reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 12.11.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Studentík Jakub Lysek mi doporučil, abych se odstěhoval do Běloruska, když jsem nesouhlasil s ratifikací LS. Protože jde o nikoliv ojedinělou principiální záležitost, je třeba říci zásadní slovo.

 

Mladý pan Jakub Lysek nám personifikuje mladé lidi, jejichž „fenotyp" jsem vídával ještě před nějakými 30 lety. Tehdy takoví s jiskrou v oku nejen vstupovali, ale aktivně působili v SSM. Pozor, nemám na mysli žádné hlupáky ani jen prospěcháře. Byli prostě produktem režimu, jeho školství a společenské výchovy.

Dnes vypadá nepatřičné poukazovat na to, že marxismus-leninismus byla velmi dobře propracovaná ideologie. Znal jsem spoustu inteligentních lidí, jimiž jsem však opovrhoval, kteří této ideologii propadli. Ne všichni to dělali pro kariéru. Byli přesvědčenými stoupenci jako Jakub Lysek.

Tací si ani neuvědomovali, že jim byly vymyty mozky. Naopak se cítili jako avantgarda, která chápe zákonitosti, které jiní nebyli schopni v plném rozsahu pochopit. Někteří měli i hodně nastudováno. Na pracovišti jsem jich poznal několik. Záhy jsem pochopil, že diskuse s nimi byla zbytečná, protože jim stačilo memorovat propracované poučky, aniž by o nich zapochybovali.

Veřili vědeckému komunismu jako Písmu svatému. I zanícení bylo podobné. Místní farář by to lépe nezvládl. Mnohokrát jsem od nich slyšel tirády o zákonitém vítězství komunismu nad kapitalismem. Také vnějšími okolnostmi vždy ospravedlňovali naše područí Sovětskému Svazu. Byli to přesvědčení internacionalisté.

Nepřipomíná vám to něco? Dnešní rozsah evropského kosmopolitismu je ještě agresivnější než ten předchozí. Tehdy by se nikdo neodvážil argumentovat dělenou suverenitou, vše probíhalo skrytě tak, aby vlastenecké cítění Čechoslováků nebylo zbytečně uráženo. Dá se také říci, že tehdejší vývoj tyto neblahé závislosti v čase spíše rozvolňoval. A nikdo by si nedovolil zpochybňovat samotnou existenci státu, jako se to děje dnes.

Uplynulo 20 let a dorostla nová generace. Vyrůstá v atmosféře, jako by jejich rodiče žili v obdobě KLDR. Cílem je, glorifikonat dnešní dobu a nevidět opakování chyb. Ideologie se změnila, ale ta skupina lidí náchylných propadat konformní ideologii zůstala obdobná. Momentálně věří na evropskou integraci, kterou analogicky obhajují vnějšími okolnostmi, jež nyní mají podobu globálního světa. Udělali z toho mantru, přes kterou nejede vlak.

Tehdy se strašilo americkým imperialismem, dnes čínskou ekonomikou a ruskou rozpínavostí. Jen to jde ještě dál, protože vlastní stát se podceňuje, zpochybňuje a oslabuje. Považuje se zpozdile prý za překonanou záležitost v globálním světě. Ať to zkusí říct Američanům, Francouzům nebo Němcům. Dva posledně jmenované národy právě na úkor malých evropských států rozpínají své národní zájmy, i když to ještě nemá tu agresivní formu. Ale stačí více hyperambiciózních politiků s komplexem, jako je Sarkozy, vhodné podmínky a bude zle.

Ale neodpustím si říci, že současné oslavy pádu Berlínské zdi, charakterizující konec rozděleného Německa, považuji za naivní a stimulující německý nacionalismus. Na jedné straně padlo zlo, na druhé straně zeď byla důsledkem 2. světové války. Přitom sjednocení Německa, které dopustil Gorbačov a může se Evropě ještě vymstít, docela hovoří proti přemrštěným obavám z Ruska. Navíc nejsme Litva, Lotyšsko, Estonsko, Gruzie, Bělorusko ani Ukrajina. I Slováky více ohrožuje Maďarsko než Rusko.

Přesto naše vymyté hlavičky budou strašit hrozbami fiktivními a být slepí vůči hrozbám aktuálním. Stačila jedna generace a jako bychom zapomněli, do jakých zahnívajících vod horlivě směřujeme. Nebyl bych věřil, že po našich historických zkušenostech si můžeme nechat líbit tak vysoký stupeň regulací a sociálního inženýrství, který nám zvenčí dekretuje Evropská unie. Všechny takové pokusy neodvratně povedou k zaostávání. A jak ukázala RVHP s lidnatým Sovětským svazem, kvantita k prosperitě nevede.

Je to kvalita, založená na konkurenci, která posouvá svět dopředu. Náhrady žárovek neekologickými zářivkami a výbojkami, podpora nehospodárné solární energie a mrhání zemědělskými kapacitami na výrobu bionafty jdou právě proti zdravé ekonomice. Navíc jako všechny direktivy „osvícených" - a neodpovědných! - se obrací i proti svému ekologickému smyslu a nadto klientelismem zamořují podnikatelské prostředí. Mnohem nebezpečnější jsou však všechna ta opatření proti osobní svobodě. Snahy monitorovat telekomunikační prostor a dokonce i internet jsou toho důkazem.

Když k tomu přidáme efekty „politické korektnosti", která zákonitě znamená zásahy do přirozeného konkurenčního prostředí a do podnikatelských svobod, tak není těžké uhodnout, kam máme nakročeno. Za některé nápady by se nemusel stydět ani Lukašenko. Potíž je v tom, že ve světovém měřítku nás nikdo pozitivně diskriminovat nebude.

Mohl bych dlouho mluvit o nesmyslném přerozdělování, deficitu demokracie, rozpuštění národních tradic, kterých bychom se neměli vzdávat. Zemědělství je takovou dobrou alegorií celé té absurdity. Zatím, co my jsme přišli o cukrovou řepu a cukrovary (na úkor řepky olejné), Francouzi zvesela z unijních - tedy i z našich - prostředků dotují svou malovýrobu. Kde je elementární spravedlnost? Kdyby Francouzi vyráběli pivo, tak by se nestalo, že má nejvyšší spotřební daň. Víno je od ní v EU osvobozeno. Hádejte, proč asi?

Ať mě nikdo neposílá do Běloruska. Já nejsem ustrašený čecháček, který běduje, že pokud se neschová pod sukně Evropské unie, tak neobstojí. Nejen první republika prokázala, čeho jsme schopni, když máme relativní samostatnost a svobodu. A nebuďme paranoidní, nikdo po nás nejde. Tedy s výjimkou EU, která to předvedla v ratifikačním procesu nejlépe.

Jestli však převládne i do budoucna názor, který jsem personifikoval jedním studentíkem, tak nás všechny „Bělorusko" nemine. Příznačné je, že EU k onomu Bělorusku přístup velmi zevstřícněla. Nakonec Lukašenko je v porovnání s Thaćim "demokrat".

Vážení, myslíte, že už dnes máte větší vliv na to, kdo bude „prezidentem" EU, než voliči v Bělorusku, kteří volí „milovaného" Lukašenka?

PS To všechno, co jsem napsal, nevylučuje, že to Jakub Lysek dotáhne daleko.Třeba až do Brusele. Ale já se stěhovat z rodné země nechci. Tak ať mě nikdo nevyhání! Mám tady práci a vlastenecké poslání ;-)

http://streit.blog.idnes.cz/

reklama
1353 čtenářů | 14 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(gog, 12.11.2009 1:10:54)
Odpovědět
EU je vlastně takový stroj času jenž nás všechny přemisťuje ... jen jaksi bohužel ne do budoucnosti.
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(jiřinka, 12.11.2009 9:56:10)
Odpovědět
Vyjádřil jste za mne všechny pocity, které v poslední době , přibližně pět let, cítím. Váš článek se mi velmi líbil. Děkuji
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(Petros, 12.11.2009 10:07:04)
Odpovědět
Skvělé!!! Naprosto přesné! Jak dlouho to bude trvat těm mlaďochům, než dostanou rozum?
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(petr.jiricekst@seznam.cz, 12.11.2009 10:34:03)
Odpovědět
Souhlasím. Pouze bych volil jiný termín, protože existuje spousta rozumných mladých a na druhé straně spousta starých pitomců. Sám jich pár dobře znám.
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(Dušan Streit, 13.11.2009 9:02:42)
Odpovědět
Souhlasím. Tento článek byl jen reakcí na jednoho mladíka. Obecně - i se starými- jsem to pojednal zde:
http://streit.blog.idnes.cz/clanok-50121.html
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(David, 12.11.2009 10:13:28)
Odpovědět
Souhlasím s tím studentem, patříte do Běloruska, tam by Vám to slušelo, vy vlastenecký bojovníku !

Velká vlastenecká válka už tu byla, bylo to v Rusku, tam patří Klaus a celá to jeho banda vč. Vás Strejčku.

Nikdo Vás nevyhání, to je jenom doporučení jak vyřešit svoje utopistické deprese.

Mučedníci :))
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(Pe-St, 12.11.2009 18:31:12)
Odpovědět
... tak, tak, nová Evropa očekává novou avandgardu vymaštěných mozků, přihlášky budou natisknuty již novým evropským jazykem, máte, příteli, všechny předpoklady.
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(C.Q.Lafayette, 12.11.2009 13:22:27)
Odpovědět
Velmi přesné! Díky za článek.
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(Marston, 12.11.2009 14:13:39)
Odpovědět
Masaryk není Klaus, Klaus je rusofilní teplouš, s takovým prezidentem jsme ani nijak jinak dopadnout nemohli, skončili jsme v ři.. v EU
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(Pe-St, 12.11.2009 18:33:22)
Odpovědět
Kromě toho, že jsi antiklaus, pleteš si jabka s hruškama.
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(Trinnity, 12.11.2009 20:29:48)
Odpovědět
Velmi výstižné - díky.
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(hanca, 12.11.2009 22:23:25)
Odpovědět
vystizny clanek, lip se to rict neda. jeste souhlasim s petrem jirickem, ze tech starych blbcu je tu vic nez dost/ realita odpovida stari nasi populace/. tak doufejme, ze z toho ti blbi mladi rychle vystrizlivi... jeste jednou diky!
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(Olaf, 13.11.2009 8:08:58)
Odpovědět
Naprosto souhlasím s článkem,takové typy studentů jsou v EU potřeba.Ale ne v ČR.Tak ať táhne do Bruselu debil.Ničemu nerozumí a chce polemizovat.Určitě si vezme i na byt přistěhovalce který tady skončí na nařízení EU o rozdělení imigrantů a ať potom ukáže jakej je frajer a vezme si muslima.Kretén
Re: Neposílejte mě do Běloruska, kam nás s EU zavlékáte
(Šílený Jan, 13.11.2009 19:30:59)
Odpovědět
Nějakých čtyřicet - padesát let jsem marně pátral, jak mohli Čechové připustit dekrety presidenta Beneše (nemám na mysli ty neustále omýlané Sudetoněmecké), alébrž ty o znárodnění, národní frontě atd. Jak mohli, ať to bylo jak to bylo, dát komoušům tolik hlasů a připustit události svázané s rokem 48. Rodiče se mi dušovali, že oni tenkrát bolševíky nevolili (nemám důvodu jim nevěřit), ale kterak k tomu došlo mi nedokázali vysvětlit. V té době byli všichni voliči lidé, zaživší 1. republiku. Drahná část jich pamatovala Rakousko-Uhersko.
Stejně jsem nedokázal pochopit nadšení lidu pro Dubčeka a tu jeho bolševikou bandu kolem roku 1968. To už jsem zažíval osobně jako teenager (tenkrát se tomu říkalo puberťák). Bylo pro mne naprosto nepochopitelné, že někdo má radost z toho, že druhý komunista vystřídal prvního komunistu. Pro mne to prostě byli zločinci už tenkrát a nemusil jsem čekat, až mi to potvrdí o více jak třicet let později nějaký bezzubý zákon.
Nyní jsem to konečně pochopil. Po bedlivém prozkoumání událostí posledních asi deseti let, z nichž si jako člověk negativně smýšlející pamatuji běh událostí. Obzvláště pak šarády ohledně euroústavy-neústavy, eurohymny-nehymny, europresidenta-nepresidenta.
Vracím se zpět do pasivní resistence. Oproti těm mladým mám onu pochybnou výhodu, že už nezažiju rozpad EU. Už neuvidím šedesátníka Lišku stojícího na kašně an cinkaje klíči vyhlašuje konec despotického Eurostátu a posléze se stává ministerským předsedou a zakládá stranu fialových. Nezažiji jako ministra spravedlnosti Bendu, jenž si během své funkce bude v pětapadesáti létech věku vyřizovat nesrovnalosti na jisté plzeňské mateřské škole pro právníky. Nebudu přítomen ani vyzvednutí ostatků Václava Klause spoza hřbitovní zdi a jejich převezení na Veleslavín za oslavných proslovů Evy Holubové, čerstvé osmdesátnice, nositelky vyznamenání evropský umělec. Nebudu musit poslouchat ani výlevy europoslance Ivo Strejčka o tom, jak se stal šéfem europarlamentu né kvůli penězům. Alébrž kvůli tomu, aby jej rozložil zevnitř.