reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Za problémy s vízy může EU!

Autor: Petr Mach | Publikováno: 23.7.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Když Česká republika slavnostně vstoupila loni do tzv. Schengenu, napsal jsem článek o tom, že není důvod jásat. Rušit hranice totiž znamená rušit suverenitu. Dnes zjišťujeme, že jsme se vzdali kvůli radosti z neukazování pasu na hranicích možnosti zavést víza vůči třetí zemi.
 
Těžko totiž zavádět jednostranně víza Kanaďanům: Kanaďan může přiletět bez víza do Německa a do České republiky přejet v rámci Schengenu bez zastavení na hranicích. Jako součást Schengenské oblasti a jako člen EU nemůžeme – prostě nemůžeme – mít jiný seznam zemí s vízovou povinností než ostatní země Schengenu. To je podstata problému.
 
Článek 62 Maastrichtské Smlouvy o založení EU dává Radě ministrů pravomoc vydat seznam zemí, vůči nimž nelze uplatňovat víza. (Omlouvám se za link na anglickou verzi, ale v češtině tato smlouva, s níž jsme při referendu o vstupu do EU vyslovili souhlas (já ne), neexistuje.)
 
Evropská unie tuto pravomoc využila a vydala pouhým vlastním rozhodnutím (tedy nebylo o tom nikterak hlasováno v českém parlamentu) 15. března 2001 nařízení č. 539/2001. Kanada je v něm v seznamu II., tedy v seznamu zemí, vůči nimž nemůžeme zavést víza. Praví se tam, že pokud třetí země vůči nám víza zavede, máme to oznámit do 90 dnů Evropské komisi. Komise pak může podat Radě EU návrh na zavedení víz vůči třetí zemi. Rada o tom rozhoduje kvalifikovanou většinou. Dosud má ČR v Radě váhu hlasu 3,4%. Takový návrh jednak Komise nepředloží a jednak by neprošel. Kdo by chtěl vůči sympatické Kanadě zavádět víza...
 
Dále se v nařízení EU č. 539/2001 píše: „Pokud kterákoli třetí země uvedená na seznamu v příloze II nebude nadále uplatňovat vůči kterémukoli členskému státu zásadu vzájemnosti, pokud jde o osvobození od vízové povinnosti, Komise předloží Evropskému parlamentu a Radě zprávu o takovémto neuplatňování vzájemnosti do 1. července každého sudého roku.“ Legrační: Kandada vůči ČR bude asymetricky uplatňovat víza a Evropská komise bude každý sudý rok 1. července o tom podávat zprávu Evropskému parlamentu. Skvěle vymyšlené.
 
Na rozdíl od Švýcarska, které je v Schengenu dobrovolně a může kdykoliv od Schengenu odstoupit, pokud by jej potkalo něco podobného, my jsme součástí Schengenu v rámci naší Smlouvy o přistoupení k EU. Bereme buď vše, nebo nic. 
 
Kanada je svrchovaný stát a má proto plné právo zavést vůči České republice víza. Koneckonců, jezdilo do Kanady žádat o azyl spousta českých občanů (Romů), a Kanaďané je tam z nějakého důvodu nechtějí. My už suverénní stát nejsme. Kdybychom chtěli, nemůžeme zavést víza, když to budeme považovat za vhodné.
 
Lisabonská smlouva jde ještě dál. Dává EU nové a další pravomoci pokud jde o azylovou politiku. V Radě EU zmenšuje náš hlas na polovinu. Pokud Lisabonská smlouva neprojde (Třeba ji odmítnou Irové v opakovaném referendu, ke kterému byli dotlačeni na základě pochybných slibů, že vůči nim nebudou některé části Lisabonské smlouvy aplikovány, třeba ji nepodepíše český prezident a EU bude muset čekat až nový poslušný parlament, který vzjde z říjnových voleb, zvolí prezidenta nového, europoslušného) – tedy pokud - stane-li se zázrak – a Lisabonská smlouva neprojde, jsem pro zásadní reformu EU – pro pokus vrátit se před Maastricht a učinit z EU volnější svazek, Evropské společenství.
Pokud Lisabonská smlouva projde, stane se pro mě členství v EU neúnosné. Dnes víme, že nesmíme mít vlastní vízovou politiku, od 1. září nám zakážou stowattové žárovky, ale to je teprve začátek. Naše možnost cokoliv v EU ovlivnit bude po ratifikaci Lisabonské smlouvy zoufale minimální. Proto to říkám dopředu: Pokud projde Lisabon, stane se vystoupení z EU mým politickým programem.
 
Autor, Petr Mach, je předsedou Strany svobodných občanů
 publikováno na blogu idnes
 
 

reklama
1789 čtenářů | 29 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Za problémy s vízy může EU!
(orel, 23.7.2009 0:37:57)
Odpovědět
Spojené království nebo Rakouské císařství se rozvíjely bez toho, že by někdo vymýšlel tisíce příkazů, zákazů a razítek. Skutečně civilizované země takové blbosti nepotřebují, protože se lidé řídí vlastním rozumem. Kdyby Edisonovi někdo kafral do toho, jak má vypadat žárovka, svítili bychom dodnes loučemi.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(ash, 23.7.2009 7:06:34)
Odpovědět
Pokud projde Lisabon, stane se vystoupení z EU mým politickým programem.

Konečně! Konečně!! Ale víc by se mi to prohlášení líbilo bez podmiňovacího způsobu. EU je totiž nereformovatelná, vystoupit z EU by se mělo i bez Lisabonu.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Daniel Makay, 23.7.2009 7:12:06)
Odpovědět
Je jasné, že Evropa je ztracena. Hospodářsky ji do dvou let čeká katastrofa. Nikdo z vrcholných politiků neříká věci pravdivě, ale jen permanentně lžou. Je to proto, že nám vládnou pohanští utopističtí kryptokomunisté. Politický a ekonomický systém v Evropě je v současné době nenapravitelně zdevastovaný, je to rychle umírající polomrtvola, nemající žádnou energii, žádný směr. Je to uměle regulovaný, zdemoralizovaný a zhýralý moloch v rukou byrokratů, je to systém práce pro práci, bez skutečného smyslu. Je to systém nemotivující cokoliv dělat, proto se většina zklamných a naštvaných lidí snaží už jen přežívat. V takovém sytému je prakticky nemožné bez protekce cokoliv smysluplného podniknout. Byrokracie je jedním z hlavních důvodů současné fatálně se prohlubující hospodářské krize. Nikdo nechce připustit to, že za vše mohou různé zákazy, příkazy, nekřesťanské daně házené do kanálu a neustálá buzerace různých kontrolních orgánů. Podnikání v Evropě sebou nese neúnosná rizika a nesplnitelné nároky, stává se otroctvím v amorálním nepředvídatelném prostředí. Zákony přibývají jako na běžícím páse a není možné se v tom slizu zorientovat. Prostě Evropa se stala naprosto demotivujícím kontinentem. Není tedy divu, že Východ dnes válcuje zadlužený neefektivní Západ. A bude hůř, do dvou let budeme vídat na ulicích žebrající děti a bezdomovce v takové míře, jako je tomu dnes v Africe.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Petros, 23.7.2009 8:20:46)
Odpovědět
Koukám, že jste upadl do těžké deprese. Takhle pesimisticky jste se zatím nevyjadřoval, aspoň pokud jsem si všiml. Chlape, "trtkat treba", jak říkají Slováci, a rodit děti a náležitě je vychovávat, atd., atd. Deprese nechte nevěřícím. :-)
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Daniel Makay, 23.7.2009 10:51:53)
Odpovědět
Já nemám deprese, to je jen konstatování. Prostě nepochybuji o tom, že tak to bude. Já jsem s tím naopak srovnaný a spoléhám individuálně na Hospodina. Píši to proto, že lituji všech naivních lidí co se spoléhají na stát či jiné lidi. Dívejte se, věci se dají odhalit, když se srovnávají jednotlivé tendence. Z jejich dominance či úpadku lze vydedukovat výsledek. A z toho vyplývá katstrofa na Západě, je to výsledek dlouhodobých trendů a tendencí, které se nadají jen tak lehce změnit a to je skutečně vážný problém. Jednoznačně na záchraná opatření je již pozdě, jsou překročeny hranice a nastal volný pád. Ekonomové jež dlouho před vypuknutím krizi předpověděli se nechávají slyšet, že evropské ekonomiky jsou trvale, podotýkám trvale poškozeny a věští Evropě trvalou chudobu. A já jim věřím, protože krizi předpověděli velice spolehlivě, zato nevěřím těm kteří nic takového nepředpokládali a přitom hýří optimizmem. A jinak hlavu vzhůru mám, jinak by to bylo na mašli.Jak praví Písmo, nevzhlížejte na to co se děje na zemi, ale na to co je v nebi.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(orel, 25.7.2009 2:20:53)
Odpovědět
"Jak praví Písmo, nevzhlížejte na to co se děje na zemi, ale na to co je v nebi." - nevím, jak přesně to vykládáte, ale nezdá se mi to. Podle mě jsou děje tam nahoře a tady na zemi úzce propojené a my ze sebe musíme vydat to nejlepší, abychom zlepšili poměry tady na zemi. To je naše povinnost a to bohové (nebo Bůh) ocení.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Dan, 25.7.2009 23:39:26)
Odpovědět
Vážený Makay..nebo jak se to podivné příjmení skloňuje


Ekonomika eurozony a potažmo celé EU je v mnohem lepší kondici než ta americká a japonská, ty klesly a klesají rychleji a více a podle odoborníků je eurozona už nadně..

Možná jste si nevšiml, že Ericsson např. koupil nyní největšího severoamerického operátora, že to nejsou evropské automobilky kdo bankrotuje, lae ty americké a jejich evropské dcery.

Nepropadej tedy panice, EU je v pořádku a přežije tě chlape, tak se netěž že bude apokalipsa, nic podobného nepřijde !
:-)
Re: Za problémy s vízy může EU!
(orel, 23.7.2009 9:27:52)
Odpovědět
A to zas né! V Evropě stále žije obrovské možství lidí, je tu spousta průmyslu atd. Příklad s Francouzskou revolucí je sice extrémně špatný, ale předrevoluční Francie nebyla moc efektivní a měla velké problémy. Pak se systém zhroutil a nakonec se objevil Napoleon, který obrovské francouzské zdroje nesmírně efektivně využil, i když to nebylo moc ku prospěchu věci.
A to nasazování na pohany si nechte. Hlavu vzhůru, křesťane!
Vystoupit z EU to říkám od začátku
(Brabec, 23.7.2009 9:31:09)
Odpovědět
Nehlasoval jem pro vstup do EU a stále tvrdím - pryč z EU. Houby, že neexistuje proti EU alternativa - existuje, nebýt v EU !
Re: Za problémy s vízy může EU!
(kamel, 23.7.2009 14:40:36)
Odpovědět
Ja si vzdycky myslel, ze o to SSO jde, abychom z EU vystoupili, akorat ze to se to nerikalo verejne. To, ze strana s takovym programem dnes nema sanci na volebni uspech je skoro jiste. Uz jen predvolebni jednani s ostatnimi ministranami ukazala, ze s podobnym programem zustane SSO osamocena, kdyz nepocitam takove zjevy jako Delnicka strana. Opravdu nechapu proc za takove situace chcete jit do voleb, protoze pripadny ocekavatelny neuspech jen jeste vic zdecimuje proridle zastupy vasich priznivcu. Z EU lze podle meho nazoru vystoupit jen podobnym zpusobem jako z komunistickeho bloku, pockat az se sama rozpadne..
Re: Za problémy s vízy může EU!
(orel, 23.7.2009 19:47:24)
Odpovědět
To pro nás znamenalo 41 let nesvobody a obrovskou zaostalost. Před pár lety jsme pyšně předhonili Portugalsko, kdysi nejzaostalejší zemi Evropy, která ještě k tomu vedla 15 let rozdáhlou koloniální válku. Zvažme všechna pro a proti, vývojové trendy, a dospějeme-li k závěru, že EU je třeba opustit, učiňme tak co nejdřív. Dospějeme-li k jinému závěru, zařiďme se podle toho. Ale nepředpojatá analýza je základ.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(kamel, 23.7.2009 21:23:26)
Odpovědět
Neprodpojata analyza je nesmysl. Clenstvi v EU je dano rozhodnutim velke vetsiny naroda do EU vstoupit a zustat tam. A jen stejnym zpusobem z ni lze demokraticky vystoupit. A ze by nejakej myslitel vypracoval elaborat a na jeho zaklade by jsme z EU vystoupili je hloupost.
Pokud se naprosto zasadne nezmeni vule vetsiny naroda, tak nezbyva nez se s clenstvim v EU smirit nebo emigrovat...
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Viktor N., 24.7.2009 8:31:10)
Odpovědět
Ano, rozhodnutím většiny národa, který byl zmanipulovaný jednostrannou kampaní vlády, která byla lživá. A nebo ne? Copak dnes si naši důchodci už užívají ve Španělsku (jak bylo na jednom z letáků financovaném z peněz daňových poplatníků naslibováno)? Kde jsou ty deklarované svobody a nikterak omezená suverenita? Celá ta kampaň byla podvodem. Jiné názory tehdy nebyly buď vůbec připuštěny (cenzurovány ve veřejných sdělovacích prostředcích) a nebo naopak byly bagatelizovány a zesměšňovány…
Re: Za problémy s vízy může EU!
(kamel, 24.7.2009 8:50:46)
Odpovědět
Ja tohle vsechno vim, ale takhle dnes bohuzel funguji vsechny volby. To by jste mohl stejne zpochybnit prakticky vse: parlament, senat, prezidenta...
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Viktor N., 25.7.2009 10:17:02)
Odpovědět
Jenže je tu drobný (nicméně dost podstatný) rozdil. Zatímco při volbách do parlamentu se všechny strany melou proti sobě, dá se říci, že v podstatě není cenzura (jen vůči stranám, které nevyhovují všem větším: viz tzv. „extrémní pravice“ levicová dělnická, ta je i na komunisty příliš radikální… viz pozn.). Po volbách už jsou všichni samozřejmě kámoši, tykají si a sem tam si na sebe jen zlehka mediálně vystřelí…
U referenda to bylo jinak. Nebyla připuštěna opozice. Nebyl připuštěn žádný euroskeptický názor. Pokud ano, tak jen proto, aby hned vzápětí byl zesměšněn a zbagatelizován! Byly rozdávány lživé letáky. Když jsem se mohl setkat na jedné tiskové konferenci s tehdejším ministrem zahr. Svobodou, tak jsem mu položil dvě hlavní otázky: zda-li četl před podpisem celou přístupovou dohodu. Po dlouhých vytáčkách, kdy odpovídal stylem „bláblá vstup do EU byl významným krokem pro ČR bláblá“ nakonec jsem ho dotlačil k tomu, aby odpověděl stručně a jasně stylem ANO/NE. Nakonec přiznal, že NE, že to ani nečetl!!! Podepsal za ČR smlouvu, kterou vůbec nečetl. Druhá otázka se týkala konkrétních pasáží z letáků (z kampaně ke vstupu do EU), o těch nakonec prohlásil, že to byla „jen nadsázka“… Tohle se bohužel do žádného veřejnoprávního zpravodajství nedostalo… — zřejmě v rámci „objektivity a vyváženosti“…

pozn: ohledně dělnické strany — mám pocit, že oficiální propaganda si spojila směry do jednoho kruhu, kdy extrémní levice již přechází do extrémní pravice. Jak jinak si vysvětlit (krom účelové diskreditace pojmu „pravice“ vůbec) označování všemi médii (začalo to ale tuším v Německu, aby si tamní socialisti „očistili“ u stáda svou provařenou minulost) jasně levicovou stranu za krajně pravicovou?!
Re: Za problémy s vízy může EU!
(kamel, 25.7.2009 14:20:15)
Odpovědět
Vicemene mam podobny nazor jako Vy, jak na kampan pred referendem , tak na zamenu extremni pravice za levici. To ale dnes uz neni podstatne a referendum je platne. A myslim , ze pokud by se usporadalo dnes referendum o vystoupeni z EU , tak by dopadlo velkym debaklem euroskeptiku. A to je podle mne nejdulezitejsi.
Krome konzervativnich fundamentalistu, skupiny evangelikalnich krestanu a extremni levice (jejiz motivace mi neni jasna) neni dneska zadna vyrazna skupina obyvatel , ktera by byla ochotna bojovat za nasi svrchovanost.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(orel, 26.7.2009 0:04:23)
Odpovědět
Já tak nějak automaticky předpokládal, že nejdříve je nutno ovládnout stát, a pak teprve přijde čas na nepředpojatou analýzu našeho členství v EU.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Alberto Kvěch, 23.7.2009 22:26:39)
Odpovědět
Díky Kamel.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(ProudEuropean, 23.7.2009 18:57:22)
Odpovědět
Tata stranka je hnus!!!!!!! Vsade len same nazory proti lisabonskej zmluve a EU. Ked sa vam tak nepaci v EU tak preco sa vsetci vy euroskeptici neodstahujete nekem prec z EU. Musite si uz konecne uvedomit ze rozpad EU a neschvalenie lisabonskej zmluvy a podobne voloviny ktore tu riesite neni v zaujme vsetkych obcanov EU. Mnoho europanov podporuje EU (a je ich naozaj dost) a podporuje myslienku "United states of Europe"
Boze jak som rad ze zijem v proeuropskom state a mame menu euro (cim sme sa vlastne stali skutocnymi europanmi) a nemame takeho debilneho euroskeptickeho a homosexualneho prezidenta jako je Klaus, ktory je na smiech celej Europe.

BTW nemam nic proti cechom, len neznasam taketo blbe nazory jake som si stihol za tu dobu co som tu precitat
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Daniel Makay, 23.7.2009 19:05:43)
Odpovědět
Tak zostaň na slovensku, keď si tak šťastný a nemontuj sa do česka.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(orel, 23.7.2009 19:54:08)
Odpovědět
Já podporuji myšlenku jednotné Evropy. Musí ale být jednotná na principech řádu a pořádku. Nosná ideologie by byla jiná, sjednocující, ale morální klima by se podobalo stavu zhruba před sto lety. Brusel předvádí pravý opak. Současná EU je kočkopes. Není ani Evropou národních států, ani sjednocenou Evropou. To znamená, že jednotlivé menší státy se musejí ohlížet na pokyny centra, které ale samo je ovládáno většími státy, jež tomu dominují. I kdyby se snad současná EU sjednotila v superstát, bude to dekadentní pařeniště.
Já bych moc a moc chtěl objevit zcela neobydlený nový kontinent, dejte, ó bohové a bohyně, velký aspoň jako USA, úrodný a bohatý na suroviny. Tam bych vyhlásil samostatný stát, co stát, impérium, a pozval tam všechny normální civilizované bílé lidi. Multikulturalismu a bruselismu by tam pšenka nepokvetla.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Alberto Kvěch, 23.7.2009 22:18:54)
Odpovědět
Příteli.Až na ta nehezká slova o VK máte bohužel pravdu.O prezidentovi se tak nemluví.Od takových výrazů o hlavě státu se prosím příště odprostěte.Mohu Vám předložit stovky důvodů proč nemohu Klause chválit, ale v takovém případě je mou dobrovolnou povinností se ho zastat,postavit se na jeho stranu, to činím a žádám příště bez těchto výpadů proti jeho vážené funkci a osobnosti.To není demokratické a slušné..
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Kuupr, 25.7.2009 23:45:18)
Odpovědět
I já jsem pro sjednocenou Evropu, pro jakési spojené státy evropské, nevidím žádnou jinou cetu pro Evropu, samozřejmě, jsem realista..
ale počínání Bruselu se mi nelíbí, je nedostatečně tvrdý vůči Rusům a rusofilním ksindlům, je příliš měký vůči cizím kulturám jako jsou arabové, židé a asijaté.. ti sem opravdu nepatří, v tom má zdejší portál pravdu i pan Mach, a pokud se ta politika Bruselu bude vyvíjet i nadále takto špatně, já budu znovu volit komunisty, protože ti jsou proti EU v její současné podobě...
Re: Za problémy s vízy může EU!
(orel, 23.7.2009 19:54:42)
Odpovědět
A j vůbec něco, za co EU nemůže?!
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Bohumil Ateista, 23.7.2009 21:13:40)
Odpovědět
Vážený pane, jestli chcete mně a spoustě jiným schopným lidem zakázat práci v západních zemích, tak si opravdu nemáme co říci. Nic jiného nás po vystoupení z EU jaksi nečeká. Přeji Vám šťastnou cestu do politického důchodu!
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Alberto Kvěch, 23.7.2009 22:00:03)
Odpovědět
Bože můj. Nejde to jinak vyjádřit a nejde jinak reagovat. Machu přestaň už blbnout a raději dělej Klausovi toho zbytečného jako poradce.On si stejně poradit nenechá, ale nic nepokazíš.To je vrchol.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Alberto Kvěch, 23.7.2009 22:30:40)
Odpovědět
Konečně rozumný člověk na euroskeptickém portálu.Díky.
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Viktor N., 24.7.2009 8:34:26)
Odpovědět
Ona už je ta práce povolena pro naše občany? Tststs…
Re: Za problémy s vízy může EU!
(Mach, 25.7.2009 23:48:40)
Odpovědět
Ano, v 22 členských zemích EU můžou naši občané už pracovat bez povolení..

váš Petr