reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 3.11.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

1) Rozhodnutí Ústavního soudu jsem očekával a respektuji ho, i když s jeho obsahem i zdůvodněním zásadně nesouhlasím.

2) Nemohu souhlasit s jeho formou, tedy s jeho právní kvalitou. Nález Ústavního soudu není neutrální právní analýzou, ale zaujatou politickou obhajobou Lisabonské smlouvy ze strany jejích stoupenců. Je to vidět i na zcela neadekvátním konfrontačním způsobu zpracování i prezentace tohoto nálezu.

3) Především však nemohu souhlasit s jeho obsahem, neboť vstoupením Lisabonské smlouvy v platnost, navzdory politickému názoru Ústavního soudu, Česká republika přestane být suverénním státem. Tato změna – pro dnešek i pro budoucnost – legitimizuje snahy té části naší veřejnosti, které není věc naší národní a státní existence lhostejná a která se s tímto výsledkem nechce smiřovat.

4) Nemohu respektovat, aby Ústavní soud formuloval povinnost prezidenta republiky tuto (i kteroukoliv jinou) mezinárodní smlouvu ratifikovat „bez zbytečného odkladu“ s odkazem na zákon o Ústavním soudu. To je zákon, který se zabývá činností Ústavního soudu, nikoli oprávněními prezidenta republiky, která jsou dána jen a jedině Ústavou.

5) Sděluji, že jsem Lisabonskou smlouvu dnes v 15 hodin podepsal.

Václav Klaus, Pražský hrad, 3. listopadu 2009

www.klaus.cz

 

reklama
1108 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Felix, 3.11.2009 16:59:49)
Odpovědět
Říkal jsem redakci už minulý týden, aby odstranila tu ceduli I support Václav Klaus.
Nyní by tam ta cedule mohla zůstat s dovětkem: ... in another office.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Felix, 3.11.2009 17:22:44)
Odpovědět
Podle bodu 4. nebyl povinen ratifikovat, podle bodu 3. jsme přestali být suverénním státem, takže jsme ztratili suverenitu v důsledku jeho rozhodnutí ratifikovat.
Pročpak asi nás zbavil naší suverenity?
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(jj, 3.11.2009 23:03:52)
Odpovědět
Vždyť on se veřejně přiznal že spáchal velezradu!

Ti ostatní se mohou alespoň vymlouvat že věřili že LS není proti české ústavě, zatímco Klaus NESMĚL podepisovat pokud VĚŘIL(byť i jen subjektivně) že LS je protiústavní, tím že konstatoval svojí víru v protiústavnost se přiznal k velezradě a porušení své přísahy a proto by měl být souzen pro velezradu.Jen by se měl najít někdo, kdo na něj podá žalobu.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Dan, 3.11.2009 17:34:36)
Odpovědět
Tak si Felixi můžeš zahrát na Gajdy a zazpívat spolu s náckem Landou, Ktož sů boží bojovníci...

Narozdíl od vás pětiprocentních s papa Pružinským včele, my, většinová občanská společnost jsme rádi, že zvítězilo evropanství nad nebezpečným nacionalismem, rusofílií a židovským intrikařením toho teplého marxistického ekonoma z prognosťáku.

Grtatuluji Všem občanům české republiky, že se přidali na stranu zápau, Evropské Unie a ne na východ, do Klausovského Ruska !
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Felix, 3.11.2009 17:38:35)
Odpovědět
V tento klíčový den Vám výjimečně odpovím. Jste stále stejně odporný. Ale LS jste neměl možnost ratifikovat. Ta hrůza připadla jinému, který se pro to svobodně rozhodl.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Dan, 3.11.2009 17:54:33)
Odpovědět
Na tomto dni nevidím nic významného, je to den jako každý jin.

Významný den bude, zvolení Evropské prezidenta např. nebo budování společné Evropské obrany, jejímž jádrem bude Eurokorps atd.

Podpis toho přihřátého trouby nebyl ideální, měl odstoupit a nechat to podepsat někoho jin.

Pořebujeme nového a pořádného pezidenta, pokud možno už žádného ruského agenta !
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Trinnity, 3.11.2009 20:06:51)
Odpovědět
Jste skutečně odporná močka. Něco tak bolševicky, nacionalisticky zfanatizovaného jsem ještě neviděl. Hitler by vám mohl závidět. Fuj, co jste to za hnusa.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Pe-St, 3.11.2009 20:08:35)
Odpovědět
Dane, nedá se svítit, přece jen jsi mě dotlačil použít tvého slovníku. Tím, že úmyslně zapleveluješ tento servr svými výkaly ještě nemusíš byt nutně pako. Tvé idiotské výlevy jsou natolik okaté, že nemůže být pochyb o programovém úmyslu. To, že tě za to někdo platí tě nezbavuje profilu neskonalého trouby.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Pavel, 3.11.2009 18:12:12)
Odpovědět
Landa nikdy nácek nebyl. Zvláštní je, že mu tuto nálepku někteří jedinci přišili a že se jí nikdy nezbavil. Přičítám to všeobecné nezvdělanosti...
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Sunny, 4.11.2009 12:52:39)
Odpovědět
Divím se, že na toho tupého eurošmejda Dana vůbec reagujete...
Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(C.Q.Lafayette, 3.11.2009 17:43:00)
Odpovědět
Hácha, Beneš, Dubček...
Bohužel, historie si ho bude pamatovat ne pro všechno dobré, co udělal, ale proto, že zatratil stát...
Re: Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(Felix, 3.11.2009 18:03:35)
Odpovědět
Pozor.
Mícháte jabka s hruškama. Beneš a Dubček byli lotři, ale Hácha nebyl špatný. Byl to navíc katolík. Klaus by mohl pod tíhou toho děsivého šoku konvertovat a být druhým Háchou.
Pane, dokonce Vám povím, že když si seřadím všechny, opakuji všechny presidenty na našem území ve 20. století - pane, důrazně Vás upozorňuji, že Hácha byl ze všech nejlepší. Jenom je otázka, zda to Klausovi dojde, že ne Masaryk, ne Havel, ale Hácha. Hácha byl dobrý člověk. A plive se po něm neprávem.
Všimněte si, prosím, také všech mých komentářů za celou dobu, nikdy jsem proti Hácovi neřekl křivé slovo. Navíc konverse smyje všecny hříchy, i když rozbitou sklenici dá do pořádku jedině Bůh. Žádný člověk na to nemá.
***
A prosím redakci, aby tento můj komentář, pokud lze, zvýraznila. Myslím, že to by mohl být modus vivendi z denšní katastrofy. Děkuji.
Re: Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(C.Q.Lafayette, 3.11.2009 19:22:31)
Odpovědět
Ale já ani v nejmenším netvrdím, že Hácha byl špatný. Dokonce si myslím pravý opak, v tom jsem s Vámi asi zajedno. Nicméně byl tragickou postavou české historie, což je po dnešku i VK... Můj názor ale je, že Klaus byl před podpisem v mnohem lepší pozici, než ve které byl před podpisem Hácha. Jinak řečeno Hácha "musel" podepsatvíc, než "musel" podepsat Klaus...
Re: Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(Felix, 3.11.2009 20:36:17)
Odpovědět
Díky za názor. Budem ho tady diskutovat. Ale ten tlak na VK byl obdobný. Sice tu nejsou na sajdkách, ale okupovali už většinu česé ekonomiky.
Re: Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(Já, 3.11.2009 20:31:01)
Odpovědět
Mohu vědět, co Emil Hácha udělal špatného? Vždyť bránil naši zem i v nejtěžších chvílích. Na rozdíl od jiných. Bohužel, komunisté a další kolaboranti celou skutečnost převrátili (jak je jejich zvykem).
Re: Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(Felix, 3.11.2009 20:39:42)
Odpovědět
podepisji
Re: Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(fm, 4.11.2009 0:40:58)
Odpovědět
Já zase podepisuji Váš názor, že Hácha byl největším prezidentem, jakého jsme kdy měli. Ba dokonce jej řadím mezi vůbec největší postavy naší historie, neboť byl s vlastí nejen v dobách dobrých, ale i zlých, a to přesto, že věděl, že minimálně za jeho života mu za to nebude děkováno. Položil na oltář vlasti sebe i svou rodinu.

Nemusel. Ale udělal to.

Bohužel, třeba na rozdíl od Aloise Eliáše, nebyl společností nikdy rehabilitován, stále se na něj pohlíží jako na kolaboranta.
Re: Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(Felix, 4.11.2009 11:48:02)
Odpovědět
Máte pravdu. Nedávno jsem vybíral pro jistý účel největší Čechy (sešlo se mi jich nakonec 28), ale Háchu jsem tam nedal. Byl ale v širokém výběru, jeho jméno padlo.
Re: Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(fm, 4.11.2009 12:28:02)
Odpovědět
A koho jste tam zařadil?
Re: Klaus se přiřadil ke smutným postavám naší historie...
(Felix, 4.11.2009 13:48:53)
Odpovědět
Je to náš obvyklý národní nástěnný kalendář. Do 10 dní by měl být třeba u Jindřicha v Jindřišské.
Kapitulace podepsána
(C.Q.Lafeytte, 3.11.2009 17:48:20)
Odpovědět
Měl jsem Klause za statečnějšího...
Re: Kapitulace podepsána
(Sunny, 4.11.2009 13:00:45)
Odpovědět
Berte to takhle: Klaus nebyl zasažen kryptonitem a není ani radioaktivní pavouk. Bohužel. Kdo z nás, na jeho místě, by to ustál? Tušila jsem tento konec, když LS prošla naším kolaborantským parlamentem. Jak si kdokoliv z nás mohl myslet, že má právo chtít po tomto jediném člověku, aby byl sám proti všem? Kdyby se stal ten zázrak a prezident by odmítl podepsat, byla bych velmi hrdá. Teď s ním soucítím.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Petr, 3.11.2009 17:48:32)
Odpovědět
Popřel jste vše, za co jste celý život bojoval, popřel jste sám sebe. Vaše kritika senátorů, kteří LS schvalovali, dnes zní tak falešeně. Měl jste na výběr, nemusel jste podepisova, mohl jste založit novu stranu a lidé by za vámi šli. Místo toho jste zvolil pohodlnější cestu-udržení se dobrovolně v prezidentském úřadu. ZRADIL JSTE ČESKOU REPUBLIKU TAK JAKO VŠICHNI VAŠI OPONENTI!
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Pavel, 3.11.2009 18:09:56)
Odpovědět
Šli? Těžko. Euroskeptici a odpůrci Lisabonu ve volbách totálně propadli. Lidé jsou k Lisabonu povětšinou lhostejní.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Mč, 3.11.2009 18:38:50)
Odpovědět
Naprostý souhlas. Klaus se kvůli udržení si prezidentského postu zachoval podobně jako Topolánek. Přitom měl na výběr. Jsem zvědav, jak se k nastalé situaci postaví pan Jakl, který na mne po celou dobu působil důvěryhodněji.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(C.Q.Lafayette, 3.11.2009 19:25:46)
Odpovědět
Další "selhání elit"...
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(hanca, 3.11.2009 21:08:56)
Odpovědět
narozdil od Dana, kt tak nekriticky obdivne vzhlizi k EU a tak nejapne trapne mluvi o Klausovi /vase slova, vase vizitka/, ja se dnes neraduji ani netleskam. ve sledu udalosti uz se nic jineho cekat nedalo, nez ze Klaus nakonec podepise. netrapi me ale kritika Klause a jeho postrauma, jako spis ten centralizovany superstat, kt dnes z EU vznika, kde nebudou stejne podminky pro vsechny, kde jakysi me naprosto neznamy prezident a dalsi politicti predstavitele a zakony budou voleny jakousi vetsinou, kt si bude rikat evropska. ale jdete, i do naseho parlamentu prece vstupuji politici, kt haji zajmy sve strany a sveho kraje. jen kdyz se divam na slavne porcovani medveda...myslite, ze Nemec, Francouz, Anglican ci Polak nebudou preferovat a prosazovat zajmy, kt lepe vyhovuji jejich zemim a spoluobcanum, nez nam? a nejde o to, ze by nam meli nadrzovat, jde o vyvazenost zajmu a ta nebude. budou nas zcela logicky odsunovat na druhou kolej. a jiste to zduvodni zajmy vetsiny... pro vsechny nesouhlasici: sejdeme se tu za par let a povime si...
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(hanca, 3.11.2009 21:14:17)
Odpovědět
a jeste poznamka: nemohl uz by se konecne rozpustit senat? v dobach krize se stejne vzdy projevil jako nefunkcni. opravdu potrebujeme v Praze dve komory, kt ted stejne budou prebirat ukoly z Bruselu, a jeste evroposky superparlament? zivime nejak moc bezmocnych politiku na jednu malou bezvyznamnou zemi, nemyslite?
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(jj, 3.11.2009 21:20:35)
Odpovědět
To že to Klaus podepsal je útěk z boje který nemohl nevyhrát.A ještě k tomu je to naprosto nelogické i z logiky formy fungování oné výjimky.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Davidan, 3.11.2009 22:59:54)
Odpovědět
Klaus se zachoval hanebně. Nic na tom nemění ani jeho prohlášení k výroku Ústavního soudu.
Selhal Ústavní soud vedený hebrejcem Rychetským, selhal jeho soukmenovec Klaus.
Český národ nechává místo svých lidí vládnout podivné existence, kterým jsou naše národní zájmy šuma-fuk a podle toho vypadá stav naší země.
28.10. vyhlášení samostatného Československa
3.11. den národní zrady a hanby
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Felix, 4.11.2009 11:42:41)
Odpovědět
Skutečně, den 3. 11. má odteď navždy své místo v českých dějinách.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(Felix, 4.11.2009 16:14:52)
Odpovědět
Ale víte někdo, kdy bylo referendum o EU? To by taky nemělo zapadnout. Já jsem to tehdy ignoroval, takže jsem teď musel na vyhledávač:
"V České republice proběhlo referendum od 13. do 14. 6. 2003. Pro schválení smlouvy se vyslovilo 77,3 % hlasujících. Volební účast byla 55,2 %." Vidíte - taky smlouva. Jenom vím, že v kostelích tehdy byly celé stohy zvacích barvotisků a nezřídka to bylo i v kázáních. Nezapomeňme. Dneska "Evropa" zakázala kříže v ve školách v Itálii. Nezapomeňme. On i Únor nespadl naráz, ale připravoval se po čtyři roky. To už jsme zapomněli. Velké díky každému, kdo tato přípravná údobí, kdy se dlouho chystal nějaký den D, vynáší na světlo.
Re: Prohlášení prezidenta republiky k rozhodnutí Ústavního soudu
(ann48, 4.11.2009 0:31:43)
Odpovědět
kdo dnes provedl tu největší hanebnost, nebyl pan prezident, ale Ústavní soud, který, místo aby hájil práva naší země zakotvená v Ústavě, tak ji zapřel a svým rozhodnutím nás předhodil EU. Pan prezident byl vždycky demokrat a ctil rozhodnutí většiny i když s ní nesouhlasil. Kdyby cítil větší podporu ze strany veřejnosti, možná by LS neratifikoval. Ale na výzvu, aby občané přišli ukázat svou vůli a podporu prezidentovi přišlo málo lidí, tak to potom vypadalo, že se o LS zajímá jen málo lidí a to možná rozhodlo. Je to velmi smutné a když zase uvidím rozjásaného pana Fischera, jak se tetelí u Sarkozyho, tak se mi chce zvracet, úplně je mi z toho špatně od žaludku. Opravdu jsem nečekala, že se něco takového může stát 20 roků po převratu a že do dalšího chomoutu tu hlavu strčí naší politici dobrovolně a někteří přímo fanaticky. Doufejme, že to ustojíme a pokusíme se o nápravu, k tomu nám dopomáhej Bůh.