reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán

Autor: Radomír Malý | Publikováno: 31.3.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Nevím, jak vy, ale já z opice nepocházím. Vím to tak jistě, jakože je živý Bůh nade mnou.“ Tento výrok vzešel z úst publicisty a vicekancléře prezidenta Klause Petra Hájka, který ohlásil svoji konverzi ke Katolické církvi. Je to trefná poznámka k současné celosvětové diskusi o vývojové teorii, rozpoutané u příležitosti „Darwinova výročí“ bojovnými ateisty á la Angličan Richard Dawkins aj. Britský přírodovědec Charles Darwin v 19. stol. byl původcem tzv. vývojové teorie neboli evolucionismu.

          Ten předpokládá ve světě postupný vývoj od neživé hmoty k živé, od nižších živočichů k vyšším, od zvířete k člověku. Ve školních učebnicích biologie se lze dočíst, že toto je „věda“. Přesně jako za komunismu, kdy údajný vznik člověka z opice byl součástí „vědeckého světového názoru“. Dodejme, že darwinismus přijali za svůj i němečtí nacisté, jimž se zamlouvala především jeho teze o vzniku nových živočichů „přirozeným výběrem“, o čemž se lze dočíst v samotné Hitlerově knize „Mein Kampf“. To znamená, že v přírodě vládne tvrdý boj o přežití, v němž vyhrávají ti silnější. Jen takovým způsobem prý vznikly vyšší typy živočichů, např. z ryb obojživelníci a posléze savci, z plazů ptáci, z opic (gorila, šimpanz, orangutan) lidé.

          Nejsem biolog, ale historik, apologeta církevních dějin a žurnalista. Přírodověda není můj obor a proto mi nepřísluší kvalifikovaně se k tomu vyjadřovat. Ruský fyzik Chwolson v 19. stol. vtipně poznamenal, že „jedenácté přikázání zní: nepiš o tom, čemu nerozumíš“. Proto zde nebudu rozebírat vývojovou teorii. Jako katolík mám ale povinnost seznámit se se stanoviskem Církve k tomuto názoru, který podle darwinistů prý evidentně vyvrací biblickou nauku o stvoření.

          Církev se skutečně k tomu vyjádřila. Už Katechismus dr. Josefa Kašpara z doby kolem první světové války provádí zdrcující kritiku darwinismu, který není vědou, nýbrž ideologií se záměrem zpochybnit křesťanskou víru – a sice pod pláštíkem „vědy“. Toto možná nebylo přímo úmyslem samotného Darwina (syna anglikánského kněze), jako spíše jeho německých následovníků Haeckela, Vogta, Büchnera aj. Ernstu Haeckelovi dokázal významný německý přírodovědec Virchow podvody, jichž se dopustil falšováním údajných „důkazů“ vzniku vyšších typů živočichů z nižších. Podobně si počínali v Sovětském svazu „akademici“ Oparin a Lepešinská. Vítězoslavně ohlásili vznik živé hmoty z neživé, ve skutečnosti pouze rozkouskovali nezmara na drobné části, které vydávali za neživou hmotu. Je totiž známo, že z každé části nezmara pokaždé vyroste nový tvor.

          Církevní učitelský úřad (magisterium) kategoricky odmítl vývojovou teorii v řadě dokumentů, nejmarkantněji v encyklice „Humani Generis“ papeže Pia XII. z r. 1950 a ve vyjádření Sv. Oficia (předchůdce dnešní Kongregace pro nauku víry) z r. 1962, schváleném papežem bl. Janem XXIII., které odsuzuje pokus francouzského jezuity Teilharda de Chardina smířit evolucionismus s katolickou naukou. To je pro katolíka závazné. Věřit pravdám víry a současně také „pravdám“ vývojové teorie, zvláště pak vzniku člověka z opice, nelze. Obojí se navzájem vylučuje. Katolík, hlásající radikální darwinistický evolucionismus, proto jednoznačně hřeší proti nauce Církve.

           Ve skutečnosti samotná vývojová teorie, i kdyby byla pravdivá, nijak nezpochybňuje důkaz Boží existence. Naopak ho paradoxně ještě potvrzuje, protože i kdyby existoval vývoj, ten nemohl probíhat samovolně, ale řízením vyšší, rozumné bytosti, čili Boha, což tvrdil sám Darwin. Evolucionismus není tedy argumentem proti samotné víře v Boha, ale proti biblické zprávě o stvoření, jak ji zaznamenala hned od své první kapitoly kniha Genesis. Bible učí, že všechno bylo Bohem stvořeno bezprostředně v šesti dnech, jako poslední potom člověk. Darwinisté naopak učí, že neživá i živá příroda se teprve postupnou evolucí v řádu milionů či dokonce miliard let vyvíjela od nižších forem k vyšším, až dospěla k nejvyšší formě – k člověku.

            Církevní autorita samozřejmě potvrzuje autoritu Písma sv. Ono má pravdu, nikoli evolucionisté. Záleží však na tom, aby zde byly důsledně od sebe odděleny sféry víry a sféry vědy. Proto závazné vyjádření Papežské biblické komise ze 30.6.1909, potvrzené papežem sv. Piem X., stanoví, že není posláním magisteria Církve rozhodnout, jestli 6 dní, v nichž Bůh podle Genese stvořil svět, znamená 6 astronomických dní o 24 hodinách nebo 6 jiných časových jednotek včetně milionů let (vždyť u Pána je jeden den jako tisíc let a tisíc let jako jeden den, píše sv. Petr v 2 P 3,8). To je otázka vědy, nikoli víry, jak hlásal už ve 4. stol. sv. Augustin.

            Katolická nauka závazně říká jen tolik, že Bůh tento svět a vesmír opravdu stvořil – a to samostatným stvořitelským aktem pro neživou přírodu, samostatným pro rostliny, ryby, ptáky, savce a nakonec pro člověka. To sděluje i uvedené vyjádření Papežské biblické komise, jež potvrzuje historicitu prvních tří kapitol Genese. Nicméně tomuto pro katolíka závaznému vyjádření magisteria nijak neodporuje názor, hlásaný mnoha vědci, že Bůh nestvořil všechno živé i neživé přesně tak, jak vidíme dnes, ale že např. stvořil určitý pravzor ryb, z něhož potom plozením vznikaly další ryby, které se potom rozčlenily na jednotlivé druhy atd. Totéž platí i o ptácích, o jednotlivých typech savců apod. To, jak se zdá, potvrzují i poznatky o genetických kódech. Vývoj tedy, pokud existuje, tak jen v určitém omezeném rámci, který Bůh stanovil. Ryby se plozením vyvíjejí zase v ryby, žáby v žáby, ptáci v ptáky apod. Jak to probíhalo a v jakém rozsahu - to je opět problémem vědy, nikoli víry. Církevní autorita se k tomuto nemíní vyjadřovat, to není v její kompetenci.

                Právě genetika vylučuje, že by se např. z ryb vyvinuli plazi nebo z plazů ptáci, jak tvrdí darwinisté. I nálezy fosilií (zkamenělin) živočichů před –x- miliony lety potvrzují, že neexistují žádné mezičlánky, které by např. dokazovaly vývoj ptáků z plazů apod. Tím spíše je potom absurdní teze o původu člověka ze zvířete, čemuž odporuje i nepřekonatelná vzdálenost lidské inteligence od tzv. inteligence zvířecí. Tak učí i encyklika Pia XII. „Humani Generis“.

               Je zde ale další problém. Někteří protestanté v USA reagovali na počátku 20. stol. na vývojovou teorii tzv. kreacionismem, tj. naukou, že všechno, co stojí v prvních třech kapitolách Genese, je třeba brát doslovně včetně 6 astronomických dní stvoření. Nelze prý tady od sebe oddělovat kompetenci víry od kompetence vědy, protože Písmo sv. má absolutní pravdu ve všem, což se netýká jen náboženských otázek, nýbrž i přírodopisných, historických a dalších čistě vědeckých informací.

             Umírněný kreacionismus není žádnou fantasmagorií. Je třeba ho brát vážně jako oprávněnou hypotézu. Kreacionisty byli i někteří renomovaní učenci, na počátku 19. stol. např. Švéd Karl Linné, dnes existují takoví především v USA. Kreacionismus v současnosti zastávají i někteří tradiční katolíci – a to nejen v Americe, nýbrž i u nás.

              Kreacionismus přísně vzato není v rozporu s katolickou vírou. Katolík, je-li o tom na základě četby literatury příslušného oboru přesvědčen, má plné právo věřit, že 6 dní stvoření znamená 6 reálných dní a ne jiných časových jednotek. Stejně tak mu Církev nijak nebrání říkat, že biblická potopa se týkala celého světa a nikoli jen oblasti Mezopotámie. Neexistuje žádný výrok církevního učitelského úřadu, který by mu takové přesvědčení zakazoval. Jenže problém tkví v něčem úplně jiném. Katolík, jenž takto věří, má povinnost předkládat to pouze jako vědeckou hypotézu, o níž on je subjektivně přesvědčen a nikoli jako objektivně závaznou pravdu, která vylučuje jiné stanovisko. Musí být z jeho postoje zřejmé, že nejde o otázku náboženské víry, nýbrž vědy a že se jedná o jeho ryze soukromý názor.

              Právě v tomto někteří tradiční katolíci chybují a ocitají se tak v rozporu s církevní autoritou nikoli proto, že hlásají tyto kreacionistické teorie (které nota bene nejsou předmětem víry, nýbrž vědy), ale že je vydávají za neomylnou pravdu nebo dokonce za nedílnou součást víry, což magisterium nikde neříká. Církev ponechává v této věci katolíkovi svobodu přesvědčení, neboť se jedná o problém vědy, nikoli o problém věroučné definice. To musí i katoličtí stoupenci kreacionismu respektovat a proto nedávat svůj soukromý názor do souvislosti s katolickou pravověrností, neboť magisterium připouští i opačné stanovisko, jež hájí myšlenku omezené, Bohem řízené evoluce v rámci určitého typu rostlin nebo zvířat. To je teorie tzv. „inteligentního designu“. Katolické víře odporuje pouze darwinistický evolucionismus, jenž hlásá samovolný totální vývoj živých bytostí z neživé přírody a složitějších organismů z méně složitých, vývojový „přechod“ od jednoho zvířecího druhu ke druhému atd. Zvláště pak je v absolutním rozporu s katolickou naukou teze o vzniku člověka z opice, která je materialistická a ve svých důsledcích degradující lidskou bytost na pouhé „dokonalejší zvíře“. 

               Kreacionismus je tedy jednou z oprávněných hypotéz, ale jen hypotéz, nikoli prokázaných nebo dokonce závazných pravd. Tak by k němu měli jeho katoličtí stoupenci přistupovat. Já jsem se ale bohužel setkal i s tím, že kreacionismus u některých ve víře a ve všeobecném rozhledu méně vzdělaných věřících je spojen i s evidentními hloupostmi. Vážně jsem např. četl v jedné publikaci, tvářící se „pravověrně katolicky“, že prý zemská gravitace „neexistuje“ a Newtonova fyzika se údajně ocitá „v rozporu s katolickou vírou a popírá (!) existenci Boha“. Pravda je přitom zcela opačná, právě Newtonova fyzika velmi pomohla katolické argumentaci o Boží stvořitelské existenci. A propos: Isaac Newton byl hluboce věřícím a zbožným protestantem. A o realitě zemské gravitace se může každý člověk sám přesvědčit.

Jinde zase jsem se setkal s obhajobou Ptolemaiova geocentrického systému, tzn., že Slunce prý rotuje kolem Země a nikoli naopak. Galileo Galilei prý chtěl likvidovat víru v Boha, proto zkonstruoval heliocentrický systém. Skutečnost je ovšem taková, že heliocentrismus je dnes fyzikálně dokazatelný, Galileo to ale ve své době dokázat nemohl. Galileo přitom při všech svých osobních chybách a nedostatcích (a nebylo jich málo), byl a zůstal věřícím katolíkem, který umíral s modlitbou k Ježíši na rtech. Katolíci, kteří tedy šíří výše uvedené nesmysly, by si měli uvědomit, že tím v očích nepřátel zesměšňují naši svatou víru, což je v každém případě hříchem.

            Pokud někdo touží seznámit se s opravdovým katolickým postojem k otázce stvoření a evoluční teorie, tak před léty, ještě za bolševického režimu, Otec Josef Koláček SJ na vatikánském rozhlase měl seriál pod názvem „Experimentální a teoretické námitky přírodovědců proti vývojové teorii“. Vydal to i knižně, vyšlo to v Křesťanské akademii v Římě. To je autenticky katolický postoj, zbavený jak modernistického poklonkování darwinismu, tak i výstřelků kreacionismu.

Člověk z opice opravdu nepochází, byl stvořen Pánem Bohem v samostatném tvůrčím aktu, jak říká Písmo sv. Stejně tak i neživá a živá příroda. Taková je nauka Církve. Jednotlivé detaily stvoření však nejsou předmětem víry, nýbrž vědy. A vědci se, jak známo, málokdy zcela ve všem shodnou, jedna hypotéza odporuje druhé. Církevní magisterium se proto nemůže vyjadřovat k pravdivosti či nepravdivosti ryze odborných tezí. V tom nespočívá jeho kompetence. Tam, kde věda se drží čistě svého předmětu bádání a nepřechází v ideologii, nevzniká žádný problém. Katolíci jsou zavázáni toto respektovat včetně toho, že existuje více vědeckých teorií, často si protiřečících. Která z nich dokáže nakonec – jestli vůbec dokáže – svoji pravdivost, to magisterium vůbec netrápí a nemělo by to proto trápit v souvislosti s vírou ani katolického křesťana.  

 

PhDr. Radomír Malý

Řád 1/2010
 

pozn. EUportal: tématu se průběžně věnuje v česém prostředí zejm. revue Distance:
Už v roce 2000 vyšel článek diskusi zahajující: Charles Darwin: O původu
člověka - rasistická příručka pro vyznavače pokroku a přírodního výběru
(Rok: 2000, číslo: 3)
http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=412
Poté následoval třídílný seriál Evoluční a kreační teorie jsou empiricky
nedokazatelné i nevyvratitelné díl 1.: Metoda dokazování (Rok: 2001, číslo:
3)
http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=282

potom
http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=292 a konečně


http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=369


V současné době se Distance zabývá některými námitkami proti dříve dokázaným
závěrům, např. Evoluce není nezpochybnitelný fakt (Rok: 2009, číslo: 1)
http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=500
a Zformulovat zodpovědně evoluční teorii znamená filosofovat (Rok: 2009, číslo: 2)
http://www.distance.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=6&idc=509

(zatím pouze v tištěné podobě)


To jsou asi tak hlavní texty, i když Distance jich obsahuje mnohem více - s
tématem souvisí i Hitlerova filosofie, která je zevrubně analyzována v: Jan
Horník: Proč holocaust? Úvod do Hitlerova myšlení. Kniha se nyní připravuje
k vydání v Německa, následovat bude její překlad do angličtiny.

 

reklama
1830 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(hnědka, 31.3.2010 0:48:48)
Odpovědět
Teorie inteligentního designu má jednu velkou díru - i pokud bychom přijmuli názor, že naši přírodu někdo nadesignoval, tak bychom stále museli řešit, jak vznikl onen designér a zda on byl také někým nadesignován nebo zda vznikl nějak přirozeně z neživé hmoty. Prostě ať tak či tak, my nebo nějaká prvotní designerská mimozemská civilizace, někdo evolucí vzniknout musel. Osobně myslím, že kdyby nás nějaká vyspělá mimozemská civilizace designovala, tak by to udělala mnohem líp a dala by nám třeba ochranu před radiací, kvalitní paměť, regeneraci apod. Jestli někdo bude designovat živé tvory, tak to bude spíš naše civilizace za pár desítek let.
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(Felix, 31.3.2010 9:50:11)
Odpovědět
Teď koukám, taky milé zvířátko - blbeček.
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(ABC, 31.3.2010 21:23:01)
Odpovědět
Ptát se na to, jak vzniklo "to první", se můžeme v každém případě - v případě inteligentního designu i v případě "samovzniknutí". Takže tato otázka nijak nesnižuje teorii inteligentního designu.
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(Viko, 16.10.2010 21:15:46)
Odpovědět
Otázka kto stvoril Boha je nezmyselná, ked už sám pojem Boh vyjadruje vrchol všetkých a všetkého. Je to asi ako keby sme sa pýtali kto stojí za človekom ktorý je posledný. Stvoritela nikto nestvoril ! podobne ateista verí na večnost hmoty či energie.
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(seoh, 31.3.2010 8:38:37)
Odpovědět
Taky si myslím, že pokud někdo designoval lidi, tak že je mohl stvořit o dost líp. Současný výsledek je dost děsný(zvlášt někteří tvůrci Euportálu). Takže soudím spíš na přirozený vývoj.
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(Felix, 31.3.2010 9:48:18)
Odpovědět
To už namaloval Renčín: Svatý Petr říká Pánu Bohu - "zajímavej národ, tihle Češi. Škoda že nebyli u stvoření světa - mohli poradit."
Jsi blbeček.
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(seoh, 31.3.2010 10:08:40)
Odpovědět
zajímalo by mě, z čeho ses vyvinul ty, neboť jako případné boží dílo jsi dost nepovedený.:-)
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(jh, 31.3.2010 9:51:24)
Odpovědět
Designer stěží mohl nadesignovat něco lepšího bez svobody, díky níž zde můžete volně šířit svá moudra...

V řetězu příčin prostě nelze jít do nekonečna - i řetěz v mé dílně visí na hřebíku!

A věřte, že je úpně lhostejno, zda Pánbůh stvořil hotový pajduláky (Adama s Evou) či se k tomuto aktu rozhodl jít cestou pár stovek miliónů let.

Věřit však, že něco vzniklo samo bez zásahu zvenčí (mimo vesmír) - tož takovou víru mít, to vyžaduje notný kus odvahy (anebo blbosti).
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(Felix, 31.3.2010 9:55:40)
Odpovědět
Ani tento článek dr. Malého bych sem nedával. Je to laický názor, tedy v mnohém dogmatický. Myslím, že věci může spíš uškodit než pomoci. Velice redakci doporučuji, aby to aspoň doplnila odkazy na odobrné statě v Distanci. Jdou najít zejm. pod jménem Horník. Takhle se tu rozpřede debata jedněk amatérů proti druhým, budou se vykecávat neználkové. Lukáši, takhle to nejde. Doplňte nakonec cca čtyři odkazy třeba na toho Horníka a zavřete všem dršku. Fak, doporučji.
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(jh, 31.3.2010 9:56:49)
Odpovědět
Felixi,
díky za připomenutí onoho vtipu - popisuje současnou realitu lépe než móře knih o evoluci zplozených...
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(jh, 31.3.2010 10:00:27)
Odpovědět
Ano, Horník svým geniálním záběrem zavírá držku i rádoby kreacionistům...
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(Huckleberry, 31.3.2010 10:34:30)
Odpovědět
Myslím, že Stvořitel k nám mužům byl značně nakloněn stvořením ženy.Snad zapomněl jenom zakódovat proč jsou dvě uši a jenom jedny ústa, pánové, známe to z domu,že. Na druhou stranu ale vidím, že nějaká vývojová spirála tu asi bude. Pokud jsme nějakými potomky opic, potom se chováním dost velkého počtu lidí zase vracíme nazpátek. A to se říká, že každé zvíře sežere jenom tolik,kolik potřebuje, kdežto lidé jsou nenasytitelní. Jo a Darwin na sklonku života svou teorii odmítl, tak o čem je řeč.
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(Jan Zeman, 31.3.2010 12:09:44)
Odpovědět
Chtěl bych zde k onomu osvojení darwinismu totalitními ideologiemi - ač nejsem ani zastánce darwinismu ani křesťan a už vůbec ne zastánce Intelligent Design - podotknout, že to, co pan Hájek především zdůraznil ve svém tolik probíraném příspěvku že nepochází z opice je rozdíl mezi Darwinovou teorií a tzv. darwinismem. (Apropos: Podle Darwinovy teorie člověk z opice pocházet nemůže, nanejvýš ze společného předka člověka a opice, nicméně onen "spojující článek" - jako ostatně i u dalších ramen evolučního stromu - nikdy nebyl nalezen.)
Spolek Sisyfos - nomen omen - tedy podle mého názoru banda politikářů scházejících se pod jménem pachatele samých leváren proti lidem i bohům, považujících se za bůhvíco, která Hájkovi za jeho vystoupení nedávno udělila tzv. bludný balvan, si viditelně nevidí do úst. Což lze názorně vidět na onom zdůvodnění - http://www.sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1268374569 proč po P. Hájkovi nyní hodili tím svým bludným kamenem
- Tam se píše: "Prvky eugeniky sice byly součástí základů nacismu, ale dávno byly všemi biology odmítnuty a v dnešní evoluční teorii nejsou ani stopy po nějakých eugenických snahách." Zároveň ke konci toho samého textu: "Na takový aktivní a agresivně vedený útok ovšem musela vědecká obec odpovědět. V minulých letech se proto objevilo hned několik významných publikací, které evoluční teorii obhajují a ostře se vymezují proti útokům ze strany propagátorů ID. Jmenuji jen několik z nich: Wilson D.S., Hitchens C., Dennett D.C., Dawkins R., Bakalář P."
- To zní dohromady skutečně velmi úsměvně, protože P. Bakalář je jak známo neoficiálně "hlavní český eugenik" a svými žalostně nevědeckými rasistickými a nacistickými názory se vůbec netají. O Richardovi Dawkinsovi se to, že podporuje eugeniku ví také viz. např: http://richarddawkins.net/articles/353
Neměl by Sisyfos tedy udělit ten bludný balvan za "matení veřejnosti a blátivé myšlení" nyní především sám sobě?
Já se nechci zastávat všech Hájkových názorů s nimiž ne vždy souhlasím, nicméně byl jsem na oné konferenci o "darwinismus věda nebo ideologie" (ačkoli jinak chodím na Cep naprosto sporadicky, téma mě zaujalo) a kdo si přečte jeho plamenné vystoupení http://www.cepin.cz/cze/clanek.php?ID=896 , ten sezná, že je především obhajobou plurality názorů a svobody přesvědčení a vzdělání a vystoupením proti sociální manipulaci za pomoci určitých jako jediná pravda tlačených ideologií - kterou darwinismus tj. extrémistické se všemi důsledky na společenskou morálku trvání na tzv. přirozeném výběru (který v evoluci civilizovaného člověka tak zcela evidentně nepřevažuje, že i např. slavný "darwinista" Spencer vycházel při pojednání o lidské duši raději z premis Lamarckových) ospravedlňující "právo silnějšího" zcela nepochybně je. Naopak jsem byl zklamán, že na Cepím semináři o eugenice - tomto imanentně zločinném supremacistickém směru - pokud mě paměť neklame vůbec slovo nepadlo, a její spojení s darwinismem nebylo zdůrazněno, ačkoli je v informovaných kruzích velice dobře známo. O čemž ostatně svědčí i ono "freudovské" prořeknutí při zdůvodňování udělení té anticeny P. Hájkovi - který o eugenice ve svém vystoupení - jak se můžete přesvědčit - totiž neřekl ani jedno jediné slovo!
Sám Hájek má rovněž za to, a zde s ním souhlasím, že ona anticena byla v době globálního skandálu climategate namířena proti prezidentovi - ukázat, jaké prý to "bludaře" má tento odpůrce nesmyslných politických opatření proti tzv. klimatickým změnám kolem sebe. Zřejmě - a oním prořeknutím se to jen potvrzuje - že právě celý ten humbuk s globálním oteplováním má v pozadí primárně eugenické cíle. viz.: http://www.youtube.com/watch?v=csFishx0lrA
a je dobře zakrývaným, nicméně přímým útokem nejen proti křesťanské víře ale proti základům řádu světa na ní a nejen na ní založeném jako takovým. viz. např:
http://www.youtube.com/watch?v=NBNf7G5dPYg
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(L.P., 31.3.2010 15:28:22)
Odpovědět
Souhlasím s jh. Je mi vcelku jedno, jestli jsem byl jako člověk stvořen najednou, nebo bylo v úmyslu Boha stvořit člověka formou evoluce. Důležité prostě je, že to nebylo náhodné a že Božím záměrem bylo stvoření člověka jako vrcholu stvořitelského díla-bytosti s nesmrtelnou duší. A jestli jsme k tomu došli přes opice, to nevím. Cesty Páně jsou nevyzpytatelné a volí v různých případech různé cesty k cíli...

Ohledně vzniku světa a života doporučuji knihu D´Souzy: Křesťanství a ateismus úplně jinak...


Každopádně je důležitá svobodná diskuse, jak dobře upozornil Honza Zeman, a neumlčování názorových oponentů.
Re: Já z opice nepocházím! aneb darwinismus, kreacionismus a inteligentní plán
(Felix, 31.3.2010 17:21:43)
Odpovědět
Já bych si dovolil něco trchu provokativního. Stvořením se zabývá nejen racionální zkoumáná-dokazování, ale i katolická víra; o některých záležitostech vypovídají oba: jak rozum, tak víra (pokud jsou oba v pořádku, říkají totéž). O rozumovém zkoumání tu bylo řečeno dost - i v poznámce euportalu. A tak si dovolím i něco z víry:
Nejde jenom o to, jak se na Zemi objevil člověk. Jde i o to, jak se tu objevil každý z nás. A tu platí katolické "jisté tvrzení", že každá jednotlivá duše je stvořena z ničeho v okamžiku početí Bohem. Přitom duše je vždy obdařena tělesností; tato duše je člověk. Tělesnost jsou schopnosti nést tělo. Toto tělo přijímá člověk od rodičů a ztrácí je smrtí, znovu je přijímá na konci věků, tj. na konci tohoto světa. Tolik část katolické víry. A nechtějte, abych to dokazoval, protože víra není předmětem dokazování.
Takže: u každého tvrzení je poctivé říci, zda to je z víry, nebo je to z rozumu, příp. zda to říká jak rozum, tak víra. A pokud to řká rozum, tak dokazujte.
Sdružení Primátů, Opů a Lidoopů prohlásilo na konferenci v Bužumbuře:
(H:.T:.S:., 13.10.2011 13:38:54)
Odpovědět
Pan Radomír Malý OPRAVDU nepochází z nás! Kterýkoli primát, op, či lidoop, by něco takového tvrdil, budiž považován za bezobratlého!!!