reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Panu Topolánkovi je cizí pokora

Autor: Ivana Haslingerová | Publikováno: 16.7.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Do redakce nám chodí poslední dobou hodně dopisů, které se týkají vztahu pana prezidenta s panem Topolánkem. Snad nejuceleněji shrnul vše ve svém dotazu pan David Strait. Proto jsem odpovědi všem pisatelům shnula do odpovědí jemu:

* Vážená paní I.Haslingerová, nevím, zda jste četla páteční rozhovor pro Lidovky http://www.lidovky.cz/clovek-si-vnuky-musi-delat-sam-dej-/ln_noviny.asp?c=A090710_100004_ln_noviny_sko&klic=232430&mes=090710_1  . Pan expremiér Topolánek tam uvedl: "Ivan Langer mi ukradl jednu větu, která je ale pořád moje a která podle mne charakterizuje přístup Václava Klause ke mně – nejvíce nenávidím toho, kdo mi nejvíce pomohl a nejvíce nenávidím toho, komu jsem nejvíce ublížil... " Skutečně to tak V.Klaus prožívá, jak líčí M.Topolánek a předtím I.Langer v O.V.Moravce?

Nevím samozřejmě jak prožívá pan prezident výše uvedenou větu pana Topolánka. Vím ale určitě, že věta, kterou pan Topolánek použil vůči němu by mohl s klidným svědomím vyslovit naopak on vůči panu Topolánkovi. Když se po velice špatné kampani ODS, lépe řečeno nekampani, sestavovala ve zbytečně získané patové situaci vláda pana Topolánka, tak mu po dobu třičtvrtě roku dal pan prezident třikrát šanci. Za této bezprecendentní podpory se nakonec podařilo, že se stal premiérem. To, že mu pak začal imponovat více program pana Bursíka a Kalouska namísto programu ODS, byla již jen jeho chyba. I přesto že nejen pan prezident, ale každý jen trochu ekonomicky cítící občan lomil rukama nad distancováním se od vlajkové lodi ODS - rovné daně a zaváděním na místo ní Kalouskových paskvilů superhrubých mezd a na nich založených pseudodaní, i přes zavedení Bursíkových ekodaní na uhlí, elektřinu, pohonné hmoty, jedním slovem ožebračování národa všemi možnými způsoby i nezpůsoby, i přesto jsme dostávali avíza z Hradu, ať se v kritice toho všeho krotíme, že Topolánkova vláda nesmí padnout. Proto si já osobně myslím, že se za pomoc při zvolení do prezidentského úřadu profesor Klaus panu Topolánkovi revanžoval již jen tímto mírou vrchovatou. A i když si myslím, že pan prezident má plno rozumějších starostí a invektivy pana Topolánka jsou mimo jeho rozlišovací schopnosti, tak je přirozené, že každý člověk, tedy i on musí cítit pocit minimálně nevděku.

* Jak to nahlížíte Vy - ten vztah Václava Klause s Topolánkem?

Můj názor jako vnějšího pozorovatele je, že panu Topolánkovi naprosto chybí pokora a úcta k těm, kteří pro náš národ udělali mnohokrát víc než on sám. Já na místě pana prezidenta bych za toto jeho chování nad ním rozhodně nedržela ochrannou ruku až do osudného Vysočanského kongresu ODS, kdy již nešlo poslední provokace Mirka Topolánka vůči hlavě státu prostě přehlédnout jen povytažením obočí. Podrobně jsme o tom přinesli několik článků.

* V.Klaus údajně v minulosti řekl, že Topolánek mu ukradl jeho ODS. Je to pravda?

Pan Topolánek byl na ostudném a zbytečném mimořádném 13. kongresu ODS zvolen předsedou regulérně. Vzhledem k tomu, že byl ale profesor Klaus rozhodnut vzdát se stejně místa předsedy kvůli své kandidatuře na prezidenta, tak se mohlo vše odehrát za několik měsíců s úplně jinou noblesou. Takto na mne ze všech koutů sálu tehdy čišela od jistých kruhů ODS naprosto zbytečná touha po pokoření Václava Klause. Jiná věc je, že pan Topolánek při svém zvolení tehdy prohlásil, že "Klausismus je písmo svaté ODS", které bude prosazovat. A protože z Klausismu pod jeho vedením nezbylo prakticky nic, tak tomuto vyprázdnění ODS lze říci krádež. Krádež idejí a myšlenek, krádež cílů politiky ODS. Proto založil ostatně blízký spolupracovník profesora Klause Petr Mach stranu Svobodných, která chce navazovat na původní myšlenky ODS, ale to je již mimo rozsah této otázky.

* Mirek Topolánek ve výše citovaném článku ještě dodává: "Václavu Klausovi jsem zabezpečil 10 let života a on nechce být vděčný (viz narážky na souvětí viz výše)." Skutečně měl pan Topolánek takový vliv, že zabezpečil 10 let prezidentské funkce Václavu Klausovi?

Jednak samozřejmě nebyl prof. Klaus zvolen jen díky pomoci pana Topolánka. To by to bylo s volbami prezidentů jednoduché! Samozřejmě ale za něj ODS v čele s Topolánkem bojovala. ODS je totiž strana pragmatická a ví velmi dobře jaká klika je pro každiou stranu když má na Hradě svého prezidenta. Po tuposti socialistů, kdy sami svrhli Miloše Zemana v předchozí volbě by si proto nemohl pan Topolánek dovolit podobnou hloupost jako Gross a Špidla provést. Proto to nebyl od něj žádný projev laskavosti vůči prof. Klausovi, ale prostě oboustranně výhodná spolupráce. Kdyby se chobval tehdy Topolánek stejně nesmyslně jako Gross a Špidla, byl by to jeho konec. Navíc on sám je velmi chytrý a věděl, jak moc bude Václava Klause potřebovat. A čas to potvrdil. Proto nerozumím tomu, proč tuto svoji naprosto přirozenou podporu kandidátovi z jeho strany stále vynáší jako mimořádnou službu prof. Klausovi.

* Pan Topolánek navozuje dojem, že nebýt Topolánka, tak by si Václav Klaus s prominutím "neutřel ani zadnici". Jak to vidíte Vy? Je to skutečně tak, jak to líčil Mirek Topolánek?

Bez toho, že 13 let před nástupem pana Topolánka do funkce předsedy ODS prof. Klaus budoval a vybudoval tehdy jako jedinou v postkomunistických státech silnou pravicovou stranu, tak by se nemohl stát pan Topolánek jejím předsedou a odstartovat svou kariéru. To by měl mít vždy na paměti, ale to chce tu pokoru, o níž jsem hovořila na začátku a která mu chybí a to nejen ve vztahu k prezidentu Klausovi. I kdybych připustila hypotetickou možnost, že bez jeho pomoci by profesor Klaus nebyl prezidentem, tak věřím, že by byl i přesto výraznou politickou osobností, zatímco pan Topolánek by bez Klausovy ODS byl zbankrotovaným ostravským podnikateklem s desítkami milionů dluhů. Kdo by měl být komu víc zavázán za svou kariéru je jasné.

www.fragmenty.cz

reklama
2098 čtenářů | 9 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Panu Topolánkovi je cizí pokora
(sc, 16.7.2009 0:36:25)
Odpovědět
Je to už jedno, když už to ale MT (stejně jako i tento článek) připomíná - nikdo mi nevymluví, že při zachování tajné volby by právě on (a taky Langerové, Tluchořové, Vondrové a několik dalších kumpánů dnešní modré elity) se škodolibou radostí nebyli podpořili amerického profesora. Ve straně by to taky ustál, nikdo by přece nevěděl, kdo to byl.
Re: Panu Topolánkovi je cizí pokora
(ulman, 16.7.2009 7:53:12)
Odpovědět
jeden postbolševický darebák vedle druhého - nechápu ty, kteří vidí na ODS něco pravicového
Re: Panu Topolánkovi je cizí pokora
(Emjé, 16.7.2009 10:09:30)
Odpovědět
Hledám,přemýšlím,kterému politikovi není cizí pokora,snad P.Luxovi a p.Schwarzenberkovi.
Jinak samý nazobaný holub.
Re: Panu Topolánkovi je cizí pokora
(Alberto Kvěch, 16.7.2009 10:37:01)
Odpovědět
Raději bez komentáře paní Ivanko.Jen jedno. Nesouhlasím s jediným slovem, ale takové Vaše články už jsou.Nelze souhlasit.
Čtvrteční blábol tady, páteční modlitba v mešitě. Jaký je v tom rozdíl?
(Arcus, 16.7.2009 12:49:31)
Odpovědět
Vy tady omíláte něco, co bylo stokrát řečeno a nepřinášíte žádnou novou informaci. To samé se dělá v modlitebnách - nejen těch muslimských. Jde o sicálnizaci společenství, aby si neustále opakovali základní postuláty (bůh je veliký vs. Topolánek je svině, popř. Klaus for ever vs. pryč s Bruselem).
Všimněte si, že nepolemizuji (páč to nemá cenu) s věcným obsahem článku.
Doufám aspoň, že z něj máte sama dobrej pocit.
Re: Čtvrteční blábol tady, páteční modlitba v mešitě. Jaký je v tom rozdíl?
(Čtenář 1, 16.7.2009 13:38:24)
Odpovědět
Každý má samozřejmě právo na svůj názor, ale co "plodí" tato dáma Přátel smrtící středy je na pováženou. To už je nemoc. Jinak souhlasím, s tím neustále opakovaným nemá už cenu diskutovat.
Re: Čtvrteční blábol tady, páteční modlitba v mešitě. Jaký je v tom rozdíl?
(Alberto Kvěch, 16.7.2009 14:52:08)
Odpovědět
Ano. To co předvádí Ivanka je fanatická nemoc.EUROSKEPTICI STYĎTE SE.Klaus je bůh,EU je špatná atd.,atd. Ubohost.
Re: Čtvrteční blábol tady, páteční modlitba v mešitě. Jaký je v tom rozdíl?
(hhhhhkkkkkk, 16.7.2009 20:15:12)
Odpovědět
Topolánek je normální moravský hejsek,který myslel vždy jen na sebe,dokázal opustit rodinu pro moc a jeho užívání si,takový člověk má zastupovat vedení tohoto státu???????Nikdy tam neměl být,měl zůstat na vojně a dělat dál politruka a velebit KSC.Převlíkač kabátu,židák,nemám a na něhho slov.
Re: Panu Topolánkovi je cizí pokora
(Alberto Kvěch, 16.7.2009 15:06:18)
Odpovědět
Poraďte. Kde mohu vidět foto té redaktorky.Co ta dokáže, to musím vidět.Bobošíková je proti ní anděl.Bože můj.EUROSKEPTICI fakt nemají stud.