reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Oberfalzer: Nechci, aby Klaus Lisabon podepsal

Autor: Redakce | Publikováno: 14.5.2009 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

 

Proč jste vlastně navštívili Václava Klause?
My jsme požádali pana prezidenta o schůzku, abychom ho informovali o ústavní stížnosti, kterou připravujeme. A chtěli jsme ho také osobně požádat, aby posečkal s další ratifikací do doby, než se Ústavní soud vyjádří.
 
To ale prezident sám avizoval...
... avizoval, ale považovali jsme za správné ho informovat.
 
V čem je to podle vás "správné"? Byla to snaha koordinovat vaší snahu s prezidentem? Když se senátoři loni obrátili na Ústavní soud, tak jste prezidenta takto neinformovali.
No tehdy to byla jiná situace. Tehdy to nebyla stížnost, ale Senát se pouze obrátil na Ústavní soud a žádal vyjádření. Teď je to jiná situace, tehdy nebyl pan prezident ve hře. Nyní je ve hře, nyní záleží na jeho podpisu.
 
Proč není možné podat ústavní stížnost bez ohledu na podpis prezidenta? Proč má prezident čekat na vyjádření Ústavního soudu?
Protože, kdyby pan prezident Lisabonskou smlouvu podepsal, tak by už bylo po všem.
 
Rozhodnutí Ústavního soudu podle vás nemá dostatečnou váhu?
Tak mohlo by to asi mít ještě nějaký dopad, ale bylo by už po všem.
 
V Německu se dnes také čeká na rozhodnutí Ústavního soudu.
Tak teď přesně nevím, jak je to v Německu. Jestli to tam také prezident podepsal, nebo ne, ale to není podstatné. Podstatné je, že je důležité, aby se nestaly nezvratné kroky.
 
Řada odborníků, například bývalý ústavní soudce Vojtěch Cepl, říká, že prezident nemá s podpisem na nic čekat. Ústava s takovým chováním nepočítá. Není to porušování ústavy?
Určitě ne. Lisabonská smlouva hned na několika místech bere suverenitu, přenáší kompetence státu na byrokracii Evropské unie, takže je správné nechat smlouvu důkladně prověřit, než ji podepíše prezident.
 
Na co přesně si chcete u Ústavního soudu stěžovat?
Ta stížnost bude teprve vznikat, nemohu vám říct nic bližšího.
 
Nemáte žádnou představu?
My, tedy ta skupina senátorů ODS, si teď budeme dávat dohromady všechny argumenty, pak se obrátíme na odborníka na ústavní právo, ten nám připraví kvalifikovaný názor, my si potom uděláme připomínky tak, aby byl text té stížnosti neprůstřelný.
 
Kdo bude tím ústavním právníkem?
Dáme hlavy dohromady a někoho najdeme.
 
Za jak dlouho chcete stížnost podat?
Odhaduji to tak na dva měsíce.
 
Co přesně vám osobně vadí na Lisabonské smlouvě?
Podívejte se, tam je několik věcí. Jedna rovina je, jaká nebezpečí z Lisabonské smlouvy vyplývají. To je ztráta suverenity, předávání dalších pravomocí. Je tam sice pojistka, která zavazuje Brusel k tomu, že řadu věcí musí projednávat s naším parlamentem, ale úplně se třeba v téhle souvislosti zapomnělo na trestní právo. Druhá věc je, že o mezinárodních smlouvách už nebudeme mít pravomoc rozhodovat sami. Další problém mám s rozhodováním v oblasti energetiky. Je to jednoznačná ztráta suverenity.
 
Nepřišlo už Česko o podstatnou část suverenity i bez Lisabonské smlouvy?
Ano, to je pravda, například se to týká zemědělské politiky. Ale není důvod pro to, aby se taková ztráta ještě prohlubovala.
 
Řekl vám prezident, jestli by Lisabonskou smlouvu podepsal v případě, že Ústavní soud vaší stížnosti nevyhoví a smlouva projde případným referendem v Irsku?
Já to nevím, nechci za něj odpovídat. Ale za sebe říkám, že si přeji, aby ji nepodepsal.
 
(Autor: Jan Kubita)

 

13.05.2009, Hospodářské noviny

reklama
1027 čtenářů | 5 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Oberfalzer: Nechci, aby Klaus Lisabon podepsal
(Huckleberry, 14.5.2009 9:53:19)
Odpovědět
To nechce více lidí, hlavně vydržet a dokázat jak nás LS poškodí. Vždyť už dnes sis námi většina států vytírá pozadí. Máte možnost se také vyjádřit (www.petice.eu)
80% hlasovalo proti ratifikaci Lisabonu
(Jan Zeman, 14.5.2009 14:12:14)
Odpovědět
Stalo se tak v divácké anketě na Primě
viz: http://janzeman.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=83397
Re: Oberfalzer: Nechci, aby Klaus Lisabon podepsal
(AU, 14.5.2009 17:49:17)
Odpovědět
Moc se obávám, že v tuto chvíli je vše ztraceno a že vše je jinak-viz: http://www.zvedavec.org/klasika/2009/05/3144-dejiny-domu-rothschildovcov.htm
Svět řídí ten, kdo ovládá světové peníze.
Ale o to více musí být slyšen náš nesouhlas s LS a nesouhlas se současným uspořádáním. Všichni zákonodárci, kteří vyslovili souhlas s LS, by měli být souzeni za vlastizradu! Nenechávejme vše jen na prezidentovi, dejme mu jasnou, slyšitelnou podporu, že také nesouhlasíme s LS a ať nás slyší i eurohujeři.
Jedině vystoupení z fašistickosocialitické EU nás může zachánit.
Re: NE LISABONU
(Klausina, 9.6.2009 20:30:41)
Odpovědět
Komunističtí agenti budou zlikvidováni, seznamy
již existují! Na prvním místě Oberfalzer atd.!