicky, bez vlivu médií. A to platí obecně. Není důležité, jak výkonný motor mám v autě - důležité je, jak to auto vypadá v televizní kameře.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(liuk, 13.5.2009 18:18:24)
Odpovědět
Zas tak vyhrocený a nestranný mi tenhle konkrétní duel nepřišel. Na začátku jsem ani nezaslechl, že by moderátorka říkala, že Schwippel vyslovil vládě nedůvěru ze známých důvodů. A závěr se Schwippelovi povedl, to jo. :)
Ale doporučuju si na stránkách Z1 v archivu pustit duel z následujícího dne (6.5.), kde seděl Milan Cabrnoch z ODS.
To je fakt něco neuvěřitelného, co tam povídal jako status quo EP. Nejdřív tam normálně odvyprávěl, že EP nemůže navrhovat legislativu, že se to musí tahat přes úředníky do komise. A bral to úplně jako normálku, že "zákonodárná" instituce nemůže podávat zákony. A pak, když mu moderátorka řekla, že v posledních pěti letech na plenárních zasedáních moc nevystupoval, tak odpověděl, že to je pravda, ale že veřejné vystupování stejně není důležité. Že se všechno hlasování dohodne předem za zavřenými dveřmi v komisích, klubech. Tam že mluví hodně. Jen mě to dává dojem, že i zasedání a hlasování mocensky strašně omezeného EP je velká šaškárna? Ale hlavně, že je tak pěkně archivováno na webu.
Mrkněte se na to, i když vás ty samotné informace nepřekvapují. Mně spíš dostává, že se to už veřejně říká a nikdo se v tom ani nenimrá. Škoda, že proti němu neseděl Schwippel nebo Mach.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Jiří Zahrádka, 13.5.2009 19:27:17)
Odpovědět
Přesně, přesně, přesně! Ten závěr je přesně to, co trápí mě a dovádí mě k apatii. Lidem je jedno už úplně všechno. Mnozí si pořád myslí, že když zveřejní skandální věc, lidi se napruží a zareagují. Ale ne - dneska je skandál normou a s lidmi to ani nehne. Všechno je jim jedno. Tupé stádo.

A to je to nejhorší, protože dokud byl problém v nevědomosti lidí, byl jasný recept - dostat informace na veřejnost. Ale dnes, když informace jsou, ale lidem je to jedno - co lze tedy dělat?
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(runner, 13.5.2009 21:44:31)
Odpovědět
Kdyby tu vznikla jedna silná konzervativní strana, měla by šanci překročit 5%, takhle dostane Libertas 0,8 a SSO 1,2 %. No jo, jenže ono nejde o názory, každý chce hlavně teplé místečko v nenáviděném Bruselu. Víte kolik bere poslanec EP? Cca 300 000,- + 500 000,- pro platy svého "týmu", po skončení mandátu potom důchod 98 000,-. Myslíte, že třeba železnýmu jde o něco jinýho? Jděte se všichni vycpat.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Dan, 13.5.2009 22:14:57)
Odpovědět
Je víc než komické, když někdo jako železný vyřvává kritiku té stejné unie, z níž finančně profituje.


Není žádným tajemstvím, že železný je podvodník, pašerák, defraudant a tunelář.

To, že byl odsouzen překvapí málokoho, mě spíš zaujala výše trestu, tohoto známého euroskeptického podvodníka.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Petr Ji, 18.5.2009 14:37:21)
Odpovědět
Železný byl ředitel v té době nejlepší televize a jeho pořad Volejte řediteli byl nejlepší pořad. Tak se o něho neotírejte, je to trapné.
Moderátoři diskusních pořadů až na výjimky nestojí za nic, skákají do řeči, ničemu nerozumějí. Kdyby se někdo tak ke mně choval v hospodě, tak se s ním nebavím.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Petr Ji, 18.5.2009 14:41:02)
Odpovědět
Omlouvám se za zduplikování mého příspěvku, asi chyba manipulace
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Petr Ji, 18.5.2009 14:37:04)
Odpovědět
Železný byl ředitel v té době nejlepší televize a jeho pořad Volejte řediteli byl nejlepší pořad. Tak se o něho neotírejte, je to trapné.
Moderátoři diskusních pořadů až na výjimky nestojí za nic, skákají do řeči, ničemu nerozumějí. Kdyby se někdo tak ke mně choval v hospodě, tak se s ním nebavím.
Re: Televizní duel Z1 aneb o čem je mediální euromanipulace
(Jiří Zahrádka, 14.5.2009 14:23:18)
Odpovědět
Já si myslím, že třeba Petru Machovi nešlo primárně o teplé místečko. Já bych se s Železným taky nespojil. A nikam nekandiduji, tak mi můžete věřit.