reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Lisabon a eurokolaborace

Autor: Miloslav Bednář | Publikováno: 19.5.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Za komunismu se tehdejší totalitní režimy často oficiálně označovaly jako demokratické (např. Německá demokratická republika) přesto, nebo mnohem spíše právě proto, že byly opakem demokracie. Zvrácenou podstatu totalitního jazyka dobře vystihl britský spisovatel George Orwell v románu 1984 hesly Válka je mír, nebo Svoboda je otroctví.

Není asi náhoda, že totalitní jazyk spontánně přebírá Evropská unie a její souvěrci. Např. když se po anulování Lisabonské smlouvy loňským irským referendem násilné protlačování tohoto právně již neplatného dokumentu parlamenty označuje jako ratifikace.To honosné slovo působí jistě přijatelněji než pravdivé označení stavu věcí, jež zní: násilí. Vzhledem k tomu, že Irsko si je s ostatními členskými státy EU orwellovsky řečeno méně rovné než Francie nebo Nizozemí (ti v r. 2005 referendy zamítli euroústavu, jež se již dál neratifikovala), Německo s Francií se rozhodly vynutit pokračování parlamentní „ratifikace“ právně neplatné smlouvy.

Je zřejmé, že kdo na tuto protiprávní nátlakovou hru aktivně přistoupí, jako např. většina Poslanecké sněmovny a Senátu Parlamentu České republiky, anebo ji podporuje, ne-li vynucuje, stane se faktickým nepřítelem demokratické civilizace. Psychologické pohnutky a myšlenkové pochody dnešních eurokolaborantů nejsou, tak jako i jindy v minulosti, omluvitelné. Jen předvádějí konkrétní podoby rozpadu jejich charakterů. Ty je dobré jako odstrašující příklady zaznamenat a uchovat. A je neméně poučné srovnat je s kolaborantstvím minulých dob. Zde jsou patrné pro někoho možná překvapivé, ve skutečnosti zákonité shody.

Často je to, pomineme-li rozmanité odstíny ideologických fanatiků, takřka fyzický strach. Ustrašenost z domnělého odsouzení k životu mimo rázně pochodující hlavní proud k zářným zítřkům nyní toho pravého evropanského blaha. Ustrašenci a rovněž zaslepení fanatici si společně odmítají připustit, že se ve skutečnosti zase pochoduje od demokracie k diktatuře. Prý ale ne, je to přeci nový typ řádu (za komunismu se říkalo společenského zřízení), který tvrdošíjně nechápou jen zastánci staromódních, dějinami překonaných představ o správě veřejných věcí, kde se ještě hlasuje a existuje vláda a opozice. Takže demokracie již opět patří na smetiště dějin, které zase mají v ruce tentokrát ti dnešní pomazaní a s nimi tak rozumně ustrašení znalci a majitelé dějin. Podobně jako za Rakouska-Uherska, Mnichova a druhé republiky, protektorátu a komunismu…

Naše dějiny by nás snad již konečně mohly poučit, že českými politiky by ze zásady neměli být ustrašenci a ti, kdo nejsou demokraty z životního přesvědčení. Historické srovnání není na škodu. Za Rakousko–Uherska se počátkem první světové války nejprve většina poslanců bála (například vůdce sociálních demokratů Šmeral Benešovi říkal, že Masaryk vede národ na novou Bílou horu), ale nakonec jich Masarykovu odbojovou akci dost podpořilo.V době Mnichova vláda v čele s Benešem demokratický parlament obešla a totéž se stalo při komunistickém puči v r. 1948. Po něm československý parlament komunisty pod nátlakem prezidentu Benešovi vnucenou vládu poslušně odsouhlasil. Nyní se nemalá menšina poslanců a senátorů, a dokonce i prezident republiky odmítají podřídit protiprávnímu nátlaku zvenčí a jeho domácí páté kolony doprovázené ustrašenci. To je alespoň relativně dobrá zpráva o stavu české zastupitelské demokracie v její první vážné zatěžkávací zkoušce po obnově před necelými dvaceti lety. Jde v ní opět o její samotnou existenci, a mnozí z českých demokratů si to přes nevybíravou politickou a mediální hysterii dobře uvědomují. V čele s neustrašenou hlavou státu.

To je od Masarykových dob blýskání na lepší časy. Boj o demokracii České republiky a Evropy je neodlučitelný, a ještě zdaleka neskončil. Statečně se nyní brání nejen menšina čestných senátorů s prezidentem republiky. Narozdíl od našeho ústavního soudu je to německý ústavní soud a německý i polský prezident. A na podzim přijde na řadu již druhá nevybíravá masáž irských občanů nucených znovu hlasovat o již neplatné smlouvě, aby tentokrát na přání mocných hlasovali správně. Mají prý druhou šanci. Jak velkorysé ! Již podruhé v jedenadvacátém století dostávají tvrdou lekci z postdemokracie. My si ve svých moderních dějinách postdemokratickou lekci prožíváme již popáté. Po každé z nich se demokracie navzdory všem jejím údajně tak pokrokovým či rozumným odpůrcům dříve či později obnovila.

Byli jsme před Evropskou unií, budeme i po ní!

Miloslav Bednář
filosof, místopředseda Strany svobodných občanů
a kandidát do Evropského parlamentu

reklama
1388 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Lisabon a eurokolaborace
(Felix, 19.5.2009 18:58:53)
Odpovědět
Tak odpadávají jak červivé švestky:
"Podle Kalouska v politické spektru jednoznačně chybí jasně proevropská a skutečně konzervativní středopravicová strana, která trvá na rovných šancích."
Kalousek a jeho boys - proevropské sekupení, tedy socialistický centralismus,
- středopravicová, tedy nakažená socialismem,
- rovných šancí, heslo rovnosti je poznávacím znakem socialismu.
K tomu: Pan kalousek mluvil o svých námluvách se Schwarzengilderbergem, zeleným socialistou.
***
Podtrženo a sečteno - zčervivěl jako řádný lidovec.
Re: Lisabon a eurokolaborace
(Jiří Zahrádka, 20.5.2009 10:32:07)
Odpovědět
No, tohle je zklamání.
Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Tomáš B., 19.5.2009 13:32:28)
Odpovědět
Souhlas s článkem.Ale je těžké podporovat prezidenta v jeho poctivém boji,když česká média chrlí na hlavu jednu špínu za druhou.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Felix, 19.5.2009 14:42:39)
Odpovědět
Je to těžký boj jako každý jiný poctivý boj. A nepřátelé v takovém boji většinou mívají početní převahu. Známe mnoho příkladů. A že média jsou proti nám? Co jsou to média? Nástroje propagnady jako za komunismu, jako za nacismu. To nejsou lidi, co hledají pravdu, i když se tak přetvařují. Proto jsou na straně nepřátel. Je potřeba mít vlastní cestu k lidem, kteří pravdu hledají a média trpělivě usvědčovat z manipulace. Jejich nenávist poroste až prasknou.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Evropan Jirka, 19.5.2009 16:27:14)
Odpovědět
Mně v těchto historizujících debatách bije do očí jedna stále se opakující věc: Přeceňování role politiky a politiků, přílišné spoléhání na politickou reprezentaci. Zapomínání na to, že i ona má své zájmy, že i ona vždy hraje především SVOU hru. Nepochopení, že za své životní zájmy se musíme vzít (a trvale brát) především sami. Nikdo to za nás prostě neudělá. Příklad: V osmatřicátem jsme razantně vyšli do ulic - a padl slabý Hodža. Uplně by bývalo stačilo to zopakovat, a Mnichovská dohoda skončila pod stolem. A naše armáda by s Wehrmachtem tak zacvičila, že by i po vítězství potřeboval několik let na to, aby se vzpamatoval. Ale to je ono, my vyšli do ulic jen jednou, pak jsme ukázněně složili zbraně.
V r. 68 jsme týden agresora efektivně paralyzovali, byl zcela vyveden z míry. Pak se ovšem náš Saša vrátil z Moskvy, my ulice vyklidili a agresor si vydechl. Rukama NAŠICH politiků provedl svůj plán. A my už nic. A přitom stačilo ty ulice neopouštět, pokračovat ve velmi účinném odporu, signalizovat politikům, že jim žádnou normalizaci nedovolíme.
Takže jednou provždy: Klaus podepíše, pokud ho NEDONUTÍME jednat jinak. Je to na nás, ne na něm.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Felix, 19.5.2009 17:18:18)
Odpovědět
Děkuji za odpověď. Máte pravdu v tom, že i politici jsou lidi, kteří mají osobní zájmy i v tom, že vůle "národa" hraje velkou roli i v tom, že je třeba pana presidenta maximálně podpořit a podporovat v jeho odmítavém stanovist. Máte pravdu i v tom, že nezrazovali jen Masaryk a Beneš, ale i Dubček - na to se zapomíná, i když on už byl do funkce instalován jako potenciální zrádce. Beneš byl tyky zrádce zcela programový, on Mnichov dokonce vymyslel, takže njaké akce lidu nebyly uskutečnitelné. Ta souhra je důležitá, politik bez opory může těžko odolávat a lid v ulicích bez politiků taky nic nezmůže. Jak jsem stručně napsal předešle, dnešní situace není až zas tak nepříznivá. Klaus se zatím chová velice statečně a čestně, a vůbec není ani vyloučeno, že by lid vyšel do ulic. Stačí nějaká chyba zrádců a poženou je až do Aše. Myslím dokonce, že je to docela příznivá konstelace. Musíme se holt všichni snažit jak jen můžem. Ono by taky chtlo pracovat na sjednocení odporu - jak to vlastně taky pan presidne říkal v tom velkém svém rozhovoru. Myslím, že to by velice velice pomohlo.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dálo
(Evropan Jirka, 19.5.2009 18:11:27)
Odpovědět
Memám co dodat. Jen se musím pravopisným konzervativcům omluvit za to "mně" hned na začátku. Tak daleko můj liberalismus opravdu nesahá.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dálo
(Jiří Zahrádka, 20.5.2009 10:31:08)
Odpovědět
:-))! Ale v pravopisu jsme zas i my konzervouši často liberálové, takže čeština přispívá ke vzájemnému konzervo - liberálnímu pochopení!
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Jiří Kučera, 19.5.2009 13:48:36)
Odpovědět
Tím chrlením špíny myslíte takové nevybíravé útoky, jako byl servilní rozhovor v sobotních lidovkách :-))) ?
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Lolák, 19.5.2009 13:51:32)
Odpovědět
byly to útočné otázky. Naštěstí je Klaus dokonale uzemnil.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Jiří Kučera, 19.5.2009 14:18:57)
Odpovědět
Chichi, to jako otázky typu "v pražských kavárenských kruzích býváte za agenta Kremlu označován i vy"? Tomu říkám rána na solar :-)
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Jiří Zahrádka, 19.5.2009 16:22:18)
Odpovědět
Pane Kučero, nevím, jestli jste ten rozhovor považoval za servilní sám, nebo až po přečtení článku pana Macháčka. Netvrdím, že rozhovor byl tím nejútočnějším proti Klausovi. Nicméně, ty otázky, které Klausovi nemusely být příjemné, tam padly. Viz otázky novinářů k jeho slovům o prolobbovanosti Topolovy vlády.

I Vám je ale jasné, že poznámka Tomáše mířila nikoli na rozhovory s Klausem, kterých je pár, ale na zpravodajství, které je denodenní výplní novin, a případně též novinové komentáře.

Chápu, že rozhovor, který nebyl ke Klausovi vyloženě nepřátelsky vedený (spíše formou, k obsahu viz výše) je cosi, na co v masmédiích nejsme zvyklí. Snad proto přitahuje takovou pozornost. Ale prosím, nehrajme si na to, že masmédia jsou ke Klausovi servilní. To už by fakt bylo poněkud moc trapné.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Jiří Kučera, 19.5.2009 19:21:02)
Odpovědět
Děkuji za projevenou starostlivost o moji schopnost samostatného úsudku. Můžu Vás uklidnit, že nad obsahem a především formou výše zmíněného rozhovoru jsme se královsky bavili s kamarády v kavárně, ehm, totiž v hospodě, už v sobotu večer…:-)). Ale nepopírám, že mě následné pondělní komentáře Jana Macháčka a Bohumila Doležala potěšily :-)

Pokud jde o „nepříjemné otázky“ – nejde jenom o jejich obsah, ale hlavně o to, JAK se novinář ptá. Jestli nechá dotazovaného bez doplňujících šťouravých dotazů neomezeně vypovídat, nebo jestli s ním naopak polemizuje a oponuje mu, asi tak, jak to nedávno Kaiser předvedl v rozhovoru s Vondrou, a jak opravdu, ale opravdu společně s Weissem nepředvedli při rozhovoru s Klausem. Tuším, že jsem v diskusním fóru pod rozhovorem Kaisera s Vondrou zahlédl Vaše jméno s pochvalným komentářem na Kaiserovu adresu – a měl jste pravdu, griloval Vondru opravdu dobře. Klause ale prostě nechali neomezeně mluvit a ještě mu občas nahráli „nepříjemnou“ otázkou o ztroskotancích, pardon, pražských kavárenských kruzích.

Neřekl jsem ani slovo o tom, že jsou masmédia ke Klausovi servilní. Mluvil jsem o jednom servilním rozhovoru. Pokud jde o zpravodajství, jsou média vůči Klausovi nestranná. Pokud jde o komentátory, ano, tam asi převažují takoví, kteří ho vnímají spíše negativně a proklausovští komentátoři jsou v menšině. Napadlo Vás třeba, že by to mohlo být například tím, že vás přesvědčených euroskeptiků je ve společnosti také menší procento a že se mezi novinovými komentátory odráží vzorek populace? A tak moc zlé to navíc zase není, ta proklausovská menšina mezi předními novinovými komentátory je docela vidět i slyšet, viz Kaiser, Steigerwald, Fištejn… Nemluvě o tom, že hlavním politickým komentátorem jednoho z nejvlivnějších týdeníků je Klausův profesionální fanoušek Bohumil Pečinka…
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Jiří Zahrádka, 20.5.2009 10:29:23)
Odpovědět
Jestli ten rozdíl mezi Vondrou a Klausem není v tom, že Klaus v současné době prostě má pravdu a je konzistentní. Podíval jsem se teď znovu na Vondrův rozhovor – vždyť on tam svými odpověďmi přímo provokouje k oponujícím otázkám hned od začátku. A podíval jsem se i na rozhovor s Klausem – a byly tam také ne-servnilní otázky hned od začátku. Ano, u Vondry se v tom šťourali možná trochu více – ale jak se měli „šťourat“ v Klausovi?

To je ale vedlejší. Jde o to, že na Tomášovu obecnou poznámku o médiích („Ale je těžké podporovat prezidenta v jeho poctivém boji,když česká média chrlí na hlavu jednu špínu za druhou”) jste reagoval rozhovorem, který je výjimkou z tohoto pravidla – pravidla “chrlení špíny.” Kdybyste reagoval slovy “OK, média jsou proti Klausovi, ale teď se třeba objevil rozhovor v LN, který žádnou špínu neházel,” bylo by to v pohodě. Když jste však příkladem výjimky z pravidla reagoval na Tomášovu poznámku o médiích jako celku, nedivte se mi, že jsem upozornil právě na obecnost Tomášovy poznámky vůči médiím.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Jiří Kučera, 20.5.2009 12:27:46)
Odpovědět
Jak se měli šťourat v Klausovi? Takových příkladů Vám můžu uvést řadu:

"Zlobbovanost" Topolánkovy vlády – vůbec se nezeptali na Klausovy milce z devadesátých let (Kovarčík, Junek, a spol)., černé konto ODS, ruské podnikatelské kamarády (Rebjonok).

Lisabonská smlouva – proč, když je LS podle něj tak krystalické zlo, se nevložil do samotného vyjednávacího procesu o ní, aby výsledek byl pro ČR přijatelnější (jako prezident na to má z Ústavy plné právo), a hlavně – proč dal Topolánkovi a Schwarzenbergovi PLNOU MOC K JEJÍMU PODEPSÁNÍ???!!! Specielně na tohle se Klause žádný novinář zatím nezeptal, čili to s tou útočností českých médií na pana prezidenta zase není tak tragické.

Když Klaus odmítl říct, koho bude volit při volbách do EP, protože "Jistě souhlasíte, že by to nebylo správné" – a co jeho podpora vybraným kandidátům ve druhém kole posledních senátních voleb?

Ganley – to panu prezidentovi nevadí, že je to zapálený eurofederalista? BTW – na tohle bych se docela rád zeptal i pana Petříka, když si s panem Ganleym tak přátelsky třásl pravicí před objektivem… :-)

Pražské kavárenské kruhy a Klausovo rusofilství – i když pominu házení všech kritiků Klausova rusofilství do pytle pražských kavárenských povalečů, pořád zůstává otázka, proč se ho nezeptali třeba na jeho noční hradní schůzku s prezidentem Lukoilu…

Atd.…

Vaše utkvělá představa, že média jdou proti Klausovi a házejí na něj špínu, je úsměvná. Uveďte mi prosím jediný případ, kdy Klause nějaké médium kritizovalo v rámci zpravodajství. A o komentátorech už jsem mluvil, proklausovských je sice míň, ale jsou velmi často hodně slyšet. Nehledě na to, že takový Paroubek to s výjimkou Práva dostává v médiích sežrat mnohem víc (ne že by mi to vadilo…). A Topolánek i Čunek by před časem taky mohli vyprávět…
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Jiří Zahrádka, 20.5.2009 13:43:38)
Odpovědět
Dovolte, abych uvedl otázky ohl. "zlobovanosti,“ tak jak šly ze strany novinářů za sebou:
“Takže Topolánkova vláda byla prolobbovanější než řekněme Paroubkova? - Můžete být konkrétnější? Komu Topolánkova vláda podléhala? ČEZu? (šéf ČEZu myslím sponzoroval gymnázium, kde řediteluje Klaus junior – pozn. JZ) - Chcete říct, že Mirek Topolánek šel do politiky, aby si ošetřil své podnikatelské záměry? - Připouštíte ale, že taková tendence v ODS existovala už dávno? - Mluvil jste o ODS jako lobbistické straně veřejně někdy dřív než na posledním kongresu? - Před chvilkou jste řekl, že jste nevystoupil s žádným rudolfinským projevem. Na druhou stranu jste pronesl projev na kongresu ODS v prosinci a pak vystoupil na sjezdu sociální demokracie. Prezident Havel taky zůstával dlouho ve veřejných vystoupeních k vládě přiměřeně loajální, až se v jedné chvíli… - Dokážete o minulé vládě říct něco pozitivního?”

LS a absence otázek novinářů k plné moci Topolánkovi – víte, mně osobně by ta otázka taky asi ani nenapadla. Nevím, jestli se domníváte, že novináři z českých médií mají jakýsi zákaz tento dotaz prezidentovi položit nebo co chcete naznačit, ale upřímně: fakt si to nemyslím. Pokud vím, Topolánek označoval euroústavu za „shit.“ Mluvilo se o usnesení ODS o zákazu přenášet další pravomoci na nadnárodní úroveň. S vítězným úsměvem přijel Evropan Mirek až po jednáních, pokud si vzpomínám. Takže jestli si vzpomínám dobře, řekněte mi prosím, jaký důvod by VK měl k tomu, aby si nechával nadávat vším eurosoudružským tiskem, že provádí nestandardní krok a hraje si na prezidentský systém, když nenechává vyjednávat svého premiéra?

Podpora Klause senátorům v 2. kole – vzpomínáte si, že byl za to kritizován? Domníváte se, že je lepší se nepoučit? Navíc, tehdy, pokud se nemýlím, byl VK stále ještě čestným předsedou ODS.

Ganley – souhlas, nicméně Ganley odmítá přinejmenším nedemokratickou formu eurounifikace za každou cenu. Takže myslím, že tam je dost silný společný zájem, byť pro mě osobně by nebyl dostatečný k tomu, abych Ganleyho volil (i když, záleží na výběru alternativ).

Noční schůzka s šéfem Lukoilu – pane Kučero, kdyby se měli Klause zeptat na úplně všechny konspirace, o kterých se v souvislosti s ním mluví, nevím, jestli by jim stačil rozsah LN. Samozřejmě můžete vždycky vytáhnout další argument se slovy: „A proč se ho nezeptali na tohle?“ Ale tak se asi rozhovor vážně dělat nedá.

V rámci zpravodajství se nekritizuje, ale konstatují se fakta. V ideálu. Před prezidentskými volbami se veřejnoprávní ČT nezmínila o akci, podporující Klause jako prezidenta. Teprve když se rozjela podobná akce na podporu Švejnara, udělala ČT reportáž o pro-švejnarovské akci, a jen jako dokreslení tématu uvedla, že již dříve vznikla také akce na podporu Klause… Stačí tento jeden příklad?

Ano, Paroubek to dostává sežrat mnohem víc, je také otázkou, jestli je možné, aby to bylo jinak. Nekritizovat jeho Brožovou jako vůdkyni kandidátky nebo domácí témata na billboardech před eurovolbami, nemluvě o vyhraných krajských volbách na základě tématu zdravotnických poplatků, které je právně řešitelné zákonem (a je to tedy téma pro parlamentní volby), navíc, při všech řečech o Klausově aroganci nezmínit Paroubkovu až komickou arogantní pózu a tón, to je fakt docela výkon. Topolánek je oblínecem MFD, Peheho a jeho party, Čunek je tragikomická figurka. Promiňte, ale tohle srovnávání už je fakt trochu nesouměrné, řekl bych.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Jiří Kučera, 20.5.2009 16:44:20)
Odpovědět
Už jenom stručně a jenom to podstatné:

Ad LS: "Jaký důvod by VK měl k tomu, aby si nechával nadávat vším eurosoudružským tiskem, že provádí nestandardní krok a hraje si na prezidentský systém, když nenechává vyjednávat svého premiéra?"

Když nyní Klaus ústy své mediální mlátičky Ladislava Jakla školí právníky z litery Ústavy o tom, že prezident sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy, a že tedy Klausovi nemá do ratifikace LS co kdo kecat, měl by vysvětlit, proč se do procesu sjednávání a podpisu LS nevložil dřív, kdy bylo možné ještě leccos změnit – z litery Ústavy i sekundárněprávních předpisů o sjednávání mezinárodních smluv na to má nezadatelné právo. Nechat vládu s explicitním souhlasem vyjednat i podepsat smlouvu a pak ji odmítnout ratifikovat a je zbabělý alibismus. Když mu ta smlouva tak vadí, měl se ozvat (a využít svých ústavních pravomocí, kterými se teď ohání) mnohem dřív.

Schůzka s prezidentem Lukoilu není konspirace. Hrad ji nepopřel, pouze ji odmítl komentovat. A tuhle schůzku jsem uvedl jenom jako jeden příklad za všechny, na co se ti novináři mohli zeptat. Oni se, pokud jde o konkrétní Klausovy aktivity ve vztahu k Rusku, nezeptali vůbec na nic (omezili se na záludné otázky typu "v pražských kavárenských kruzích býváte za agenta Kremlu označován i vy", "co tedy dnešní Rusko je?", "členové Topolánkovy vlády říkali, že oni představovali poslední hráz pronikání Ruska do střední Evropy. Souhlasíte?"...tomu teda říkám tlačit na pilu…:-)). Takže mi nepodsouvejte, že bych chtěl, aby se ho ptali na "všechny konspirace", které s Klausem souvisejí.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Jiří Zahrádka, 21.5.2009 16:49:42)
Odpovědět
Klaus proti Lisabonu moc nebojoval, někde se myslím vyjádřil ve smyslu, že je to prohraná bitva. Jenže pak přišlo Irsko. Klaus nechce podepsat před druhým referendem v Irsku. Myslím, že je to fér. I když není fér Iry tlačit do druhého referenda. Ale za to Klaus nemůže, to se snad shodneme.
Re: Chybí opoziční a pravdivé média v České republice,na Slovensku už jsou dál
(Lolák, 19.5.2009 14:54:05)
Odpovědět
odkud mě znáš? A jak víš že to su já?
Re: Lisabon a eurokolaborace
(Felix, 19.5.2009 10:54:18)
Odpovědět
Navzdory všem zjednodušením a i nepřesnostem pokud jde o minulost, má autor pravdu v tom podstatném:
Dnešní situace je pro České země zcela jedinečná v tom, že máme presidenta, který v tomto boji dosud neudělal žádnou chybu a pevně stojí.
Jaká osvěžující změna oproti ponurým dobám s Masarykem a Benešem! Neříkám, že nemůže taky zradit jako tito. Ale s každým dnem boje roste jeho sláva a zásluha, jeho údajná pochybení z dřívějška upadají v zapomnění a jednou, možná, se bude tato doba připomínat tak, jako doba českého Otce vlasti.
Re: Lisabon a eurokolaborace
(chouan, 19.5.2009 0:19:07)
Odpovědět
Byli jsme před Evropskou unií, budeme i po ní!

Už aby bylo po ní !!!