reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 3.11.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Každý žáček ví, že kvadraturu kruhu Klaus podepsat nesmí


Pokud by prezident podepsal Lisabonskou smlouvu po poslední deklaraci o „české výjimce" z Listiny základních práv EU, musel by buď pozbýt logiku, nebo ztratit čest.


Ke konstatování v perexu se ještě vrátím. Teď si představme, že Ústavní soud Lisabonskou smlouvu posvětí. S touto hypotézou jako stoprocentně pravděpodobnou už „pracuje" celá Evropa. A propos, není to nedůstojné, degradující a potupné pro náš vrchol nezávislé soudní moci? Není to varovné a signifikantní?

A o které Lisabonské smlouvě bude soud jednat? O té, k níž daly souhlas obě komory Parlamentu, nebo o Lisabonské smlouvě, jak bude modifikována „českou výjimkou"? Nemělo by se jednání Ústavního soudu odročit a vrátit věc k projednání Parlamentu? Vláda - u nás ani v jiných členských státech - není kompetentní přijímat změny do mezinárodních smluv schválených Parlamentem.

Právní puristé samozřejmě namítnou, že Lisabonská smlouva bude platit ve znění, v jakém byla ratifikována v ostatních státech a u nás vpuštěna do ratifikačního procesu. Uvědomme si však, že v tom případě je i bez "irských záruk", které v opakovaném referendu umožnily revidovat původní irské NE a vystavit tak Českou republiku do role posledníčka, kterého je nutno popostrčit umělým sladidlem i bičem. Cukr jsem se neodvážil zmínit nejen proto, že je v kontextu EU pro nás velice pietní komoditou, ale i proto, že je pravý - na rozdíl od slibů.

Ale potom totéž platí o „českých výjimkách", jež nikdo podobně jako ty irské neratifikoval. Není protiústavním trikem takto vynucovat ratifikaci? Není pak prezident za hejla? Co Česká republika vlastně získala, že by měl najednou se spokojeným mroukáním podepsat?

Nezískala vůbec nic. Je to velmi chabý argument pro to, aby prezident podpisem neztratil tvář. Do přijetí Chorvatska, kdy se mají výjimky ratifikovat, zbývají dva až tři roky. Za tu dobu mohou sudetští Němci mít dostatek prostoru uplatnit své žaloby, které si vzal prezident Klaus jako hlavní argument proti ratifikaci. Nehledě na to, že Paroubek a Štěch už plánují, jak nás o tu výjimku připravit. Nebude to poprvé, kdy si podřezáváme vlastní větev. A EU nám k tomu ráda bude nápomocna.

Tak k čemu byl vůbec celý ten bruselský cirkus? Jestli prezident Klaus podepíše před ratifikací těchto změn ve všech státech, stal by se bohužel klaunem tohoto spektáklu a ze svých původních námitek by učinil frašku. A nemohu si pomoci. V půběhu projednávání před Ústavním soudem je podobné lavírování neústavní.

Vraťme se ke konstatování v úvodu. Václav Klaus použil tato silná slova:

K „irským zárukám", což se teď vztahuje i na nás: „Je to pro mě úsměvné a hlavně nedůstojné. Protože ta kvadratura kruhu, která vzniká v EU, v Bruselu a u které české předsednictví tak vehementně a intenzivně asistuje, je podle mého názoru nedůstojná. My všichni víme, že kvadratura kruhu není možná, nicméně přesně o to se pokusily tyto země. Říkat na jedné straně, že se tím dnešním slibem nemění nic na Lisabonské smlouvě, je hloupost...Ač je ve smlouvě napsáno, že zdaleka všechny země nebudou mít svého komisaře, tak teď se najednou slibuje, že budou. Každý normální člověk, žáček první třídy, ví, že to je změna Lisabonské smlouvy a že ji někdo slibuje. Takže je to změna."

Ke schválení Lisabonské smlouvy v Senátu: „Musím vyjádřit své zklamání z toho, že někteří senátoři po nevídaném politickém i mediálním, domácím i zahraničním nátlaku rezignovali na své donedávna veřejně zastávané názory, a tím i na svou politickou i občanskou integritu a s ratifikací Lisabonské smlouvy vyjádřili svůj souhlas. Postavili se tím zády k dlouhodobým zájmům České republiky a nadřadili jim krátkodobé zájmy současných politických reprezentací i svoje vlastní. Je to velmi smutný doklad dalšího selhání významné části našich politických elit, které v různých obdobných okamžicích až příliš dobře známe z české historie. Naši politici si vždy nacházeli podobné zbabělé zdůvodnění: Jsme malí, slabí, v evropském kontextu nic neznamenáme, musíme se podřídit, i když s tím nesouhlasíme. Toto odmítám. Mé názory na tuto věc jsou známé a jasné. Nemohu si dovolit v jednu chvíli být zásadně proti, a pak, protože se mi to začíná hodit k mým osobním politickým či kariérním cílům, snadno změnit názor."

Viděl jsem to stejně. A máte pravdu, pane prezidente. Nemůžete si to dovolit. Už proto, že jste prezidentem suverénního státu. Už proto, že byste se nezachoval v souladu s Ústavou, podle níž jste zavázán jednat v souladu se svým nejlepším vědomím a svědomím, které jste výše vyjevil. A také proto, že byste neměl zklamat důvěru všech, co Vám deklarovali podporu. Bylo by opravdovým paradoxem, kdybyste se stal hrobařem samostatného státu, jehož vznik jsme přednedávnem spolu s Vámi s nadějí slavili.

http://streit.blog.idnes.cz/

 

vladislavsky sal

reklama
1335 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Doufám, že voliči z Ústí a západních Čech
(Brabec, 3.11.2009 0:50:43)
Odpovědět
poženou Paroubka sviňským krokem !
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Alberto Kvěch, 3.11.2009 6:45:35)
Odpovědět
Pane Streite. Vy si opravdu děláte legraci, nežijete v této zemi,nebo nevíte co se v zemi děje.Ptáte se, zda se nestane hrobařem.Směšné. Nestalo se už dávno? Zapojením do EU a podepsáním LS může věci pouze mírně, ale opravdu mírně napravit.Náš stát je díky politikářům těsně před bankrotem a všeobecná devastace díky starým papalášům pokračuje.Euroskeptici přestaňte blbnout a nečiňte na Klause nátlak.Těším se na federaci EU, společnou armádu a federální policii-jediná naše záchrana a cesta z našeho srabu.Přestaňte sabotovat EU!!!!
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(ordoš, 3.11.2009 7:26:16)
Odpovědět
Absolutní souhlas můj názor.Ušetřil jste mě práci se psaním.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Trinnity, 3.11.2009 8:35:13)
Odpovědět
Pane, pokud si neděláte srandu, tak jste čistý BLÁZEN.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(C.Q.Lafayette, 3.11.2009 9:46:53)
Odpovědět
???
Je to přece kašpárek s rolničkami, to je snad zřejmé...
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Alberto Kvěch, 3.11.2009 11:31:25)
Odpovědět
Nevážení euroskeptici. Věřte, že ve Vašem euroskeptickém blázinci si připadám velmi zdráv.Na euportálu, portálu sabotérů a cílených demagogů, nepřátel Česka, již několikráte euroskeptikům a zejména těm méněchápajícím opakuji.Ratifikace LS prezidentem není nic jiného než formální stvrzení a vyvrcholení celé řady ústavních procesů. To, že Klaus přistoupil k osobnímu šprajcování s minimální podporou několika podivných euroskeptiků je protiústavní a ostudné.Euroskeptici jsou zlořádi EU.Díky bohu v Česku je většina inteligentních občanů a euroskeptikům nic nežerou.Vám nestačí prohra vašeho spasitele v Irsku, Vám nestačí náš kocourkov a prohra euroskeptiků v Polsku, Německu.Vy jste prostě euroskeptci, kteří se staví na samatný okraj demokratické společnosti.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(jj, 3.11.2009 11:00:40)
Odpovědět
Doporučuji si srovnat míru zadlužení jednotlivých států EU a pak mluvit o tom kdo je před krachem, ostatně naše dluhy naflákali eurosocialisté z ČSSD - to nevíte? A jestli nedejbože někdy přijmeme Euro tak teprve uvidíte co je to vykrádání naší ekonomiky skrze inflaci ve stylu Dolar/FED (rotschildové vlastnící Bank of England moc dobře věděli proč si vymohli opt-out z nadřazenosti evropské centrální banky nad jimi vlastněnou britskou - přeci nebudou skrze ECB okrádat sami sebe že ano), až nikým nevolení soudruzi rozjedou nikým nezastavitelný kolotoč socialistických eurodaní směrovaných nadnárodním firmám a bankám a různým dalším dodačním eurobolševickým pseudopodnikatelům tak budu zvědav co na to budete namítat. Nic z toho všeho vám nedochází pane Kvěch? Jste nesvéprávný nebo zaplacený?
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Alberto Kvěch, 3.11.2009 11:39:01)
Odpovědět
Pane bezejmenný euroskeptiku.Věřte ,že jsem obeznámen s mírou zadlužení ostatních a zejména postkomunistických států.Račte si ale také uvědomit,že Česko mělo po roce 89 výrazný odrazový můstek pro úspěch, který naši politikáři promrhali a dnes jsme na tom hůře než před rokem 89 ekonomicky mnohem slabší státy.Nerozdělujte stát a přispějte k tvorbě společné EU.Prohrajete vše.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Alberto Kvěch, 3.11.2009 11:43:48)
Odpovědět
Pane nepojmenovaný.Na zadlužení státu se nepodíleli jen socialisté, ale všichni staří papaláši poslanecké sněmovny ať z levice nebo pravice, kteří byli u moci.To Vám asi pane euroskeptiku nedochází.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Jan N, 3.11.2009 8:45:50)
Odpovědět
V minulosti se stal stejný případ.
Sv. Alexandr Něvský. Za jeho vlády byl Novgorod obklíčen nepřátely Němci a Mongolové. Sv. Alexandr Něvský nepovolil. A dnes je Rusko největší stát na světě.
Má Václav Klaus morální sílu Alesandra Něvského? Historie učí: Pokud bude Klaus vytrvávát, vyhraje.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Felix, 3.11.2009 10:25:41)
Odpovědět
To tedy nevím, kdo jste. Jste tu nějaký nový, takže jste to ode mě asi neopsal.
Protože totéž říkám už víc než půl roku.
Vlastně je to na tom zmatku, který kolem toho celého je, jediný jistý, pravdivý výrok. Vše ostatní jsou nejisté proměnlivosti.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Jan N, 3.11.2009 16:40:46)
Odpovědět
Vlastně jde o moc víry.
Podle náboženského pohledu je to asi takhle: Moc soudní i politickou předává Bůh určitým lidem.
A tuto moc může odenrat.:viz Kerenský. Kerenský vylétl z úřadu atd. Pokud Klaus zradil,skončí jako Kerenský i celá tu suita zrádců.
Moc pochází od Boha a ten ji předá řádně zvoleným zastáncům (jedno zda král či president soudce). Pokud politik jde proti vůli lidu, stane se to, co chce lid.
Příklad Mnichov. Národ chtěl bojovat a proto jsme byli vítězi (i když více lidí bojovalo za Hitlera). Lidi chtěli bojovat.
Dnes lidi nechtějí LS (A to včetně mnoha lidí pro.) a proto stejně nebude platit.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Jan Šílený, 3.11.2009 8:59:21)
Odpovědět
Proslýchá se, že si Klausův podpis chtějí budovatelé nových světových pořádků řádně vychutnat. Za tím účelem je do Brusele přepravován od žabožroutů historický železniční vagón, ve kterém Klaus podškrábne LS 11.11. v 11 hodin.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Bohumil Ateista, 3.11.2009 9:46:37)
Odpovědět
Pokud pan Klaus podepíše Lisabonskou smlouvu navzdory tomu, že ho za to začnou fanatici jako vy odsuzovat, začnu si ho zase vážit. Bez ohledu na vlastní zájmy by jednal v zájmu slušnějších občanů České republiky, kterým se díky EU otevřely dosud naprosto nevídané možnosti.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Alberto Kvěch, 3.11.2009 17:20:05)
Odpovědět
Jistě,ale s tou vážeností bych tak nespěchal.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(ann48, 3.11.2009 16:14:14)
Odpovědět
pane Straite, máte pravdu.Kdybych mohla, tak bych panu prezidentovi doporučila, aby LS v žádném případě nepodepisoval. Ať ji podepíše nějaký eurohujer, ale jeho podpis by pod něčím tak nesrozumitelným a pochybným být neměl, zvláště proto, že čas ukáže, že tato smlouva nám nic dobrého nepřinese.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Petr, 3.11.2009 16:25:01)
Odpovědět
Podepsáno, končíte soudruzi!
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(jj, 3.11.2009 21:24:05)
Odpovědět
Tímhle podpisem doba soudruhů teprve začíná, díky Klausovi jsme opět v Sojuzu.
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Felix, 3.11.2009 16:55:45)
Odpovědět
Je tedy tím hrobařem? Kolik má na hodinu?
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Alberto Kvěch, 3.11.2009 17:15:51)
Odpovědět
Pane Felixi. Vy jste opravdu při Vašem vzdělání očekával, že jeho samolibost nepodepíše?
Re: Bude Klaus hrobařem suverénního českého státu?
(Felix, 3.11.2009 17:33:23)
Odpovědět
Já jsem ho nepovažoval za samolibého, ani jsem mu nepřisuzoval mnohé jiné odporné přívlastky, kterými ho mnozí častovali. neveřil jsem ani, že je ruským agentem, ale nikdy jsem to nevylučoval. Dokonce jsem upozorňoval, že jistý posun u něho nastal po jeho návštěvě Ruska, o kterém jsem přesvědčen, že LS životně potřebuje. Očekával jsem, že možná nepodepíše, ale nevěřil jsem tomu. Jak jsem tu napsal, "běda tomu, kdo spoléhá na člověka." A já jsem na něho nespoléhal.