reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?

Autor: Petr Paulczynski | Publikováno: 15.7.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Jenom namátkou: správně rovné okurky, správně ohnuté banány a šíleně nebezpečné rtuťové teploměry. Je toho určitě víc, ale nechci zvyšovat PT čtenářstvu adrenalin. Proto vynechám syrečky, rum i žárovky. Už víte, kdo je ta banda debilů z nadpisu. To je ta tuna úředníků, co vymýšlí podobné hovadiny na svých pravidelných cestách mezi Bruselem a Strasburkem. (Jo kdyby jen tuna!, pozn. redakce).
 
Pokud někdo neví, z Evropské  unie vypadlo  další klíčové rozhodnutí - zakázala prodej lékařských teploměrů, ve kterých je rtuť. Ta je totiž jedovatá. Od června se rtuťové teploměry nesmějí prodávat, stejně jako rtuťové přístroje na měření krevního tlaku a další domácí přístroje se rtutí. Úředníci chtěli  zabránit domácím otravám. A rtuť skutečně jedovatá a nebezpečná je. Jenže nikoliv v množství, které vyteče z rozbitého teploměru. Člověku, který by vypil rtuť z teploměru, by se totiž nic nestalo, protože rtuť trávicím ústrojím jen projde. Zrovna tak nehrozí vážné otravy v případě, že se kov doma vylije. Jediné riziko je,  že kdyby rtuťových teploměrů měl někdo doma hodně, všechny naráz je rozbil a rtuť snědl, tak by se mu mohlo něco stát.
 
Tak si řekněme, o čem to doopravdy je. Je to o obrovském byznysu. Rtuťové teploměry jsou totiž levnější a cenově dostupnější. Klasický teploměr stál kolem 35 korun, zatímco cena digitálního se pohybuje zhruba v rozmezí 140 až 240 korun. A co víc. Ty moderní přístroje jsou tak přesné, že dokážou ve stejném prostředí ukazovat naprosto rozdílné hodnoty. Podívejte se.
 
Další europerlou je fakt, že nemocnice si dokonce mohou teploměry a další přístroje obsahující rtuť nadále pořizovat, vztahuje se na ně totiž výjimka. "Je to dáno tím, že rtuťová měřidla jsou přesnější než digitální." vysvětlil mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Tomáš Bartovský. Tak mně ty eurosměrnice, když už jsem zmínil tu o rovnosti okurek připomínají jeden vtípek: "Baby ve frontě v zelenině kupují okurky. Jedna chce rovnou tenkou. Druhá silnou trošku ohnutou. Ta třetí povídá. Mně je to fuk, já to chci na jídlo." Taky si myslíte, že někdo někde vymýšlí hovadiny? A taky si myslíte, že to dělá v žoldu lobistických firem?
 

reklama
3509 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Zezula, 15.7.2009 7:09:15)
Odpovědět
To mě nepřekvapuje.Od roku 1990 je to tady samé loby, a jeden velký bordel.Je otázkou času,jak dlouho si nechá český člověk srát na hlavu.Jen tak dál demokrati,vyškolení na prestižních školách v nejlepší válečné zemi světa USA.Za nedlouho bude tahle skvělá země mít vojsko i radary po celá zeměkouli.Neboť válka je mír!! Brusel,to je jen slabý odvar blbosti.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(HF, 16.7.2009 14:50:09)
Odpovědět
Naopak, brusel je silný odvar blbosti a někdy mi prijde že se v mnohém insiruje v moskvě
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Zlata, 15.7.2009 7:56:20)
Odpovědět
Vážený pane, Váš článek je pravdivý a souhlasím s Vámi, že EU je důsledná a přesná, která určuje přísná pravidla, aby nám všem bylo hej! Budu velice potěšena, když mi poradíte jak se dostat do EU, neboť se mi nedaří sehnat za poctivou práci mít poctivě vydělané peníze a navíc mám dobrý nápad, který je vhodné použít, aby EU stanovila kolik baranů můžeme na našich kopcích pást a to je velice důležité.
Chtěli jste do Brusele ?
(Brabec, 15.7.2009 8:08:39)
Odpovědět
Tak jste v Bruseli ! Já pro to nehlasoval - ale bylo nám míň. A trpíme jako Ti, co si EU odsouhlasili !
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Princ Drsoň, 15.7.2009 8:46:07)
Odpovědět
Doporučoval bych aby autor rozbil do hrnečku jeden rtuťový teploměr a nějakou dobu to inhaloval a na závěr to zbaštil. přestal by nás otravovat a balamutit svými nesmysly.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(JaTy, 15.7.2009 10:53:10)
Odpovědět
Pokud někdo něčemu nerozumí tak to jste vy a ne autor článku. Hg je těžký kov a jako takový je toxický, ale toxicita kovové rtuťi není až taková. Pokud vypijete rtuť z 10ks teploměru tak jediné co se vám stane, je že se pose..., Hg bude fungovat jako projímalo a v minulosti se dokonce jako projimadlo použivala. Je zmám případ, kdy se , zřejmě někdo jako vy, pokusil spachat sebevraždu tím, že si do žil vstříkl zhroba 10ml Hg a smula dodnes opruzuje na tomto světě s 10ml Hg v srdci, krev totiž díky svému PH brani rozpouštěni Hg a tím pádem má kapka Hg malou plochu a neni nebezpečná ani uvnitř organismu. Hg je nebezpečné hlavně ve formě vzdušného aerosolu, kdy má tento obří plochu, nebo ve formě Hg přijímané v potravě, tělo se totiž takovéto rtuti neumí zbavit a kumuluje ho v organismu. Zvlastě nebezpečné jsou organokovové sloučeniny Hg, taková dimethylrtuť, (CH3)-Hg-(CH3), je smrtelná již při 0,1ml. Tak ais tak, pro příště když něčemu nerozumím tak se netvářím, že ano.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Princ Drsoň, 15.7.2009 15:22:13)
Odpovědět
Zřejmě jste přehlédl slovo "inhalovat".
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(HF, 16.7.2009 14:53:20)
Odpovědět
Myslíte zdrojem inhalace třeba rozbitou úspornou žárovku nebo zářivku?
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Princ Drsoň, 15.7.2009 8:53:11)
Odpovědět
Na doplnění pane Paulczynski (nebo jak se píšete) - tady máte odkaz na několik popsaných případů následků rozbití teploměru: http://www.p2pays.org/ref/06/05732.htm
a pak se ptejte sám sebe, kdo je vlastně debil.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(JaTy, 15.7.2009 11:05:18)
Odpovědět
Opět, když do něčeho nevidím, tak o tom nekecám a neskáču na lep každé studii, kterou si objednala nějaká zájmová skupina. Znečištění životného prostředí Hg vážne nepochází z Hg v teploměrech. Pro představu ústecký spolek pro chemickou a hutní výrobu používá při výrobě chloru tzv. amalgamovou elektrolýzu při které se používá řádově stovka(y) tun Hg, z kterých každý rok vypustí ve formě zvlášt nebezpečného vzdušného aerosolu a v odpadních vodách několik desítek kg rtuti. To celé se děje uprostřed tuším 4 největšího města v ČR. Koncentrace rtuti ve vzduchu v některých ulicích vyrazdně překračují normy platné v USA, v ČR žádná relevantví norma projistotu neexistuje, rybaři vesele loví ryby v Labi a tak bych mohl pokračovat. Vážne myslíte, že problém Hg řeší zákaz teploměrů.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Princ Drsoň, 15.7.2009 15:12:19)
Odpovědět
Napřed si prostudujte ten můj odkaz, včetně pramenů tam uváděných, promyslete si to a pak zkuste napsat nějakou myšlenku. Prozatím budu taktní a budu dělat jako bych váš příspěvek nečetl.

PS: NIkde netvrdím, že všechna rtuť v přírodě je z teploměru. Jenom uvádím na pravou míru tu neškodnost rozbitých teploměrů v domácnosti.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Princ Drsoň, 15.7.2009 15:35:09)
Odpovědět
PPS: Také vám uniklo, že neřeším problém rtuti v životním prostředí. Tudíž není potřeba se nad tím rozohňovat. Jenom nevidím jediný důvod, proč používat k měření teploty něco, co je potenciálně dosti nebezpečné. Zvlášť existuje-li rovnocenná náhrada, pravda, možná stojí o pár korun víc, což drobnému škudlilovi láme srdce. Mimoto, "debilové" z EU nejsou zdaleka první, kdo zakazuje teploměry pro domácí použití. Švédsko, USA, Argentina, Jihoafrická republika, Indonézie a dost dalších mají ten zákaz již dávno.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Bobřík, 15.7.2009 16:57:32)
Odpovědět
No a to je právě to. Preventivně to zakázat. Co kdyby? Kolik asi rozbitých rt.teploměru jsem viděl za svůj celkem dlouhý život? No určitě míň než snaživců (nebo podnikavců)na všem vydělat a pro tento cíl nám pitomcům všechno zdůvodnit, vyreklamit, nalajnovat a přikázat co je správné.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(HF, 16.7.2009 14:58:00)
Odpovědět
Rovnocená náhrada pořádně neexistuje, koupil jsem si elektronický teploměr a měří o 0,5 stupně jinak než ten rtuťový, řekl bych že je to větší šmejd a byl dražší. Možná by se našla náhrada ale nestála by 150kč ale o řád více
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Felix, 15.7.2009 9:02:59)
Odpovědět
Vážený pane,
máte pravdu, že to je banda debilů a lotrů. Ale vůbec ne hlavně kvůli okurkám-banánům-syrečkům-teploměrům. To jsou jen akcidentální výblesky jejich svatonázorové tuposti. Přečtěte si pana Bátoru: on Vám řekne, že napřed nařídí něco ohledně syrečků, Češi budou kvičet, ale pak to se syrečky odvolají a Češi si řeknou: v Bruselu přišli k rozumu. Pane, ta tetráda ---- je jen divadlo. Blbci a lotři jsou předvším kvůli své ideji Nového světového řádu (v čemž jsou zajedno s americkými neokony). To, co píšete, jsou jen efemeridy. Věc je daleko horší.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(DS, 15.7.2009 14:00:56)
Odpovědět
Jak vidět, český člověk si nechá srát na hlavu s vidinou ušetření třicetikorunového poplatku, takže vaše otázka je bezpředmětná.Přidán ještě jeden příklad. Úsporná žárovky, je výroba je ekonomicky náročná a navíc je to nebezpečný odpad. Co je na tom ekologického? Jak je to přísloví? Dej volovi rozum a vymyslí úřad. To je Brusel
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Podivín, 15.7.2009 15:13:33)
Odpovědět
Protože jste přesně nespecifikoval kdo do té bandy debilů všechno patří, tak bych předpokládal, že do ní nyní už patří i p. Kožušník,kterého jste doporučoval volit....ale mohu se mýlit, Vy mi to jistě svým "standartním " způsobem vysvětlíte. Je debil urážlivý výraz?
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(ravnogorec, 15.7.2009 15:49:49)
Odpovědět
Kandidaturu "Stoprocentního Evropana" Kožušníka, jak se tento yuppee sám nazývá, euportal nikdy nepodporoval
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(podivín, 15.7.2009 20:21:22)
Odpovědět
Trošku mimo mísu.Neptám se euportálu,ale autora článku.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(kicmiz, 15.7.2009 16:55:53)
Odpovědět
Souhlasím,že Brusel je fuj,hnůj. Všichni co tam díky voličům nalezli jsou nyní od nich tak daleko,že je jim jedno jak se jim /voličům/ žije,hlavně že mají svá korýtka,do kterých jim lobbisté hezky přisypávají,jenom,aby mohly občany více zotročit a buzerovat. Je to počátek konce Evropy,protože nás pohltí jiné kultury.
Re: Čím se zabývá ta banda debilů z Bruselu?
(Tomáš B., 15.7.2009 18:32:14)
Odpovědět
Pane Kismiz,Vám dám vždy za pravdu,řek bych,že jste nejrozumnější člověk na tomto portále.Škoda,že nejste v politice.Třeba 281krát naklonovaný, aby tady jednou pro vždy vládl rozum a ne zkorumpovaní vzdělaní blbci.