reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Proč jsem jsem vystoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik

Autor: Tomáš Auer | Publikováno: 27.11.2009 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Drazí přátele,

rád bych Vás seznámil s důvody mého odchodu z KDU-ČSL v níže uvedeném textu emailu, který jsem v minulém týdnu poslal kanceláři KDU-ČSL.


Do KDU-ČSL jsem vstoupil s očekáváním a příslibem, že tato strana bude realizovat svou politiku v souladu s křesťanskými a konzervativními principy. Bohužel jsem se ale setkával s tím, že její vedoucí představitelé neodpovídají na naléhavé výzvy dnešní doby jako je ochrana života nenarozených dětí nebo "pro společnost nepotřebných" starých a nemocných lidí. Současná politika EU upírá nezadatelné právo na život právě těm nejslabším a nejzranitelnějším, neboť v jejích členských státech systematicky a cíleně prosazuje legalizaci potratů, eutanazie a jiných nehumánních a neetických aktivit . Například u nás za vládní neschválení zákona o specifických zdravotních službách, o kterém se v emailu zmiňuji, bylo ze strany Bruselu vyhrožováno finančním postihem. Přesto KDU-ČSL neměla žádné výhrady k ratifikaci Lisabonské smlouvy, která posiluje pravomoci EU na úkor suverenity České republiky a ostatních členských států EU.


Tomáš Auer





Dobrý den,

rozhodl jsem se vystoupit z KDU-ČSL. Jak jsem během mého členství sledoval politiku KDU-ČSL na její vládní nebo parlamentní úrovni, důvody pro odchod ze strany postupně přibývaly. Už od počátku mého vstupu do lidové strany jsem pozoroval, že vedení KDU-ČSL v reálné politice neusiluje o realizaci a obhajobu křesťanských principů a konzervativních hodnot ve společnosti.

Je neblahým trendem stranické linie KDU-ČSL, že do kandidátních listin nebo stranických funkcí jsou vybíráni a akceptováni lidé, kteří nereprezentují tyto hodnoty, nemají k nim žádný osobní vztah a přijímají nebo dokonce prosazují zákony, které jsou v s nimi v rozporu. Aktuálním příkladem je Jana Hybášková, poslankyně Evropského parlamentu a předsedkyně Evropské demokratické strany, kterou Cyril Svoboda prosadil do pozice leadera kandidátky KDU-ČSL královéhradeckého kraje. S touto pozicí se původně počítalo pro Lenku Ptáčkovou-Melicharovou, která na rozdíl od Jany Hybáškové je mnohaletou členkou KDU-ČSL a byla favoritem středočeské krajské organizace. Jaké jsou názory a postoje Jany Hybáškové výmluvně dokládá její činnost v Evropském parlamentu. Za dobu svého působení v Evropském parlamentu hlasovala pro rezoluci, která vybízí všechny členské státy EU k legalizaci potratů na požádání a k uznání stejných právních a společenských výsad tradičního manželství pro registrovaného partnerství homosexuálů, viz http://oslik.wordpress.com/2009/01/12/zastavte-rezoluci-eu-proti-zivotu-a-rodine-ktera-ma-byt-prijata-ve-stredu-14-1/ . V evropském parlamentu také prosazovala evropský rozvodový zákon. Je mi záhadou, co si vlastně slibuje KDU-ČSL od spojenectví s EDS v současnosti s bezvýznamnou podporou obyvatelstva v ČR? Jana Hybášková v tomto roce neuspěla se svou stranou ve volbách do Evropského parlamentu. Má ji snad KDU-ČSL do následujících voleb do Evropského parlamentu dopomoci ke znovuzvolení?

Před rokem byl v parlamentu ČR projednáván zákon o takzvaných specifických zdravotních službách. Zákon pod tímto zavádějícím a eufemistickým označením měl ještě více než doposud zpřístupnit potrat v ČR a měl především povolit potrat všem cizinkám z členským států EU. Byl tedy namířen proti těm státům, jejichž legislativa chrání život nenarozených dětí od početí, jako jsou Polsko a Irsko. Tento kontroverzní zákon byl naštěstí v parlamentu smeten ze stolu. Co je snad horší, text zákona byl doporučen tehdejším ministrem Legislativní rady vlády, Cyrilem Svobodou a schválen všemi lidoveckými ministry včetně bývalého předsedy KDU-ČSL Jiřího Čunka. Na výtku Hnutí pro život k Cyrilu Svobodovi, že dal doporučení k tomuto zákonu, které přispělo k jednomyslnému schválení vládou ČR, nezareagoval Cyril Svoboda nijak odpovědně a adekvátně. Svůj podíl na vládním schválení tohoto zákona Cyril Svoboda alibisticky nepřiznal. Na jednání sice nebyl přítomen z důvodu své plánované zahraniční cesty, ale jeho tehdejší náměstek Jiří Stodůlka důrazně prosazoval rozšíření potratů pro cizinky ve znění připraveném panem ministrem.

Na kritiky svého selhání v otázce ochrany nenarozeného života, mezi které patřili také Mladí křesťanští demokraté, se Cyril Svoboda naopak rozhněval a následně od nich vyžadoval, aby svou kritikou dále „nepoškozovali“ KDU-ČSL. Takhle si asi staronový předseda KDU-ČSL představuje jím proklamované bratrství. Svým postojem Cyril Svoboda ukazuje, že nejen není křesťanským politikem ale také demokratem, jestliže závažnou kritiku nepřijímá, ale naopak vyžaduje účelovou názorovou poslušnost od svých straníků a přidružených organizací KDU-ČSL. Jeho výrok „Kdo teď bude říkat jiné věci, sám se vyloučí“, který pronesl krátce po svém zvolení, je z tohoto hlediska ilustrativní a sám o sobě varovný.

Není odpovědné a prozíravé pro konzervativce a obzvláště pro křesťanské demokraty, jestliže bezmezně a nekriticky mluví o výhodách členství a užší integrace s EU, a přitom zamlčují či bagatelizují negativa a úskalí, která s sebou přináší postupné vytváření struktur a posilování moci evropského nadnárodního státu prostřednictvím ratifikace Lisabonské smlouvy. Naopak by měli před důsledky přijetí Lisabonské smlouvy varovat své voliče a celou českou společnost. Lisabonská smlouva podlamuje suverenitu členských států EU, zvláště menších států jako je Česká republika. Dosavadní smlouvy EU umožňovaly zpravidla jen jednomyslné hlasování, kdežto Lisabonská smlouva je ve většině případů nahradí hlasováním kvalifikovanou většinou a pomocí obecných překlenovacích ustanovení tzv. paserel bude možné rozšířit hlasování kvalifikovanou většinou také na nové oblasti pravomocí. To znamená, že ve věcech, ve kterých budeme kvalifikovanou většinou přehlasováni, bude rozhodováno o nás bez nás. Budeme se pak muset podrobit zákonům, se kterými nebudeme souhlasit a které se nebudou hodit do našich domácích podmínek nebo budou necitlivé k naším národním zvyklostem. O daních, sociálních systémech a zahraniční politice by se pak v budoucnu mohlo podle Lisabonské smlouvy hlasovat kvalifikovanou většinou. Lisabonská smlouva totiž není klasickou revizí zakládacích smluv EU, jako byly revize smluv z Maastricht, z Amsterdamu nebo z Nice, ale ve skutečnosti je ústavou EU. Jak přiznal sám tvůrce Lisabonské smlouvy Valéry Giscard d’Estaing: „Nová evropská smlouva je totéž, co odmítnutá ústava – jen formát se změnil, aby bylo možné se vyhnout referendům… Všechny institucionální návrhy ústavní smlouvy … lze najít v Lisabonské smlouvě; jsou jen v jiném pořadí a vloženy do starých smluv“. Zde je vidět nelegitimní nátlak na ratifikaci euroústavy, která byla již odmítnuta v referendech ve Francii a Nizozemí. Je obcházením demokratických mechanismů členských států EU a klamáním jejich obyvatel, jestliže odmítnutá euroústava je v podobě Lisabonské smlouvy předkládána k ratifikaci znovu a v členských státech EU byla schvalována dokonce i bez referend. Jedinou zemí, ve které proběhlo referendum o Lisabonské smlouvě, bylo Irsko. Irsko se již v referendu vyslovilo pro nesouhlas s Lisabonskou smlouvou, a přesto bylo donuceno uspořádat referendum o Lisabonské smlouvě podruhé.

Prezident Václav Klaus je jediným čelním představitelem našeho státu, který odvážně kritizuje jak obsah Lisabonské smlouvy tak samotný nelegitimní průběh a způsob její ratifikace. Varuje náš národ jakož i ostatní evropské národy před jejími nebezpečími – před úbytkem suverenity a demokratické kontroly moci členských států EU. I on byl donucen podepsat Lisabonskou smlouvu, neboť u nás selhali nejen politici, ale také selhal ústavní soud. Ústavní soud ČR se vyvlíkl z odpovědnosti přezkoumávat dopady Lisabonské smlouvy na státní svrchovanost. Rozhodnutí ústavního soudu bylo politické, neboť mělo za cíl posvětit ratifikaci Lisabonské smlouvy a nařídit prezidentovi její podepsání, aby nebylo možné její ratifikaci ukončit či zpochybnit s ohledem na její závažné nedostatky tak jako v případě předchozí ústavní smlouvy EU.

Mgr. Tomáš Auer

reklama
2687 čtenářů | 13 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(jj, 27.11.2009 0:25:42)
Odpovědět
Vypadá to že havlisté systematicky pracují na rozvalu české politické scény. Nejen havlizace(podle vzoru "bolševizace") ODS ale i kompromitace toho co zbylo z KDU-ČSL po odchodu kalouska a spol skrze Hybáškovou.
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(ann48, 27.11.2009 1:14:04)
Odpovědět
Mgr.Tomáš Auer má naprostou pravdu, souhlasím se vším, co napsal. Je smutné, že tato "křesťanská" strana popřela křesťanské zásady při různých hlasováních. Měla buď vypustit v názvu strany - křesťanská, nebo se chovat podle názvu a ne licoměrně. Podle mě poslední straník hodný tohoto jména byl pan poslanec Karas.
Re: Dobře a draho zaplacená inzerce,
(Pokorný, 27.11.2009 3:26:03)
Odpovědět
otázkou je, odkud tyto korupční prostředky jsou?
Grippeny? Hazard? Možná se to brzy dozvíme. FBI pracuje spolehlivě.
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(mm, 27.11.2009 6:41:40)
Odpovědět
Vážený pane, potraty jsou to nejmenší, co lidovcům lze vytýkat. Daleko horší je, že tato strana přebarvených lidovců je naprosto nedůvěryhodný partner, která nedodržuje koaliční smlouvu. Viz Hovorka, byť stavař se pasoval na odborníka na zdravotnictví a obranu.Řekněte jeden jediný příklad konstruktivního přístupu k řešení palčivých otázek tohoto státu? jsou tam stále stejné tváře, které zneužívají věřící k vlastní kariéře. Svoboda je jen třešnička na dortu lidoveckého pokrytectví. Jako věřícího člověka mně to uráží.
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(Felix, 27.11.2009 8:41:49)
Odpovědět
KDU nejen že kolaboruje s tímto systémem, ona jej spoluvytvářela a je jím prolezlá už od dob svého dávného předsedy P. Šrámka, kterého dodnes uctívá. Je hanbou katolíků, že tuto stranu mnohdy, snad i většinove podporují. A jako by jim to bylo ještě málo, mnozí z nich podporují ještě horší zlo, jímž je tzv. TOP.
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(Maftík, 27.11.2009 10:41:51)
Odpovědět
"e hanbou katolíků, že tuto stranu mnohdy, snad i většinove podporují."

A je se co divit, když jim to biskupové v pastýřských listech sice ne jmenovitě, ale přesto nepřímo doporučí?
Já teda KDU nebudu volit ani náhodou
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(Felix, 27.11.2009 13:37:45)
Odpovědět
Vážený pane,
napřed je potřeba to všechno pořádně rozes... Jako třeba v Americe, kde kvůli uhlíkovým pitomcům podporovali Obamu, věda ale nedabaje na jeho potratové krédo. A většina katlíků ho taky na (nepřímé) doporučení volila. No a teď se jim to tam se.. a se.. a začínají být vyděšeni, nebo alespoň své vyděšení předstírají. A tak 20. 11. podepsali se všema možnejma i nemožnejma příznivcema Manhattanskou deklaraci. Jistěže je to plácnutí do vody. Podpořili lotra a teď to mají. Taky u nás se psaly oslavné články na Obamu, kdo je psal? kdo? On se jim ale vysměje. A stejně tak i u nás. Rozdávání v kostelích brožurek na podporu vstupu do EU, fanatiská podpora Lisabonu a všichni víme, co bude následovat. Že kocábist a špidlisti budou na koni, další recepisyZ Brusele - t víme. Ale uvědomujeme si taky, že až to překročí jistou mez, budou se vydávat důležitě a naléhavě vyhlížející memoranda na obranu mravnosti. Tehdy je potřeba jim říct: To jste nevěděli před 10 lety? To jste nevěděli před 3. 11.? Když řeknou, že věděli, pak: to jste tak zlí? Jaktože teď vydáváte mravokárná memoradnda? Když řeknou, že nevěděli (je samosebou třeba jim připomenout Buttiglioneho), pak je třeba jim říct: To jste tak hloupí? Jak teď můžete něco plácat o morálce, když jste tak hloupí? Čau.
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(REL, 27.11.2009 10:13:51)
Odpovědět
Pane Auer, njspíš jste inteligentní člověk. To jste zjistil až teď, že Cyril Svoboda je kokot ?
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(frantisek zajicek, 27.11.2009 19:32:21)
Odpovědět
Pane Auer,vedome lzete!Proc jste do KDU-CSL lezl?Vami uvadene duvody jsou bohapusta lez.Potraty nechte zenam,at se samy rozhodnou,nic uz radsi neprikazujte a nezakazujte.Vas vstup do teto strany mel trochu jiny,prozaictejsi duvod-materialismus.Nejake to male korytecko by mohlo preci stacit.Ale najednou se tato strana(ktera byla vzdy v kazde vlade)ocita na hrane volitelnosti.A vy,jako spravna krysa opoustite lod jako jini vam podobni,nyni clenove TOP 00(WC).Kampak mate namireno,vy Kujone?Pan Cyril Svoboda neni zadny prevlekac kabatu.Spravne pochopil,ze urednicka vlada slozena z byvalych komunistu a hnupu typu Kocab je vladou velke koalice dosazenych politiky co si podali ruce.Samozrejme tomuto paskvilu nikdy mandat nedal a neda!Ale klidne si do neho kopnete.Ale na neco(nekoho)se vymluvit musite.Ja vam to,mila kryso,nesezeru,FZ
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(chouan, 27.11.2009 22:02:50)
Odpovědět
Také jsem se chtěl pozastavit u důvodů vstupu p Auera k lidovcům.
S očekáváním, že tato strana bude realizovat křesťanskou politiku?!?!
To nedělala nikdy, jedinou její politikou bylo dostat se ke korytům a podrážet nohy koaličním partnerům. Pan Auer si mohl nejdříve počkat, a teprve po jejich proměně vstoupit. Zdůvodnění jeho procitnutí mi přijde takové nějaké s prominutím "lidovecké".
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(ann48, 28.11.2009 2:18:58)
Odpovědět
pane Zajíčku, proč obviňujete pana Auera z nekalých úmyslů? Já mu naprosto rozumím, protože mám podobnou zkušenost. Také jsem si myslela, že se strana může zreformovat, ale výstupy jsou tak nepodobné křesťanské straně, že začne být nepřijatelná. Na vás je vidět, že tomu nerozumíte, protože také píšete, že potraty jsou vedlejší a menší problém, ale pro opravdu věřícího člověka jsou zásadním problémem. Také pro poctivého člověka je těžko přijatelné, že tato strana nikdy nebyla spolehlivým koaličním partnerem, nikdy na ni nebyl spoleh. Tím nechci říci, že by měli hlasovat v koalici ve všem naprosto jednotně, protože mají právo hlasovat podle svého svědomí. Také se mi nelíbí, že pana Auera podezíráte z nekalých úmyslů, proč stranu opouští. Mohu vás ujistit, že ne každý politik je prospěchář, že jsou tam také lidé, kteří jdou do politiky ze snahy dělat věci lépe a ve prospěch celé země.
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(frantisek zajicek, 28.11.2009 16:42:30)
Odpovědět
Akceptuji,ale pod jednou podminkou-pokud se p.Auer objevi(do radnych voleb) v nejake jine strane-mam pravdu ja,berete?FZ
Re: Proč jsem jsem vytoupil z KDU-ČSL aneb Cyril Svoboda není křesťanský ani demokratický politik
(hanca, 28.11.2009 10:04:30)
Odpovědět
pana Auera neznam, jeho odchod ze strany nemuzu hodnotit jinak, nez podle tohoto clanku.

vzpominam si na nedavne vystoupeni C.Svobody v televizi, kdy rikal zcela jednoznacne, ze nema nic proti antikoncepci, ale je zasadne proti potratum. a ted tu byvaly spolustranik vypovida o tom, ze jinak mluvi do kamery, jinak pak na schuzi vlady.
tak sakra, uz se politici nejak vyprofilujte!co je to za hlasky? kam vitr, tam plast?

narozdil od me babicky jsem si nikdy nedelala iluze o tom, ze by krestanska ci lidova strana branila v politice krestanske zajmy.