reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga

Autor: odjinud | Publikováno: 25.12.2009 | Rubrika: Rozhovory
Ilustrace

Rozhovor prezidenta republiky pro deník Právo


 

RD: Pane prezidente, náš červnový rozhovor jsme začínali tragickými povodněmi. Teď se chci zeptat, jestli pojedete na sjezd?... Myslím teď do Pece pod Sněžkou či do Špindlu. Čekáte, zda tam bude dostatek sněhu?

VK: Když začínáme tímto vánočním tématem: podařilo se mi vypiplat oba syny k závodnímu lyžování. A teď mají své malé byty, žádné nové apartmány, v Peci a ve Špindlerově Mlýně, takže tam dědeček vždycky na dva-tři dny přijede a s vnoučaty lyžuje. To dělám každý rok, i letos. Věřím, že tam sníh bude.

RD: V Alpách je ho teď poměrně málo. Nedráždí vás to jako sportovce, neříkáte si ve skrytu duše, že na debatách o klimatu přece jen něco může být, že bychom měli postupovat podle principu předběžné opatrnosti a vliv člověka na klimatické změny raději nebagatelizovat?

VK: Zaprvé nemyslím, že je v Alpách sněhu málo. Byl jsem tam lyžovat už začátkem prosince, od té doby tam sníh napadl a pořád ho přibývá. U nás je sněhu méně. Ale kolik už bylo zim, kdy do Štědrého dne nenapadl ani centimetr sněhu! Dnes se nedokumentovatelným osobním vzpomínkám věnuje příliš velká pozornost. Takový ten sen, že jsme jako děti celou zimu nepřetržitě sáňkovali, je mystifikace. Ale vážně. O tom, že se planeta Země nachází v jisté vzestupné teplotní fázi, která zahájila začátkem 19. století, když skončila ona malá doba ledová trvající 300-400 let, o tom není sebemenšího sporu. Spor je o něčem jiném - jestli se tento teplotní pohyb vymyká zkušenosti naší planety a jestli ho způsobuje člověk.

Předpokládám, že jste spokojen s výsledkem kodaňského summitu, kde se nepodařilo dojednat závaznou dohodu. Takže jedno nula pro vás...

Je to Pyrrhovo vítězství, protože tito lidé půjdou dál a žádnými argumenty se zviklat nenechají. Je dobře, že nedošlo k realizaci některých bláznivých nápadů.

Sto miliard dolarů ročně skončí podle Vás v černé díře, nebo budou šikovně přerozděleny? 

Rozvojové země přijaly myšlenku globálního oteplování s potenciálně nepříznivými důsledky pro ně jako argument, aby mohly od zemí rozvinutých něco dostat. Tento jejich zájem je v jistém smyslu pochopitelný. Myslím ale, že je to argument falešný, lichý. Nevěřím, opakuji to znovu a znovu, že CO2 lidmi produkované, neboli ta malá část lidmi zapříčiněná, způsobuje oteplování. Po veškerém mém studiu těchto věcí jsem přesvědčen, že pohyby teplot primárně souvisí s aktivitou Slunce. Všechno ostatní je zanedbatelné.

Pokročme v pomyslné bilanci. Podepíšete státní rozpočet?

Rozpočet je natolik věc mezi vládou a parlamentem, že si nemyslím, že by prezident měl do toho nějak radikálně vstupovat. Ne náhodou je rozpočet zvláštní zákon, který například nejde do Senátu. Radikálně bych do toho vstupoval být ministrem financí nebo předsedou vlády.

Před půlrokem jste říkal, že globální krize je výkyvem. který se může za dva-tři roky spravit. Nedávno jste psal o „hluboké celosvětové krizi“. Dostali jsme se v ČR do bodu, který by znamenal impuls k mimořádnému politickému kroku, gestu? Rozpočet jste silně kritizoval. Neměl jste třeba jít do Sněmovny a zabojovat tam? Vím, že to není vaše role, ale byl by to signál pro veřejnost.

Nemyslím, že se krize vyřeší zvyšováním státních výdajů. Mají dlouhodobé účinky, někdo je někdy musí zaplatit. Nemyslím, že stát umí vydávat peníze racionálním způsobem. A vůbec si nemyslím, že rozhodnutí o výdajích státu má bezprostřední účinky. Dnešní americké analýzy ukázaly, že z bezprecedentního balíku, který schválila už Bushova, ale o to více Obamova administrativa, se do ekonomiky dostala zhruba jen desetina těch peněz. Například velká část Obamova balíčku má jít jednotlivým státům unie. Od toho je ale ještě nekonečná doba, než stát Arizona či Utah rozhodne, jak prostředky eventuálně použije a než začnou působit. To časové zpoždění je velké. Ekonomové argumentují, že tato opatření začínají v ekonomice obvykle působit v době, kdy ta krize už dávno odezněla. Neboli - nemyslím, že by stát měl v tomto smyslu dělat více. Vůbec si nemyslím, že by stát měl dále zvyšovat agregátní poptávku zvyšováním deficitu. Abych teď bojoval ze všech sil za radikální zmenšení schodku, k čemuž necítím sebemenší podporu na politické scéně, to opravdu není role pro prezidenta. To je role pro sofistikovaného makroekonoma, který bude předvádět, co všechno o té ekonomice ví, jaké křivky umí používat. Takový projev bych udělat mohl, ale to není ten, na který se ptáte.

Nejsme tedy v tak mimořádné situaci, abyste dělal mimořádné gesto...

Jsme nepochybně v největší ekonomické krizi od založení ČR. Ale nemyslím si, že jsou v rukou státu snadné metody, které by tomu mohly zabránit. Jsme jednou z nejotevřenějších ekonomik světa vůbec, většina lidí u nás to ani nedoceňuje. A to ještě máme výhodu své vlastní měny, takže kurs můžeme nechat, aby se vyvíjel podle toho, co odpovídá ekonomické situaci.

Měřeno HDP - jsme letos už na dně poklesu? Nechcete si zkusit prognózu?

To nemůže nikdo, obdivuji všechny, kteří do dělají. Možná ti, co to mají v popisu práce a musí s nějakým odhadem pracovat. Ekonomika zastaví strmý pád a bude se pohybovat kolem nuly, ale jestli to bude půl procenta plus nebo 1,2 mínus, nedovede nikdo na světě odhadnout. Já určitě ne.

Znám Váš názor, že všichni, včetně zaměstnanců by měli chápat svůj podíl na řešení důsledků krize - nikoliv na příčinách - takže by měly klesnout platy státních zaměstnanců. Jedinou „relativně solidární“ skupinou zaměstnanců státu jsou nakonec jen politici, soudci a státní zástupci... 

Vy jste řekl „spolupodílet se na řešení“. Já myslím, že to tak není. My jsme prostě v letošním roce vyrobili o čtyři - pět procent méně HDP, což je pro normálního smrtelníka převoditelné do hromady zboží a služeb, které oni konzumují. Musí tedy zkonzumovat o pět procent méně. To není spolupodílení, to je nezbytnost. Ale opakuji, nejde o spolupodílení se na řešení , ale o prostý důsledek dnešní krizové situace. Nikdo se na tom vědomě nepodílí.

Když jste kritizoval rozpočet, všichni vnímali, že jste kritizoval ODS. Vypadalo to, že se vrací situace, kdy jste se ostrými slovy rozloučil s ODS a pak jste navštívil sjezd ČSSD. Vypadá to jako politické gesto. Dá se z toho něco vyvozovat pro budoucnost?

Myslím, že to je totální dezinterpretace. Na dotaz, co si myslím o schválení rozpočtu, jsem odpověděl několika holými větami. Polemizoval jsem s tím, že po schválení rozpočtu, které ODS svým postojem umožnila, se to ODS trošku rozleželo a ústy některých svých čelných představitelů napadla předsedu vlády a ministra financí za to, že připravili špatný rozpočet. Já jsem polemizoval pouze s tímto výrokem, protože jako prezident republiky hájím existující vládu a nemám zájem na její destabilizaci. Takže dávat k tomu nějaký široký kontext je naprosto neadekvátní.

S odstupem viděno - jak mohlo zrušení předčasných voleb pomoci politikům připravit se na květnový termín? Máte pocit, že otřes který zleva zprava zažili, je uklidnil, vybudil, na něco upozornil?

Byl to velký, zcela nežádoucí a zbytečný otřes celé politické scény. V té chvíli se mi zdálo, že to je obrovský politický atak na naši politickou scénu. Něco jiného je, že v politice čas běží velmi rychle a politici se z toho určitě otřepali a jdou dál. Myslím, že se do voleb zase zmobilizují, ale tím nebagatelizuji to, co se stalo. 

Běží permanentní volební kampaň. Vidíte výhonky toho, co by mohlo znamenat, že se politika zase naplňuje, ne vyprazdňuje, jak často říkáte?

Jako prezident určitě nejsem žádné měřítko veřejného mínění. Nicméně mluvím se svou širokou rodinou, s lidmi na celé řadě sportovních a kulturních událostí, a to nejsou žádní politici, kteří sedí ve sněmovnách a senátech. A můj závěr je jeden: spousta lidí neví, koho by mohla volit. Ubylo těch, kteří jsou zcela přesvědčeni, že jsou pro pravici, kterou tu dvě desetiletí reprezentuje ODS, nebo pro levici, kterou představuje ČSSD. Najednou je spousta lidí, kterým na obou těchto politických stranách něco zásadního vadí, a říkají: „Já nemám koho volit.“ Říkají to lidé, kteří vždycky volili ODS nebo ČSSD. To je za těch dvacet let zcela nový fenomén. Čekají, že se možná vynoří nějaké nové strany, tomu ale nevěřím...

Nevěříte, že mohly uspět?

Nevím, žádné strany vynořit jsem ještě neviděl. TOP 09 je pro mne polostrana s jedním člověkem, Miroslavem Kalouskem, a s figurkou pana Schwarzenberga v čele. Já tam žádné straníky za nimi nevidím a myslím, že je nepředvedl ani jejich ustavující sněm. Vůbec nerozumím ambicím různých stran, jako jsou Věci veřejné. Neprosazují se menší pravicové strany. Myslím, že to má volič těžké, a přiznám se, že těžké to mám i já.

Co zemanovská strana?

Možná jsem na někoho zapomněl, a vidíte, ta zemanovská strana mě vůbec nenapadla.

Když sečtu to, co jste řekl o váhání voličů, váš názor, že vítěz voleb by si zasloužil bonus v počtu mandátů ve Sněmovně, vede mne to k závěru: buď bude volební pat, nebo v souvislosti s globální krizí a rozpočtem bude nutná nějaká generální dohoda dvou největších stran. Myslíte, že možnost velké koalice se za ty měsíce přiblížila, nebo je to chiméra?

Že by se nějaká dohoda přiblížila, o tom nemám sebemenší informaci, ani bych se o ní neodvážil spekulovat. Ale nějaká dohoda těchto dvou stran o dalším vývoji na naší politické scéně - tím nemyslím ideová, ale procedurální - je podle mého názoru nezbytná. A čím dříve k ní dojde, tím lépe. Abych nebyl chycen za slovo, nemluvím o žádném vybízení k ideovým kompromisům programového typu, mluvím o procedurální dohodě o politickém systému.

Máme tady příklad - Fischerova vláda vznikla po dohodě ODS a ČSSD. Jak hodnotíte její výkon a spory, které vede s těmi dvěma stranami před očima voličů?

Mne osobně výkon vlády nepřekvapuje, Očekával jsem, že bude zhruba takový. Někteří ministři nejsou nováčci, nejsou apolitičtí, a proto se chovají, tak jak se chovají. Navíc v řadě věcí dělala vláda věci nezbytné a nemyslím, že je lepší než vlády předchozí. Ona prostě nemá soupeře. Vypadá, že je lepší, protože není atakována evidentní opozicí. To jí nahrává a lidé v naší zemi to kvitují. Najednou se jim zdá, že každý krok vlády není smrtelně kritizován stranou, která je v opozici.

V našem minulém rozhovoru jsme se shodli, že Česko se po dvaceti letech stalo normální evropskou zemí. Přátelé mi vyčetli: proč ses prezidenta nezeptal na tu všeobjímající korupci? Debata o ní je možná mnohem závažnější než sama míra korupce. Proč ses nezeptal na příklad politiků, proč se ztrácí jejich důvěryhodnost. jakou roli v tom může hrát prezident. I z toho pramení deziluze.

Odmítám slovo deziluze v debatě o tom, co jsme očekávali v listopadu 1989, to je slovo naprosto nepatřičné. Ale o tom, že je zatím nejhlubší, námi bezprostředně nezaviněný ekonomický pokles a že se to řady lidí dotýká, tak v tomto smyslu jisté zklamání tady je, k tomu není co zásadního dodat. Na druhé straně návaly před hypermarkety před letošními Vánocemi žádnou tragickou situaci nenaznačují.

Hypermarkety rostou, ale malí obchodníci strádají.

Mně to samozřejmě netěší, ale vzepřít se tomuto trendu, těm velkým obchodům, které lidé naší země vzali za své, a chodí místo na procházku do Průhonic raději do obchodních center u Průhonic, to je věc, nad kterou vrtím hlavou. Já bych to nikdy neudělal, ale realitou naší doby se to stalo.

Neboli, zklamání z ekonomické krize je logický výsledek, a nikomu to nezazlívám, koho se to týká osobně. Na druhé straně všeobjímací korupce... Velmi bych hledal nějaký objektivní údaj o rozsahu korupce. My o tom velmi volným způsobem hovoříme, stalo se to módou. Je to příklad toho, kdy každý o tom mluví, ale když se zeptám, tys to zažil, tak říká - já ne.

Že se u nás zahnízdily různé praktiky kolem zakázek státu, krajů, měst a obcí, to nešťastnou pravdou je, která mne trápí stejně jako každého z vašich kolegů. Nicméně si nemyslím, že je jiná cesta, jak se toho zbavit, než radikálně ubrat státu, krajům a obcím šance, aby o tom rozhodovaly. Stejné korupční problémy jsou v jakékoli evropské zemi. Prostě tam, kde stát buduje dálnici nebo prodává letiště, kde město zadává zakázku na metro, vzniká stejný problém. Je to stejné v Paříži nebo Berlíně. Jestli mají lépe pracovat kontrolní úřady, nechť pracují, samozřejmě. Myslím ale, že tím se tomu nezabrání.

Předpokládal bych, že jako ekonom budete křičet, bušit, když uslyšíte o Opencard za miliardu na radnici, kterou vede váš politický spojenec Pavel Bém. To je něco, s čím se občan nemůže smířit, navíc to narušuje soutěž. 

Ale ne každá věc, která se dostane do médií, je korupce. Máme zkušenost, že firma, která neuspěje ve veřejné soutěži, začne říkat, že to byl podvod. To neznamená, že ta firma má pravdu, ona jen dostane obrovský prostor v médiích a vzniká z toho velká kauza. Nicméně, je šokující, že lidé z magistrátů, krajů, fondů si zvykli na manýry, které bych nikdy kolem nás nedopustil. To mne samozřejmě děsí.

Existuje však důkaz korupčního jednání - politické strany pod tlakem médií samy začaly přiznávat a řešit kmotry a velrybáře, politické manýry, které umožňují různým klikám a zájmovým skupinám fungovat v politice s nějakým cílem. Je zničující poznání, že bez těchto podnikatelů v politice se ty strany dosud neobešly, protože až teď je začaly odhalovat.

Zásadně odmítám slova jako kmotrovství a velrybářství. To jsou laciné nálepky, které bych nikdy nepoužil. Není sporu, že politické strany ke svému životu potřebují finanční prostředky a kolem nich se motají lidé, kteří doufají, že jim to něco přinese. To je nepochybně realitou v každé zemi světa. A také jsou součástí politického střetu, kdy si jedna část vyřizuje účty s tou druhou. Jediná cesta je, aby se ty strany vrátily k původním ideám, na kterých byly založeny. Ale vypadá to, že tuhletu věc jsme už prohráli.

Nenastal čas rozšifrovat vaše slova, že po roce 2013 se do politiky vrátíte možná pod jiným praporem? Chcete převzít ODS, vytvoříte si novou stranu, nebo si jinou přetvoříte k obrazu svému?

Nemohu k tomu říci jedinou větu navíc. Nedovedu si představit, že bych 7. března 2013 odjel kamsi na chalupu do jižních Čech nebo na co nejvzdálenější univerzitu. Mám pocit, že bych tu chtěl zůstat a teď k tomu nedovedu říci nic víc.

Mirek Topolánek vám nedávno vzkázal, že ODS vás už potřetí volit nebude, tedy v případě přímé volby, kdy by se dala obejít ústavní podmínka maximálně dvou volebních období prezidenta.

Pokus jakýmkoli způsobem se zmocnit třetího volebního období podle modelu prezidentů středoasijských zemí považuji za vyloučený. Nikdy v životě mne něco takového nenapadlo. Zcela jednoznačně sděluji, že to vůbec nepadá v úvahu. Protože si myslím, že to musí vědět i Mirek Topolánek, tak ten jeho vzkaz považuji za zbytečně hrubý.

Nežárlíte na Fischerovu 80procentní podporu v průzkumech? Neříkejte, že se nepodíváte, jestli tam máte svých 66 nebo 58 procent, výkyvy tam letos byly...

Myslím, že on i tato vláda jistou důvěru veřejnosti má. Nedělá fatální rozhodnutí, ani riskantní a pro lidi nelaskavá rozhodnutí. To se dobře vládne. Míra popularity dnešního premiéra odpovídá zhruba tomu, co jsme zažívali v počátcích 90. let, kdy nejpopulárnější osobou byl ministr zahraničí, protože nedělal nic, co by se negativně dotýkalo těch či oněch lidí. Ministři zdravotnictví, zemědělství, financí to vždycky měli samozřejmě mnohem horší.

Vídáváte se s premiérem, předsedy Topolánkem a Paroubkem častěji, než je veřejnosti známo?

Myslím, že jedinou osobou, s kterou častěji mluvím, je předseda vlády. Běžně si umíme zatelefonovat.

Zakončeme vaši letošní bilanci Lisabonskou smlouvou - prohra u Ústavního soudu, na druhé straně jste prosadil výjimku z Listiny základních práv EU.

Daleko důležitější byl ten signál, který vyšel - že je možné se nepřetržitému, hrubému nátlaku vedení Evropské unie bránit. A já myslím, že o tom bylo celé mé chování v roce 2009. Koneckonců od belgického listu jsem dostal titul Osobnost roku. Kdyby to bylo z nějakého zapadlého městečka na okraji Evropy, tak je to úsměvné, ale je-li to z Bruselu, má to svůj půvab.

Robert Dengler, Právo, 23. prosince 2009

www.klaus.cz

reklama
2268 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Vanek, 25.12.2009 9:24:25)
Odpovědět
Knize je chlap, Klaus je Kikina :-)))
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(marie, 26.12.2009 2:54:42)
Odpovědět
ale,ale to máte z jeho Jasnosti knížete Schwazenberga takovou hrůzu, že jste jej nyní začal urážet - přes noviny?
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Alberto Kvěch, 25.12.2009 10:01:02)
Odpovědět
Dle mého názoru Klaus v rozhovoru podcenil stranu TOP 09 a VV VĚCI VEŘEJNÉ stranu Radka Johna.O knížeti se bezdůvodně nevhodně vyjadřuje častěji. Myslím ,že mohl zpochybnit působnost strany SSO a osobu Macha ,ten se musí ještě hodně učit, než nabyde moudrosti,zkušenosti a váženosti lídra TOP 09.Strana Radka Johna je v současné době v nabídce ve volbách do parlamentu jediná strana se skutečně demokratickými prvky.Já si jejich dobrou práci v parlamentu dovedu představit a rozhodně by přispěla k potřebným změnám na politické scéně.Strana Věci veřené si získává denně další a další příznivce a nedělá si reklamu za miliony.Na váženost pana knížete mnoho politiků žárlí a jeho váženost a úlohu mu nikdy nepřiznají.Volič by už neměl volit dvě současné parlamentí strany, socany a ODS.V průběhu 20 let měli dost času ukázat schopnost řídit stát a to se nestalo.Těch trapasů bylo už vela.Jsou jen důvody proč je nevolit ,žádný proč je volit!!!To jsou mé zkušenosti občana a myslím, že tak na občana současná politická scéna působí. Jednoznačný zavedený kocourkov bez cíle a řádu.Koalice TOP 09 a Věci veřejné Radek John by byla perfektní.Koalice ODS a socani už tady byla."OPOZIČNÍ SMLOUVA" - podvod století na voliče i stát ve prospěch nedotknutelnosti a udržení jednotlivců u moci.Zemanova akce čisté ruce se podpisem OS stala definitivně neúčinnou záležitostí a jen zneužitým volebním heslem.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(ravnogorec, 25.12.2009 13:58:17)
Odpovědět
Jenomže VV nemají žádný politický program Jediné s čím se prezentují je to, že chtějí "více demokracie" a více zapojit občany. to je ale na stranu málo
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Alberto Kvěch, 25.12.2009 16:57:59)
Odpovědět
A to splnit by bylo skvělé.Takové dva body mohou zahrnovat téměř vše. Politický program jistě mají. Já sám moc nevěřím, že program pol. stran někdo čte.Byl jsem na jednom setkání strany R.Johna a musím konstatovat ,že jsem jím nemohl vytknout nic a byl jsem spokojený, jak dovedou věci správně bez populismu pojmenovat a to je důležité. Super.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Brabec, 26.12.2009 2:51:03)
Odpovědět
TOP je děs, ale to je i ODS a ČSSD. Nevím, ale John je změna a ta je žádoucí. Doufám, že i Bobošíková zabduje. Měli by se spojit John i Bobo !
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Alberto Kvěch, 26.12.2009 8:55:40)
Odpovědět
Konečně jedno rozumné slovo a k věci.Jednání mezi stranami Bobo a Johna proběhlo, ale k dohodě nedošlo z důvodu euroskeptické orientace Bobošíkové.Jinak by k vzájemné podpoře došlo. Ke spojeni v jednu stranu nikoliv.Každá kandidátka má pouze jedno prvé místo a Bobo jako lídr by nepřijala jiné místo na kand. Z těchto důvodu se také nikdy nemohou spojit strany euroskeptického zaměření.Osobní zájem upřednostňují.Já osobně doporučil VV za žádnou cenu se nespojovat s jakoukoliv eoroskeptickou stranou, hlavně s SSO a Suverenitou.Ty brzy vyšumí.Pokud by se VV-John a Bobo do parlamentu dostali,jsem přesvědčený ,že Bobo hodí trochu zpátečku a s Johnem budou v jedné koalici. Sestava by to bylá bezvadná.Ty zakompostované poslance je nutné trochu nadzvednout, lépe se jich bez cesty zpět zbavit. Změna je nutná-bez socanů i ODS.ODS mělo šanci přijmout hmatatelnou změnu na megasetkání, ale tu šanci definitivně propásli.Socani jsou programově nenapravitelní proto nevolím nikdy a doufám, že volič bude konečně rozumný a dojde mu, kdo jím a zemi škodí.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Brabec, 27.12.2009 18:47:24)
Odpovědět
Mílý pane Kvěchu, na rozdíl od Vás nejsme dnešní a víme, že tomu "KNÍŽETI" JDE O PRACHY. Ve hře je majetek jižní větve (Hluboká) - Ti kolaborovali s Hitlerem. A pak je tady absurdní restituce církevního majetku - ty stovky miliard. Proto se udělá cokoliv, proto je zde taková "neviditelná" podpora pro TOP. Pane Kvěchu, buď jste naivní nebo hloupý nebo rafinovaný. VŠECHNO JE VŠAK ŠPATNĚ !!!!
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Fiter, 25.12.2009 16:16:51)
Odpovědět
On pan Schwarzenberg léží více lidem v žaludku nejen Klausovi.Čím to asi bude?Ona totiž tahleta polistopadová smetánka se narodila pod stolem.A vždy platilo,že kdo se narodil pod stolem,tak se na stůl nikdy nedostane.I když budou mít postaveny přepychové vily,drahá auta a budou dávat na odiv svoje bohatství, (např.pánové ,kdo z vás to má?)
tak to pořád budou plebejci a nikdo je toho nezbaví.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Alberto Kvěch, 25.12.2009 17:03:10)
Odpovědět
Každým rokem dost Česko projezdím (téměř 54 tis. km/rok)jsem trvale mezi lidmi a věřte ,že jsem na lídra TOP 09 neslyšel jediné křivé slovo jen chválu.Není mu co vytknout.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(C.Q.Lafayette, 25.12.2009 20:03:45)
Odpovědět
No jasně :-)))
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(micra, 25.12.2009 20:49:36)
Odpovědět
Pan Kvěch.
Vám asi uniklo, že strana TOP09,je sebranka z několika jinych rospadajících se stran. Jejich popularita se odviji od p. Čunka, kde to knížepan dokonale uměl využit, samozřejmě s pomoci Kalouska. Věděli až moc dobře, kolik lidi s tím oblbnou. Vidite, jste jeden z nich.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Alberto Kvěch, 26.12.2009 0:20:05)
Odpovědět
To těžko, já volič TOP 09 nejsem.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(kapej, 25.12.2009 19:41:20)
Odpovědět
Souhlasím s prezidentem, že TOP 09 je polostrana, ba méně než polostrana, je to strana přeběhlíků, kteří nechtějí přijít o svá koryta. Pokud strana neprojde volbami a nedostane řádný mandát, neměla by ústy svých lídrů do ničeho mluvit. A ještě jedna zajímavá skutečnost - je šesti komentářů jsou tři od Alberto Kvěcha a tento poměr se netýká jen Euportálu. Pane Kvěch, s Vašimi jasnými protiklausovskými a proevropskými znalostmi je na čase pořídit si vlastní blog, co říkáte...
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(zdeněk84, 25.12.2009 20:41:49)
Odpovědět
ale ne, alberto kvěch je tu příjemným osvěžením, abysme se furt jen neplácali po ramenech... i když občas jen těžce odolávám pokušení odepsat mu něco vulgárního:)
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Alberto Kvěch, 25.12.2009 23:26:48)
Odpovědět
Co Vás to pane napadá. S kterým příspěvkem nesouhlasíte.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Alberto Kvěch, 26.12.2009 0:05:18)
Odpovědět
Pane Kapejku.Bohužel více eoroskeptiků není a z těch málo ubývá ,to nevytýkejte Kvěchovi.Jinak jsou dva euroskeptické portály a na jiných se neobjevuji , nejsou dost provokativní.Jinak k tomu Klausovi. Klaus není nepřítelem Kvěcha, jen jsou jeho projevy s kterými mohu souhlasit a projevy s kterými souhlasit nemohu. Také chápu, že ani já nemusím míti vždy pravdu a mohu se také mýlit.Jinak ke Klausovi necítím žádné nepřátelství a k nikomu.Pane Kapejku. Všiml jste si ,že nejsem vůči panu prezidentovi nikdy a zásadně sprostý, že Klause zásadně nikdy sprostě nenapadám.Otevřete si prosím někdy jiný portál, ve kterém se ke Klausovi občané vyjadřují. To teprve uvidíte nepřátelství, zaujatost a otevřenost vůči Klausovi a snad ani ne nepřátelství jako neúctu a hlopost.Buďte vy euroskeptici alespoň někdy trochu objektivní.Jinak vás ubezpečuji, že jsem se rozhodl navštěvovat v nastávajícím roce Euportál minimálně.V současné době není s euroskeptiky o co bojovat a psát jen tak nemá cenu.Momentálně mouhou být občané před euroskeptiky v klidu.Nic z jejich strany nehrozí.Věci jdou dál bez jejich jakéhokoliv vlivu.Do diskuse však vstoupím okamžitě, když bude potřeba.Píši pouze své názory a proč ne.Už jsem jednou připomínal, že Euportál je bohužel veřejnosti přístupný.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(kapej, 26.12.2009 9:25:25)
Odpovědět
Poslední věta hovoří za vše "... euportál je veřejnosti bohužel přístupný ... ". Opět jste pane Kvěchu všem ozřejmil, jaký jste to demokrat... zřejmě nejlépe všechny, kteří mají jiný názor než vy, pokud možno zakázat ... i to tady už jednou bylo...
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(frantisek zajicek, 26.12.2009 12:32:41)
Odpovědět
Nechme knizete bez knizectvi stranou jako osobu.Me spis zajima jeho politicky postoj a nazory.Jeho diletantstvi coby ministra zahranici je neprehlednutelne.Soukrome cesty do USA za zady vlady,malovani Ruskeho strasaka pri Rusko-Gruzinskem konfliktu a zejmena hruba neznalost dejin a angazovani se v uznani Kosova,to vsechno neomluvitelne...Pro me je TOP 00-WC strana nevolitelna.Kdyz ji ale lide davaji hlasy,asi necim zaujali...Na druhe strane nechapu jak si nejvetsi gauner,ktereho kdy zeme nesla,tuneldedek Pruzinsky vubec dovoli kohokoliv kritizovat.A vuci teto kreature jsem ochoten pouzit nejhorsi vulgarismy,ktere muj sprosty slovnik obsahuje.To p.Kvech je jeste velmi slusny...Jinak anonymni duchodkyne,co hodne pamatujes,hodne zdravi,FZ
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(kapej, 26.12.2009 19:31:35)
Odpovědět
Františku, s první částí Vašeho příspěvku v plném rozsahu souhlasím, ke druhé mám připomínky, které si jistě dovedete sám představit. Přeju šťastné a veselé vánoce a do nového roku 2010 hodně sil, zdraví a zdravého rozumu. A díky za přání - potrefená husička se prý vždycky ozve - je to od Vás milé...
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(kapej, 26.12.2009 19:35:49)
Odpovědět
Ještě jednu větu - doufám, že se v příštím roce opět setkáme v diskusích - Váš kolega pan Kvěch to prý vzdal... Doufám, že vy vydržíte...
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(jarda Praha, 25.12.2009 23:56:20)
Odpovědět
Souhlas.Alberto Kvěch je zabedněný dement.Už je trapný.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Alberto Kvěch, 26.12.2009 0:09:44)
Odpovědět
No to čumim co z Vás vypadlo.Pak, že na Euportálu není sranda.Neskutečné.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(Alberto Kvěch, 26.12.2009 0:15:01)
Odpovědět
Jardo, Jardo.No to ses podepsal.Přeji hezké svátky a v Novém roce více taktu a více rozvahy.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(hanca, 26.12.2009 9:54:21)
Odpovědět
S prezidentem klausem souhlasim v otazkach oteplovani a take jeho nazoru na novou top09. bohuzel s tou korupci si zbytecne hraje s peknymi slovicky, je u nas realitou.

pane Kvechu, nesouhlasim s vami ohledne euroskeptiku. ja se s nimi setkavam cim dal casteji, lide, kt jeste pred nekolika lety byli nadseni ze vstupu do eu, dnes viditelne meni nazor. ja k nim take patrim. a fakt, ze nenavstevuji tento portal, s tim nesouvisi.

ovsem nazory pana Kvecha mi nevadi, je slusny a nikoho sproste neurazi. konecne, reprezentuje velkou skupinu lidi...
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(David Homolka, 26.12.2009 15:35:02)
Odpovědět
Váš subjektivní názor Hani není podstatný, podstatné je, že vyysledky voleb zcela jasně a bez diskuze prokázaly to co tvrdí Kvěch...

Tzn. že euroskepticismus je silně na ústupu a prohrál co se dalo, vč. Lisabonu na závěr.

Ukázalo se, že uustavní soud, většina parlamentních stran, dokonce i většina veřejnosti je euroservilní a my prohrály na celé čáře.

Lžete si jak chcete, realita je jinná, Kvěchovská !
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(C.Q.Lafayette, 27.12.2009 12:28:54)
Odpovědět
Euroskepticismus je na ústupu???
Žijete na stejné planetě? Asi ne... :-))
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(romanH, 27.12.2009 1:28:36)
Odpovědět
Ja myslim , ze ODS potrebuje na pravo konkurenci. Doted ji nemela a dusledkem jejiho monopolu je, ze naprosto pohrda svymi vernymi volici. Spolehala na to, ze stejne nemaji pri volbach alternativu.
Proto vznik TOP, stejne jako vznik jakekoliv jine pravicove strany, ktera by donutila ODS chovat se mene arogantne, jen vitam.
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(hanca, 27.12.2009 12:52:34)
Odpovědět
muj subjektivni nazor je dan tim, s cim se osobne setkavam. netvrdim, ze eroskeptiku je prevaha, ale ze pribyvaji. vas subjektivni nazor rika, ze euoskepticismus je na ustupu, muj rika pravy opak.
nevim, kt vysledky voleb potvrzujici vas nazor, to dokazuji. az do lisabonske smlouvy nebyla tato otazka prilis pretrasana, a pokud vim, hlavni politicke strany napric celym spektrem, nemely ani duvod davat si do volebniho programu neco, co by se zasadne tykalo naseho setrvani v eu, ci diskuzi o jeji podobe. byly vskutku zajedno. ostatne jako tehdy vetsina naroda.
dnes je situace jina a nazory mnoha lidi se tudiz zacinaji menit. ja uz tady davno rekla, ze jsem byla pro vstup do eu, nevidim ani duvod ci moznost z ni momentalne vystoupit, ale nelibi se mi vubec jeji soucasna podoba a smerovani. a nejsem rozhodne sama.
pro muj nazor podle meho hovori fakt, ze se vubec zacinaji objevovat politicke strany, kt maji jako jeden z hlavnich tahaku kritiku eu, kt si davaji za cil vystoupeni z eu... a hovori se o tom cim dal vice. to tu pred vstupem CR do unie, tedy rozhodne v takove mire, nebylo.
v jinych unijnich zemich zacinaji ziskavat body silne nacionalisticky orientovane strany, kt maji presne opacnou retoriku nez je ta bruselska: protiimigranstkou a nacionalistickou. prikladem je holandsko, britanie ci dansko. proc asi? kdyby byly tak spokojeni se smerovanim eu, proc by hlasovali pro opak?

realita je sice stale prevazne kvechovska, ovsem uz zdaleka neni pouze kvechovska!
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(RomanH, 27.12.2009 14:29:16)
Odpovědět
Osobne bych si tipnul, ze lidi, kteri by dnes hlasovali pro vystoupeni z EU, je u nas pod 5%.
Takze jsem narozdil od Vas pesimista. Mozna pribyva lidi , kteri jsou s EU nespokojeni , ale je dost dobre mozne , ze je to jen remcani proti vrchnosti. Coz u nas bylo vzdy..
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(hanca, 27.12.2009 20:57:33)
Odpovědět
s temi moznymi volbami mate asi pravdu. ostatne, kdybych mela tu moznost se k tomu vyjadrit, nebyla bych pro vystoupeni z unie. neumim si predstavit CR mimo, nejsme Svycarsko ani Norsko, kt si to mohou dovolit.

nicmene se domnivam, ze kyvat bez odporu na vsechna nesmyslna rozhodnuti z Bruselu/ tim nemyslim vsechna, ale uz tu mnoha byla/ a nevyjadrit se kriticky napr. ke smlouve, kt vyrazne omezuje suverenitu statu, je nezodpovednost. a to me na eurohujerech vadi nejvic: ta pripos.ranost, abychom nahodou svou kritikou nekoho v Bruselu neurazili, aby se nahodou nas nesouhlas ci nase obavy nepromitly do nejakych trestu vuci CR...kruci, i kdyz jsme maly stat, snad mame porad nejakou suverenitu a nejsme jen loutkou v rukou velkych a bohatsich statu? i kdyz si samozrejme si nedelam iluze, ze bychom snad jako CR nekdy zasadne rozhodovali o celoevropskych otazkach, nato opravdu nemame, ale aby byl nas stat naprosto rizen nejakymi uredniky z bruselu a dohodami mezi Ang Nem a Fr, to odmitam.
ale s tim eurohujerstvim v evrope to taky nebude tak zhave, oni jsou spis s unii dlouhodobe sziti a dokud se jich nova bruselska rozhodnuti nezacnou osobne dotykat, nezajimaji se o ne. to je moje zkusenost ze zivota na tzv zapade.
pred vanoci me pobavila zprava, ze se podle jakehosi bruselskeho deniku stal osobnosti roku vaclav klaus. pry ukazal eu, ze i maly stat v unii se umi ozvat... a pak ze to nejde !
Re: Klaus: TOP 09 je polostrana s figurkou pana Schwarzenberga
(sametový skeptik, 28.12.2009 17:41:52)
Odpovědět
V tomhle velmi mírném vyjádření má Klaus vyjimečně pravdu,nebotˇ TOP 09 je množina složená z lidoveckých přeběhlíků,ne-zkorumpovaných starostů(místopředseda topinek Lukša je v obou kategoriích)a spícího senátora-knížete pána.Ale je neuvěřitelné,kolik občanů má krátkou pamětˇ, podle vysokého hodnocení hradního děda vševěda,který je pro mnohé stále oblíbenou ikonou.Dnes Klaus trousí rozumy,ale na kolika zásadních věcech se podepsal s důsledky pro nás všechny a trvale.Začalo to tzv.privatizaci...