reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním

Autor: Václav Řezníček | Publikováno: 3.12.2009 | Rubrika: Ostatní
Ilustrace

Globální teplota vzduchu měřená odchylkou od průměrných teplot v několika desetiletích druhé poloviny minulého století se letos pohybuje v intervalu +0.003 st. C (červen) až +0.422 (říjen). V posledních deseti letech se neotepluje ani vzduchu nad pevninou, ani povrch oceánu. Listopadová odchylka teploty vzduchu nad pevninou měřená satelity je +0.284 st. C. Přesto bude letošní listopad pro vědeckou i politickou klimatologii zatraceně horký.

Insider nebo hacker, který si říká FOIA, umístil 17. listopadu na internet emaily, programy a dokumenty z CRU (Climatic Research Unit University of East Anglia). CRU je jedno z nejprestižnějších klimatologický pracovišť na světě. Jeho vědci publikují zásadní práce v oblasti globálního oteplování a z dat získaných z meteorologických stanic z celého světa vytváří (mimo jiné) HADCRUT3, odbornou komunitou i politiky uznávanou teplotní řadu, které je používána jako důkaz člověkem způsobeného globálního oteplování. Vědci z CRU mají velký podíl na zprávách IPCC a tedy i na následcích mocenských politických rozhodnutí, zdůvodněných jejich vědou. Vědci z CRU jsou tak hluboce přesvědčeni o své víře, že v mnoha případech úmyslně porušili britský zákon o přístupu k informacím a odmítli zveřejnit data a programy, které použili ve svých publikacích, což vedlo k několika menším skandálům.

FOIA projevil svým nickem značný smysl pro humor (Freedom Of Information Act). Celý soubor v archivu zip má 65MB. Jen emailů je 1073. A je to skutečně pozoruhodné čtení. Blogy nenáviděných popíračů AGW se plní rozborem emailů, ve kterých slovutní klimatologové:

 

 

    *          popisují metodologické triky, jak odstranit nechtěné výsledky (Mick's Nature trick ... to hide the deline).

    *      vyzývají kolegy, aby zničili data, která někdo požaduje prostřednictvím FoIA.

    *     popisují, jak jim aktivisté Greenpeace pomáhají psát prohlášení pro média.

    *      diskutují metody, jak zničit vědecký časopis, který otiskl skeptický článek.

    *       hledají způsob, jak vyhodit nepohodlného redaktora časopisu Climate Research.

    *     pomáhají ruskému vědci při daňovém úniku.

    *     domlouvají se, že nebudou publikovat v časopise (Royal Met. Soc.), který vyžaduje publikaci použitých dat.

    *     v roce 2005 Steve McIntyre publikoval alarmistům nepohodlný článek. Vědci se shodují v nutnosti vyhodit editora časopisu (GRL) za přijetí článku, což se jim později skutečně podařilo.

    *     zmiňují se o politickém nátlaku, aby vytvořili důkazy „bezprecedentního oteplování“

    *     oslavují úmrtí skeptika Johna Dalyho.

*       ... a vůbec se chovají eticky, ctí pravidla vědy a předvádí svoji poctivost, slušnost a skromnost.

Na internetu je stránka (http://www.eastangliaemails.com/index.php) , která umožňuje fulltextové vyhledávání v emailech. Pro zájemce o další perly vědecké klimatologie a ostatní šťouraly je to zlatý důl. V archivu jsou i další zajímavé dokumenty. V jednom se dozvídáme o financování CRU. Např. vědec Phil Jones dostal od roku 1990 formou státních grantů 13.7 milionu liber. Kdo tedy financuje klimatologii? Plátci daní nebo ExxonMobile?

Zajímavý bude další vývoj aféry. FOIA tvrdí, že jeho soubor je „náhodný výběr“. Lze tedy očekávat další data i nové soubory z jiných pracovišť. Také média si už aféry všimla. Politici, kteří utužují svoji moc oteplovací hysterií mají co ztratit, a klidně hodí vědce přes palubu. Zájmy a emoce, hysterie a lži, zničené vědecké kariéry, grantové skandály, letošní zima bude v klimatologii a na ní navazující politice pěkně horká. Veřejnost se může těšit, že za svoje daně a svobodu si ve vývoji aféry užije alespoň trochu zábavy.

 

RNDr. Václav ŘEZNÍČEK je příznivcem Svobodných a členem Komise pro životní prostředí

reklama
2783 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(JOJO, 3.12.2009 8:12:12)
Odpovědět
Globální svět-globální lež,to jest demokracie-diktatura korupce a tištěných peněz.
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(I., 3.12.2009 10:28:06)
Odpovědět
Podvod to jest ale kdo jim to dovolí ???
No přeci všichni i ti co mlčí !!!
I.
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(Klimatolog, 3.12.2009 12:07:06)
Odpovědět
Zajímavá čísla a ten argument, neznámý hekr vs vědecká světová veřejnost :)) hi hi hi

Pánové, otázky na Vás, dnes jak se tak dívám už je díky spolitizování tohoto tématu nevědcem Klausem už kde kdo odborníkem na klima hi hi hi..

Jak je možné, když se neotepluje planeta, že se nám rozpouští ledovce, stoupá hladina moří viz. Holandsko, Německo, Dánsko, Island ??
Víte o tom, že už se potápí celá souostroví, např. Nickal v Indickém oceánu ?

Jak je možné, že dramaticky klesá hladina spodních vod, Thajsko -15 m za 2 poslední roky, dramaticky klesá vlhkost vzduch např. barma -33% za jediný rok !

A konečně, asi to nevíte ale v letošním roce bylo v české republice naměřeno 51 teplotních rekordů, uvedu jeden za všechny.
17. listopadu, české budějovice +21,6 C

pro zajímavost v roce 1989 bylo v průměru o 12 stupňů větší zima.



Vaše debaty jsou rozotmilé a pobavili mě, ale jaksi postrádají mimo klausovského populismu jakékoliv vědecké nosníky :-)
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(jj, 3.12.2009 13:28:58)
Odpovědět
Ano, a největším důkazem oteplování je jaro že?
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(Klimatolog, 3.12.2009 14:06:37)
Odpovědět
Další vědec na obzoru ? :-)

Víte, Václav Klaus ponížil klimatické vědy na pouliční blábolení a učinil si z boje proti oteplování nový smysl života.

I já jsem dostal několik pozvánek na jeho pavědecké konference, vždy jsem odmítl se těch Cimrmanovských frašek účastnit.

Tu poslední, kterou jsem sledoval v tv čtvy, tuším asi tak před rokem, nezahlédl jsem tam jednoho jediného kolegu klimatologa, pouze 2 ekonomy, jednoho bývalého člena českého statistického úřadu s gymnásiem a jediného RnDr, bohužel ten pán je ale profesorem matematiky, ikdyž koníčkem klimatolog.

Jak jsem se od kolegů dověděl, několikaleté pravidelné bombardování pozvánkami, nakonec přinselo ovoce a pavědec profesor Klaus už získal na svoje konference 3 či 4 naše kolegy, což vůbec neznamená že tyti lidé popírají oteplování jako takové, natom se drtivá většina vědců napříč planetou už shodla, vč. našeho dánského kolegy, od něhož politik Klaus tolik erpal do své pavědecké publikace.

Ale existuje celkem silná opozice, ikdyž stále menšinová, asi 3:1, celosvětově, zda lidstvo může jakkoliv toto oteplování které prokazatelně existuje ovlivnit či ne.


Končím tuto komickou debatu s partou z klubu pavědce profesora Klause a loučím se !

:-)
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(Dave, 4.12.2009 8:47:39)
Odpovědět
Ledovce taji? jak kde:) ledovce fakt taji na severnim polu, na antarktine jich naopak mirne pribyva(navic velikost ubytku na arktide stale zmensuje a v poslednich letech ubytek prakticky zmizi. Predpokladam, ze hlavni pricina je v tom, ze na arktide neni pevnina(tepelna pamet vody). A jak vysvetlit, ze zatimco severni polokoule se otepluje, ta jizni se ochlazuje?
Teple obdobi je na svem konci, "klimatologi" slibovana rekordni slunecni aktivita se nekona, slunecnich skvrn je minimum(klimatologove musi neustale opravovat svoji predpoved ve stylu "tak ono to pride o mesic pozdeji"), slunecni aktivita je evidentne za vrcholem minimalne na nekolik dalsich desetileti, takze se bojim spis ochlazovani, nez oteplovani, jak dokladaji seriozni pozorovani a analyzy, pane klimatologu:)
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(Klimatolog, 4.12.2009 10:19:59)
Odpovědět
Můžu se zeptat, co máte za vzdělání, jaká je Vaše profese ??


Celkem by mě zajímalo, kdo se takto suvereně a "erudovaně" vyjadřuje, jestli vědec z praxí v oboru nebo další klausoplácal :-)

Nejkomičtější jsou Klausovi odkazy na konzervativní poslance, ekonomiky a právníky z Chicagského institutu, tato politicko ekonomická organizace založená republikánskými senátory je sponzorovaná Exxon Mobile, BASF a British American Tobaco a mimo klausových klimatickcýh představ hlásá např. i neexistenci důkazů o škodlivosti kouření.

Tento lobistický institut nemá taktéž nic společného s vědou.
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(miloslav, 19.11.2010 0:32:09)
Odpovědět
101118 ENERGIE JE

O skutečnosti že „energii“ nelze nejenom získat z ničeho stejně jako utratit v „nic“ nelze diskutovat s „věřilci“ v různých druzích „NÁBOŽENSTVÍ“ co nepřísluší do žádné či jakékoliv LOGIKY VĚDĚNÍ !!

Když dovolíme kýmkoliv a to jakkoliv ovlivňovat nezkušené mozky našich dětí či potomků jakýmikoliv nepravdami stejně jako NÁSILNOSTMI nebo nějakým opomenutím, pácháme na těchto svou pasivitou neprominutelné ŠKODY!!

Hodí se připomenout že mé životní podmínky si vynucovaly kontrolovat vše s čím jsem přišel do styku ale nejen to. Rád jsem naslouchal názory a zkušenosti jiných kteří ke stejným faktorům měli nestejné úvahy a přišel na to, že VĚDĚNÍ je-li správně podané, se dá kýmkoliv lehce pochopit ale i naopak.

Jakákoliv fungující technika se nepatrnou závadou dá přimět do havarijního stavu kde ze zkušenosti i víme, že se v praxi vědomě často používá ale těžko vysvětluje těm kteří již mnohé umí ale mohu se opakovaně znovu pokusit.

Současné technické vymoženosti nám umožňují pohled jak do a nebo na soustavu sluneční ve které se nacházíme a že na jejím pokraji se nachází i Jupiter ale nejen to. Ne každý se o takovéto nějak „hmatatelně“ zajímá ale k pochopení každému tvoru lidskému může být, že při vývoji dění vzhledem k planetě Zemi na které se nacházíme tato oběhla své slunce mnoho milionů krát a na své cestě vlivem sil gravitačních při průletu mračen hmotných těles a částic získala onu velikost odpovídající našim pocitům kde váha je jedním takovým kteroužto funkci si matematicky dokážeme jasně a hmatatelně zdůvodnit, bychom měli pochopit i jiné jako třeba že tento vývoj zdaleka ještě neskončil a znamená že dějiny našich předchůdců dinosaurů se s velkou pravděpodobností ne že mohou ale budou opakovat a právě k tomuto mám co dát.

Jelikož energie je jak již jsem i zde uvedl SCHOPNOST konat „změnu“ je nám tím poskytnuta možnost tato tělesa ovlivňovat a měnit jejich dráhy a rychlost, a schopnost takováto střetnutí ovlivňovat o kterémžto jsem se vyjádřil že má větší hodnotu než všechny Nobelovy ceny dohromady a proto se i v oné zemi co tyto „ceny“ uděluje nacházím ale objevuji jen opak předpokládaného očekávání k čemuž se pod vlivem mi zbývajících schopností snažím přizpůsobit.

Je možné že je to jen ona každým obávaná smrt jak čelit onomu nepředstavitelnému násilí co se v lidském tvorstvu zakořenilo a já v zhledem ke zodpovědnosti daru mého poznání přijímám a vybízím bez ohledu kohokoliv kdo chce k zamyšlení neb ona myšlenka pro všechny odpůrci je zřetelně a jasně přijatelná kde společně žít–snít-pracovat a myslet se mi jeví být kladně burcující a dá se nazvat třeba i jako REVOLUCE VĚDĚNÍ a proč ne ??. Tam i když nebude s kým tak bude pro co a pro koho bojovat „umírat“ a se prát „miloslav“
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(Heřt, 6.12.2009 12:16:26)
Odpovědět
Nauč se česky, "vědče" :-)
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(sč, 4.12.2009 23:49:09)
Odpovědět
Nepředpokládám, že byste četl ty maily, ale co kdybyste si přečetl aspoň jeden článek z médií ze zemí, kde ještě aspoň některá média mohou občas psát objektivně (stačí zadat Phil Jones, clima, scandal či něco takového, vybrat si můžete z respektovaných listů). Phil Jones je skutečně prominentní oteplovač, resp. jeho výstupy přímo ovlivnily závěry IPCC. Skandál je to opravdu velký, jakkoliv mediální odezva mimo USA a Británii je neuvěřitelně minimální, Jones byl vyhozen z univerzity a vyšetřuje jej policie.
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(sč, 4.12.2009 23:50:48)
Odpovědět
To byla reakce na Klimatologovy hluboké úvahy.
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(pavjan, 3.12.2009 15:39:22)
Odpovědět
Klimatologu, všichni nevíte nic a jenom otravujete lidem život.
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(Johny, 3.12.2009 17:10:10)
Odpovědět
Jak je mozne,Jak je mozne... hm

Jak je mozne ze nedokazete odlizit pojem Globalni oteplovani a Globalni oteplovani zpusobeno clovekem ?
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(lordpavka, 3.12.2009 14:14:56)
Odpovědět
Klimatologu,Ty jsi takovej malej roztomilej vůl!!!
pane Řezníčku
(čtenář zdrojů, 3.12.2009 15:28:19)
Odpovědět
kde jste přišel na ta Vámi udávaná čísla? Vždyť je to lež!!! Letošní teplotní odchylky jsou úplně jiné.
NOAA uvádí odchylky od +0,44°C (únor) do +0,66°C (srpen, říjen). Je to odchylka od průměru 20.století. Vámi kritizovaný CRU uvádí v teplotní řadě HADCRUT3 odchylky +0,36°C (únor) do +0,53°C (srpen). Jsou to odchylky od průměru 1961-1990.
Listopadová odchylka ještě není známá, protože výsledky bývají obvykle zveřejňovány až v polovině následujícího měsíce. Takže byste měl sdělit, ze kterého prstu jste si to číslo vycucal. Globální teploty za listopad budou zveřejněny až kolem 15.prosince.
Pokud jde o teploty nad pevninami, tak nejnižší odchylka byla podle NOAA +0,53°C (červenec) a nejvyšší +1,02°C (duben).
Re: pane Řezníčku
(miloslav, 19.11.2010 0:34:07)
Odpovědět
101118 ENERGIE JE

O skutečnosti že „energii“ nelze nejenom získat z ničeho stejně jako utratit v „nic“ nelze diskutovat s „věřilci“ v různých druzích „NÁBOŽENSTVÍ“ co nepřísluší do žádné či jakékoliv LOGIKY VĚDĚNÍ !!

Když dovolíme kýmkoliv a to jakkoliv ovlivňovat nezkušené mozky našich dětí či potomků jakýmikoliv nepravdami stejně jako NÁSILNOSTMI nebo nějakým opomenutím, pácháme na těchto svou pasivitou neprominutelné ŠKODY!!

Hodí se připomenout že mé životní podmínky si vynucovaly kontrolovat vše s čím jsem přišel do styku ale nejen to. Rád jsem naslouchal názory a zkušenosti jiných kteří ke stejným faktorům měli nestejné úvahy a přišel na to, že VĚDĚNÍ je-li správně podané, se dá kýmkoliv lehce pochopit ale i naopak.

Jakákoliv fungující technika se nepatrnou závadou dá přimět do havarijního stavu kde ze zkušenosti i víme, že se v praxi vědomě často používá ale těžko vysvětluje těm kteří již mnohé umí ale mohu se opakovaně znovu pokusit.

Současné technické vymoženosti nám umožňují pohled jak do a nebo na soustavu sluneční ve které se nacházíme a že na jejím pokraji se nachází i Jupiter ale nejen to. Ne každý se o takovéto nějak „hmatatelně“ zajímá ale k pochopení každému tvoru lidskému může být, že při vývoji dění vzhledem k planetě Zemi na které se nacházíme tato oběhla své slunce mnoho milionů krát a na své cestě vlivem sil gravitačních při průletu mračen hmotných těles a částic získala onu velikost odpovídající našim pocitům kde váha je jedním takovým kteroužto funkci si matematicky dokážeme jasně a hmatatelně zdůvodnit, bychom měli pochopit i jiné jako třeba že tento vývoj zdaleka ještě neskončil a znamená že dějiny našich předchůdců dinosaurů se s velkou pravděpodobností ne že mohou ale budou opakovat a právě k tomuto mám co dát.

Jelikož energie je jak již jsem i zde uvedl SCHOPNOST konat „změnu“ je nám tím poskytnuta možnost tato tělesa ovlivňovat a měnit jejich dráhy a rychlost, a schopnost takováto střetnutí ovlivňovat o kterémžto jsem se vyjádřil že má větší hodnotu než všechny Nobelovy ceny dohromady a proto se i v oné zemi co tyto „ceny“ uděluje nacházím ale objevuji jen opak předpokládaného očekávání k čemuž se pod vlivem mi zbývajících schopností snažím přizpůsobit.

Je možné že je to jen ona každým obávaná smrt jak čelit onomu nepředstavitelnému násilí co se v lidském tvorstvu zakořenilo a já v zhledem ke zodpovědnosti daru mého poznání přijímám a vybízím bez ohledu kohokoliv kdo chce k zamyšlení neb ona myšlenka pro všechny odpůrci je zřetelně a jasně přijatelná kde společně žít–snít-pracovat a myslet se mi jeví být kladně burcující a dá se nazvat třeba i jako REVOLUCE VĚDĚNÍ a proč ne ??. Tam i když nebude s kým tak bude pro co a pro koho bojovat „umírat“ a se prát „miloslav“
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(lexx01, 3.12.2009 16:03:59)
Odpovědět
Říkej volovi, že je vůl když žere jen trávu a pije vodu..!

1) Klima na Zemi se vždy měnilo a měnit se bude nadále, i kdyby se všichni lidi obratem odstěhovali do jiné galaxie!

2) Nejhlavnější otázka není přece tom, zdali se mění klima, ale tom, zdali k tomu nějakým způsobem prispívá činnost lidstva!!!

3) Současná marketingovo - politická kampaň proti CO2 není nic jiného, než nový způsob jak podvodným způsobem zdanit "ovce" a VYDĚLAT SI PENÍZE!

4) Znáte skleníkový plyn, který má fakticky 10 000x silnější skleníkový efekt než CO2 a proti kterému se "zatím" vůbec "nebojuje"?

Zamyslete se proč... a až za vámi příjde nějaký ten klimatický alarmista s kasičkou pro příspěvek, kopněte ho do pr***e!

;-)

PS: tomu strašlivému plynu říkáme vodní pára
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(čtenář zdrojů, 3.12.2009 16:40:06)
Odpovědět
toho alarmistu s kasičkou kopnu kamsi stejně jako Vy.
S tou vodní párou se ale šeredně mýlíte. Je to sice silný skleníkový plyn, ale je ho v atmosféře pořád stejně. Naproti tomu CO2 a metan přibývá. Takže pokud se otepluje díky růstu skleníkových plynů, tak nikoli díky vodní páře.
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(Tony, 3.12.2009 17:13:39)
Odpovědět
Jenze pointa byla v tom, ze co2 narozdil od vodni pary predstavuje mozna tak 1% ze vsech sklenikovych plynu
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(hanca, 3.12.2009 22:43:52)
Odpovědět
pruser je, kdyz se vedeckeho tematu chytnou politici. udelaji si z toho zivnost a blbnou lidem hlavy. zeleni i klaus by se meli venovat skutecne oborum, kterym rozumi a klimatologii nechat prislusnym vedcum, vcetne informovani verejnosti.mnoheho bychom byli usetreni...
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(Glosátor, 4.12.2009 0:26:20)
Odpovědět
Co když se vědci chytnou politiky? Právě že to není tak jednoznačné. Pokud jsou tolik populární "alarmistická" měření pravdivá, pak je nutno se s tím vyrovnat na státní i mezinárodní úrovni - a to je politika...a co k ní mohou říci klimatologové?
Re: Climategate aneb Podvod s globálním oteplováním
(Klimatolog, 4.12.2009 10:30:29)
Odpovědět
Ano, to máte Haničko zatraceně pravdu.

Problém prof. Klause je, že píše o věcech, kterým absolutně nerozumí, jelikož nemá ani elemntární znalosti z oboru, kopíruje tm jenom čísla a prokládá to plitickými ideami, stylizujíce se do role spasitele lidstva.

To kniha je tak legrační /Modrá planeta/, mezi kolegy je zvána Klausovo modré lejno.

Myslím, že podobně by to dopadlo, kdybych třeba já napsal knihu o politice či ekonomii :-)

Autor je Ferdou Mravencem v každém směru.