reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Extrémní potíže s extremismem

Autor: Michal Semín | Publikováno: 12.6.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Spektakulární zátah na české neonacisty, jejich výslechy v pověstných policejních místnostech v Bartolomějské ulici, jakož i bojově znějící deklarace českých politiků proti extremismu ve mne vyvolaly vzpomínky, pochybnosti i jistá očekávání.

Nejprve k oněm vzpomínkám. Vyšetřovny v Bartolomějské ulici důvěrně znám. Poprvé jsem se zde ocitl po podpisu Hnutí za občanskou svobodu a založení první nezávislé studentské organizace na PedF UK. Učil jsem v rámci povinné praxe středoškolské studenty v Berouně, když se ve dveřích objevila ředitelka školy a vyzvala mne, abych výuku přerušil a vyšel na chodbu. Zde už na mne čekal příslušník StB, jenž mne za neustálého žvanění o svých oblíbených foglarovkách na „Barťák“ dopravil, abych se zde dozvěděl, že nepřestanu-li s protistátní činností, odnesu to nejen já, ale ztrátou zaměstnání i můj otec. Byl jsem na jejich vkus asi příliš velký extrémista.
Nevím v jaké atmosféře zde probíhaly výslechy stoupenců či aktérů neonacistické „hudební“ scény. Vzpomínám však na profesora Jana Patočku, prvního mluvčího Charty 77, když se k údivu mnoha svých přátel zastal vyšetřovaných muzikantů z Plastic People of the Universe. Jejich hudební produkce mu byla cizí, považoval ji za esteticky podprůměrnou, zkrátka nenacházel v ní žádné zalíbení. Podobně mu byla cizí i uvolněnost mravů a anarchistické sklony nemalé části tehdejšího undergroundu. Patočka se ozval z důvodů principiálních – nesouhlasil s tím, aby v československých komunistických věznicích trávili svůj život lidé pro své politické názory a světonázorové postoje. Nalejme si čistého vína - také demokratická Česká republika má svoje politické vězně. Je to dobře? Špatně?
Tím jsem však již vstoupil do oblasti výše zmíněných pochybností. Tou další je označení neonacistů termínem krajní či extrémní pravice. Filosoficky a politicky zorientovaný novinář/politik/aktivista by měl vědět, že typické rysy nacismu a jeho ideových klonů jsou ve své podstatě levicové. Jednoznačně v nich převažuje étos kolektivismu, etatismu, vitalismu a s nimi související idea „nového člověka“ a „nové společnosti“, opovrhující mravně uspořádanou svobodu a evropskou křesťanskou tradicí. Pro tyto důvody, a nejsou jediné, mám k neonacismu "extrémně" odmítavé stanovisko. Hitlerův Mein Kampf je vyznáním víry v biologicky chápanou evoluci lidstva, jejímž katalyzátorem je zápas o přežití ras a konečné nastolení „zlatého věku“, v němž pomyslný Hegelův světový duch dosáhne svého plného sebeuskutečnění. Typickou ukázkou takového smýšlení jsou Turnerovy deníky, v nichž stoupenci rasově podmíněného Dobra usilují o nastolení „nového světového řádu“. Ideová vazba mezi socialisty nacionálními, internacionálními i některými jejich odpůrci z řad sekulárních humanistů je nepřehlédnutelná. Boj, jenž mezi nimi probíhá, je po výtce bratrovražedný. Nazývat neonacisty krajní pravicí je tedy zkreslující a na místě je i otázka, zda se nejedná o zkreslení záměrné.
Zavírat někoho za extrémní názory je sporné. Jak a kdo dnes vymezí, který názor ještě extrémní není a který již je? Stane se v dohledné době extremismem popírání užitečnosti procesu evropské integrace nebo globálního oteplování? Přijdou si pro Petra Hájka? Soudě podle mluvy jejich politicky exponovaných vyznavačů asi ano. Zato však víme, že podle Topolánka, Paroubka, Motejla či Havla nezastává extrémistické postoje předseda KSČM Vojtěch Filip, jenž se ještě před pár dny rozčiloval nad vysíláním dokumentu o justiční vraždě Milady Horákové. Nebo se mýlím a oni veřejně Filipa vyzvou, aby svůj podpis pod společnou protiextremistickou deklarací stáhl? Nebo se vydají cestou Baracka Obamy, jehož administrativa mezi extremisty v hledáčku FBI zařadila také ochránce nenarozeného života či vlastenecká uskupení, kritizující neústavní počínání vlády USA či varující před důsledky nekontrolované imigrace?
Už jsem o tom kdysi psal, ale v této souvislosti nemohu nepřipomenout výrok vrchního českého sodomity Jiřího Hromady na mou adresu, že bych měl po schválení antidiskriminačního zákona (očekávám, že jej ODS příští středu v Poslanecké sněmovně navzdory vetu prezidenta Klause prosadí) stanout pro svoje „homofobní“ výroky a postoje před soudem.
Apropos, měl bych pro pecinovsko-kocábovské jednotky také jeden tip na zátah. Příští sobotu se v jihočeském Táboře koná veřejný pochod homosexuálů, leseb, transsexuálů, bisexuálů, souhrnně řečeno, translidí. Jedná se také o hnutí, směřující k potlačení práv a svobod občanů. Ale o tom až příště.

reklama
1168 čtenářů | 10 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Extrémní potíže s extremismem
(Davidan, 12.6.2009 0:31:07)
Odpovědět
Tady hoši od policie, sice na politickou objednávku, jak se zdá, ale šlápli do lejna. Doufám, že Langerovi poděkují pěstí do gangsterského obličeje.
Re: Extrémní potíže s extremismem
(jj, 12.6.2009 1:27:10)
Odpovědět
Extrémista se pozná bezpečně podle togo že někoho chce perzekuovat za jeho názory - celá evropská politická scéna je doslova zamořena nebezpečnými extrémisty.Zdejšími nebezpečnými extrémisty jsou kocáb, havel, bursík a celá ta jejich eurofašistická grupa.
Re: Extrémní potíže s extremismem
(Voša, 12.6.2009 7:31:20)
Odpovědět
Bylo by lepší kdyby policie zabránila teroru - výpalné po česku viz komentář k článku na Eportálu článek Filip... příspěvek od šalamouna.
Re: Extrémní potíže s extremismem
(Josef Novák, 12.6.2009 9:33:17)
Odpovědět
Snaha o správné vymezení pojmů pravo-levý v českém veřejném mediálním prostoru je marná. Jejich definování není věcí exaktní, ale politickou.
Re: Extrémní potíže s extremismem
(pop, 12.6.2009 11:20:34)
Odpovědět
Extrémisté a neonacisti si tro ufají,protože nad nimi držel ochranou ruku Topolánek,Langr se bál zasáhnout a tak se to rozjelo.Je třeba tomu udělat přítrž dokud je čas.
Re: Extrémní potíže s extremismem
(Daniela H., 12.6.2009 11:29:09)
Odpovědět
Včera jsem se dívala na pořad Jílkové o našem zdravotnictví.To je také extrémismus.Ministerstvo tvrdí,že poplatky fungují,ředitelka nemocnice přímo z praxe tvrdí ,že nefungují a Rátha nenechala pomalu ani mluvit.Ta paní co ji zachránily od rakoviny,si myslí,že to udělaly poplatky,tak jsou lidé zblblý.Lékař léčí jak ds poplatky tak bez nich podle svého vědomí a svědomí.Nalívat peníze do zdravotnictví od lidí jako jsou důchodci.děti,studenti je nedůstojné.Peníze se musí najít jinde,platí se zdr.pojištění.Pojištovny se stávají také příživníky.Dobře to řekl Ráth v těch pár slovech,které mu byly věnovány.Dojem nehorázný!!!!Příkladem byl okrádaný invalidní pacient.Pán z ministerstva si trval na svém,aby si na své přišel.Bylo to viditelné.
Re: Extrémní potíže s extremismem
(Kíťa, 12.6.2009 12:09:23)
Odpovědět
pročpak pan Semín bije na poplach? proč mu, panu demkratovi, vadí perzekuce nácků? že by postrádal publikum pro přednášky antisemitů, které zve do Čech? pan semín, to´t nejodpornější příklad klerofašictické špíny..
Re: Extrémní potíže s extremismem
(J/R, 13.6.2009 14:25:03)
Odpovědět
Ano, souhlasím s tím, že náckové nejsou žádná pravice.
Ano, máte pravdu, že současná perzekuce nácků je docela k ničemu.
Ano, podpis Filipa na deklaraci proti extrémismu je výsměch.
Ale... NE: Způsob jakým současnou situaci přirovnáváte k minulému režimu je padlý na hlavu. Dnes sice není 100procentní svoboda projevu, ale potíraný jsou pouze určité extrémy, zatímco za totáče bylo potíráno vše mimo jedinou stranickou linii. To si snad uvědomujete, tak o co vám s tímhle hloupým přirovnáním sakra jde?
NE: To že nějaký nácek v nějaké scifi použil pojem NWO pro něco, co by chtěli nastolit, ještě nic neznamená. Vůbec vás to, jako konspiračního teoretika operujícího s tímto pojmem nestaví proti nim. Vaši oblíbenou konspirační teorii naopak řada z nich vyznává taky. Tak nás nevoďte za nos...
Re: Extrémní potíže s extremismem
(Josef Novák, 12.6.2009 12:29:51)
Odpovědět
Jak říkám, kulturní boj začíná nabírat na obrátkách.
Re: Extrémní potíže s extremismem
(Viktor N., 12.6.2009 13:34:03)
Odpovědět
Tak nevím. Nazvat to skutečně „kulturním bojem“ či spíše „zoufalou kulturní obranou“? Podle současné situace bych to bohužel viděl na to druhé…