reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu

Autor: Petr Mach | Publikováno: 11.6.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Strana svobodných občanů vznikla v únoru letošního roku jako pravicová strana zklamaných lidí, kteří už neměli koho volit. V historicky prvních volbách po svém vzniku oslovila Strana svobodných občanů 30 tisíc voličů – napříč republikou. Těchto 1,26 % hlasů je relativní úspěch. Není to sice důvod k oslavě, ale ani k rezignaci. Za získané hlasy jsme ze státního rozpočtu získali téměř 900 tisíc korun, které využijeme na další oslovování voličů. Rozhodně tedy budeme kandidovat v předčasných volbách do Sněmovny.

Naším soupeřem ve volbách je Velká koalice ODS a ČSSD – koalice, která společnými silami včera schválila Lisabonskou smlouvu, dnes šrotovné a zítra schválí antidiskriminační zákon.

Tento soupeř byl a je důvodem našeho vzniku – ODS a ČSSD se programově natolik sblížily, že je těžké rozeznat jednu od druhé. Jedna sice chce regulační poplatky ve zdravotnictví a druhá ne, obě ale chtějí regulované zdravotnictví. Jedna prosadila rovnou daň, která nebyla vůbec rovná, druhá chce progresivní zdanění, obě ale chtějí vysoké výdaje státu a deficitní rozpočet. Jedni jsou modří, druzí oranžoví, obě strany ale plýtvají penězi daňových poplatníků na zbytečné úřady, vládní billboardové kampaně či lyžařská mistrovství.

Důvod naší existence zůstává: Nikdo jiný zde nehájí klasické pravicové principy, na kterých je naše strana založena.

Co dál?
O strategii dalšího postupu rozhodne Republikový výbor. Republikový výbor svolám jako předseda na 21. června. Výboru předložím jménem Republikového předsednictva několik důležitých dokumentů – Pravidla primárek pro volby do Poslanecké sněmovny, Směrnici pro zřizování místních poboček, které budou důležité zejména příští rok pro komunální a senátní volby, a Hospodářský řád, který umožní samostatné hospodaření krajských sdružení – včera též Republikové předsednictvo rozhodlo o přerozdělení 10 Kč z 30 Kč za každý získaný hlas krajským sdružením k jejich samostatnému hospodaření.

Pokoušíme se nyní hledat další strany, které mají s námi shodné programové cíle a východiska – v takovém případě by šlo uzavřít volební spojenectví, které by zvýšilo šance na vstup do Sněmovny. Jednám s nimi neprodleně, vážně a seriozně. Pokud ale nenajdeme nikoho s obdobným programem, založeným na svobodě jednotlivce, odpovědnosti a spravedlnosti, měli bychom být připraveni kandidovat samostatně. Republikové předsednictvo poučené z chyb, kterých jsme se dopustili v našich historicky prvních volbách, tvrdě pracuje s klíčovými spolupracovníky a novými experty na nové strategii pro volby do Sněmovny.

Má se volič bát, že jeho hlas pro Svobodné propadne?
Troufám si tvrdit, že ztraceným hlasem bude spíš hlas pro ODS nebo ČSSD – oni mají pohodlnou většinu a hlas jednoho konkrétního voliče na tom nic nezmění. Hlas pro ODS nebo ČSSD nezmění nic na tom, že volby dopadnou plichtou mezi oběma a že opět vyústí ve Velkou koalici.

Naopak hlas pro Stranu svobodných občanů je hlasem naděje, že pravice bude mít většinu.

Autor: Petr Mach,
předseda Svobodných

reklama
1335 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(moh, 11.6.2009 1:26:30)
Odpovědět
kdepak SSO ztratili veškerou důvěru. Kvůli sektářskýmu vedení. Už jen stupidní název strany, logo i barva ukazuje že na to nemají.
Zkratka i název nejsou špatné - chyba je jinde
(Brabec, 11.6.2009 4:21:28)
Odpovědět
Mach a nikdo z vedení nemá talent na politiku. Není politikem - oni se snad štítí toho slova ! Prototypem politika je např. Bobošíková. Ví co chce, umí mluvit a energie z ní vyzařuje. Z Macha a ostatních ? Bída, bída. Akademické řeči, článečky, ale to pro úspěch nestačí. Ach jo !
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(seraf, 11.6.2009 1:58:03)
Odpovědět
Před volbami do EP jste měli šanci. Ale tím, že jste nechali protilisabonské síly se roztříštit jste ji promrhali. Obávám se, že po tomto "úspěchu" už vás lidé volit nepůjdou, protože nebudou věřit, že máte šanci na úspěch. SSO podle mého už nemá budoucnost.
Proboha, relativní úspěch 30 000 hlasů ???
(Brabec, 11.6.2009 4:11:02)
Odpovědět
Je vidět, že jste mimo. Spojte se s Bobošíkovou, ta má tah na bránu, Vy ji dodejte program. Manažéry nejste, a Vy nejste politický člověk. Tím, že jste před volbami vystoupili solově - na 5 let jste tady pravici zničili. Vaše úvahy, pane Machu, svědčí o tom, že jste nic nepochopil. Škoda, Vaše a i naše. Voliči však chybu už nezopakují !
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(roman, 11.6.2009 7:43:20)
Odpovědět
Podle meho nazoru, je spolecenska poptavka po pravicovejsi ODS. Ani Klaus, kdyz vedl ODS, tak se z ni nesnazil udelat ciste euroskeptickou stranu. Euroskeptismus byla jen, rekl bych, dobrovolna nadstavba konzervatismu. Takze zustala prijatelna pro vetsinu lidi i medii, kteri to brali spis jako neskodnou uchylku.
A to myslim, ze mela udelat SSO. Nemusela nic noveho vymyslet a mela by mnohem vetsi sanci. I ted po volbach, ma SSO svym primarne "protievropskym" postojem minimalni koalicni potencial. Kdyz nepocitam Libertas, ktery je podle mne uz odepsany, tak zbyva jen Suverenita. Tzn. strana, jejiz programem je Bobo. A to je dost smutna vyhlidka. Pro ostatni strany si myslim, ze nebude to 1% volicu stat zato, aby ziskaly cejch extremistu a proto pristoupi tezko na nejakou formu predvolebni spoluprace.


Zaverem bych napsal svuj nazor, ze pokud neuspeje strana ani v parlamentnich volbach a ziska podobne procento, tak je znacka SSO mrtva. Takze jsem opravdu zvedav s cim vedeni prijde v pristim , mozna poslednich, mesicich.
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(standa 3, 11.6.2009 8:42:46)
Odpovědět
Je zajímavé,jak jsou tady zas všichni chytří.Ještě jsem neviděl úplně novou stranu,která by ihned po založení expandovala až na vrchol.ODS nepočítám,ta byla založena jako opozice socialismu,vlezli tam překabátníci a snílci.A výsledek dnes je víc než jasný.Já osobně SSO vítám a fandím a nejsem sám.A je to otázka času a práce získávat voliče.A velmi negativní vliv tady mají média,kteří podporují parlamentní strany a jiným nedávají prostor.To by musela být tady ještě jiná TV,která by byla opozicí našich zdiskreditovanýcm médií.Mě jen zajímá,jak se SSO chce porvat s tak zadluženým státním rozpočtem.Já bych tyhle nezodpovědné politiky zavřel na doživotí.
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Justin, 11.6.2009 8:53:46)
Odpovědět
Myslím, že se rozhodli správně. Udivují mě všechny ty názory, že je vše ztraceno, že by to měli zabalit, že to zkazili apod. A to hned po prvních volbách, do kterých vůbec šli! Svobodní mají podle mě obrovskou výhodu oproti těm dalším menším stranám - mají vybudovanou krajskou a místní strukturu a členstvo. Něco, o čem si Bobo a Libertas a další mohou jen zdát. A o to ve volbách do PS přeci jde - postavit krajské kandidátky a mít v krajích lidi, kteří pro jejich úspěch budou chtít udělat maximum. Navíc díky tomu, že je to strana, jak jsem pochopil, budovaná "zdola", mají dobrou šanci dosáhnout úspěchu i v komunálních volbách. Nepopírám, že bude nutné nějaké předvolební vyjednávání, ale v každém případě tu vidím daleko větší potenciál, než mají ty další výše zmíněné straničky.
A kde je ten leadr ?!
(Brabec, 11.6.2009 9:02:33)
Odpovědět
SSO nemá lídra, člověka politického - jestli víte co tím myslím. Mach to tedy není!
Re: A kde je ten leadr ?!
(Justin, 11.6.2009 9:19:58)
Odpovědět
No, o Klausovi jsem si já ani moje okolí taky nemyslel, že je nějaký "lídr", když téměř před dvaceti lety zakládal ODS....
Re: A kde je ten leadr ?!
(standa 3, 11.6.2009 10:35:09)
Odpovědět
Klaus měl výhodu prvního úderu,nikdo jiný tady nebyl.Není to teda zase jeho vítězství samého.Prostě byl jen první a bez konkurentů.A udělal si tam kult osobnosti.Mach je na tom hůře,a ještě musí sklízet modrý tunelářský smrad po Klausovi.Všichni ho spojují s Klausem.SSO musí ukázat svoji samostatnost a rozhodnost na politickém ringu.I bez Klause.Toho beru jen jako dobrého lídra v boji proti EU.Jako premiér a ekonom selhal.
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Mirko, 11.6.2009 11:27:59)
Odpovědět
Petřík to tady psal správně už před volbama, o tříštění pravice, marném naléhání Bobošíkové, přehmaty SSO, analýza povolební situace.
Svobodníci, šanci máte už jen s Bobošíkovou, pokud se jí ovšem plně podřídíte ...
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Karlík, 11.6.2009 13:56:31)
Odpovědět
U mne jste bolševická strana podporovaná p. Klausem.
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Ghost Dog, 11.6.2009 15:24:21)
Odpovědět
..vážení blekotové, co jste zmoudřeli po volbách, co, nebo kdo vám dává právo se pouštět do SSO?..
..tak Svobodní roztříštili pravici, ha ha ha..proč se tedy ty ostatní strany nespojily do koalice, proč netáhly za jeden provaz?..proč Bobo opět nevyužila mediálních zkušeností Železného a jeho účelové Libertas.cz?..
..tak si dejte mokrý hadr na hlavu, zchlaďte mozkové závity a laskavě si uvědomte, co by to pro celou uvažovanou koalici znamenalo..úplně stejný výsledek..jen by si potom vjížděly do vlasů, čí že je to vina..
..Bobo a Železný opět spolu..no to si děláte srandu, nebo máte krátkou paměť?..
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Mirko, 11.6.2009 15:49:32)
Odpovědět
Vážený blekoto, přečti si tady pár článků před volbama. Nikdo tady taky nemluvil o Bobo a Železňákovi, ale o Bobo a SSO
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Ghost Dog, 11.6.2009 16:44:58)
Odpovědět
..vaše neinformovanost je zarážející...
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Majda, 11.6.2009 17:54:25)
Odpovědět
SSO je mrtvola, totální, a mrtvolu vzkřísit nelze jak známo.

Jedinou šanci vidím ve spojení lidí z SSO s Bobo, Bobo včele, Mach pryč, je slaboučkej politik, spíš k smíchu než k volbám.

Čili, Bobo polkne SSO a je zde šance uspět, uplatnit lidi z SSO.

Ty volby byly jasným sítem kdo má a nemá šanci, LIbertas chcípla, SSO ani nestačila pořádně utvořit stranu a už je taky zdechlina, jediná Bobo nepropadla.
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Dan, 11.6.2009 17:57:46)
Odpovědět
Musím se usmívat jak velebíte všichni tu naši neúspěšnou kandidátku na prezidnta a dosluhující europoslankyni, zajímalo by mě jak jste přišel nato, že Bobošíková nepropadla.

Dostala se snad do parlamentu ? Pokud vím tak ne.

To, že je jednooká mezi slepými králem, ještě vůbec neznamená že se jedná o sebemenší úspěch.

Je to debakl, Vás všech.
Uvidíme s čím přijde SSO do voleb
(Brabec, 11.6.2009 19:41:44)
Odpovědět
Jestli však v čele nebude politik - program to nezachrání. Jestlipak už vedení SSO jezdí do republice ? Určitě ne, schází se nad kafíčkem.
Re: Uvidíme s čím přijde SSO do voleb
(Plašmuška, 12.6.2009 9:07:21)
Odpovědět
Bobo dovede kontaktní kampaň. Kontaktní kampaň je záruoku úspěchu. BOBO to umí. Vzpomeňte na Klause jak jezdil po všech městech i vesničkách. Podívejte se jak se dělá kampaň v Americe! Ne přes internet, to je jen pro úzkou skupinu lidi. Charismatický politik je prodavač svého programu, kdo ho umí prodat, ten vítězí! Ne jen lídr prodává,potřebuje svoje prodavače na ulicích, pokud nebude mít nadšené mladé lidí, nebude mít mladé voliče. Všechny ty různé agentury, jejich programy jsou jen virtuální kampani. Je to otázka víry, kdo věří, že jeho myšlenka je ta pravá, ten jí uní prodat. Lidé jsou znechucení současnou politikou, čekají na světlonoše, co jim donesou světlo. Právě teď je ta příležitost, kdo pro nové vize,
Re: Uvidíme s čím přijde SSO do voleb
(Bibau, 12.6.2009 9:25:04)
Odpovědět
Nová kalousková strana sotva se nadechla a už o ni media přetrhnou, Zeptejte se psychologů jak na sebe upozornit? Politika je velká hra. Třeba i provokaci! Kdyby odešel výrazný politik z ODS a postavile se do čela SSO...ale i tito instiktivně cítili, že s Machem je to sebevražda, raději zůstali v lůnu ODS. Mach umí organozovat, je moýná dobrým manažerm, je mladý do příme politiky si cestu nadejde, vždyď se podívejte jaké jsou v parlamentu nuly. Ale Lídren, který ho do politiky vynese musí být OSOBNOST. Sebestřetnost jednoho každého, je brzdou. Strana potřebuje i šedé eminence. Všdyď osobnost Hejmy Vám přinesla hodně hlasů, vím z vlastní zkušenosti.
Re: Uvidíme s čím přijde SSO do voleb
(Dan, 14.6.2009 10:49:23)
Odpovědět
Máte pravdu, Mach je nula, žvanil,Klausův uměle vyrobený politik, nemám žádnou podporu, nemá charisma nemá nic.

Když jsem mluvil s lidm z ODS, kteří ODS sponzorují, řekli všichni jednoznačně, s Machem ne.
Ti stejní lidé tedka zvažují odchod do TOP09, jsou to totiž pravicoví křesťané, podle mého odhadu jich v ODS je tak kolem 8% voličšského potenciálu.
K tomu odejde pár lidí z KDU a je zde i několik procent nevoličů, které by TOP09 mohla zaujmout.



Osobně jsem optimista, co se týká úspěchu TOP09, bude sledovat její vývoj a pokud mě bude uspokojovat, jsem připraven a aktivně pomoci před volbami.
Re: Uvidíme s čím přijde SSO do voleb
(roman, 14.6.2009 13:28:01)
Odpovědět
Ja osobne jsem na Top hodne zvedavy. Rozhodne by to mohla byt zajimava alternativa pro pravicove volice. Ani se nedivim ODS, ze je z jejiho vzniku tak nervozni.
Je videt, ze je Kalousek profesional. I kdyz nemusim se vsemy jeho nazory souhlasit, tak zpusob jakym postupuje pri zakladani nove strany mne zaujal.
Pro SSO je to hodne spatna zprava, protoze Top se uchazi o stejne volice (SSO zustava jen euroskepticke jadro), neni tak konfliktni a ma rozhodne vetsi koalicni potencial. A pokud bude mit Top sanci se dostat do snemovny, tak muze nabalit i velkou cast nerozhodnutych pravicovych volicu tesne pred volbami.
Re: Uvidíme s čím přijde SSO do voleb
(Lída, 14.6.2009 20:16:50)
Odpovědět
Naivně jsem volila SSO, ale do parlamentu čr je už určitě volit nebudu, nevěřím v jejich úspěch.

Také jsem velice zvědavá na TOP 09 a zatím mám dobrý pocit z dění kolem této vznikající strany.
Doufám, že si to Kalousek nepokazí a moje rodina je bude moci podpořit.
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Pavel, 11.6.2009 20:37:49)
Odpovědět
Tak si to shrňme:
Libertas
=> Železný - kriminálních odsouzený za daňové úniky
Tlustý - bývalý komunista co shodil vládu v době předsednictví
Schwippel - nejen že shodil vládu ale je to blázen - četli jste jeho rozhovor na iDnes? Normální lidi si z něj dělali srandu (např. zde http://strach.cz/lecba-schwippelem/)
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Pavel, 11.6.2009 20:39:47)
Odpovědět
Dále SSO:
Mach - snílek a ekonomický naivka. Zrušení daní z příjmu??? S takovými nápady chce zřejmě nadobro pohřbít českou pravici...

S Bobo - radši no comment
Průzkumy musí stranu posunout k 5 %
(Brabec, 11.6.2009 23:12:13)
Odpovědět
Tím se o stranu začnou zajímat média- Pánové, co Vám říkají průzkumy ? Jestli nemáte procenta, jděte do sloučení, nebo jděte na pivo, uděláte nejlíp !
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(weclik, 11.6.2009 23:29:04)
Odpovědět
Nesouhlasím a nemyslím si že Svobodní neuspěly.Ano 1,26% se může zdát málo,jistě mnozí očekávaly více.Ale zkusme počítat jinak - Parlamentní strany volilo v tom nejlepším případě(tedy ODS) POUHÝCH 30% z 30% oprávněných voličů,to znamená že s politikou této strany souhlasí pouhých 10% voleboprávěného obyvatelstva.Nemyslíte že je to dost MÁLO na vládnoucí stranu.O dalších třech ani nemluvím.Ke srovnávání SSO se stranou paní Bobošíkové, i zde si myslím že Svobodní vychází se ctí.Získat za 4 měsíce od registrace povědomí a dvěru 30000 voličů,o straně o které v médiích,z blokačních důvodů téměř nezavadíte - to je naděje a obrovský závazek.Kdežto u paní Bobošíkové i přes téměř 5% podporu to vidím jako prohru,neboť mi to říká,že svou pozici v EU parlamentu,přes veškerá mediální možnosti a dlohodobou působnost na politické scéně prostě NEOBHÁJILA.Čtu z toho.že ji věřilo a podporovalo méně lidí než před 5 lety.
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Plašmuška, 12.6.2009 9:33:17)
Odpovědět
Pane Machu,Ne přetahovat se o hlasy zODS, oslovte ty občany KTEŘÍ NEMAJÍ KOHO VOLIT!! To je alternativa, Oslovte všechny znechucené poilitikou, tam jsou volní voliči! Je jich hodně, zůstali doma, kdo je k urnám přitáhne, tem bude mít úspěch. ODS je našim budoucím koaličním partnerem.
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(hanibal, 12.6.2009 9:37:23)
Odpovědět
Souhlas, nejméně dalších 25 % voličů zůstalo doma. Podaří se to kalouskovi, nebo se té příležitosti chytne někdo jiný!
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Pasgřivec, 12.6.2009 9:44:41)
Odpovědět
Mediakracia... Provokace, je způsob jak přitáhnout media. Kruci nemáte tam nějakou pěknou ženskou se sexepilem, která se do medií nabourá. Účel světí prostředky. Podívejte se do historie , za politikou vždycky stály ženské.
Re: Petr Mach: Svobodní půjdou do voleb znovu
(Dan, 12.6.2009 22:02:14)
Odpovědět
Má to maličký problém, který jste asi nepochopili, ti voliči nejsou euroskeptici, proto je posbírá Kalouskova proevropská strana a budete se moc divit.

Podle mě má Kalousek šanci na 10%, odstraní tím lidovce levicové z volitelnosti a posílí v koalici ODS.

Vyvíjí se to velice dobře a já jsem připraven pokud si to nepokazí, Kalouska volit.
Volit Kalouska-souhlas s odškoděním církvím
(Brabec, 13.6.2009 2:34:01)
Odpovědět
Takže souhlasíte dávat církvím 270 miliard
Re: Volit Kalouska-souhlas s odškoděním církvím
(Dan, 14.6.2009 10:43:58)
Odpovědět
Samozřejmě že ne, já jsem křesťan, ale také ekonom a pravičák.

Tak prostě ta otázka nestojí, restituce církevního majetku jsou věc neřešená, která zaslouží pozornost a řešení.

Církve byly okradeny jako celá řada dalších institucí a občanů, náprava je nutná.