reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Proč Tomáš Halík mlží?

Autor: Karel Orlík | Publikováno: 26.11.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Prezident České křesťanské akademie Dr.Tomáš Halík napsal ve své knize Noc zpovědníka:
"Alláhu akbar" - Bůh je velký, větší, zní v tolika částech světa několikrát denně z úst miliardy našich bratří a sester muslimů; "není boha kromě Boha", začíná jejich vyznání. Není boha kromě Boha! Toto je třeba, abychom do všech světových stran řekli společně a nahlas."
"Kdyby se všichni řídili zásadou "oko za oko", byl by brzy celý svět slepý." (str.205)

Citovaný odstavec je podle mě natolik závažný, že na něj musím reagovat. Muži s velkou autoritou, jakou Dr.Halík bezesporu má, by měli psát pravdivě.
1) "Alláhu akbar" není ani velký, ani větší : "Alláhu Akbar" = Alláh je Největší, vyučuje na internetu Dr. Muhammad Sálih al-Munadžžid, Imám mešity Umara ibn Abdul Azzíze, al- Chubar v Saudské Arábii. Jistě tento imám rozumí arabštině dobře.
2) "Muslimové jsou naši bratři", plyne z Halíkových slov. Možná pro Dr.Halíka ano, ale pro křesťany nikoli, ti jsou odkázáni na slova Písma:
Mat.12,50: "Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka."
Jan 6,40: "Neboť to je vůle mého Otce, aby každý, kdo vidí Syna a věří v něho měl život věčný".
Jan 3,36: ".kdo Syna odmítá, neuzří života, ale hněv Boží na něm zůstává."
3) Své čtenáře Dr.Halík vyzývá k vyznávání, že "není boha kromě Boha";
Toto vyznání si Dr.Halík "a spol." vymyslili, ale nedomyslili! Není to vyznání ani křesťanské, ani židovské, ani islámské!


Křesťané vyznávají: "Je jeden Bůh Otec.a jeden Pán Ježíš Kristus", I.Kor.8,6;
Židé věří s prorokem Izajášem: "Já jsem JHVH a jiného už není", Iz.45,18;
Muslimové věří, že "není boha, kromě Alláha", jak učí Dr. Muhammad Sálih al-Munadžžid;

Ve vyznání "není boha kromě Boha" je řečeno, že existuje jen živý Bůh a modly jsou mrtvé. To vyznávají židé a křesťané také, a přesto jsou muslimy označováni za "nevěřící", proto nemá taková formulace vyznání pro muslimy punc "pravosti", není "ortodoxní". Je to primitivní a falešný pokus "vetřít se muslimům do přízně". Nemá naději na úspěch.
Vyznání "není Boha kromě Boha" je mimo lidský zdravý rozum. Zbývá proto jediná formulace, ta islámská: jen arabské božstvo "Alláh je jediným Bohem", jak to čteme v súře 112:1. Čtyři překladatelé koránu do němčiny (Ahmadeyya, Paret, Rassoul, Zaidan) přeložili Alláh, a jen dva mají místo Alláh slovo Bůh (Azhar a Khoury). Předpokládám, že poslední dva tak chtějí "zamlžit" pravou podstatu islámu: aby celý svět přijal arabské božstvo z předislámské doby za svého Boha.

Přikázání Tóry "oko za oko" bylo ve své době projevem milosrdenství, neboť tehdy platilo běžně "pravidlo krevní msty". Za jedno "oko" třeba i smrt a za smrt jednoho člověka vyvraždění celé jeho rodiny. To všechno nepochybně Dr.Halík ví, proto vnímám jeho věty o tom přikázání Tóry jako příchuť antisemitismu. Neinformovaný čtenář si musí odnést dojem o "nelidském Starém zákoně".

reklama
4591 čtenářů | 39 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Jan H., 26.11.2009 7:55:54)
Odpovědět
Take mi pripada uvedena cast z knihy Dr. Halika zavadejici, az dokonce nebezpecna. Islam, jehoz teorii i praxi znam, nepovazuji za nabozenstvi, ale za dobyvacnou ideologii, ktera si klade za cil podmanit si cely svet a vse odlisne znicit nebo alespon okradat pomoci dane z hlavy jinoverce.

Ideologicky pisemny zaklad teto hrozby ma spoustu zavaznych chyb, ktere umoznuji zlovolnym lidem ji zneuzivat k jakymkoli jejich cilum, ale nejen to, predevsim neni zameren na zuslechtovani cloveka (jak je tomu u nabozenstvi), ale na budovani slepe fanaticke oddanosti. Proto napr. staci, kdyz nekolik mesicu po vydani karikatur nejaky ideolog vyda vyzvu k nicemi, necha vytisknout letaky, samolepky a transpareny a tupy dav fanatiku zacne drancovat, zapalovat domy a zabijet nevinne... To s nabozenstvim nema nic spolecneho, pripomina to spis radeni hord zabijaku v temne historii pred mnoha staletimi...

V teto pisemne kodifikovane idologii take chybi ve vsech nabozenstvich pritomny prvek kazdemu srozumitelne autokorekce chovani nedelat to, co nechci, aby jini delali mne a naopak chovat se tak, jak chci, aby se ostatni chovali ke mne. Proto islamsti fanatici bez zabran vrazdi nevinne, stinaji hlavy, podrezavaji hrdla, unaseji, znasilnuji a muci, protoze je k uslechtilosti a ohleduplnosti nic nevede.

S rozvojem informacnich technologii, "zkracovanim vzdalenosti" a globalizaci sveta se tak hrozba drive omezena na nepatrna uzemi chalifatu, emiratu a postnich kmenpvych spolecenstvi stala hrozbou globalni, ktera muze totalne znicit svet...
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(ŽIŽKA, 26.11.2009 9:49:20)
Odpovědět
Za dobyvačnou víru a rétoriku považuji dnes USA-POLITIKU,nazývající se velmi krásně-svoboda a demokracie.Ve skutečnosti je to samá válka,vraždění doma i ve světě,manipulace obyvatelstva,korupce,lobby korporací,lež,finanční machinace a krize,jen nikde klid a mír po celém světě.Ale, jsou to věřící křesťané!!!.Aby to nakonec s nimi nedopadlo,jak v bibli s těmi,co oslavují Zlatý idol.Howgh.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Jan H., 26.11.2009 15:49:35)
Odpovědět
Diskuse neni o politice USA (ale ani v ni byste nemel pravdu). ;)
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Fiter, 26.11.2009 22:57:10)
Odpovědět
Žižko,ty dementní vejre,tebe musí srát že už komunisti nejsou u vesla viď?
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(ŽIŽKA, 27.11.2009 8:01:28)
Odpovědět
Fitere,nejsem dement,jen tak pro pořádek,nick je jen recese.Jinak jsem student,ale nejsem blbej,hluchej ani slepý,abych neviděl,co za hnusnou politiku dělá dnešní Amerika.A protože váš portál rád čtu,protože je jiný než běžné odrhovačky,nevěřím tomu,že tohle americké svinstvo podporujete.Jinak bych musel si o vás myslet,že jste stejní zaslepenci,jak mladí komsomolci nebo mladí nacionalisté.USA už není to co byla,a už ani nebude,bohužel,se mění ve fašistický stát.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Ruprecht, 27.11.2009 11:15:19)
Odpovědět
ŽIŽKO - studente Propáána Jááána co vlastně studuješ? Myslel jsem si doposud že VUMLy už dvacet let nejsou.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(ŽIŽKA, 27.11.2009 11:43:00)
Odpovědět
Můžete se vysmívat jak chcete,každý nezaujatý člověk na politice, ví dobře,že USA jde jen o ropu,a jdou přes mrtvoly.Tak že žádný rozdíl mezi USA a Stalinem není.Jen v rétorice.Jeden vraždil pro blaho národa,a druhý pro blaho světa.A víc se tady už vracet nebudu,protože vy žijete ve světě papírů.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Šoumen, 27.11.2009 18:03:02)
Odpovědět
Máš pravdu žižko, ale nenech se urazit tím VUMLem, oni tě možná napadají pouze rychlostudenti z Plzně.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Jan H., 27.11.2009 19:23:01)
Odpovědět
Na svuj nazor mas pravo a nedej si ho vzit. V kazdem pripade se ale snaz, aby tvuj nazor byl zalozen na poznani skutecnosti, nejlepe pomoci sve prime zkusenosti. Do USA se zajed podivat, zkus se prihlasit na nejakou tamejsi univerzitu i za cenu, ze to bude vyzadovat obeti. Poznej take muslimsky svet, protoze ve tvem zivote bude hrat vetsi roli, nez je tomu dnes. Studuj jazyky, protoze ty ti umozni informace ziskavat primo z celeho spektra spolecnosti, od zebraku az po vudce. Lidi posuzuj podle jejich cinu, nikoli slov, "po ovoci poznate je, nebot dobry strom nemuze nest spatne ovoce" a naopak. Zlu odporuj a snaz se byt mravny a poctivy k sobe i druhym, a to i tehdy, kdyz to neni vyhodne, ziskas rovhnovahu, jistotu a harmonii v dusi.... Hodne stesti. :)
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Fiter, 26.11.2009 22:52:10)
Odpovědět
Velmi dobré.Oni ale žijí v době před několika staletími.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Dan, 26.11.2009 8:17:02)
Odpovědět
Bratři starého žida Halíka, vlastním jménem Kočkoštajn, mě nezajímají.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(pavjan, 26.11.2009 10:29:35)
Odpovědět
Pan Dr Halík je zdatný eskamotér, od kterého se dovíte všechno a zároveň nic. Bratři, ano, ale určitě ne proto, že jsou muslimové. Já pán, ty pán. Proč vytahuje "oko za oko", to snad už je za námi. Nejde mi do hlavy, čím jsou mohamedáni tak výjimeční, že má každý snahu jim podlézat. Je to teďka móda: Vytvářet mohamedánům podmínky pro jejich činnosti. Je třeba být opatrný - oni podobnými sklony určitě netrpí.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(jj, 26.11.2009 14:18:50)
Odpovědět
Všichni rádoby zločinci, rádoby totalitáři a rádoby teroristi holt doufají, že když se jim podaří vytvořit ve jménu "tolerance" podmínky pro úspěšnou seberealizaci islamistů a implementaci+legitimizaci jejich "kulturních zvláštností" tak se vytvoří takové paradigma "tolerance" že bude možné aby opět vylezli z kanálu všichni ti bolševici, nacisti, židonacisti ze synagogy , křesťanští klerofašisti atd prostě celá ta lidská špína co dnes musí kalit vodu co to jde ohledně svého "přesvědčení" či "víry".
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(mm, 26.11.2009 19:22:34)
Odpovědět
Tomáš Halík je zdatný manipulátor, plný nenávisti k lidem s jiným názorem. To je stále stele dokola, pravdoláskovci plni nenávisti a závisti, jenom ne té pravdy a lásky, kterou hlásají. Kde je ten Tomáš Halík,který mně tak zaujal při svatořečení Anešky české při audienci u Svatého otce? Tomáš Halík byl v delegaci, která doprovázela pana kardinála Tomáška. Byl velmi charismatický a jeho řeč byla velmi zajímavá a při tom nikoho nenechal na pochybách, na čí straně stojí. Od té doby mám dojem, že svoje komunistické manýry nedokáže držet na uzdě a nedaří se mu držet na uzdě nenávist.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(mm, 26.11.2009 19:22:39)
Odpovědět
Tomáš Halík je zdatný manipulátor, plný nenávisti k lidem s jiným názorem. To je stále stele dokola, pravdoláskovci plni nenávisti a závisti, jenom ne té pravdy a lásky, kterou hlásají. Kde je ten Tomáš Halík,který mně tak zaujal při svatořečení Anešky české při audienci u Svatého otce? Tomáš Halík byl v delegaci, která doprovázela pana kardinála Tomáška. Byl velmi charismatický a jeho řeč byla velmi zajímavá a při tom nikoho nenechal na pochybách, na čí straně stojí. Od té doby mám dojem, že svoje komunistické manýry nedokáže držet na uzdě a nedaří se mu držet na uzdě nenávist.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(mm, 26.11.2009 19:22:36)
Odpovědět
Tomáš Halík je zdatný manipulátor, plný nenávisti k lidem s jiným názorem. To je stále stele dokola, pravdoláskovci plni nenávisti a závisti, jenom ne té pravdy a lásky, kterou hlásají. Kde je ten Tomáš Halík,který mně tak zaujal při svatořečení Anešky české při audienci u Svatého otce? Tomáš Halík byl v delegaci, která doprovázela pana kardinála Tomáška. Byl velmi charismatický a jeho řeč byla velmi zajímavá a při tom nikoho nenechal na pochybách, na čí straně stojí. Od té doby mám dojem, že svoje komunistické manýry nedokáže držet na uzdě a nedaří se mu držet na uzdě nenávist.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Valdec, 26.11.2009 11:44:38)
Odpovědět
Tomáš Halík těžko může být antisemita, protože je židovského původu. Už z jeho vizáže je to patrné.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Dan, 26.11.2009 11:59:57)
Odpovědět
Tomáše halíka si velice vážím coby křesťana, evropana a člověka, který svým velkorisím a láskyplným pohledem na svět se opravdu nejvíce blíží kristovu učení.

Samozřejmě že i muslimové, stejně jako židé jsou našimi bratry a všichni máme stejné kořeny, nebo chcete 3. světovou válku ??

Nelze však jeho slova chápat jako podporu multikulturalismu v Evropě, to rozhodně ne, spíš nevyhrocování konfliktu mezi těmito hl. náboženskými světovými proudy.

Na světě je 2,2 miliardy křesťanů, z toho miliarda katolíků.
Nejenomže jich neubíbá, ale dokonce jich přibívá, ikdyž menším tempem než islamistů, rozhodně ty čísla neznamenají žádnou převahu islámu, jak se nám snaží nalhát euroskepticismus.

Jina, přiznejme si, že neexistují větší dobyvatelé a expansionisté nežli křižáci, ať už Rusové, Američané či Evropané.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Libor, 26.11.2009 12:21:03)
Odpovědět
Ty seš fakt kus BLBA,jen co je pravda.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(HaHa, 26.11.2009 13:01:34)
Odpovědět
Když už do toho chceš kecat tak se nauč pravopis. Já vím, že je to pro "tachomedána" těžké, ale zkus to.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Dan, 26.11.2009 13:34:47)
Odpovědět
Stejně jako Josef Dobrovský ani já nevidím budoucnost v českém jazyku a češtině, češtinou a jejím pravopiusem pohrdám.

Doufám, že moje vnoučata už budou ve spojených státech evropských mluvit jen anglicky ! :-)
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(whaler, 26.11.2009 14:06:39)
Odpovědět
Vy jste, holt, vůl!
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(vojín Stokurev, 6.12.2009 18:53:49)
Odpovědět
Jsem přesvědčen o tom, že takové pako jako ty nemůže být žádnej kanon ani v angličtině, co "mIslíš"?
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(jj, 26.11.2009 14:23:23)
Odpovědět
Hlavně že nám naštěstí příliš "nepřibívá" těch "velkorisích" lidí, to by byla pro lidstvo katastrofa.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(mmm, 26.11.2009 19:31:55)
Odpovědět
Když je křesťan, tak ať se drží křesťanských zásad. Halík je všestranně vzdělaný člověk, ale chybí mu pokora. Při jeho projevech z něho nepokrytě čiší nenávist. A to je jeden ze sedmi hlavní hříchů, čili těžkých hříchů. Když ho vidím a slyším mluvit, nestačím se divit, kde se ztratil Tomáš Halík, který přednesl velmi rafinovaný a zajímavý proslov. I když člen oficiální delegace, nikdo nepochyboval, kam patří. A to je mně líto.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Gen. Gajda, 26.11.2009 12:24:57)
Odpovědět
halík je buď blbej a nebo navedenej.Má nejspíš tak daleko ke křesťanství jako já např. k budhismu.Škodí kudy chodí.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Maftík, 26.11.2009 12:28:53)
Odpovědět
Inu, co čekat od Halíka ...
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(jj, 26.11.2009 14:10:33)
Odpovědět
Jediná věc je horší než boj monotheismů proti sobě: když se spojí dohromady.

Protože každý monotheismus je antilidská zločinecká totalitární žumpa pokoušející se už z podstaty zotročit celé lidstvo(monotheismus už z principu musí být tzv.univerzalistický neboli globalistický) a tyto monotheismy se pokouší nejen zlikviodvat lidskou svobodu ... ale i zlikvidovat monotheistickou konkurenci v boji o rádobysvětovládu(na čemž není nic špatného protože to dává naději že se vyhladí navzájem -jako se to stalo hnědému a rudému ideologickému globalismu).
Takže nějaké pokusy nějakých monotheistů o mezináboženské sbližování monotheismů nejsou nějakými projevy náhlé humanity ale uvědoměním si tohoto nebezpečí(pro ně) vzájemné neutralizace a pokus domluvit se na spolupráci při dosažení celosvětového monopolu na moc - cíli všech monotheismů.

A mimojiné přesně tato taktika "syntézy monotheismů" jakožto prostředek z dosažení možnosti zotročení celého světa je základem zednářské ideologie neboli ideologie globalistické totalitární oligarchie jak dokládá např.patolízalské interview Mr.Browna (či spíše Mr.Brownnose) autora oné "šifry mistra leonarda":
"I have enormous respect for the Masons," Brown told The Associated Press during a recent interview. "In the most fundamental terms, with different cultures killing each other over whose version of God is correct, here is a worldwide organization that essentially says, `We don't care what you call God, or what you think about God, only that you believe in a god and let's all stand together as brothers and look in the same direction.'
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Hardy, 26.11.2009 20:52:36)
Odpovědět
JJ to je náš velký myslitel a prorok. JJ na Hrad. JJ bez tebe a tvých mouder bychom byli jak žízniví psanci na poušti. JJ veď nás a vše nám vysvětli. JJ seš hvězda.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Felix, 26.11.2009 16:13:03)
Odpovědět
Já jsem před krátkou dobou napsal jinde toto (bez souvislosti s P. Halíkem a sem to píšu proto, že tento příspěvek je nejnovější - mohlo by se to napsat skoro ke každému příspěvku zde):
"Źe tu je kulturní válka, všichni víme. Známe i mnohé její bojovníky a mnoho tezí, za které bojují (měl jsem na mysli hlavně bruselskou "lidskoprávní agendu", jako příklad slouží všechny džamiloviny, kocáboviny, havloviny aj. aj.). Ale dokud nebudeme mít my své teze (které zastáváme a hájíme), budou naši boovníci-obranáři zapojování jen ad hoc, bude to obrana jen příležitostná, za něco, někdy, strhnou se potyčky, které za to nestojí, rozhodující bitvy nebudou vybojovány a budeme prohrávat. Dosud nikdo, NIKDO nepředložil naše teze. Já jsem docela rád, že tuto válku vedou, protože musela vypuknout a donutí nás to hledat pravdu. Zatím je mezi námi naprosto katastrofální nejednota v poznání a někdy to vypadá dokonce ta, že naše kýžené teze jsou kulturním bojovníkům jasnější, než nám samým. Je mi až mdlo, jaké pitomce máme někdy ve svých řadách, dokonce pitomce věhlasných jmen, o kterých by to mnozí ani neřekli."

Neříkám tím v tomto případě, zda nebo že máme P. Halíka ve svých řadách. Ale je naprosto trapné, když se k jeho textu vyjadřuje - a to zcela pochybně ba hloupě - nejěký Orlík. P. Halík je kněz, má svého představeného a P. Halík by měl mluvit a psát v intencích tohoto svého představeného. Zda to tu tak bylo, nevím.
Tato demokracie, ky si každý žvaní, co ho napadne - myslím tím zdejší příspěvky i komentáře k nim - je opravdu trapná, hloupá a rozumní lidé se jí musejí smát. Skutečně si myslíte, že kluturní válku lze vyhrát, když si každý bude kecat, co ho zrovna napadne? Je mnoho pravd, které by měly být universálně jasné - aspoň mezi námi. Dokud tomu tak nebue, budeme orpavdu pro smích. Dávat za příklad ajatoláhy je nesmysl. Ale proč je to nesmysl? Ne proto, že pečlivě vysvětlují své teze a masy je vyznávají, ale proto, že jejich teze jsou v mnohém nepravivé. Proč se nelze sjednotit v pravdě? Proč ty neustálé kecy, to žvanění? Jak to, že nikdo z nás nezformuluje teze, za které bojujeme? Vím, že to nelze vyhlásit naráz. Ale mělo by se začít. A pokud někdo s tím začátkem nesouhlasí, nemůže bojovat tuto válku v našich řadách. Jsme pro srandu králíkům. A lotři z toho těží zisky ve svém kulturním boji.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(hanca, 26.11.2009 16:13:57)
Odpovědět
tu knihu jsem necetla, je to trochu vytrzene z kontextu, zajimalo by me, co po tom odstavci nasleduje. jestli uz nic vic Halik nedodal, pak to odmitam.
je sice pekne vyzyvat vsechny verici v jednoho boha ke spolecne modlitbe,ale to nestaci. smerem k islamu by z krestanskych ust melo zaznit jasne ALE TOHLE NE... v islamu jsou tak jasne protimluvy a pro krestana tak neprijatelne vyzvy a prikazy k pachani zla, navic s prihlednutim k postave muhamada jako vzoru muslimskeho zivota, ze proste nestaci se jen na muslimy usmivat a rikat: hledame to spolecne. je nutne jasne rict, kde je zlo a odmitat ho.
Ostatne to tak vnima i spousta ateistu, kt je vlastní demokraticky duch a pojeti přirozených prav jedince na svobodu.

S autorem clanku nicméně v některých tezich nesouhlasim.
Jeho odkaz na Matouse viz> "Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka.", by se naopak dal vztahnout na každého člověka, i na muslima, pokud bude třeba nevedomky zit podle evangelia. Křesťane prece nemaji monopol na křesťansky život.

Na Halíkove vyzve: "není boha kromě Boha" z pohledu vericiho člověka nic závadného nevidim. Nevericimu je to stejne jedno. A vůbec mi nevadi univerzálnost te vyzvy.
A jeho citaci stareho zákona jako antisemi taky nevnimam. Neiformovany ctenar, tj ten, kt bibli necetl, si totiž o bibli nejaky obrazek stejne udelal, takovych tu je!

Souhlas s j.husem – dobře pisete

Pro jj:
pisete, ze monoteismus je z podstaty zotrocujici, protože musí byt z principu univerzalisticky, neboli globalisticky.
Tak tomu opravdu nerozumim. Spis naprosto nesouhlasim.Univerzalisticky muzu nahlížet na spoustu věci kolem sebe> každý clovek, zvire, věc, prirodni ukaz se da seškrtnout do nejake univerzální skatulky, zalezi jen na uhlu pohledu. To jeste samo o sobe neznamena spatnost univerzal. pohledu a nemoznost nahlížet na věci i jinak. A uz vůbec v tom nevidim pokus o likvidaci svobody, jak pisete. Jestli vam obecne vadi církve, verici…to bych i chapala. Ale pricitat tak velke zasluhy monotheismu…
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(hanca, 26.11.2009 17:16:36)
Odpovědět
velka omluva Janovi H., ze kt jsem nechtene udelala Husa!
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Dick, 26.11.2009 17:37:05)
Odpovědět
Mám rád Tomáše Halíka, to za prvé, stál se svými názory na straně těch, kdož se přičinili o moji konverzi ku katolické víře :-) Velmi si ho vážím a na mé poznámce nemá být nic osobního. ALE! Halík je mediální hvězda, sloužil cosi jako mši vzbouřeným televizákům, veřejně se vyjadřuje vždy kladně o EU, i když tato organizace čím dál víc vystupuje proti křesťanům, trpí hlasitou formou klausofobie, bohužel. Měl by se více starat o duchovní zdraví národa než o svůj "pravdoláskový" mediální portrét. Ve vztahu k pohanským kultům často chybuje ve snaze smířit nesmiřitelné. Neboť je - podle skutků - zřejmé, že Hospodin, bůh křesťanů není totožný s Alláhem, bohem muslimů, ale je jeho viditelným protipólem. A protipólem živého a pravého Boha je jedině - Satan.
Jak kdysi napsal evengelikál Dan Drápal: "Věřím v Boha, jehož prorokem není Mohamed!" Jeho článek Tři domy Vám doporučuji ke čtení:
http://dan.drapal.org/index.php?id=23
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Felix, 26.11.2009 18:07:16)
Odpovědět
Pane, vizte můj příspěvek nahoře. Píšete, že Bůh křesťanů je někdo jiný, než Alláh muslimů. Vězte, že to jsou prdy. A právě takové jsem měl ve svém příspěvku na mysli. Ať Vám to redakce vysvětlí o tom "jiný", když dovolila ten Váš prd zveřejnit a tak šířit tuto pitomost. A pokud to redakce neví, tak kdo to ví? Jak může být boj proti kulturkampfu vybojován, když v redakci nevědí tuto zcela elementární věc?

(Uznávám, že tento prd je široce rozšířen mezi věřícími v Krista - třeba i mezi katolíky. Ale copak to je moje věc to řešit? Jen se děsím té blbosti v našich řadách - v našich - kvůli ostatnímu, co jste napsal.)
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Radek Bukovec, 26.11.2009 18:26:51)
Odpovědět
Proboha lidi, studium na religionistice by Vám vážně asi vůbec neuškodilo... Taky pročíst si pár odborných knih o náboženství (vřele doporučuji např. knihy prof. Kropáčka o islámu) a dějinách... To, jak reagujete a co píšete, naprosto popírá to, kam se západní společnost ubírala a její základní humanistické ideály... Jasně že vše není ideál, sám jsem se x-krát spálil, dostal "přes hubu" apod., to mně ale neopravňuje odsuzovat, vytrhovat z kontextu věty, jež jsou součástí o mnoho delších celků, které navíc jsou tak komplexní, pro mnoho lidí až nesmyslené, že je lze vykládat na 1000 způsobů, ne-li více, a dělat další podivnosti, které tu předvádíte...

Omlouvám se, jestli jsem někoho urazil, ale některé příspěvky zde jsou na hranici "militantismu"...

Podle všeho asi nevědoucí Radek Bukovec
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(jj, 27.11.2009 0:12:49)
Odpovědět
"Vždy, když potkáš spasitele, hned ho kopni do pr.dele."
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Jindřich, 30.11.2009 15:00:52)
Odpovědět
súra 112
1. Rci: „On Bůh je jedinečný,
2. Bůh sám o sobě věčný.
3. Neplodil a nebyl zplozen
4. a není nikoho, kdo je mu roven.“
Ti diletanti, kteří to překládali do češtiny, se asi neseznámili s Orlíkovým dílem a nepochopili proto pravou podstatu Islámu.
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Tereza, 3.12.2009 21:50:55)
Odpovědět
Ach jo, co říci k článku, kde je islámský pohled na Boží jedinečnost spojován s názory povětšinou jen jednoho imáma?
Arabské slovo Alláh znamená prostě Bůh, není to nějaké osobní jméno a mezi slovem Bůh a Alláh je zhruba stejný rozdíl jako mezi slovy Bůh a Gott, nebo Bůh a Dieu atp.
Je pravda, že muslimové dávají přednost slovu Alláh, důvodů je více, tím nejhlavnějším je ten, že islám předepisuje modlitbu v arabštině, stejně tak je preferováno, aby věřící četl Korán v arabštině a ne svém jazyce /pokud je toho schopen - důvod: žádný překlad nemůže plně zjevit pravdu Boží tak, jak je zjevena v Koránu arabském../ - tedy užívá slovo Alláh, nicméně i muslimové běžně používají slovo Bůh, pokud mluví čeky, Gott, pokud mluví německy atd. a to nejen v běžné řeči, ale i ve své náboženské literatuře.
Slovní spojení "není Boha kromě Boha" je běžně užíváíno v islámnské literatuře a tímto slovním spojení se překládáí první část islámského vyhlášení víry (šahády), že není Boha kromě Boha a Muhammad je Jeho Prorok.
Tedy ještě jednou na závěr, Alláh není nějaké osobní jméno Boha, ale je to prostě arabský ekvivalent českého slova Bůh.
To, že někteří muslimové a židé podezírají křesťany z "nevíry" pramení z problematiky Trojice, kterou, řekněme si na rovinu, nemají často dobře zpracovanou a pochopenou ani sami křesťané.
Na závěr bych dodala, že se připravuji na křest u otce Tomáše ;o)
Pěkný den

P.S. Islám není jednotné učení, jak by se někomu nezainteresovanému mohlo zdát, najdete v něm mnoho myšlenek, které si často hodně odporují. Nezná postavu ekvivalentní papeži, není tady autorita, která by mohla být citována tak, jako ve věcech křesťanství může být závazně citován papež. Tedy to, co řekl někde nějaký jeden imám ještě nezjevuje celou pravdu islámu, tak, jako otec Halík nezjevuje celou pravdu křesťanství, podobně jako autor článku..
Re: Proč Tomáš Halík mlží?
(Radek3, 16.5.2012 11:08:24)
Odpovědět
Děkuji Terezo, napsala jste to velmi dobře. Zde ale asi nenajdete příliš pochopení. Potřeba mít nepřítele je pro mnoho lidí nade vše.. Nad víru i nad zdravý rozum ..