reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu

Autor: Adam B. Bartoš | Publikováno: 20.12.2005 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

Že je pokrokářská a proevropská levice agresivní až bojovná, můžeme z různých zpráv tušit již dlouho, ostatně to má v sobě zakódované již od dob francouzské revoluce. Vzpomeňme jen na téměř rok staré hlasování o návrhu ústavní smlouvy, se slavnostní výzdobou, jásavými transparenty a eurooptimistickými slogany, připomínajícími doby prvomájových průvodů. Jakmile však svá hesla proti ústavě (Not in my name) vytáhli názoroví oponenti těchto „proevropských“ poslanců (převážně britští konzervativci), se zlou se potázali a na místě operující ochranka jim na příkaz euronadšenců vytrhávala transparenty z rukou. Několik lidí bylo tehdy i zraněno, mimo jiné asistentka jednoho z euroskeptických zastupitelů. Takové okamžiky vypovídají o demokracii v EU více, než sebedelší projevy politiků či zprávy bruselských dopisovatelů.

Nebylo tomu jinak ani při nedávné události, za kterou by nikdo nehledal nic výbušného - výstavě. Polská konzervativní pravicová strana Liga polských rodin (LPR) připravila na půdě evropského parlamentu ve Štrasburku výstavu kritizující interrupce. Autoři výstavy použili působivé propojení fotografií nenarozených dětí a záběrů z koncentračních táborů nacistického Německa, aby ukázali zrůdnost obou zločinů - potrat je pro ně stejně ohavným skutkem (protože vraždou), jakým byla systematická likvidace židovského etnika, včetně dětí.

Levicovým feministkám však podobné přirovnání připadlo odpuzující a spustily hysterickou reakci. Portugalská poslankyně Ana Gomesová, sotva plakát s lidským plodem spatřila, jala se ho – se slovy „Já sama jsem šla na potrat a odmítám, aby mě někdo přirovnával k nacistům" - ze stojanu strhávat a pustila se tak do potyčky s dvěma nablízku stojícími zástupci LPR, kteří se jí v jejím počínání snažili bránit.

Strhla se tak několikaminutová scéna, které se zúčastnila i česká europoslankyně Zuzana Roithová (nutno podotknout, že jako správná lidovkyně feministkám čelila) či kulaťoučký a růžolící, u nás svými sudetskými nároky nechvalně proslulý, Bernd Posselt. I přes jejich snahu spor urovnat však byla fotografie roztrhána.

Typickým zakončením sporu byl postoj evropského parlamentu - pobouřené ženy se dočkaly zastání a fotografie z osvětimského koncentračního tábora musely jít pryč. LPR si to však nenechala líbit a prázdná místa vyplnila textem „Cenzurováno kvůli netoleranci". Tedy opět – více než výmluvná výpověď o tom, jak EU respektuje odlišné názory, než jsou ty její…

reklama
1240 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Ladislav Kováčik, 20.12.2005 7:52:16)
Odpovědět
No, niektoré povahy sú slabšie. Namiesto toho, aby sme z tohoto incidentu vytľkali politický kapitál (pre konzervatívcov), mali by sme mať štipku porozumenia. Aj keď samozrejme zničiť plagát z výstavy je nesprávne.
Len tak mimochodom, som proti potratom.
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(tomik, 20.12.2005 8:09:24)
Odpovědět
Jste proti potratům, nebo pro zákaz potratů?
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Ladislav Kováčik, 20.12.2005 10:30:49)
Odpovědět
Som aj za zákaz potratov.
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Maro Skřipský, 20.12.2005 10:17:23)
Odpovědět
Osobně bych potraty povolil pouze v případě otěhotnění po znásilnění a po incestu. a pak také, pokud se objeví ZÁVAŽNÉ ohrožení života matky.
V těch prvních dvou případech by ale měl lékař "preventivně" připomenout možnost dát dítě k adopci.
Takovýchto potratů jsou však u nás necelá dvě procenta.
Zbytek tvoří interrupce ze "sociálně - ekonomických důvodů" které tvrdě odsuzuji a nesouhlasím s nimi.
Asi tak...
Ještě k té levičácké europoslankyni - To musí být sktečně "skvělá žena" když se ještě otevřeně pochlubila vražděním vlastního potomstva.
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Ladislav Kováčik, 20.12.2005 10:35:17)
Odpovědět
Lenže to má háčik - to dieťa predsa nemôže za to, že bolo počaté násilne. Má platiť za chyby niekoho iného. Chápem, že to pre tú ženu musí byť ťažké, ale aj keby takéto dieťa napokon z dôvodov zlej spomineky nechcela, snád sa nájde iný pár, ktorý ho prijme. Podobne incest - mentálne narušenie ešte nesmie byť dôvodom zabitia plodu. Dôvodom by mohlo byť len tak závažné poškodenie plodu, že by vôbec nebol schopný normálneho života.
A takisto je potrat príspustný v prípade ohrozenia života matky.
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(tomik, 20.12.2005 14:55:58)
Odpovědět
Je zajímavé sledovat, jak problém který by měl být dominantně ženský a výhradně privátní řeší muži veřejně. Jinými slovy s.... se do něčeho po čem jim nic není, měli by si dělat pořádek doma a cizí nechat být.
Ještě že volební preference křesťanů jsou takové jaké jsou.
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Maro Skřipský, 20.12.2005 15:09:52)
Odpovědět
tomiku, Vy jste lehce nekonzistentní. Nejdříve se nás ptáte na náš názor, abyste nám následně vynadal, že se do toho nemáme srát
Btw : Vy si myslíte, že odpůrci potratů jsou pouze křesťané ? Veřte, že jich je nemálo i mezi naprostými bezvěrci...
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(tomik, 20.12.2005 16:37:31)
Odpovědět
Myslím, že jsem velice konzistentní.
Já jsem přece taky potratům, ale vy jste si nevšiml odpovědi o něco výše. Pan Kováčik se tam vyslovil pro zákaz potratů a tady to rozvádí do absurdna.
Zakázat potraty (a dokonce i v případě znásilnění) je stejné jako useknout všem ruce protože by mohli krást. Co takhle zkusit se spolehnout na odpovědnost každého a působit na lidi morálně (jako u těch zlodějů). Nejsem pro to nastavit potratům rozumné překážky, ale zákaz je na mě trochu moc. Nehledě na to, že je to především věcí žen.
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Jakub Tříska, 20.12.2005 15:56:11)
Odpovědět
Tomiku, pokud se podle vás v případě debaty o potratech muži s... do něčeho co není jejich záležitost,dovolte jen,abych vám připoměl že k početí nového života jezapotřebí 2 gamet:ženské (vajíčko) a mužské (spermie). čili k otázce dětí se má právoo gvyjádřit i muž. Mimochodem, není náhodou právo na vlastní názor součástí Listiny zákaldních práv a svobod a tím pádem i ústavy této země? tak proč by se muži nemohli k otázce potratů vyjádřit?A že je otázka potratt privátní? to je asi tak stejně privátní problém, jako domácí násilí, čili podle vás (kdybych měl dítě,což nemám!),tak ho mam právo i týrat,že?když je to moje dítě a ne vaše,tak si s ním můžu dělat co chci a tusíš vy byste se k tomu ani neměl vyjadřovat ...(podle Vašeho vidění světa)..protože pokud mě upřete právo týrat svoje (případné!) dítě a těhotné ženě dopřejete právo na potrat, tedy na násilné ukončení živého lidského organizmu v prenatálním stádiu, tak si dosti protiřečíte!tento příklad je iluzorní a slouží pro vykreslení vašeho postoje!
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(tomik, 21.12.2005 21:19:33)
Odpovědět
Lekce z biologie nepotřebuju.
Napsal jste to velice výstižně: "...má právo vyjádřit i muž ... právo na vlastní názor součástí Listiny základních práv a svobod ... tak proč by se muži nemohli k otázce potratů vyjádřit?".
Jak si jen můžete myslet, bych o těchto právech mohl pochybovat.
Vyjádřit svůj názor je však taky jediné, co v této otázce může udělat.
Rozhodovat bude vždy žena.
A spojení já a týrání, to už je úplně mimo mísu. Co má společného potrat s týráním? V čem si protiřečím?
Netrpíte schizofrenií? Vzal jste si léky?
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Jakub Tříska, 24.12.2005 17:39:19)
Odpovědět
2 poznámky:
"Rozhodovat bude vždy žena." - jak byste řešil případ (modelový a v reálu velmi vzácný, resp. menšinový, nicméně stát se může!),kdy žena otěhotní a z jakýchkoli důvodů nechce toto dítě, zatímco muž je ochoten toto dítě přijmout a postarat se o něj?jak byste tento konflikt řešil,když rozhoduje žena?
"A spojení já a týrání, to už je úplně mimo mísu. Co má společného potrat s týráním?" Co má společného?dost! týrání je násilné jednání vůči dítěti, potrat snad násilný není?
"V čem si protiřečím?" jestliže je špatné týrat násilím dítě (což špatné je, jak podle mého,tak i Vašeho vidění světa), jak pak můžete připustit použití násilí směřující k ukončení dětského života v prenatálním stádiu, tj. k potratu?
"Netrpíte schizofrenií? Vzal jste si léky?" - žádnou psychickou poruchou netrpím a protože jsem zdráv i fyzicky,léky nepotřebujui...ale díky za optání,svědčí to o tom,že Vám na mém stavu záleží :-) což je od vás milé...
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(tomik, 24.12.2005 19:16:19)
Odpovědět
K vašemu pseudomodelovému případu - má smůlu i když se mi to jako muži moc nelíbí, obecně nikdo nesmí nutit nikoho svobodného dělat něco co nechce a platí to i tady.
Zanechte už prosím vymýšlení těch vašich stupidních konstrukcí a oslích můstků. Když to přeženu, mohl byste říct, že když schvaluji násilný čin potrat, schvaluji tím automaticky veškeré násilí tohoto světa tj. všechno bití, všechno znásilňování, všechno vraždění, všechno mučení....
Jak jste zjistil jaké vidění světa mám? Přečtením dvou příspěvků na téhle stránce, přečtením všech příspěvků na tomto serveru, nebo se snad dokonce známe?
Na vašem stavu mě pranic nezáleží, spíš jsem hledal vysvětlení vašeho naprosto zmateného projevu.
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Jakub, 25.12.2005 3:24:47)
Odpovědět
"Zanechte už prosím vymýšlení těch vašich stupidních konstrukcí a oslích můstků." uznávám,když mi dojdou odpovědi, je nejlepší použít tuto odpověď... jinak vás neznám a pokud jde o vidění světa,já ho nepředvídám,proto jsem pokužíval také souvětí s kondicionálem!
Pokud jde o mou reakci na Vaši obavu o můj stav,bylo to myšleno ironicky, jen jsem holt zapomně k tomu připsat smajlíka...
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Jakub, 25.12.2005 3:29:58)
Odpovědět
i když ten kondicionál jsem používal v úplně první reakci,v té pozdější už nikoliv.pokud jde o zmatečnost,možné to je, příště budu holt se snažit být více srozumitelný a méně zmatečný:-)
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Ladislav Kováčik, 20.12.2005 10:38:47)
Odpovědět
Ešte čo sa týka chválenia sa vraždením svojho potomstva - v súčasnosti je jednoducho taký trend, že sa to ako vražda neberie. Je to smutné, že to ľudia takto vnímajú, ale je to tak. Môžeme sa za toto dedičstvo "podakovať" napr. aj sovietskym boľševikom - myslím, že právo na potrat ako prví zaviedli oni. Možno sa mýlim, ale zaviedli ho dosť skoro, každopádne.
Re: Posselt, Roithová a feministky: pranice v Evropském parlamentu
(Maro Skřipský, 20.12.2005 11:25:44)
Odpovědět
V zásadě s Vámi souhlasím, vždyť jsem také napsal, že v těch dvou případech ( incest a znásilnění ) by měl lékař ženě připomenout možnost dát dítě k adopci. Dobrý je v tomto smyslu i tzv. babybox v Brně
Na druhou stranu si myslím, že potrat z těchto pohnutek naprosto nelze srovnávat s potratem z tzv. socioekonomických důvodů. Ten považuji za vraždu.
Je zajímavé, jak se liberální levice, zelení and their company berou za "práva" homosexuálů a transvestitů etc. přičemž nenarozeným upírají základní právo - právo žít.