reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 8.6.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Výsledky voleb do Evropského parlamentu jsou již známy, přestože kvůli poněkud „kocourkovskému“ solidárnímu čekání, jsme je mohli znát už dříve. V celoevropské rovině se volby nesly ve znamení výrazného posílení stran pravého středu, propadu socialistů, střídavých úspěchů konzervativních euroskeptiků a posílení nacionálních populistů.
Jaké závěry může z těchto voleb s nízkou účastí vyvozovat pravicový stoupenec euroskeptického či eurorealistického názorového proudu ? Inu, to je poněkud složitější otázka, takže se na ní pojďme blíže podívat.
 
V celoevropském kontextu „tradiční“ euroskeptici mírně oslabili. Jejich kmenová frakce INDEM (Independence/Democracy – Nezávislost a demokracie) má podle včerejších prvních výsledků o dva europoslance méně a pokud chce zachovat svou činnost i nadále, bude muset sehnat čtyři „duše“ mezi nezařazenými europoslanci. Tento fakt by neměl být výraznějším problémem, neboť už nyní se spekuluje, že by ji mohli „zachránit“ právě čtyři nově zvolení zástupci nizozemské Strany svobody, případně i někteří další.
 
O něco silnější budou naopak „umírnění euroskeptici“ z frakce UEN (Svaz pro Evropu národů), ovšem tato frakce – která si polepšila o pět křesel - se již minule ukázala jako nečitelné a dosti vágní spojenectví rozličných stran, od irských zastánců Lisabonské smlouvy až po její polské striktní odpůrce. Přesto se dá říci, že v UEN převažují „eurorealistické“ tenednce.
 
Výrazně posílili také „divocí euroskeptici“, většinou fungující jako nezařazení poslanci. Často jde o nacionální populisty z Francie, Maďarska, Bulharska či Itálie. Konzervativní euroskeptik mého ražení z nich není vždy nadšen, ovšem v rámci toho, že každá síla proti Lisabonu, která není vyloženě extremistická se počítá, je alespoň rád, že oslabili některé zavedené strany, které by nejspíše LS finálně podpořily.
S trochou nadsázky lze těmto populistům přisoudit reaganovskou nálepku „našich parchantů“.
 
Z geografického hlediska dosáhli euroskeptici velmi slušných výsledků ve Velké Británii, Nizozemí, Rakousku, Dánsku a Itálii. Uspokojivě zabodovali v Pobaltí, Francii, Belgii Bulharsku a Maďarsku.
V Polsku, Španělsku a na Slovensku naopak utrpěli naprosto zdrcující porážku (nenechte se mýlit, Slotova SNS ani nominálně konzervativní KDH nejsou eurokritickými stranami). Velmi zvláštní druh porážky utrpěly euroskeptické síly rovněž v České republice, o zvláštnosti jejich prohry pohovořím níže.
 
Pokud bychom měli hodnotit euroskeptické výsledky z ideových hledisek, pak jednoznačně nejvýznamnější sílu v euroskeptickém táboře představují konzervativně – libertariánské strany „thatcheristického“ střihu, jako britská Strana nezávislosti Spojeného království (UKIP), nizozemská Strana svobody (ne, Wilders skutečně není „extremista“ Le Penova typu a jsem rád, že komentátor Reflexu Bohumil Pečinka našel odvahu tento fakt veřejně sdělit) nebo menší strany z pobaltských zemí.
 
Následují nacionální populisté, zejména ze zemí bývalého východního bloku, posíleni rovněž kolegy ze „staré Evropy“. Přes jednotící prvek národního populismu jsou mezi subjekty tohoto typu nejrůznější rozdíly. Pod tuto hlavičku se vejde jak rakouská strana Svobodných, která se přibližuje konzervativnímu proudu, tak Le Penovi „vzoroví populisté“, případně „divoši“ z Maďarska či Bulharska.
Vzhledem k tomu, že koaliční potenciál těchto europoslanců není příliš vysoký, většina z nich pravděpodobně neposílí žádnou europarlamentní frakci a zůstane mezi nezařazenými.
K mé lítosti oslabila „stará pravice“ , ztělesňovaná tradičními patriotickými konzervativci, nedotčených záchvaty přílišného freetradismu a libertariánství. Praporečník „starých konzervativců“, francouzský suverenista Philippe De Villiers sice obhájil mandát a do EP těsně prošel, nicméně oproti předchozím volbám se to už nepotařilo žádnému z jeho spolustraníků.
Nejvíce uspěli tradiční konzervativci v Dánsku, kde Dánská lidová strana získala téměř patnáct procent. Ani dánský výsledek však nezabránil celkovému oslabení „staré pravice“ v Evropském parlamentu.
 
Zcela propadli euroskeptici čistě libertariánského ražení , jejichž pozice ovšem konstantě nebyly nikdy příliš silné.
 
Jakožto Čech se přirozeně nemohu – a ani nechci – vyhnout bližšímu hodnocení výsledku českých eurokritických sil.
„My Češi musíme mít vždycky něco extra“ prohlašoval občas v ironickém rozmaru můj jihočeský strýc. Měl naprostou pravdu a tak se Česká republika stala jedinou zemí EU, kde organizovaná euroskeptická formace dosáhla reálného počtu hlasů k získání mandátu, avšak svou vlastní nejednotností a hrou s názvem „Jsem lepší euroskeptik než Ty“ si dveře do Bruselu zabouchla.
 
V České republice kandidovaly tři eurokritické subjekty s téměř totožným programem – Strana svobodných občanů, Suverenita a Libertas.cz. Původně zamýšlená společná kandidátka, nepřímo doporučená i panem prezidentem se nakonec nekonala. Znáte to – „My jsme nejlepší, oni by nám jenom sebrali hlasy“. Takhle uvažovala vedení dvou ze tří subjektů. Výsledek byl přirozeně očekávatelný – 4,3 % pro Suverenitu, 1,26 % pro Svobodné a 0,94 % pro Liberats.cz. Dohromady to dělá 6,5 %, tedy jedno europoslanecké křeslo.
Za neúspěch a ztrátu mandátu si tak můžeme sami, patří nám to. Potenciál tady byl. Bohužel, vrcholným představitelům českých euroskeptiků asi rodiče v dětství před spaním nečetli onu známou pověst o Svatoplukových synech. Ti byli podle legendy také tři.
Zvláště potupný je tento výsledek pro Libertas.cz. Toto uskupení kandidovalo se třemi mediálně známými tvářemi a teď nedosáhne ani na finanční příspěvek od státu.
Budiž to poučení pro budoucí časy.
 
Jediní pravicoví euroskeptici tak míří z České republiky do Bruselu z kandidátky ODS – europoslanci Fajmon a Strejček, kteří obhájili mandáty z předchozího období.
 
Tak holt máme zase „něco extra“, strejdo. Měl jsi „recht“.

reklama
1781 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Kíťa, 8.6.2009 18:48:17)
Odpovědět
Krom toho, že je to možná nejtrapnější článek, co jsem za poslední dobu četl a opravdu !analýza", jak se na euportál patří, jsem rád, že se ani jeden z toho ksindlu do EP nedostal..podvodník Železný, politická prostitutka Bobošíková, "myslitel" Kuras a zaměstnanec Nomury Tlustý...tak sbohem a šáteček, vlastenci..
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(REL, 8.6.2009 19:30:56)
Odpovědět
Sbohem Kíťo a už sem nelez
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Kíťa, 8.6.2009 20:09:22)
Odpovědět
Bezva argumenty, proč mě nepřekvapují:)?
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Maro Skřipský, 8.6.2009 22:00:54)
Odpovědět
A vy jste snad něčím argumentoval ? :-)
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Kíťa, 9.6.2009 11:27:36)
Odpovědět
No třeba tím, jaká sorta lidí by se do EP dostala, kdyby vyšla Vaše zbožná přání..:)
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Maro Skřipský, 9.6.2009 14:23:23)
Odpovědět
Možná byste se měl naučit rozlišovat názor od argumentu :-)
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Maro Skřipský, 9.6.2009 14:23:40)
Odpovědět
Možná byste se měl naučit rozlišovat názor od argumentu :-)
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Kíťa, 11.6.2009 11:48:22)
Odpovědět
No, tžak že je Źelezný podvodník uznal soud...že je Bobošíková politická prostituka ví každý, kdo ji sleduje, a to nejen od její kandidatury na post prezidenta za KSČm, kterou předtím tak haněla... že Tlustý loboval za Nomuru (abyb byli její manažeři beztretsní) a vzdal se soudu a tím jim pěkných par miliard přihrál, to je taky fakt...jediné více subjektivní hodnocení je v případě Kurase-ale pokud se někdo označuje za filisofa a bůhví co a neví např. kdo napsal Sophiinu volbu (jen jeden příklad), tak to také vypovídá mnohé--to nejsou fakta?:)
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Kíťa, 11.6.2009 11:50:12)
Odpovědět
prokrista ty překlepy..:(, to je tak, když v práci čtete euportál a do toho komunikujete s x lidmi..:)
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(paveljan, 8.6.2009 19:03:03)
Odpovědět
Strana svobodných získala cca 30000 hlasů.Tady se vedou debaty o úspěchu či neúspěchu a nikdo nepostihne jádro problému.Já jsem volič kterému jednoznačně vyhovuje program SSO.Podívejte se však jak dopadly volby: opět 11 : 11 (vzpomeňte na oněch 100 : 100). Proto, když jsem šel k volbám byla moje první starost vítězství pravice.Nebylo těžké odhadnout volební výsledek SSO (v armádě 25 malých partají). Proto, (aby nepřišel můj hlas na zmar) jsem zakroužkoval I.Strejčka a H. Fajmona a hodil to do bedny. A věřím tomu,že ze stejného důvodu to udělalo minimálně 100000 voličů.
skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(Dan, 8.6.2009 19:27:07)
Odpovědět
Volby jsou debaklem euroskeptiků v česku, jejich myšlenek a názorového proudu Václava Klause.

Myšlenky našeho prezidenta drtivá většina lidí nevnímá jako správné ani racionální a euroskeptický utopismus dostal jasné vysvědčení od voličů.

Libertas, fatální debakl, SSO debakl, strana ukřičené bývalé komunistky Bobošíkové dopadla nejlépe, tam již lze hovořit nikoliv o debaklu, jenom o mizerném výsledku.


Pokud by se všechny 3 tyto subjekty spojily, získaly by možná, jedno křeslo, tedy naprosto bezvýznamnou sílu v europarlamentu.



Narozdíl od eurooptimistů, šly euroskptici volit velmi disciplinovaně a ukázali tak jak chabé jsou jejich síly.


Je třeba zdůraznit, že opět zvítězil Mirek Topolánek, narozdíl od Klause nesmírně úspěšný politik, který dokázal již vyhrát volby do parlamentu, senátní volby, prezidentskou volbu i eurovolby. Prohrál pouze v krajích.

Klaus je dnes prezidentem jedině díky Topolánkovi a po skončení funkce jeho vrcholová politik automaticky skončí též.



Nesvaloval bych výsledky na Macha a spol. ti lidé dělali co mohli, ale euroskeptismus lidi neoslovuje.
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(Evropan Jirka, 8.6.2009 20:06:10)
Odpovědět
Ano, situace v Čechách je víceméně taková. Euroskeptické myšlenky však začínají vítězit v Anglii. Výsledek UKIP je prostě fantastický. A jejich vítězné tažení pokračuje i v místních volbách.
Chce to prostě čas a trpělivost. Jsme v EU příliš krátkou dobu a lidé ještě nepociťují negativní účinky našeho členství.
A Topolánek? Jistě, vždyť on přece nazval Lisabonskou smlouvu slovem SHIT, a před pár dny ji opakovaně prohlásil za mrtvou.
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(Dan, 8.6.2009 21:52:14)
Odpovědět
Nazdar Jirko, všimni si, mohl bych si kopnout do mrtvoli, ale to je pod moji uroveň, neudělám.

Euroskeptismus je utopijí a v jediné zemi, k níž Klaus vzhlížel, tedy Irsku skolaboval též, vč. jejich Guru.

V mnoha zemích vyhráli konzervativci, ovšem narozdíl od těch českých proevropští, snad s vyjímkou britských, ale i ty bych rozhodně nenazval euroskeptiky, spíše kritickými eurorealisty.

Británie se nyní topí ve velkých problémech, zatímco náš prodej automobilů meziročně poklesl o 17%, v Británii -40, náš má meziměsíční růst 42%, britský 7 atd. atd.

Britské banky jsou mnohem více postižené nežli ty kontynenální, dokonce jsou natom s aktivy hůře aktuálně nežli americké, důvodem je chybná marginální orientace, americká orientace.

Na závěr připomenu výsledky pvm, 72% čechů považuje naše členství za důležité, 12 za škodlivé.

mezi těmito 12%, je ovšem celých 8% voličů levice, z čehož vyplývá, že euroskeptický potenciál je 4%.
To by si měl každý uvědomit, než natom bude stavět stranu !


Uspět můžete jedině tehdy, pokud se z utopistů přetransformujete na realisty, unii kritizovat můžete, lae konstruktivně a musíte nabízet v rámci EU racionální alternativy, nic z toho nemáte.

Ještě dodám, že mezi největší příznivce EU dlouhodobě patří lidé mladí a s větším vzděláním, spíše pravicově zaměření a křesťané, proti jsou lidé starí, méně vzdělaní a levicově orientovaní.

Přestaňte ignorovat vůli lidí, jinak nemůžete uspět.
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(Evropan Jirka, 8.6.2009 22:00:04)
Odpovědět
Těch fantastických, neuvěřitelných 17% pro UKIP prostě nezalžete, neschováte, neoddiskutujete. To je realita (a naprosto chápu Váš šok). Proevropanství (Vy byste asi řekl euroskepse) je na postupu, a už ho nikdo nezastaví. Začíná zvonit umíráček, Dane. Jak říkám - chápu Vás, ale na mrtvého koně jste usedl z vlastního rozhodnutí (a nechci kopat do mrtvolY, proto raději nemluvím o Holandsku a Itálii)
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(Dan, 8.6.2009 22:17:13)
Odpovědět
No jak se dívám, i přez fatální rozdrcení Vašich stran ve volbách, došlo na moje slova i s podporou prezidenta resp. prezidentského úřadu, váš fanatický a demagogický postoj se nezměnil.

Euroskeptikům hlasy v EP ubudou a budou muset lovit nezávislé, zatímco proevropských poslanců prostě a jednoduše přibylo.

V Irsku, nakteré Klaus spoléhat byl další fatální debakl, .. toto jsou jirko fakta.


Fantastických 17%, to pro mě není nic fantastického, britové jsou jenom nespokojení s národní politikou,nic víc a nic mín.

Celkově se pootočí Ep víc doprava a bude evropštější, já jsem velmi spokojen.


Z Berlusconiho strach nemám, ani z Cameroona, naopak, jsem celkově spojoený a holandští extremisté, kteří dostali nejvíce spolu s liberály, mě také nechávají klidným.

Jsem celkově velmi spokojený a jak vidím, vy stále více zmatený.
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(Evropan Jirka, 8.6.2009 22:48:07)
Odpovědět
Ale vždyť říkám, že Vás chápu. Je to sice trochu srabařina, kompenzovat si mindrák z UKIPu na neúspěchu politických amatérů a začátečníků (a SSO po ČTYŘECH měsících existence ničím jiným nejsou), ale prosím, když se sám necítíte hloupě, tak se klidně pošklebujte dál.
A jen opakuju - triumf UKIP je prostě průlom, proevropsky orientovaní lidé se začínají probouzet. A budete se divit, jak rychle se čeští následovníci naučí řemeslu. On Mr Faraj taky nevyprášil Labouristům kožich za půl roku. Takže strpení, příteli Dane, strpení (doufám, že Vás ten "přítel" neuráží. Já mám prostě radost...)
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(Dan, 9.6.2009 15:36:19)
Odpovědět
Nejsme sice přátelé, ale to oslovení mi nevadí, je to prostě fráze bez významu.

I já jsem rád, že se s výsledků eurovoleb radujete, my jsme doma i slavili, část rodiny je v ODS část v KDU, bylo co slavit, soused volil čssd byl naštvaný a druhý soused libertas, ten je v těžké depresi dotedka, chudák, bývalí volič ods.

Tak nám ta demokracie krásně zafungovala, pitomec Klaus nabádal lidi nevolit aby je pak káral, Paroubek prohrál i s Kubicem a na celé lajně zvítězil Topolánek.


Nezbývá mi, než mu opět gratulovat.
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(BiZet, 9.6.2009 9:18:33)
Odpovědět
Vážený pane,
Váš příspěvek je myšlenkově zajímavý.... ale!
Snad v každé větě hrubka?!
Vrhněte svůj, dle mého soudu, vyspělý intelekt na český pravopis. Možná, že po pár měsících přípravy, budete schopen nejen kultivovaného, ale i mluvnicky přijatelného projevu. (Nic proti Vám osobně, ale opravdu to čtení není nic příjemného pro čtenáře.)
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(Dan, 9.6.2009 15:41:09)
Odpovědět
Ano, máte naprostou pravdu, moje čeština je zchátralá, ale to co tu píšu nejsou žádné články pro čtenáře, ale reakce v diskuzi, pro mě je to jenom chatting, tu reakci mám vždy nabušenou za pár sekund, v rámci prac. procesu.

Kdyby to měl být článek, BLOG, rozhodně bych si dal záležet.
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(Kicmiz, 9.6.2009 16:15:44)
Odpovědět
Pokud je někdo odpůrcem byrokratů v EÚ,tak se vždy rád přidám . U těchto voleb jsem nebyl z důvodu, že orgány které se volily jsou k ničemu. Konstatuji to jako daňový poplatník , občan ČR.Tyto orgány budou vydávat jen další nařízení šikanující občany EÚ,protože jim nejde o to aby se občané měli dobře,ale o to aby tito úředníci vydali co nejvíc omezujících vyhlášek,které by zdůvodňovaly potřebu jejich úřednických koryt. Vydávají jen vyhlášky pro vyhlášky a to jen ve prospěch lobbistů a úředníků. Krásný příklad z Brna: je zde v oblasti, která povoluje smíšenou výstavbu nadměrná hladina hluku díky průjezdu tramvají. Hygiena a město místo toho aby omezilo zdroj - nařídilo dopravnímu podniku snížení hladiny hluku,tak šikanuje obyvatele - stavebníky a požaduje zvukové studie při čemž již předem musí vědět,že dle normy bude hladina překročena a nepovolí opravu z důvodu že je zde velký hluk. Takže zvýhodňuje toho kdo hluk tvoří oproti tomu ,kdo zde bydlí a chce si rodinný domek rozšířit o půdní vestavbu. Prodražuje výstavbu o hlukovou studii tzn. občana šikanuje a zvýhodňuje a uměle vytváří práci pro ty, kteří se měřením hluku živí,potažmo to nahrává korupci ,aby byl občan nucen pustit chlup. Všichni co tvoříte takové vyhlášky běžte do hajzlu. Do hajzlu jděte rovněž všichni, kteří soustavně křičíte a zvýhodňujete nepřizpůsobivé ,církve,neziskovky,nadnárodní kolosy atd... Pokud SSO bude jen prdelkovat, nebude nazývat věci a popisovat stavy tak jak jsou tak více voličů nezíská. Považuji za velkou manažerskou chybu, že z voleb které proběhly tato strana hlasitě neodstoupila, protože na jedné straně vystupuje jako E - skeptik a na druhoun stranu se snaží zaujmout křesla v této struktuře lobbistického městečka Bruselu , při čemž jí muselo být jasné, že se tam nedostane. Pokud nebude ve svém budoucím volebním programu řešit skutečné reálné potřeby obyvatel tak nikdy nevystoupí z vlastního stínu. Obyvatelstvo této země úpí pod byrokratickým bičem úředníků a pod tlakem nepřizpůsobivých obyvatel tak to začněte řešit jinak se k moci dostane krajní pravice nebo levice , která to alespoň řečima vyřeší lépe.
Re: skutečné výsledky voleb jsou debaklem Klause a jeho nohsledů
(studen, 9.6.2009 21:27:40)
Odpovědět
Jsem student v městě Brně a trápí mě zvýhodňování zahraničních studentů,nejenom ,že studují za peníze mého táty,který řádně a hojně platí daně ale ještě dostanou příspěvek na ubytování. Své vědomosti,které získá v naší republice zdarma, tak následně uplatní například na Slovensku. Je to pěkný nepořádek, táta by řekl bordel. Tak bych se chtěl přimluvit u našich politiků, aby když někoho zvýhodňijí, tak nechť zvýhodňují občany a potažmo studenty své země.
Bobošíková je z nich nejschopnější a nejpracovitější
(Brabec, 8.6.2009 20:36:28)
Odpovědět
Měla by celé uskupení vést. Mělo by to i efekt pro voličky ! Ale asi to říkám zbytečně - ti chlapi, ač líní a neschopní, tak Ti by to nepřežili !
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Alberto Kvěch, 9.6.2009 11:34:16)
Odpovědět
Pane Skřipský. Vy EUROSKEPTICI si nedovedete přiznat prohru a omlouváte Vaší devastující činnost.Sčítáte souvislosti, které sčítat nemůžete, ale jsem rád za Vaše příznání, že všem EUROSKEPTIKŮM RADIL KLAUS.ANO VŠECHNY TYTO STRANY SE SOUSTŘEDILI KOLEM KLAUSE A NA PODPORU JEHO CÍLŮ v bláhové naději, že se na vlnách Klause dostanou do parlamentu(poměrně slušně placené místečko)Výsledek voleb je jasný a dokladuje, že to byla od Bobošíkové i Železného jednoznačná chyba. Ono je Bohužel nic jiného jak se do parlamentu opět dostat, než přilepit se na "pohádky" Klause nenapadlo.Kdyby ano, jistě by to udělali.Bobošíková prostě v EU není a národ je o jednoho EUROSKEPTIKA A JEJÍ KŘEČOVITÉ JEDNÁNÍ V PARLAMENTU BOHUDÍK UŠETŘEN.Jednání Bobošíkové bylo jasné už při prezidentských volbách (taková malá hra, kterou nikdo nepapal)Byl to jednoznačný konglomerát kolem Klause a přesto Bobošíková po prohraných volbách před Moravcem tvrdila ,že žádní prezidenti za její stranou nestáli.Divné,že. Proč to po neúspěchu tvrdila? Už nechce mít s Klausem nic společného,nebo to byla opět obhajoba Klause, tentokrát však vrcholně nepovedená a každým jinak přijmutá, nebo národ balamutila ? Zatím nevím, proto se ptám.Názor však mám a uvidíme co bude dál.Spojení těchto stran bylo nemožné. Každý zakládal stranu, aby byl zvolen a ne, aby uvolnil a dal přednost druhému. To nesvědčí o dobrých cílech EUROSKEPTIKŮ, ale o jejich charakteru.Vlna Klause prostě jejich lodičku do EU nedonesla a mají o čem přemýšlet. Třeba ,zda se mají na Klause příště lepit.Já to nedoporučuji.Představme si, že by byl Klaus propagátor podpisu LS, velké federace atd. Kolik by bylo u nás EUROSKEPTIKŮ.Je hodně lidí, kteří to Klausovi nikdy neodpustí. Myslím, že je to skutečná zrada státních tedy našich zájmů a cílů pokud stát cíle a směr vůbec má. Vypadá to, že nemáme cíle žádné.Našemu státu chybí takové desatero, které nikdy za žádných okolností nemúže porušit žádná strana Petr nebo Pavel nebo Klaus.Jsme zatím mladá demokracie a EUROSKEPTICI - TO SE NEMĚLO STÁT.Jsem volič pravice a jsem potěšen, že v parlamentu EU vyhrála před socialisty i EUROSKEPTIKY.Kdo věřil, že by mohla strana Macha něco vyhrát, byl slušně řečeno divný a opravdu nerozumí věcem, které se kolem hradu dějí.Už vidím, jak Mach Klausovi radil a on si radit nechal.Pánové doufám, že všichni nechodíme na 10 velkých paňáků.
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Evropan Jirka, 9.6.2009 16:32:26)
Odpovědět
Pane Kvěchu, mohu -li prosit, najděte si, tak zhruba měsíc zpátky, naši diskusi o Klausovi. A pokuste pochopit rozdíl mezi naší odstupňovanou, strukturovanou, definovanou, kritickou, SKEPTICKOU podporou tohoto pána (ač v podstatě na jeho straně, nenechali jsme na něm nitku suchou), a Vaším, Danovým Kingsfieldovým a.j. nekritickým, neracionálním, fanatickým adorováním Nejvyššího Dokonalého Nedotknutelného Božského Bruselu. Jak říkám - pokuste se pochopit rozdíl mezi skeptikem a fanatikem.
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Alberto Kvěch, 9.6.2009 20:32:27)
Odpovědět
Rád se vrátím měsíc zpět a Vašemu požadavku vyhovím. Prosím pomužte mi tu Vaši diskusi najít.Rozhodně někde bude.Poraďte. Jinak si rozhodně přečtu více Vašich příspěvků.Listuji. Rozdíl mezi fanatikem a skeptikem chápu. Těším se z Vaší strany na oponentní diskusi.Děkuji a nic ve zlém.
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Evropan Jirka, 9.6.2009 21:11:24)
Odpovědět
Uf, našel jsem to. Článek se jmenuje Dopis V. Klause řadovému členu a je z 29.4. t.r.

Jinak velmi oceňuji Váš klidný, věcný tón. A po ničem netoužím víc, než po věcné debatě. Asi se navzájem nepřesvědčíme, ale můžeme si nabídnout jiný úhel pohledu, jinou perspektivu. A to je přece cenné.
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Dan, 10.6.2009 8:14:28)
Odpovědět
Opět jste se uchýlil k demagogii a lhaní, což jsou základní stavební kameny euroskepticismu.

Nikdy jsem netvrdil, že Brusel je božský nebo neomylný ani nic podobného, jenom, že pro většinu naší vlasti, s výjímkou Prahy, je Brusel lepším vládc em nežli Praha, která svoji tradiční malou domů dokáže dotáhnout k dokonalosti.

Brusel jsem mnohokrát kritizoval a jsem velmi rád, že se EU otáčí nyní doprava a pevně věřím, že i Britové a češi z ODS tomu napomůžou, zhutní EU, sjednotí v klíčových tématech zahraniční politiku, společnou obranu i energetiku.

Země jako Rusko nesmí mít páky na vydírání EU a jejich členů, lidé jako Klaus, tedy kremelští agenti, musí ztratit vliv v naší společnosti.


Krach Libertas je nesporně neúspěchem ruských tajných služeb, které Libertas založili a spolufinancují ji a je velkým úspěchem těchto voleb.


Socialistům výrazně ubylo hlasů, rusové prohráli se svojí Libertas, jsem vážně spokojený a povětšinou i hrdý na české i evropské voliče.
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(#13, 9.6.2009 21:46:17)
Odpovědět
Kromě spousty blbostí (jako že prý vyhrály středopravé subjekty -- wtf? Podpora Lisabonu je nově něco pravicového?) mě teda rozdráždila formulace: "tradičními patriotickými konzervativci, nedotčených záchvaty přílišného freetradismu a libertariánství". Za to by si někdo, kdo se chce považovat za pravičáka, měl dát velkou, ale hodně velkou facku!
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Maro Skřipský, 9.6.2009 22:49:46)
Odpovědět
Na hrubý pytel hrubá záplata - Třináctko, jste idiot a fackovat si můžete sám sebe. Pokud byste měl elementární znalosti politických teorií, pak byste věděl, že určitá část konzervativců, tzv. stará pravice, tradiční konzervativci nebo paleokonzervativci není apriorním stoupencem modelu free trade za každou cenu a kritizuje ekonomismus.
Podle jejich názorů má mezinárodní obchod primárně sloužit k udržení společenského řádu konkrétního území. Pokud tomu vyhovuje free trade, nemá s ním stará pravice problémy. Pokud ne, horují pro selektivní cla na konkrétní komodity a daňové výhody domácím producentům (nikoliv dotace)
Chápu, že jste blb, který je schopen pouze urážek, ale já se od anonymního ignoranta buzerovat nenechám. Tečka
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(#13 (Martin Pánek), 9.6.2009 23:26:19)
Odpovědět
Konzervativec, jak se sluší a patří :D

Omlouvám se, neuvědomil jsem si, že mě tady neznáte pod mým internetovým jménem. Nebyl v tom úmysl.

Jestli někdo horuje pro cla a připadá si při tom jako pravičák, tak to asi nemám slov :). Ale štěstí, že nehoruje třeba pro střílení kulaků, to by bylo horší.

Přiznám se, že mi moje znalosti ekonomie nestačí na to, abych pochopil, jaký je principiální rozdíl mezi dotací a daňovou výhodou. Čistá daň = Hrubá daň - transfery. Ergo jestli někdo platí menší daň, nebo větší a dostane k tomu dotaci, je nemlich to samý.

A neměj strach, já bych si klidně za obhajobu takovýho levicovýho zla jako je daňová selekce a za větu o záchvatech freetradismu a libertariánství nafackoval :).
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(#13, 9.6.2009 23:27:27)
Odpovědět
Kruci, to měla bejt odpověď na Marka, nějak jsem to splet :).
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(Dan, 10.6.2009 8:23:19)
Odpovědět
Tady je Martine demagogie denní záležitostí, zdejší spolek rusofilních slovanistů, židů, nekatolických křesťanů a fanatických příznivců Václava Klause s jakoukoliv politickou orientací, je naprosto nesourodý a proto byly ty euroskeptické strany 3, proto se nedokázali ani elementárně shodnout na koalici.

Jakou mají tito "politici" podporu mezi voliči jsme aktuálně zažili, velmi agresivně zde operují již mnoho let, já je tu debatím už snad 5-6 roků, vč. euroskeptik.cz zaniklý pro bezvýznamnost a od té doby nedošlo k žádnému vývoji, zesílení či dokonce širší veřejné podpoře jejich dogmat.
Re: Ohlédnutí za eurovolbami a vzpomínka na moudrého strýce
(HF, 10.6.2009 11:36:52)
Odpovědět
Pokud by Suverenita, SSO a Libertas kandidovali společně, tak by nedostali 6 % ale 10 - 15 % a myslím že by tu byla velká šance že by se tam dostal z každé strany jeden poslanec. Hodně potencionálních voličů odradila roztříštěnoct a tak raděli dali svůj hlas ODS.