reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?

Autor: Petr Paulczynski | Publikováno: 18.11.2009 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Všude se o ní mluví. Každý je chytrý a neváhá se k tomu vyjádřit. Jste také chytří?
Četli jste Lisabonskou smlouvu, víte co je jejím obsahem? Nečetli? Tak zpozorněte…do EU jsme vstoupili většinou s chutí. Domnívali jsme se že  jako součást velkého Evropského soustátí budeme bezpečnější, budeme mít větší respekt a přinese nám to krom politických také ekonomické zisky. Myslíte , že se něco z toho realizovalo?

A tak tady teď máme Lisabonskou smlouvu, kterou schválila sněmovna i senát a nakonec i poslední vzpurný mohykán Václav Klaus. Ta smlouva má skoro 400 stran. Kolik našich politiků si ji asi přečetlo, než hlasovali pro její schválení? Vědí vůbec, co pro nás vlastně znamená, nebo jen podlehli nátlaku a výhružkám, kterým jsme museli čelit ze strany těch velkých z EU?

Zásadní problém vidím v tom, že Lisabonská smlouva svěřuje Evropu do rukou Německa, Francie, Itálie a Anglie. Zvláštní výběr. Nepodepisovali ono už kdysi cosi o nás? Nějakou jinou dohodu? Tato slavná LS omezuje možnost některých států vetovat rozhodnutí v radě EU. Členské státy již nebudou mít komisaře v každé komisi, čímž ztratí velkou část vlivu na rozhodování Unie. LS umožňuje nařizovat Evropské unii, jaké u nás mají platit zákony

Například Evropská unie nás bude moci zatahovat do válek, které se nás jinak vůbec netýkají, a to i proti naší vůli.

Lisabonská smlouva omezuje možnost členských států z ní vystoupit. Zatímco dnes lze odejít kdykoli, Lisabonská smlouva podmiňuje odchod dohodou s EU a dvouletou lhůtou.

Lisabonská smlouva umožňuje orgánům EU rozhodovat o rozdělování kvót, kolik uprchlíků z třetích zemí musí členské státy přijmout.

Jak to bude vypadat jsme mohli začit tušit ještš před Lisabonem. Evropská unie nám zakázala používat název „RUM“ pro náš tradiční alkoholický nápoj…

EU nám přikázala, kolik smíme vyrobit ročně mléka. Pokud ho vyrobíme více, musíme ho zničit. České zemědělce ničí dotační pravidla EU. Na hektar a osobu dostávají prostě ostatní mnohonásobně více peněz. Většina českých farmářů dnes neříká dejte nám více - 'říkají, dejte nám stejně anebo nedávejte nikomu nic. Teprve potom se ukáže, kdo umí lépe hospodařit.

Kauza víza do Kanady jen doložila jasný fakt, že velké vedoucí státy unie naše problémy nezajímají, a nehodlají je nikdy a nijak řešit. Pokud tu jsou problémy, naopak tu bude vždy tlak na to, řešit je na úkor malých a v podstatě bezmocných států, jako jsme my.

Proč musíme  dovážet cukr? Mohl bych tu vyprávět, jak kvóty na výrobu cukru do poslední kostky cukru, zničily všechny české cukrovary. Zahraniční firmy koupily cukrovary - na ně dostaly kvóty, pak cukrovary zavřely. To je normální?

A co žárovky? Už si ani na hajzlíku nepřečtu časopis.

V lékárně už si nekoupíte rtuťový teploměr, Unie je zakázala prodávat
Přesně změřené teploty už se tedy můžete dočkat jen ve špitále, které mají na teploměry výjímku..

A tak teď máme Lisabon. Žijeme prý v demokratické zemi. Vzpomínáte si, že byste pro taková omezení někdy hlasovali ve volbách? Já ne. Tak kdo to zařídil? Kokoti.
(Toto není sprosté slovo, ale terminus technikus z trilogie Spiknutí kokotů, kterou napsal  psychiatr, skrytý pod pseudonymem MUDr. X. Crement. )

Proč jsme byli plni nadšení při vstupu do EU? Byl to  pocit, že se staneme součástí nějaké širší naší společné Evropy. Skutečnost je taková, že ona Evropa je širší a společná, ale rozhodně ne naše. Byla a je francouzská či německá.

http://paulczynski.blog.idnes.cz/

reklama
1453 čtenářů | 12 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?
(Evropan Jirka, 18.11.2009 7:02:13)
Odpovědět
A v těch hrůzách, které popisujete, by se dalo pokračovat donekonečna. Tak jenom například přerozdělování tzv. eurodotací, spojené s takovou explozí byrokracie, plýtvání a parazitismu, že některým začíná připadat RVHP jako zázrak efektivity.

Ale nelíbí se mi Vaše trochu zevšeobecňující myšlenka, že do EU jsme všichni vstupovali radostně, že jsme tam všichni chtěli. Bylo nás pár, kteří jsme tohle všechno věděli předem, kteří jsme včas varovali, kteří jsme hlasovali proti vstupu, ale zmanipulovaný dav s jásotem strkající vlastní hlavu (a to je ten problém - nejen vlastní) do smrtící socialistické oprátky nepřál sluchu hrstce střízlivě uvažujících.

Tak mě jaksi napadá, že byste vy, procitnuvší pozdě, ale přece, měli začít pracovat na nápravě toho, co jste svou nezodpovědností způsobili, bohužel nejen sobě. Vezeme se v tom i my, kteří jsme to všechno věděli předem a včas...
Re: Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?
(Jiří Zahrádka, 19.11.2009 12:05:38)
Odpovědět
;-)).

Ale Bohu díky za procitnuvší, ono se dá celkem chápat, proč tam někteří ze začátku chtěli. Fakt je, že člověk nemůže dlouze přemýšlet o všem, takže když dění v EU podrobněji nesledovali, tak spíše intuitivně chtěli "patřit k Západu" (což lze plně chápat, protože Západ byl donedávna přeci jenom relativně svobodný a demokratický).
Re: Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?
(jj, 18.11.2009 9:58:46)
Odpovědět
Kdyby to byla alespoň Evropa Němců a Francouzů , ona to bude bohužel Evropa Barrosů , Muhammadů a Jacobů, Evropa dhimmi sociálního výpalného pro muslimské imigranty a noachických multikulturních podpráv pro původní obyvatele.

Bude to Evropa typicky orientálně blízkovýchodně marxistické despocie dokonale kulturně vyhovující ve své nenávisti k lidské svobodě entitám blízkovýchodního původu , Evropa xenofobie vůči původnímu obyvatelstvu a všelijakých multikulturních vyvolenců ve které budou nakonec "rýt držkou v zemi" i frantíci a fricové, nejspíše teprve až pak nastane čas na změnu k lepšímu.
Re: Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?
(Davidan, 18.11.2009 13:00:39)
Odpovědět
Máte pravdu pane. Naprostou.
Ještě mně napadlo, jestli tu rtuť, kterou nedávají do teploměrů, nepotřebovali náhodou do vakcin proti chřipce, pro jejich větší účinnost.
Vládnou tolika lidem je přece obtížné a obtěžující.
Re: Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?
(hanca, 18.11.2009 14:06:12)
Odpovědět
autor presne vyjadruje moje pocity. zvlast posledni odstavec cituji:
Proč jsme byli plni nadšení při vstupu do EU? Byl to pocit, že se staneme součástí nějaké širší naší společné Evropy. Skutečnost je taková, že ona Evropa je širší a společná, ale rozhodně ne naše.

dnesni eu politici nam tvrdi, ze vytvareni takovychto struktur v EU je nutne, abychom se mohli ucinneji branit, at uz ekonomickym ci vojenskym ohrozenim. ptam se: proc v dobe existence vychodniho komunistickeho bloku a studene valky, kdy hrozilo EU mnohem realnejsi nebezpeci, nebyla takova diktovana centralizace nutna? tehdy to byla skutecna eu, tedy spolek suverennich statu, propojenych hospodarskymi a politickymi smlouvami, nikoli vsak omezujici prava a suverenitu jednotlivych clenu, jak je tomu dnes.
snazime se snad podobat spolku USA? ale my Evropane prece nemame stejny jazyk, historii, zakony, dane ani dotace... tohle je bludna cesta levicaku, kt ziskali v eu vetsinu.
Re: Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?
(Dan, 18.11.2009 19:42:38)
Odpovědět
Samozřejmě že cílem je vytvoření jakési obdoby USA, to je přeci původní záměr evropských otců, Adenauera, Schumana, Kohla a mnoha dalších vč. velkého vojevůdce Churchila !


Už jsme si zde v minulých letech tohle vysvětlily, nemyslím, že má cenu se k tomu vracet.

Jestli si někdo myslí, že USA vznikly z jednoho národa se stejným jazykem, tak neví o historii vzniku ameriky vůbec nic.

Byli to angličané, němci, francouzi, ale i italové a irové jež utvořily unii ameriky, nespojovalo je rozhodně nic víc než nás tu v EU a byly to hl. evropané.
Re: Vstup do EU
(pavjan, 18.11.2009 18:05:06)
Odpovědět
Pro většinu hlasující pro vstup do EU byla vidina velkého přísunu peněz do ČR, rychlé zvýšení blahobytu a ochranná křídla velkého bratra. Bylo to naivní - už jste viděli, že by bylo někde něco zadarmo.
Re: Vstup do EU
(Dan, 18.11.2009 19:46:01)
Odpovědět
přestože souhlasím s Vypískaným, že průzkumy vm nelze přeceňovat a mnohdy nejsou objektivně kladeny otázky, ten poslední předoslavoví STEMu dopadl následovně.

64% hodnotí kladně naši účast v NATO

61% je spokojeno s naším členstvím v EU

82% hodnotí směr po listopadu 1989 jako v zásadě správný



Problém hrstky euroskeptiků je, že si myslí že jich je hodně, ale není :-))
Re: Vstup do EU
(orel, 18.11.2009 20:02:51)
Odpovědět
To je pěkné, ale tady se nebavíme o NATO a o polistopadovém vývoji, proti nimž nic nemám, ale výhradně o EU. Trpělivá osvěta jistě změní názor lidí na EU.
Re: Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?
(hanca, 18.11.2009 21:14:42)
Odpovědět
mily Dane, vsichni asi vedi, ze usa je spolek mnohonarodnostni a etnicky barevny. ano, ale vsichni, krome prezivsich a tehdy uz podrizenych Indianu, to byli pristehovalci, vykoreneni ze sve zeme,kt zakladali koreny ve sve nove zemi. pokud spolu chteli vyjit, museli vytvorit spolecne gro a jasna pravidla. anebo se rozdelit a jit kazdy svou cestou, coz neudelali. pokud vim, takove historicke pozadi obyvatele Evropy nesdili. my se nikam nestehujeme, jazyk nemenime, nasi zemi porad zustava CR, tak jako pro Francouze Francie, kazdy stat ma svou ustavu, svoje pravni a danove systemy a tak bych mohla pokracovat. soucasna kolektivizace Evropy je podle meho naprosto nesmyslna, protoze k ni neexituji vyrovnane podminky a s prispenim relativismu a multikulturalismu, kt si uz ostatne vybira svou dan, dojde k naprostemu vyostreni vztahu jak mezi narody, tak mezi etnickymi ci nab skupinami.
apropo, jak si vysvetlujete narust extremistickych a nacionalistickych stran v jednotlivych zap. zemich a jejich rostouci popularitu? uprimne z toho radost nemam. ale povazuju to za nutne vyusteni techto problemu. a podle meho bude hur.
Re: Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?
(hanca, 18.11.2009 21:30:38)
Odpovědět
a jeste jednu poznamku:
domnivam se, ze nemame na vyber, zda byt ci nebyt v EU. proste nemuzeme byt mimo z mnoha duvodu, kt tu nebudu vyjmenovavat. ale skutecne je nutne prijimat nekriticky vsechny direktivy, at se nam zdaji sebenesmyslnejsi? jakmile zacneme rikat, co se nam nelibi, pripadne, co nas poskozuje a s cim nesouhlasime, jsem hned oznaceni za negativisty a podryvace nasich svetlych zitrku.
jsme byvala totalitni zeme, tuhle zkusenost uz mame za sebou a totalita taktez nevznikla z nicehoz nic. na zacatku byly velke sliby a ujistovani...

my Cesi mame jednu spatnou, myslim jednu z mnoha, vlastnosti: bud vsechno absolutne kritizujeme, nebo absolutne prijimame, jinak receno papezstejsi nez papez. a mezi tim temer vaakum. bohuzel, v nasich mediich, ani v techto, nenalezam zdravy stred, a tak se radeji priklonuju na stranu kritiku. snad zacnou mnozi naprosto apaticti alespon nekdy premyslet...
Re: Lisabonská smlouva. Víte, co pro nás znamená?
(Zay, 19.11.2009 10:42:59)
Odpovědět
S Vámi se nedá než souhlasit ... Kéž byste neměla pravdu!!!