reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nacistický původ Evropské unie

Autor: Rodney Atkinson | Publikováno: 29.11.2004 | Rubrika: Studie
Ilustrace

Stěží najdeme jediný pilíř současné Evropské unie, který nemá svůj původ ve vzoru pro Evropu načrtnutém Hitlerovým nacistickým režimem - se kterým kooperovaly Francouzská a Italská válečná dočasná vláda.

Zdaleka nejpreciosnější projekt současného eurofederalismu je ustanovení jednotné evropské měny. I když je stavěna na obdiv jako evropská měna, stává se skutečností, že to bude ve skutečnosti německá měna.kontrolovaná Centrální bankou založenou ve Frankfurtu - ironicky v bodově bývalého hlavního stanu I. G. Farben, výrobce nacistického smrtícího plynu Cyklon B. (Jedním z průmyslových přispěvatelů k nacistickému článku o EHS diskutovanému níže byl Dr. Reithinger z I. G. Farben.)

Pozorovatele dnešního Evropského společenství by nemělo překvapit, že jeho snažení o nadnárodní vládu se velmi málo liší od posledního pokusu o takový podnik. Tehdy, stejně jako i nyní, byla hlavní bariérou proti evropskému superstátu národní identita a loajality lidu Evropy. Právě rozvoj národního státu dal vzniknout nebývalé prosperitě z mezinárodního volného obchodu a novým formám odpovědnosti národního parlamentu, takže to byly jednotlivé národy, které vystoupily v obou evropských válkám, aby zmařily ambice Německa a Itálie - dvou zemí s nejkratším a nejméně stabilním citem pro národní identitu.

A je to právě cit pro národní identitu, který sám o sobě vytváří silné sociální vazby a ochotu přinášet oběti pro společné dobro. Všechny evropské pokusy ignorovat tyto společné identity a vazby skončily úplnou katastrofou. Hitlerův pokus byl snad nejstrašnější, protože veškerá síla moderního blahobytu a civilní prostředky propagandy a nátlaku byly použity k bezohlednému docílení politické a ekonomické jednoty evropských národů.

Hitlerovy plány byly kolektivistické, etatistické, puntičkářské a všeobsáhlé. Jsme vděčni Christopherovi Storymu, expertovi na bezpečnost a zahraniční věci, za otisknutí svého překladu zprávy o nacistické "Europäische Wirtschaftgemainschaft" (Evropské hospodářské společenství) zpracovaného v roce 1940 ministrem hospodářství a presidentem Centrální banky, Herr Funk a různými průmyslníky, akademiky a státními úředníky.

Říšská marka se měla stát vůdčí měnou v německé hospodářské sféře po dolaru měla být druhou stěžejní měnou. Podle plánů z července 1940 to měla být "Europabank", jejímž prostřednictvím by všechny evropské země řízené nacisty vyřizovaly své platby a která by byla centrem "uzavřené hospodářské dohody" v Evropě.

Nacisté naplánovali nejen společnou zemědělskou politiku (řízenou ne z Bruselu, ale z Berlína, ale podle stejných principů jako dnes), ale i společnou monetární politiku, společnou dopravní politiku (trans-evropskou síť) a společnou obchodní politiku (tj. jednotný trh) a - v mnohem otevřenější formě a honosnějším vyjádření než dnes - řízení pracovních sil a státního hospodářského řízení.

Současný kapitál je stále více řízen státem (v Bruselu a národních hlavních městech) prostřednictvím státního vlastnictví, státními příspěvky a daňovými úlevami. Kam doje nucen přejít kapitál musí jít i pracovní síla. Britský dělník (a to nejen manuální pracovník, ale i bílý límeček) se stále více přidává k Italům, Jugoslávcům a Turkům jako cestující " gastarbeiteři" Evropy. Jinými slovy vytváříme moderní ekvivalent nacistické "řízené pracovní síly". Státní řízení, nehledě na privatizaci, nebylo nikdy tak otevřené, ať už omezeními GATTu, přímými nebo nepřímými poplatky "sociální kapitoly" nebo mohutnými státními podporami základního (ale i vyspělému) průmyslu přehlíženými Radou ministrů, které často převažují tržní řízení.

Jako v moderní Evropě, nacisté plánovali průmyslovou a zemědělskou kapacitu (Británie měla mít výhradně zemědělský výstup řízený Gauleiterem), organizovaný hlavní směr evropské ekonomiky (již od Maastrichtu britský ministr financí má koordinovat svou hospodářskou politiku s Evropou) vytvořením větší obchodní sféry mimo centrální jádro (na letišti Heathrow je vchod označený "Evropská ekonomická sféra"), ustanovením regionálních komisí zodpovědných Berlínu, zvýšenou evropskou produkci potravin bez ohledu na cenu ve jménu "soběstačnosti", stejných sociálních podmínek všech zaměstnanců, evropskou síť dálnic a harmonizaci evropských směnných kursů.

V souhrnu shrnuje profesor Hunke, president Berlínské obchodní komory, že hlavním ekonomickým principem je rozbití "anglického systému" volného obchodu založeného na národních státech. Ti z nás kdo žili a pracovali v Německu vědí, že dokonce i poválečné německé myšlení není v souladu se svobodnou, zodpovědnou a pozvolnou změnou. Preferují jistotu převládnutí jednoho elementu jiným, řádně dokumentované, organisované a pod dozorem. Volnost kapitálu musí pro takové myšlení znamenat převládnutí nad pracovní silou. Žádní Němci, ať ti vpravo nebo vlevo, nejsou přesvědčeni o volné soutěži demokratických sil a nenásilných metodách sociálního dělení. Proto nacisté - a jejich následníci v evropských úřadech a kontinentálních vládách - dávají přednost převládnutí pracovní síly (a státu který ji organizuje) nad kapitálem. Dalším nevyhnutelným krokem je kontrola zahraničního obchodu, aby vnitřní plán nemohl být narušen. Takový je ovšem ten proces, který zotročil dělníky v Sovětech, ve východním bloku a ve Třetí říši a který zničil blahobyt a pracovní příležitosti v i mimo britského znárodněného průmyslu.

Nacistický profesor Funk vyjádřil svou víru těmito slovy, která fakticky shrnula kolektivistickou podstatu a ekonomické struktury současného "Evropského" společenství:

"… jednotlivec bude nahrazen lidem, světový obchod bude nahrazen životním prostorem (Lebensraum), a kapitál bude nahrazen organizací pracovní síly.“

Ekvivalentem těchto koncepcí v současné Evropské unii je "solidarita", "jednotný trh" a "sociální kapitola". Nacisté, stejně jako Evropská unie, opovrhují Adamem Smithem a jeho koncepcí volného trhu, mezinárodní dělbou práce národním blahobytem. Dávají přednost organizovanému obchodu mimo stát a organizaci pracovní síly a kontrolu kapitálu v rámci (jak to formuloval Hunke) "v uzavřeném obyvatelstvu Evropy".

Důležitý pojem životního prostoru (Lebensraum), který byl původně vnímán jako nacistická idea prostoru pro Němce, byla rozšířena na pojem životního prostoru pro lid nacistické Evropy, který zahrnuje "doplňkovou koloniální ekonomickou zónu" - pojem který žije v současném pojmu Evropské unie "evropský prostor". Pro nacisty to znamenalo "přístup" k nejdůležitějšímu zboží a surovinám, jako to dělá Energetická komise Evropského parlamentu, a když bývalý generální ředitel Evropské komise popisoval britskou (tj. včetně Skotské) naftu jako evropskou.

Evropa 30-tých let, stejně jako v 90-tých létech, mluvila o "lidských zdrojích" či "biologických zdrojích" stejně, jako my hovoříme o komoditách - věcech, které mohou být zlepšeny nebo vyměněny. Nacistická hospodářská zpráva má záhlaví jako "Výměna pracovníků na základě smlouvy členských zemí". Zlepšení pracovníků zahrnuje za obou režimů státem organizovanou a podporovanou kulturu. Myšlenka ministerstva kultury, běžná na kontinentě a podporovaná Evropskou unií, je oprávněně vnímána většinou Britů jako Orwellovský horror, ale ne těmi, kteří zlepšují komoditu pracovní síly tak, aby díky rostoucímu poevropštění byla možná výhodnější výměna pracovní síly. (Viz důsledky v níže uvedeném závěru).

Jedna z nejzhoubnějších "evropských" politik, háček, spolknutý britským parlamentem v letech 1992-93, bylo vytvoření "Komise pro regiony" - přímého následníka nacistické "Evropské regionální politiky" - která je předurčena, aby poskytla regionálním politickým a hospodářským organizacím přístup k fondům zřízených centrem (původně Berlín, dnes Brusel) s přeskočením a tedy znefunkčněním národních vlád a jejich vlastní "regionální politiky". Národní vlády mohou buď zřizovat stále více fondů, aby obstáli v soutěži s penězi jejich vlastních daňových poplatníků odebíraných Centrální evropskou mocí, nebo ušetřit peníze a přenechat uzdu ekonomické a politické moci tam, kde bývaly národní státy.

To je zvláště nebezpečné ve Spojeném království, kde regiony jako Skotsko a Wales se mohou snadno pokusit představit si vlastní "přímou cestu do Evropy" a uplatňovat svou vlastní národní identitu proti Westminsteru. To také jasně Brusel předvedl, když v nové Evropě udělal z Irska jeden "region" - a tak napadl princip sebeurčení lidu Ulsteru.

Ale skutečně Evropa ohrožuje Spojené království? Skutečně mohou být ti Němci, kteří v současnosti tlačí na Spojené království, srovnáváni s Hitlerem? I když motivace může být různá, výsledek je téměř stejný - rozbití národních ústav. Jakmile jsme zvýšili integraci Evropy propojením dálnicemi podle německých plánů, Helmuth Kohl okamžitě odmítl potvrdit poválečné německé hranice s Polskem a zahájil kampaň plnou nenávisti týkající se nacistického spojence s dob války, Chorvátska, nehledě na jeho odporné zločiny proti obyvatelům Bosny. Kohl vidí Maastricht jako:

"… nový rozhodný krok k vytvoření Spojených států evropských."

Kohl řekl, že by nebyl uspokojen pouze se společným trhem nezávislých evropských států - jak to připomíná nacistickou verzi prof. Hunka:

"Nemá smysl svést dohromady všechny evropské národy do celní unie kvůli praktickým úpravám a redukované formě anglické světové ekonomiky."

To je ovšem linie realizovaná až dosud Francií a Německem v Evropském společenství. Kohl a Mitterand se spojili k podpoře a ochraně státního průmyslu v uhelném hornictví, ocelářství, letecká výroba a doprava a elektronika k "vybudování" Evropy v souhlase s Hunkeovou linií:

"Německá říše se zaměřila svůj ekonomický zájem zpět ke státnímu sektoru prostřednictvím odpovídajícího stupně soběstačnosti, protože to byl politický předpoklad pro ekonomickou nezávislost na Evropě."

Tam, kde nacisté hledali svou inspiraci ve starých teutonských mýtech, pastýřském romantismu německých básníků a kolektivní osudové předurčenosti k vytváření svého ohavného impéria, dnes vidíme Helmutha Kohla podléhajícího mytologii předurčení:

"Není žádná alternativa k politice o kterou se snažíme, pokud nechceme pokoušet osud."

Několik slov, která rezonují s historickým německým kolapsem do anti-racionalitě, anti-individualismu a davovému instinktu, který již dvakrát rozbil Evropu, jako "das deutsche Schicksal" (Německé předurčení a osud).

Říci že Evropské společenství bylo založeno na nacistické vizi Evropy nebo že existují paralely by bylo nepochopením. Celý "evropský" podnik od založení Evropského společenství uhlí a oceli v roce 1951 (kterému se dostalo značného posílení Mastrichtskou dohodou o Evropské unii) je přesnou replikou nacistických představ o Evropě. Pokud jsou tu větší rozdíly, spočívají v tom, že na rozdíl od Monsignora Delorse, Hitler byl alespoň zvolen ve všeobecných volbách, a že v roce 1942 Hitler hovořil za o něco více (i když dobytých) zemí než hovoří EU dnes.

Ale nejdůležitější společná hrozba jak nacistické, tak moderní verze evropského státu je pohrdání "anglickým systémem" - tj. víra v demokratickou vládu založenou na jednotlivci, národním státě a svobodném mezinárodním obchodu. Pro porážku Hitlera a Mussoliniho byly důležitější jejich sociální a ekonomické důsledky než vojenská vítězství. Myšlenky kolektivismu, etatismu, cechovního protekcionářství a korporativismu nejsou tak fyzicky patrné v lesku pochodujících armád, což je příčinou, proč se znovu tak úspěšně prosadily v Evropě,v přestrojení za "Evropskou unii".

Rodney Atkinson - Norris McWhirter

Z knihy MAASTRICHTSKÁ ZRADA. Destrukce národního státu, z anglického originálu "Treason at Maastricht, The Destruction of the National State",
second eddition 1995
vydaného nakladatelstvím
Compuprint Publishing, 1 Sands Road, Newcastle-upon-Tyne, NE16 3DJ
přeložil Jiří Šoler

reklama
37651 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Nacistický původ Evropské unie
(Maro Skřipský, 30.11.2004 14:23:32)
Odpovědět
Maastrichtskou zradu jsem četl a všem ji vřele doporučuji.
Hm...děsná vize!
(šakal, 30.11.2004 18:46:09)
Odpovědět
Jen bych měl malou technickou připomínku: překlad mi připadal poněkud...ehm...kostrbatý (7:- /)
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Kaphral, 1.12.2004 8:51:01)
Odpovědět
Není divu! Nacisté = nacionální socialisté a socialisté demokratičtí mají mnoho společného.
Jako socialisté všech druhů věří, že nejlepší metodou je vládnout z centra pomocí příkazů, rozkazů a nařízení. Řadový plebs je natolik hloupý, že je nutné za něj všechno vymyslet a nechat ho jen pěkně pracovat a pak ať si přijde pokorně na ÚŘAD pro drobnou odměnu. Každý stejně malou, aby si nezáviděli a taky je to správné. Máme přeci stejné žaludky. Vrchnost ta si je ovšem poněkud rovnější, ti mají nárok na o trochu více obroku, neboť nám ten blahobyt zařizují. Bože jak je to pořád stejné, jen se rozhlédněte kolem sebe, vždyť to k tomu socializmu zase úspěšně jede! Těm zápaďákům se až tak nedivím, nemají se socializmem osobní zkušenost, ale nám se divím, a to tak, že velmi! To už jsme to zapoměli?
Ostatně soudím, že socializmus musí být zničen!
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Marie Fojtova, 16.10.2007 11:25:42)
Odpovědět
Určitě souhlasím se zničením socialistických manýrů. Ale jak? :-)
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Fiter, 18.1.2010 18:39:00)
Odpovědět
Nevolit levici ať má jakoukoliv barvu.
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Janos, 2.5.2010 20:43:18)
Odpovědět
Pořád nechápu, co má společné volba levice se základy a systémem EU. Vždyť tam převažují skoro pořád pravicové strany a jede se pořád dále. K Lisabonské smlouvě se hlásili i pravicové vlády, dokonce jako hlavní prosazovatelé (Merkelová, Sarkozy).EU je produkt globalizace, uvolnění svobody pro celosvětový trh zboží a práce - to přece slouží především pravici. Ty bláboly že za vše špatné může levice už jsou otravné.
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Dejv, 2.5.2010 21:07:53)
Odpovědět
Merkelova a Sarkozy jako pravicovy politici?:)
To je dokonala ukazka pseudopravice a zatahnuti dnesni "pravice" doleva, takze zatimco socialisti maj napis "komunisti light", tak Merkelova a Sarkozy jsou "socialisti light", to ze je nekdo nedostatecny socialista jeste neznamena, ze je pravicak. Staci se podivat na jejich reseni tyhle krize. Nestaci rict "ja sem napravo", muselo by se i pravicove konat...
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Janos, 2.5.2010 21:53:44)
Odpovědět
Jistěže jsou Merkelová i Sarkozy pravicoví politici - jen nechtějí úmyslně dle Vašich názorů úmyslně spáchat politickou sebevraždu. Klasické pravicové řešení hospodářské krize nebo nechat správně zbankrotovat velkou banku nebo firmu s desítkami tisíc zaměstnanců - to znamená také nové statisíce či miliony nezaměstnaných, bídu a automaticky ztrátu voličů. Dnešní fundamentalističtí pravičáci jsou stejně praš.tění jak fundamentální komunisté v 50. letech.
Re: Nacistický původ Evropské unie
(nobody, 20.12.2004 0:56:58)
Odpovědět
Nechápu, kde se vzali lidé, kteří zaznamenali své hnusné ANO u referenda... Nebo je snad třeba spíše nechápat, jak byly výsledky spočítány? Vždyť kdekdo tvrdil, že poletí k urně kvůli velikému NE! No, nechali jsme se zbavit rozumu a teď nás nečeká nic skvělého.
Re: Nacistický původ Evropské unie
(dragoljub, 9.3.2006 21:25:12)
Odpovědět
Tedy na těchto stránkách se doopravdy bavím. Moc se mi líbí, jak se Vám hodí cokoli co může očrnit EU a dokázat její socialistické/bolševické/nacistické/... kořeny. A největší legrace je, jak si ty články navzájem odporují
s pozdravem Hail Klaus, Hail Železný. Dragoljub
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Catabex, 29.3.2006 21:08:35)
Odpovědět
Takovou blbost jsem už dlouho nečetla. Fůj!
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Jana, 18.1.2010 11:37:05)
Odpovědět
Ja take ne,jeden blud za druhym
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Cestra, 16.3.2010 13:57:22)
Odpovědět
tak to je potřeba se troch vzdělat nebo přinejmenším studovat dějiny nacistického Německa! Potom možná pochopíte, že dnešní EU už měl připravenu Hitler.
Re: Nacistický původ Evropské unie
(xero, 11.1.2012 22:37:36)
Odpovědět
Souhlas - EU je zkrátka POKRAČOVÁNÍ 2. SVĚTOVÉ VÁLKY JINÝMI PROSTŘEDKY ...
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Janos, 2.5.2010 20:48:21)
Odpovědět
No pro zorientování zopkuji citát z vrypu ne zlatých hodinkách které věnoval Hitler Mussolinimu u příležitosti jeho osvobození komandem SS vedeným Skorzenym - Svému milému příteli, spolubojovníku za novou sjednocenou a svobodnou Evropu Adolf Hitler -
Ten Atkinson -
(Josev, 22.6.2006 8:52:56)
Odpovědět
- to je přece mistr Bean. probuďte se!
Re: Ten Atkinson -
(Fouré, 15.10.2007 13:38:27)
Odpovědět
Nikoli Josefe - je to jeho bratr. Asi to šaškovství mají v rodině.
Re: Nacistický původ Evropské unie
(mirek, 25.6.2008 22:11:22)
Odpovědět
"Německa a Itálie - dvou zemí s nejkratším a nejméně stabilním citem pro národní identitu".Nevím, jak ostatní čtenáři, ale tento drobný citát je pro mne velmi nedůvěryhodný. Zrovna němci a italové mají velmi silně vyvinutý národní cit a to navzdory tomu, že nemají příliš dlouhou historii jednotného národního státu. Znamená to, že navzdory tomu, že jejich země byly rozdrobeny mezi větší množství malých státních útvarů s různým uspořádáním, nemělo to vliv na výsledné národní cítění po sjednocení. Na rozdíl od českého národního cítění, jež je velmi lehce ovlivnitelné a nezakládá takovou sílu národa, jako u kritizovaných němců a italů. Nemám z toho radost, často se i stydím, ale je to reálný fakt.
Re: Nacistický původ Evropské unie
(bublifuk, 18.1.2010 10:41:26)
Odpovědět
V tom máte pravdu, že němci mají velmi vyvinutý národní cit (herrenvolk), ovšem na druhé straně jsou to ničitelé jiných národních citů. Proto jsou to největší vrazi jiných národů.
Re: Nacistický původ Evropské unie
(araam, 19.1.2010 0:34:51)
Odpovědět
Puvod jaky,když kořeny jak někdo za srandovni uvadi soc.nac.bolš.faš.tak jake jsou ty prave? Ktere ty naše prave nezname je třeba splest a rust z nich v te EU? Třeba je zmultifikovat do kořenu islamskych a začne kvest květ budocnosti pro EU!
Re: Nacistický původ Evropské unie
(iko, 19.1.2010 0:52:40)
Odpovědět
Takze, kedy skonci prenasledovanie nackov v CR?:-)
Re: Nacistický původ Evropské unie
(obcan, 2.5.2010 17:26:06)
Odpovědět
Kdyz je EU dedickou tisicrocne rise, proc do ni lezla Great Britain,/Nori,Dani,Svedi, Fini/
a k tomu jeste za M. Thatcherove, politicke dedicky Churchila. Ze by byla ona take nazi?
To snad nemyslite vazne. /byvali komanci a Stbaci jsou dnes nazi vice/!
Re: Nacistický původ Evropské unie
(L.Pe, 2.5.2010 18:58:28)
Odpovědět
Milý občane, tak za prvé- Norové v EU nejsou. Za druhé-proč lidi volili KSČ, když byli známy zločiny bolševického Ruska? Jedná se o lži a propagandu-na té je vystavěná EU.

A k Thatcherové. Ano, ona podpořila vstup UK do EHS, později však v knize Umění vládnout přiznala, že byla naivní a nyní podporuje vystoupení z EU. Ona také nazvala EU Čtvrtou říší.
A zde pro zajímavost jeden její citát:

Margaret Thatcherová o Napoleonovi, Hitlerovi a evropské centralizaci
Autor: Redakce | Publikováno: 4.6.2006 | Rubrika: Citáty

Nacionalismus je často obviňován z toho, že poskytuje záminku k pronásledování národnostních menšin. Ale supranacionalismus by měl být ještě podezřelejší, protože je základem doktríny zotročování celých národů, jak se ukázalo v Evropě. Například habsburská Svatá říše římská na vrcholu své moci v 16. století toužila po vládě nad celým světem. Motto Habsburků se začátečními písmeny A-E-I-O-U (Austria est imperare orbi universo- Rakousku je předurčeno vládnout celému světu) je skvělým shrnutím těchto ambicí. Prakticky se naplnily jen částečně a pomíjivě.

Pak si na dobu ještě kratší-zato mnohem krvavěji a důkladněji-osedlal evropský kontinent Napoleon Bonaparte. A není to jen francoužština, čím Napoleonův plán jednotné Evropy připomíná současnost. Jak kupříkladu prohlásil, k jeho cílům patřilo vytvořit ´Evropu s jednou měnou´. Později prohlásil, že jeho jednotný zákoník, univerzita a měnový systém ´by z Evropy udělaly jednu rodinu. Kdyby se někdo vydal na cesty, neopustil by domov.´ Prezident dnešní Evropské centrální banky by to sotva mohl říct lépe.

O Adolfu Hitlerovi s jeho touhou ovládnout Evropu můžeme plným právem říci, že kráčel v Napoleonových šlépějích. A nacisté hovořili řečí, která nám strašlivě může připomínat dnešní eurofederalisty. V roce 1934 mluvil Hitler opovržlivě o ´změti malých národů´, které je nutné odstranit ve prospěch sjednocené Evropy. Tím samozřejmě nechci říct, že dnešní zastánci evropské jednoty jsou totalitáři, i když nějakou obzvláštní tolerancí proslulí také nejsou.

Z knihy Umění vládnout
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Zacheus, 2.5.2010 22:12:31)
Odpovědět
"Dobytek se mění, chlévy zůstávají".

Ukrajinské přísloví
Re: Nacistický původ Evropské unie
(Apollo 21, 20.5.2010 15:52:39)
Odpovědět
Takovýto blábol už jsem dlouho nečetl. Snad by se dal srovnat s vystoupením Jiřího Paroubka či jeho dvorního šaška D. Ratha. Když jsem jako malé dít+ chodil do základní školy tak jsme se učili, že husité byli první komunisté a tím že zabírali vlastnictví jiných pozemků (polí apod.) tak tím vlastně vytvářeli první JZD a Státní statky. Jsem dalek toho abych někomu radil co má dělat, ale v tomto případě udělám vyjímku. Nechť autor se jde komplexne nechat vyšetřit na svůj psychický stav ndo Bohnic. Možná, že si ho tam rovnou ponechají.
Re: Nacistický původ Evropské unie
(čtenář, 20.9.2011 11:12:30)
Odpovědět
apolo,nápodobně!