reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Skončila v Německu legrace ?

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 14.9.2009 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Někdy koncem července jsem dostal od kamaráda k narozeninám útlou knížku německého autora Petera Hahneho s názvem „Konec legrace“ a úderným podtitulem „Německo na kolenou ! A co my ?“ Po jejím přečtení jsem pak pochopil, proč se tato nepříliš rozsáhlá brožura stala u našich západních sousedů knižním bestsellerem.

Peter Hahne, vystudovaný teolog, zástupce ředitele celostátní televize ZDF, moderátor a publicista, totiž nastavuje dnešní německé společnosti nepříliš přívětivé, nicméně o to potřebnější zrcadlo. Čtenář, který je alespoň trochu vnímavý, navíc brzy pochopí, že Hahneho zobecněná kritika se v mnoha ohledech týká většiny zemí západního civilizačního okruhu.
 
Kniha vykresluje německou societu jako „zbabělou společnost kompromisů“ případně „společnost žijící pro zábavu“, kde čím dál tím méně záleží na nějakém objektivním morálním řádu, cíli, nebo smyslu existence. A tak přes veškerý lesk neonů a blikající světla se jedná o společnost z valné části nešťastnou, dezorientovanou a odcizenou v mezilidských vztazích.
To vše se dle autora odráží také v negativním promítnutí do těch oblastí, v nichž bylo vždy Německo vnímáno jako jedna z nejvyspělejších zemí vůbec – preciznost, vzdělanost, umění, kultura.
 
Pro českého čtenáře tak může být šokující, když Hahne naprosto bez sentimentu ukazuje, že německá pečlivost a kulturnost patří z velké části minulosti : „na jednu stranu slyšíme nářky, že je příliš málo míst pro výcvik. Na druhou stranu, právě podniky nemohou oblíbené učební obory obsadit. Z 2000 žadatelů na 60 míst u berlínské Volksbank v dubnu 2004 se jich na tuto práci hodilo jen 40…nedostatky ve výchově, ve všeobecném vzdělání, dokonce i v základních početních dovednostech, v psaní a čtení…Naprosté okno při pokusu o rozhovor na témata, která jsou součástí všeobecného vzdělání, nebo se vztahují k aktuálním událostem.“
Stejně překvapivě pak působí popis Berlína jako hlavního města simulantů, kde se ročně odehraje až šedesát tisíc zbytečných návštěv u lékaře. Obzvláště pikantní je, že většinu těchto marodů netvoří senioři, ale mladí lidé.
 
Na pozadí těchto (a dalších) skutečností si Hahne klade otázku, zda takový trend vůbec může německá kultura přežít. Jak dlouho ještě může vydržet kultura pruských ctností, precizní německé práce a mnoha velikánů kulturního i filozofického života, když není nic, co by ji rozvíjelo. Chce- li někdo navazovat na kulturní odkaz, potřebuje znát jeho kořeny. Jestliže však typickým produktem zábavní společnosti je „kolísavý jedinec bez kořenů“, jsou pak možnosti a šance pro budoucnost o poznání zúženy.
Hahne v této souvislosti zmiňuje ne zrovna veselou příhodu z návštěvy USA : „Náhodou jsem vyslechl rozhovor mladého amerického páru. Mladík se vrátil z cesty po Německu a užasle říkal : „Němci ztratili svou kulturu.“
Pro autora, který chápe společnost v „burkovském“ duchu, tedy jako věčnou smlouvu mrtvých, živých a dosud nenarozených je výsledek logický – ztráta kořenů přirozeně vede ke ztrátě životních cílů.
Doprovodné jevy jako feminismus, vymírání populace nebo hodnotový relativismus dodávají sebevražedné spirále ještě větší rychlost.
 
Rizika spojená s takto nepříznivým vývojem navíc znásobuje početná menšina muslimských imigrantů a jejich potomků, z velké části pohlížející na hostitelskou zemi s určitou mírou averze. Tato menšina ovšem disponuje něčím, co se z německé společnosti vytrácí – vizí, vírou a odhodláním. Hahne v tomto bodě bije na poplach a vyzývá k neústupnosti vůči snahám islamizovat veřejný život v Německu. Velmi výstižně rovněž glosuje činnost nové levice, která je k muslimským „emancipačním požadavkům“ chápavě vstřícná, ale ke křesťanství se staví odtažitě až nepřátelsky.
Ani argumentace tolerancí zde u Hahneho neobstojí : „Když prohlásíme, že všechny myšlenky jsou stejně hodnotné, pak lidem rychle začnou být lhostejné…Takové pojetí tolerance je ovšem blízké pouze povrchním lidem, pro něž je ztělesněným protikladem fanatismu…Společnost žijící pro zábavu se bojí střetu, neboť by to narušilo princip klidu a pocitu spokojenosti. Přesto je tento klid klamem.“
 
Kritika zábavní společnosti rozhodně neznamená kritiku zábavy jako takové. Právě naopak. Hahne si je vědom pozitivního významu zábavy a humoru jako něčeho co by nás mělo stále provázet životem. Problém však spatřuje tehdy, když se zábava – jejíž představa je navíc mnohdy vytvářena reklamními společnostmi - stane jediným smyslem snažení společnosti. A nakonec na to doplatí oba – zábava i společnost. Povinná zábava se pak podobá křečovitému, nezdravému smíchu, který člověk vydává jen proto, aby byl „cool“
Slovy Hahneho : „Člověk se samozřejmě potřebuje v životě bavit. Ale beze smyslu to není zábava, ani to nedává smysl.“
 
Hahne, který doporučuje návrat ke třem základním „prodejním artiklům Nového Zákona“, tedy víře, naději a lásce, zůstává optimistou. Věří ve zvrácení nepříznivého stavu a začíná mnohá zlepšení pozorovat ve svém okolí. Požadavek jistého šlápnutí na brzdu jde podle něj napříč generacemi i politickým spektrem, kde byl donedávna pouze doménou konzervativního křídla CDU/CSU.
Jako důkaz Hahne cituje z článku, otištěném v levicovém magazínu „Tempo“ : „ Říkali nám, že rodina je špatná…že rodina ničí osobnost. Lhali nám. Rodina je stále nejlepší ze všech způsobů života. Jen ona zprostředkovává lásku, štěstí a bezpečí. Alternativní způsoby života ztroskotaly…Zakládejte rodiny ! Nic nemluví proti a mnoho mluví pro…Ženy by zase měly zůstávat doma. Mít děti je mnohem vzrušující než 98 % všech zaměstnání. Vsadíte se ?“
Ne, toto vskutku není citace z konzervativního listu, nýbrž z  periodika blízkého sociální demokracii.
 
Pro návrat ke kořenům Hahne doporučuje obnovit „vlasteneckou sebeúctu“ hodnou svobodných a zodpovědných občanů Německa : „Nebudeme- li brát ohled na společnost a kořeny hodnot, jsou snahy o reformu neproveditelné.“
Autor knihy tak vyslovuje konzervativní postulát o nezbytné roli přediva přirozených vztahů a komunit. Pokud chce člověk vzít osud do vlastních rukou, musí vědět z čeho vzešel, odkud pochází, jaké má kořeny a kam chce dále směřovat .
 
„Budoucnost je původ“, takto nazval Hahne jednu z kapitol knihy, přičemž přirozeně vůbec nemyslel v biologicky rasové kategorii. „Otázky po našem původu, po našich kořenech, po naší identitě – to všechno jsou dnes klíčové otázky po budoucnosti. Ten, kdo se jimi dnes zabývá, není reakcionář, ale progresivista.“
 
Přestože osobně bych s těmito tvrzeními souhlasil, musím odmítnout Hahneho názor na skloubení národní a evropské identity v rámci Evropské unie. Hahne sice patří mezi kritiky EU a to zejména v hodnotové rovině, plošně však evropskou ideu neodmítá. Sám by byl spokojen s Evropskou unií postavenou na křesťanských hodnotách, kde by pod jednotícím prvkem společných politických, kulturních a ekonomických zájmů vedle sebe rovně existovaly také národní individuality.
Dle mého mínění je taková představa naprosto nereálná a zdá se, že v tomto ohledu se konzervativec Hahne chytil do pasti bytostně nekonzervativního konstruktivismu, přičemž opustil tradiční model mezivládní spolupráce.
 
I přes tuto výhradu však mohu všem zvídavým čtenářům „Konec legrace“ doporučit. Kromě jasně formulovaného sdělení, výborně složené kompozice a provokativně vyslovených podnětů k zamyšlení totiž nabízí i takový pohled na současné Německo, s nímž český čtenář nebývá běžně konfrontován.
 
A to není málo…
 
Peter Hahne : Konec legrace. Německo na kolenou ! A co my ?
 
Z originálu : Schluss mit lustig
 
Přeložil : Pavel Štička
 
Nakladatelství : Návrat domů
 
Rok vydání : 2007
 
Počet stran : 99
 

Obvyklá cena : 115 Kč

reklama
2837 čtenářů | 46 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Skončila v Německu legrace ?
(Daniel Makay, 14.9.2009 17:59:09)
Odpovědět
Bez vize hyne lid. Tak praví Boží Slovo. Falešné vyze zase vedou lid do pekel. Ten článek je trefný, ale nevystihuje podstatu problému. Je sice hezké volat po uznání rodin, konec konců i komunisti považovali rodinu za základ společnosti. Ale jde o mnohem více, jde o to co má člověk ve svém srdci na prvním místě. A jestli má člověk na prvním místě rodinu, není to zrovna ten pravý výchozí bod. Bible vyučuje, že člověk je v životě správně nasměrovaný jen tehdy, jestli má na prvním místě Ježíše Krista. Sám Ježíš o sobě s naprostou jistotou říká, že jedině on je ta jediná správná cesta, pravda i život. Žádné jiné náboženství, filozofie či životní styl nemůže nahradit Krista. Jedině společnost jedinců pevně se držících křesťanství je společností stojící na neochvějných základech. A jedině Konzervativní křesťanská politika dokáže formovat ušlechtilou společnost. Ta výše jmenovaná zábava je náhražka, která dočasně a destruktivně nahrazuje prázdné srdce člověka. I v české společnosti lze spatřovat, že konzumem oplzlé, vulgární, tupé, pohanské zábavy je společnost již přesycena.( k tomu lze bohužel dodat, že humor za bolševika, byl mnohdy daleko kultivovanější, než ten vulgární paskvil dnešní pohanské demokracie) A jaksi se mnoho lidí snad již jen směje z povinnosti. Co se týče Němců, z jejich národní povahy bohužel vyplývá jedno obrovské nebezpečí a to je to, že pokud se z této společnosti opět definitivně vytratí živé křesťanství, na pořadu dne bude opět ďábelský fašizmus, takže se máme na co těšit.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 14.9.2009 23:28:27)
Odpovědět
Tobě ty analfabete historie jenom připomínám, že fašismus vzniknul v Itálii a že Hitler nebyl Němec ale Rakušák, který zneužil nejschopnější a nejbojovnější národ světa pro realizaci svých ďábelských vizí.

Zneužil situace, kdy zbídačený německý lid 1. světovou válkou trpěl dále gigantickými reparacemi Francouzům a Britům a nabídnul naprosto zoufalím lidem práci a jídlo.

Půl světa se pak muselo spojit, aby se Němcecko podařilo zlomit.

20 roků po válce už bylo silnější ekonomikou než vítězná Británie nebo Sovětský svaz.


Je až komické, jak my, bezvýznamný a pravdu chabý národeček v centru EU se snažíme někoho ritizovat, poučovat a popř. mu radit. někoho kdo nás živí a jehož technologie nás vedou vpřed.

Jenom připomenu, že Němci tu mají např. škoda auto, EON, RWE, ovládají 80% tiskovin, Barumku a další a další.

V době, kdy Jegrmajstra se v česku prodává víc než Becherovky a Německo narozdíl od nás ekonomicky roste, zatímco my upadáme i s korunou a Klausem na hradě do stále větších sraček, se bát o Německou budoucnost je komická fraška hodná tohoto servru !

:-))
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Daniel Makay, 15.9.2009 8:43:49)
Odpovědět
No nějak nevím, jestli se druhá světová válka vedla primárně proti Rakousku či Německu, ale budu si to muset nastudovat nějak mi ušlo, že v koncentrácích mučili a upalovali vraždili a znásilňovali primárně Rakušáci. Takže se pokorně omlouvám za můj analfabetizmus.

Nějak mám asi bludnou představu o tom, že kdyby nebylo Německých nácků, tak by jsme nemuseli procházet protektorátem a následně komunizmem. Nějak mám asi bludnou představu o tom, že před válkou naše ekonomika patřila mezi 10 nejvyspělejších na světě a že z hlav Čechů a Moraváků vznikly četné světové patenty, vynikající strojírenské a textilní výrobky a že díky náckům jsme o ten prim přišli. Nějak mám asi bludnou představu o tom, že Němci platili za vyprovokovanou 1 světovou válku. Nějak mám bludnou představu o tom, že se nás Němci po dlouhou historii snažili ovládat a vnucovat nám svůj hnusný mateřský jazyk a zdevastovali české sebevědomí. Nějak mám bludnou představu o tom, že nejpočetnější návštěvníci českých bordelů jsou německá prasata. No, my analfabeti si takové bludné představy můžeme dovolit.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 15.9.2009 10:19:31)
Odpovědět
1/ ano fašismus opravdu vzniknul v Itálii, do Německa byl přenesen a jeho německá forma se jmenuje nacismus, nikoliv fašismus.

2/ Hitler byl národnosti Rakouské a ano, budeš se divit, ale většinu dozorců v lágrech netvořili Němci, ale rakušané a maďaři.
SS HUngaria a SS Hunyady, jednotyk Esteraich Korps Niede

Dále připomenu Slovenský klerofašistický stát, vč. s farářem Hlinkou, výkup slovenských židů do lágrů, provozovaný jako iniciativa samotných slováků, 1žid 1 říšská marka. Jejich komanda SS Edelweiss lovili české partyzány na Moravě.

3/ Mimo němců, ochotně budovali nacismus, Slováci, Maďaři a další.
Nato se nějak nevzpomíná co...



4/ Kdo že to může za zlomní našeho národního sebevědomí, Němci ??
Já jsem myslel že posera Beneš, lidé se bránit chtěli.. ten zbabělý vzor Rusa KLuase Pružinského.

5/ Za komunismus u nás že můžou Němci ??
Já jsem myslel že sověti, jejich tajné služby, následná okupace zase sověty.. ti nesou primární vinu i na naší ekonomické devastaci, morální devastaci a náboženském nihilismu.
Rusové, řekněme si to nahlas.


Podívej se kde je dneska Německo a kde jsme my ?
Sami jsme si vládly po revoluci a kam jsme to dotáhli po 19 letech ???

Klausovou privatizací, která nás totálně ožebračila a dorazila bylo nutné, aby zahraniční, zejména německý kapitál, postavil náš stát zase na nohy, v roce 1997 se nám totiž pod vedením toho ruského židovského KLUKa, zastavila ekonomika a 3 největší klíčové banky byly předluženy.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Gen. Gajda, 15.9.2009 14:13:14)
Odpovědět
Tak jak to s vámi je,¨"Cintale"?Provokujete nebo jste si opět nevzal Chocholouškem předepsané prášky?
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Peter, 16.9.2009 9:49:43)
Odpovědět
Údajný "klérofašistický štát" musel vzniknúť, lebo Hitler dal monsignorovi Tisovi na výber: buď vznikne alebo rozdelí územie medzi Nemcov (resp. Rakušákov), Poliakov a hlavne Maďarov.

Čo sa týka pátra Hlinku, ten zomrel už v roku 1938, takže obviňovať ho z nacizmu alebo z podpory vyvražďovania židov je nemiestne a scestné.
Prezident Tiso sa o transportoch židov do koncentrákov dozvedel až v roku 1942 a dal ich ihneď zastaviť. Sú známe mnohé prípady, ktorými pán prezident Tiso zachránil slovenských židov. Tí mu z vďačnosti postavili pamätník v Izraeli.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 17.9.2009 12:30:11)
Odpovědět
Jenom se z toho neyvkrucuj, zůčastnili jste se s Wehrmachtem invaze do SSSR, vaši essesmani z Edelweiss chytali české a ruské partyzány, potlačili jste společně s Němci SNP, komický název, protože jej provedli britové a rusi.
A aktivně jste se podíleli na holokaustu.
Tak Tiso to nevěděl, že se tisíce židů z celého slovenska transportují do lágrů ??
Ty seš ale k smíchu.

Můj děd byl nuceně nasazený v Linci, na nádraží kde makal dělali proliteckou ostrahu Slováci, sestřelovali spojenecká letadla.



Můžeš mě říct, co bylo na Slovenském štátu "údajně" klerofašistické ??


Sám Adolf Hitler, když četl seznam spojenců, jež se podílejí na operaci Barbarosa četl i Slovesko.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(orel, 15.9.2009 1:18:47)
Odpovědět
K ostatnímu se nebudu vyjadřovat, ale proč je současná demokracie "pohanská"? Nechtěl jste říct raději "ateistická" nebo něco podobného?
A přece něco dodám.
(orel, 16.9.2009 1:50:37)
Odpovědět
Jakkoli jsem věřící polyteista, tak by mě tyhle řeči neoslovovaly, ani kdyby je pronášel pohanský žrec. Jak to vidím já, je falešné se rozhodovat, zda jsou prvořadí bohové, rodina nebo třeba stát. V ideální rovině se totiž tyto tři principy navzájem prolínají a jsou neodmyslitelně spojené.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Jiří Zahrádka, 14.9.2009 18:24:54)
Odpovědět
Podle této recenze se mi zdá, že jde asi zase o jednu z knih, které mi mluví z duše. Tedy, až na tu eurointegraci. To je problém konzervoušů: jsme v menšině, a tak když kritizujeme jedno, intuitivně hledáme "druhé," abychom to druhé mohli chválit (nebo aspoň akceptovat), abychom nebyli proti všem, abychom sami před sebou nevypadali jako příliš extrémní, příliš radikální... Chyba. Máme mít sílu kritizovat vše, co si kritiku dle našeho nejlepšího svědomí zaslouží. A máme mít sílu přiznat si, že i věci, které jsou zdánlivě nezměnitelné, mohou být špatné, a tedy, měly by být kritizovatelné a kritizované.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(C4, 15.9.2009 0:48:46)
Odpovědět
Nemůže být lepší než Smrt ve středu od pana Hájka, který skutečnosti nejen popisuje ale i perfektně analyzuje. Euportál by měl zvážit vydání alespoň úryvků z této knihy, i když pologramotné eurodebily jako ten co exhibuje nad nad Vaším příspěvkem /Dan/to neovlivní. Ale pro normální čtenáře euportálu by to rozhodně nezanedbatelný přínos mělo, zejména brilantní argumentace.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 14.9.2009 23:15:09)
Odpovědět
Uff co k tomu říct....

Nedávno jsem četl, že kniha o vojácích SS ve vietnamu Ďábelská garda je 2. nejčtenější knihou amerických vojáků po bibli.


Osobně se nebojím o Germány, jejich kulturu ani jejich ekonomiku.

Ten pesimistický článek svědčí jenom o depresích pisatele ale nepopisuje skutečnost.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Maro Skřipský, 14.9.2009 23:28:55)
Odpovědět
Autor vše velmi pečlivě a přesvědčivě zdrojuje. není důvod mu nevěřit. Ďáblovu gardu jsem taky četl. No a ?
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 15.9.2009 8:39:10)
Odpovědět
No a... Nemíním glorifikovat nacismus, to v žádném případě, jenom jsem tím chtěl říct, že síla germánského národa se projevuje i 60 let po válce, jejich techniku a hrdinství v boji nyní doznává uznání neboť drtivá většina ess ve všech zbraních byli němci, letci, tankisté, ponorkáři atd.

Ikdyž bojovali za špatnou věc.

Německo coby fenomén podle mého názoru spíše posiluje a silně se emancipuje ve všech směrech.

Pokud někd tvrdí, že německá kultura je v úpadku, já coby neodoborník jenom připomenu:

Oktobr fest, největší slavnosti světa
Norimberský veletrh - největší Jarmark rukodělných prací světa
LOve parade nebo jak se to tedka jmenuje - největší taneční slavnosti světa
Berlinale - jeden z nejvýznamnějších světových filmových festivalů..
V německu je 8000 muzejí a 1200 koncertních sálů /to jsem si našel/

Kdo se dneska obejde bez námětů z ww2, Tarantino a další vždyť na Němcech kde kdo parazituje...
Ponorka, Pád 3. říše, Valkíra, Hanební paarchanti atd.


Pokud se nemýlím, papež je také Němec a nositel nobelovi ceny spisovatel Graf taktéž..


Jestli je tohle všechno úpadek Německa, pak tomu asi Nerozumím..
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Sunny, 15.9.2009 12:55:14)
Odpovědět
:-)Máte pravdu,Dane. Vážně tomu nerozumíte.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 15.9.2009 19:12:12)
Odpovědět
Hudba.. Sandra, Nena, Alphavile, Ramstein, Tokio Hotel, DJ Bobo.. ti všichni zpívají v Němčině a jsou úspěšní i mimo Německo.

Dále pak připomenu, největší knižní veletrh světa.. je opět v Německu, to svědčí o nekulturnosti národa ??

Z filmů jsem zapomněl ještě třeba na Rudý Baron.

Seriál Kobra 11, je komerčně nejúspěšnějším TV seriálem v Evropě za posledních 7 roků..



Kde by byl Holivůůd bez německých témat...
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Jiří Zahrádka, 16.9.2009 11:39:38)
Odpovědět
Tedy Dane, zaujal jste mě - poprvé pozitivně. 80. léta jsou má nejoblíbenější (holt je patrné, že jsme věkově blízko), Sandra byla pro mě ženská číslo 1. Škoda, že neumí vyzrávat s věkem...

Nicméně, Kobra 11, to je nechtěná parodie. Jednomu německému kamarádovi říkám: já Němce obdivuju ve všech průmyslech, v jejich píli a přesnosti, ale filmy a seriály - to je tragédie. Bodejť by nebyla Kobra úspěšná, když tu máme směrnici EU o "TV bez hranic" ha ha ha, která vyžaduje tuším 50 % podíl evropské produkce v televizích. Němci mají prachy na produkci, a mimochodem, právě např. v Kobře se těžce snaží o typický hollywoodský styl (napodobování je trapné...). Mimochodem, poslední roky je dost filmů z produkce "USA/SRN." Nemůžu za to, já tam tu německou zmršenost poznávám. Mohou tam být hollywoodské hvězdy, ale ta německá trapná křeč, tu prostě nepřekryje ani žádný hollywoodský frajírek. Německý podíl ten film prostě zmrší. Nevím, asi to většína lidí nevnímá, ale já jo a těžce trpim. BTW, je zajímavé, proč ty koprodukce v této kombinaci vznikají. Aby se Amíci lépe dostaly do EU televizí a trochu obešly tu eurosměrnici? Další příklad devastujícího účinku protitržní eurosměrnice...

A zdůrazňuji, u mně opravdu nejde o nějakou nenávist k Němcům. Já mám problém s EU, ne s Němci. Ti mi jsou některými prkvy svého naturelu naopak asi bližší, než Češi.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 17.9.2009 12:14:49)
Odpovědět
před 2. světovou válkou byl německý filmový průmysl vedle holivůůdu světovou špičkou..

Po válce už nikdy na tento trůn takto nenavázal, přesto si určitě pamatujete Derika nebo Místo činu ještě za komnčů.

Fenomenální byl určitě Vinetou a všechny jeho pokračování, paradoxně nejoblíbenější film divokého západu, který vyprodukovali němci s francouzema a ne amíci :-)

Co se té kobry 11 týká, možná to je s račka amerického typu, lae natočili ji němci a možná evropská direktiva ovlivnuje částečně sledovanost, určitě ale není Kobra jedinným seriálem tohoto typu, je jich zde i plno evropských a prostě už několik let vede, je našpici to se nedá popřít.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Sunny, 16.9.2009 12:03:44)
Odpovědět
Vy nechcete pochopit, že se tady nevymezujeme vůči Němcům, jejich kvalitám, jejich kultuře atd. Jde o to, že vy pletete hrušky s jabkama. Jako západní civilizace jdeme do kytek a nadšeně si u toho pohvizdujeme. Autor knížky to demonstruje na příkladu Německa, protože tam žije a denně kouká kolem sebe. Podobná kniha by se dala napsat o České republice, Anglii atd. Končíme... A málokdo si toho chce všímat.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Sunny, 16.9.2009 12:09:20)
Odpovědět
Jinak s vámi souhlasím, že Němci jsou dobří. Vždyť jejich tým skončil druhý ve WW2:-))) Ale s tím Tokio Hotel jste mě dostal - to je hrůza zkřížená se strachem.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Jiří Zahrádka, 16.9.2009 12:36:54)
Odpovědět
...a s blitim. To je fakt jen včas neztřískaná grupa úchylnejch spratků.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Josef, 15.9.2009 13:02:05)
Odpovědět
Ty germane Dane! Co kdybys nemektal a neurazel a tu knihu si precet a pak napsal svuj nazor na vyvoj spolecnosti v NSR! Zapadni civilizace jako takova je v ohrozeni a o tom pise vice autoru! To, ze mate nejvetsi pivni slavnosti na svete jeste neznamena, ze je vse v poradku. Kazdy vi, ze jsi v NSR toho zase moc tak nevybudoval a jenom se vytahujes a sproste urazis a urazkama nikoho nepresvedcis o svem nazoru i v pripadech kdyby byl spravny! Zapominas, ze CSR byla ctyricet let odriznuta od zapadnich technologii ostnatym dratem a nejen proti nemcum z NDR jsou Cizkove lepsi, ale i v porovnani s ostatnimi staty Nove Evropy jsme my Cesi jednicka!
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 15.9.2009 19:23:37)
Odpovědět
Pravdu nepřekřičíš, na Němce v ničem nemáme...

Ano, byly časy, kdy jsme se jim vyrovnali, to bylo před tím než nás bolševik a rusáci vysáli dozbla.


A tady se skrývá plno lidí, kteří by nás Rusákům chtěli vrátit..

P.S. NDR byl jedinný stát východní Evropy, který měl vyšší národní důchod nežli my, my jsme byli druzí a Slovinsko 3.

Dneska je HDP ve východním Německu vyšší než naše a Slovinské taky.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Josef, 16.9.2009 3:24:01)
Odpovědět
Umis dobre prekrucovat, nasel bys uplatneni i jako politik! Ten NDR zazrak se jmenoval Trabant a Wartburg a ja si pamatuji ze kazdou sobotu kolony Trabantu zamorily Severocesky kraj a co bylo k jidlu, tak enderaci skoupili! Po bananech jeli jak vopice. Ja mam zname v Bavorsku a ti tvrdi, ze od doby co padla zed tak se vse zdrazilo a uz se to do pohody pred sloucenim nevratilo a ze na dederony ze doplaci. Znama dela v pojistovne, kde byli enderaci na zauceni a byli tak vystresovany z normalni prace, ze jim snizili pracovni dobu na 7 hodin.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 16.9.2009 8:48:57)
Odpovědět
Seš typicky nevzdělaný američan, trouba co se ohání Trabanty a Wartburgy.

Upozorňuju tě, že bývalá NDR byla velmocí v chemickém a petrochemickém průmyslu, přední svatový výrobce polymerů.

Vyráběla špičkovou optiku mimo jinné i pro sovětské migy, ale nakupovali ji od těch trabantářů i američané !

Napřed si otom něco zjisti a já ti říkám demagogu a lháři, že hrubý národní důchod NDR na hlavu byl vyšší než československý.

Více čti a méně plkej, hloupý amíku.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 16.9.2009 8:53:49)
Odpovědět
jeden pan ti povídal .. jo a já ti řeknu realitu..
min týden jsem byl v Berlíně, v centru města presso kafee 0,8E
Vlakové nádraží, řízek hranolky 6,2E

A koupil jsem si tam mimo jin. krbová kamna, protože stojí o 20% méně nežli v česku a to všechno při mzdách, dle eurostat červenec 2009
4,5x vyšších nežli v česku.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Josef, 16.9.2009 11:12:21)
Odpovědět
Tak se jeste jednou do tech tabulek podivej, protoze ja si pamatuji, ze vsechny plany jsme prekracovali nad sto procent. jedine co je mozne, ze jsme tenkrat byli moc ve predu a schvalne jsme zpomalili, protoze strana a vlada mela v planu, ze do socializmu vsechny zeme RVHP vkroci najednou.
Ale ja vyuzil prvni prilezitosti uniknout a skamaradil se s revansistama, tak tehdy pivo stalo 80pf a v hospode 1DM a dali mi na hodinu 7,50DM. Co me tehdy desilo, jak byli ke me v praci pratelsti a i pivo mi stale davali az jsem se stydel. Nastoupil jsem 2 ledna a vyplata byla az 15 unora a je nemel tehdy ani na autobus. Ale do prace to bylo jenom asi 10 kilaku. Nejhorsi byl unor, kdyz napadl snih a ja byl prvni stopa. Za tu celou dobu jsem nepotkal ani jedineho Nemce, ktery by byl takovy vytaha jeko ty.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 17.9.2009 12:23:31)
Odpovědět
Já nejsu němec, jenom nemám rád když nevzdělanec mě poučuje ve věcech, které mě už 15 let živí.

Nevíš nic o ekonomické síle NDR a čssr a plácáš...

Mimochodem, Trabant coby elektromobil byl opět představen a bude se znovu vyrábět.

Divil by ses kolik existuje po Evropě trabant klubů, nejvíce v Německu a Británii a kolik lidí nato auto nedá dopustit.

To byl skutečný lidový vozík, ne jako dnešní VW.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Josef, 17.9.2009 13:07:58)
Odpovědět
Jestli jsi Nemec nevim, ale podle toho, jak nadavas Cechum a nenavidis mi spise pripominas sudetaky z prvni republiky.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 18.9.2009 9:02:37)
Odpovědět
Mýlíš se, já jenom prostě nejsem nacionalista, cítím se evropanem víc než moravanem, či čechem.

Tak jako většina čechů i já mám svoje předky z různých evropských zemí, tudíž podobně jako Klaus k Rusku, já mám zase úctu k Rakousku a Německu odkud pochází moje praprarodiče.


Sebekritkia k vlastnímu národu je myslím velmi zdravá cetsa, stejně jako nepěstování nacionální nnávisti k jin. národům.

Touhle cestou jde tento servr, je antigermanistický, proruský a proizraelský.

Mě nedělá problém kritizovat čecha, ani žida.. kritik židů je zde nazýván židobijcem, směšné.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(jj, 15.9.2009 4:53:14)
Odpovědět
Pro Němce byla WW2 vpodstatě výhrou - zbavili se odpadu všeho druhu(ovšem to platí i o Rusech a spol).
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Glosátor, 16.9.2009 2:12:06)
Odpovědět
Koho považujete za odpad? Velkorusy (tedy původní ruské obyvatelstvo, dnes k vidění v masových hrobech), Němce ochotné padnout za svou vlast (byť často nesouhlasili s politikou své země). V Rusku zbyli jen Tataři, potomci superbolševiků a pár dezertérů...a samozřejmě dožívající lidské trosky. V Německu zbyli komunisti, socialisti, katolíci a dezertéři. Ti dobří už padli, pane. Člověk morální, inteligentní, ochotný se obětovat skončil buď v koncentračním táboře nebo někde mezi Stalingradem a Berlínem.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(jj, 16.9.2009 19:47:31)
Odpovědět
Každá válka založená na masových odvodech do armády zbavuje společnost odpadu - Němci se takto zbavili jednak polodementů(protože odvody jsou aktivovány tzv.odspoda - tj.od nekvalifikovaných, s nedokončeným vzděláním ,vesnických imbecilů atd) a za druhé všelijakých maniaků(později dokonce z celé Evropy) kteří nalezli do Waffen SS. Stejně tak bolševici jako kanonenfuter použili všechnu spodinu která byla v SSSR k nalezení. Extrémně zajímavé je že reálný výsledek WW2 je v absolutním ideovém rozporu jak s nacismem tak s bolševismem. A to protože nacisté tvrdili že Němec je hodnotnější než příslušník jiného národa/rasy i když je to třeba úplný imbecil z SA( a přitom výsledkem WW2 byla právě likvidace spodiny německého národa a zkvalitnění národního genomu pomocí negativní eugeniky)a stejně tak bolševici tvrdili že jednají v zájmu dělníků a bezzemků - neboli té nejnižší spodiny a chátry a přitom právě tu nahnali skrze německé MG42 do masových hrobů. Jen je škoda že bolševici všechny ty muslim ské národy(jakožto kolaboranty s nacisty) odsunuli - měli z nich všech udělat trestné jednotky a tak je zlikvidovat během pár ofenziv a dnes by v tomto ohledu nebyl žádný problém s narůstající populací muslimů v Rusku.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Glosátor, 17.9.2009 3:02:15)
Odpovědět
Velmi svérázný názor...máte nějaký důvod si to myslet? V SSSR hnily veškeré elity v koncentračních táborech už před válkou (ne, Žukov nebyl žádný génius...byl jeden z posledních lidí, kdo v Rusku věděl, jak číst mapu). Odvody se konaly ve všech společenských vrstvách stejnoměrně, navíc se v Německu i SSSR z vlasteneckých důvodů hlásili zejména střední třídy/střední řídící kádry. Tedy elita vzdělanosti a ekonomiky. Také tendence k sebeobětování je mnohem vyšší u vzdělaných a zajištěných osob, které dokáží lépe odolat "pudu sebezáchovy".
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Jahoda, 18.9.2009 13:09:22)
Odpovědět
a jak muselo být oněm nadřazeným po genetické stránce nad lidí se považující germánským nacistům.když je hnala Rudá Armáda,čest její památce z jak ůzemí Ruska,tak i celé Evropy a drtila tu lůzu pod pásy tanků ?.
A takové ty řečičky o nějakých psychopatech,kteří se vetřeli do SS a tím se zkazila pověst a reputace té zločinecké organizace si nechte akorád tak do hospody k pívu ,ale ne sem na veřejný net a co potom ty stovky vesnic v Bělorusku,kdy byla celá vesnice nahnána do kostela a upálena,či postřílena?Těch vesnic bylo kolem 2000!
Zločiny SS na Ukrajině nepočítaje a jenom tak pro informaci v případě dozorců v koncentrácích se nejednalo o nějaké madary a rakušany,ale v drtivé většině o SS ,třeba před válkou jenom z nich a u koncentráků měla tato zločinecká organizace svoje kasárna.
SS byla hitlerovou elitní organizací,nanejvýše privilegovanou a oddanou v myšlenkách nacionálního socializmu a dostat se do SS bylo privilegium a nedostal se tam každý,takže ty řečičky a nějakých psychopatech ,kteří pověst SS kazí na základě válečných zločinů si nechte .
A v Rusku byla vyvolána tak strašná nenávist vůči nacistickým okupantům,že to byl především onen váma opovrhovaný vesnický buran a křupan,který hnal nacistickou elitu za nesmírných obětí svinským krokem až do Berlína.
At si každý říká co chce,ale já mám rudoarmějce za hrdiny a pokládám za svou čest jim jako muzikant každý 5 a 9 máj hrát u pomníků padlých a to i v dnešní době,která záměrně zamlčuje oběti slavné ,rudé armády,která zničila fašistickou bestii za obětí desítek milionů.
Čest památce rudé armády!
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Glosátor, 19.9.2009 13:13:44)
Odpovědět
Hmm, výborná reakce. Ten vesnický buran nebyl Rus, protože v té době už Rusové byli jen ženy a vězni. Fašistickou bestii porazila tatarská horda. Co je to za vítězství?
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Daniel Makay, 19.9.2009 9:45:55)
Odpovědět
Co ty jsi za cvoka, to je opravdu moc.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(jh, 15.9.2009 12:15:22)
Odpovědět
Přátelé, Dan má pravdu, Němci jsou a byli vyjímeční!
Ale je to jak s tou nejkrásnější květinou - lílií.
Pokud shnije, patří k nejodpornějším...

Hranice mezi zlem a dobrem je velice úzká
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 15.9.2009 19:19:50)
Odpovědět
řekl bych to jinak, jsou nesmírně urputní ve všem co dělají... i v tom zlém..


Každopádně, když se řekne Beckenbauer, Becker, Grafová, Schumacher... jsou to taky umělci...
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Daniel Makay, 16.9.2009 13:16:40)
Odpovědět
Nezlob se, ale jsi opravdu neuvěřitelný vůl, který opravdu nic nepochopil.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Dan, 17.9.2009 12:18:13)
Odpovědět
Pochopil jsem to jako debatu o německé kreativitě, úspěšnosti, o jejich schopnostech promítajících se do evropského a celosvětového dění, tedy kultury, sportu, vědy, poliotiky i ekonomiky...

Vypíchnul jsem tu kulturu a sport, teedx část.


Ty seš omezeec a samozřejmě tupě čumíš jenom 2 cm před sebe, tzn. téma náboženství a zarputilý konzervativní přístup k životu, ty tím prostě žiješ, seš fanatik, což ti tu mimo mě už řekla kopu jin. lidí.

Ale to že někdo nemá tvoje brýle, vůbec neznamená že je slabozraký...
Re: Skončila v Německu legrace ?
(RZ, 17.9.2009 16:22:46)
Odpovědět
Článek přesně odpovídá logické konzistenci demence. Jenže podobné senilní plky se u průměrného člověka objevují až tak kolem 60. roku jeho života, což tvému věku příliš neodpovídá. Ale třeba vaše rasa stárne rychleji, než bílá, nebo za to může chlast či fety...
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Maro Skřipský, 19.9.2009 10:53:03)
Odpovědět
Richarde, bež už do hajzlu.
Re: Skončila v Německu legrace ?
(RZ, 19.9.2009 18:58:06)
Odpovědět
Ty půjdeš do hajzlu, Marku.

Takovej xindl, jako je ta vaše organizace nebude kurvit pravici v ČR. Beztak už je na tom dost špatně bez Vás.

O co Vám vlastně jde? Jaké myšlenky hájíte?
Hlásíte se k sionismu, ale v hospodě hajlujete a zpíváte Horst Wessel Lied. Nemysli si, že Vás nemám nahrané:)))))

Urážíte homosexuály tím nejhorším způsobem, ale v soukromí je Vaším společným tématem onanie (abych byl spravedlivej, od Tebe jsem to nikdy neslyšel, jen soudruzi se o tom baví furt) :))))))

Nejdříve jste tvrdili, že všude na světě je zlo, jen CIA a Mossad, případně Vatikán a Bushova a Klausova domácnost, jsou dobro. Pak Klausův poskok vydal knížku, a všechno je jinak....

Bohužel, dokázali jste se, že Vaše "ideologie" není o ničem jiném, než o snaze zakrýt vlastní mindráky. Kožené bundy, odznaky, okázalé uctívání hrdinů, které by jste ovšem, ocitnout se v jejich době, udali na gestapu...
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Maro Skřipský, 25.9.2009 10:03:16)
Odpovědět
Nyní pojďme do reality :-)

1.Horst Wessel Lied ani neumím, tudíž ji nemohu zpívat

2. Nehajluju a nikdy jsem nehajloval

3. Bushe jsem sice vždy považoval za menší zlo než demokraty, ale nikdy jsem ho nevzýval, vždy mi byli blíže lidé typu Pata Buchanana.

Ostatní jsou úplné 3,41čoviny, na něž ani nemá smysl reagovat. ten sirup proti kašli už nepij :-)
Re: Skončila v Německu legrace ?
(Maro, 25.9.2009 17:26:19)
Odpovědět
3,14čoviny, samozřejmě. nějak mi to přeskočilo