reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Spal to, co jsi uctíval

Autor: Patrick J. Buchanan | Publikováno: 9.12.2005 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

„Palba částečně pokračovala do 4 : 30, když bylo vítězství oznámeno…Lord vikomt Nelson, viceadmirál a hlavní velitel, poté zemřel na svá zranění.“

Tak stojí ve stručném záznamu lodi HMS Victory z jedenadvacátého října 1805, dni Trafalgaru, jedné z největších námořních bitev v historii, v níž admirál Horatio Nelson, strůjce vítězství královského námořnictva nad francouzskou a španělskou flotilou, ztratil svůj život.

V měsíc dvoustého výročí bitvy, která ukončila hrozbu Napoleonovy invaze, je sváděna bitva o Trafalgarské náměstí, kde stojí sto osmdesát pět stop vysoký sloup vítězství, na jehož vrcholu je socha velkého vládce moří, který dovedl britskou flotilu k triumfům u Copenhagenu a v bitvě na Nilu.

Londýnský starosta Ken Livingstone, přezdívaný tiskem pro své ostře levicové názory „Rudý Ken“ chce v srdci Trafalgarského náměstí umístit devět stop vysokou sochu jiného Nelsona – Nelsona Mandely.

Westminsterská rada vehementně nesouhlasí.Tvrdí, že Mandelova socha, která jej zobrazuje ve volném triku s rukama zvednutýma v jakoby oduševnělém rozhovoru by mohla být umístěna před ambasádou JAR.

Paul Drury, konzultant konzervativní skupiny Anglické dědictví, argumentuje tím že tato údajně „neformální, skromná socha“ Mandely v těsné blízkosti válečných hrdinů, jejichž sochy zde stojí nyní „by byla určující a trapnou změnou v příběhu tohoto náměstí“

Livingstone k tomu poznamenává : „ Nemám ponětí, kdo tito generálové jsou nebo co dělali.“

Těmito hrdiny jsou generálové sir Charles James Napier a sir Henry Havelock. Napier oblehl a dobyl Sindh, když pohanská Evropa konvertovala ke křesťanství. A toť oč tu běží – o přechod k novému významu.

„Nechtějí vidět zobrazeno to, co ( socha Mandely – pozn. překl.) reprezentuje“ říká Livingstone „protože na tomto náměstí Nelson znázorňuje století britského impéria a sto let globální dominance…Nelson Mandela by však znamenal mírový přechod k multirasovému a multikulturnímu světu a já bych byl hrdý, kdyby v Londýně stál.“

Ale čí je vlastně náměstí ? Rudého Kena nebo zdejších lidí ? Komu si Britové přejí vzdávat úctu ?

To koho uctíváme, vypovídá také o tom kdo jsme. Bitva o Trafalgarské náměstí je bitvou, které Rudý Ken instinktivně rozumí, na rozdíl od mnoha jeho krajanů. Jde přesně o to, co Thomas Stowell nazývá „střetem vizí“

Rudý Ken chce Mandelovou sochou oslavit konec jedné éry a příchod nového světa, v němž Londýn již nebude sídlem mocného impéria, nad nímž slunce nikdy nezapadá, ale stane se spíše mnohojazyčným kosmopolitním městem, kde každý hrdina bude ctěn rovnocenně a idea nadřazenosti britského lidu a kultury či civilizace bude odpuzující.

V tomto novém věku Západ přijal roli, v níž se musí donekonečna omlouvat za tato „ hanebná století rasismu, imperialismu a kolonialismu.“

„Chceš – li obraz budoucnosti, představ si botu šlapající na lidskou tvář – navždy“ řekl O´Brien Winstonovi v knize 1984. V tomto tvrdém obrazu budoucnosti se západní člověk bez přestání kaje a platí daň za hříchy otců.

Právě o tom je spor „Nelson vs. Nelson“ na Trafalgarském náměstí.

Posílajíce své slavné jednoslovné latinské hlášení : „Peccavi“ – „Zhřešil jsem“ velel Havelock potlačení povstání Indů roku 1857.

Oba tito váleční hrdinové, Napier a Havelock, pomohli ubránit korunní klenot britského impéria pro budoucí indickou panovnici – Viktorii.

Jeden by si představoval, že Rudý Ken přesně ví, kým tito generálové jsou a co udělali a to je důvodem proč je chce z Trafalgarského náměstí odstranit – a nahradit je svým hrdinou Mandelou, strůjcem vlakových bombových útoků Afrického národního kongresu, za něž Mandela strávil sedmadvacet let ve vězení.

Rudý Ken není mužem impéria.Nicméně Trafalgarské náměstí je velkým prostranstvím, kde se vzdává čest britským válečným hrdinům. A protože Mandela není ani Brit ani válečný hrdina, co by měl pohledávat na Trafalgarském náměstí ? Jeho socha tam nepatří stejně jako nepatří na náš „Washington Mall“

Ale Livingston a reverend Jessee Jackson , který vstoupil do sporu svou podporou Mandelovy sochy „ přivádějící toto mezinárodně důležité veřejné místo do jedenadvacátého století“ hrají do budoucna jinou hru.

Brity svrbí nos za to, že ve skutečnosti je jejich impérium mrtvé, že odešlo a že hrdinové, kterým vzdávali úctu jsou nahrazováni bohy globalismu. V budoucnu namísto soch evropských dobyvatelů, zdobících hlavní města asijských a afrických kolonií, které si podmanili, budou vztyčovány sochy vládců ze třetího světa v metropolích starých mateřských zemí.

„Spal co jsi uctíval, uctívej to co Tě spaluje !“ tak byl kdysi Clovis požádán biskupem, aby pokřesťanštil své armády…

Pat Buchanan

Z originálu Burn what You worshipped

Zdroj: American conservative magazine ( www.amconmag.com.) říjen 2005

Přeložil Marek Skřipský

reklama
2106 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Spal to, co jsi uctíval
(Tvořivoj Nížinný, 14.12.2005 15:40:38)
Odpovědět
Myslet třídně je náhodou důležité. Každé dítě by mělo vědět, do které třídy chodí, aby ve škole nezabloudilo.
A v tělocviku to občas taky bývá přímo "třída proti třídě" Třeba když hraje áčko fotbal proti béčku a tak
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Jirka lihovar, 14.12.2005 15:02:09)
Odpovědět
Chlapi, co se s tím Horským vůbec bavíte. Nevidíte, že je to kokot ?
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Bořivoj Horský, 14.12.2005 11:37:43)
Odpovědět
Tak opět:na hlouposti nehodlám reagovat vůbec, nevím, proč každého socialisticky smýšlejícího házíte do jednoho pytle se stalinisty, Severní Koreou a podobně...taky o vás nikdo nepíše, že jako pravičáci jste hitlerovští nacisté..( nikoliv bezvýhradnou vyjimkou je MP, která ale opravdu reprezentuje ten "malý český" měšťácký radikalismus-fašismus..), panu Skřipskému:Prosím vás, zůstaňte u toho Landy a nechte historii a filosofii plavat..."odhodlaně rukovali do války.."ach joo, proč asi po válce vznikaly komunistické strany? nebylo tím, vedle vzniku SSSR, že (a to spolu souvisí), pracující třída viděla zradu socdem. stran, které se jí svou spoluprací( kolaborací) se státem a kapitálem satly absolutně odcizené a hnaly je, stejně jako ostatní strany na jatka..jinak SAMOZŘEJMĚ:IDEOLOGIE VLÁDNOUCÍ TŘÍDY JE URČUJÍCÍ PRO SPOLEČNOST, PRÁVĚ PROTO, ŽE JE VLÁDNOUCÍ TŘÍDY...ale to nepoírá rozdíly v jednotlivých třídních vědomích..jinak si myslíte, že Stalinův SSSR byl dělnický stát?Proč?že to o sobě říkal?rozhodovaly tam dělnické, radikálně demokratické rady?nenechte se vysmát..a Buchanan? to jen ukazuje ubohost vládnoucí vrstvy v USA? člověk, který označí M.Foucaulta jako člena frankfurtské školy-jednoho z halvních zel a příčin Smrti západu...o tom a o něm se opravdu nehodlám bavit...takže pane Skřipský, nechte opravdu tu historii..a vůbec přemýšlení...jo a ten střet: to ukáže praxe, lidé jako vy, zastánci kapitalismu, nám nutí třídní boj, tak se nechte překvapit...:)
pro panu Zahrádku: Vaše argumenty slýchám často,ale zásadní problém je, že my všichni, celá společnost, tedy i její zákony,normy jsou -historické, tudíž za a) proměnlivé a b) vázané na konkrétní historickou totalitu...jak to, že pojem svobody, práv atd..byl jiný např. v 10.st..., jiný v 19.st. a trošku jiný dnes..? vždy je to vázáno s tím, kdo má ve společnosti moc, kdo určuje její chod(velice hrubě a zjednodušeně řečeno..), ale pokud se některé normy přežijí-např. ideál provnosti měšťanské společnosti 19.stol...je třeba, dle mého názoru hledat novou a hlavně odpovídající formu, což ale souvisí i s racionálním uchopením společenské skutečnosti, jejích "základů"-to jsou např. výrobní vztahy, které se mění často nezávisle na oněch normách a zákonech...my komunisté( a opět:nechci být spojován s bolševismem ani KSčm a pod..), se vlastně snažíme jen o konkrétní historickou demokracii...:)
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Maro Skřipský, 14.12.2005 12:17:51)
Odpovědět
Pane Horský , podívejte se někdy do té historie, kterou mi tolik odpíráte. Ony ty komunistické strany mezi válkami měly ve většině států dost mizivou podporu ( jistou výjimkou byla ČSR, ale i tam to bylo maximálně 13, 2 % ).
Zkuste někdy číst něco jiného než Kapitál nebo práce rudých myslitelů.
Na ten střet jsem se ptal,abych věděl, zda mám na střelnici trávit více času :-)
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Josef, 14.12.2005 15:20:57)
Odpovědět
Pane Horsky!
Uz to slovo beztridni spolecnost je utopie a zbytecne uz sto let pletete lidem hlavy. Premyslejte proc je americky system svobod
tak atraktivni! Prozradim vam to! Protoze si muzete svobodne zvolit sam do ktere tridy se chcete zaradit!
--------------------
A smrt zapadu neni take nic moc tak nepochopitelna. Kdyz prumerna moslimska rodina ma vice jak ctyri deti a krestanska 1.8, tak to si kazdy muze spocitat sam, za jak dlouho krestanska kultura zanikne, aniz by na to potreboval Karlovu Univerzitu!
Re: Spal to, co jsi uctíval
(ricci, 14.12.2005 21:16:36)
Odpovědět
Chlapi kdyby tady byl tak ho zabalím do vlajky CCCP a dáme mu deku co vy na to já myslel že tyhle ti exoti jsou už v komunistických skanzenech a ono to chodí mezi námi. Ty jedna komunistická fosilie
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Maro Skřipský, 13.12.2005 15:29:53)
Odpovědět
a ještě prosbička - Popište mi, prosím , jak by měl ten střet podle Vás vypadat. Děkuji
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Bořivoj Horský, 13.12.2005 15:09:30)
Odpovědět
Jo a pane "josefe"!
Víte,samo přerozdělování není náš cíl, náš cíl je odstranění třídního boje-toho věčného koloběhu násilí, do kterého vždy vládnoucí třída( dnes velkoburžoazie-nadnárodní korporace atd...) žene celý svůj okolní svět, ale je nám jasné, že třídní boj může být odstraněn jen svou vlastní negací-tj. vítězstvím těch, kteří si jeho odstranění přejí...a stejně tak je nám jasné, nám všem těm vašim "levičákům", že to, bohužel půjde jen pouze skrz střet s lidmi, jako jste vy a primitiv Buchanan...:))
Re: Spal to, co jsi uctíval
(ricci, 13.12.2005 19:43:41)
Odpovědět
Buď je Bořivoj obyčejný provokatér, nebo naprostý pako.
Pro Bořivoje
(ricci, 13.12.2005 19:56:34)
Odpovědět
Jinak komunismu jsem si užil až až byl jsem v tý době dělník. Po sametové revoluci podnikatel. Je to o ničem jiném moci se svobodně rozhodovat. nakonec dělník může studovat jako já při zaměstnání po nocích jsem tvrdě studoval abych si dodělal střední a potom vysokou. takže Bořivoji, žvaníš, jenom blbě žvaníš. Chtěl bych se tě zeptat čím bys ospravedlnil, že komunisté zebrali mýmu dědovi malou firmu málem ho zavřeli. Děda mojí ženy seděl dest let jenom za to že byl nekomunistický politik. Jseš ubohý pako strašně jsi mě rozčílil, jenom moje křesťanství mě drží na uzdě abych nebyl ostřejší
Re: Spal to, co jsi uctíval
(O. Šlechta, 13.12.2005 19:45:24)
Odpovědět
Obojí dvojí, tupec, i provokatér, patrně. ;-)
Re: náš cíl je odstranění třídního boje
(Josef, 13.12.2005 17:04:12)
Odpovědět
Pane Horsky!
Jste utopista, a meli ste na to 41 let tu beztridni spolecnost predvest! Kontrolou informaci, izolaci obyvatelstva draty na hranicich a opozici v zalarich a v Jachymove. A jak to dopadlo?
"náš cíl je odstranění třídního boje" Je utopie, kterou se vam nepovede vybojovat! Kdo vstava ve ctyri rano, aby mel v sest housky na pulte k prodeji bude vzdy jina trida nez ten co vstava v deset aby si dosel vyzvednout podporu. Kdyz tyto tridy sloucite, tak ranni housky budou az v jednu odpoledne, a nedaji se jist. Proto tyto pokusy s beztridni spolecnosti konci ekonomickym kolapsem a hladomory. V severni Korei osobu kterou dnes pohrbi najdete pristi den na trznici jako jedine maso k dispozici. Lide tam umiraji hlady, ale maji beztridni spolecnost. Zdelovaci prostredky se ani neobtezuji to zverejnit, vice se obavaji aby snad CIA nezkrivila nejakemu teroristovi vlasek na hlave. Dnes se za poruseni prav teroristu poklada i to, ze je vyslychaji zeny s nadmerne kratkymi suknema a z hlubokymi vystrihy a nebezpecne zvednutymi prsy! To je udajne demoralizuje, protoze zeny v islamske spolecnosti jsou povazovany spise za komoditu.
A proto evropska media padaji do mdlob nad tou brutalitou!
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Maro Skřipský, 13.12.2005 15:27:02)
Odpovědět
Primitiv Buchanan, poradce tří amerických prezidentů, respektovaný i řadou svých oponentů.... :-) A jeje... Já bych, pane Horský řekl, že něco nechápete spíše Vy. Třídní vědomí, to je nesmysl, konstrukt. Když se na něj pokoušeli soudruzi hrát, tak jim to nevyšlo.
Krásnou ukázkou je první válka, kdy si rudí bláhově mysleli, že dělník se otočí proti nenáviděnému státu a rozbije okovy, to jediné co může ztratit... :-)
Ale to se nestalo. Dělník se ztotožnil spíše se svým národem a vcelku odhodlaně rukoval. Konec konců hodně britských důstojníků si v zákopech nemohlo vynachválit "statečné a skromné chlapce z East Endu"
Když později Hitler napadl SSSR, byla to jediná doba, kdy ze sovětské propagandy zmizely komunistické slogany a nahradila je tématika Matky Rusi a Velké vlastenecké války. Uhádnete proč ?
Jinak Landu mám právě ve walkmanu. Někdo poslouchá holt Landu, někdo rudochy z Rage against the Machine. Takový už je svět...
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Geronimo, 15.12.2005 22:11:33)
Odpovědět
Tak ta vase krasna ukazka vam zrovna nevychazi.
Prave v dusledku jatek prvni svetove valky a reflexe jejiho smyslu ze strany lidske "munice pro kanony" probehla celym svetem vlna revolt a revoluci: Rusko 1917, Nemecko 1919-23, dve "ruda leta" v Italii, generalni stavka v Britanii, Madarska republika rad... Ty byly ovsem vesmes porazeny (pricina - kombinace rozlicnych faktoru, zrada Socialni demokracie hlavne v Nemecku a nasledne nastup stalinismu v Rusku a pak v dalsich komunistickych stranach, vznik fasismu a nacismu v Nemecku a Italii...).
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Bořivoj Horský, 13.12.2005 14:51:47)
Odpovědět
Na primitivismus pana Šlechty nehodlám reagovat, i přes jeho cigárka a kafíčka....k neuvěření..., panu Skřipskému bych vzkázal, zda si nemyslí, že všechny ty volební práva a sociální jistoty nebyly spíše vybojovány, nebo se opravdu domnívate, že se práva rozdávají..?a to studujete historii?jinak nevím, nevím jak byte dopadl mezi britskými dělníky, kdyby jste jim v 80.letech začal vysvětlovat správnost politiky Margaret T. ... i dneska je, pár jich znám, její jméno jako rudý hadr na býka..,právě proto, že svůj boj prohráli....navíc neodsuzujte diskurs, který (marxistický) nejste schopen pochopit, ano? raději si pusťte Landu, to je lepší, vlastenečtější, chlapáčtější a hlavně-jednodušší...
jinak pana Zahrádky, kterého příspěvek měl jediný hlavu a patu, bych se chtěl zeptat, jestli si myslí, zda je opravdu možné "nahlížet na lidi bez ohledu na jejich majetek"? což znamená tedy i bez jejich společenských vztahů a zejména vztahů k výrobě a tedy i vztahů(základních, existenčních, ale npř. i hodnotových) mezi lidmi samými? nebo člověk může žít bez společnosti? není ten zoon politicon...:)?
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Maro Skřipský, 10.12.2005 11:58:16)
Odpovědět
při čtení slov pana Horského jsem se v duchu ocitl někde v padesátých letech.
Ale jako humor to není špatné... :-)
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Maro Skřipský, 10.12.2005 12:13:24)
Odpovědět
Btw : Tomu "zbídačenému proletariátu" dali právě konzervativci volební právo. Onen "zbídačený proletariát" se také ochotně stával blahobytnou střední třídou a nemohl si vynachválit, když za druhého období Thatcherové začaly banky poprvé ve větší míře poskytovat dělníkům hypotéky na domy. "zbídačený proletariát" se v osmdesátých letech většinově obrátil od pošahaných odborových vůdců a tendo trend tam trvá dodnes. Když chtěl Blair vyhrát, musel jít na střed.
Ale kdo nechce, nevidí...
Re: Spal to, co jsi uctíval
(O. Šlechta, 10.12.2005 15:39:50)
Odpovědět
Naprostý souhlas. Chtělo by to, aby zas přišel někdo jako "iron Lady"
;-)
Pro všechny zastydlý bolševiky
(ricci, 11.12.2005 10:14:30)
Odpovědět
Přál bych Bořivojovi, aby měl za tchýni bývalou anglickou prémiérku argaret T., ta by mu zvedla ty jeho bolševický mandle.
Re: Pro všechny zastydlý bolševiky
(ricci, 11.12.2005 10:15:11)
Odpovědět
Omlouvám se chtěl jsem napsat Margaret
Re: Pro všechny zastydlý bolševiky
(Josef, 12.12.2005 14:05:38)
Odpovědět
Pane Horský!
On ten pan Buchanan jen poznamenal, ze stavet pomnik vylozenemu marxistovi je blbost. Ono to sireni socializmu za pomoci byvaleho CCCP a nynejsi evropske levice nejak Africanum nevyhovuje. Na priklad JAR jde do kytek jako poslednio jen z duvodu, ze Britove odesli ze zeme jako posledni. V dobe "kolonialni nadvlady" slovo hladomor v Africe neexistovalo.
Osvobozenim "zbídačelého proletariátu" a znarodnenim farem bilym farmarum (utlacovatelum - davali lidem praci a nazrat) v Zimbabwe zabezpeci 70.% obyvatel uz v pristim roce hladomor. Pritom jeste v r. 2003 byla zeme nejvetsim exporterem potravinovych produktu v Africe, kde hlavne sousedni staty drzela Rhodezie svou produkci potravin nad vodou.

Vy jste prave ta trida co hlasa bláboly a která nedokáže historicky myslet a nahlížet do historie. Vite co je to schyzofrenie? Je to opakovani stale toho sameho v ocekavani jineho vysledku! A tak nazval pan Buchanan evropskou levici "schyzofreni marxisticky levicova Evropa"
Socializmu dava stale nove nazvy, ale vysledek je pokazde stejny. Historicky prerozdelovani vzdy skonci tim, ze uz neni komu brat. Tim se dosahne nejvyzsiho socialistickeho stupne beztridni spolecnosti - nikdo nic nema.

Reakce na článek hlupáka Buchana
(Bořivoj Horský, 9.12.2005 18:13:33)
Odpovědět
Všem těm Buchananům(ať za mořem nebo u nás-MP..) je třeba jedno říct-ten "jejich světů, po kterém tak touží a volají ho svým konzervatismem "zpět", nikdy v historické skutečnosti neexistoval, je to jen romantizující blábol třídy, která nedokáže historicky myslet a nahlížet historii,je dezoorientována rozpory ve společnosti, kterou ( i se svými rozpory) splodila, a tak se utápí ve svých romantizujících vizích, a to, co do minulosti, tak do budoucnosti..."váleční hrdinové"...koho váleční hrdinové? Angličanů? jakých angličanů? zbídačelého proletariátu, který svou prací tu společnost tvořil nebo jejich vykořisťovatelů, kteří "jen" udržovali status quo...? ach jo...
Re: Reakce na článek hlupáka Buchana
(Ondřej Šlechta, 10.12.2005 11:46:24)
Odpovědět
No, jo plná ústa dialektiky a třídy... třeba by jste si mezi Bořivoj a Horský mohl dát slovo "rudý"
Re: Reakce na článek hlupáka Buchana
(Opravdový Evropan, 9.12.2005 18:30:12)
Odpovědět
Nechci strašit, ale vypadá to, že kromě toho všeho ostatního se tu ještě budeme muset zaobírat výplody zastydlých bolševiků. Proboha, ne ...
Re: Spal to, co jsi uctíval
(roman, 9.12.2005 11:21:38)
Odpovědět
to je to zabedněný levičáctví.stavět sochy teroristům a kriminálníkům.ať tam postaví i sochu castra a arafata.chudák husajn měl vydržet déle.nebít těch imperialistických američanů mohl mít sochu na Trafalgaru také.je jen otázkou kdy nějakého komunistického debila napadne postavit tam sochu kim čong ilovi.
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Dick, 9.12.2005 13:01:30)
Odpovědět
Já chápu PROČ ten rudý Ken tohle všechno dělá. Ale nechápu, jak se mohl dostat do funkce, kterou zastává.
Re: Spal to, co jsi uctíval
(LJM, 10.12.2005 15:03:23)
Odpovědět
Odpověď: Byl díky všemocné propagandě a systému "dosazen".
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Maro Skřipský, 9.12.2005 14:42:40)
Odpovědět
Čtyřicet procent obyvatel Londýna již netvoří WASPové ( white anglosaxon protestants ), ale příslušníci menšin. Při jednokolovém většinovém volebním sytému je na Dickovu otázku snadná odpověď...
Podle demografických ukazatelů má počet WASPů v Londýně ( při zachování demografického trendu ) klesnout v roce 2010 pod padesát procent...
Jak že to napsal Eliott ? "Tak končí svět...Ne bouchnutím, ale zakňouráním..."
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Bořivoj Horský, 15.12.2005 11:30:33)
Odpovědět
Pane Skřipský, tak po téhle vaší reakci se už opravdu nehodlám bavit...jenom jste dokázal, co opravdu jste-studentík s měšťáckými názory, Landou ve walkmanu, co u pátého piva v českém dresu nadává na cikány...já vím, MP opravdu, ale opravdu není fašizující...špína..na ostatní primitivismy opravdu neraguji..jinak pane Josefe, přečtěte si toho Buchanana, mě běhal mráz po zádech, když tohle napsal poradce jedněch z nejmocnějších mužů planety..
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Josef, 15.12.2005 12:19:43)
Odpovědět
"Josefe, přečtěte si toho Buchanana, mě běhal mráz po zádech"

Jestli je to pravda, tak jste cistokrevny komunista, proto pan Buchanan pise.
Ale mel byste blize specifikovat, co vam zvedlo mandle. Ja s Buchananem take 100% nesouhlasim nazorove, ale to je v politice normalni.
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Maro Skřipský, 15.12.2005 13:31:43)
Odpovědět
Zapomenul jsem, že pan Horský je intelektuální king, kterému my studentíci z fašizující MP musíme vzdávat povinnou úctu. Nepamatuji si, že bych někdy šel s panem Horským na pivo, takže nevím, kde bere svou jistotu co v hospodě říkám nebo neříkám.
Český dres mám ( hokejový ) ale nosím ho velmi zřídka, většinou jen když se jdu mrknout do hospody na důležitý zápas našeho týmu.
Pak vlastním ještě jeden národní dres ( fotbalový ) a to anglický. Kamarád mi ho přivezl rovnou z Wembley a občas ho na sebe hodím v létě.
Podle pana Horského je to asi důkaz o mém probritském buržoazním imperialismu. :-)
Re: Spal to, co jsi uctíval
(Bořivoj Horský, 16.12.2005 10:41:46)
Odpovědět
Pana Skřipského nechávám jeho Landovi a vlastenectví a bratrům Mašínům...pane Josefe, z nedostaku času budu stručný-jde o to, co jsem napsal již v prvním příspěvku v diskusi k B. článku- jde o ahistoricitu( viz. články na tomto portálu) a tudíž o zkreslování dějin( např.muslimové jsou "od Koránu" zlí, ale copak židé se svým Zákonem?-ale je to vůbec relevantní? a je-li, nakolik?), které vede k tomu, že společenské problémy nejsou podchyceny ve své podstatě, ale ideologické pseudokonkrétnosti...to pak znamená jednoduchá, nepodstatná řešení...