Klausův tajemník Jakl: Prezident versus Lisabonská smlouva
brosnan 20:07
myslíte, že je prezident osamocen? Jaké jsou reakce lidí? A co říkáte uvažované žalobě z vlastizrady
Dobrý večer, zdravím všechny tazatele. Prezident Václav Klaus určitě osamocen není. Je zajímavé, že v této věci Lisabonské smlouvy se zcela liší názory politiků a postoj obyčejných občanů. Mezi politiky má podobný kritický názor menšina, ale u veřejnosti je to spíše opačně. Proto se také politici veřejnosti v této věci bojí zeptat. Reakce dostáváme různé, ale navzdory mediální masáži spíše podpůrné. O vlastizradě není řeč, to je kriminální čin, kterého se může dopustit každý a může za něj jít do vězení. Velezradou se nazývá ústavou stanovená jediná možnost, jak lze zbavit prezidenta republiky funkce. Pro násilné prosazovatele nových evropských pořádků je to příznačné, pokud s nimi nědo nesouhlasí, zbavíme ho funkce. Myslím ale, že nic takového nehrozí, to jen straší.
brosnan 20:10
proč se domníváte, že se Lisabonu nepostavilo více států?
Protože občanů se zeptali v jediné zemi: v Irsku. A tam poslali voliči Lisabonskou smlouvu k šípku. V mnoha zemích o Lisabonu vůbec neproběhla žádná veřejná diskuse, někde si ji poslanci před hlasováním ani nepřeložili do svého rodného jazyka. Bylo to hlasování jako na spartakiádě. Navzdory tomu souhlas s Lisabonem kromě nás a Irska zatím nedalo ani Německo, Polsko a Finsko.
brosnan 20:11
Co říkáte na chystaný koncert pro Mirka?
Je před volbami, strany budou lovit voliče různými metodami, proč ne koncertem.
Smrk 20:14
Dobrý den, nejsem příznivcem pana Klause, ale moc si přeji,aby Lisabon nepodepsal.Myslím,že právě ti,kdo lisabonskou smlouvu podporují jsou vlastizrádci,ne pan Klaus,jak zelení tvrdí. Tušíte,proč nás tolik poslanců a senátorů zaprodalo?
Nejméně devět senátorů v této věci na poslední chvíli otočilo a změnilo názor. Proč to udělali, na to se ptejte jich. A pokud vám řeknou, že Lisabonská smlouva je sicve špatná ale její nepřijetí by bylo ještě horší, pak se jich zeptejte, co je to ta Evropská unie za organizaci, když je nutí vybrat si mezi dvěma zly. Copak není možné poslechnout svědomí a vybrat si to dobré?
Láďa 20:19
Dobrý den, panu prezidentovi vadí pouze Lisabonská smlouva, nebo i jakýkoli dokument, který by měl charakter "Euroústavy"? Děkuji
Tzv. Evropská ústava, kterou zamítli voliči v referendech ve Francii a Nizozemí, panu prezidentovi vadila také, protože se od ní Lisabonská smlouva vůbec neliší. Je to jen trik, jak prosadit euroústavu na druhý pokus, pod jiným jménem a už bez referend. Pokud by tvůrci nového bruselského superstátu splnili původní zadání a stvořili dokument, který by naopak stanovil hranice, kam už evropská centralizace nesmí v okrádání samostatnosti členských zemí zajít, pak by to bylo něco jiného. Ale to by si kapři dříve sami vypustili rybník.
Jan Veselý 20:20
Vážený pane tajemníku, předem mého dotazu bych chtěl předeslat, že velice děkuji, tak jako spousta lidí, panu presidentovi za jeho postoj k tomutosmluvnímu blábolu. Vůle lidu skutečně není žít v podrůčí německa, to co se třetí říši nepovedlo ve třicátých a čtyřicátých letech vojensky nám čtvrtá německofrancouzský říše předvádí nyní demokraticky. tj převzetí kontroly v evropě. Můj dotaz směřuje k osvětlení raticikace, co tento akt upravuje. Z několika zdrojů a i od vás jsem se dozvěděl, že parlament vyjedřuje pouze souhlas s ratifikací, kteoru však provádí pouze a jen president. Bohužel některí zákonodárci to prezentují tak, že oni schválili a president musí konat. Děkuji za odpověď kde a jaká jsou dohledatelná fakta k ratifikaci. Děkuji, s pozdravem J. Veselý
Děkuji pěkně. Máte pravdu. Stačí se podívat do ústavy. Prezident ratifikuje, parlament dává k ratifikaci souhlas. A jedna ústavní instituce to nesmí udalat bez druhé. Ne že jedna druhé poroučí. Říká se tomu dělba moci.
Pavlík 20:21
Pujci mi pan prezident penize na splatky??Dekuji predem,s pozdravem Pavlík.
Já nejsem jeho účetní, ale pochybuji.
Adam Duchač 20:23
Dobrý den, chtěl bych se Vás jen zeptat, co je podle Vás ona "státní suverenita". A případně k čemu nám je dobrá? Děkuji za odpověď.
Je to to, za co umírali hrdinové českého národa v mnoha válkách a bojích s těmi, kdo si nás chtěli podmanit. Znamená to, že si na svém území vládneme sami. Že to dnes někdo neví, je moc smutné.
Širota Vojtěch 20:24
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaká by byla situace ČR v případě, kdy by president Lisabon nepodepsal. Domnívám se totiž, že superstát Eu není ta správná alternativa. Jaké jsou, podle Vás, možné sankce, které by na nás byly přímo či nepřímo nasazeny. Děkuji za odpověď
Nemám tušení, kam jsou schopni prosazovatelé nových evropských pořádků zajít. Podívejme se, co dělají s Irskem. Irsko řeklo jasné ne, jediné v referendu. A asi bude referendum opakovat tak dlouho, dokud "nezmoudří."
dronald1@hotmail.com 20:26
Dobry den pane tajemniku,velmi si vas a p.Klause vazim za to,o co se snazite v souvislosti s LS.Za schvaleni LS se jednoho dne budou nasi zakonodarci stydet,LS je smlouva potlacujuci suverenitu nasi zeme a to zvlaste,kdyz jsme si v nekterych bodech nebyly schopni vyjednat vyjimky,jako napr.UK,PL...ci mozna IRL.Pokud..a ja v to doufam,dojde k nepodepsani p.Klause,zakonite nebudeme v zadne izolaci,jen se zacne pracovat na novem zneni nove smlouvy...mozna lepsi,pokud ne,mame sanci vyjednat si vyjimky,stejne jako jine staty.O tom preci demokracie je...o pravu svobodne volby...a mame moznost videt,jak se ctena EU chova...nedemokraticky vytvari tlak na zeme,kde se nechysta min.hladke schvaleni LS.Cili popira svym chovanim zakladni princip demokracie.Fandim lidem,jako jste vy..lidem s vlastnim nazorem,hrdosti a opravdovym zajmem o osud teto zeme.Verite opravdu v realne neschvaleni LS?
Bez Lisabonské smluvy budou dál normálně platit smlouvy dosavadní. Nenastal by konec světa, nestalo by se vůbec nic. Zato s Lisabonskou smlouvou Česká republika jako samostatný stát skončí.
Pavel Pavlík 20:28
Dobrý večer, zastávám názor pana prezidenta ohledně lisabonské smlouvy,která bude prospěšná jen pro velké mocnosti. Jeden bon mě však zaujal a to možnost vystoupení z unie,proto bych se chtěl dotázat zda pan prezident zohlednil že by schválení lisabonské smlouvy a tzn. i tohoto bodu mohlo znamenat určitou řekněme "menší uvázanost" k EU? Předem děkuji za odpověď.
Vy tomu věříte? Už nyní, a to Lisabon neplatí, nám pořád všichni říkají: musíte, musíte. Pokud by vstoupil v platnost, jiné slovo, než "musíte", už z Bruselu neuslyšíme.
Jan Doležal, Praha 20:30
Proč pan prezident skrývá svoji homosexualitu??? ...Je to veřejné tajemství...Děkuji, Doležal.
Pan prezident má dvě děti. Kdyby homosexuál byl, mistě by to neskrýval, vždyť dnes v době moderního homosexualismu aby se člověk skoro styděl, že je na ženské. Myslím, že si pletete pojem "veřejné tajemství" a veřejná pomluva.
Jitka 20:31
Milý pane Jakle, pozdravujte pana prezidenta a nenechte si od bursíků a žaků mluvit do úřadu!
Vyřídím. Mluvit může každý, ale rozhodovat se bude pan prezident podle svého svědomí a ne podle nátlaku.
Chládek Pavel 20:32
Přál bych si,ab pan prezident smlouvu nepodepsal.Co proto mužu jako obyčejný občan této země udělat?
Napište panu prezidentovi dopis.
Jitka 20:32
...a ještě jedna otázka: Myslíte si, že by Fišerova vláda mohla vládnout do konce volebního období. Proč ne? Vždyť může být dobrá....
Možné to je.
Karla 20:33
Co by se mělo ve smlouvě změnit,aby byla akceptovatelná?
Asi tak 420 stran ze 390. Tuto smlouvu nemá cenu měnit či opravovat. Je třeba ji hodit do koše.
brosnan 20:34
Co říkáte na chystaný koncert pro Mirka?
Já se věnuju spíš těm svým, moc o tomhle nevím.
kiki 20:35
si suchý
Si blb.
Roman Kirsch, Oslo 20:37
Pane Jakl, v roce 1995 jsem slysel z ust tehdejsiho jeste stinoveho ministra financi Ivo Svobody (na pude podniku Liberta Melnik a za pritomnosti GR Liberty Ing. Mencla), ze tihleti lide z Prognostickeho ustavu AV CSSR nebyli v registrech StB nahodou, ale zcela zamerne - tak si pry Jakes pestoval tolerovanou opozici pro prezentaci na Zapade, ze v CSSR opozice existuje. Dodal vsak ale, ze to, ze nebyli tihleti "Klausove, Komarkove a Zemanove" v registrech StB, jeste neznamena, ze nebyli v registrech vyssich... Podle mnoha prohlaseni a aktivit pana prezidenta smerem k EU bych tomu docela veril... Tenkrat jsem to povazoval za blabol pana Svobody , nyni uz ne!
Věříte? Fakt? A na základě čeho? A víte, že Václav Klaus pracoval v tomto ústavu teprve několik měsíců před listopadem? Milujete konspirativní teorie? Dávejte pozor na souseda, má vysílačku v nosní dírce.
Evžen, Brno 20:38
Dobrý večer, jaká bude další výmluva pana prezidenta poté, co LS schválí Irsko v referendu, odsouhlasí ji náš ÚS a podepíše ji i Německý či Polský prezident? Děkuji.
Ještě jsme měl dodat: až naprší a uschne. Které irské referendum máte namysli? To páté, nebo to osmé?
Milo 20:40
Myslíte si že bude mít pan prezident tolik sil (morálních) že odolá tomu nátlaku a smlouvu nepodepíše. Osobně bych raději v této věci uvítal referendum.
O přístupovách smouvách u nás referendum před šesti lety bylo. Lisabonem smlouvy zcela padají a jsou nahrazeny úplně jinou smluvní soustavou. Požedavek referenda je zcela namístě, co bylo rozhodnuto refrerendem, by se mělo měnit opět zase referendem.
Milo 20:42
Jak se pan prezident staví k tomu, kam nás na mezinárodním poli dovedl Topolánek a jeho komando? Není té rusofobie už příliš?
Každé fobie je příliš. A úplně nejhoší je omluvat lezení do chomoutu bruselského protiamerického socialismu údajnou obranou před chomoutem jiným.
Petr 20:44
Dobrý večer, je někde k dohledání, co je na Lisabonské smlouvě špatné pro Česko? Nikde se o tom moc nemluví, ale přitom někteří senátoři chtějí smlouvu jako celek napadnout u ústavního soudu. Děkuji
Speciálně pro Česko se mění k horšímu váha hlasů. Dokonce nejhůře ze všech členských zemí. Tak pěkně nám to vyjednavači vyjednali.
Vladimír 20:46
Domníváte se, že Lisabonská smlouva byla protlačena p. prezidentivi natruc?
Doufám, že ne, i když některá média hloupě jásala, že postojem Senátu prezident prohrál. Snad opravdu není nikdo takový trouba, aby dramaticky zhroršil postavení České republiky na několik generací jen proto, aby řešil svůj komplex.
Jan Dvořák 20:49
Zdravím Vás z Jíříkova. Nejdříve chci poděkovat za Vaše komentáře v médiích, které mě pomohli orientovat se v době "vládní krize". A teď dotaz. Co, podle názoru pana prezidenta, nejvíce znepříjemní po přijetí Lisabonské smlouvy, žívot běžných občanů.
Zdravím do Jiříkova. Například imigrační politika. Už nebudeme smět rozhodovat, jestli tisíc utečenců, kteří přistanou v jižní Itálii, smí nebo nesmí přijít k nám. Nebudeme moci nijak sami regulovat provoz kamionů. Našim podnikatelům budou vnucovány normy výhodné pro konkurenci v Německu a Francii. Seznam konkrétních dopadů by měl stovky stran.
Vladimír 20:49
Četl jste tzv 20 historek o p. prezidentovi v magazínu MF a co tomu říkáte?
Jen jsem to prolétl. Myslím, že autoři pana prezidenta moc dobře neznají. Je to taková latina.
Milo 20:50
Myslíte si, že rozšíření EU o diktátorské země jako je Gruzie a Ázerbájdžán je namístě?
To snad nikdo ještě nenavrhuje. Ale spolupracovat s nimi je určitě správné, izolace není řešení.
brůna 20:51
Dobrý den, ustoupí pan President tlaku a podepíše LS???
Co myslíte? Jak ho znáte? Co byste řekl? Zkuste se zeptat sám sebe.
Alena z Opočna 20:53
Dobrý večer pane Jakle, moc Vás zdravíme. Měl byste odpověď na to, proč se z pana Topolánka stal takový "bruselofil". Děkujeme pěkně.
Ach, to já nevím. Je fakt, že k některým svým větám starým sotva tři roky by se dnes asi nehlásil. Možná člověk při častých návštěvách některých institucí zmutuje. Spíše si ale myslím, že zjistil, jaký postoj je pro něj výhodnější.
Pravicak 20:55
Dobry den, Pane Jakle, nemyslite si, ze kdyz mohla EU vyzadovat opakovani referenda po Irskych obcanech, bylo by spravne opakovat hlasovani o Lisabonu i u nas tentokrate ale v referendu? Jinak preji panu prezidentovi vse nejlepsi a at vydrzi:-)
Jistě, to je správný nápad. Brusel se ale ptá pouze takto: souhlasíte, nebo jste pro?
Chládek Pavel 20:55
Přál bych si,aby pan prezident tento dokument nepodepsal.Co pro to jako obyčejný občan této země mohu udělat?
Napište mu dopis.
Mmax 20:55
Dobry vecer chtel bych se zaptat ohledne vasiho nazoru na Lisabonskou smlouvu ???
Já jsem v referendu hlasoval proti vstupu do EU. Tak můj názor na Lisabon asi uhádnete.
larm 20:56
dobry večer jak se díváte na politický výkon kolegy Kocába? děkuji za odpověd
Těžko soudit, protože to jeho "ministerstvo" považuji za úplně zbytečné.
Mmax 20:57
Jako tajemnik jste v nejaki strane???
Ne a nikdy jsen nebyl. Zatím.
Jerel Kančík 20:59
Pane tajemníku, zbývá vám v současné době ještě čas na vaši hudební skupinu Folimanka Blues? Bude teď někdy zase někde hrát? A proč ještě nemáte další CD? Už pátý rok s vámi hraje nový bubeník a pořád není nic na obzoru, abychom zkritizovali, co vlastně umí :-))).
Čas na důležité věci být musí. A muzika pro mne důležitá je. Hrajeme stále, třeba v pátek to bude v Mělníku a v sobotu ve Strakonicích. A CD? Hned co bude kompletní reperetoár.
chocholoušek 20:59
Pane Jakl, plánujete si taky někdy v budoucnu ostříhat svůj culík? Nevšiml jsem si u zahraničních poradců a tajemníků prezidentů podobné "ozdoby"...!
Váš problém s mými vlasy brzy vyřeší čas a gravitace. Už jich moc není, vydržte.
Barky 21:01
Dobrý večer. Chtěl jsem se zeptat, co se stane pokud pan prezident LS nepodepíše? Docela bych si to přál, jelikož v této věci mám s panem prezidentem Klausem stejný názor.
Nestalo by se vůbec nic. Platily by dosavadní smlouvy. A v Bruselu by začali vymýšlet nový projekt, jak by mohli snáze centrálně řídit celou EU.
Filip 21:04
Vážený pane tajemníku, Rád bych tímto vyjádřil panu prezidentovi podporu v jeho postoji k Lisabonské smlouvě, a upřímně doufám, že v něm vytrvá. I jako právník, jsem měl problém se zmíněným dokumentem smysluplně probrat, avšak zřejmou rozpornost s Ústavou ČR jsem nemohl přehlédnout. Obdobně tomu však bylo i u Eurozatykače, který Ústavní soud pro mě naprosto nepochopitelným způsobem ospravedlnil. Jaký výrok očekáváte nyní?
Sám nevím. Loňský přístup US se velmi zklamal. Argumety typu že suverenita je v dnešním moderním pojetí už něco jinéh,o by patřila spíše do hodiny občanské nauky se špatnou učitelkou. Je možné, že nyní vezmou ústavní soudci své posuzování vážněji. Záleží to ale také na vážnosti a kvalitě podání senátorů.
Vladimír 21:05
Co říkáte tomu, že v roce výročí pádu komunismu mame opět vladu v čele s komunistou? Pozn.: Já to na bývalé a současné nedělím.
Je zajímavé, že dohoda dvou nejsilnější stran má zrovna tuto podobu. O něčem to určitě vypovídá.
Jaroslav Vrba 21:06
V úctě k našemu společnému kamarádovi Tomáši Kejlovi apeluji Vaším prostřednictvím na Pana Prezidenta - nechť velmi uváží podpis pod, dle mého názoru sice "opticky" nesouměřitelnou, nicméně věcně skoro stejné "mnichovskou dohodou, moskevským protokolem, ..., atd atd" Lisboa papers. Prezident zdá se býti poslední pojistkou. Zaplať "Pánbu".
Prezident si je vážnosti této věci vědom. Určitě nepatří mezi ty, kteří o Lisabonské smlouvě bodře vtipkují a tvrdí, že o nic nejde.
click 21:08
Zdravím, o co vlatně ve skutečnosti jde některým politikům ODS, že tak otočili a podpořili smlouvu? Není to počínající syndrom KDU kam vítr...?
Asi chtějí jít s dobou, vstříc novým evropským pořádkům. Ale abych byl spravedlivý, co my víme, kdo a jak jim klečel na prsou.
Roman Kirsch, Oslo 21:09
Proc se pan prezident tak rad stavi svymi nazory na EU na pozice ruskeho vedeni? Nedozvime se za 50 let o podobne vazbe treba na KGB jakou mel prezident Finska Urho Kekkonen?
Neblbněte a nenechte si nabulíkovat takovou hloupost. Spíš vemte rozum do hrsti a popřemýšlejte, kdo a proč může takový blábol šířit. Co asi chce zakrýt...
vladimír 21:12
O jaké většině to mluvíte? Máte pocit , že Václac Klaus je list nepopsaného papíru? Opravdu si myslíte, že prezident Klaus zastupuje v zahraničí i zájmy lidí, co ho nevolili a nesympatizují s ním? Proč se s ním jako s narozdíl od Václava Havla oficiálně nesetkali prezidenti USA, Francie a Německa?
Ti všichni se s Václavem Klausem oficiálně setkali, věříte nějakým nesmyslům. Absolvoval jsem s panem prezidentem mnoho různých jednání se zahraničnímu partnery a ručím vám za to, že nikdo jiný není tak loylální ke své zemi a její reprezentaci jako on. Rozhodně nikdy nepřistoupil na náš národní sport: pojímat zahraniční politiku jako příležitost k pomlouvání svých domácích soupeřů.
brosnan 21:13
už poslední, sice ne k věci... Kdy můžu jit na Folimanku? V Praze.
V sobotu 13. června v klubu Globus na Chodově. Zkuste kouknout na www.folimankablues.cz
brůna 21:14
podle mě by měl Václav Klaus i v případě Irskeho ANO trvat na referendu. Kam , podle Vás, je ochoten President zajít?? Podvolí se nakonec???
Já o tom zatím nepřemýšlím. Příčí se mi myšlenka, že by se hrdí Irové dali takhle zválcovat nebo koupit.
tomas 21:16
Pokud bude Lisabonskou smlouvu znovu projednávat ústavní soud, nemůže přece pan prezident očekávat jiný výsledek než ten minulý. Nebo snad bude projednávat jinou podstatu problému?
Ano, jinou podstatu. Minule se Ústavní soud nečekaně vůbec nevyjádřil k případnému rozporu Lisabonské smlouvy s ústavou jako s celkem ale pouze v bodech podání Senátu. Nyní bude jiné podání, jiné body, možná zcela jiné argumenty a případné kolize.