reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Ladislav Jakl o národní suverenitě

Autor: Redakce | Publikováno: 17.5.2009 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

Je to to, za co umírali hrdinové českého národa v mnoha válkách a bojích s těmi, kdo si nás chtěli podmanit. Znamená to, že si na svém území vládneme sami. Že to dnes někdo neví, je moc smutné.

reklama
1073 čtenářů | 13 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Autor citátu poletí do vesmíru
(Felix, 18.5.2009 22:20:45)
Odpovědět
- jak píše na svém blogu:
***
JAK Lvové bijem o mříže,
JAK Lvové v kleci jatí,
my bychom vzhůru k nebesům
a jsme zde Zemí spjatí.

Nám zdá se, z hvězd že vane hlas:
"Nuž pojďte, páni, blíže,
jen trochu blíže, hrdobci*,
jimž hrouda nohy víže!"

My přijdem! Odpusť, matičko,
již jsi nám, Země, malá,
my blesk k myšlénkám spřaháme
a noha parou cvalá.

My přijdem! Duch náš roste v výš
a tepny touhou bijí,
zimniční touhou po světech
div srdce nerozbijí!

My přijdem blíž, my přijdem blíž,
my světů dožijeme,
my bijem o mříž, ducha lvi,
a my ji rozbijeme!
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Felix, 17.5.2009 14:25:36)
Odpovědět
Pan tajemník mluví o hrdinech českého národa. Ale v něm jsou i padouši. Citát: "Klaus stárne, nebo má komplex, řekl Langer
Bývalému ministru vnitra a poslanci Ivanu Langerovi krvácí srdce. Podle svých slov nepochopil útok prezidenta Václava Klause na sesazenou vládu Mirka Topolánka. Řekl, že Klaus buď stárne a ztrácí paměť, anebo má komplex."
Myslím, že by se mělo zveřenit, kdo kdy pronajal manželce tohoto člověka lázeňské objekty ministerstva vnitra, jakou mají tyto objekty hodnotu, kolik bude tato paní tržit na nájmech. Aby panu Langerovi krvácelo srdce důvodně, a ne jen když kecá v médiích. Nakonec - pročpak tohoto člověka si ten Moracvec zve. Aby se ho na tyto věci nezeptal? Takže, vážený a milý pane tajemníku, nemáme mezi sebou jen hrdiny, ale i padouchy.
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Josef Px, 17.5.2009 13:43:32)
Odpovědět
O jakou národní suverenitu zde přede mnou "bojujete", když už dávno nemáme suverenitu ekonomickou a jen zlomek podniků patří Čechům? Když v nejmenované americké bance si někdo začne hrát s korunou, kurz koruny skáče jako kamzík, je to normální? Z nedávné minulosti víme, že státní suverenitu máme zajištěnou jedině díky - podle Vás - "cizáckému" NATU. V EU nejsou lidé ani lepší, ani horší než my, já se jich nebojím, a už vůbec se nebojím přijetí lisabonské smlouvy.
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(L.P., 17.5.2009 13:55:01)
Odpovědět
Co to žvaníte o suverenitě ekonomické? Podniky vlastní soukromníci. Vy snad chcete znárodněné vlastnictví?

NATO není cizácké. NATO podporujeme, tak co to říkáte za nesmysly?

Nevím, jestli jsou v EU lidé lepší nebo horší než my, ale každopádně mají jiné zájmy. My jen chceme, abychom si mohli vládnout sami. Nepotřebujeme žádnou dikataturu bruselských byrokratů.
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Josef Px, 17.5.2009 22:00:30)
Odpovědět
Nechápu, o jakém to vládnutí píšete. O tom, které podniky se u nás zastaví a kolik lidí bude propuštěno z práce, se rozhoduje v zahraničí. Jsem z Ostravy a kolik budu platit vodné a stočné, se rozhoduje ve Francii. Kolik zaplatím za teplo, rozhoduje zahraniční Dalkia. Na zateplení bytu mi půjčla ČSOB, potažmo KBC z Belgie. Těm také zaplatíme za 15 let o 50% více, než nám půjčili, sazby určují oni. V ostatních bankách je to obdobné, jen majitelé bank mají sídla jinde. Cena plynu se odvíjí od ceny ropy, cenu ropy určuje zásadním způsobem poptávka v USA. Cena elektřiny se odvíjí též od ceny ropy. Jak dopadne náš státní rozpočet, o tom se rozhoduje v podnicích a v obchodech. Když chceme ušetřit, tak hlídáme akce v Intersparu, Kauflandu a běháme do Tesca. Jen ten náhubkový zákon máme z Česka. Za takovou tuzemskou vládu pěkně děkuji. Když Evropa projevila vůli se integrovat, tak působíte analogicky, jako Moraváci, kteří se kdysi chtěli odtrhnout od Česka. K čemu je to dobré?
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Josef Px, 18.5.2009 7:07:00)
Odpovědět
Jakou odpoveď od Vás očekávám: 1. Privatizací podniků se stát zbavil části suverenity nad jejich řízením za cenu zlepšení řízení těchto podniků. Státní suverenita nám zůstala. 2. Vstupem do EU jsme byli nuceni harmonizovat naše právo s EU. Vzdali jsme se tím části suverenity, ale suverenita nám zůstala. 3. Vstupem do NATO jsme se podřídili standardům v něm platným, ale suverenita nám zůstala. Navíc všichni naši sousedé jsou v NATU, takže nás žádný z nich neohrožuje, tím je dokonce naše suverenita posílena. 4. V době hospodářské krize a našeho předsednictví v EU nám padla vláda, strany nominovaly cca 8 kaskadérů, kteří se pokusí řídit stát doprava, 8 současně bude řídit stát doleva a poslední dva budou holýma rukama čelit globálnímu oteplování a všichni přitom dohromady budou koordinovat činnost EU v rámci našeho předsednictví. Že se to většině ostatních suverénních zemí v EU nelíbí? Právě proto vznikla Lisabonská smlouva, aby se státy vzdaly části suverenity dělat takovéto excesy za cenu posílení kvality řízení EU. Moraváci kdysi mluvili o pražských byrokratech, Vy píšete o bruselských, ale jejich moc je omezována evropským parlamentem. Evropu nelze řídit najednou doleva i doprava, to vyvolává pnutí. Co si můžeme dovolit v našem státečku, to nemůžeme vnucovat ostatním suverénním státům, ke kterým buď patříme, nebo ne. Jinou cestu nevidím. Jsem proto pro Lisabonskou smlouvu.
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Lukáš Petřík, 18.5.2009 15:48:22)
Odpovědět
1. Suverenita se nějakých podniků vůbec netýká. Jsem pro soukromé vlastnictví.
2. 70-80 % zákonů chodí z Bruselu. V mnoha oblastech jsme přišli o 100 % suverenity výměnou za to, že můžeme ovlivňovat chod EU zhruba třemi po přijetí LS dvěma procenty.
3. Ano, zavázali jsme se v NATO ke konkrétní jasně ohraničené smlouvě–nedáváme bianco šek na vytváření další legislativy, jak to je v EU.
4. Nechci řídit EU, nechci žádným státům nic vnucovat, jak to dělají velké státy a Brusel. Ať si ostatní státy schvalují své zákony, my si schvalujme své. Proto jsem proti LS a proto jsem proti členství v EU.
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Kájina, 17.5.2009 9:29:18)
Odpovědět
Ano, naprostý souhlas. Nejsmutnější je, že se ve školách už od dětství neučí dějepis našeho státního útvaru v návaznosti na Evropské dějiny. Jistě by to bylo nejlepší cestou, abychom chápali, oč nás hodlají " Eurohujeři " připravit tou nejpodlejší formou. Staří na tuto politickou reprezentaci rezignovali a mladí očekávají, že pokud budou mluvit anglicky, čekají je pečení holubi do huby. A k tomu špatné zákony - jak je možné, že nemáme zákon o lidovém referendu a že dvacet let po revoluci nemáme zákon, který byl jakékoliv volby v nichž nepromluví nejméně 50 % občanů považoval za neplatné. A co třeba i povinnost volit jako základní občanský zákon nebo se snad zase vymyká lidským právům a svobodám ? Je mi ze všeho velice smutno. Můj i manželův dědeček bojovali v 1. válce za zájmy c. a k. Rakouska za zájmy rakouského císaře. Můj se vrátil, manželovo dědeček padl a zůstali po něm tři děti. Nepamatuji si to, ale z vyprávění vím, že všichni plakali radostí při ustanovení samostatného státu. A teď hurá a bez pravidel do nového c. a k., tentokrát pod taktovkou Bruselu a Štrasburku. Jen doufám, že tento " moloch " se nikdy nerozjede a doufám, že mu nikdy naše pravomoce a jistá národní a etnická práva nesvěříme. Snad...
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Felix, 17.5.2009 14:01:54)
Odpovědět
Vážená paní, děkuji Vám za Váš dojemný příspěvek, přece jen ale musím napsat několik poznámek:
1. O těch školách - to je moc hezké, zkáza národa začíná na školách; jen na okraj, zrovna včera tito státní zaměstnanci manifestovali jak za komunismu. Taky zajímavost: podívejte se, kdo dostával ministerstvo školství v minulosti.
2. Hlavně je potřeba rozlišovat velikou nespravedlivost 1. světové války ze strany Rakouska a nespravedlnost jeho rozbití. Byla to manipulace ze strany Masaryka a Beneše, lid to uvítal, uvěřil jim. Co následovalo, byl jeden podvod za druhým, přes Mnichov až k Únoru. Počátky to má v r. 1918. Tehdy se to mělo řešit jinak, ne revolučně., ale přece jen velice radikálně. Máte pravdu, že to hurá v roce 1918 je totéž hurá jako teď hurá do Bruselu. Bude následovat zase jeden podvod za druhým - pokud se včas nevystřízliví, budou konce stejně tragické, jako u toho prvního hurá.
3. Myslím, že není dobré srovnávat c. a k. Rakousko s Bruselskou ohavností. Spíše je tato jako Velkoněmecká říše, nebo, což často užívám, protože myslím, že to je nejpřesnější - s RVHP. Čeští kývalové kývali tehdy Moskvě, teď kývají Bruselu.
4. Hlavní je asi bojovat proti světovládě, proti globalizaci, za národní státy. Toto už je obecná poznámka: Všimněte si, že to začali Američtí neokoni, u nás jejich sluhové, tzv. Evropskou unii začali katolíci, hanba jim, protože zblbli hesly po jednotě - jednota křes´tanská je ale něco úplně jiného, než jednota občanská-států. Prostě mylná interpretace křesťanství. To byl počátek dnešního zla v Evropě. Mnozí říkají, že obnovou menších národních států, rozbitím globalizace, bycom se vrátili k národním válkám apod. Něco na tom je. Ale uvažme tohle: každý státní útvar časem zanikne, a to proto, že se zvrhne. A když se zvrhne jeden stát a zanikne, není to taková škoda, jako když se zvrhne jedna celostětová vláda. A k tomu, jak výše uvedeno, naprosto nutně by došlo. Pak to připomíná zkázu celého světa. Takže radši nějaké lokální střety, než zanik světa. Někdo by ale mohl namítnout: Za dob národních států přece byly taky dvě světové války. Ale tím přece mluví sám proti sobě: v obou případech šlo o pokus o světovládu - socialistickou (nacionální a bolševickou). Oba tyto pokusy měly být zavčas rozbity tím, že se rozbijí nadnárodní celky. Zase mi třeba namítnete - ale před chvílí jsem psal, že rozbití c. a k. Rakouska byla chyba. Jak se to vezme. Jako monolitu to chyby nebyla. Ale jako spolupráce národních států v jednotlivých oblastech to chyby byla. Např. dnes by bylo chybou dělat nějaké přehrady mezi námi, Slováky, Poláky, a dalšími. Čili v něčem rozbít, v něčem spolupracovat. A po 1. světové válce to Masaryk s Benešem, pokud jde o nás, rozbili napadrť. To byla chyba.
Mějte se hezky - můj dědeček taky bojoval na Piávě. Přežil. Až komunisti ho dorazili.
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Lukáš Petřík, 17.5.2009 14:35:02)
Odpovědět
Jenom krátce Felixovi. Pokud by se R-U přeměnilo v soustátí suverénních států, personální unii, pod Habsburky, kde by byla společná celní zóna a obranný pakt, tak nic proti. Problém byl v tom, že Habsburkové centralizovali původní personální unii a chtěli zlikvidovat staré individuality–suverénní státy. Vždyť FJ I. se nenechal korunovat ani na českého krále, což byl jediný titul, na jehož základě mohl legitimně vládnou zemím Koruny české! Nějaké rakouské císařství byl stejně zpupný akt jako císařství francouzské za Napoleona. Byli to sami Habsburkové, kteří rozpustili legitimní Sv. říši římskou a ustavili Rakouské císařství jako centralizovaný stát. Habsburkové tedy de facto nebyli konzervativci, ale jakobínskými centralizátory. Jak mám uznávat jako krále člověka, který se ani nenechal korunovat českým králem?
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Felix, 17.5.2009 17:47:00)
Odpovědět
Lukáši, opravdu velice děkuji za Vaše stanovisko. Protože PŘESNĚ vystihuje platformu, na které je třeba diskutovat. Myslím si, že zde by byla možná diskuse i s monarchisty. Váš cenný přípsěvek budeme u nás zřejmě - dá-li Nejvyšší - rozpracovávat k velmi užitečnému konsensu. Ještě jednou děkuji a zdravím.
Jo, už jsem to chtěl poslat, ale přece ještě - znáte už Cestu k národní svobodě? http://www.gwo.cz/pravda/pdf/0906v1.pdf (Začíná to na str. 17 Readeru.) Myslím si, že to je rozhodující slovo do debat o tom, co přišlo po r. 1918 do doby r. 1989. A myslím si, že na tom se čeští vlastenci můžou velice přínosně shodnout s výhledem co dělat. A byl bych opravdu rád, kdybyste v redakční radě toto slovo i s poznámkami zveřejnili. Mějte se hezky.
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(Felix, 18.5.2009 9:07:00)
Odpovědět
Lukáši, tak jsme byli oba nazváni lehkými. Na diskusi jsem odkázal jednoho zdejšího znalce a toto mi odpověděl:
"Ono to - o co šlo té paní - jste neuvedl.
-Hlavní vinou Masaryka a Beneše - ve vztahu k počtu padlých v 1. sv. válce - bylo to, že všemožně pracovali na jejím prodlužování, to lze doložit a vinou toho zahynulo na všech frontách mnoho lidí.
-Ten Váš vlastenec ví hovínko o korunovaci českého krále.
Korunovace v dědičné posloupnosti je jen akt, králem je i bez korunovace, psychologicky důležitý akt to (pro Čechy) byl nesmírně a po této stránce to byla veliká chyba.
Příčinou byli ale mocní Maďaři, kteří neviděli dál, než na špičku svého nosu, ne stařičký mocnář. (Taky proto se v Hungárii pak urodilo tolik mezinárodních komunistických figur).
Měli byste si prostudovat to co chtěl F. d, Este, či už v tísni, či po válce, Karel I. (resp. u nás III.), nebo zejména Otto - v době hrozby nacismu.
A potom diskutujte."
Tak si z toho, Lukáši, nic nedělejte, víte mnohem víc, než já.
Re: Ladislav Jakl o národní suverenitě
(G.Novák, 17.5.2009 8:48:27)
Odpovědět
Jo,přesně.Ví to pouze Američané,proto tam ctí svobodu.Škoda,že ji však nectí u jiných států.To co se dnec děje se jmenuje GLOBALIZACE neboli VÝMÝVÁNÍ MOZKŮ SVĚTOVÉ POPULACI pomocí tištěných peněz ze vzduchu a vidiny blahobytu v EU k postupné okupaci NWO.