reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Co se to stalo s americkou pravicí?

Autor: Dalibor Roháč | Publikováno: 7.9.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Když prezident George W. Bush v poslední zprávě o stavu Unie uvedl, že federální vláda usiluje o to, „aby každé dítě v Americe umělo číst“ nebo že „je spravedlivé zdaňovat zisk podniků,“ tak to mohlo bystřejším pozorovatelům naznačit, že současná americká pravice se od idylických časů Old Right radikálně změnila.
Jde o změnu tak závažnou a rozsáhlou, že si zaslouží stručný historický exkurz za účelem pochopení její podstaty. Namístě jsou obavy, zda tato přeměna nespočívá v radikální etatizaci americké pravice a v převzetí mnoha socialistických tezí. To, jakou politiku uskutečňují politici, závisí především na jejich intelektuálním zázemí. Proto je užitečné podívat se na vývoj, kterým prošla dominantní část americké intelektuální pravice. Důsledky tohoto vývoje je pak možné vidět v politice uskutečňované prezidenty, kteří byli všeobecně vnímaní jako „pravicoví.“ Stará americká pravice se během třicátých let skládala v zásadě ze tří skupin.
Jednu skupinu tvořili individualisté a libertariáni jako Henry Mencken, Albert Jay Nock či Garet Garett, další skupinu představovali pravicoví demokraté (např. marylandský guvernér Albert Ritchie) vyznávající hodnoty laissez-faire Demokratické strany 19. století a konečně umírnění socialisté, kteří se pouze domnívali, že Rooseveltův New Deal zašel příliš daleko (např. Herbert Hoover).
 
Tyto tři skupiny tvořily opozici vůči doté doby nevídané socializaci ekonomiky a růstu federální vlády za vlády Franklina D. Roosevelta. Je třeba uvést, že intelektuální hybnou silou této opozice byli právě libertariánští „extrémisté.“ Stará pravice se děsila domácího i zahraničního intervencionismu a požadovala návrat před období New Dealu. Minimální požadavky, na kterých se všechny tři skupiny shodly, byly odstranění Social Security Act, Wagner Act, návrat k zlatému standardu a odstranění dalších opatření, která položila základ americkému státu blahobytu.
 
Část pravicové opozice by pochopitelně šla dále – k odstranění Federálního rezervního systému, federální daně z příjmu či dokonce až k odstranění Federal Judiciary Act z 1789 a k návratu
k Článkům konfederace. Stará pravice představovala to, co dělalo Ameriku Amerikou – ochranu vlastnictví, omezenou ústavní vládu, zdravé komoditní peníze a neangažování se v zahraničních otázkách (před kterým varoval už George Washington a kterému se neokonzervativci tak vysmívají).
V zásadě zdravé podobě vydržela americká pravice až do poloviny padesátých let. V této souvislosti není bez zajímavosti, že hlavní opozici vůči vstupu USA do korejské války nereprezentovali levicoví politici (snad s výjimkou marginální Komunistické strany) ale právě pravicoví izolacionisti. Ti si totiž uvědomovali, že pro svobodu Američanů představuje mnohem větší hrozbu Washington, D.C. než konflikt na poloostrově v jihovýchodní Asii.
Jak tedy došlo k nynější situaci? Je vhodné připomenout, že v polovině padesátých let už větší část pravicových vůdců byla po smrti (např. senátor Taft nebo plukovník McCormick) či v důchodu. Vzniklou mezeru zaplnila skupina intelektuálů kolem Williama F. Buckleyho a časopisu National Review. Zvláštností tohoto časopisu a celé této nepočetné skupiny (označované jako New Right) bylo to, že šlo do značné míry o bývalé levičáky a komunisty, kteří tíhli k trockismu. Když viděli, že se trockismus v Sovětském svazu nijak zvlášť neprosazuje, pokusili se využít svůj antistalinismus v politice právě v boji se Sovětským svazem – s bohem, který selhal.
Drobným problémem však bylo, že se nezřekli většiny trockistických tezí – zejména myšlenky permanentní revoluce a pochopitelně přijali za své myšlenky New Dealu a budování státu blahobytu. (V této souvislosti je užitečné připomenout, že např. Irving Kristol, „otec“ neokonzervatismu, byl bývalým členem 4. Internacionály...) V průběhu následujícího desetiletí byla americká pravice především zásluhou Williama F. Buckleyho „vyčištěná“ od všech „extrémistů“ – izolacionistů, Randistů, libertariánů či těch, kteří se odvážili oponovat Martinovi Lutherovi Kingovi a zavádění nových „občanských práv.“ Spolu s tím, jak se pravice zbavovala „extrémistů,“ přijímala do svých řad nové ide ology – trockisty, sociální demokraty či marxisty jako Sidney Hooka.
Takováto sestava neokonzervativců dokázala v krátké době získat obrovský vliv a vyprofilovat se jako jediná alternativa k levici. Politické spojení neokonzervatismu a Republikánské strany se završilo za doby Jimmyho Cartera, kdy značná část neokonzervativních trockistů „emigrovala“ z Demokratické strany. Za definitivní ztrátu naděje na změnu směřování americké pravice lze považovat rok 1992, kdy z volební soutěže o úřad amerického prezidenta vypadl paleokonzervativec Patrick Buchanan. Patrick Buchanan přitom do značné míry prosazuje řešení, pod které by se byli podepsali i představitelé starého amerického konzervatizmu – zahraničněpolitický izolacionizmus, omezení federální vlády či zastavení affirmative action. Skutečností zůstává, že se stal obětí doslova nenávistné kampaně neokonzervativců a mediálního establishmentu – označující ho za antisemitu a zpátečníka.
Neokonzervativci nezpochybňují „výdobytky“ New Dealu a stát blahobytu, pouze se ho snaží učinit trochu méně plýtvajícím, nesnaží se plošně snižovat a odstraňovat daně z principu, přistupují jen k jejich občasnému omezenému snižování s cílem „nastartování ekonomiky,“ už nevolají po návratu k zlatému standardu, ale snaží se „optimalizovat“ emisi papírových peněz, nepokoušejí se odstranit environmentální regulace, ale jen je učinit „efektivnějšími“ a hlavně si nemyslí, že by se federální vláda měla omezit na ochranu Američanů, ale že má ve wilsonovském duchu „učinit svět bezpečným pro demokracii,“ vykonávat tisíce různých rolí, doma i v zahraničí. S takovýmto intelektuálním zázemím je potom nemožné principiálně odlišit americkou pravici od levice, oba proudy se stávají stejně intervencionistickými, socializujícími a vzdálenými od ideálů otců zakladatelů.
Z české perspektivy se navzdory tomu může zdát, že republikánští prezidenti byli za posledních padesát let brzdou růstu federální vlády. Není tomu tak a ve světle toho, co bylo dosud řečeno o intelektuálním vývoji amerického pravicového hnutí, by nás to ani nemělo překvapovat. V situaci, kdy americká pravice převzala většinu socialistických tezí, rostla federální vláda jak za vlády demokratů, tak i za vlády republikánů.
Například Dwight Eisenhower v průběhu svého funkčního období zvýšil federální výdaje o 30 procent a založil Department of Health, Education and Welfare (Ministerstvo zdravotnictví, školství a sociální péče, název za který by se nemusela stydět žádná skandinávská země) a NASA (organizaci, která vede žebříčky největšího plýtvání v dějinách). Richard Nixon zvýšil během svého prezidentování federální výdaje o 70 procent, začal s pozitivní diskriminací a definitivně odstranil vazbu amerického dolaru na zlato.
Výjimkou může být Gerald Ford, který během svého prezidentování nestihl výrazně zvýšit vládní výdaje a celkově patřil mezi nejméně škodlivé prezidenty. Naproti tomu Ronald Reagan zvýšil vládní výdaje o 53 procent, přijal 250 000 nových vládních zaměstnanců a „zachránil“ Social Security zvýšením povinných odvodů. George H.W. Bush zvýšil federální výdaje o 12 procent, zavedl nové daně a podepsal mimo jiné neslavný Americans with Disabilities Act.
 
George W. Bush pokračuje v této nešťastné tradici. Aby to bylo jasné, stačí v rychlosti prolítnout jeho letošní zprávu o stave Unie. „Naším (...) cílem je zabezpečit kvalitní a dostupnou zdravotní péči pro všechny Američany.“ Pravděpodobně za peníze všech daňových poplatníků. „Předložil jsem vám komplexní plán pro oblast energetiky, jehož cílem je podpořit energetickou účinnost a úspory energie, rozvíjet čistší technologie a vyrábět více energie doma.“ Sektorové plánování? A co toto: „Předložil jsem legislativu o čistém vzduchu, která nařizuje snížit znečištění ovzduší během následujících 15 let o 70 percent. Předložil jsem vám Iniciativu za zdravé lesy (...) Dnes večer navrhuji vyčlenit sumu 1,2 miliardy dolarů na financování výzkumu, který by měl Americe umožnit stát se světovým lídrem ve vývoji čistých automobilů na vodíkový pohon.“ Nebo „Na celé zeměkouli Amerika dává najíst hladovějícím – přes 60 procent mezinárodní potravinové pomoci představuje dar lidu Spojených států. Dnes, kdy naše země přesouvá vojenské jednotky a buduje spojenectví pro bezpečnější svět, musíme si též připomenout, že posláním naší požehnané země je učinit tento svět lepším.(...) Žádám Kongres, aby v průběhu následujících pěti let vyčlenil 15 miliard dolarů, abychom odvrátili přílivovou vlnu AIDS v nejvíce postihnutých státech Afriky a karibské oblasti.“
 
Jde nepochybně o ušlechtilé cíle. Ale každý autentický konzervativec a libertarián musí zavrhnout federální vládu jako prostředek dosahování takovýchto cílů. Federální vláda nebyla založená k tomu, aby se starala o čištění lesů, vývoj vodíkových automobilů či o krmení hladovějících v rovníkové Africe. Federální vláda byla založená výhradně na ochranu života a majetku amerických občanů. Jestli existuje nějaká ústřední myšlenka staré americké pravice, tak je to právě tato. Není těžké si uvědomit, že to byla právě tato myšlenka, která učinila Spojené státy tak skvělou a jedinečnou zemí. Pomyšlení na to, že tato myšlenka je permanentně ignorovaná a pošlapávaná vůdci a představiteli politického hnutí, které by se k ní mělo hlásit, vyznívá proto mimořádně tragicky pro vyhlídky svobody ve Spojených státech, v zemi, ke které mnozí znechucení Evropané vzhlížejí s nadějí.
 
Laissez Faire 10/2003

 

 

 

 

 

reklama
1280 čtenářů | 24 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Náhled media.bloguje.cz Čtvrtá světová válka - dlouhé video na Spotter.tv s možností …
(Jak Amerika podvádí a terorizuje svět, 7.9.2009 18:08:44)
Odpovědět
Třetí byla studená válka. Začíná čtvrtá všech proti všem. Mexický dokument o radikálním odporu ke globálnímu kapitalismu.
Re: Náhled media.bloguje.cz Čtvrtá světová válka - dlouhé video na Spotter.tv s možností …
(Josef, 10.9.2009 23:46:31)
Odpovědět
A Prazaci terorizuji turisty uz v metru. Jak se clovek diva trochu dele na mapu kam ktere jede, hned poznaji, ze clovek je cizinec a hned se snazi okrast!
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Josef, 7.9.2009 15:42:40)
Odpovědět
Clanek je snuska lzi a polopravd! Davat neocony do paralely s Trockym je vylozena lez. Neoconi kolem Reagana naopak rozlozili SSSR! Sam Irving Kristol nastinil Reaganovi ekonomicky model, ktery se Reaganovi zalibil a tim kompletne postavili USA ekonomicky na superpower. Kdyby Patrick Buchanan v teto politice pokracoval tak by vyhral volby ve 49. statech jako prezident Reagan (na druhy termin) a ne jen jeden stat. Proto GH Bush se od reaganismu odklonil a byl prezidentem na jeden termin. Naopak Obama v predvolebni kampani vystupoval jako Reagan a volby vyhral. Podaril se mu nevidany podvod, protoze je to v podstate levicovy ideolog a vede USA do pozice zkrachovale Argentiny. V takovem levicovem nebezpeci nebyly staty od sedmdasatych let (Carter). Evropske noviny vcetne EP se nikdy nezmini o americke levici, ktera je jeste nebezpecnejsi nez evropska/ceska! Pravy Trocky je momentalne ve W.Housu!

History repeating itself? President Obama has been accused by some economists of making the same mistakes policymakers in the US made in the Great Depression - clanek v Telegraph UK 6 - 9 - 2009

http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/

A k tomu pripastujte :

6147211/Barack-Obama-accused-of-making-Depression-mistakes.html

Server to cele nevzal.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Ondra, 7.9.2009 16:00:47)
Odpovědět
Ze neokonzervativci rozlozili SSSR, to nevylucuje jejich inspiraci ve Lvu Trockem. Ideologie SSSR byla postavena na stalinismu, jakesi forme nacionalniho komunismu, Trockij byl internacionalista.

Neokonzervativci rozlozili stat, o jehoz myslenkove ovladnuti Trockij kdysi usiloval. Sami vsak byli Trockeho myslenkami ovlivneni. Mezi internacionalnim komunismem nebo demokratismem je rozdil pouze v barvach.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Lukáš Petřík, 7.9.2009 16:15:17)
Odpovědět
Z eurábie: Není známo, zda poslední vývody Evropské unie pochází více z naivity či hlouposti, komentuje zářijový návrh společné unijní imigrační politiky ruská Pravda. EU má totiž za to - podle vyjádření svého výkonného orgánu Evropské komise – že její mezinárodní prestiž pokulhává proto, že přijímá málo běženců. Ve středu tak zveřejnila své plány na umístění většího počtu imigrantů po všech svých členských zemích.

Vysoký komisariát OSN pro uprchlíky pod silným vlivem zemí třetího světa Unii nakukal, že ilegální imigrační proudy na své území zmírní tím, že bude přijímat více imigrantů legálně. Jakoby se dal zastavit masový příliv Afričanů přes Středozemní moře jejich větším přijímáním... Pokud vám nad touto logikou prostě zůstává rozum stát, nejste jediní. Vámi zvolení političtí zástupci Vám, vážení občané, však logiku věci jistě rádi objasní...

Vrchol morálního cynismu EU pak Pravda spatřuje v tom, že v roli spojenců NATO vtrhla do Iráku, který uvrhla v chaos občanské války, a teď chce přijetím pár stovek Iráčanů vytvořit těmto podmínky alespoň jako měli před válkou.

Pozn. kompilátora: Rádi bychom Vám tyto informace shrnuli z českých médií než z ruské Pravdy, ale prakticky všechna na sebe v zájmu své další existence a zájmů, jimž jsou poplatna, uvalila autocenzuru, jak sami vidíte. Záleží však i na Vás. Ono totiž nejen média silně ovlivňují veřejné mínění, ale možná ani netušíte, jak ona sama jsou Vaším veřejným míněním silně ovlivnitelná. Už jen z poměrně malého procenta došlých názorů jsou dělány závažné závěry. Neváhejte se tedy ve Všem zájmu ozvat.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Dan, 7.9.2009 22:26:48)
Odpovědět
Jsem opravdu velice rád, že už se zde oháníte Ruskem jako vzorem, tzn. že moje púsobení zde již je zbytečné :-)


Roky se tu snažím dokázat, že Pružinskyj a jeho banda agentů /tzv. euroskeptici/ jsou zaměstnanci Kremlu a vy se tedka konečně ke všemu přiznáváte.


Web židů a Rusofilů se odokpovává
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(L.P., 7.9.2009 22:32:08)
Odpovědět
Ne, je smutné, že v Rusku existují svobodná média, která referují o imigraci, zatímco zde vládne totalita politické korektnosti. I to Rusko, které nikdy nemělo s liberalismem a svobodou mnoho společného, je na tom, zdá se, lépe než my. Což neznamená, že obhajuji Rusko jako optimální systém. Jen ho srovnávám se současnou vládou neomarxistického neototalitarismu v EU.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Lukáš Petřík, 7.9.2009 15:47:33)
Odpovědět
A i dnes po letech Stephen Schwartz, člen PNAC a neokonzervativec, sám v rozhovoru pro New Oxford Review řekl: "Ti, co bojují za světovou demokracii, by měli vnimat Lva Trockého za cenného předběžce....".
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Josef, 7.9.2009 16:08:30)
Odpovědět
Ja proti demokratickym rezimum nic nenamitam a nejsem trockista! Jsem konzervativni od 10 let a jako byvaly clen "Brigady socialisticke prace," kam jsem byl kolektivem zarazen, bych mohl byt povazovan i za neocona!
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(hnedka, 10.9.2009 13:20:49)
Odpovědět
Konzervatismus má s neokonzervatismem společného asi tolik jako akt s pietním aktem. Že byl například Irving Kristol trockista je prostě fakt a trvdí to i jeho sym Bill Kristol (na youtube je to naživo). Konzervatismus je o minimalizaci byrokracie, nízkých daních a úctě k národním či náboženským tradicím. Neokonzervatici podporují velký stát, internacionalismus, nekonečné války a likvidaci občanských svobod.

Jako liberál/libertarián nemám s konzervativci příliš problémy, ale neokonzervativci je pravý opak toho v co věřím.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Roman Joch, 7.9.2009 9:21:35)
Odpovědět
Škoda, že není uveden skutečný autor textu - kterým samozřejmě není D. Roháč, nýbrž Murray Rothbard. Text je (téměř) doslova opsán od Rothbarda. A Rothbard byl americký anarchista (anarchokapitalista), který ideologicky odmítal existenci státu (inu, hodně "pravicová" pozice!). A jako takový ideologicky odmítal zahraniční politiku, tedy byl izolacionistou. Nechtěl, aby USA jakkoli oponovaly Sovětskému svazu a ještě i v 70. letech psal, že "skutečným nepřítelem není Moskva či Havana, nýbrž Washington D.C." (To je jako kdyby nějaký Brit v roce 1944 napsal, že skutečným nepřítelem není Berlín nebo Vichy, nýbrž Londýn.)
Otázkou je, koho zájmem je, aby byla americká aktivní zahraniční politika diskreditována, a aby se zahraniční politikou pravice stal isolacionismus (tj. odvržení názorů Churchilla, Thatcherové a Reagana; a návrat k názorům Chamberlaina a "America First"). Pokud jde o Evropu, kdo by profitoval z návratu Ameriky k izolacionismu? Cui bono? Odpověd je nasnadě: "Ein Volk, ein Reich, ein Führer": Rusové, Rusko, Putin.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Nigromontanus, 7.9.2009 15:16:48)
Odpovědět
Ne. Otázka ve skutečnosti stojí, zda na americké zahraniční politice po Jugoslávii, podpoře UCK, Iráku a Kosovu, lze vůbec ještě něco zdiskreditovat...
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Lukáš Petřík, 7.9.2009 13:49:43)
Odpovědět
Romane, ocenil bych, kdybyste argumentoval ad rem, ne ad personam. Rothbard osciloval mezi radikálním libertariánstvím a anarchokapitalismem. Například obhajoval "práva států" a ve svém čase podporoval Stroma Thurmonda.

Souhlasím s tím, že Rothbardova pozice v době komunismu byla šílená a beru argumenty F. Meyera proti němu. Rovněž nepovažuji National Review za neokonské hnutí.

První generace neokonů sehrála pozitivní roli při vítězství R. Reagana ve volbách i při porážce komunismu, ale studená válka skončila a je čas vrátit se domů. To říká i jestřáb a jedna z předních osobností první generace neokonů Jeane Kirkpatricková.

Ostatně z některých starých neokonů se stali vcelku rozumní lidé. Ale druhá generace to je neobolševická šílená revoluční svoloč, která nyní leze do řiti i Obamovi.

Co to je americká aktivní politika-napadání států, které ji nenapadly? Napadání sekulárních států (Irák) a podpora teokracií (Saudská arábie)? Svrhnutí Mušarafa? Volby v Afghánistánu? Vytváření studené války s Ruskem? Já jsem byl vždy instinktivně protiruský, ale vaše rusofobní zášť ze mě snad udělá nakonec rusofila.

Když se bavíme o té říši, je to Ein Eurovolk, Ein Euro, Ein Brüssel. Brusel, který nám sem chce posílat imigranty. Brusel, který otravuje náš právní řád a náš život homosexuální, feministickou a antidiskriminační agendou a legislativou.

Nepřítelem svobody není Moskva, nýbrž Brusel, který aktivně napomáhá islamizaci Evropy. A všichni, co podporují Brusel jsou proto civilizační velezrádci. Dejte pak Romane vědět, na kterou stranu se stavíte, abychom věděli, až se bude lámat chleba...

Rusko nám nenařizuje zákony, neposílám nám sem muslimské imigranty atd.
A teď mě ukřižujte, Romane, radši budu chlastat ruskou vodku, než žít nejprve v superstátě 5procentní menšiny a genderismu a následně v Evropské svazové islámské republice.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Jan Kubalčík, 7.9.2009 15:11:53)
Odpovědět
Pane kolego, neznám ani Vaši rodinnou anamnézu, ani tu Romana Jocha... vzhledem k tomu, že co do délky prožitého života v době před rokem 1989 jsme si více-méně rovni (i když, troufnu si říct, že přece jen jsme s Romanem měli více příležitostí na vlastní kůži zkusit, o co šlo...), dovozuji z Vaší závěrečné pasáže: "...radši budu chlastat ruskou vodku, než žít nejprve v superstátě 5procentní menšiny a genderismu a následně v Evropské svazové islámské republice.", že ze svého blízkého rodinného okolí patrně nemáte řádně zprostředkovánu zkušenost, co to "chlastání vodky" obnášelo. A pokud Vám tato informace řádně zprostředkována byla, pak se zkušenosti svých předků tímto docela zpronevěřujete. Nejsem žádným obdivovatelem EU (a doufám, že ve Vašich očích není obdovovatelem Bruselu každý, kdo plně nesdílí Váš pohled na věc...), nicmene nemůžu si (např.) nevšimnout, že EU nemá "na triku" nic takového, jako Čečnu... kolik Politkovských a Litviněnků nechali zabít eurokomisaři? Můžete namítnout, že to vše je "zatím" a že toho všeho se ještě dočkáme... ale u pana Putina jsme se již dočkali. A, promiňte, tohle přece není žádná rusofobie... Srdečně Vás zdravím a přeji pěkný zbytek léta.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Lukáš Petřík, 7.9.2009 15:46:17)
Odpovědět
Nevím, Rusko není komunistický stát. Rusko nepodporuje genderismus, homosexualismus... Rusko není komunistický stát. To je prostě nesmysl. A po pravdě, raději bych žil v husákovské ČSSR než v Saudské Arábii, nyní tedy Eurábii podporované EU.

Měli bychom si uvědomit, že studená válka skončila a že nyní nás akutně ohrožují neomarxismus v podobě EU, který předá vládu nad rozvrácenou Evropou islámu.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Dan, 7.9.2009 22:22:36)
Odpovědět
Jsem rád, že jste se také konečně odkopal...

Jste Rusofil a antizápadní člověk, to je už tedka z vaší výpovědi všem jasné.


Ano, Rusové prostřednictví svých agentů, jako je Pružinskyj a jeho přisluhovači, dělají co mohou aby EU destabilizovali a rozložili.

My musíme bojovat, aby se naše děti nedožili toho, že zde budou degenerované stepní opice, ožralé permanentě z vodky, zase vládnout.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Ondra, 7.9.2009 23:56:58)
Odpovědět
Jako obvykle totálně mimo. Rusy ve skutečnosti tahanice kolem LS příliš nezajímají, mají jiné starosti. Faktem ale je, že jim vyhovuje spíše integrovaná EU, než Evropa národních států. Jádro EU (Francie, Německo) je proruské a pro Rusy těsnější integrace slibuje lepší kooperaci s Evropou - je menší šance, že atlantické státy jako Polsko a Pobaltí budou proti Rusku vytvářet koalice (musí "poslouchat" Němce a Francouze).

Tvrdí to řada politologů a analytiků, dokonce v tomto duchu hovoří i sami ruští geopolitici a úředníci exekutivy!

Kreml je pro EU, hraje se jen o to, zda se EU bude emancipovat, nebo bude spolupracovat s USA. Ve druhém případě se o finalitě evropské integrace nedá hovořit, v prvním ano, ale za cenu oslabení atlantické vazby, výměnou na osu Paříž-Berlín-Moskva. To jsou čistá fakta bez nároku na subjektivní hodnocení. Meleš Dane, nesmysly, jako vždy.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(devden, 7.9.2009 10:59:14)
Odpovědět
Nech Rusko a Putina na pokoji. Při čtení většiny publikovaných článků mi připadá, že ve světě vlastně zvítězil socialismus a většina západních politiků jsou vlastně skrytými socialisty. Je mi z Vás všech špatně.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Josef Novák, 7.9.2009 20:44:28)
Odpovědět
Jak je vidět, láska k Sovětskému svazu je opravdu na věčné časy.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(c, 7.9.2009 17:32:04)
Odpovědět
bohuzel je to tak.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Dan, 7.9.2009 11:39:00)
Odpovědět
Nevidím jedinný důvod, proč nechávat napokoji doktátora Putina, to by se ti hodilo rusofile co...

Právě naopak, po vzoru našich bratrů z Estonska či Polska je velmi důležité, postavit Rusku a jeho imperiálním choutkám tvrdou pěst.

U nás se jejich agentům ustupovat nebude, vč. Pružinského, v tomhle směru vítám Topolánkovu prozápadní politiku.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Nigromontanus, 7.9.2009 15:18:16)
Odpovědět
Putin ukazuje, jak se to má dělat :-))
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(GORO, 7.9.2009 10:15:03)
Odpovědět
Dnešní USA už je jen politikaření a politická živnost s korupcí,násobená Pentogon- fašismu. A je jedno,kdo to napsal nebo opsal.Politika zodpovědnosti a mravních hodnot je v haj...zlu.
Re: Co se to stalo s americkou pravicí?
(Tomáš B., 7.9.2009 8:35:51)
Odpovědět
To je jednoduché.Touha po absolutní světové moci,a odkaz Rockefellera- monopol na ropu, a dolary.A bez zbraní a krve to nepůjde.