reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna

Autor: Radomír Malý | Publikováno: 10.12.2009 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

ŠVÝCARSKÁ ČOKOLÁDA MÁ DIVNOU PŘÍCHUŤ
 

Alpští giganti á la Matterhorn či Eiger dominují švýcarské krajině. To ví každý absolvent základní školy, pokud nepropadal ze zeměpisu. A jestli sleduje i ekonomiku, tak je mu známo, že Švýcarsko je zemí vynikající čokolády, která se stala světoznámou, nehledě samozřejmě k dalším průmyslovým odvětvím, typickým pro tento malý stát s důležitou koncentrací bank a nejvyšší životní úrovní v Evropě.

Švýcarské krajině dominují - jak jinak - kostely. Katolické i protestantské, neboť čtyřjazyčné obyvatelstvo je konfesně rozděleno téměř přesně půl na půl. Teď ale do toho vstupuje nový prvek: islám. V zemi žije cca 7 procent muslimských přistěhovalců, často už ve druhé generaci. Za tu dobu si stačili vybudovat mešity, k nimž neodmyslitelně patří minarety, tj. štíhlé věže, z nichž muezzini, nižší duchovní, vyvolávají modlitby. Právě o tyto minarety šlo v nedávném kontroverzním hlasování, ne o to, že by někdo chtěl mohamedány ve Švýcarsku zbavit svobody vzývat Alláha a proroka Mohameda.

Švýcaři nechtějí, aby jejich krajině dominoval minaret. Sama mešita jako budova, kde se praktikuje kult mohamedánského náboženství, jim nevadí. Jedná se jim pouze o ty štíhlé věže, které možná už velice brzy připomenou, že tato hornatá země již není křesťanská, nýbrž muslimská. Na jedné straně je zde tedy "mnoho povyku pro nic". Mediální reakce evropských liberálů a socialistů, obviňující Švýcary z "náboženské intolerance", jsou účelově nadsazené. Pro mohamedány ve Švýcarsku se nic nemění. Nikdo jim nebude brát jejich víru, ani právo stavět si nové mešity, i když bez minaretů. Ty, které už stojí, se samozřejmě bourat nebudou.

Když s tím srovnáme, že ve většině islámských států si křesťanské minority mohou o stavbě kostela nechat jenom zdát, že v Saudské Arábii dokonce ještě nedávno byly vyneseny rozsudky smrti za pouhé vlastnictví bible nebo že v Súdánu jsou křesťané vražděni soldateskou jen proto, že vyznávají Krista - tak pobouření nad výsledky švýcarského referenda nelze nazvat jinak než pokrytectvím. Proč tito "rytíři svobody svědomí", tepající ostrými slovy Švýcary za zákaz minaretů, se ani slůvkem neozvou na obranu křesťanů v muslimských státech?

Na druhé straně ale i samotné švýcarské referendum má v sobě značnou dávku pokrytectví. "Antiminaretisté" stavěli proti sobě snímek klasické švýcarské vesnice pod Alpami s kostelem a tentýž snímek s minaretem. Pod tím prvním bylo napsáno: "Takové Švýcarsko chceme…“, pod tím druhým: "Takové Švýcarsko nechceme…“. Prý chtějí "křesťanské Švýcarsko".

Jak se s tím ale srovnává, že pouhých 8 procent obyvatelstva navštěvuje každou neděli bohoslužby, u mládeže dokonce pouhé 1 procento? Jak to, že ve státních školách se prosazuje - tak jako jinde v Evropě - "laicismus" a nesmějí tam viset kříže? Jak to, že se na veřejnosti v některých kantonech už nesmějí zpívat o Vánocích koledy? Jak to, že "křesťanské" Švýcarsko má legální potraty a dokonce jako jedna z prvních zemí uzákonilo eutanazii, což je s křesťanskou morálkou neslučitelné? Jak to, že absolutní většina evangelíků i katolíků vůbec nevěří v zázraky Kristovy?

Ve světle těchto faktů proto snímek s kostelem a nápisem pod ním neodpovídá pravdě. Spíše by tam měly být ruiny kostela a výjev porna. Nerozhodli Švýcaři v referendu náhodou o tom, že chtějí právě toto "bezbožné" Švýcarsko místo náboženského? Nebylo tomu třeba tak, že jim vadí minaret jako symbol víry v Boha a nikoli jako symbol jiného, bludného náboženství, které představuje hrozbu pro tradiční křesťanství?

Buď jak buď, kdyby Švýcarsko opravdu bylo křesťanskou zemí, kde většina občanů chodí v neděli na bohoslužby a legislativa odpovídá křesťanskému hodnotovému systému, tak by se daly výsledky "minaretového" referenda akceptovat jako oprávněná obrana vlastní křesťanské a potažmo národní identity. Jenže tady je důvodné podezření, že většina hlasujících proti minaretům se vyjádřila vlastně ani ne tak proti islámu, jako spíše proti víře v Boha jako takové, že upřednostnila náboženský relativismus, potažmo ateismus s pokryteckým odvoláním se na tradiční křesťanské hodnoty, které už dávno nevyznává. Právě to je na celé věci nemravné a také nejvíce znepokojující. Švýcarská čokoláda zkrátka nechutná tak, jak hlásá její reklama.

http://www.stjoseph.cz/index_cz.html

/titulek EUportal/

reklama
2296 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(jira22, 10.12.2009 6:58:02)
Odpovědět
Nezlobte se , ale Váš článek je mimo realitu. Já sá jsem člověk bez jakéhokoliv vyznání a přesto mám rád kostely. Jsou to pro mne památky /samozřejmě mimo nově postavené/ a budovy, které jsou výrazem tradic ať lidových, architektonických...atd. Kostely v našem pojetí do evropské krajiny /ne do evropské unie/a do našeho života právem patří, jako patří minarety do arábie. Možná to přeženu ale z představy pasoucí se milky pod minaretem je mi na zvracení.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Jan H., 10.12.2009 8:04:45)
Odpovědět
Pripada mi, jako kdyby clanek psal mimozemstan, ktery nevi, ze cela euroatlanticka civilizace je postavena na hodnotovem systemu krestanstvi, jako napr. humanite, ucte k zivotu, lasce k bliznimu, odpousteni, vedomi, ze svoboda jednotlivce konci tam, kde zacina svoboda jineho, ohleduplnosti atd. Tyto principy vsak v islamu chybeji a pregnantne si tento rozdil clovek uvedomi teprve kdyz se hloubeji seznami se zivotem v islamskych zemich.

Islam svym stoupencum vyslovne zakazuje stykat se a pratelit s jinoverci nebo uzavirat smisena manzelstvi, dokonce je za to tresta, tresta smrti i opusteni viry a mnohe dalsi ciny, ktere nam nepripadaji tak zavrzenihodne, aby bylo nutno jejich aktery zabit...

Islam neni nabozenstvi, ale predevcim agresivni ideologie, ktera usiluje o destrukci vsech statu, ktere nesleduji jeji vzor statu. Nesleduje ochranu spolecnosti, ani jeji rozvoj, ale vylucne ochranu sama sebe ruznymi metodami, vcetne vymyvani mozku 5x denne. Presvedcuje sve stoupence, ze nejvyssim cilem jejich konani musi byt snaha o ovladnuti sveta jakymikoli prostredky vc. vrazdeni, muceni, unosu a popuacni exploze - a jeho stoupenci se podle toho chovaji.

Proto je souziti techto dvou civilizaci nemozne a kdo tvrdi opak, neni informovany o skutecnosti nebo je "sebevrah".
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Michal, 10.12.2009 10:37:00)
Odpovědět
To je sice pravda, ale bojovat proti negativům v islámu zákazem minaretů je podobné jako zátah na piráty silnic rozdáváním pokut za prošlé autolékárničky. Oboje má jen slabou souvislost.
I bez plošného zákazu je možné stavbu minaretu nepovolit vždy individuálně. Ovšem od určitého bodu atmosféry ve společnosti by to bylo obtížné.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Felix, 10.12.2009 10:51:08)
Odpovědět
Ad: "bojovat proti negativům v islámu zákazem minaretů je podobné jako zátah na piráty silnic rozdáváním pokut za prošlé autolékárničky. Oboje má jen slabou souvislost."
Vaše přirovnání je téměř nesmysné. Nelze to srovnat. Zákaz minaretů má velký praktický i symblický význam, jak ukazují reakce z Německa, Francie aj. Srovnáváte nesrovnatelné.
2. "I bez plošného zákazu je možné stavbu minaretu nepovolit vždy individuálně."
Zase nemáte pravdu. Přece plošný zákaz je pořádná akce. Handrkovat se na magistrátech o každou věž, o každého muezzina, no to nemyslíte vážně. Už u prvního případu by do toho vstoupil nějaký bruselský Kocáb a nevyjednalo by se nic. Když jste tak chytrý, mám pro Vás jednu takovou malou singularitu: Pokuste se odvolat toho Kocába. Jsem zvědav, jak Vám to půjde (ale možná že padne vláda a budete bez práce; pak Vám navrhnu jiný takový malý případ k projednání.)
3. "Ovšem od určitého bodu atmosféry ve společnosti by to bylo obtížné." Právě ve Švýcarsku pomohl venkov. Mnohá města by to už ndokázala.
Tak jaké výhrady?
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Felix, 10.12.2009 10:39:56)
Odpovědět
Tento článek byl tedy původně na:
Tam jsem vůči němu vyslovil námitky - viz tam. Poslední námitku - jakési shrnutí dávám i sem:
Dobře vím, že mnozí Švýcaři jsou bezbožní, ale pořád lepší takový bezbožný, který má zbožné city, který touží po zbožnosti, než takový, který tyto city nemá, který zbožností opovrhuje. Pan doktor zaujímá podivný, snad skrupulósní postoj "všechno nebo nic", dokonce "všechno naráz a teď". Dokonce i tento malý krůček k dobru je pro něho bezvýznamný nebo i škodlivý. Jsou to ti katastrofici, kteří chtějí, aby přišla katastrofa, která to má všecno napravit. Jak protilehlé k Abrahámovi. Jako by prosil Hospodina: Oheň na ně. Zde se (s přitažením za vlasy) volá: islámský oheň na ty švýcarské zlotřilce. Tak takhle ne. Švýcaři dobře rozhodli, tento krok je k dobru.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Jiří Zahrádka, 10.12.2009 11:03:49)
Odpovědět
V tomhle celkem souhlasím, oslovil mě dost i příspěvek od "jira22."

Na druhou stranu, možná je dobře, když se Dr. Malý trošku kriticky pustil do mediálních schémat typu "chceme křesťanské Švýcarsko." Fakt je, že kdyby Švýcaři byli opravdu křesťanští, tak by tohle referendum bylo možná zbytečné. Zpívaly by se křesťanské koledy, ve školách by byly tradiční křesťanské kříže, a politická korektnost by nebyla vpuštěna, aby krásné Švýcarsko ničila. Kdo ví, jestli by v takovém Švýcarsku muslimové vůbec chtěli žít. Možná by je to tam tak štvalo, že by zrovna do Švýcarska neemigrovali.

Ale obecně souhlasím s Vámi, Dr. Malý je jedním z těch důsledných, který chce rovnou ideál a cokoli pod ideálem je špatně. Ale je to legitimní názor a jako kvas je v celé diskusi asi užitečný.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Felix, 10.12.2009 11:24:31)
Odpovědět
Jo, Jirko, ideál známe. Ale ideální to není, takže v rámci možností to bylo dobré.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Dan, 10.12.2009 21:39:25)
Odpovědět
Zdravím žido-křesťana a euroskeptika na penzi Jiřího Zahrádka :-)

Tak co Jiří, jak prožíváte žido-křesťanský advent ??

:-)
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(pavjan, 10.12.2009 11:15:17)
Odpovědět
Pane Malý, přečetl jsem si Váš článek a žasnu nad tím, jak do těch Švýcarů vidíte. Měl byste jim říct jak jsou mimo a jak nerozumí sami sobě. Měl byse tam vyrazit a udělat jim školení. A možná taky doporučit aby si to referendum zopakovali.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(antonín, 10.12.2009 11:19:48)
Odpovědět
nemohu souhlasit s autorem článku. Je to totiž první odvážnější krůček k tomu, aby si země EU uvědomily, do jaké pasti s se svým liberalismem a vstřícnosti k jiné kultuře dostaly. Je to pozdě, ale přece a doufám, že další země začnou také bránit svou kulturu a náboženství, dokud je ještě alespoň
chvilička času, protože už je za minutu 12.Politici, vzpamatujte se, a takové Kocáby vyházejte, a pracujte ve prospěch "svých" občanů a jejich budoucnosti.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Felix, 10.12.2009 14:07:03)
Odpovědět
Pane doktore Malý, ale nic si z toho nedělejte, že čtenáři unisono nesouhlasí. Už se sem blíží článek pana doktora Jocha (pro změnu o křížích), s nímž sice bude asi většinou souhlas, ale jen proto, že si čtenáři nevšimnou mírné demagogie. U Vás toto aspoň nehrozilo.

Pro ty, kdo budou psát příště: pokuste se zákaz minaretů a křížů rozumně srovnat.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Sunny, 10.12.2009 15:47:31)
Odpovědět
Nemyslím, že by fakt, že většina Švýcarů nechodí do kostela, jakkoli omezoval váhu toho zmíněného referenda. Na to, abych se svobodně rozhodla, zda chci či nechci ve své rodné zemi minarety, přeci nemusím být křesťan.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(jh, 10.12.2009 17:03:36)
Odpovědět
Poslední dva odstavce Malého článku by se měly vytesat do kamene - pozici "antiislamistů" (nemyslím tím všechny) zatím nikdo lépe nepopsal...
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(PavelNovák, 10.12.2009 20:33:50)
Odpovědět
Souhlasím s tím, že se má Švýcarsko rozporcovat na tři části a přilepit k Itálii, Francii a německu. A bude klid. Nikdo si tam nebude tajně ulívat peníze a machrovat nad ostatními státy. Stejně už pomalu Švýcaři spějí k zániku, protože mají málo děti a žijí jen konzumním životem, využívají lidi z rozvojových zemí ke svému vlastnímu prospěchu. Jsou to pokrytci. Na jedné straně nechtějí udílet své státní občanství a na druhé straně mají ve své zemi čím dál víc cizinců z rozvojových zemí, čím dál více lidí bere drogy. Zlatí Švýcaři!
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Felix, 10.12.2009 22:30:54)
Odpovědět
Pro osvěžení výňatek z diskuse s autorem na sv. Josefu:
***
Radomír Malý 17:00:05 10.12.2009
Ad Felix: 1. Jestliže někdo, byť pokrytecky, přispěje k dobru, máme to jistě přijmout. Jenže kladu si otázku, jestli je opravdu dobrem odmítnout minarety z pozic antichristianismu a laicismu místo z pozic katolické víry. Já se Vám přiznám - a asi se mnou nebudete souhlasit - že kdybych měl volit mezi dvěma zly, tj. ateismem nebo chcete-li sekulárním laicismem a islámem, volil bych to druhé jakožto menší zlo, i kdybych tam měl žít jako občan druhé kategorie v tvrdé diskriminaci, jak většina katolíků v muslimských zemích žije. Je mi jasné, že islám je falešné náboženství a hrozbou pro Evropu, obsahuje řadu nelidských ustanovení, nemusíte mne o tom přesvědčovat, ale přece jen aspoň vyznává Boha Stvořitele a chrání nenarozený i končící život, což je přece jen v přirozeném řádu hodnot o stupínek výš než moderní sekularismus.
2. Nemyslím si také na rozdíl od Vás, že komunisté "v lecčems měli pravdu". To, že někdo kritizuje evidentní zlo, ještě neznamená, že má pravdu. To dělá i ďábel, když člověku stále připomíná jeho hřích - a přesto je "otec lži". Záleží na tom, jaké předkládá řešení. Komunisté sice mnoha sociálně ukřivděným lidem pomohli, ale za jakou cenu - to zajisté víte sám.
3. A ještě ad náboženská svoboda: Já jsem se vyjádřil zde na toto téma již mnohokrát. V zemi s katolickou většinou jsem pro maximální toleranci všech věr a přesvědčení, pokud nenarušují přirozený mravní zákon, ale s tím, že legislativa musí garantovat ochranu Katolické církve a soulad zákonů s katolickou naukou. V zemích s katolickou menšinou požaduji pro Církev takovou míru volnosti, která jí umožní plnit jeji apoštolské poslání.
***
Felix 22:23:50 10.12.2009
1. Toto jste popsal skvěle, gratuluji. Ale myslíte si, že tamní biskupové žádali hlasovat pro minarety proto, že islám je lepší než bezbožectví? A za druhé: Proč myslíte, že proti minaretům hlasoval venkov a ne města? Je venkov bezbožnější než města?
2. To sem ani tak moc nepatří - řeknu to celé úplně jinak: Bylo dobré číst Rude prdy (právo). Stejně tak je dobré sledovat, co plkají muslimvé. Zato sledovat např. česká média, myslím, cenu nemá protože to jsou většinou bláboly beze smyslu (dobrého i špatnéo). Ale to bylo mnou nadhozeno jen mimochodem - ohledně muslimského nerozlišování sekulárního a křesťanské.
3. To bycom měli rozpracovat, já myslím, že Vaše stanovisko není bez chyby a není přirozeným zákonem nijak zvlášť zdůvodněno. Nemusí být však moc mylné. Mělo by se to promyslet. A je to nesmírně důležité - viz zdánlivý rozpor Syllabu errorum o náboženské svobodě a Dekretu o náboženské svobodě 2. vatikána. Toto uvést na společného jmenovatele - myslím, že se o to ještě nikdo nepokusil a jsem přesvědčen, že to jde. Nesmírně naléhavé a důležité.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(ash, 11.12.2009 13:08:35)
Odpovědět
"..kdybych měl volit mezi dvěma zly, tj. ateismem nebo chcete-li sekulárním laicismem a islámem, volil bych to druhé jakožto menší zlo, i kdybych tam měl žít jako občan druhé kategorie v tvrdé diskriminaci, jak většina katolíků v muslimských zemích žije. Je mi jasné, že islám je falešné náboženství a hrozbou pro Evropu, obsahuje řadu nelidských ustanovení, nemusíte mne o tom přesvědčovat, ale přece jen aspoň vyznává Boha Stvořitele a chrání nenarozený i končící život, což je přece jen v přirozeném řádu hodnot o stupínek výš než moderní sekularismus."

To je neuvěřitelné!! Neskutečné!! On by dal přednost islámu a zdůvodní to ochranou lidského života!! Není co dodat.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(ash, 11.12.2009 13:16:20)
Odpovědět
Nebo vlastně jo, odkdy islám chrání lidský život???
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(hanca, 11.12.2009 9:37:55)
Odpovědět
nesouhlasim s autorem, ze by se Svycari referendem vyjadrili proti vire v Boha jako takove. staveni mesit ani praktikovani nabozenstvi se prece nikomu nezakazalo. slo jen o minarety, kt pro muslima predstavuji symbol nadvlady nad uzemim, Svycari to vedi a podle toho hlasovali. o to tu bezi.
Svycarsko je zeme s demokratickym systemem, jako takova nechce prijmout ani symbolicky nadvladu nejakeho nabozenstvi ci ideologie, tak to chapu ja.
kazda zeme ma nejake koreny a tradice, Svycarsko se radi k tem krestanskym. jestli chodi do kostela 8% nebo 80%, jestli uznavaji oficialni stanoviska cirkvi k euthanasii ci potratum, neznamena jeste ze nemaji pravo nazyvat se krestany. mimochodem, pohled na potraty, resp. poznani toho, kdy nazyvat plod v tele matky clovekem se napr. v katolicke cirkvi taktez vyviji, ve stredoveku bylo papezem urceno, ze za cloveka ma byt plod povazovan az tehdy, kdy matka zacne citit pohyby.
to neni vyjadreni mych nazoru na potraty, to jen chci ukazat na to, ze krestanstvi hlasa moznost svobodne volby a moznosti jeho vyjadreni. ve statnim zrizeni nam to umoznuje demokracie. jakkoli ateisticka spolecnost, ale demokraticka, ve kt mam tuto svobodu mysleni a vyjadreni zachovanou, je pro me lepsi nez theokracie, kt me bude narizovat, jak mam myslet a co delat.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(Felix, 11.12.2009 10:34:08)
Odpovědět
To je zajímavá myšlenka na konci. A co theokracie, která nenařizuje, co si myslet a co dělat, ale jen nabízí odpovědi tázajícím a upozorňuje na následky nasloucající hřešící.
Jen mně neříkejte, že to je teorie. Pokud byste to takhle brala, pak mám na mysli podle Vás právě tu hypotetickou možnost, kdy to teorie není.
Re: Švýcarsko: Minarety, ruiny kostela a výjev z porna
(hanca, 11.12.2009 15:33:45)
Odpovědět
to: Felix

mela jsem na mysli konkretni theokracii, tedy spojenou s islamem, kt jako jedine nabozenstvi ma skutecne mocenskou strukturu a plany.
jestli mate na mysli theokracii krestanstvi, jak by podle vas mela vypadat? pokud by se po pravni strance drzela obecne platnych zakonu dle desatera, a u tech tzv. moralnich hrichu by lidi jen napominala, jak moc se bude lisit od demokracie?