reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Mladá pravice proti neonacismu a Britským listům

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 28.11.2005 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Minulý týden (27.11.) bylo naše občanské sdružení Mladá pravice obviněno levicovými Britskými listy z toho, že údajně „i přes názorové rozpory kooperuje s tuzemskými neonacisty“. Své obvinění redaktoři Britských listů opírají o článek nazvaný „Mladá pravice, sionistická pravice“ který je dostupný na obskurních webových stránkách Národního odporu. Autor článku, podepsaný jako „Honza K.“ (už to je samo o sobě poněkud zvláštní) kritizuje Mladou pravici za pozitivní postoj k izraelskému státu, nicméně hovoří o tom, že byl přítomen na dvou akcích MP (demonstrace proti komunismu na Letné), přičemž na jedné z nich krátce mluvil s někým z vedení našeho sdružení. Dotyčný člověk z MP mu měl říci, že mu přítomnost neonacistů na protikomunistické akci nevadí, pokud se tito veřejně neprojevují. Poněvadž v celém článku se objevuje několik zásadních tvrzení, budu na ně reagovat postupně bod po bodu.

K prvnímu tvrzení, zmíněnému již výše mohu sdělit následující – Osobně jsem na letenské akci přítomen nebyl, ovšem celé vedení MP velmi dobře znám. Vyptával jsem se tedy, kdo z mých kolegů s neonacistou mluvil a co mu vlastně pověděl. Všichni členové vedení i výkonného výboru (dále jen VV) však možnost konání takového dialogu důrazně odmítli. Velmi pochybuji o tom, že by mi tito dlouholetí kamarádi a konzervativní gentlemani lhali. Nevím, s kým „Honza K.“ rozmlouval, ale rozhodně ne s někým z řídících orgánů MP.

Autor „Honza K.“ prohlašuje, že naše články proti neonacismu jsou prý pózou, přičemž neuvádí, jak k tomuto zjištění došel. Za celou Mladou pravici čestně prohlašuji, že něco takového je nehorázná lež. Nacionální socialismus jsme vždy vnímali jako nevlastenecký směr, popírající občanské svobody a tradiční morální hodnoty. Mladá pravice navázala v minulosti několik kontaktů s českými válečnými veterány a odbojáři, já sám pocházím z rodiny s odbojovou minulostí. Můj dědeček se jakožto předmnichovský československý důstojník zapojil do domácího odboje. Představa o toleranci Mladé pravice k nacismu je naprosto absurdní. Komunismus a nacismus vnímáme jako dvojčata, která se pouze nemají ráda.

Redaktor či přispěvatel neonacistických stránek také odkazuje na jakýsi článek, v němž se údajně MP zastává nějaké rasistické kapely. Po dlouhém pátrání se mi ho skutečně podařilo nalézt a „Honzovi K.“ bych doporučil neplést si stránky. Šlo o článek převzatý ze serveru Zvědavec serverem Eportal.cz Na činnost eportalu však nemají členové MP žádný vliv. My spravujeme web Euportal.cz (předseda MP, Lukáš Petřík, je jeho šéfredaktorem) druhý náš člen je pak šéfredaktorem Eurabie. Faktem je, že čas od času Eportal přebírá naše články a že s některými lidmi okolo tohoto webu nás pojí kamarádské vztahy. Inkriminovaný článek měl navíc čtenářům ukázat jak „verbuje“ česká tajná služba spolupracovníky, nikoliv podpořit neonacisty. U „Honzy K.“ se tak nejspíš přání stalo otcem myšlenky.

Dalším naprostým nesmyslem je pak tvrzení, že by MP někdy poslala neonacistům jakoukoliv pozvánku na akci. Tím jsem si stoprocentně jist.

Tolik tedy k samotnému článku. Na tomto místě bych se však také rád zamyslel nad medializací celého problému. Její okolnosti totiž svádějí k nejedné spekulaci. Pominu-li fakt, že autor článku není pod svým výtvorem podepsán, nabízí se další sporný bod. Zmiňovaná demonstrace MP proti islámskému terorismu – na níž vlála neonacistou kritizovaná izraelská vlajka – proběhla již jedenáctého září tohoto roku. Proč se pak článek o ní objevuje teprve nyní, ani ne dva týdny po naší akci proti komunismu před sídlem KSČM (kde jsem, mimochodem, žádného neonacistu nezaznamenal)? Na samotnou existenci článku upozornil Britské listy jistý Václav Neckář. S největší pravděpodobností se jedná o matadora rozličných internetových debat, označujícího se nickem „V. Neckář jewnior“ Jde o osobu, která je již dlouhou dobu ostře vymezena proti Mladé pravici a proti konzervativcům vůbec. Nechci nic naznačovat, ale tyto skutečnosti zkrátka budí mé rozpaky. Redakce Britských listů, tvořená vesměs vyhraněně levicovými redaktory si samozřejmě nenechá příležitost ujít. Zejména pan Kotrba je svým rudým inkvizitorstvím vcelku proslulý.

Na závěr tedy prohlašuji, že Mladá pravice v žádném případě nepohlíží na nacismus tolerantně a rozhodně popírám, že by spolupracovala s Národním odporem či jinou neonacistickou organizací. Jsme pravicově konzervativní vlastenci, nikoliv kolektivisticky smýšlející nacionální socialisté, toužící po omezování občanských svobod či vytvoření jednotné „árijské Evropy“.

Nevíme zda jde o blouznění nějakého neonacisty, nebo cílenou kampaň proti MP, ovšem náš vztah k neonacismu byl je a bude vždy odmítavý, lze říci nepřátelský. Poznamenávám rovněž, že o účast neonacistů na našich akcích rozhodně nestojíme.

Marek Skřipský
Člen VV Mladé pravice


Dodatek předsedy Mladé pravice:

Kolega z VV vyjádřil dobře názor MP, ale ještě bych pár věcí dodal. Nacismus a neonacismus je nám z duše odporný. Na zmíněných akcích jsem byl a dám ruku do ohně za to, že nikdo z členů MP nikdy s neonacisty o nějaké spolupráci týkající se demonstrací nemluvil. Nevím, koho napadlo, že bychom spolupracovali s někým, kdo by chtěl vyhladit část našeho členstva (jeden z našich členů se zúčastnil akce proti popíračům holocaustu viz http://www.euportal.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=471). Bohužel není možné zabránit tomu, aby se někteří idioté z neonacistické scény objevili na naší veřejné akci. Bůhví, kdo stojí za tímto útokem, ale nedivil bych se tomu, kdyby kryptokomunistická ultralevice z Britských listů a neonacistická ultralevice z Národního odporu spolu spolupracovala proti prožidovské Mladé pravici. Odpor všech krajních levičáků vůči státu Izrael od nacistů po komunisty a anarchisty je dostatečně znám…

Lukáš Petřík
Předseda Mladé pravice

reklama
1856 čtenářů | 6 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Václav Neckář jewnior
(Lex, 28.11.2005 9:21:23)
Odpovědět
Ten mladík byl identifikován již v minulosti jako člen Československé anarchistické federace (ČSAF). Jeho cílem je vyprovokovávat roztržky a očerňovat všechny "nepřátele anarchistů" (tedy ty, které anarchisté za nepřátele považují - na Vašem postoji k nim nezáleží, to oni vedou třídní boj). Pro pana "Neckáře" jste stejní nepřátelé Vy, jako neonacisté, protože každý, kdo není ultralevičák je nepřítel. V prvním kole mi přijde nezdovřilé odhalovat tady skutečnou identitu pana "Neckáře". Snad se nad sebou zamyslí.
Jen bych zopakoval - jedná se o levicovou provokaci, kterou Britské listy rády pomohly zinscenovat. Kdo je trochu staršího data narození, tak si podobné provokace - překorucené citáty, podvržené články, dezinformace - pamatuje i z československého komunistického tisku.
Pravice a nacismus je jako oheň a voda.
(Saša, 28.11.2005 9:39:10)
Odpovědět
Nacismus je ryze levicová záležitost. Je to druh socialistického kolektivismu, opřený o nadvládu jedněch lidí nad druhými. Zatímco v leninském socialismu šlo o nadvládu dělníků nad rolníky a duševně pracujícími (přičemž podnikatelé byli vyhubeni), v hitlerovském socialismu šlo o nadvládu Němců nad indoevropany, přičemž semitští Židé měli být vyhubeni.
To vše je v příkrém rozporu s pravicovostí, která staví na individuální svobodě a na hodnotě odlišnosti jednotlivých lidských bytostí navzájem.
Naopak socialismus je vždy proti individuální svobodě a vždy nadřazuje kolektiv nad jednotlivce - ať už je to sociálismus nacionální, internacionální, reálný, ekologický, lidskotvářní, genderový... vždy jde o stejné svinstvo potlačování osobní svobody jednotlivce v zájmu kolektivu a jeho velké kolektivně sdílené ideje.
Rád bych uvedl na pravou míru pár věcí
(V.Neckář jewnior, 29.11.2005 2:04:17)
Odpovědět
1) Nejsem členem ČSAF a ani jsem nikdy neměl s touto organizací nic společného občas přispívám do diskusí na jejich webu ale tam chodí i pravičáci. Anarchismus považuji za utopii nicméně radikální levice hraje v současném diskursu pomerně užitečnou ulohu při "polidštování" neo-liberálního kapitalismu.
2) Nejsem ultralevičák i když kdysi jsem zastával názory které by se dali označit jako "trockistické" moje nynější politické názory oscilují někde mezi Zelenými a Demokratickou stranou v USA respektive libdem v UK.
3) Nepřispívám na Zvědavce jak tady kdosi uvádí a mám k tomuto webu řadu výhrad většina článků co tam vychází je v naprostém rozporu s mými názory nicméně názorová pluralita na tomto webu je přece jen větší než na eportalu a jeho odnožích.
4) Britské listy rozhodně nejsou kryptokomunistické a ultralevicové jak tvrdí pan Petřík otiskují i pravicové názory (což je u eportalu téměř vyloučeno aby otiskl něco z druhého břehu) např kritiku neokonzervativce Davida Horowitze na adresu americké levice nebo dokonce i články od jakéhosi pana Švece které tuším kandidoval do Senátu za Národní sjednocení (což je taková česká a méně uspěšná obdoba polské ultrakatolické Ligy polských rodin). Jan Čulík spolupracoval před rokem 89 s českým disentem.
5) Nejsem antiamerikanista nesouhlasím jen z některými aspekty americké zahranični a vnitřní politiky. Neměl jsem nic proti inavzi do Afghanistánu považoval jsem ji za logický důsledek 9/11. Nesouhlasím s okupací Iráku i když myšlenka šíření demokracie (btw: levicová neo-coni jsou ex-levičáci) na Střední východ je hezká jen je to utopie. Většina mých oblíbených autorů a i určitá část oblíbených filmů pochází z USA.
6) Nejsem antisemita uznávám právo Židů na vlastní stát. Jsem jen proti okupaci Gazy a West Bank což je v souladu s mnoha rezolucemi UN.
7) Konzervativní pravici považuji za legitimní součást politického spektra. Občas si od konzervativních autorů něco přečtu (naposled Průvodce inteligentního člověka po moderní kultuře od Scrutona) považuji potraty za amorální i když nejsem pro jejich zákaz. Jen mi připadá že konzervatismus ala Mladá pravice je ideologický primitivismus takový zrcadlový odraz stalinistických práčat z KSM. Když srovnávám třeba britský Spectator a Eportal je to jako rolls-royce a trabant :-))
Re: Mladá pravice proti neonacismu a Britským listům
(čtenář, 30.11.2005 1:09:10)
Odpovědět
Hele, a proč sem nedáte link na ten původní článek z BL...? Já ho hledal a nenašel, 27. 11. BL nevyšly...
Re: Mladá pravice proti neonacismu a Britským listům
(Bořivoj Horský, 2.12.2005 18:31:56)
Odpovědět
Je pravda, že MP není NO...ale pár styčných bodů tu je:1)stejně pokřivená, romantizující ideologie, čerpající z "klasické buržoazní" éry( cca pol.19.st.-2.svět. válka)-nacionalismus apod...2)vykřičený kapitalismus a frázovité a patetické obhajování formalistických "svobod"..3)homofobie 4) vulgární antikomunismus...to jen pro příklad..všechny složky samozřejmě tvoří ideologickou jednotu...Jak bylo řečeno MP nejsou neonacističtí,potetovaní svalnatí násilníci z řad lumpenproletariátu.., ale i přes jejich studentíkovský vzhled dobráckých buclatých tvářiček jsou si s nimi v lecčem tak podobní..inu takový ten náš,český,trošku zaprděný fašimus...
Re: Mladá pravice proti neonacismu a Britským listům
(Bořivoj Horský, 6.12.2005 11:14:41)
Odpovědět
4 Roman: Už sám sebe nudím, jak musím všem těm antikomunistům, uctívačům Mašínů a hlídacím psům demokracie neustále opakovat: Učebnice češtiny, kapitola měkké/tvrdé Y/I...ňebo čím méně inteligence, tím více demokracie..?