reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu

Autor: LP | Publikováno: 14.12.2009 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Tajemník prezidenta republiky Ladislav Jakl napsal velmi zajímavý článek týkající se vztahu svobody a demokracie, který demonstruje na konkrétních příkladech zákazu minaretů a kouření v restauracích (více zde).

Jakl na úvod článku píše naprosto správně, že „demokracie je formou násilí. Zdaleka neplatí rovnice: čím více demokracie, tím více svobody. Svoboda je víc než demokracie. Demokracie může mnohdy svobodu ničit. A to v těch případech, kdy se hlasuje o věcech, o kterých se hlasovat nemá.“

Souhlasím s tím, že by demokracie, či lépe zastupitelská forma vlády, a státní zásahy měly mít pouze velmi omezenou působnost a nezasahovat do života jednotlivců, rodin, obcí, spolků, západní civilizaci přátelských církví atd.

Větší hodnotou než neomezená demokracie je občanské svobody a přirozená práva zajišťující ve svých nejzákladnějších principech neměnná a nezměnitelná ústava (Demokratickou cestou se dostali k moci nacisté v Německu i komunisté v ČSR. „Demokratickými“ zákony bylo zavedeno zabíjení nenarozených dětí formou potratů).

Ladislav Jakl kritizuje Švýcary za to, že v referendech zakázali stavbu minaretů a porušili tím svobodu – vlastnické právo a vstoupili tak do soukromé záležitosti, do které jim nic není. Zatímco ohledně cigaret má Jakl naprostou pravdu, tak ohledně minaretů se mýlí. Proč?

Kouření v restauracích je soukromá záležitost, nekoná se na veřejných prostranstvích, člověk si může zvolit, zdali do restaurace vstoupí, či ne. Zatímco u budov tomu tak není. Každá budova má jak soukromý ráz (vnitřek), tak i vnější ráz (svou podobu a jak zapadá do svého okolí), který se stává součástí veřejného prostoru. Zde je pak nutné odlišit ještě dvě věci.

Existuje územní plánování, libertariáni jsou tvrdě proti, já pro něj v omezené a rozumné míře jsem (i když vím, že nalézt rozumná řešení je velmi těžké). Proč? Dám příklad. Dejme tomu, že by (post)katolická církev s primasem českým Tomášem Halíkem získala zpět svatovítskou katedrálu, nechala by ji zbourat a nechala by místo ní postavit obrovský věžák (či v případě Halíka spíše tu mešitu s minarety). Souhlasil by s tím pan Jakl? Asi ne.

Nemuselo by to být vlastně ani přímo v areálu Pražského Hradu, může to být třeba kousek vedle někde na Hradčanském náměstí. (Mimochodem, spor o Chobotnici přece nebyl jenom o veřejných financích, ale též o tom, jak budova zapadne do panoramatu Prahy).

Čili soukromý zájem v případu stavby věžáku na Hradčanech by porušil veřejný zájem, kterým je naše národní kulturní dědictví, které posiluje národní identitu, národní hrdost a národní soudržnost (ta je podle mě veřejným statkem i veřejným zájmem). Nehledě na to, že taková soukromá budova by poškodila podnikání v cestovním ruchu.

Stejně tak by asi bylo nevhodné, kdyby na soukromém pozemku v prostřed sídel s bytovou zástavbou někdo postavil prasečák, který by obtěžoval zápachem, hmyzem atd. Nebo kdyby ten náš věžák chtěl někdo přestavit na gigantický bordel a z vnějšku by ho chtěl vyzdobit velkoplošnými obrazovkami, na nichž by se vysílalo porno. Bylo by snad též ve veřejném zájmu omezit tento soukromý zájem vlastníka bordelu. Minimálně v zájmu toho, aby to neviděly děti chodící po ulici.

Rozumím argumentům libertariánů, že územní plánování vytváří prostor pro korupci, je omezením vlastnického práva a některá rozhodnutí jsou nesmyslná a mnohdy jde o svévoli byrokratů, na druhou stranu jeho zrušení by přineslo také mnoho škod, quod erat demonstrandum.

Druhou věcí je ideologická a bezpečnostní otázka věci: povolit stavby náboženství, které chce zničit naše občanské svobody a přirozená práva? Že islám jako takový (ne pouze islamismus) je náboženství, které chce zničit naše občanské svobody, je naprosto zřejmé a netřeba to zde dále dokazovat. Odkáži jen na literaturu (více zde).

Zde se pak objevuje obecná otázka: měly by veřejně působit ideologie, hnutí a náboženství, která chtějí potlačit občanské svobody a přirozená práva? Libertarián řekne, že asi ano. Že jim nikdo nemá bránit ve svobodě slova. Já, jako konzervativec-liberál, tvrdím, že v zájmu zachování co nejvíce svobod není ničím neomezená svoboda možná a svoboda těch, kteří chtějí svobodné zřízení zničit, musí být omezena. Stát má mít omezenou působnost, ale při obraně svobody má být tím hrozným Leviathanem, který se s nepřáteli svobody a národní i státní suverenity (která je jednou ze záruk svobody) nemaže. Bez řádu a autority neexistuje svoboda. (více zde).

Kdyby byla v Německu zakázána NSDAP a konzervativní pravice by zavedla dočasnou diktaturu na obranu občanských svobod, nemusel se Hitler dostat k moci. V Rakousku Dollfuss zakázal NSDAP a aspoň dočasně uchránil zemi od nacismu a zaručil alespoň některé občanské svobody. Stejně tak Pinochet v Chile omezil či lépe řečeno zrušil svobodu slova pro komunisty a socialisty, kteří chtěli zrušit občanské právo vlastnictví majetku.

V současnosti je zakázána veřejná propagace nacismu, který hlásá ideologii porušující právo na život (zabíjení „méněcenných“ ras a euthanásie) a do značné míry omezuje i vlastnická práva. Tento zákaz propagace je v pořádku. Za zamyšlení pak ale stojí proč nezakázat propagaci komunismu, který zase ve své ideologii porušuje právo na majetek a právo na život porušuje při vyvražďování svých odpůrců a při prosazování potratů. Ale aby zákaz komunismu měl vůbec nějaký smysl, měla by se zakázat i propagace socialismu, který podobně jako komunismus hlásá legalizovanou krádež majetku svých bližních a rovněž zabíjení nenarozených dětí při potratech a od komunismu se vlastně ani moc neliší. No a neomarxistickým dvojčetem socialismu je hnutí zelených, které rovněž hlásá zabíjení nenarozených dětí a krádež majetku spoluobčanů, navíc rovněž podporuje rozmach islámu a dalších ideologií porušujících občanské svobody. Další podobně nebezpečnou ideologií pro občanské svobody je evropeismus a supranacionalismus, který nejenže čerpá ze všech výše uvedených ideologií, navíc podkopává suverenitu státu, který svobody zajišťuje.

Čili pokud je dnes zakázána propagace nacismu, tak ať je logicky a spravedlivě zakázána i propagace ostatních hnutí, která směřují proti přirozeným právům a občanským svobodám občana, nebo ať jsou naopak legální všechna tato hnutí.

Vraťme se pak zpátky k minaretům a lépe i k mešitám. Představme si, že čeští nacisté si postaví svůj soukromý dům, před nímž budou vlát prapory s hákovými kříži a budou mít kolem sloupy, na nichž budou nacistické orlice. To samé mohou provést komunisté s prapory se srpem a kladivem a se sloupy, na nichž budou rudé hvězdy. Stejně pak zde máme stavby náboženství-ideologie, které je stejně nebezpečná jako nacismus a komunismus, tedy islám. Vnější propagace takových ideologií, jako jsou nacistický dům s nacistickou výzdobou či muslimský dům – mešita, by měla být po mém soudu zakázána.

Něco jiného podle mě je, když se v soukromém sále sejdou komunisté a nacisté, aby například společně oslavili výročí podepsání paktu Molotov-Ribentrop či vznik naci-bolševické strany Ruska. Pokud na budově nejsou z vnějšku symboly propagující nacismus a komunismus a jde o čistě soukromou akci jen pro zvané, stát by neměl zasahovat, protože se nejedná o propagaci. Propagovat mohu něco jen u lidí, kteří nejsou přesvědčení. Na takových soukromých akcích se setkávají jen přesvědčení lidé.

Abych to uzavřel. Zakázány by neměly být pouze minarety, ale i mešity. Zákaz minaretů je první vlašťovkou. A neměly by být zakázány formou referenda, ale mělo by to být zakotveno v pevné ústavě stejně jako by v ní měl být ustaven zákaz propagace ostatních občanským svobodám a přirozenému právu nepřátelských ideologií. Zákaz minaretů sám o sobě nic neřeší, když islám zůstane legálním. Za pár let může narostlý počet muslimských imigrantů v příštím referendu stavbu minaretů obnovit… – a zavést k tomu ještě navrch právo šáría.

 

P. S. Ještě mě napadnul jeden příklad z minulosti. Odsun Němců z Československa. Rovněž bylo porušeno „právo“ jejich soukromého vlastnictví, když byl jejich majetek zabaven. Oni byli ale fatální hrozbou pro český (resp. československý stát) a národ. Spáchali vlastizradu a posléze získali občanství cizího státu – Hitlerovy Německé říše. Vzbouřili se proti svému (českému) Leviatahanovi, který jim- dokud byli jeho loajálními občany- zachovával jejich svobody. Svým vypovězením smlouvy s Leviathanem se dostali zpět do přirozeného stavu – války všech proti všem a Leviathan je ztrestal. Stát není povinnen zajišťovat občanské svobody těm občanům, kteří se proti svému Leviathanovi zajišťujícímu občanské svobody postaví.

 

http://infidelsunite.typepad.com/.a/6a0111685b4b71970c0120a56f19c6970b-800wi

reklama
3117 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(ann48, 14.12.2009 22:30:14)
Odpovědět
naprostý souhlas, také to tak vidím.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(Davidan, 14.12.2009 23:09:46)
Odpovědět
Něco na tom je, ale pokud chtěl autor kritizovat pana Jakla, tak to přehoupl až do druhého extrému.
Navíc hovoříce o islámu a jeho útoku na naše svobody, zcela pominul Talmud, jehož výroky jsou nežidům stejně nebezpečné, jako korán.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(mm, 15.12.2009 6:22:24)
Odpovědět
Nepřekládejte nám, co pan Jakl napsal.Nejste Jiří Paroubek, že nám překládáte jedině správné vysvětlení?
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(Jirka, 15.12.2009 7:13:39)
Odpovědět
Myslím že problém je hlubší, všeobecně se ví jak jsou cigarety škodlivé, pořád se o tom mluví a pořád se všude kouří - ulice, zastávky veřejné dopravy, hospody. samotný zákaz nepomůže když není vůle to vynutit a stát má z prodeje cigaret obroivský příjem. kapr si sám nevypustí rybník. A různé víry, mešity a podobně - přistěhovalci demonstrují za právo nosit burku ale když by se evropan u nich doma oblékl po svém skončí ve vězení nebo pod bičem na stadionu. pokud se máme rozhodovat o tom co dovolit, tak je třeba se kouknout jak je to se svobodou tam a máme to. Jinak pozoruji už delší dobu že skupina lidí co se na Hrad dostala po listopadu má lid obecný za totální blby a pořád by chtěli rozhodovat za nás. Záměrně se vyhýbají referendu v mnoha záležitostech protože by se ukázalo, že je tu nikdo nechce a museli by opustit koryta.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(peter, 15.12.2009 9:18:55)
Odpovědět
naprosto souhlasim!!! a nejde jen o islamismus. podivejte se do nasi vrcholne politiky kdo je kde zastoupen....
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(Dr.Troškrt, 15.12.2009 11:20:03)
Odpovědět
Safra, to je pěkný článek!
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(Josef Novák, 15.12.2009 14:50:39)
Odpovědět
Nevím kdo je LP, předpokládám, že Lukáš Petřík, ale je to stejný demagog jako Michal Semín. Uváděné hypotetické příklady jsou záměrně nadsazené ad absurdum, jen aby dehonestovali lidi, které my kluci co spolu chodíme, nemáme rádi. A co se týká té katedrály, český národ, jehož náboženstvím je fundamentální odpor ke katolické církvi, vidí v katedrále Sv.Víta všechno možné jen ne to, co ve skutečnosti opravdu je a vždycky byla, sakrální prostor pro setkávání člověka s Bohem. To je snad světový unikát. Národ, jenž rád o sobě prohlašuje, že je nejateističtější na světě (jak odvážné tvrzení), má jako národní symbol kostel a ještě k tomu katolický. Pak už je asi opravdu možné, mít jak symbol cokoliv, třeba i ty minarety.
Jakl je liberál a jako liberál myslí i jedná, v tom je aspoň čitelný. Co však navrhuje autor článku jako řešení zmiňovaného problému? Jenom zákazy. Chtělo by se však říct, že pouhé zakazování bez něčeho čím se můžu vymezovat vůči jiným, je posledním stádiem úpadku těsně před zánikem, mám tím na mysli větší celky, ne jednotlivce. Co takhle zakázat muslimům porodnost?
Pro začátek by třeba stačilo, kdyby se Češi nezaujatě a bez předsudků, dívali na víru svých předků. Pokud budou vyprázdněné kostely jenom kulturní dědictví, žádné zákazy stejně nepomůžou. Článek nic neřeší, nic nového nepřináší a hlavně nejde k podstatě sporu mezi islámem a Evropou, je to jen opakování toho, co tu už bylo stokrát řečeno.
Jo a vlaštovka se nepíše s háčkem nad t.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(jh, 15.12.2009 16:17:19)
Odpovědět
Lukáši,
díky, skvělý rozbor.
Potíž je v tom, že v polemikách se nějak nedaří přesvědčit oponenty o tom, že nacismus, komunismus či islám pochází z jednoho ďábelského vrhu utopií!
Rozdíl mezi nimi je jen v barvě a symbolech.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(Ratatosk, 15.12.2009 16:43:28)
Odpovědět
Takže monoteistické náboženství ze stejné abrahámské tradice jako křesťanství a judaismus je rovno světonázorovým (zrůdným) systémům, které jsou výsledkem modernizačních procesů? Gratuluji, jste skvělý analytik. Předpokládám, že pracujete pro BIS?

Nechci tady nijak hájit islámský fundamentalismus, ani podporovat multikulturalismus, ale politická inteligence spočívá v umění rozlišovat, ne všechno spojovat, protože se mi to momentálně hodí. To co tu píše Petřík je totální shit, jak zde někdo dobře napsal - bez vazby k realitě, v nejvíce ateistickém státě Evropy je dost mimo vymezovat se proti někomu z pozic radikálního katolicismu, má to stejnou váhu jako chtít eliminovat muslimy z pohledu uctívačů wicca (vás, ultrakatolíků-islamofobů je přibližně tak stejně jako wiccanů) a pravděpodobně známkou počínající paralýzy a politického rozpadu.

Když tu budou muslimové žít v klidu (omezené počty), není důvod jim na víru sahat a mešity zakazovat. Když se tu tak často zaštiťujete liberalismem, jak by jste chtěli muslimovi zakázat, aby ve vymezené hodiny otevíral vstup do svého domu, který by takto fungoval jako mešita pro musl. komunitu?? Minaretům zamezit lze, ale tomu, aby někdo svůj soukromý majetek učinil náboženskou svatyní, to nejde.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(jj, 15.12.2009 16:56:46)
Odpovědět
Nacismus, komunismus i islám pochází z ďábelského vrhu zvaného judaismus, i to křesťanství je helenismus(ten ježíš se vpodstatě snažil helenizovat židy s pomocí esenců jež byli pozůstatkem helenského vlivu v palestině) protažený judaistickou deviací Saulem a výsledkem čehož je pacifisticko nihilistická žumpa dělající z lidí otroky ,rezignující na cokoliv lidského, intelekt obzvláště .Judaismus i všechny jeho deriváty se poznají podle jednoho : snaží se lidsvo dehumanizovat zpátky na úroveň zvířat.Judaismus je mor.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(pejjska, 16.12.2009 21:02:53)
Odpovědět
A tohle všechno jsi nastudoval na VUML? Úžasné!
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(Jan Vacenovský, 16.12.2009 0:00:19)
Odpovědět
Jeden z nejhezčích článků na tomto serveru. Carl Schmitt by z Vás měl radost, berte to jen v tom nejlepším smyslu. Díky
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(pepa.gas, 16.12.2009 11:18:32)
Odpovědět
Pan Jakl si neumí domyslet následky svých slov.
Jako poradce pana presidenta by měl umět trochu
předvídat.Dokud zde nebudou mešity nepřijde ani
islám,budou zde mešity přijde islám.Po příchodu
budou velmi přátelští,budou žádat a pokud bude
vyhověno požadavkům bude klid,pokud ne budou za
své požadadavky bojovat.Pane Jakl,vy můžete
radit tak slepé bábě.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(kapej, 16.12.2009 16:09:04)
Odpovědět
Naprosto s Vámi souhlasím. Jen podotknu, že byla před Lisabonskou smlouvou v jednání tzv. Ústava EU, v níž bylo usilováno o stanovení toho, že Evropa je křesťanská. Mělo by být zákonem zakotveno, za jakých okolností mohou " přesvědčení " praktikovat nejen svá náboženství tak, aby neohrožovali práva těch, kteří s mini musí sdílet svá původní historická území.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(peso, 16.12.2009 17:08:03)
Odpovědět
Souhlasím se závěrečným konstatováním autora o zákazu nejen minaretů ale i mešit.Obhájci minaretu ve svých scestných, všeobimajících názorech vůbec nedomýšlejí možné nevratné a tragické důsledky.Nechci se pouštět do dlouhé názorové polemiky, tak jen ve zkratce ne jen osobní názor.Urychleně zpřísnit imigrační politiku(viz Kanada a návrat 800 "diskriminovaných"spoluobčanů). Stát určitě nemá peníze na zajištˇování důstojných podmínek imigrantů,když je mnohdy nezajištˇuje ani vlastním lidem a postiženým dětem-viz neustále sbírky na ulicích i v televizi,nadace atd.A dále má ze zákona striktně platit,že cizinec když chce žít mimo domovskou zemi tak je povinný se přizpůsobit zákonům hostitelské země, což by měl podepsat než se usadí a bude si klást požadavky včetně náboženských. Vždytˇ je vlastně nezvaným hostem,což se dá zobecnit na nezvanou návštěvu, která by vám kladla požadavky jak jí máte ubytovat a pohostit, místo vyjádření vděku že jí nevypoklonkujete a nabídnete přístřeši.
Dělnická strana a KSČM
(Valdec, 16.12.2009 22:14:35)
Odpovědět
Nikdy jsem nechápal, proč chce vláda zrušit Dělnickou stranu, když KSČM může existovat a dokonce v parlamentu.
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(Josef, 17.12.2009 12:50:51)
Odpovědět
Tri ctvrtiny Nemcu se boji siriciho se islamu, 39% se obava jeho vlivu na nemeckou spolecnost, tretina ma obavy ze se siri velice rychle a vetsina veri, ze stret civilizaci (rozdilnych kultur) uz zacal. ( Der Spiegel engl.)

Nearly three out of four Germans fear the spread of Islam, according to a survey released on Friday. The survey showed a third of those asked expressed great concern that Islam was growing too quickly in Germany. Thirty-nine percent are worried about Islam’s impact on society. This is a trend we have been following closely as the Allensbach survey noted, “In most people’s minds, the Kampf der Kulturen [clash of cultures] has already begun.”
Re: Jaklovy minarety a cigarety aneb zakažme i mešity a propagaci islámu
(Petr Hájek, 7.1.2010 10:06:14)
Odpovědět
Autorova snaha bránit naši křesťanskou civilizaci je sympatická, bohužel se však zásadně mýlí. Ve všech jednotlivostech, protože v principu. Jen jediný malý příklad: Díky 1. dodatku ústavy Spojených států může každý občan svobodně vyjadřovat svůj názor. Třeba stavbou domu, z něhož budou vlát prapory se svastikou. Toto a nic jiného je důvodem, proč se nacismus či komunismus v Americe nemohl zachytit a proč se dnes v nesvobodné Evropě obáváme islámu.