reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 30.11.2009 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Tak se tedy podívejme na suverenitu vnitřních orgánů státu – tedy toho, co z něj zbylo. Podívejme se i na „práva a svobody Evropské unie“.

 

Pana Martina Romana je mi poprvé líto, ačkoliv jsem ten poslední, kdo by chtěl hájit ČEZ. Ale ani za tuhé totality si nedovedu představit, že by z Moskvy přijelo komando, které by „zásahovým způsobem" ochromilo nějaký podnik, zda neporušuje pravidla RVHP. I jako satelit SSSR určité věci spadaly do kompetence a jurisdikce vnitřních orgánů státu.

Představte si, že vláda o tomto zásahu nemusí nic vědět. Představte si, že náš Úřad pro ochranu hospodářské soutěže je jen uvědoměn. Přijede evropské komando a Policie ČR mu musí být k dispozici! A co je nejhoršího, nemá smysl se obracet na český soud, protože naší justici tyto zásahy nepodléhají, dokonce náš soud nedostane ani zjištěné informace. Jurisdikce spadá zcela pod Evropský soudní dvůr v Lucemburku.

Netvrdím, že se v ČEZu nedějí podezřelé záležitosti. Spíše si myslím, že ano. A rovněž si myslím, že tomu tak je podobně u všech konkurentů nebo rozsahem srovnatelných firem. Také je jasné, že tato razie je vyústěním domácího konkurenčního boje. Ale vydělat na ní může zahraniční konkurence.

Ale nač potom hergot máme vlastní Úřad pro ochranu hospodářské soutěže? Evropské orgány bych chápal jako další stupeň hierarchie, případně jako nástroj, kdy by kontrola přesahovala národní rámec a byla třeba součinnost více zemí.

Způsob té razie také připomíná situaci, kdy Zeman poslal do IPB komando. Je pochopitelné, že ČEZ a další firmy jsou paralyzovány. Nepochybně konkurence, třeba EON, si mne ruce. A ať nikdo z toho nemá škodolibou radost. ČEZ je peněženkou našich rozmařilých vlád. Kdyby Evropská komise udělila ČEZu pokutu, ta by mohla dosáhnout až 18 miliard korun, které by sakra naší zemi chyběly. A nedejme se mýlit, výsledkem by bylo zase jen zdražení elektřiny.

Ale za ještě šílenější považuji ty obrovské kompetence, připomínající gestapo. Zablokované výtahy, zapečetěné kanceláře, zabavení elektronických nosičů bez obvinění, to je tedy silná káva. A šmírování v e-mailech a dokonce v osobních - byť firemních - mobilech, to už podle mě přesahuje myslitelné meze.

Lidé, ale ani kontroloři, nejsou andělé. Jak se zabrání vynesení obchodního tajemství? Jak se zabrání možnému zneužití osobních a soukromých dat? Je možné zcela vyloučit únik? A vůbec, je napříště možno vyloučit nějakou účelovou razii? Samozřejmě, že proti lidskému selhání nejsme imunní. Proto patří mezi základní lidská práva i ochrana osobních dat.

Evropská unie však nadřadila zájem EU právům a svobodám. Ne nadarmo zavádí nikoliv liská práva, ale „Listinu základních práv Evropské unie". A to je příznačné.

Zvláště v dnešním světě, kdy vám už kdekterý úředník může převrátit život vzhůru nohama, je to nebezpečné. Monitoruje se telekomunikační provoz způsobem, který by mohla i StB neblahé paměti jen závidět. Genetické vzorky vám může policie odebrat i před obžalobou a není povinnost je zlikvidovat, když se věc nedostane ani před soud. Doklady s biometrickými údaji, „svlékací" kamery a jiné novodobé zásahy do soukromí v některých aspektech skutečně přesahují totalitní praktiky.

Ano, ochrana trhu je důležitá. Ale jednak  máme domácí instituce a jednak svobodu považuji za vyšší hodnotu. A zcela nemyslitelné pro mě je, že na území našeho státu mohou existovat případy, kdy nějaký Lucemburk je hned prvním stupněm jurisdikce. A odvolání - směřujte na lampárnu.

A to je jen počátek. Lisabonská smlouva má vstoupit v platnost za pár dní...A tady už nejde o lítost nad Romanem, ale nad námi všemi.

 

Ceterum autem censeo, Unionem Europaeam esse delendam!

reklama
2234 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(orel, 30.11.2009 1:02:47)
Odpovědět
Jo, taky jsem se divil.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(jj, 30.11.2009 1:31:33)
Odpovědět
Stát je prostředkem pro zajištění bezpečnosti svých občanů před cizí vnější silou - náš stát byl této základní funkce každého státu skrze schválení LS očividně zbaven - co na to ústavní soud ? Kdy začne proces za vlastizradu s individui z ústavního soudu jež se provinili vydáním sucverenity a svrchované moci státu do rukou cizí moci? Stát jakožto garant práv jeho občanů ručí za to aby nedělo to co se právě nyní děje, něco podobného vždy bylo rovno vyhlášení války.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(Alberto Kvěch, 30.11.2009 23:03:16)
Odpovědět
Pane anonyme.Přestaňte blbnout. Jsme součástí EU, v brzku federace EU,s jednou armádou EU a s působností federální policie.To vše, je otázkou velmi krátkého času.Konečně přestaňte blafovat a naučte se správně pojmenovávat věci.Konečně se nebudou moci různé podvody zametat pod kobereček.Braňte si Váš kocourkov, který Vám vyhovuje-marně.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(C.Q.Lafayette, 1.12.2009 12:15:22)
Odpovědět
Nebudou se moci zametat podvody pod koberec! Správně!
Evropský účetní dvůr (ECA) již popatnácté za sebou neschválil hospodaření Evropské unie za uplynulý rok.
proč Klaus kamufluje oteplování, když sám je velmi oteplen ?
(NášPrezidentBisexuál nebo jenom homouš ?, 1.12.2009 15:55:50)
Odpovědět
Na tyto a podobné otázky nám evropská komise odpověď nedá, ale možná se dozvíme hodně zajímavého o platbách pana Romana na účty Klausova mafiánského Klanu
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(Frog, 30.11.2009 9:44:22)
Odpovědět
Firma čez, která je propojena mafiánskými vazbami s rodinou Klausových, kterou subvencuje, nejenom 2 knihy Václava Klause, ale i školu Klause mladšího, má taktéž vazby na ODS i čssd, je vrcholným příkladem českého korupčního prostředí se kterým si český stát nechtěl a nedokázal poradit.

Roman, který si vyplácí stamilionové odměny a bere vyšší mzdu než např. prezdent Nokie, z našich peněz, ze státních peněz je příkladem té největší současné kreatůry v českém biznisu.

Razie je naprosto v pořádku !

Ještě podotýkám, že my jsme nikdy nebyli členem sovětského svazu a jsme řádným členem Evropské Unie, to jenom pro demagoga Streita.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(Chytrakzhospody, 30.11.2009 10:57:24)
Odpovědět
Frogu seš absolutně mimo mísu. Je pravda, že ČEZ něco sponzoruje, ale kolik % z jeho obrovského zisku to je, že Roman má měsíční plat, který by spoustě lidí stačil jako roční a žili by si jako králové (ale mezi námi, kolik mu asi z toho platu zbude), ale je zcela nemyslitelné, aby nějaká "komis z EU" sem vtrhla a něco zkoumala. Pokud je počínání té "komis" v souladu s tzv. Evropských právem, jsou naše instituce (byť dle tvého názoru špatné) zcela zbytečné a ČR (po podpisu LS) není suveréním státem. V tomto případě, by měl Rychteský a spol. zdůvodnit své rozhodnutí na LS, i když vlastně už není co zdůvodňovat. ČR jako suveréní stát pomalu končí.

Ve Švajcu referendum zakázalo minarety. Pokud by CH bylo v EU a pod LS tak "bruselský úředník" by to referendu pozměnil a CH by dal pokutu za porušování lidských práv. U nás to je zatím ČEZ, který mnohým lidem leží v žaludku, ale brzy to budou případy, které by případné referedum občanů ČR absolutně podpořilo, ale Brusel bude mít navrch.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(richard, 3.12.2009 12:11:30)
Odpovědět
Řádným členem pane jo
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(Frog, 30.11.2009 9:51:51)
Odpovědět
Ještě podotýkám, že tu se vytváří klamný dojem, že EU je něco s čím my češi vlastně nemáme nic společného, jakási cizí mocnost, která nás nevědomky ovládá, dělá tu razie, schvaluje si prezidenty a podobně.

realita je ale taková, že i my čr jsme součást EU, my jsme jí předsedali, máme tam eurokomisaře, naši národní státníci ji přímo ovlivňují v Evropské radě, máme tam české europoslance, a celá řada čechů, v listopadu to bylo 74 lidí, tam pracuje jako poradci, překladatelé či experti na různá témata.

Přestate tu lhát lidem a srovnávat to se SSSR kde jsme nikoho neměli, nebyli jsme vůbec členem toho soustátí a jediné co tu bylo, byla jejich okupační armáda a tisíce jejich agentů.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(jj, 30.11.2009 15:04:18)
Odpovědět
Takže kdybychom byli uvnitř SSSR tak by to vlastně bylo pro nás lepší? Tak to zřejmě ani nemusím hádat jaký je váš vztah k Evropskému Svazu a našemu členství v něm.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(Frog, 30.11.2009 19:06:25)
Odpovědět
Poslyšte, já volil v referendu NE, ale uvědomte si že jsme tam velzli na základě platného referenda, že Lisabon a další smlouvy schválil náš parlament a podepsal náš prezident, tak co je to za imbecila že to srovnává se SSSR, on se nás někdo ptal v referendu jestli tu chceme okupační armádu a ruskou nadvládu ??

S takovým přístupem nezískáte žádné voliče, lhaním a přeháněním, populismem jako prase určitě ne...

Tak co je teda ta EU, SSSR nebo RVHP, tudle jsem tu četl že je to 4. říše, tak si vyberte než ze sebe uděláte úplné hlupáky.
To vám může žrát jenom primitiv, takové tlachy hloupé.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(frantisek zajicek, 30.11.2009 19:51:28)
Odpovědět
Mate naprostou pravdu,taky se divim,ze jim ty jejich blaboly jeste nekdo zere.A to jejich logo Ne Lisabonu je jako prijit do obchodnaku v dubnu a videt tam Vanocni vyzdobu,trapne,FZ
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(I., 30.11.2009 12:06:21)
Odpovědět
Kdo seje vitr sklidí bouři !!!
Není možný aby mafián vyrostl až do nebe !!!
Dobře mu tak !!!
Potřebuje srazit hřebínek !!!
Sam je zlodejskej az hruza !!!
I.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(Václ@v, 30.11.2009 21:37:21)
Odpovědět
Každý informovaný člověk věděl, že v ČEZu se dějí věci, které naše vnitřní orgány nejsou schopné řešit. Vláda se nechovala jako vykonavatel vlastnických práv ČEZu, naopak ČEZ nařizoval vládě.

Je špatné, že ČR nemá vůči podobným kontrolám právo veta, ale samotná kontrola je správná. Proč jsme nebyli přímo součástí SSSR? Protože SSSR si byl vědom své zaostalosti a bylo pro něj výhodnější nás využívat jako satelit s poslušnou vládou, než nás ovládnout násilím. SSSR by si podobnou razii v ČEZu nemohl dovolit provést, ani kdyby chtěl, sám měl větší problémy s korupcí, než Československo, a těžko by tedy takovou kontrolu personálně a technicky zajistil. Oproti tomu, jádro EU má menší problémy s korupcí, než ČR (byť je i přesto má nezanedbatelné), a mohou si tedy dovolit vést podobné intervence.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(hanca, 30.11.2009 22:29:47)
Odpovědět
zajimalo by me, na zaklade ceho byla takova razie v CEZu provedena? nejake udani, nebo trestni oznameni konkurence? nejak nechapu, proc nejprve nebyly informovany ceske kontrolni urady a napr. napomenuty nejakym vyssim evropskym kontrolnim uradem a teprve pak zahajeno dalsi rizeni. presne, jak to napsal autor.
to neni obhajoba CEZu, ostatne si myslim, alespon podle toho, co jsem se docetla, ze za soucasny stav tohoto gigantu a vubec soucasneho konkurencniho prostredi nese odpovednost vlada a to uz M. Zemana. konecne, je to dojna krava statni kasy, proc ji dobre nezivit?
to ale porad nic nemeni na faktu, ze by mely v prvni rade zasahovat ceske kontrolni organy.

nebo se snad pri nejake dalsi korupcni afere politiku muzeme dockat zasahu evropskeho policejniho komanda v parlamentu? docela vtipna predstava...

frogu, nejsi ty prejmenovany Dan?
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(Alberto Kvěch, 30.11.2009 22:48:49)
Odpovědět
Streite.Zásadně nečtu Vaše a Petříka články.Stačí přečíst autora a je jasno.Vždy cílená euroskeptická ubohost.Budete si muset zvyknout ,že Vám v zavedeném kocourkově díky EU pšenka nekvete.Souhlas neočekávám.Hezký večer. Kvěch.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(Marťan, 1.12.2009 17:42:20)
Odpovědět
Vy jste přece dlouhodobě proeuropský přispěvatel, který se našich proeuropských politiků vždy zastával, tak jakýpak Kocourkov? Že by snaživý, poslušný, hujerovský, česky zdokonalený proeuropský Kocourkov jste měl na mysli? Suverenitu ČSSR pošlapaly okované boty, suverenitu ČR pošlapaly snaživý hujeři a ještě si to nechali posvětit ÚS.
Re: Razie EU (RVHP) v ČEZu: Nač si platíme antimonopolní úřad?
(chouan, 30.11.2009 22:56:26)
Odpovědět
Je hezké, že je komando EU v ČEZu tak horlivé.
Jsem zvědav, zda bud stejně agilní v EdF, GdF,...
Samozřejmě si dělám legraci.