reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

80% hlasovalo proti ratifikaci Lisabonské smlouvy

Autor: Jan Zeman | Publikováno: 14.5.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

V nedělní Partii na Primě hlasovali diváci pomocí SMS zda souhlasí se schválením Lisabonské smlouvy v Senátu. 80% se vyslovilo proti.
 
Skoro by to vypadalo, že vedení drtivé většiny parlamentních stran má podporu pouze 20% veřejnosti.
 
Ano, samozřejmě, televizní hlasování nelze považovat za reprezentativní průzkum. Redaktor Partie nicméně při vyhlašování výsledků na konci pořadu (který si můžete přehrát zde) uvedl, že se hlasování účastní tisíce lidí - což je podstatně více, než je obvyklý vzorek v oficiálních průzkumech na takovéto téma. Otázkou zůstává o čem to vypovídá - o (ne)podpoře Lisabonské smlouvy mezi voliči, nebo mimořádné aktivnosti odpůrců smlouvy? Nad oběma možnostmi by měli její příznivci přinejmenším zpozornět.
 
Každopádně je přinejmenším jasné, že Jana Bobošíková přesvědčila svou argumentací proti Lisabonské smlouvě v Partii s Richardem Falbrem opravdu výrazné procento diváků. Ten se tomu jen blahosklonně smál. Uvidíme, zda mu ten úsměv ale brzy nezamrzne.
 
Je tedy tento boj "měkkého ano" s "tvrdým ne" - jak to nazývá Ladislav Jakl - předzvěstí výsledku voleb do europarlamentu? Počkáme tři týdny a uvidíme.
 
Bude po přílivu voličů k ČSSD ve volbách do Senátu minulý podzim v souvislosti s populismem kolem poplatků vystřídán zase odlivem - způsobený jejím až by se dalo říci nátlakovým prosazením Lisabonské smlouvy v Senátu?
 
Je jasné, že toto veskrze evropské téma je i tím horkým předvolebním. O to více zaráží, že se o něm etablované strany ve své volební kampani příliš jasně nezmiňují - tak jako se o něm víceméně vůbec nezmiňovaly v posledních volbách do sněmovny i do Senátu.
 
Stejně tak zaráží situace v ODS - většina poslanců i senátorů této strany se vyslovila proti smlouvě. Její vedení v čele s Topolánkem však smlouvu tvrdě prosazovalo, a i po pádu vlády ji protlačilo Senátem, jehož šéf také zcela obrátil jak korouhvička. Jeden se docela diví, jaká že demogracie to v této "občanské demokratické" straně vládne - když se Topolánek nejdříve stavěl euroskeptikem, pak byl proti euroústavě a najednou - možná ve vidině postu eurokomisaře - obrátil a ani nerespektoval usnesení vlastní strany - a ta mu to, zdá se až na výjimky, celkem trpí a moc ji až na výjimky v řadách senátorů - jako Jiřího Oberfalzera, nebo Jaroslava Kuberu, kteří připravují nové podání k Ústavnímu soudu - nevzrušují ani celkem jasná porušení zákona při schvalování Lisabonské smlouvy u Ústavního soudu i v Senátu. Doufejme tedy, že to už nebudou tolerovat ti občané, co má ODS v názvu - tak jako to netrpěl Václav Klaus a raději odešel.
 
Mnozí tradiční voliči pravice - včetně mě - mají už delší pocit, že pro ně tato strana s Topolánkovým vedením už není důvěryhodná. Ostatně kdo má rád názorové obraty o 180 stupňů... Jeden se ptá, jak chce ona většina v ODS, která je proti Lisabonu, vyhrát s takovouto nekonzistencí ony předčasné volby - ke kterým se schyluje právě proto, že poslanci Schwippel a Tlustý dále Topolánkovy veletoče právě kolem Lisabonské smlouvy už nechtěli tolerovat.
 
Naproti tomu je velice výrazný odpor proti ratifikaci Lisabonské smlouvy klíčovým tématem některých nových politických subjektů jako Suverenita, Libertas.cz či Strana Svobodných Občanů - která proti schválení Lisabonské smlouvy spustila i celoevropskou petici, ke které se lze připojit zde. Mají tak šanci zabodovat v eurovolbách? I výsledky oficiálnějších průzkumů by se zdály už trochu napovídat, že alespoň některé ano.
 
Opozice proti ratifikaci smlouvy dříve profilovala i komunisty. Po hlasování v Senátu se to ale u nich nezdá být už jednotný názor, neboť ze tří senátorů této strany byla proti smlouvě jen jedna senátorka - otázka tedy je, jak na tuto neukázněnost budou reagovat jejich tradičně ukáznění voliči.
 
Jak tento boj tedy bude pokračovat? V posledních zprávách o agendě skupiny Bilderberg Group, která se prokazatelně zasloužila o nynější směr evropské integrace k federalizaci do jednoho obřího superstátu s jednotnou měnou, zahraniční bezpečnostní a později zřejmě i obrannou politiku, si lze přečíst i toto:
 
“Dojde ke konečnému tlaku na implementaci Lisabonské smlouvy, která závisí na irské volbě ANO v září nebo říjnu. Jednou z jejich starostí je neutralizace hnutí proti Lisabonské smlouvě nazývaného Libertas vedeného Declanem Ganleym. Jedním z tahů, které Bilderberg plánuje, je použití pomlouvačné kampaně v amerických médiích, že je Ganley financován obchodníky se zbraněmi v USA, napojenými na americkou armádu.” (viz zde a zde)
 
Zda tedy ten boj o Lisabon bude ze strany onoho ANO nějak "měkký", nelze možná zase tak moc očekávat...
 

 

reklama
1612 čtenářů | 12 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: 80% hlasovalo proti ratifikaci Lisabonské smlouvy
(Lopata, 14.5.2009 1:47:56)
Odpovědět
I kdyby všichni lidé zjistili co je EU ve skutečnosti zač a byli by proti LS, tak stejně ji elita prosadí. Nejen že jsou lidi hloupí ale někteří jsou i úplně hloupí viz Dan
Re: 80% hlasovalo proti ratifikaci Lisabonské smlouvy
(Brabec, 14.5.2009 2:07:04)
Odpovědět
Senátoři a poslanci, kteří hlasovali pro LS se dopustili vlastizrady. Nikdy jim to nezapomeneme a budou se z toho zodpovídat.
Dále žádám správce tohoto Wbu, zrušte opisování těch čísel, zpružněte tento portál. Více lidí bude zde psát.
Stará socialistická totalita se mění pomulu na novou kapitalistickou.
(Aja, 14.5.2009 8:11:39)
Odpovědět
Přiznám se,že jsem také byla pro Lisabon, nevěřila jsem ,že by tohle spojení národů mohlo být špatné pro obyčejné lidi.Také jsem byla proti prezidentovi ještě v při jeho vystoupení v Bruselu.Ale po dlouhém sbírání argumentů pro i proti,pro své vlastní vědomí a znalosti,jsem došla i s přáteli k přesvědčení,že EU v podobě Lisabonské smlouvy bude pro právě obyčejné lidi v běžném životě, svazující a omezující byrokratický život v mnohém pododobný bývalému režimu.V tom případě je nepochopitelný postoj právě pana Havla,který byl odpůrce totality,kterou nyní tak horlivě prosazuje v podobě LS.Proto jsem dnes proti ratifikaci LS, a prezidentovi se tímto omlouvám.Dnes mu věřím a oceňuji jeho odvážný postoj, prakticky proti všem.Historie ukáže,kdo měl pravdu,leč, někdy to bývá pozdě.
Re: Stará socialistická totalita se mění pomulu na novou kapitalistickou.
(G.Novák, 14.5.2009 10:53:32)
Odpovědět
No to je jenoduché.Lisabon bere politické a centrélně řízené ekonomiky pod svou ruku a to už je vidšt v našem zemědělství,kam to spěje.Takže,vyměníme pouze Moskvu za Brusel a je to.Připomínám,že v socialismu vlastnil stát hospodářství.Nyní bude Brusel řídit soukromé hospodářství.Výsledek je už vidět nyní. A co teprv až bude centrální EU-policie,která se bude podobat stb.Pokud tohle někomu nedochází,tak AHOJ ČR.!!!!
Re: Stará socialistická totalita se mění pomulu na novou kapitalistickou.
(Vája, 14.5.2009 22:49:08)
Odpovědět
I já jsem zpočátku byl pro Lisabonskou smlouvu a kritizoval prezidenta Klause za jeho postoje, nyní jsem i já proti Lisabonu a Klause velebím, je to ten nejlepší prezident !

Opravdu nám ho každý může závidět a proto vůbec nechápu, proč tak málo lidí v celé Evropě prezidentovi názory nepodporuje a je mi z toho smutno !

Snad nás časem procitne více a více, až budou nakonec všichni milovat a obdivovat Klause, stejně jako já a můj registrovaný partner.
Re: Stará socialistická totalita se mění pomulu na novou kapitalistickou.
(runner, 15.5.2009 19:29:43)
Odpovědět
Podporovatel socanů bukvice Vítek by si z těchto dvou bukvic měl vzít příklad.
Re: Stará socialistická totalita se mění pomulu na novou kapitalistickou.
(agent, 15.5.2009 23:55:43)
Odpovědět
To media lžou a celé vlivné společnství Evropy a světa vedou pomlouvačnou kampaň. Peníze jsou nejnebezpečnější zbraň, které vedou péra našich medií. Nejbohatší a nejvlivnější světové loby,usiliji o velkoříši, imperium , moc a peníze.Historicky nic nového... pro ně není problém "udělat " jakoukoliv pomlovačnou kampaň. Media patří jim, platí si je. Jde o víc, než jsou naše žabomyší půdky. To se jen některým z nás zdá, že lidé v Evropě nemají Klause rádi. Opak je pravdou, Jen Ti vlivní, co se bojí o svůj záměr, cítí obrovský poteciál, kterým VK disponuje. Pozor, jsou to vlivná společenství, nezastaví se před ničím.Bojím se o VK, aby se mu něco zlého nepřihodilo
Re: Stará socialistická totalita se mění pomulu na novou kapitalistickou.
(Vája, 17.5.2009 0:30:22)
Odpovědět
Také se o něj bojíme, Vašku, doufám že tvůj přítel používá ochranu !

Víte, dost mě štve, že Vašek svoji orientaci maskuje, jinak je to ale fantastický člověk i politik a vážně ho miluju, je opravdu sexy !!

Paroubek je podle něj hnusák vygumavaný..
Re: 80% hlasovalo proti ratifikaci Lisabonské smlouvy
(AU, 14.5.2009 17:14:49)
Odpovědět
Moc se obávám, že v tuto chvíli je vše ztraceno a že vše je jinak-viz: http://www.zvedavec.org/klasika/2009/05/3144-dejiny-domu-rothschildovcov.htm
Svět řídí ten, kdo ovládá světové peníze.
Ale o to více musí být slyšen náš nesouhlas s LS a nesouhlas se současným uspořádáním. Všichni zákonodárci, kteří vyslovili souhlas s LS, by měli být souzeni za vlastizradu! Nenechávejme vše jen na prezidentovi, dejme mu jasnou, slyšitelnou podporu, že také nesouhlasíme s LS a ať nás slyší i eurohujeři.
Re: 80% hlasovalo proti ratifikaci Lisabonské smlouvy
(Honza, 14.5.2009 19:45:02)
Odpovědět
Samozřejmě možná na Primě Lisabonská smlouva prohrála, ale většina občanů ČR je pro Lisabonskou smlouvu, viz. empirické výzkumy.
Re: 80% hlasovalo proti ratifikaci Lisabonské smlouvy
(jh, 15.5.2009 12:14:59)
Odpovědět
to číslo potěší, ale kdyby místo Bobošíkové tam seděl podobný ňouma jako Falbr, tak to, obávám se, mohlo skončit naopak...
Re: 80% hlasovalo proti ratifikaci Lisabonské smlouvy
(kapitán, 15.5.2009 23:58:59)
Odpovědět
A´t Bobo nemusím, udělala dobrou práci, nikdo lidí o Ls neinformuje, Bobo, nemá tě rád, ale díky!