reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku

Autor: Redakce | Publikováno: 19.8.2009 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

 

Čím to, že v prvním případě (11. září–pozn. redakce) se desítky a stovky milionů lidí v Americe ai mimo ni dodnes nedokázaly smířit se zbořením dvou budov a zcela propadly válečné psychologii, v jejímž rámci bez odporu souhlasily s dobrovolnou ztrátou podstatatných občanských svobod? A s hlasitým či nanejvýš mlčenlivým souhlasem akceptovaly pochod celých armád proti zemím, které na ně nejen neútočily, ale ani útočit nemínily? A proč naopak v druhém případě (bombardování Srbska – pozn. redakce) aplaudovaly bombardujícím leteckým svazům, angažujícím se zcela svévolně ve prospěch jedné ze stran v občanské válce, která se americké bezpečnosti v žádném myslitelném směru netýkala? Dosud se mělo za to, že je rozdíl, když nějaký stát zaútočí na jiný stát a napadený se brání například protiútokem. Jenže letecký útok Spojených států na Srbsko, které v devadesátých letech řešilo své vnitřní problémy, byl učebnicovou „humanitární“ agresí sovětského typu (argumentovat, že Srbsko nebombardovala Amerika, ale NATO, je obdobně pokrytecké jako tvrdit, že v roce 1968 byla Československu poskytnuta „bratrská pomoc“ armádami Varšavské smlouvy, nikoli Sovětským svazem). Zničení budov Světového obchodního centra na Manhattanu teroristy počátkem třetího tisíciletí naopak zcela určitě agresí jednoho státu proti jinému nebylo…bylo nanejvýš selháním institucí zajišťujících vnitřní bezpečnost USA, určitě ne však útokem jiného státu na Ameriku.
 
HÁJEK, Petr: Smrt ve středu, Dokořán, Praha 2009

reklama
1879 čtenářů | 41 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(orel, 19.8.2009 2:21:13)
Odpovědět
Nejpozději od doby, co Srbové dělali ty svoje prasárny v Chorvatsku, je nemám rád. A to ani nemluvím o atentátu na našeho následníka trůnu a jeho ženu v Sarajevu.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Josef Novák, 19.8.2009 7:52:14)
Odpovědět
Nic proti Srbům, ale Váš názor se dobře čte, protože trochu vyvažuje tu Českou prosrbskou hysterii.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Jiří Zahrádka, 19.8.2009 13:08:34)
Odpovědět
Mně Srbové nijak sympatičtí nejsou, akorát si vzpomínám na seriál "Tichý vítr," nebo tak nějak - hlavní postava Šurda. To bylo myslím srbské, a to je asi všechno, čím mi jsou nějak blízcí :-)).

NICMÉNĚ, uloupení jejich historického území mezinárodním společenstvím, v rozporu s mezinárodním právem (ti, kdo rozhodují, a pro které se používá eufemismus "mezinárodní společenství," tedy nedodržují ani své vlastní právo - to je jak za komančů), to je prostě zrůdná loupež. Nejde o žádné vyvažování. Vražda je vraždou a loupež je loupeží. Co na tom vyvažovat?

Srbské zrůdy, které dělaly zrůdnosti, mají být potrestány, stejně jako kosovo-albánské zrůdy. Ale nemá být uplatněn princip kolektivní viny a oloupen srbský národ a srbská republika o své území.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Josef Novák, 19.8.2009 21:42:26)
Odpovědět
Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Srbsko je blízko a jeho záležitost je aktuální, proto tolik povyku, ale zajímají tytéž lidi územní spory a etnické nespravedlnosti ve vzdálených, méně významných oblastech, konflikty mnohdy sporné a těžko řešitelné? Mají například Afrikánci právo na svůj vlastní stát?
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Michael Anděl, 20.8.2009 2:57:50)
Odpovědět
Ovšemže Afrikánci mají právo na svůj stát. Měli svůj stát už v 19. stol., tehdy tam žádný černošský stát ještě nebyl. Ani černošského etnika tam moc nebylo. Bantuská etnika přišla ze severu později. Navíc původními obyvateli jižní Afriky nejsou černoši, nýbrž křováci (jiná rasa než černoši)
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Dan, 21.8.2009 10:57:12)
Odpovědět
zajímavé..

odkdy euroskeptičtí fanatikové neuznávají principy kolektivní vinny ???

Když jsem vám mnohokrát psal, že odsuny němců a maďarů, ukradení jejich majteků byly zločinně postaveny právě na tomto principu, tak jste to obhajoval..

Buďto se probíráte do reálu, což bych vás chválel a občas mám vážně tento pocit, nebo si účelově euroskeptickou demagogií vybíráte co se vám zrovna hodí do vaší ideologie...
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Michal, 19.8.2009 13:26:04)
Odpovědět
Pozor :-) Já považuju bombardování Srbska za zločin, nicméně si nemyslím, že by se tehdy setkalo u amerických občanů s nějakým potleskem. Byla to záležitost levičáků z východního pobřeží.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(ravnogorec, 19.8.2009 9:08:31)
Odpovědět
zapomněl jste ovšem zmínit prasárny, kterých se v Krajině dopouštěli Chorvaté, nebo genocidu páchanou bosenskými jednotkami Nasera Oriče...
V této "občanské válce" se nepravostí dopouštěly všechny strany. Proč jsme dnes mediálně masírováni pouze zprávami o zločinech Srbů, toť otázka...
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Michael Anděl, 19.8.2009 13:28:15)
Odpovědět
Nehledě na to, že žalobkyni Hágského tribunálu bylo bráněno stíhat albánské zločince, kteří unášeli Srby pro orgány.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(F. Šalda, 19.8.2009 3:13:43)
Odpovědět
- označit katastrofu 11. září, při níž bylo zavražděno na 3 tisíce lidí jako "zničení dvou budov, se kterým se Američani nemohli smířit" je nebetyčná drzost.
- Tehdejší režim v Afghánistánu Američany ohrožoval (jinak to ovšem bylo v případě Iráku), neútočil na ně sice oficiálně a konvečně, nýbrž o to zákeřněji. Jéé, já zapomněl, islámský terorismus přece neexistuje...
- nemyslím, že by běžný Američan aplaudoval bombardování Srbska, jak Hájek tvrdí. To byla záležitost elit z Manhattenu, nikoli rančerů ze středozápadu.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Josef, 19.8.2009 3:45:47)
Odpovědět
Take je dulezite se zminit, ze proti valce v Kosovu byli vsichni republikani vcetne neokonservativcuu i paleokonservativcu!
A cely ten konflikt se snazil Clinton prodat verejnosti jako pomoc spojencum z NATO!

http://www.democrats.org/pdfs/gop_kosovo.pdf
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Brabec, 19.8.2009 3:53:36)
Odpovědět
Proti Srbsku se podepsala Korbelová - v to, čase ,ministryně zahraničí USA (v mládí ji dal nějaký Srb kopačky) a taky náš V.Havel.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Josef, 19.8.2009 5:29:02)
Odpovědět
Mas pravdu. Jeji otec Korbel byl velvyslenec v Jugoslavii a ona tam vyrustala a valku preckali v Londyne. Do Prahy se vratili po valce jen kratce a cela rodina emigrovala do USA.
----------------------

LONDON, May 4 (JTA) -- A wealthy Austrian family has demanded that U.S. Secretary of State Madeleine Albright and her family return millions of dollars worth of ``war booty" allegedly taken from their apartment in Prague after World War II. Philip Harmer, head of a family of former Austrian industrialists and landowners, alleges that Albright's father, Josef Korbel, took 20 17th-century Dutch paintings, antique furniture and silver from his family's apartment in Prague. ``I cannot believe that the secretary of state of the U.S. and her brother and sister enjoy eating with my family's silver, while surrounded by my family's paintings and furniture," said Harmer, now a management consultant in Vienna.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(I., 19.8.2009 8:07:43)
Odpovědět
USA se stávají pomalu a jistě totalitou a děje se to pzvolna,tak jako v EU.
I.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(G.Novák, 19.8.2009 12:28:23)
Odpovědět
Jojo,svatá pravda, USA je dnes fašistický diktátor s asistencí protektorátního bratra EU.Kam se na ně hrabe Rusko či bývalý zloduch CCCP.USA je jednička v násilí a terorismu světa.Společnost Havel-Vondra-Scwarzenberg jsou posluhovači této válečné korporace.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Omyl, 19.8.2009 14:21:45)
Odpovědět
Take si myslim, ze volba levicoveho Husseina (Obamy) byl omyl, ktery prijde draho cely svet. :((
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Čtenář 1, 19.8.2009 13:05:56)
Odpovědět
P. Hájek by si měl dát mokrý hadr na hlavu a to hodně studený, jinak jehi výkřiky už dávno nestojí za komentář.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(milovník dobrého tabáku, 19.8.2009 13:12:57)
Odpovědět
tak proč to komentujete ?
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Josef, 19.8.2009 16:17:36)
Odpovědět
Pan Hájek musi napsat knihu tak, aby se prodavala a je v duchu komunistickych skol, kde antiamericka propaganda byl denni chleba pisalku a vetsina naroda je levicoveho zamereni a knihu si koupi. Kdyby napsal pravdu, ze trestem za Kosovo americka levice ztratila v pristich volbach vetsinu jak v senatu i ve snemovne reprezentantu, tak i prezidentske kreslo, kde podle predstav evropske levice mel vyhrat Al Gore, tak by to vrhlo moc priznive svetlo na americkou republikanskou stranu! Pritom vyhral G.W. Bush a toho Evropane nemeli radi uz v momente, kdyz jeste ani nezacal uradovat. Takhle kdyz napise, ze " desítky a stovky milionů lidí v Americe....aplaudovaly bombardujícím leteckým svazům" (coz je vylozena lez a pomluva) vrhne negativni svetlo na USA coz je ucelem vydaneho pamfletu a zajisteni si zvysene kupovanosti knihy.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Maro Skřipský, 19.8.2009 21:10:11)
Odpovědět
Ale... A kterýpak US prezident uznal srbskou provincii Kosovo a Metohija samostatným státem ? Nebyl to náhodou George Bush ml. ?
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Josef, 19.8.2009 23:04:23)
Odpovědět
Pane Skripsky!
Muzete mi prozradit proc by GWB nemel uznavat Kosovo jako samostatny stat, kdyz vsechny staty v EU vcetne CR Kosovo uznaly?
Seznam dole na :
http://www.kosovothanksyou.com/
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Jiří Zahrádka, 20.8.2009 11:09:07)
Odpovědět
Tohle je, Josefe, pokracovani toho naseho dlouheho sporu. V tomhle Bush proste udelal chybu, naprosto obludnou, a kdyby udelal jenom tohle, tak to znacne zneverohodnuje autenticitu jeho konzervativismu. Konzervativec ma ctit "absolutni moralni hodnoty," treba navzdory vsem. Mezinarodni loupez je sprostarnou i pro levicaky, ale pro konzervativce je navic poprenim sebe sama.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Josef, 20.8.2009 13:49:47)
Odpovědět
Ja myslim, ze vam jde jenom o to triskat Bushe za cokoliv. Umite si predstavit, kdyby Kosovo neuznal, tak by to byl signal k dalsimu pokracovani konfliktu a cela EU by mu zase nadavala do valecnych stvacu.
Ten cely konflikt byl vyvolan z EU, protoze v te dobe mirove euforie z kolapsu SSSR se siril nazor rozpustit NATO a odchod Amiku z Evropy. Vlakanim Clintona do konfliktu evropsti lidri dokazali, ze je NATO dulezite zachovat, ovsem podle me je hlavnim duvodem, ze nemusi tolik Eur hazet na obranu jako Amici.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Josef Novák, 19.8.2009 21:20:02)
Odpovědět
Mottem Hájkovy knihy měla být manipulace v médiích, ale jestli ta jeho kniha sama není tak trochu manipulativní.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Dan, 20.8.2009 13:35:37)
Odpovědět
Bombardování Srbska rozdrtilo tu pakáž azbuků a proruských gaunerů a zastavilo krveprolití na Balkáně.

Rusové tak ztratili svůj vojensko politický vliv v Srbsko a pěkně je to namíchlo.

Srbsko bylo očištěno o tyrany a bylo tak připraveno velmi rychle ke kulturnímu evropskému stylu života, západnímu stylu života.

Nálety na Srbsko odhalily nedostatky evropských armád, ty vytvořily následně obří zbrojní koncern EADS, a mohutně posílily svoje letecké síly.
Evropa si začala sama vyrábět tankovací letouny, radarové letouny a další.


Klid na Balkáně je jasným důkazem úspěšnosti té kace, stejně jako odpor židorusa Klause.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Maro Skřipský, 20.8.2009 14:21:14)
Odpovědět
Dan opět ukazuje, jakým je "odborníkem" na Balkán (a vlastně na "fšecko")
Od jisté doby už na jeho hlouposti nereaguji, ale vzhledem k tomu, že oblastí bývalé Jugoslávie (zejména Srbska) ve 20. století se zabývám, rád bych ty jeho "teze" uvedl na pravou míru.

1. Pokud jde o "proruské azbuky" tak je třeba říci, že Jugoslávie (resp. Království SHS) již od svého vzniku, kdy byla pod dominancí srbské dynastie Karadjordjevičů se mezinárodně orientovala na západní mocnosti a "buržoazní" spojence. Mezi Srby sice existovalo slavjanofilství, vzhledem ke komunistickému zřízení v SSSR, se však k Moskvě hlásili pouze komunisté. Když se roku 1941 jugoslávská vláda prince regenta Pavla přidala k Ose, byla svržena převratem, organizovaným převážně srbskými důstojníky.
Vláda krále Petara II sídlila v Londýnské emigraci a doma existovaly dva proudy odboje - internacionální Titovi partyzáni, orientovaní na SSSR (který se k nim zpočátku moc neměl) a převážně srbští "četnici" gen. Mihailoviče ("Jugoslávské vojsko ve vlasti") orientovaní na královský exil.
Příklon Jugoslávie k SSSR a komunismu je záležitostí poválečnou a jak víme, stejně nakonec skončil riztržkou a následným Titovým lavírováním mezi oběma bloky.

2. Dan tvrdí, že díky bombardování zavládl mír a byl odstraněn Miloševič - opět nesmysl.
Agresorem v Kosovu byla jednoznačně UCK, kterou Američané ještě v roce 1999 označovali za teroristickou a rok předtím oceňovali Miloševičův tvrdý postup vůči ní. Pokud jde o "genocidu Albánců" a celé bombardování, velice výstižně se o ní vyjádřil někdejší zmocněnec OSN pro Jugoslávii, Dientsbier : „tento zásah byl naprosto nesmyslný a založený na nesprávných, ba dokonce zfalšovaných důvodech. … Srbská armáda nezabíjela civilisty, to je velký omyl … Naopak se snažila zabránit největším zvěrstvům, které tam páchali srbští extremisté a fašisté (např. Arkánovci) … Jugoslávská armáda se tam snažila hrát celkem pozitivní roli, bránila území své země a zatlačovala kosovskou guerillu. …To, že vesničané odcházeli do hor a lesů, a vykládalo se to jako etnická čistka, je nesmysl – Tito lidé utíkali a skrývali se před bojem, který tam probíhal.

Nacionální socialista Miloševič (kterého opravdu považuji za pohromu pro Srbsko), nebyl svržen bombardováním, ale svobodnými volbami, v nichž zvítězil konzervativec Vojislav Koštunica. Kdo se v problematice Jugoslávie orientuje, ví, že Miloševičův režim se ocital ve vážných potížích již od roku 1997, kdy se v postupu proti němu sjednotili liberálové (Djindič, Tadič) i konzervativci (Koštunica, Draškovič).
Podle mnohých historiků a politologů navíc bombardování pád Miloševiče oddálilo, protože se kolem něj při obraně vlasti dočasně shromáždila i opozice.
Mimochodem, vzpomínáte kterak v roce Američané Miloševiče po Daytonu, roku 1995, téměř oslavovali jako mírotvorce ?

Dnešní určitý příklon Srbska k Rusku je bohužel dán naprosto hloupou politikou "mezinárodního demokratického společenství", proti jehož tlaku nemají Srbové jinou alternativu než diplomatickou vazbu s Kremlem

Velmi se omluvám za délku příspěvku, ale na ty Danovy "fundované" bláboly jsem musel reagovat a stručněji to nešlo.
Ještě jednou se omlouvám
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Ondra, 20.8.2009 21:59:28)
Odpovědět
Ono o fundovanosti toho pána jistě leccos vypovídá, když napíše blábol, jako že je dnes na Balkáně klid...
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Dan, 20.8.2009 22:51:24)
Odpovědět
Takže jenom stručný výcuc z toho dlouhého článku, který věnoval velkou část nepodstatnému období kolem 2. světové války a jen velmi skromě poznamenal něco o vazbách srbů na Rusi...

Takže, jestli někdo masivně postavil se na stranu Srbska proti západu bylo to Rusko a Vašík Pružinskyj, židoruský synek.
Srbská armáda bylo i během celého konfliktu masivně Ruskem zásobována a to tzv. Užgodskou trasou, dle ruského generála Užgodova, který toto zásobování měl nastarosti.
Také po válce Rusko hrálo aktivní roli na straně Srbska a dnes se spolu domlouvají např. na trasách nových plynovodů, ale i na velkých zbrojních zakázkách.



Co se týká názorů soudruha Dýnsbíra, levičácského kandidáta na úřad prezidenta, jsou spíše komické a vrcholně stranící právě Srbsku, avšak naprosto v rozporu s mnoha mezinárodními pozorovateli např. Aadre Zeligem, ale i dalšími.

To že si toho komouše beret na svou argumentační stranu mě tedy vážně pobavila, experte na Jugoslávii :-))


Mimořádně mě těší, když vidím protizápadní a proruské živly jako je Klaus Pružinskyj nebo Dínsbírek, jak zuří, protože to znamená že ten zásah byl správný.

Přesně v opačném gardu reaují tito rusofilové na ruskou invazi do Gruzie....

Takže ještě jednou zopakuji, ten zásah byl správný, mohl být rychlejší a ráznější, ale v zásadě to byl vydařený zákrok, který dnes mimo Rusů a rusofilů zpochybňují ještě nacionalisté z NO, kteří se tvrdě staví na stranu srbských nacistických bratrů...


Dobrý zásah :-)
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Ratatosk, 20.8.2009 23:12:19)
Odpovědět
...a také se proti postavila většina americké společnosti, kromě levičáků z východního pobřeží (jako je např. Allbrightová). Ale ti ostatní jistě byli rusofilové a prosrbští Barbaři. :-))

Vyvrátit něco z argumentů, že americký zásah Miloševiče vůbec nesvrhl, že srbská armáda sama krotila místní extremisty (ano tak to je a podle Tvé obrácené logiky je tedy útok ve Vítkově útokem barbarského českého nacistického státu) a postavit se čelem k tvrzení, proč ještě před válkou vedla americká strana UCK na seznamu teror. organizací, to ne. Typický blbeček, zrovna tak prodávání Srbů na orgány Ti je šumafuk, nácku :-)

Útok proti Gruzii - to je spravedlivá ruská odpověď na extremistickou akci žoviálního blba a tyrana Saakašviliho. Většina relevantních autorů a civilizovaného světa dnes naprosto jasně tvrdí, že vina leží na bedrech nebezpečného šílence a obdivovatele Stalina, Sevykašlaliho.
neuchyluj se k urážkám Rusofile :-)
(Dan, 21.8.2009 10:49:15)
Odpovědět
potom ta diskuze nemá žádnou uuroveň..

Samozřejmě že výsledek voleb byl důsledkem tlaku vojenského i politického na Miloševičovův aparát, zdecimování té azbucké armády, rozbytí rafinérií v pančevu a dalších strategických objektů.. splnilo svůj skutečný cíl..

Miloševičův režim skončil a skončil jak sám píšeš, demokraticky, po oslabení západem.


Rozdrcením této ruské bašty v Evropě udělal západ kus poctivé práce a velmi tím oslabyl vliv Ruska, nikoliv však úplně.

Přesto dnes vedou evropské politické síly nad proruskými v srbsku, a to je dobře.

Co se týká Gruzie, je dobře že země jako Polsko, Estonsko či Ukrajina se postavili proti Rusku, to už dneska chápe že nemá žádné spojence, dokonce ani to Bělorusko..

Rusové jsou před technickým bankrotem a protože Ukrajina odebere příští rok -25% plynu, Bělorusko -13% a země EU -22% plynu a -13% ropy, Rusku půjde příští rok ekonomicky kednu uplně.


A tak je to správné, nebudou peníze na žádná další dobrodružství, na nové zbraně a mužík zůstane tam kde má svoje místo, v zemljance.
Re: neuchyluj se k urážkám Rusofile :-)
(Ratatosk, 21.8.2009 11:15:45)
Odpovědět
Bludy, bludy, bez vazby k realitě :-)

Ukrajina, ano, byla proti ruské akci v Gruzii, nikoli však národ, pouze zkorumpované proamerické elity. Jako například Juščenko, jehož podpora se dnes pohybuje v rámci statistické chyby.

Rusko jde spolu s Evropskou unií nahoru, ten trend je nezastavitelný a poblázněný neokon jako ty s tím nic neudělá.
Re: neuchyluj se k urážkám Rusofile :-)
(Ratatosk, 21.8.2009 11:18:51)
Odpovědět
Stejně tak nevím, kdes vzal, že v Srbsku vedou prozápadní elity, nad proruskými. Takto se tam politická scéna nedělí. I současná vláda, která chce Srbsko integrovat do EU a NATO požaduje navrácení Kosova. Usiluje o dobré vztahy s Ruskem, stejně jako o korektní vztahy se Západem. To, že jsou proti nim nacionalisté, to je vnitropolitický boj a role pocitu křivdy, ovšem nemá to moc co dělat s falešnými deojmologiemi, které si tu, králi neznalců, cucáš z prstu.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Vladimír Neckář jr, 21.8.2009 23:57:46)
Odpovědět
Je pravda že idiotská politika Západu v devadesátých letech a v podstatě až dodneška vehnala Srby do jakési archaické pravoslavné koalice s Ruskem a Řeckem. Přitom Srbsko tehdy ještě část Jugoslávie bylo v mnoha ohledech západnější zemí než Husákovo Československo.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Maro Skřipský, 22.8.2009 0:17:04)
Odpovědět
V. Neckář : Nemyslel bych si, že to někdy řeknu, ale v tomto bodě máte pravdu. naprostou.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Michael Anděl, 20.8.2009 19:01:48)
Odpovědět
"Židorus Klaus", to jsem se zase jednou nasmál :-D
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Dan, 20.8.2009 22:55:54)
Odpovědět
Václav Klaus je synem židovských komunistů, Rusů Pružinských, kteří k nám přišli z Haliče..

Je tedy opravdu židoruským synkem, 2 tvrdých ruských komunistů.


Odtud jeho proruské postoje, sympatie k Rusku, jeho vztahy a vazby na Kreml, na kremelské surovinové firmy, které sponzorují Klausovi antiklimatické knihy, odtud Klausva nenávist vůči EU, antisympatie k německu atd. atd.

Jméno KLAUS je jenom židovské falzum, Vašík je Pružinskyj.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Vladimír Neckář jr, 22.8.2009 0:02:25)
Odpovědět
To s tím Pružinským je nesmysl. Klaus má z otcovy strany kořeny kdesi u Plzně. Jestli je Klaus Žid nevím je možné že z matčiny strany ano ale nepřipadá mi že by to mělo nějak ovlivńovat jeho vztah k Rusku a Srbsku.
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Maro Skřipský, 20.8.2009 14:31:41)
Odpovědět
A protože mi Dan opět zvedl tlak svým arogantně bohorovným hlásáním nesmyslů, přikládám pod svůj příspěvek ještě názor Doc.Rychlíka z FF UK, odborníka na moderní dějiny JV Evropy :

http://darny.blog.cz/0802/kosovo-nazor-historika
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Dan, 21.8.2009 11:01:25)
Odpovědět
toho pána neznám, není to ruský žid Pružinskyj nebo marxista Dinsbíír.. či jinak podobně nezaujatý člověk, žene ??

:-)
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Maro Skřipský, 21.8.2009 21:35:57)
Odpovědět
Tento pán je historik, který učí na FF UK a je autorem či splouautorem několika vysoce hosnocených odborných publikací. Z nejznámnějších jmenuji například "Dějiny Srbska" a "Dějiny Chorvatska", vydané ve známé edici LN, "Dějiny států"....

V České republice patří spolu s docentem Janem Pelikánem k největším odborníkům na moderní dějiny Balkánu.

Jeho etnický původ jsem nezkoumal, nepřipadá mi důležitý :-)
Re: Petr Hájek o jedenáctém září a agresi USA proti Srbsku
(Maro Skřipský, 21.8.2009 21:44:38)
Odpovědět
K tomu, kterak NATO "zdecimovalo" srbskou armádu bych rád uvedl citaci z práce profesora Nálevky, dalšího vysoce respektovaného historika z FF UK : "Skutečný výsledek vzdušné kampaně nebyl velký. V průběhu téměř osmdesátidenní letecké války bylo zničeno pouze 14 tanků, 18 obrněných vozidel pěchoty a 20 kusů dělostřeleckých zbraní... Aliance postupně musela slevit ze svých původních cílů."