reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Komunismus: u nás i na Západě

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 10.11.2005 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Nejmocnější žena v Británii - jak byla v Austrálii inzerována Cherie Blairová - si za svoje benefiční turné naúčtovala tak vysoké honoráře, že kvůli ní australské úřady hrozí odebrat licenci dobročinné organizaci, jíž ze vstupného vybraného na její přednášku zůstalo jen deset procent. Namísto zákonem stanovených šedesáti.

„Drahá“ Cherie Blairová

Posluchači také marně čekali, kdy inzerovaná „aktivistka za lidská práva“ začne mluvit o něčem jiném než o své nové knížce, která vypráví o tom, jaké to je být ženou premiéra.

Před několika měsíci si Cherie veWashingtonu, kde byla s premiérem na státní útraty, odskočila udělat přednášku za 20 000 liber o tom, jaké to je být ženou premiéra. Na účet daňových poplatníků létá na dovolenou, doma jezdí státní obrněnou limuzínou se šoférem za 50 000 liber ročně. K chamtivosti postrádající stud přidává aroganci nové zbohatlice pohrdající zaprášenými relikviemi, jako je královna, které se za celých osm let nepřiměla podle zavedeného protokolu uklonit.

Blair si mezitím dělá lordy z další - už kolikáté - party kamarádů, kteří se o slávu Británie zasloužili tím, že darovali labouristické straně velké sumy peněz. Za osm let své vlády vytvořil 600 000 nových veřejných zaměstnanců v neproduktivních zaměstnáních s privilegiem zaručených vysokých důchodů. To, aby si rozšířil navždy armádu labouristických voličů na straně závislých. Státní výdaje stačil už zvýšit z 300 miliard na 480. Nad tradičně nestranné státní úředníky v ministerstvech nasadil stranické politruky. A předsedá vytrvalé degeneraci politických mravů, jimž už podléhají politici všech stran. Vládní ministři se nestydí ponechávat si akcie ve firmách, které dostávají státní zakázky. Poslanci se neštítí vykazovat si výdaje až v trojnásobku svých platů. Konšelé v obecních správách pobírají provize z veřejných zakázek.

Ve Francii jsou za korupci odsouzeni straničtí komplicové Jacquesa Chiraka, který sám soudu unikl jen díky prezidentské imunitě. V Evropské komisi se už několikátý rok i přes protesty auditorů zpronevěřují miliony eur. Podobně to začíná vypadat ve všech evropských státech. A vy se možná ptáte, čím to.

Když jste před šestnácti lety cinkali klíči a my venku se chvěli trémou před první návštěvou zdevastované bývalé vlasti po dvaceti letech, doufali jsme všichni v jedno a totéž: že étos, etika a etiketa parlamentní demokracie, občanské svobody a poctivého podnikání protečou rozsypanou železnou oponou ze Západu na Východ. Jakousi přirozenou gravitací, samozřejmou a všem srozumitelnou převahou dobra nad zlem.

Ze začátku to tak chvilku vypadalo a nikdo jsme o tom nepochybovali. Odplavení komunistického bahna čirou vodou svobody bylo jen otázkou času. Tři roky, pět nanejvýš. No dobře, tak deset. Patnáct?

Po roce šestnáctém všichni zjišťujeme, že naopak komunistické bahno prosáklo do všech koutů občanova života a psychiky. Na povrchu se podobá demokracii, pod povrchem zůstalo komunistické. Demokratický kapitalismus si přizpůsobilo podle svého a vzalo si z něho to nejvulgárnější, co se v něm dalo najít. Tak se postkomunismus, který měl být přechodným obdobím terapie, stal trvalým stavem.

Postdemokracie

Hodně bahna se naopak přelilo na Západ, kde vytváří totéž a ukazuje, jak je ten demokratický étos mělký a křehký. Zvlášť je-li to ničení pozvolné, nenápadné a nenásilné. Zbraní nejúčinnější je lhostejnost. Ta teď vládne na obou stranách. Bez opozice.

Tak vedle postkomunismu vzniká postdemokracie, která se liší jen tím, že se k ní dospělo z opačné strany. Rub a líc téže mince. Komunistická psychika s demokratickou tváří.

reklama
1135 čtenářů | 8 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Komunismus: u nás i na Západě
(stránský, 10.11.2005 8:35:27)
Odpovědět
Souhlasím s panem Kurasem, je to hnus, když nějaká právnička, vystudovaná v Oxfordu, napíše knížku a přednáší o ní a dokonce za to bere peníze. A ještě se tam nechá dopravot vládním letadlem s manželem, který zrovna vykonává státní návštěvu. Škoda jen, že nám pan Kuras aspoň neřekl, o čem ta její knížka je?
jeho kritika je tak jako vystřižená s výstupů rlzných Ivanu Krausů, Rejmanů, Brožů, Auerspergů, kteří dštili na naše třídní nepřítelé oheň a síru z televizni obrazovky, ale prabic nám neřekli o podstatě námitek kritizovaných. je to skutečně strašné v tom je s panem Kurasem nutné souhlasit, jak komunistické bahno prosáklo i do Británie, když zavalilo i jeho.
Je skutečně smutné, že ten komunismus se nepodařilo vymýtit. I u nás se najdou tací. např. ing.Klaus hojně dodnes využívá vládní letadlo a cestuje přednášet kdovíkam a propagovat své knihy, přičemž si honoráře ponechává. Dodnes český občan neví, kolik ho jeho cestování za výdělekm stojí, ročně si tak přijde na průměrných 6 milionů Kč.Pokud by pan Kuras nevěděl, kolik to je v Lstg, při současném kursz jde nějakých 16 tis., případně 250 tis.USD nebo 200 tis.Eu.
navrhuji, aby pan Kuras napsal prohlášení proti prkatikám těch Blairů a Klausů, sestavil petici, pod kterou se jistě podepíší miliony lidí. Neměl by zapomenout, že manželky a rodinní příslušnícii veřejných činitelů, by neměli vysedávat ve staturáních orgánech státních firem a brát za to peníze. Ať Blairová také přestane vykládat, že je špičková právnička a zaslouží si peníze, které ji britská vláda za její právnické služby platí, protože tak dobře jako ona, to nikdo neumí. A´t si vezme příklad z ing. Kluaosvé, které za své= členství v orgánech spořitelny a dalších vydělala několik desítek milionů korun a všechny je dala charitu, protože jinak by nebylo možné, aby její manžel svého času žádal v Praze na Malé Straně o obecní byt, protože neměl kam hlavu složit.Jak tehdy řekl.
myslím, pane Kurasi, že jste zahájil snahu o očistu veřejného žiovat správně. Čestně a poctviě, jak jste již mnohokrát na stránkách euporatalu předvedl. Publicistika nemá být objektivní, má vyjdařovat názor pisatele. Marxisté tomu říkali třídní přístup a i spravdelnost tady byla třídní. nějak se Vám to zažralo pod kůži, pane Kuras.
Re: Komunismus: u nás i na Západě
(tomik, 10.11.2005 9:33:31)
Odpovědět
kretén jako vždycky
Re: Komunismus: u nás i na Západě
(Prokeš, 10.11.2005 9:30:52)
Odpovědět
Souhlasím se vším co bylo napsáno.Skrytý komunismus na Západě je však daleko nebezpečnější než u nás. Tam to ty, co ho nepoznali teprve čeká a neví do čeho se řítí. Ale historie říká, že musí nejprve poznat, což je kruté poznání a pak mohou přemýšlet o tom, do čeho šlápli.
Stránský nemůže jinak. Štve ho to, protože on by se na žádný článek, nebo komentář nezmohl. Je to zlomyslný zahořklý čecháček, který neuspěl za komunistů, neuspěl ani teď tak akorát plive kolem sebe
riciimu :Re: všem
(stránský, 10.11.2005 22:21:17)
Odpovědět
Ty jsi tricci skoro tak chytrý jako byl prokurátor Urválek, ten také ty imperialistické záškodníky poznal na sto honů. Akortá by to chtělo jaxi argumenty, že? Rozumně uvažující člověk, když čte ty Kurasovy výlevy, musí mít oprávněné pochybnosti o jeho duševním zdraví. Ty myšlenkové veletoče vzhledem k tomu, že dříve psal docela rozumně/před lety/ a sešlosti věkem svědčí ro nějakou involuční psychozu. Tam se velmi často vyvine paranoia, protože je-li duševně zdráv, pak musí psát tyhle blbosti za prachy. To není jinak možný.
nedovedu si představit, že by v Británii prošlo někomu to, co běžně prochází veřejným činitelům u nás. kritizovat Klause za to, že je zkorumpovaný, když opravdu dělal a dělá věci, za které by se v británii musel dávno poroučet, nedává smysl, když je označováno ua čacháčkovství. Resp,. dává, když si člověk vzpomene na Farmu zvířat, kde se drůbež pod taktovkou prasat učí říkat"Dvě nohy špatný, čtyři nohy dobrý".
Takže musíš, milý ricci, otevřeně říct, že krádež provedená levičákem je krádeží, zastímco pravičák se dopouští bohulibého skutku. To pak beru, protože takhle to funguje třeba mezi muslimy a má to logiku.
Jinak je pan Kuras jenom prolhaný propagandista třetího řádu, řemslně dovedný, ale nic víc.
Pro Stránského
(ricci, 11.11.2005 22:31:54)
Odpovědět
Moji rodinu komunisté silně poškodili, takže to jsi trefil hodně vedle ale budiž, mysli si a piš co chceš. Pro mě nejsi partner do diskuze.
Re: Komunismus: u nás i na Západě
(Daniel Makay, 11.11.2005 8:57:35)
Odpovědět
Plně s panem Kurasem souhlasím. Úpadek je zřetelný všude na západě i u nás. Nemohu říci, že pan Stránský by neměl také v něčem pravdu, rozhodně ale europeizmus není východisko.

Nadávat na poměry můžeme jak chceme. Změnit poměry může jen silná konzervativní politická strana. To je ale odvislé od našich voličů. Česká společnost je ale povětšinou společností zbabělců jež charakterizují sehnuté hlavy, nezájem, egoizmus, ateizmus a jiná špína. Hlavní jsou ale prachy, ne ? A co jiného tahle špína může volit než zase špínu.

Nedávno jsem měl možnost vyslechnout vyprávění z úst paní Bobošíkové a ona vyprávěla, že měla rozhovor s jedním našim opilým poslancem a ten jí řekl, že největším nebezpečím pro poslance všech parlamentních politických stran není politická strana, ale slušní lidé. Hezké ne, alespoň známe současné i budoucí nepohodlné.

Demokracie není odolná proti lidské hlouposti, nevznikaly snad evropské totality v demokraciích, nezačíná snad rozklad manželství ještě ve fungující rodině, nezačíná snad bujet rakovina na ještě zdravém těle ? Pan Kuras v článku citoval jeden destrukční prvek a tím je lhostejnost.

Ať si tady všelijak nadáváme je pravdou, že jedno nás zde dopisující spojuje a to je to, že nejsme lhostejní. Nejsme tupci co si nechají všechno líbit a máme vlastní názor který se nebojíme na rozdíl od těch lhostejných tupců prezentovat.
Re: Komunismus: u nás i na Západě
(Monika, 11.11.2005 10:51:07)
Odpovědět
Co se týče lhostejnosti, tak s vámi souhlasím. U nás to bohužel vypadá, jako by parlamentní demokracie stále ještě existovala jen de juro, jen na papíře. Místo toho, aby se lidé obraceli na své volené zástupce, nadávají vskrytu po hospodách nebo řeknou, že s politikou nechtějí nic mít. Výsledkem je, že ze zastupitelů vzniká jakási novodobá šlechta hájící pouze svoje, popřípadě stranické zájmy. Voliči je zajímají jen před volbami.

Článek Benjamina Kurase ovšem za zdařilý nepovažuji. Pan Kuras přece dobře ví, jaký poprask udělala britská média ve věci zmíněných kauz Cherie Blairové. Bezesporu také ví, že na jeho základě důrazně žádala britská Conservative Party vysvětlení. A divila bych se, kdyby panu Kurasovi unikly odpovědi jak Cherie Blairová, tak oficiálního mluvčího z Downing Street No. 10.

Demokracie neznamená absenci skandálů či korupce, to si může myslet jen pošetilec. Že k nim dochází, to přece ještě není důvod, že se budeme ohánět módními nálepkami typu „postkomunismus“. (Co např. Richard Nixon? To byl také postkomunista??) Důležitá je skutečnost, že demokracie v sobě obsahuje mechanismy, jak se proti těmto negativním jevům bránit. V Británii tyto mechanismy rozhodně neumlkly, naopak. U nás se naštěstí také probouzejí, viz odstoupení Grosse či Zgarby. Pokud lidé nebudou lhostejní, pokud budou po svých volených zástupcích požadovat, aby hájili jejich zájmy (nikoli pouze zájmy své) a snažili se plnit volební sliby, potud je demokracie stále tím nejlepším řešením.

A konečně: Ráda bych volila pravicovou konzervativní stranu, která by v programu kladla důraz na tradiční hodnoty a jejich důsledné uplatňování, stranu, kterou by vedla osobnost typu např. Konrada Adenauera či Maurice Macmillana. Takovou stranu a takové osobnosti u nás bohužel nevidím...