reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt

Autor: Redakce | Publikováno: 19.10.2009 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

 

Milan ŠÍMA, moderátor
--------------------
Co říkáte na reakce obou politiků ve studiu?

Ladislav JAKL, tajemník prezidenta republiky
--------------------
Mně ty reakce byly přepojeny do telefonu teprve před několika minutami. Slyšel jsem především zajímavá slova pana Cyrila Svobody o expertízách, které vylučují nějaké problémy. Víte, expertízy prostě nejsou záruky. Expertízy nejsou garance. Je mnoho vážných důvodů k pochybnostem, že vstoupí-li Lisabonská smlouva v platnost, tak právě kvůli Listině práv Evropské unie bude možné, aby se jednotlivé subjekty domáhaly svých majetkových nároků mimo české právo a mimo české instituce. Tyto pochybnosti vůbec nejsou pouze nějakou hrou nebo nějakou noční soukromou můrou prezidenta republiky. Nevím, kam sahá paměť pana Cyrila Svobody, ale pokud sahá alespoň do února letošního roku, tak si vzpomene, že celá Poslanecká sněmovna téměř jednohlasně vyjádřila, Poslanecká sněmovna České republiky, našeho státu, pane předsedo, vyjádřila vážné pochybnosti právě na toto téma, že Lisabonskou smlouvu a listinou práv mohou být vážně dotčena majetková práva a vlastnická stabilita v České republice a toto usnesení připojili jako doprovodné usnesení k hlasování o Lisabonské smlouvě. To je zásadní postoj významné instituce celé České republiky, která má významné pochybnosti. Čili to není, že by tady stál jeden prezident sám.

Milan ŠÍMA, moderátor
--------------------
Pane tajemníku, můžu vás jenom přerušit?

Ladislav JAKL, tajemník prezidenta republiky
--------------------
Celý parlament téměř jednomyslně, jehož je mimochodem pan Cyril Svoboda členem, toto odhlasoval, akorát nevím, jestli si pamatuje ještě letošní únor. A pak bych dodal ještě jednu věc, víte, něco hovoří experti, jde o to také v jakém zájmu hovoří experti, kdo si je najímá, jakou mají motivaci, ale já myslím, že za všechny experty do této věci dneska úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt, když odsoudil požadavek prezidenta České republiky Václava Klause a odůvodnil to, že tímto požadavkem by byly, by byla narušena práva sudetských Němců. Já myslím, že k tomu není vůbec co dodat.

Milan ŠÍMA, moderátor
--------------------
Pane tajemníku, já se jenom zeptám, proč s tím pan prezident přichází až v tuto chvíli, proč s tím požadavkem už nepřišel, když se vyjednávalo o Lisabonské smlouvě?

Ladislav JAKL, tajemník prezidenta republiky
--------------------
Pan prezident měl v průběhu sjednávání této smlouvy velké množství připomínek a tato připomínka samozřejmě byla jednou z nich. Vláda o této připomínce velmi dobře věděla ...

Milan ŠÍMA, moderátor
--------------------
Pan Vondra tvrdí, že ne, jestli vás můžu přerušit, my jsme se před chvilkou ve vstupu, že nikdy ...

Ladislav JAKL, tajemník prezidenta republiky
--------------------
Já řeknu zase jiný zdroj, podívejte se na rozhovor premiéra, bývalého premiéra v tu dobu České republiky Topolánka ze 3. října letošního roku, kdy říká, že právě na toto téma na základě požadavků se snažili uhrát něco v poslední fázi nočního velmi zbrklého vyjednání Lisabonské smlouvy a říká: "Bohužel, bohužel na rozdíl od Poláků a na rozdíl od Britů my jsme neměli dost sil to prosadit." Pak se tedy ptám, to snad není možné, jak dost sil, vždyť o těchto věcech se, dokud ještě Lisabonská smlouva neplatí, nehlasuje, tady jsme my mohli naprosto jasně uplatnit své právo veto a tehdejší premiér říká: "Neměli jsme na to dost sil," a říká na to ještě jednu zajímavou věc, "a vláda také na to neměla mandát, protože její významný člen Strana zelených především ústy pana Bursíka a pana Schwarzenberga nechtěla, aby česká vláda tento požadavek při sjednávání Lisabonské smlouvy uplatňovala a proto ho nemáme."

Milan ŠÍMA, moderátor
--------------------
A, pane tajemníku, ještě poslední otázka, když Ústavní soud rozhodne, že Lisabonská smlouva je v souladu s ústavou a tedy zamítne stížnost senátorů ODS a pokud tedy bude přijat ten dodatek, přesně ještě nevíme, jak bude tedy formulován, který chce pan prezident, budete radit, radši nebudu se ptát, jak se zachová Václav Klaus, ale budete radit panu prezidentovi, aby v tu chvíli podepsal Lisabonskou smlouvu?

Ladislav JAKL, tajemník prezidenta republiky
--------------------
Já panu prezidentovi asi za žádných okolností bych neradil podepisovat tuto smlouvu, ale o můj názor ani tak v tuto chvíli nejde, já jenom zopakuji, že prezident republiky jasně definoval svou pozici, že bez přijetí takového dodatku, jaké má Polsko a Polsko dobře vědělo, proč si takovou věc vyjednává a není pravda, že by jeho občanům nic nehrozilo, jak říká pan Svoboda, dobře to věděli, takže bez podobného dodatku jako mají Poláci, prezident republiky Václav Klaus, není připraven Lisabonskou smlouvu ratifikovat.

Milan ŠÍMA, moderátor
--------------------
Já vám děkuji. Na shledanou.

Ladislav JAKL, tajemník prezidenta republiky
--------------------
Děkuji.
 
TV Prima 11. 10. 2009

reklama
3414 čtenářů | 13 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(Zay, 19.10.2009 13:30:35)
Odpovědět
Pane Jakle, on se stal pan Posselt německým kancléřem? Anebo alespoň bavorským ministerským předsedou? Proč Vás jeho stanoviska tak zajímají? Budete se zabývat prohlášením každého předsedy nějaké organizace v Evropě?
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(erth, 19.10.2009 14:42:55)
Odpovědět
Oni jsou vysídlenci a jejich potomci (včetně šlechty) dost silnou voličskou skupinou a vzhledem k tomu, že jde též o obrovské majetky, může existovat silná motivace z míst, kde by jste ji nepředpokládal. Právní mechanismus nutný k prolomení je připravován lisabonem, to je snad i z reakce Posselta zřejmé. ještě dodatek, vystoupení z unie je podvázané podmínkami nezávislými na reprezentaci státu, který to chce učinit, není možné je provést svobodně třeba na základě referenda, navíc se domnívám, že po lisabonu budou politické síly, které toto reprezentují, včetně státu jako celku sankcionovány včetně využití zvláštního nakládání (text smlouvy). Tento typ výpovědi smouvy dává k dispozici dostatek času, aby prolomený problém jakéhokoliv druhu naprosto nepřijatelný pro členský stát se mohl rozrůst do těžko odstranitelného stavu. Toto není vyvážená smlouva, která by eliminovala systémem brzd možný negativní vývoj. Konečně už pište lisabon s malým l, podvod se také nepíše s velkým.
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(Zay, 20.10.2009 14:39:52)
Odpovědět
No jo. Češi seberou majetek a domov třem milionům lidí a teď se jich dotkne už jenom to, že jim to někdo občas připomene. Jo, jo, špatné svědomí, to je těžká věc.
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(erth, 20.10.2009 19:47:43)
Odpovědět
Mohu soucítit s vysídlenými Němci a s pobitými na konci války, ale musím vidět také to, že pokud se otevřou poválečné smlouvy a BD, dojde k dalšímu bezpráví.
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(Mochar Zdeněk, 23.10.2009 17:00:09)
Odpovědět
Zapomínáte,že první museli opustit své domovy
češští lidé v r.1938 a 1939 aniž by si mohli
vzít sebou svůj majetek a ještě do nich ti sudetští spoluobčané stříleli.Oni přece zradili
svou vlast a to byla ČSR,takže když se proti ní provinili,museli za to nést odpovědnost.Tím
byl jejich odsun po válce tam,kam chtěli vždy
patřit.Postoj prezidenta je naprosto správný.V tomto s ním plně souhlasím.Budoucnost ukáže
kdo má pravdu.
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(erth, 20.10.2009 1:05:35)
Odpovědět
je jedna paralela s přistoupením na LS a případným vystoupením z LSEU, slib člověčenství neboli poddanství, který byl dědičný, nebránil sice účasti na moci (rychtáři, úředníci, radové), vyvázání bylo ovšem možné pouze za souhlasu pána.
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(Ludvík, 19.10.2009 11:40:14)
Odpovědět
Jak je to s tim Klausem? je homosexuál nebo ne?
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(zgr, 19.10.2009 12:44:01)
Odpovědět
a jak je to s tebou?
seš takovej čurák nebo to byl sarkasmus?
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(RomanH, 19.10.2009 17:01:44)
Odpovědět
Proc myslite, ze se to vylucuje?
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(C.Q.Lafayette, 19.10.2009 16:45:34)
Odpovědět
Hádal bych spíš to první...
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(lyda, 19.10.2009 11:07:39)
Odpovědět
Zajimalo by mne, když nedejbože bude LS schválena v současné podobě a benešovy dekrety budou prolomeny, jestli bude někdo souzen za vlastizradu. Pan Schwarncerberk asi ne, ten má vlastí několik. Dopadne to jako s lidmi odpovědnými za nacistické a komunistické zločiny. Náhodou se na ně přijde, až jim bude 8O let a více. Nic, než výsměch obětem.
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(Felix, 19.10.2009 9:37:19)
Odpovědět
Přečtěme si, co řekl český příznivec Neville Chamberlaina k "Benešovým" dekrtům: "(Roman Joch, 18.10.2009 15:05:32) Odpovědět
Lukáši, ... jinak v otázce Vašeho odporu proti Lisabonské smlouvě souhlasím s Benjaminem Kurasem: bičujete mrtvého koně." Appeasař Joch se tedy domnívá, že dekrty budou prolomeny a že Lisabon bude schválen. On sám, prorežimní analytik v oposici v rámci zákona, taky nikdy proti Lisabonu nevystoupil a zas tak jeho "dílo" neznám, abych mohl řící, zda někdy vystoupil proti sudetněmeckým restitucím.
Na vysvětlenou: Kurasův text, na nějž se Joch odvolává, je na adrese:
http://www.euportal.cz/Articles/216-benesovy-dekrety-sudetsti-nemci-a-mrskani-mrtvych-koni.aspx
Re: Jakl: O Lisabonu úžasně promluvil mluvčí Sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt
(Petros, 20.10.2009 17:23:53)
Odpovědět
Milý a drahý bratře Felixi, myslíš si, že to všechno má cenu? Já už si to nemyslím. Dábel zase jednou zvítězil - no, a co? Stejně končí v onivém jezeře a MY MÁME ŽIVOT VĚČNÝ. Držme se Boha a ať si ti hajzlíci teď oslavují - moc dlouho jim to nevydrží!!!! Topolóna na několik dní a Bursióna a Jackulína a Barósou! A my potonm už napořád - není to krása?!?