reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality

Autor: Ivana Haslingerová | Publikováno: 26.8.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Reakce na článek MUDr. Romana Jocha "Petře Hájku, kdo z Bushovy vlády má jít na elektrické křeslo? "

 

Vážený pane doktore, když mi přišel od Vás výše uvedený článek "Petře Hájku, kdo z Bushovy vlády má jít na elektrické křeslo?", nemohla jsem uvěřit svým očím. Zástupce vedoucího kanceláře prezidenta republiky pro oblast komunikačních a kulturních strategií Petr Hájek ve své knize "Smrt ve středu" vysvětluje jak nebezpečná je mediokracie. Zlobí se, že věříme všemu, co média napíší či odvysílají, byť je to sebeabsurdnější a ilustruje to mj. na příkladu s dvojčaty v New Yorku, který Vás tak pobouřil. Vy, aniž si to uvědomil, jste jen potvrdil platnost Hájkových závěrů o vládě mediokracie nad námi a našimi životy. Dokázal jste jak zkreslené a záměrně nesmyslné informace a polopravdy může převzít i tak vážený a inteligentní člověk jako Vy a jak jsou tudít nebezpečné. A co víc, jak na základě nich může bezmyšlenkovitě odsodit vysoce inteligentního člověka jako bludaře a to jen na základě toho, že vezme vážně konstatování v jeho knize coby ilustraci jak jsou lidi lehce zmanipulovatelní. Nejste bohužel sám, podle ohlasů na můj článek o knize pana vicekancléře "Proč nám hrozí smrt právě ve středu?!", uvěřilo jeho provokačním příkladům mnoho čtenářů. A právě to potvrzuje sílu mediokracie. Ukázalo to, že stačí vytrhnout z kontextu několik záměrně položených provokativních otázek, na něž si záměrně hloupě autor odpoví, aby nutil čtenáře při čtení knihy myslet, a už je tu neskutečná aféra. Dokonce mnozí diskutující se nenamáhali kritizovanou knihu alespoň přečíst, a přesto se předhánějí ve snaze zatratit Hájka jako nejhoršího Satana.

V ČT 24 si dokonce dovolil redaktor Hospodářských novin Petr Fischer přijít diskutovat s autorem o knize, kterou, jak hrdě prohlásil, vůbec nečetl a obvinit ho, že tyto své názory nedoložil odbornými studiem! A moderátorka se nedala ukonejšit vysvětlením autora, že otázky jako "Má volební porážka amerických republikánů a „mesiášský“ nástup Baracka Obamy něco společného s krizí politické pravice v naší zemi? Odehrál se například útok z 11. září 2001 tak, jak jsme ho viděli v televizi, nebo jsme se stali předmětem cílené mystifikace? A pokud ano, proč? Je projekt Evropské unie ve skutečnosti jen pokračováním staré německé imperiální politiky a přípravou vzniku Čtvrté říše? Žijeme v období rozkvětu demokracie, nebo prožíváme její poslední dny za hlubokého soumraku našeho civilizačního prostoru? A je z toho nějaká cesta ven?…" pokládá v knize čtenářům proto, aby vyburcoval jejich pozornost k tomu, jak snadno mohou být mystifikováni médii. Předkládala je panu Hájkovi, podobně jako Vy, jako jeho vlastní politické názory do omrzení až do zbytku pořadu. Vůbec si nedala vysvětlit, že tyto otázky Hájek pokládá čtenářům, aby je přinutil k zamyšlení právě nad chováním podobných redaktorů, jako je ona. A co víc, že záměrně na ně hledá jiné odpovědi, než přinášejí média, aby se čtenář nad nimi byl nucen zamyslet a uvažovat o tom, že by jim také mohl uvěřil. Jedním slovem Hájek chce upozornit nás čtenáře, abychom nebrali vše, co je psáno, jako dané, ale snažili se nad věcmi přemýšlet svým mozkem, svou hlavou, kterou nám za tím účelem Bůh stvořil. Jinak že mohou být velmi lehce zmanipulováni šikovným redaktorem. A že to jde velmi lehce, to jste spolu s ostatními protestujícími potvrdil.

Petr Hájek se v knize zamýšlí nad otázkou, zda je současný svět opravdu takový, jak nám ho média předkládají. Kritizuje naši slepou důvěru v každou zprávu, aniž se zamýšlíme nad tím, zda se ten který redaktor nemohl zmýlit a zda jsou nám fakta presentována pravdivě. Jako zkušený mediální pracovník ví, jak zkreslený obraz nám mohou média podat a jak nám vládne mediokracie. To po čtrnácti letech práce v médiích mohu jen potvrdit. Petra Hájka, stejně tak jako mnohé z nás, prostě štve, že když občan uslyší sebehloupější zprávu v televizi, bere ji jako stoprocentní fakt a vůbec ho nenapadne pochybovat, že to může být kachna na zvýšení sledovanosti, nafouklá polopravda nebo prostě jen mylná interpretace skutečnosti. A pořad na ČT24 byl zářným příkladem toho jak předhozené otázky redaktorkou si lidé zapamatovali a vysvětlení autora nebrali v potaz. Jinak by nechodili po odvysílání do redakce dotazy typu „Hájkovu knihu jsem nečetl, ale z toho, co bylo na ČT 24, jsem zděšen. Vážně si myslí, že si Američani sami vrazili do mrakodrapů???? To musí být hrozný svět, ve kterém žije“. A pan Hájek by nemusel odpovídat: „I já jsem zděšen z toho, co napsala MFD. Je to opravdu hrozný svět.“

Maně mne tehdy napadlo, zda toto chování redaktorů nemělo být záměrem, aby se ukázalo, že se prezident Klaus obklopuje dementy, kteří mu radí nepodepsat LS a nezlomilo ho to. Ono totiž v knize se o ní také píše. Podle Hájka přijetím Lisabonské smlouvy přijde opět po dvaceti letech naše země o svou suverenitu, stejně jako kdysi první republika. Nastolení nové evropské ústavy přirovnal k únorovému puči roku 1948 a varuje: "Až bude Lisabonská smlouva nakonec přijata, dojde po dvaceti letech relativní samostatnosti k opětovné ztrátě české suverenity."

Vážený pane doktore, chápu, že Vás jako pravicově a proamericky cítícího člověka musela věta o dvojčatech rozčílit. Ale pokud se začtete do knihy pozorně a v klidu, zjistíte že Petr Hájek se jako člověk dlouhodobě působící v politice po boku prezidenta Václava Klause ve své knize "Smrt ve středu“ zamýšlí především nad úpadkem pravicové ideologie, která se odpoutala od původních idejí a přesunula se do pomyslného politického středu. A věřím, že se Vám pak budou závěry Patra Hájka, že pravicovým politickým stranám hrozíj smrt, pokud se chtějí umístit do středu politického spektra, libit a pochopíte, proč má pan preziden pana Hájka rád a váží si ho.

Petr Hájek diskutuje důvod přeměny ODS z pravicové na středovou stranu. Kritizuje, že původně pravicovou stranu, na evropském kontinentu unikátní, zavedl současný předseda Mirek Topolánek spolu s lidmi blízkými Václavu Havlovi do prostředí nepolitické politiky, občanské společnosti, zkrátka postdemokracie, kde už není rozdílů mezi pravicí a levicí: "Mirek Topolánek dnes není názorově ani napravo ani nalevo, dokonce ani ve středu – zaparkoval v bezpečném vzorném eurounionistickém nikde." Politický střed podle Hájka ani neexistuje, ale je pouhou marxistickou koncepcí. A to je hlavní náplň knihy, odtud její název.

Za dobu mých studií na Matematicko-fyzikální fakultě UK jsme "střed" definovali jako bod na ose souřadné. Vlevo od něj šla na ose úseček do nekonečna záporná čísla, vpravo kladná. A pokud se do středu, tedy do tohoto pouhého bodu chtějí směstnat poslední dobou takoví šíbři, jako Topolánek, Kalousek, Schwarzenberg, Bursík, Svoboda a další, pak má Petr Hájek pravdu, že jim tam hrozí smrt, přinejmenším smrt umačkáním. Takový střed, který by pojal takřka celou naši politickou scénu opravdu neexistuje. Hájek si ale dovolil ve své knize ještě víc. Dovolil si tvrdit, že pojmům jako politický střed a mnoha dalším nesmyslným pojmenováním napomáhají na světlo světa naše média. A v důsledku tohoto obvinění vypukla jejich přímo hysterická reakce proti Hájkově knize.

www.fragmenty.cz

reklama
2023 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Josef Novák, 26.8.2009 0:38:25)
Odpovědět
Ivano Haslingerová, Vy už nejste ani tak trapná jako nudná.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Anton, 26.8.2009 8:22:52)
Odpovědět
Pane Josefe Nováku doopravdy podnětný příspěvek do diskuze. Jen co ho pochopím, tak se zapojím do polemiky, s vámi.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Josef Novák, 20.11.2010 22:59:11)
Odpovědět
Tak se připoj.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(jj, 26.8.2009 1:28:43)
Odpovědět
Media vlastněná korporacemi(tj.skoro všechna) jsou už z podstaty věci nástrojem oligarchie, takže mediokracie znamená prakticky automaticky likvidaci demokracie a její nahrazení oligarchií ,lhostejno jestli mající socialistický nebo fašistický vnější nátěr.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(babka, 26.8.2009 8:23:58)
Odpovědět
Jsem obyčejná ženská, myslím si že s vrozeným IQ, ale všemu co pan Hájek říká rozumím a souhlasím s ním. Jen přemýšlím, jestli je nějaká cesta ven z tohoto kruhu. Po roce 89 jsem si vše idealizovala, ale rozhodně jsem si nepředstavovala takový vývoj. Čeho se asi dočkají naše vnoučata? A kam půjde vývoj dál s těmi politickými hroznými představiteli? Pište, ať se vzdělávám od lidí, se kterými mám stejné smýšlení.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Aja, 26.8.2009 8:39:58)
Odpovědět
Naprosto s Vámi,babko,souhlasím.Je to víc než dost hnusnější a hnusnější.Jen ne,to krásné a slušné k žití.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(resed, 26.8.2009 8:52:21)
Odpovědět
faktem je,že média si postupně přivlastnila moc aniž by je kdo volil,za nic nezodpovídají a zásobují nás nesmysly bez důkazů.Obávám se, že bude ještě hůře.Jak z toho ven nevím.Přestál jsem odebírat jakýkoliv tisk,na televizi se nedívám již několik let a ve volném čase se věnuji pouze svým zálibám a mohu říci,že mi toto velmi prospělo.Mocní si stejně udělají co bude jejich zájem
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(HF, 26.8.2009 11:49:07)
Odpovědět
Moc médií je obrovská a obávám se že jí zneužívají nadnárodní oligarchové z ekonomicky vlivných skupin k ovládnutí světa, politici jsou pouze jejich figurky a naprostá většina lidí ani neví kdo jim skutečně vládne, je to horší než diktátorský režim nebo absolutistická monarchie. V diktátorském režimu alespoň lidé znají diktátora a ví koho mají při převratu pověsit.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Totáč, 26.8.2009 19:36:31)
Odpovědět
Tak tomuhle dobrému systému,který se nelíbí většině slušným lidem,se nazývá DEMOKRACIE. Ještě budete vzpomínat na dobré staré,leč někdy hloupé časy.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(XXM, 26.8.2009 8:38:20)
Odpovědět
Umisťujete TOP 09 do středu. Pro mne je to v současnosti nejpravicovější strana.(Snad nekřivdím některé z malých stran, všechny programy neznám.)
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Tomáš B., 26.8.2009 8:43:48)
Odpovědět
Pro mě zase je to další falešná strana,a v podání hraběte Scwarzenberga přesvědčení,že jde o navrácení majetku bez soudů, a silně proamerická válečná propaganda, aneb vláda zbrojní korporace.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(zgr, 26.8.2009 9:23:29)
Odpovědět
Ano, křivdíte Svobodným.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(jj, 26.8.2009 12:51:43)
Odpovědět
Pan Schwarzenberg zde s jeho zelenými Pol-Potisty až příliš mnoho let ukazoval jské jsou jeho politické postoje.Mimochodem ona jeho image polosenilního tatíčka opravdu není nic jiného než image - má zakrýt fakt že on moc dobře ví co dělá a je za to plně zodpovědný.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Davidan, 26.8.2009 22:31:37)
Odpovědět
A nač by vám znalost programů stran byla? Copak někdy, nějaká strana svůj program plnila? Ty kecy, které produkují, nás občany nemusí vůbec zajímat. Činy a to, co udělaly a dělaly je rozhodující.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Michal, 26.8.2009 9:22:19)
Odpovědět
P.Hájek si možná v některých ohledech trochu zapřeháněl, ale bouře mediální nevole svědčí o tom, že zasáhl velmi citlivé místo. Nejlepší obrana je útok zesměšněním. Mafie v bílých rukavičkách.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(zdeněk84, 26.8.2009 12:23:58)
Odpovědět
zeptám se jinak: proč by měl čtenář, který jako první vidí několik "provokativních" či spíše naprosto nesmyslných myšlenek věřit, že zbytek knihy smysl dává a něco mu přinese?
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Merlin, 26.8.2009 17:05:33)
Odpovědět
Velmi trefne!
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Davidan, 26.8.2009 22:33:19)
Odpovědět
Nesmyslných? Pročpak?
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(I., 26.8.2009 15:24:39)
Odpovědět
Media tzn.D'áblova služebná !!!
I.
Re: Petr Hájek upozorňuje na nebezpečí mediokracie a nové totality
(Josef Novák, 26.8.2009 22:55:39)
Odpovědět
Knihu Petra Hájka „Smrt ve středu“ si může každý přečíst sám a udělat si vlastní úsudek. Nepotřebuje k tomu předžvýkaný komentář Ivy Haslingerové, který se ani nedá nazvat recenzí, byť je myšlen jako odpověď Romanu Jochovi, ale jen vařením z vody, tedy spíš z knihy. Kniha samotná je v mnoha ohledech podnětná a zajímavá, ale nic zas tak převratného nepřináší. Mnohdy je jen tlumočením politických názorů Hradu a to je na publikaci, která se při vydání tvářila málem jako průlom v odhalení mediální manipulace, málo. Takový trochu lepší a delší článek z Euportálu. Možná se ještě vrátím k některým konkrétním pasážím, které mě zaujaly, ale že bych si ji znovu přečetl od začátku až do konce to si nedovedu představit.