reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!

Autor: Jiří Oberfalzer | Publikováno: 30.6.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Václav Klaus chystá velezradu tím, že chce uplatnit pravomoci, které prezidentovi dává Ústava ČR.
 
Prezident otálí s podepsáním Lisabonské smlouvy a není jisté, že ji vůbec podepíše. Nedávno vyhlásil, že tak určitě neučiní dřív, než se uskuteční irský „reparát“ referenda (jedno NE totiž nestačí), dřív, než tak učiní polský prezident, dřív, než svůj úradek vynese německý a český ústavní soud.
 
To rozpálilo věrozvěsty budování nové lepší Evropy do běla. Podle nich prezident musí podepsat, a to hned a bez ohledu na to, co mu velí jeho svědomí. Pakliže odmítá bezpodmínečně uposlechnout nebo odstoupit, je třeba ho bez milosti odvolat. Začínají zaznívat úvahy, jak na to.
Podle některých poslanců a senátorů lze prezidenta zbavit funkce hned třemi způsoby:
1. Senát může zažalovat prezidenta u Ústavního soudu pro velezradu,
2. Prezident může být odvolán usnesením Sněmovny a Senátu, pokud nemůže svůj úřad vykonávat,
3. Prezidentovi lze ústavním zákonem zkrátit funkční období.
 
Pojďme se na tyto možnosti podívat vážně.
 
1. Podle Zákona o Ústavním soudu se dopustí prezident velezrady, pokud koná proti svrchovanosti republiky, proti její celistvosti nebo proti demokratickému řádu.
Tím, že prezident odmítne podepsat Lisabonskou smlouvu, která učiní z České republiky zemi poddanou evropskému nadstátu, tedy jakousi spolkovou zemi evropské federace, jistě nijak nekoná proti svrchovanosti. Je to právě naopak. Pokud prezident podepíše, lze jej zažalovat za velezradu, neboť ČR Lisabonskou smlouvou podstatnou část své svrchovanosti ztratí.
Celistvost v této kauze není vůbec ve hře a demokratický řád také není ohrožen, protože jednání prezidenta je plně v rámci jeho ústavních pravomocí.
Vážnou pochybnost o demokracii mám spíše u EU. Základem demokracie je totiž oddělení moci zákonodárné od moci výkonné a soudní. Evropský soudní dvůr si dávno osobuje rozhodování ve věcech kompetenčních a jeho výroky rozšiřují pavomoci Evropské rady a Evropské komise mimo rámec smluv. Evropská rada (což je sbor exekutivních špiček členských států) a Evropská komise (což je vedení evropské byrokracie) mají ve vytváření evropských předpisů větší pravomoci než Evropský parlament.
 
2. Odvolání prezidenta parlamentem je opravdu možné jen v případě, že je (mentálně nebo fyzicky) neschopen funkci zastávat.
Čl.66 Ústavy připouští, že se výkonu funkce prezidenta mohou ujmout jiní ústavní činitelé (předseda vlády, předseda Poslanecké sněmovny, případně předseda Senátu), pokud nemůže prezident svůj úřad ze závažných důvodů vykonávat a usnese-li se na tom Poslanecká sněmovna a Senát.
O takovém opatření se vážně neuvažovalo ani v případě, kdy prezident Václav Havel bojoval o život s rakovinou plic nebo později s akutním zánětem v důsledku perforace tlustého střeva.
V naší historii došlo ke zbavení funkce prezidenta v důsledku neschopnosti ji vykonávat jen v případě Ludvíka Svobody v polovině 70. let.
To, že prezident nespěchá s podpisem Lisabonské smlouvy, není výrazem závažné neschopnosti úřad vykonávat, ale spíše jeho odpovědnosti, ke které ho ostatně zavazuje ústavou daný slib.
Ten zní takto: "Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj úřad budu zastávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.".
Článek 63 Ústavy ČR hovoří o dalších pravomocech prezidenta a v písmeni b) se doslova říká, že prezident:
„sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních smluv může přenést na vládu nebo s jejím souhlasem na její jednotlivé členy“.
Čili ratifikovat smlouvy je prezidentovou pravomocí. Parlament (tedy Senát i Poslanecká sněmovna) vyslovují souhlas s ratifikací a tento souhlas je podmínkou ratifikace, ale nikoli příkazem k ní. Prezident tedy nemůže ratifikovat, pokud jedna z komor nevysloví souhlas. Pokud obě komory vysloví souhlas, může, anebo nemusí.
Sjednáváním mezinárodních smluv prezident může pověřit vládu. To se v případě Lisabonské smlouvy stalo. Pokud však je s výsledkem nespokojen, zůstává mu možnost ratifikaci neprovést.
Z mého pohledu si prezident počíná podle svého slibu. To, že jeho postoj – morální a politický – někdo nesdílí, rozhodně neznamená, že prezident nemůže svůj úřad ze závažných důvodů vykonávat. Článek 66 české ústavy nelze pro zbavení funkce prezidenta použít.
 
3. Zkrácení funkčního období ústavním zákonem by bylo nehorázným políčkem našemu ústavnímu pořádku a Ústavní soud by takový zákon musel zrušit.
Článek 9, odst. 2 Ústavy říká, že „změna podstatných náležitostí demokratického právního státu je nepřípustná“. Libovolné nakládání s délkou funkčního období prezidenta by podle mého názoru bylo vážným zásahem do podstatných náležitostí demokratického právního státu.
Chápu, že se ohýbání ústavy podle okamžitých potřeb a k obsluze okamžitých zájmů již stalo ve Sněmovně pravidlem. Jsem rád, že jsem zkrácení funkčního období Poslanecké sněmovny nepodpořil. Měl jsem správnou intuici, že to je cesta k bezbřehé ústavní samoobsluze. To, že myšlenka na zkrácení funkčního období zazněla z řad poslanců, jen potvrzuje, že jsem měl pravdu.
„Účel světí prostředky“ je princip, který je nutno odmítnout. Na takových základech se budovala komunistická totalita. Ad hoc zákony určitě nepatří k pýše naší právní historie, zejména té, od které se už 20 let snažíme oddělit.
 
Summa summarum: Ani jeden ze tří navržených způsobů, jak se zbavit nepohodlného prezidenta, který má svůj názor a chce jej svobodně zastávat, ba dokonce chce podle něho i jednat (!), není použitelný. Je trapné, že takové rodokapsové ideje zaznívají z úst tvůrců zákonů.
 
Měl bych ale pro odpůrce postojů prezidenta Klause jeden ústavně čistý návrh: pojďme funkci prezidenta úplně zrušit. Lze to udělat ústavním zákonem a jednou provždy. Už nás pak nikdo nebude obtěžovat svým nejlepším vědomím a svědomím.
 
A možná budeme moci v tom rušení jít i mnohem dál...

 

Autor je senátorem ODS

reklama
2765 čtenářů | 34 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


A že neprotestuje třeba Tluchoř !
(Brabec, 30.6.2009 8:45:09)
Odpovědět
Ach jo, to ODS - to je sebranka
Re: A že neprotestuje třeba Tluchoř !
(HaHa, 30.6.2009 9:27:35)
Odpovědět
Jste výstavní exemplář blba
Re: A že neprotestuje třeba Tluchoř !
(HAHA, 30.6.2009 9:53:14)
Odpovědět
někdo tady používá moje "diskutujícíjméno",už jsem to zeregistroval vícekrát. Prosím,vymyslete si svoji značku.Jsem pro zviditelnění IP adresy
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Alberto Kvěch, 30.6.2009 9:49:15)
Odpovědět
Nevážený pane "PROKLAUSISTO".Opak.je třeba podpořit a rozšířit pravomoce prezidenta, ale až Klaus hrad opustí.Ale to Vy už budete jistě propagovat jinou písničku.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(kapej, 30.6.2009 10:40:22)
Odpovědět
Kterého prezidenta máte na mysli - pana Klause nebo prezidenta nového Óbrstátu / Oberstatte / - Evropské unie ?
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Alberto Kvěch, 30.6.2009 14:29:46)
Odpovědět
Píši pane jasně. Až Klaus hrad opustí.Na prezidenta Federace se jistě těším.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(dana, 23.7.2010 20:10:14)
Odpovědět
Vy jste se už v tomto státě všichni zbláznili!!!!!!!!!!! K čemu monarchii????!!! Pravděpodobně chcete si kupovat tituly a žít si jak hrabata knížata s poddanými, máte otupělé mozky, žádné vědomosti, jen a jen "touhy!!!" Tolik křivd napacháných, tolik lidí trpících -hlavně i za království - neumíte jít dopředu, jen a jen nazpět, hlupáci!!!! Věřím, že lid se v této zemi již poučil nedávnými volbami a bude již rozumně uvažovat a ne mít to, co nyní je ve vládě- že se dostatečně lidi poučili jak je snadno balamutit tento národ. Chtělo by, aby se co v nejbližší době zde- v této "zaprodané" zemičce našel člověk s hodnotami např. Jana Husa!!!!!!!!!!! Petici píše kdo ? - kdo s tím začal- prosím? - představte se národu - ale hovořte jasně, srozumitelně a pravdivě!!!!!
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(qwert, 30.6.2009 10:26:27)
Odpovědět
K bodu 3: stačilo by přijmout ústavní zákon, který by ad hoc změnil pravidlo, že mezinárodní smlouvy ratifikuje prezident. Místo toho by se přijalo, že Lisabonská smlouva byla ratifikována tímto ústavním zákonem nebo něco na ten způsob. Podstatné náležitosti demokratického právního státu by tím neměly být dotčeny, stejně jako nebyly předčasným rozpuštěním Sněmovny.

Tak jak ale jsou existující oprávnění: prezident ratifikuje, nikdo jiný. Může tak neučinit, otázka je, zda by to politicky unesl a nepřivolal na sebe ten ad hoc ústavní zákon.

Klaus nemá moc na výběr, ale dobrým řešením by bylo odmítnout ratifikovat s tím, že Parlament by měl podle čl. 10a rozhodnout o pořádání referenda. S tím, že to samozřejmě nemůže Parlamentu přikázat, ale na druhou stranu Parlament nemůže prezidentovi přikázat ratifikovat. Pokud by to tak Klaus udělal, politicky by se změnily role, už by nebyl tím, který si "uzurpuje větší legitimitu než má Parlament", ale horký brambor by přehodil na Parlament, Klaus by byl tím, kdo se zachoval jako "pojistka" bránící zbrklým změnám a dávající suverénovi (nám) možnost rozhodnout. A pokud by Parlament odmítl, že lidé do toho nemají co mluvit, a protlačil by si Lisabonskou smlouvou ad hoc ústavním zákonem, tak tím, kdo se chová "nelegitimně" by byl spíše Parlament než prezident, který by umožnil referendum.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(sč, 30.6.2009 10:34:00)
Odpovědět
Obávám se, že se p. prezidentovi spíše přihodí nehoda na některé z jeho cest. Airbusy teď padají a ani by to nevypadalo tak podezřele.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Julius F., 30.6.2009 15:50:10)
Odpovědět
Budme rádi,že máme Klause.Drží nás nad vodou.Bude chyba až ho ztratíme.Nevěřím,že někdo bude lepší.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Evropan Jirka, 30.6.2009 16:21:15)
Odpovědět
Víte, mě tyhle články (jakkoli s nimi věcně souhlasím) už fakt lezou na nervy. Pan senátor napíše text pro tento server, ve kterém naštvává naštvané a přesvědčuje přesvědčené. Jistě, je to mnohem snadnější, než organizovat odpor mezi mediálně totálně zblblou širší veřejností. Než jezdit od města k městu, cpát se do rozhlasu a televize, hledat způsoby, jak využít svého vlivného postavení k šíření informací mezi oběti eurogoebbelsů a našich emanuelů moravců. Jak v osmačtyřicátem: Pan prezident to nějak zařídí, my pojedeme na prázdniny. Do řiti, dostaneme se někdy přes těch prokletých dvacet let?
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Margita, 30.6.2009 17:03:08)
Odpovědět
Se zrušením prezidentského úřadu bych souhlasila, ale nahradila jej králem. Ovšem král by měl mít pravomocí více než prezident a vládnout s pomocí parlamentu, ale jako panovník suverénního Českého království. Považuji za nepřijatelné, aby panovníci evropských monarchií museli snášet jakéhosi prezidenta EU.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Radola, 30.6.2009 18:52:58)
Odpovědět
Jen ze zájmu.Kdo by měl být tím králem?Jakým způsobem by se jím stal?
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Margita, 30.6.2009 20:01:10)
Odpovědět
Jsou čtyři možnosti:
1. Návrat Habsbursko-lotrinské dynastie na český trůn. Králem by byl arcivévoda Otto nebo už jeho syn Karel. Výhodou je tradice, která je pro monarchii důležitá. Problém této možnosti je v tom, že od vzniku republiky je tato dynastie cíleně očernována a její pověst mezi lidmi by se nejdříve musela zlepšit.
2. Jiná panovnická dynastie. Nezáleži jestli zrovna vládne nebo ne. Samozžejmě s podmínkou ovládnutí češtiny (platí i u ostatních možností).
3. Výběr z řad domácí šlechty.
4.Zasloužilá osobnost. Tuto možnost neschvaluji, protože se obávám, že by se králem nakonec stal Karel Gott nebo Bolek Polívka, což by asi nebyla pro tak důstojnou roli vhodná volby.
Osobně preferuji první možnost.
Změny státního zřízení lze docílit změnou ústavy o kterém by rozhodl parlament nebo vhodněji referendum. Osoba krále by byla zvolena obdobným způsobem.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Radola, 30.6.2009 20:45:31)
Odpovědět
No to je ohavné.Plivete po hrobech našich vojáků,kteří měli odvahu a lotrům-předkům vámi vzývaných cizáků se postavili se zbraní v ruce.Mnozí z nich dnes už ani hrob nemají.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Margita, 1.7.2009 8:58:15)
Odpovědět
A víte, že ti cizáci byli po přeslici potomci Přemyslovců a legitimní čeští králové? Pokud myslíte šlechtu, tak kdyby se část té původně české v touze po moci nevzbuřila, tak by nebylo nutné, aby k nám přicházeli našemu králi věrní cizinci, z kterých se velká část s Českými zeměmi brzy sžila.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Radola, 1.7.2009 10:11:25)
Odpovědět
Tak to nejspíš Haydrich byl legitimní protektor ne?Nemá nějakého potomka,že by se usadil na Hradě?V jakém časovém horizontu bychom měli podle vás zavést němčinu jako úřední jazyk?Společná armáda,tak ta tady už také byla.Zkušenosti máme na rozdávání.Mého dědu nasadili na italskou frontu.Když pochodovali do hor veškeré těžké vybavení nesli Češi a rakušáci se jim vysmívali.A další tisíce Čechů na různých frontách jako "kanónenfutr" pro děla nepřítele.Nevím co jste zač,pokud jste Češka a píšete takovéto p..... potom vám chybí elementární znalosti historie!Vlasti zdar-Hnoji zmar.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Margita, 1.7.2009 11:11:10)
Odpovědět
Ferdinand I. byl zvolen v roce 1526 českým králem
a uznán jako dědic Jagellonců moravským markrabětem a slezským vévodou. Poté on i jeho potomci vládli v těchto zemích legitimně. Nejvíce germanizace probíhala v českých zemích v období asi padesáti let před bitvou na Bílé hoře (vím moc dobře, že se obvykle tvrdí opak). Reformace k nám totiž přicházela předevšim z Německa. Němčina se proto používala v protestantských kostelech a školách. Čeští katolíci proto prosadili zákon na ochranu češtiny, podle kterého se musela na sněmu užívat. České protestantské stavy se nejdříve spojili s německými protestanty, aby vytvořili stavovský stát. Posléze změnili svůj úmysl a za krále si zvolili německého prince Fridrich Falckého, přestože předtím slibovali věrnost Ferdinandu II., který ovšem chtěl vrátit poměry před začátek vzbouření, během kterého ukradli povstalci značný majetek Katolické Církvi. Kdyby na Bílé hoře zvítězili protestanté došlo by k poněmčení Čechů v důsledku zavádění němčiny do všech škol a kostelů protestantskými kněžími. Povstalci byli po porážce potrestáni. Do Čech začala přicházet věrná šlechta. Postupně se začala Habsburská monarchie centralizovat vznikala společná armáda a užší spolupráce. Cíleně germanizoval Josef II, který mnohonárodnostní říši považoval za slabou. Po zničení Svaté říše římské došlo k vytvoření Rakouského císařství (uvažovalo se i o názvu Česko-uherské císařství). S nacionalismem začali vznikat i problémy, nacionalisté jednotlivých národů slovně napadali jiné národy. Rakousko se cítilo ohroženo především myšlenkami panslavismu a pangermanismu. Češi svého nepřítele viděli hlavně v německém nacionalismu. Palacký formoval myšlenku austroslavismu (sjednocení Slovanů v Rakousku, které je jejich ochráncem před sjenoceným Německem a Ruskem). "Kdyby Rakouska nebylo museli bychom jej v zájmu Evropy, by humanity samé, vytvořit" je snad výrok dostatečně známý. O postavení Čechů v armádě snad mluví fakt, že maršálem byl Čech Radecký. Arcivévodové museli ovládat češtinu. V první světové válce bojovalo za císaře více Čechů, než jich přeběhlo k nepříteli ( nechci tvrdit, že to byli špatní lidé, ale zřejmě zaslepení nacionalismem). Habsburkové byli za monarchie v Čechách oblíbení a mnozí si zas oblíbili české země. Například císař Karel rád pobýbal v Brandýse nad Labem. On i jeho strýc František Ferdinand d'Este uvažovali o federálním uspořádání říše. František Ferdinand nejdříve uvažoval o trialismu Rakousko-Uhersko-České země. Na konci války císař Karel federalizace vyhlásil. Ani v Rakousku-Uhersko nebylo postavení čechů tak hrozné. Nacionalismu všeho druhu byl nevítaný. Ustavu patřila k nejliberálnějším v Evropě a císař měl možnost ovlivnovat dění jako konstituční panovník, ač s mnoha provomocemi, ale záleželo především na politicíh a tedy na tom, kolik je českých voličů. Tolik jen stručně, předpokládám, že asi nebudete souhlasit a znáte jiný obraz dějin. Sama jsem hrdá na to, že jsem Češka, ale jsem vlastenka, nikoli nacionalistka.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Radola, 1.7.2009 21:00:01)
Odpovědět
Jako propaganda je to velmi dobré.Nicméně k věci.Vám podobní "vlastenci" za jidášův groš volili do čela našeho státu němce a jiné přivandrovalce,vítali v Praze Hitlera,na Hradě Haydricha.Dnes vítají Barosi,Cohny a další okupanty.V Čechách se bohužel vždy našli darebáci ochotní skutečným hrdinům vrazit dýku do zad.Osoba maršála Radeckého stěží může cokoliv vypovídat o skutečné situaci Českých vojáků na frontách Velké války.Příklady osobního svědectví mého dědy a prastrýce a několika jejich kamarádů jsou dostatečným důkazem.To,že na straně rakušanů muselo bojovat daleko víc Čechů než na straně druhé je celkem pochopitelné.Do rakouské armády prostě narukovat museli.Ti kteří přešli na druhou stranu byli opravdový hrdinové.Přestože věděli,že v případě zajetí rakušany se s nimi bude zacházet jako s dezertéry tzn. trest smrti,neváhali a bojovali za svobodu své vlasti.Je naprosto odporné se o těchto lidech opovržlivě vyjadřovat.Mému dědečkovi se přejít k Italům nepodařilo.Sám říkával: Neměl jsem dostatek odvahy.Prastrýc přešel frontu v Haliči.Prošel v bojích celou Ukrajinu a Rusko.Domů se vrátil jako válečný invalida.Nešpiňte památku jeho i jeho bratrů legionářů!S tou vaší šlechtou je to uplně stejné jako s námi ostatními.I mezi nimi jsou hrdinové a zrovna tak i bezpáteřní křiváci.Vlasti zdar-Hnoji zmar.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Margita, 2.7.2009 8:58:20)
Odpovědět
Nevím z čeho usuzujete, že bych vítala v Čechách nacisty, ale je to urážka nebo omyl. Dnes asi nezjistíme, kolik vojáků mělo v úmyslu dezertovat a kolik bojovalo za císaře z přesvědčení. Ale nepochybuji, že k druhé variantě by se mnoho lidí také přiklonilo. Vy se zřejmě domníváte, že český vlastenec nemůže uznávat Habsburky za české krále a Rakousko (obzvláště kdyby došlo k federalizace) za prospěšné. Mělo samozřejmě své chyby, které mnoha Čechům vadily natolik, že jej za prospěšné nepovažovaly. Za války bylo spojenectví s Německem nevýhodné a snahy císaře Karla o životně důležitý mír byly neúspěšné. Maršál Radecký nemůže vypovídat o poměrech za Velké války, ale ilustruje situaci v devatenáctém století. Zhodnotím-li situaci v nástupnických státech není nijak růžová. Národnostní spory nezmizely, v tomto ohledu byly tyto státy spíše Rakouskem v menší měřítku, jen se v některých státech menšiny staly většinami a naopak. Navíc například československé armádě veleli francouzští generálové a vliv Francie byl znát i v zahraniční politice. V střední Evropě se vytvořilo mocenské vakuum, které napomáhalo právě Německu a SSSR. Dnes nemůže vědět, jakým směrem by se ubírala historie, kdyby Rakousko nezaniklo, ale Podunajská federace by měla větší šanci vzdorovat Hitlerovi, než rozhádané malé státy. Zřejmě by záleželo na loajalitě německých obyvatel, která se po Velké válce jevila dosti pochybná. Mimochodem císař Karel se v exilu podílel na zabránění spojení Německa s Rakouskem a za České země se modlil před svou smrtí. Jeho syn za Druhé světové války bojobal proti nacismu.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Radola, 2.7.2009 15:03:43)
Odpovědět
Ještě k tomu F.Palackému.Mně naopak v paměti utvěl jeho výrok:Byli jsme před Rakouskem, budeme i po něm.V jakých souvislostech se vyjádřil ve smyslu o kterém píšete nevím.Pokud si dobře vzpomínám nikde jsem nezaznamenal nějakou jeho lásku k Rakousku.Vaše hypotézy komentovat nebudu.S jakou radostí lidé přijali informaci o vyhlášení samostatné republiky snad víte.To si myslím dostatečně vypovídá o tom jak Češi Rakousko "milovali". Velice dobře jste vzpoměla dalšího pomýleného "vlastence".Také si myslel,že cizinci,tentokrát pro změnu francouzi budou požehnáním pro naši vlast a nechal si nařizovat co a jak má dělat.Skončilo to Mnichovem.A ani to jinak skončit nemohlo.Říká se: Bližší košile než kabát.Jaký zájem na Čechách mají, nám různí cizinci ukázali několikrát.Podobnými pomatenci,kteří se nám pokouší opět namluvit,že všichni ti cizí lotři to s námi myslí dobře a že se bez nich neobejdeme,se naše politika jen hemží.Vlasti zdar-Hnoji zmar.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Margita, 2.7.2009 15:51:50)
Odpovědět
Palacký to napsal v roce 1848 v tzv. Psaní do Frankfurtu, když byl zván do Frankfurtu nad Mohanem, kde Němci jednali o sjednocení Německa, aby řekl, zda se Češi chtějí sjednotit s Němci v jeden stát. Vztah Palackého byl asi jiný k Rakousku a jiný k Rakousku-Uhersku, které pro něj bylo zklamáním. Byl ovšem váženým občanem, zasedal v Panské sněmovně, kam musel být jmenován panovníkem a za svá díla dostával ocenění. Nedávno jsem četla knihu Jiřího Pernese Poslední Habsburkové, kde líčí, jak obyvatelé Brandýsa nad Labem pozitivně vnímali pobyt arcivévody v jejich městě a vítali tam jeho manželku Zitu, ale i oni v roce 1918 nadšeně bourali vše, co Rakousko-Uhersko připomínalo. Na vztah Čechů k Rakousku-Uhersku měl možná vliv i přísnější režim v prvních dvou letech Velké války. Já si především nemyslím, že režimy, které přišli po Rakousku byly lepší. Dvacet let první republiky, druhá republika, protektorát, vláda komunistů. Bruselským úředníkům záleží na naší zemi mnohem méně, než rakouským císařům, kteří byli našimi králi a měli zájem na naší zemi, protože ji předali synovi nebo někomu ze svého rodu a znali ji lépe.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Radola, 3.7.2009 22:28:39)
Odpovědět
Především Habsburkové zátáhli Čechy do války a nutili je bojovat proti jejich slovanským bratrům.Vykrádali naši zem,aby mohli financovat válku na které Češi neměli pražádný zájem.Argument,že to co přišlo po Rakousku bylo ještě horší,to je mi ale naprosto pomatené.Život mě naučil nedělat kompromisy.Proto toho co mě poškozuje se okamžitě zbavuji.Závěr: Škodilo Čechám Rakousko,pryč sním.Škodil nám Habsburk,pryč s ním.Vlasti zdar-Hnoji zmar.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Margita, 4.7.2009 11:50:57)
Odpovědět
Velká válka byla jedním velkým neštěstím, které vyčerpalo Evropu a navíc ji odsunulo na vedlejší kolej světové politiky. Oslabila vítěze i poražené. Vy zřejmě Habsburky nemáte v lásce, pak mne asi nepochopíte, ale já si jich upřímně vážím a vládu mnoha z nich považuji za prospěšnou pro Čechy, Moravu i Slezsko. Protože je respektuji jako české krále, tak jsou zájmy jejich zemích totožné s těmi českými. Proto stojím na straně českých králů a na tom zda proti nim bojují Slované nebo Germáni mi nezáleží. Já evropské národy nehodnotím dle původu, ale podle jejich historie., podle toho na co jsou sami hrdí a jaké hodnoty vyznávají. Například obdivuji Poláky, ale jestli slovanskými bratry myslíte Rusy, tak k těm necítím žádné zvláštní sympatie. Rakousko-Uhersko mělo své nedostatky, ale myslím, že by bylo lepší je odstranit, než tento stát zničit. Stát je tím nezávislejší, čím více je mocný, tím méně mu jiné státy mluví do vnitřní politiky a tím méně je závislý na svých spojencích. Také Rakousko-Uhersko a ještě více reformovaná Podunajská monarchie by byla schopná být evropskou velmocí, než státy, které přišli po ní.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Radola, 4.7.2009 18:30:59)
Odpovědět
"Nemám v lásce" vše co škodí mé vlasti.Je mi úplně jedno jestli je to habsburk,bolševik(jen pro pořádek,aby nedošlo k omylu ne všichni rusové jsou bolševici a zrovna tak ne všichni němci a rakušáci jimi nejsou) nebo kdokoliv jiný.Vést jakoukoliv diskusi s Vámi a Vám podobnými kolaboranty je zcela zbytečné.Vy pouze oslabujete moc našeho národa,agitujete ve prospěch našich "nepřátel".Své Svému!Vlasti zdar-Hnoji zmar.
Nadšeně souhlasím!
(jihočech, 30.6.2009 21:28:53)
Odpovědět
Zachovej nám, Hospodine, císaře i naši zem!
Re: Nadšeně souhlasím!
(kicmiz, 30.6.2009 23:23:24)
Odpovědět
Asi by bylo nejlepší,aby se Bůh vrátil z dovolené a každému kdo se nechová slušně a morálně nakopal pořádně do zadku. Pokud bych ho mohl na 14 dní zastupovat,tak bych nakopal hned první den následujícím : vedení ČSSD vč.všech jejich poslanců a senátorů -každého tak,až by mě pos@rali boty,potom některé poslance ODS,US,KDU,Zelené,všechny byrokraty České i Bruselské,všechny vyžírky,výpalníky,lichváře,exekutory,polovinu bankéřů,novináře a pracovníky televizí kteří neobjektivně informují,potom všechny zloděje,všechny ty co rozdávají předražené zakázky ,dále ta co určují cenu za plyn,eletriku,vodu a ty co berou úplatky a nedají je mě.Druhý den bych to zopakoval a protože bych v tom již měl praxi,tak by to šlo rychleji,takže by mě zůstal čas rozdat zrcadla voličům zejména ČSSD,ODS,US,KDU,Zelených a všem obdivovatelům Lis.smlouvy a dal jim úkol do konce života si každý den dát před tím zrcadlem pět facek.Další dny bych zajistil aby všichni ti co svým chováním a činností způsobily zadlužení státu měli do konce života pravidelně 1 týden v měsíci zácpu,druhý týden průjem,třetí týden plynatost a pak pro změnu zase zácpu.
Re: Nadšeně souhlasím!
(lh, 1.7.2009 16:03:30)
Odpovědět
POD TOTO SE S CHUTÍ PODEPÍŠU, možná se Vám to i splní, mladí se začínají probouzet a mají chut pozavírat všechny šmejdy, kteří tu amorálné hospodaří a dávají naobdiv svou moc.
Takže od Havla, po Klause, všechny ty exekutory (státem posvěcená zlodějna) všechny z.m.r.d.y
UŽ TOHO BYLO A JE MOC, TAKHLE SE NIKAM NEHÝBNEME
Re: Nadšeně souhlasím!
(Margita, 1.7.2009 9:00:28)
Odpovědět
www.korunaceska.cz
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Bobr, 1.7.2009 10:49:38)
Odpovědět
Líbí se mi příspěvek o Bohu na dovolené,je fakt výstižný. Ještě bych však doporučil aby těsně před volbami nakopl i voliče, ať se jim lépe rozsvítí. Jinak názor pana Klause na LS je v pohodě, není žádná podepisovací figurka je to prezident ČR.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(huckleberry, 1.7.2009 13:01:51)
Odpovědět
Kicmizi a Bobře jsem s váma na stejné lodi. Pozval bych ještě Hérakla, ten má praxi s čištěním chlívů.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Evropan Jirka, 1.7.2009 20:01:56)
Odpovědět
"Bůh je na dovolené" je písnička Jana Buriana. Jedna z jeho nejlepších.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Koleno, 1.7.2009 20:53:21)
Odpovědět
EU PORTÁL číst to je síla. Stanice Vltava hadr.
Re: Zrušme funkci prezidenta a zrušme rovnou i Českou republiku!
(Máňa z Dejvic, 3.7.2009 15:01:33)
Odpovědět
Nerušit, ale dosadit na hrad mého kandidáta Myrka von Gulle Topola ale na pevný hrad M380321
irov.