reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře

Autor: Michal Semín | Publikováno: 8.9.2009 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Nerad píšu o skandálech v Církvi. A když už tak činím, je to proto, že jsem přesvědčený o tom, že nemohu mlčet. Když jsem se ještě účastnil moderní liturgie, měl jsem potřebu upozorňovat na nejrůznější nešvary mnohem více než dnes. To, že jim nevěnuji tak velkou pozornost jako dříve však není proto, že bych byl k strukturám Církve, nacházejícím se pod knutou modernismu, lhostejný. Prostě je dnes nemám neustále před očima. Tradiční latinská liturgie, jíž se účastním, je krásná, vznešená a plně vyjadřuje katolické učení o oběti mše svaté. Kázání je přehledné, praktické, věroučně zorientované, zkrátka vychází z těch nejlepších homiletických tradic Církve. Každá taková mše svatá je skutečnou posilou a požehnáním. Přesto si uvědomuji, že jinde tomu tak není. Často od lidí z farností, kde se slouží moderní ritus a kde moderní duch převládá i v jiných aspektech farního života, slýchám o různých liturgických, věroučných i mravních zlořádech. Kdybych měl o nich psát, neměl bych čas již na nic jiného. Kritika poměrů v Církvi je jistě na místě, ale nesmí být samoúčelná. Jejím smyslem není jen vyvolat rozhořčení, ale především si upevnit autentickou katolickou nauku a z ní vyplývající praxi.
To platí i v případě dvou událostí, o kterých se chci nyní krátce zmínit. Ta první se odehrála v malebném Želivě, ta druhá v americkém Bostonu.
Premonstrátský klášter v Želivě zažil již mnohá ponížení. Kdo by se domníval, že tím největším zlem, které klášter postihlo, byla jeho přeměna na internační tábor po zákazu mužských řádů komunistickým režimem, mýlí se. Přes veškerou hrůzu přineslo komunistické pronásledování také, i když to komunisti nezamýšleli, dobro – oběť ze strany internovaných a svědectví o zázračném uzdravení dominikána Jiřího Maria Veselého. Horší než komunistická perzekuce totiž bylo „spuštění na místě Božím“, jež se v želivském chrámu odehrálo letošního 22. srpna, kdy se zde konala svatba Reného Decastela a Evy Aichmajerové. Cožpak není katolický sňatek dobrem a tedy důvodem k radosti? Předpokládám, že většina čtenářů článků na tomto webu vidí tato jména poprvé. Podobně jako já, když mne na tuto svatbu upozornil e-mail od přítele. Jména obou osob jsem si „vygoogloval“ a nalezené stránky jsem rychle opustil, abych se nevystavil blízké příležitosti k těžkému hříchu. Novomanželé Decastelovi patří k předním „osobnostem“ českého pornoprůmyslu a soudě podle veřejně dostupných informací, nehodlají na této věci nic zásadního měnit. K tomu ještě podotýkám, že René je rozvedený a slečnu Evu si „bral“ v osmém měsíci těhotenství. To vám byla sláva! Přijela rodina, přátelé, svědčila samotná Lejla Abbasová, mluvčí ministra Kocába. Pornonevěsta, jak jinak, v bílých šatech, symbolizujících panenskou neporušenost a ctnost čistoty. Nevím, jak je možné, že úspěšně rozvedený Decastelo mohl dosáhnout na církevní sňatek, jsem si však jistý tím, že se jedná o úkon svatokrádežný. Kromě obou zmíněných celebrit nese největší vinu za znesvěcení želivského chrámu převor Jindřich Zdík Charouz, který podle serveru Novinky cz. svatbě předsedal. Psal jsem mu, ale na můj dopis zatím neodpověděl. Jistě mu prospěje, když i vy mu napíšete, co si o jeho jednání myslíte. Jeho emailová adresa je klaster@zeliv.eu . Kdo dává přednost hovoru po telefonu, měl by pana převora zastihnout na telefonním čísle 565 581 193.
 

Emailové ani telefonické kontakty na aktéry události v Bostonu nemám, ale i tak vám o ní krátce poreferuji. 25. srpna zemřel dlouholetý senátor za Demokratickou stranu Edward Moore Kennedy, nejmladší bratr zavražděného amerického prezidenta. Přejme Kennedymu, stejně jako každému člověku, spásu. Modlitba za duši zemřelého patří mezi základní skutky duchovního milosrdenství. Zádušní mše za senátora Kennedyho, přenášená televizí do celého světa, do této kategorie bohužel nepatřila. Odhlédnu-li od toho, že její součástí byl patetický projev nejlevicovějšího prezidenta amerických dějin, nelze naopak přehlédnout, že se celý obřad nesl v duchu nikoli zádušním, ale kanonizačním. A to v případě nebožtíka, jenž patřil mezi přední zastánce „práva“ žen na potrat a homosexuálů na sňatek. P. Mark Hession, pověřený homilií (celé liturgii předsedal bostonský arcibiskup a kardinál Sean O´Malley), přitom nešetřil na adresu zesnulého slovy chvály. Žil prý příkladným křesťanským životem a proto se můžeme těšit z toho, že je u Pána. Hlavní celebrant i koncelebrující kněží byli v bílém, pro fialovou, natož pak tradiční černou, liturgické místo nebylo. Dovedete si podobně velkolepé rozloučení představit v případě, že by Ted Kennedy trpěl rasistickými předsudky či popřel existenci plynových komor v Osvětimi? I kdyby toho litoval sebevíc, na jeho pohřbu by se sešla jen nejužší rodina, poslední hrstka přátel a televizní společnosti by si musely hledat jinou oběť svého zájmu. To, že senátor Kennedy upíral právo na život nenarozeným dětem a napomáhal homosexualizaci americké společnosti, jeho pozemskou kariéru nijak neohrožovalo, ba právě naopak. Zdá se, že dle mínění mnoha amerických katolíků to neohrožuje ani tu nebeskou. Skok propotratového politika ze Senátu rovnou do nebe, toť pravý „americký sen“!

 

/titulek redakce EUportal/

 

reklama
3391 čtenářů | 37 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(D, 8.9.2009 0:22:42)
Odpovědět
Uroven clanku pana Semina klesa a klesa... paneboze, kez by mel nakou schopnost sebereflexe. Cetl bych jeho clanky rad, ale tohle je skutecna zumpa... kolik mu je, devadesat? Jaky "predni osobnosti pornobyznysu"? Pan Semin skutecne patri na psychiatrii.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(D, 8.9.2009 0:23:44)
Odpovědět
A obtloustly rigidni mladicek L. Petrik jakbysmet, za ten dementni bulvarni titulek!
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(L.P., 8.9.2009 10:18:12)
Odpovědět
Milý D., alespoň se podepiš, když mě chceš urážet. Anonymy se házejí do koše. Kdybys byl chlap, napsal bys mi na můj mail a já bych žádal satisfakci. Ono by se na mém dobře živeném těle našla muskulatura, která by tě naučila dobrým způsobům.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(mike, 8.9.2009 17:22:27)
Odpovědět
Vážený D., projevuješ se s prominutím jako to nejubožejší hovado. Jen urážet a ponižovat - to je program vás multikulturistů, kterým není nic svaté. Čti si dál ten pravý bulvár - IDnes, Lidovky, Blesk a další škváry a připravuj se na život ve své vysněné evropské rodině.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(jh, 8.9.2009 1:35:45)
Odpovědět
Hoši brzděte,
asi s církevními předpisy nejste v souladu a vo tom to je!
Ne o tom, kolikrát a kde Evička ukázala své vnady.
Pan převor to prostě přepísk a reakce je adekvátní...
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(seoh, 8.9.2009 7:16:26)
Odpovědět
článek mi přišel naprosto trapný. Co je dotyčnému po tom? Nevěsta může klidně být v osmém i jiném měsíci těhotenství, hlavně, že se berou. Církev by už zase chtěla rozkazovat, co smíme a co nesmíme, i když jí po tom houbec a vydírat hrozbou zákazu svatby.

Pokud jde o Kenedyho, souhlasím s jeho názory, takže za mě není problém. Myslím si, že papežové ve středověku byli horší a kliďánko papežovali, tak co.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Jiří Zahrádka, 8.9.2009 9:54:37)
Odpovědět
Je snad jasné, že církev má právo VE SVÝCH PROSTORÁCH A VŮČI SVÝM ČLENŮM stanovovat určité zásady, či snad ne? Má to každá organizace pozemská, proč by tedy pravidla nemohla mít církev? Je zřejmé, že rozhořčení by asi nevyvolala svatba daných osob na úřadě, ale podiv nad tím, že se toto děje v kostele, v rámci církevního obřadu, mi připadá zcela logický. Osobně bych neměl nic proti sňatku zbouchnuté holky v kostele, věci se v sexu snadno vymknou a církevní přikázání jsou fakt docela záhul. Nicméně, jestli oba jsou názorově v rozporu s katolickou církví, tak je katolická svatba poněkud nekonzistentní, ne?

Kennedymu upřímně přeji spásu duše. Narozdíl od mediálních katolíků mám právě o něho ale spíše strach. Kéž je Bůh opravdu láskyplný...
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Viktor N., 8.9.2009 13:45:18)
Odpovědět
No, já bych ještě doplnil, že v tomto případě zřejmě došlo k přímému porušení církevního kodexu. Pokud onen ženich byl již dříve sezdaný, pak to nebylo zcela úplně v pořádku, neb ve většině případů církev neuznává rozvod (ani světským způsobem ozavřeného manželství)…
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(seoh, 9.9.2009 7:19:09)
Odpovědět
"snad jasné, že církev má právo VE SVÝCH PROSTORÁCH A VŮČI SVÝM ČLENŮM stanovovat určité zásady, či snad ne? Má to každá organizace pozemská, proč by tedy pravidla nemohla mít církev? "

V zásadě souhlasím. Potíž vidím například v tomto-súdánka byla potrestána za nošení kalhot na veřejnosti.Ale ona je také členem církve, která stanovuje pravidla, která byla porušena. A v Evropě se z toho můžeme zbláznit.

Buďto tedy budeme názoru, že pravidla jsou závazná a jejich porušení se trestá, nebo naopak. Je podivné posuzovat pokaždé jinak.


" Nicméně, jestli oba jsou názorově v rozporu s katolickou církví, tak je katolická svatba poněkud nekonzistentní, ne?"

Možná jsou názorově v rozporu s církví, ale pokud věří v boha(na rozdíl ode mně),chápu, že chtějí náboženskou svtabu. Je správné je vydírat zákazem svatby? A co na to případný bůh ve svém milosrdenství?
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(ViktorN, 9.9.2009 8:36:56)
Odpovědět
No, problém je v tom, že to není o názorovém rozporu s církví, ale s vírou (hrubé porušení desatera je bráno jako velmi těžký hřích — a (eufemicky napsáno) těžce promiskuitní pornoprůmysl je v hrubém rozporu s desaterem). Chápu, že tyhle „drobnosti“ si jako ateista neuvědomujete…
Domnívám se, že u tohohle „páru“ — stejně jako u jiných podobných HogoFogo jedinců — nešlo o svadbu v kostele z důvodu nějaké hluboké víry (kterou rozporuje jejich profese a styl života), nýbrž šlo jen o „něco extra“, což jim svadba na úřadě dostatečně nezajistí…
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(seoh, 9.9.2009 9:30:22)
Odpovědět
takže problémem zůstává, jestli svatbu pořádali v kostele z důvodu atraktivity, nebo z důvodu své víry, to celkem souhlasím.

Otázka rozporu s desaterem, myslíte, že člověk musí za každou cenu dodržovat desatero, aby byl uznán okolím za věřícího člověka? Podle vás není možné, aby třeba prostitutka věřila v boha? A aby případně vyžadovala svatbu v kostele?
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Viktor N., 9.9.2009 11:56:08)
Odpovědět
No, v případě, že člověk poruší desatero, jedná se o těžký hřích (a je zcela jedno, jestli je protestant či katolík). Pokud byla svatba v katolickém kostele a byla se vším všudy (tedy nikoliv jen pouhý obřad), pak musela předcházet zpověď a pokud uvedli u zpovědi i porušení desatera (což účast v pornoprůmyslu rozhodně je), pak součástí rozhřešení je závazek, že už v tom nebudou pokračovat (pokud zamlčeli, nejednalo se o platnou zpověď). Pokud toto zadostiučinění přijali s tím záměrem, že svůj životní styl a povolání nezmění (což je u těchto lidí vysoce pravděpodobné), pak se dopustili dalšího těžkého hříchu, kterým je svatokrádež.
Jinak před svatebním obřadem musí prohlásit, že (stručně řečeno) není žádná překážka, kterou ale je i předchozí sňatek. Podle církevního práva je i světský sňatek (za určitých okolností) uznáván jako právoplatný a proto nelze absolvovat druhou svatbu jako církevní. Nevím, jak to bylo v tomto konkrétním případě, ale dá se předpokládat, že i zde došlo k porušení tohoto kodexu, přičemž nejsem natolik vzdělán (v církevním právu), abych mohl předjímat důsledky porušení kodexu (který byl zjevně porušen oběma stranami — jak dotyčnou dvojcí, tak i sezdávajícím)…
Jinak ano, dá se říci, že desatero je skutečně primárním a nedílným základem křesťanské víry. Pokud je prostitutka věřící, pak dochází k zásadnímu rozporu, který je vzájemně neslučitelný, nemyslíte? Věřící člověk by měl vyznávat poněkud odlišné hodnoty, než které vedou člověka k prostituci (co jiného je i pornografie?). Pokud ne, nejedná se o upřímnou víru, ale jen přetvářku. Navíc podotýkám, že chlubit se někde okázale vírou pokládám naopak za (fanatický) tyátr, ale to už je jen můj soukromý názor…
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Jiří Zahrádka, 9.9.2009 10:47:14)
Odpovědět
Ad Súdánka – samozřejmě, já respektuji, že v zemích s odlišnou tradicí mají jiný morální systém a je logické (a podle mě legitimní), aby byly uplatňovány tresty v souladu s jeich systémem, nikoli v souladu s naším systémem. Otázkou snad jen může být svoboda pro jejich rozhodnutí být či nebýt členem dané náboženské komunity, ale to je na jinou diskusi.

Druhý problém – tam si myslím, že si trochu nerozumíme právě z důvodu Vaši neznalosti některých náboženských zásad. Katolíci vnímají svatbu jako tzv. svátost – pro její platnost je tedy potřebné splnit určité podmínky. Jinak se jedná stejně o neplatný akt. Zcela tedy chápu, že jsou-li ti dva věřící, chtějí mít nějakou „dohodu s Bohem.“ A mají plnou svobodu si ji jakkoli uspořádat a zorganizovat. Jestliže se ale vybrali konkrétně katolický kostel a chtěli mít katolický obřad, pak mi opět připadá nekonzistentní, když přitom jsou v rozporu s katolickou církví. Plně chápu, že v rozporu s katolickou církví jsou třeba protestanti, a proto nemají katolické svatby v katolických kostelech. Ale myslím, že – jak jste to již rozebrali níže – v tomto případě jde asi opravdu spíše jen o snahu mít načinčanou svatbu v kostele, jak z hollywoodského filmu.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(jeje, 9.9.2009 11:55:21)
Odpovědět
U nás je možné si vybrat, zda budeš členem katolické církve či ne. Zda budeš dodržovat požadavky katolické víry, či ne.
Ona Súdánka na výběr nikdy neměla. Narodila se jako muslimka a za odpadlictví je smrt
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(seoh, 11.9.2009 6:52:44)
Odpovědět
jak dlouho si můžeme vybrat, jestli budeme členy katolické církve nebo ne? Posledních 50 let?
Máte nějakou předtavu o svobodě tohoto výběru za Habsburků, kteří nás násilně pokatoličťovali, případně dříve?
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Petr, 8.9.2009 7:50:43)
Odpovědět
Zdař Bůh . Je velice hezké, že dostanou zastání od svých názorově a morálně blízkých tito ....
Zastánci by se dali nazvat ultraantikatolickými revolucionáři, na kterých musí stát nová Evropa.
Krásné produkty nových vzdělávacích metod.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Daniel Makay, 8.9.2009 8:01:51)
Odpovědět
Výborný článek. Ač nejsem katolík je mi velmi blízký, protože v protestantském prostředí se podobné excesy dějí čím dál častěji a ještě brutálněji. Když si vzpomenu na svatbu zvrhlých evangelikálních duchovních či sňatky homosexuálních sodomitů v evangelikální církvi, tak se mi chce zvracet.
Vidím Ježíše s bičem jak vyhání ty psy z chrámu božího, tak na ně, na tu bandu sodomistických pohanů , pseudopastorů - farářů co je v té špíně podporují.
Jednou se ti antikristi budou divit až budou stát před Hospodinem.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Aleš, 9.9.2009 0:15:02)
Odpovědět
Neustále se zaklínáte svým jediným správným křesťanstvím, ale evangelium se Vám smrsklo jen na zákazy a odsudky, oháníte se Kristem, ale dusíte se přitom vlastní žlučí. Ze všeho nejvíc připomínáte farizeje, kterým byla nařízení a pravidla také více než cokoli na světě, dokonce více než lidský život. Pokud vím, nebyl s nimi Kristus zrovna zadobře a proti jejich legalismu stavěl mírnost, lásku k bližnímu a odpuštění. Nevím, který Billy Graham Vám to nalil do hlavy, ale každopávně svým vystupováním prokazujete křesťanství medvědí službu.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Daniel Makay, 9.9.2009 8:14:58)
Odpovědět
Váš problém je to, že Písmo Svaté neznáte. Vycházíte z jakýchsi vašich představ o křesťanství jež ve vás zformovalo množství bludů jež vám do hlavy natlačila tahle ujetá pohanská společnost vedená sodomity. Pokud se týče farizejství, čili pokrytectví, tak se jedná o to, že oni kázali mravnost a sami ji nečinili. Je zajímavé jak mne dobře znáte, že mne obviňujete. Nějak o sobě nevím, že bych provozoval sodomii a kritizoval bych takové jednání, nevím asi mne znáte lépe. A co se týče sodomitů, ti byli po napomenutí vykazováni z církve a bylo doporučováno věřícím aby je ani nezdravili. Nepište o něčem čemu nerozumíte.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Aleš, 9.9.2009 14:54:56)
Odpovědět
Příště si napočítejte alespoň do dvaceti, než mi začnete psát odpověď, ve svém zápalu melete páté přes deváté.
Já čtu Písmo často, ale mám před ním příliš pokory než abych tady vyřvával, jak vím vše nejlíp a jak je mi vše jasné. Když Vás přirovnávám k farizejům, myslím to v tom smyslu, že vytrhnete z Písma několik pravidel a těmi pak kolem sebe tlučete hlava nehlava, oni byli podobně přesvědčeni o své neomylnosti a své odpůrce neváhali likvidovat třeba i silou.
Odsuzovat a poučovat umíte dobře, evangelijních principů jakými jsou láska k bližnímu, odpuštění a pokora se u Vás však stále nemohu dohledat.
Dejte si studenou sprchu a zamyslete se někdy nad pasážemi jako jsou tyto:

3. I přivedli k němu zákonníci a farizeové ženu v cizoložstvu popadenou, a postavivše ji v prostředku,
4. Řekli jemu: Mistře, tato žena jest postižena při skutku, když cizoložila.
5. A v zákoně Mojžíš přikázal nám takové kamenovati. Ty pak co pravíš?
6. A to řekli, pokoušejíce ho, aby jej mohli obžalovati. Ježíš pak skloniv se dolů, prstem psal na zemi.
7. A když se nepřestávali otazovati jeho, zdvihl se a řekl jim: Kdo jest z vás bez hříchu, nejprv hoď na ni kamenem.
8. A opět schýliv se, psal na zemi.
9. A oni uslyševše to, a v svědomích svých obvinění byvše, jeden po druhém odcházeli, počavše od starších až do posledních. I zůstal tu Ježíš sám, a ta žena u prostřed stojeci.
10. A pozdvih se Ježíš, a žádného neviděv, než tu ženu, řekl jí: Ženo, kde jsou ti, kteříž na tebe žalovali? Žádný-li tě neodsoudil?
11. Kteráž řekla: Žádný, Pane. I řekl jí Ježíš: Aniž já tebe odsuzuji. Jdiž a nehřeš více.

21. Tedy přistoupiv k němu Petr, řekl: Pane, kolikrát zhřeší proti mně bratr můj, a odpustím jemu? Do sedmi-likrát?
22. I dí mu Ježíš: Nepravím tobě až do sedmikrát, ale až do sedmdesátikrát sedmkrát.

40. Blázni, zdaliž ten, kterýž učinil, což zevnitř jest, neučinil také i toho, což jest vnitř?
41. Ale však i z toho, což máte, dávejte almužnu, a aj, všecky věci vaše čisté budou.
42. Ale běda vám farizeům, že desátky dáváte z máty a z routy a ze všeliké byliny, ale opouštíte soud a lásku Boží. Tyto věci měli jste činiti, a oněch neopouštěti.

37. I řekl mu Ježíš: Milovati budeš Pána Boha svého z celého srdce svého, a ze vší duše své, a ze vší mysli své.
38. To jest přední a veliké přikázaní.
39. Druhé pak jest podobné tomu: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Daniel Makay, 9.9.2009 16:35:51)
Odpovědět
Vážený pane. Písma které jste mi napsal jsou o tom, že farizeové byli pokrytci, kteří kázali něco co sami nedodržovali, již jsem vám to psal jednou. Jestli si křesťanskou lásku představujete tak, že v církvi bude tolerována kdejaká sodomie a smilstvo či falešné doktríny jako islám, tak se hluboce mýlíte. Jak jsem již psal, lidé kteří něco takového provozovali v prvotní církvi s ní byli vyobcováni. Protože svévolná sodomie je hříchem k smrti. Vaše představa křesťanské lásky jaksi nekoresponduje s Písmem Svatým ani se skutky Kristovými ani Apoštolů. Kázání o hříchu je stěžejním učením v křesťanství. Co se týče sodomitů či bludařů je jim církev otevřená jen do té míry, pokud se své lži chtějí zbavit. Pokud ovšem chtějí dál provozovat sodomii či kázat bludy a zároveň být členy církve, jediné možné řešení je vyobcování z církve, protože je tu nebezpečí, že se tímhle pohanským morem nakazí celá církev. Co se týče pomoci sodomitům ano, pokud o to stojí a vzdají se té ďábelské špíny. Já osobně se za tyto lidi modlím každý den, aby byli vysvobozeni z tohohle prokletí a pochopili pravdu. Myslím, že v tomto směru dělám maximum. Samozřejmě pokud se na mne obrátí s žádostí radu jak s tou špínou zatočit, jsem jim otevřený v souladu s Písmem Svatým pomoci. Stejně tak jsem ochoten diskutovat s bludaři. Možná jsme teď pochopili.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Aleš, 9.9.2009 22:01:20)
Odpovědět
Já Vás chápu od začátku až moc dobře, proto se s Vámi také pouštím do polemiky. Ty úryvky z Písma jsem nevybral kvůli farizejům (o nich mě opravdu nemusíte poučovat a pokud jsem na ně ve spojitosti s Vámi poukázal, bylo to proto, že Vy stejně jako oni upřednostňujete formu před obsahem), chtěl jsem Vám demonstrovat, jak neevangelické je Vaše vyřvávání odsudků napravo i nalevo. Ježíš cizoložnici nesoudil, odeslal ji jen s laskavým doporučením a učedníka poučil, že odpouštět má bližnímu stále znovu a znovu. Jak se chováte Vy? Znáte jen zlobu, pohrdání, odsudky, urážky a výzvy k násilí.
Snažíte poukazovat na nějakou církevní kázeň, ve své církvi si dodržujte pravidla jaká chcete, ale nevyžadujte je po ostatních. Bůh stvořil lidi svobodné, ale Vy se se svým diletantsko-úderným výkladem jeho zvěsti stavíte do role soudce a vykonavatele jeho vůle zuroveň. Dějiny jsou plné takových vizionářů, kteří byli přesvědčeni, že právě oni jediní znají Boží vůli, a tu se pak snažili šířit s klackem v ruce. Jak si můžete přečíst, byla to nakonec zkáza i pro ně samotné.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Daniel Makay, 10.9.2009 8:05:27)
Odpovědět
Vážený pane mám dost hluboký pocit, že pokrytec jste vy. Písmo si vykládáte opravdu podivně. Smilstvo je vždy odsouzenihodné, stejně jako homosexuální sodomie. Přečtěte si listy Římanům. Každá sodomie je vzpoura proti Hospodinu. Nevím z jaké jste církve, ale vyučují vás tam hlouposti. Proti sodomii má křesťan vystupovat nekompromisně stejně tak proti smilstvu či falešným náboženstvím. Já vím,že liberálnímu křesťánkovi jako jste vy se to nikdy nebude líbit, ale tak to prostě je. Nepleťte si křesťanskou lásku k bližnímu s nebiblickými kompromisy. A co se týče vašeho nařčení ze zákonictví a z toho, že upřednostňuji formu před obsahem tak mi budete muset vysvětlit, nějak to opravdu nechápu.To, že ze mě děláte novodobého inkvizitora není jaksi košer. Vaše vidění křesťanské lásky je falešné. Současní sodomité a smilníci nejsou případy, ženy u studny. Oni moc dobře vědí co je správné a co ne a přesto je jim to jedno. A nejen to, agresivně si prosazují toleranci od společnosti i od křesťanů a podobně jako vy se odvolávají na křesťanskou lásku pod kterou si představují to, že si mohou dělat co se jim zlíbí. Jenomže tak to prostě není. Tahle svatba je toho příkladem, tihle dva sodomiti nemají v kostele co pohledávat, krom toho, že budou klečet na podlaze a činit z toho svinstva pokání.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Aleš, 11.9.2009 1:34:54)
Odpovědět
V jednom máte pravdu, ve výkladu Písma se my dva opravdu neshodneme. Já čtu Evangelia jako spisy, které mají hledajícímu ukázat cestu k bohu a naplnit jej láskou k bližnímu, byť třeba nesouhlasí s jeho názory a konáním, naproti tomu pro Vás je celá Bible jen souborem příkazů a zákazů, které je třeba prosazovat bez jakýchkoli ohledů. V církvi je jistě třeba usilovat o dodržování Božího zákona (byť se to nikdy zcela nepovede), ani zde však není místo pro donucování silou, Vy byste nejraději sílu používal i pro ty co jsou mimo církev. Ježíš vyslal učedníky, aby hlásali evangelium a byli ostatním vzorem především svým vlastním životem, vy si však berete do ruky klacek. Aby bylo jasno, já nechci po žádném křesťanovi, aby dělal kompromisy proti své víře, zároveň však není jeho úkolem soudit, natož brát Boží spravedlnost do vlastních rukou.
Když před Ježíše přivedli usvědčenou čizoložnici, zabránil jejímu kamenování, přitom sám by mohl kámen hodit i podle vlastních slov, protože sám byl bez hříchu, proč to podle Vás neudělal?
Já pořádně nevím, kdo je tahle Aichmajerová, vím, že nafotila nějaké akty, (což z ní ještě rozhodně nedělá pornoherečku) ale pokud oba dostáli liturgickým požadavkům, nechápu proč by nemohli mít svatbu v kostele, koneckonců pokud jsou nehodni přijmout jakoukoli církevní svátost, přijímají jí ke své škodě a soud nad nimi vykoná někdo jiný než oddávající kněz nebo samozvanec jako Vy.
Snažíte se ohrazovat proti obvinění z pokrytectví, přitom jsou Vám ale jednotlivé věty svatější než Kristův příklad, oháníte se přikázáními a zákazy, ale nehledíte na to, k jakému způsobu života on své učedníky vedl. Pojem sodomita se Vám stal téměř parazitním slovem, dnes už pravděpodobně sám nejste schopen říct, co konkrétně se pod ním skrývá, označujete tak prostě všechny s jejichž morálkou a životem nesouhlasíte. Čtěte evangelia ale občas otevřete také slovník cizích slov, obojí Vám může velmi prospět.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Daniel Makay, 11.9.2009 8:22:54)
Odpovědět
Mám takový pocit, že z něčeho se snažíte vykroutit spíše vy. Už vidím Pána Ježíše jak požehná svatbě těm dvěma amorálním zrůdičkám, které bezostišně v honbě za mamonem przní morálku a i po té “křesťanské“ svatbě.(být vámi tak si jejich jména dám do vyhledavače a projdu si všechny stránky spojené s jejich jmény, budete jistě duchovně povznesen a osvěžen, to vám garantuji) Co se týče toho soudu. Každý křesťan má právo soudit jednání jakéhokoliv sodomity a má se proti takovému jednání veřejně stavět. Vaše zbabělost vám nedovoluje, aby jste byl vůbec něčeho takového schopen. A opět opakuji, vaše představa křesťanské lásky není nic jiného než pokrytecký kompromis se světskou špínou. Co se týče toho příkladu s kamenování té ženy, tak mi pořád něco nepodsouvejte, když už nevíte z které do které. Už jsem vám jednou psal, že vaše srovnání hříšné ženy, která hned reagovala a činila pokání se sodomity , kteří se křesťanství vysmívají a zneužívají, maskujíce se svatbami(bez pokání a nápravy) v kostelech je naprosto irelevantní. Na rozdíl od vás nepatřím mezi křesťánky s kterými si kdejaký pohan vytře zadek a ani se na to nechystám, přeji vám mnoho úspěchů ve vašem naivním rádoby křesťanském životě, hlupáčku. A s tím slovníkem cizích slov se neohánějte , mě nezajímá jak se na slovo sodomie dívají pohané. Biblicky lidé typu těch dvou „světců“ jsou sodomité protože dělají stejné věci za které Bůh zničil Sodomu.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Jahoda, 13.9.2009 1:23:57)
Odpovědět
četl jsem pozorně tuhle dizkuzi a ačkoli si vážím lidí jako jste Vy pane Aleš(tuším-li dobře jste vysokoškolský profesor)
musím dát za pravdu Daneili.
Já vysvětlím proč..jednou jsem byl u zpovědi a kněz mně při ní řekl,že nemůže dát rozhřešení lidem,kteří nečiní nic pro to,aby něco udělali pro svou nápravu.
Vzhledem k Vaší inteligenci si nedělám iluze,že ihned pochopíte co mám na mysli.
No a o tom to všechno také je.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Jahoda, 13.9.2009 1:23:58)
Odpovědět
četl jsem pozorně tuhle dizkuzi a ačkoli si vážím lidí jako jste Vy pane Aleš(tuším-li dobře jste vysokoškolský profesor)
musím dát za pravdu Daneili.
Já vysvětlím proč..jednou jsem byl u zpovědi a kněz mně při ní řekl,že nemůže dát rozhřešení lidem,kteří nečiní nic pro to,aby něco udělali pro svou nápravu.
Vzhledem k Vaší inteligenci si nedělám iluze,že ihned pochopíte co mám na mysli.
No a o tom to všechno také je.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Jahoda, 13.9.2009 1:47:48)
Odpovědět
čili jinak řečeno,ona nevěstka o které jste se zmínil byla předvedena před Krista a ten jí řekl,aby již nehřešila a odešla v pokoji.
Jinak řečeno, onen odchod v pokoji byl jasně podmíňen nehřešením a na tom se zakládal.
A pokud ona nevěstka již nehřešila pokoj,který ji Kristus dal přijala a pokud hřešila,pokoje se jí nedostalo.
Ona revoluční myšlenka Krista Živého Boha spočívá především v tom,že dává lidem svobodnou vůli a neřídí jejich životy nesvobodou a zákony,které nesmí porušit proto,že si to nepřeje Bůh,ale proto,že si to nepřejí oni a na základě své svobodné vůle se tyto Jeho zákony rozhodnou dodržovat.
A pokud je dodržují,odcházejí stejně jako ta prostitutka v pokoji a pokud je nedodržují jednou si budou sami soudcem a vynesou nad sebou rozsudek.
Bůh nemůže znásilnit svobodnou lidskou vůli,protože to by ho pak člověk nemiloval dobrovolně a to by nebyla láska,ale vědomé podřízení a protože Bůh je Láska touží po ní a ví,že tuto si nemůže vynutit podřízením svobodné vůle člověka.
Člověk musí sám,na základě svého svobodného rozhodnutí učinit rozhodnutí,zda se řídit Jeho zákony a příkázáníma ,a to o oněch sodomitech asi nelze říci,pokud budou i nadále po svadbě žít dosavadním životem.
Takže,abych to zhrnul...chodí k svaté zpovědi?
Chodí ke mši svaté?
Přijímají Tělo Páně?
Děláte to samé i Vy?
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Aleš, 13.9.2009 14:37:34)
Odpovědět
Proti tomu, co jste napsal nic nemám. Mě jde právě o to zachování svobody. Ježíš cizoložnici neodsoudil, dal jí šanci na nápravu a bylo pak už zcela na ní, aby se rozhodla. V tom také vidím úkol křesťanů, mají svědčit a ukazovat ostatním cestu, jejich úkolem rozhodně není hnát na cestu Páně ostatní karabáčem a stavět se na místo Boha tím, že budou ostatní soudit a vykonávat nad nimi "Boží" spravedlnost. Tím však zároveň nepopírám, že je třeba dodržovat určitá pravidla v církvi, církev by se bez nich rozpadla jako každé jiné společenství.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Aleš, 13.9.2009 15:20:27)
Odpovědět
Ona ta cizoložnice činila před Kristem pokání než jí propustil?? To máte patrně nějaké jiné Písmo! Ona dostala možnost nápravy, to je rozdíl. Kdyby bylo po Vašem, začal by nad ní vykřikovat něco o sodomitech a bylo by po ní.
Mluvíte o dotyčných jednou jako o sodomitech, podruhé jako o zdůdičkách, ale znáte okolnosti toho dění, nebo je Vaše potřeba odsuzovat silnější než cokoli jiného? Z jakého titulu byste jim odmítal svátost? Snad proto, že žijí v hříchu? To by jí pak nemohl obdržet nikdo, protože všichni jsme hříšní drahý Danieli, Vaším hříchem je třeba pýcha, kterou tady předvádíte.
Ohánět se mohu nejen slovníkem cizích slov ale nakonec i Písmem, nebo mi snad můžete ukázat místo, kde by byla Sodoma zmiňována např. společně s homosexualitou? Podle Ez 16,49 spočívaly hříchy Sodomy v pýše, sytosti chleba a sebejistém klidu, dle Vaší definice by tedy sodomita měl být spíše ten, kdo má tyto vlastnosti. Také by mě zajímalo, jestli stejně horlivě odsuzujete i další jednání, které Písmo zakazuje, třeba půjčování peněz na úrok, nebo zda rozdáváte svůj majetek chudým.
Ze všeho nejvíc z Vás mám pocit, že Vám víra slouží jen k tomu, abyste se mohl cítit lepší než ostatní, Písmo ani pořádně neznáte, s o to větší radikalitou však chcete prosazovat těch několik bojovných zásad o kterých jste si někde přečetl nebo Vám je někdo nalil do hlavy. Sloužíte tak více svému egu nebo Bohu?
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Daniel Makay, 13.9.2009 16:50:00)
Odpovědět
Možná, že moje odpovědi ve vás vzbuzují dojem pýchy. Konec konců i Ježíše považovali náboženští lidé tehdejší doby za arogantního. Protože vás neznám, mi ani na vašem názoru na mne vůbec nezáleží.Kritiku zásadně přijímám jen od lidí, které osobně znám a záleží mi co si o mě myslí. Písmo říká, že mnoho lidí před příchodem Krista budou mít sice vnější tvář zbožnosti , ale budou postrádat Boží moc. Možná by stálo za to se nad tímto Písmem zamyslet. Já rozumím vašim humanistickým pohnutkám a uznávám, že jsem se nechal trochu unést emocemi při téhle diskusi, ale jednoznačně stojím na straně Michala. Vy zpochybňujete tento článek ze strany jakýchsi vašich humanistických, subjektivních premis, já se snažím argumentovat Písmem. Co se týče Sodomy, je všeobecně známo, že homosexualita tam byla naprosto běžná. Když si pozorně přečtete příběh Lota, tak byl vyzýván k tomu, aby své hosty vydal homosexuálům, aby si s nimi "užili". On jim nabízel ze zbabělosti raději svoji dceru. Nakonec vyšlo najevo, že hosté jsou andělé a ti si to s těmi sodomity vyřídli.
Co se týče té ženy u studny. Záměrně zavádíte diskusi tam kam potřebujete. Já vám opět sděluji, že srovnání těch dvou v kostele se beroucích sodomitů a ženy u studny je irelevantní. Ježíš té ženě jasně řekl, když uvěřila že je Mesiáš, aby nehřešila. Z textu vyplývá, že ta ženy byla z Ježíše nadšená a všem které znala o něm šla zvěstovat. Z toho vyplívá, že se obrátila na správnou cestu. Kdyby tomu tak nebylo, tak by nijak nereagovala. Já sice rozumím tomu, že jsme všichni hříšníci a mnohé hříchy se v našich životech mohou nějakou dobu i po duchovním boji opakovat, ale to nemá co dočinění s pokáním. Ti dva svatebčané se Církvi doslova vysmívají svým životem a tím z čeho profitují. Nerozumím tomu vašemu srovnání o někom silnějším(nevím v čem jsou silnější) a narážku na okolnosti. Jestliže tito lidé tak brutálním způsobem veřejně demoralizují každého kdo přijde do styku s jejich produkty „podnikání“, měli by před křesťanskou svatbou veřejně činit pokaní s tím, že se vzdávají takového způsobu obživy. Pak by bylo po nějakém čase možné, aby se oddali v kostele. Proti takovému jednání bych nic neměl. Vy asi nechápete hloubku a rozsah hříchu, který ti sodomité šíří.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(I., 8.9.2009 13:09:01)
Odpovědět
Církev se chová jako děvka,jde s každým !!!
Kdo jí uvěří ???
Kdo uvěří,že jestvuje Bůh ???
I.
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Jiří Zahrádka, 8.9.2009 17:46:29)
Odpovědět
Za prvé, existence Boha není závislá na existenci církve ani mravních kvalitách jejích členů. Na mě lidé z církve také nepůsobí příliš důvěryhodně, jako profíci, kteří mají neprůstřelné argumenty. Existence boží je podle mé zkušenosti dedukovatelná čistou logikou, bez "použití" bible či jakéhokoli jiného písma konkrétního náboženského kultu.

Za druhé, nemyslím, že by církev šla s každým. Jistě, jsou tady někteří moderní, eurofilní mediální kněží, kteří ve mně samotném také probouzejí pohoršení. Ale celkově se církev myslím snaží v rámci přirozených změn v myšlení lidí a pohledech na různé problémy držet svou pozici.
no, to je teda humus..
Dobře břitce napsáno.
Díky Michale!
Re: Pornosvatba v kostele a kanonizace potratáře
(Vladko, 10.9.2009 0:00:08)
Odpovědět
Tak jsem náhodou zabloudil na tyhle stránky a musím s obdivem říct: No, vy jste teda pěkná banda deviantů. To se hned tak nevidí.
Nejasnosti v článku
(Václ@v Š. David, 13.9.2009 14:49:28)
Odpovědět
Byl Decastelo v minulosti ženatý církevně? Pokud pouze občansky, a rozvedl se, církevnímu sňatku by nic bránit nemělo.

Kde bere pan Semín, kterého si vážím, jistotu, že Eva Aichmaierová chce v práci pornoherečky pokračovat? Pokud vím, naopak už pár let za peníze před kamerou nesouloží.

Co se týče přítomnosti bývalé milenky nevěsty, taky jsem žil se svobodnou matkou, která měla lesbickou zkušenost, a taky by mi nevadila její přítomnost na svatbě.

Tak jako tak, sňatek nebyl v pořádku, min. v takových věcech, jako "šaty" nevěsty nebo přítomnost psa před oltářem.
Re: Nejasnosti v článku
(Viktor N., 13.9.2009 22:21:13)
Odpovědět
obávám se, že nemáte tak úplně pravdu v prvním bodě. Pokud byl ženatý jen úředně, i to má za určitých okolností pro církev statut nerozdělitelného manželství. Církevní právo není tak jednoduché, jak by se dalo možná předpokládat a vychází z toho, že svátost manželství je něco, co si dva lidé udělují v podstatě sami a kněz jim při tom jen asistuje. Pokud ten chlap byl dříve sezdán jen světsky, ale byly při tom splněny určité podmínky (na obou stranách), je i toto manželství bráno za nerozdělitelné…