reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Pronásledování křesťanů včera a dnes

Autor: Radomír Malý | Publikováno: 22.1.2010 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

        „Mne pronásledovali – i vás budou pronásledovat!“ Tato slova Krista Pána se v dějinách splnila do důsledků. Ihned po odchodu Ježíše Krista k Otci nastalo pronásledování křesťanů v celé Římské říši, které s krátkými přestávkami trvalo až do r. 313, kdy císař Konstantin vydal svůj milánský edikt, jímž udělil křesťanům svobodu. Všichni apoštolé s výjimkou Jana, Štěpán, Polykarp, Ignác, Justin, Irenej, Kornelius, Cyprián, Kosma, Damián, Vít, Anežka, Cecílie....to jsou alespoň některá jména obrovského zástupu mučedníků pro Krista té doby, martyrů, čili svědků. Jejich počet je odhadován na stovky tisíc. Položit život pro Krista bylo pro ně radostí, měli jistotu, že tím se dostanou rovnou do nebe. Od tohoto cíle je neodstrašilo ani mučení nejrůznějšího druhu. Jáhen sv. Štěpán vidí při kamenování „nebesa otevřená“ a „Syna člověka po pravici Všemohoucího“, sv. Ignác z Antiochie přímo touží, aby ho zuby šelem v amfiteátru „rozemlely jako pšenici pro Boží království“.

       Ani po r. 313 nepřestala téct mučednická krev, i když ne v takové míře. Různí bludaři připravili katolíkům krvavou lázeň, především stoupenci bludu Ariova (popíral božství Ježíše Krista) a Donatova (popíral hierarchickou strukturu Církve) ve 4. a 5. stol. v severní Africe. Byzantští monoteletisté, popírající lidskou vůli u osoby Ježíše Krista a chráněni v 7. stol. císařem Konstantem II., vyřízli svatému opatu Maximovi jazyk a usekli ruku, cca o sto let později zase císař Konstantin V., zastánce hereze ikonoklasmu (odmítající úctu svatých obrazů), nechal popravit řadu obhájců katolické pravověrnosti, jež s úctou soch a obrazů počítá. Nejznámější je opat sv. Štěpán. Mnoho křesťanů položilo svůj život pro Krista po nájezdu mohamedánů v 7. stol. do severní Afriky a Španělska. Četní misionáři byli zavražděni, když hlásali evangelium pohanům, např. patron Německa sv. Bonifác, český sv. Vojtěch...

        Kdo se domnívá, že v tzv. křesťanském středověku netekla mučednická krev pro Krista, je na velkém omylu. I když stát byl navenek křesťanský (Christianitas), panovníci velmi neochotně akceptovali požadavek svobody Církve pro její duchovní poslání. Někteří svatí biskupové a kněží byli od těchto „křesťanských“ panovníků zavražděni, namátkou uvádíme polského sv. Stanislava, anglického sv. Tomáše Becketta a českého sv. Jana Nepomuckého. V Palestině krutě mučili a popravovali katolíky muslimští Seldžučtí Turci, jak o tom vydal svědectví poustevník Petr z Amiensu na synodě v Clermontu r. 1095. Mnoho katolických křesťanů padlo za oběť řádění extrémních heretických sekt, především albigenských ve 12. a 13. stol., mj. i papežský legát sv. Petr z Castelnovy nebo dominikán sv. Petr Veronský. Také čeští husité bestiálním způsobem povraždili desítky tisíc katolíků jen proto, že se nechtěli vzdát své víry. I v této době mnozí katolíci toužili po mučednické koruně pro Krista, sv. František z Assisi a sv. Antonín Paduánský si přáli vydat tímto způsobem svědectí mohamedánům. 

      Je pravdou, že ve středověku i katolíci uplatňovali vůči bludařům krvavou formu pronásledování, klasickou ukázkou je případ českého kněze Jana Husa. To samozřejmě odmítáme, jak jsme analyzovali v Řádu v řadě předchozích článků. Přesto však nemůžeme Husa považovat za autentického mučedníka pro Krista, neboť položil život za své bludy, nikoli za pravou katolickou víru nebo za vyznání jména Ježíšova. Ani v 16. a 17. stol. po vzniku protestantské reformace nelze pokládat např. bludaře Latimera, popraveného v Anglii katolickou královnou Marií, za křesťanského mučedníka, neboť zemřel pro hájení svých herezí. Naproti tomu jezuité sv. Edmond Campion nebo sv. John Ogilvie, popravení za královny Alžběty, protože se odmítli stát protestanty, jsou autentickými mučedníky pro Ježíše Krista. Nekatolické křesťany lze pokládat za skutečné mučedníky pro Krista pouze tehdy, jestliže položí svůj život kvůli vyznání Ježíšova jména v ateistickém, v pohanském nebo vůbec v nekřesťanském politickém systému, který je nutí, aby Krista zapřeli. Pokud tomu bylo za katolické vlády nebo za vlády jiného křesťanského, ale heterodoxního režimu, který je nutil zřeknout se bludů a oni tak neučinili, nelze je z katolického hlediska pokládat za mučedníky, i když násilí, jehož bylo proti nim použito, kategoricky odsuzujeme. Protestanté v 16. a 17. stol. taktéž popravili tisíce katolíků, kteří zachovali věrnost zjevené pravdě.

        Nástup protikřesťanských ideologií v 18. století kvantitativně i kvalitativně zintenzivnil pronásledování katolíků, ale i jiných křesťanů. Ve Francouzské revoluci osvícenští zednáři z náboženských důvodů bestiálně připravili o život statisíce lidí. Ještě hůře si počínali ve 20. stol. nacisté a komunisté. Bolševici v průběhu 20. stol. povraždili na celém světě cca 100 milionů nevinných, z toho zhruba třetinu z náboženských důvodů.

        Po říjnové revoluci v Rusku r. 1917 dopadla tíha krvavého pronásledování na pravoslavnou církev. Asi 300 uvězněných a zabitých biskupů a podstatně větší počet kněží, řeholníků a řeholnic mluví za všechno. Petrohradský metropolita Benjamin, odsouzený k smrti, pronesl před soudem odvážnou řeč, v níž označil komunismus za satanismus a nejhorší zlo lidských dějin. Zemřel na popravišti s modlitbou a vyznáním víry v Boží Trojici. V sibiřském koncentráku položil život pro Krista též kněz Pavel Florenskij, jedna z nejvýraznějších osob ruského pravoslaví. To jsou alespoň některá jména. Nejznámějším katolickým mučedníkem té doby je generální vikář mohylevské diecéze Konstanty Budkiewicz, odsouzený r. 1923 v monstrprocesu v Moskvě k trestu smrti. Jeho kati byli tak nedočkaví, že ihned po vynesení rozsudku jej vyvedli na chodbu a zastřelili, nepočkali ani na stanovení data popravy.

        Krev katolických mučedníků tekla též v Mexiku 20. a 30. let za komunisticko-zednářské diktatury Callese a Obregona, vyžádala si cca 500 tisíc nevinných životů. Podobně ve Španělsku v letech 1931-9 za republikánských vlád zednářů a komunistů. Němečtí nacisté mají na svém kontě smrt cca několika desítek tisíc lidí z důvodů jejich věrnosti Kristu a Církvi.

        Po válce pokračoval komunistický režim v krutém pronásledování křesťanů v Sovětském svazu a Východní Evropě (v různé intenzitě podle jednotlivch zemí), zvláště ale v Azii. Čína, Severní Korea, Vietnam, Kambodža – to jsou země, kde mučednická krev katolíků i jiných křesťanů tekla mohutnými proudy. Vietnamští komunisté např. v 50. letech nahnali cca 200 tisíc katolíků do moře a utopili jen proto, poněvadž se chtěli dostat z bolševického severovietnamského „ráje“ do Jižního Vietnamu, který ještě nebyl ovládán rudými.         

        Komunismus zdaleka ještě není minulostí. Nadále existuje v Číně, kde stále trvá pronásledování křesťanů, zvláště nekonformních katolíků, kteří odmítají přijmout státní tzv. Vlasteneckou církev, jež není v jednotě s Římem. Jsou zprávy o záhadném mizení statečných biskupů, kněží i laiků, většina z nich pravděpodobně již nežije. Státem s nejhorším terorem vůči křesťanům je však bezesporu komunistická Severní Korea, v níž na počátku 50. let žilo ještě půl milionu katolíků, dnes podle odhadů pouze několik tisíc. Podle zpráv různých agentur byli a jsou tam katoličtí i protestantští křesťané systematicky vyvražďováni ve speciálních koncentračních táborech. Přesto však toto nechává tzv. „demokratický“ svět Západu v klidu, naopak kontakty s Čínou a potažmo i se Severní Koreou jsou stále intenzivnější, zejména obchodní.

      V teroru vůči křesťanům si s komunismem příliš nezadá ani islám. Jordánsko, Sýrie a některé malé státy Arabského poloostrova jsou jedinými v moři muslimských zemí, které dopřávají křesťanům přiměřenou míru svobody. Jinak všechny mohamedánské státy křesťany pronásledují, často i krvavě. V Saudské Arábii jsou všechny křesťanské církve postaveny mimo zákon, za pouhé vlastnictví bible může být její držitel popraven. Mimochodem: Saudská Arábie patří k hlavním spojencům USA.

        Cesta ke krvavému pronásledování křesťanů se pozvolna rýsuje i v demokratických zemích Západu. Kdo si všímá stále agresivnější kampaně médií proti Církvi, musí být právem znepokojen. Množí se případy zákazu křesťanských symbolů na veřejnosti, Evropský tribunál pro lidská práva vydal rozhodnutí o nepřípustnosti křížů ve školách. Stále častější jsou vyhazovy ze zaměstnání kvůli vyznání víry v Ježíše Krista, jak ukazuje i naše zpravodajství zde v Řádu. Konflikty vznikají především v otázkách potratů, eutanázie, antikoncepce, homosexuality, pornografie a vůbec manželského a rodinného života. Papež Benedikt XVI. se vyjádřil proti kondomům – a byl okamžitě ostře napaden. V této věci nemůže být mezi soudobým demokraticko-socialistickým liberalismem, jenž povýšil tato svinstva do roviny základních lidských práv, a katolickou vírou, žádná shoda. Pronásledování se tak jeví jako logické vyústění této disproporce.

        Existují katolíci, kteří se tomuto trendu přizpůsobili. Chodí do kostela, ale přitom klidně horují pro antikoncepci, homosexuální svazky, eutanázii a potraty. Ti určitě pronásledováni nebudou, to jsou tzv. liberální katolíci, které naopak bezbožná média vynášejí. Perzekuce ale čeká na pravověrné a konzervativní katolíky, pejorativně označované slovem „fundamentalisté“. Těžkosti, které již dnes zakoušejí – a zakusí ještě horší – jsou pro ně velkým vyznamenáním. Dokazují, že mají pravdu, dokazují, že zůstali věrni Ježíši Kristu a Jeho Církvi.

        Tertullian ve 2. stol. napsal známou větu, že „krev mučedníků je semenem křesťanů“. Přiznejme si, že asi nikdo z nás netouží po „zubech šelem“ jako sv. Ignác nebo po jiných formách mučení a nemusíme mít z toho žádné komplexy. Každý z nás má jinou náturu a pokud vydržíme pronásledování administrativně-policejního charakteru, tak je to předstupeň k tomu, abychom vydrželi i případnou horší formu. Všechno je to odvozeno pouze od základní otázky: Kým je pro mne Ježíš Kristus a Jeho svatá víra? Stojí v mé hierarchii hodnot na prvém místě? Pokud ano, tak nebude pro mne těžké pro Něho něco obětovat. A jestli Pán mne nakonec postaví před situaci, v níž bych měl vydat svědectí života pro Jeho království, tak mi určitě k tomu dá sílu, nemusím se tedy zbytečně starat. Jen stačí, aby On se svojí naukou, jak mi ji předkládá Církev, byl u mne tím prvním a posledním, alfou i omegou.  

 

                                                                          Dr. R. Malý        

         

                Řád 1/2010                      

reklama
1869 čtenářů | 34 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(orel, 22.1.2010 1:20:34)
Odpovědět
Zlí bludaři v pozdní Římské říši vraždili hodné katolíky. Ufff... A co naopak?
Tuhle jsem četl spisek o Augustinovi. Autor tvrdí, že donatisté byli podivíni, kterým dělalo dobře fanaticky odporovat státní moci a být vražděni. S každým rokem se prý víc a víc propadali do bahna odporu ke světu a radostněji a radostněji odcházeli ze světa. To asi křesťanům nic neříká.
Ostatně, jak je možné, že pohani se navzájem vcelku tolerovali, kdežto křesťané jsou na kordy již od roku 313?
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 13:10:34)
Odpovědět
Četl jste spisek Šifra mistra Leonarda? Tam jsou teprve věci! Vychází toho dost, z čeho si odpor ke křesťanům můžete zdárně pěstovat.
Křesťané jsou na kordy a nacisti zabili milióny, komunisti stamilióny - jenom v minulém stletí. Muslimové desetitisíce za desetitisíci po celou dobu, co tu jsou.
A křesťané jsou na kordy.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(kapej, 22.1.2010 19:36:08)
Odpovědět
Šifra Mistra Leonarda je zdárná mystifikace, doufám a věřím, že tento argument je skutečně jen pro pobavení přítomných diskutujících.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(orel, 23.1.2010 23:37:27)
Odpovědět
Já sem tahám studii o Augustinovi a Vy šifru mistra Leonarda. Nemělo by to teoreticky být spíš naopak, neprohodili jsme si povinnou četbu? :-)
No to je zase článek....
(Glosátor, 22.1.2010 1:54:20)
Odpovědět
Kdysi jsem si snad myslel, že spojení "bigotní katolík" je plodem náboženské netolerance, ale Poznání mě vede k přesvědčení, že někteří by se cítili, jsa bigotními katolíky zváni, poctěni...

Mimochodem nesmírně tolerantní a mírumilovné učení pravdy se ukázalo pozoruhodně životaschopné, když jak ariány tak donatisty bych dnes vy celé Evropě zřejmě nenašel. Celé ariánské národy se probudily ze své zaslepenosti...nebo spíš byly probuzeny brutálním, obmyslným, mocichtivým prvním franským katolíkem Chlodvíkem, který došel k názoru, že mu chlápek v Římě poslouží. Ano, katolicismus v západní Evropě má počátek v bezohledném krutovládci, který měl mnoho ariánských bratrů a sám se postaral, aby je neměl...
Re: No to je zase článek....
(Felix, 22.1.2010 11:42:11)
Odpovědět
Pane Glosátore, jenom pro upřesnění: Prosím, má katolictví v Západní Evropě počátek v Chlodvkovi nebo v tom chlápkovi v Římě? Právě píšu disertaci, ale toto mi není jasné, tak se obracím na odborníka. Děkuji předem.
Někde jsem slyšel i o jakémsi chlápkovi v Jerusalémě, ale to je asi blbost, viďte.
Re: No to je zase článek....
(Glosátor, 22.1.2010 14:04:43)
Odpovědět
Katolické a ortodoxní křesťanské vyznání, jak se nazývalo, bylo zformováno ve Středomoří na církevních sjezdech pouhých několik století po smrti jakéhosi Ježíše Krista. Germánské kmeny byly christianizovány ariánskými "bludaři" přibližně v téže době. Na tom, že se Germáni (a celá západní Evropa) obrátili na katolickou víru, měl největší vliv člen franských (ariánských) vládnoucích vrstev, který po zralé úvaze rozhodl, že jeho nároky na vládu nejlépe podpoří biskup v Římě (jistě se zabýval i možností, jestli by mu stejně nepomohl návrat k pohansví, ostatně jeho rod ostatně pocházel - velmi křesťansky - od jakési mořské obludy, nikoli od Adama). Bez tohoto politického tahu (podpořeného vyhlazováním příbuzných) bychom dnes my byli pohané, Germáni ariáni a možná Itálie a Irsko byli katolické...

Mimochodem, na které fakultě disertaci píšete?
Re: No to je zase článek....
(Felix, 22.1.2010 14:38:19)
Odpovědět
Na Vysoké škole pro řízení a obchodování plynnými produkty Fakulta semetrická se sídlem v Břeclavi pobočka Hrušovany nad Odrou. Je to polostátní vysoká škola, částečně řízená Evropskou unií.
K Vašemu textu: Píšete - byli bychom pohani. My nejsme pohani?
Re: No to je zase článek....
(Glosátor, 22.1.2010 15:26:06)
Odpovědět
No tak třeba Vy ne...zdá se. A já už dlouho zanedbávám domácí dědky. Mé návrhy na zřízení posvátného lesíku nebyly přijaty. Nemám žádný amulet a když vidím špatné znamení tak o něm nemístně vtipkuji. Ani slunovrat jsem neoslavil skákáním přes oheň a Matku Přírodu rdousící Bohyně Zimy se ode mne též posvátného zahánění nedočkala. Ani já nejsem pohan.

Dobrá fakulta, mnohé jsem o Vás pochopil...
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Jirka, 22.1.2010 6:53:26)
Odpovědět
To jsou mi noviny, tak Hus umřel kvůli bludům? myslím že měl naprostou pravdu a zavraždili ho lidé, kteří pod pláštěm víry jen hrabali majetek. Kolik milionů lidí vyhubili ti vaši katolíci v Americe? Kolik milionů otroků trpělo a hynulo pod rukama katolíků? A jak jste se chovali třeba za války? Jak může kněz žehnat zbraním? Církev je nejlepší obchod v historii lidstva, nic jiného.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 11:36:05)
Odpovědět
Tak s tímto souhlasim: Zjistlo se, že Hus měl na Universitě Karlově ukrytý zlatý poklad. A právě kvůli těm prachům ho upálili.
Taky je pravda, že Cortéz po tři roky chytal indiánské zajatce v říši Aztéků a až jich měl pohromadě 70 tisíc, tak jim jeho kolonizátoři všem vyrvali srdce kamennými noži a obětovali to svým bohům. Udatní aztéčtí kněží se proti Cortéspvě počínání postavili a jeho lidojedy povbili. A aztécká říše tam vládne až dosud. Pravila moderátorka Štěpánka z TV Prima.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(sedlák, 22.1.2010 19:39:16)
Odpovědět
Všechny odpovědi směřujte prosím : Opařany 12 nebo Dobřany 34. PSČ na objednání zjistím.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Glosátor, 22.1.2010 13:49:16)
Odpovědět
Hus měl ve skutečnosti mnohem rigoróznější pojetí než jeho údajně katoličtí oponenti. Jeho bludy byly narozdíl od "pravé věrouky" v souladu s učením církevních otců. Z hlediska ideologického ho upálili, protože kritizoval prorůstání arabsko-pohanských vlivů do starší katolické věrouky a hromadění politických východisek ve věrouce (například v učení o trojím lidu, které již bylo zcela zpolitizované).
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 9:51:34)
Odpovědět
Při včem postrkávání, které s autrem spolu máme, toto je skvělý článek, jakých není nikdy dost. Protože téma je nesmírně bohaté a žádá si další a další podrobnosti. Uvedu jen dvě:
1. Muslimské vraždění křesťanů je ohromující. Je stejné v době počátku islámu, během jeho dějin i dnes. Počty obětí jdou snad do miliónů.
2. Již v roce 1991 bylo doloženo, že vyhlášený heretik Giordano Bruno byl práskačem katlíků pro v Anglii vládnoucí protestanty. Má na svědomí dostí popravených kněží. Je nechutné, že v češtině se vládnoucí autocensuře dařilo 20 let držet tuto informaci v tajnosti. Jenom upozorňuji, že ti, kdo ho poslali na hranici o jeho podílu na vraždách křesťanů nevěděli. Věděli jen, že nenávidí papeže a že vyzrazuje zpovědní tajemství.
***
Děkuji autorovi, Řádu i euportálu za zveřejnění článku. A oceňuji, že u muslimů nevidí vinu v (politicky korektním a nesmyslném novotvaru) "islamismu", ale v islámu. Jako kdyby byl třeba nějaký křesťanismus!
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Bobr, 22.1.2010 13:18:35)
Odpovědět
Islamismus= politicko ideologický výraz, stejně jako katolicismus aj.
Islám= náboženství
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 14:43:44)
Odpovědět
Jo, rozumím. Takže katolíky jo, ale katolicisti jsou fuj. Díky.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Ratatosk, 22.1.2010 10:22:38)
Odpovědět
Proč ten patos? Antický Řím křesťany nepronásledoval pro jejich víru. Tu mohli vyznávat. Řím narozdíl od křesťanství nešířil svou pravdu mečem a nevypaloval vesnice proto, že se klaněla jiným bohům, než těm z římského patheonu. Byli popravováni proto, že odmítali uznat římského císaře jako suverénna a vzdát mu božské pocty. Pravda, je to drastické, ale tehdy se potenciální vzpoura prostě hasila. Co kdybyste raději napsali o christianizaci Pobaltí nebo Sasů? Zabíjet ve jménu lásky lidi, protože se chtějí klanět "modle", za to že věří něčemu jinému, jak typické, jak pokrytecké, jak křesťanské.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 11:26:39)
Odpovědět
To je taky dobrý: Antický Řím nepronásledoval křesťany kvůli jejich víře, že císař není Bůh, ale prtože věřili, že císař není Bůh, tak je pronásledoval.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Ratatosk, 22.1.2010 11:54:00)
Odpovědět
Ne, ale proto, že mu nechtěli vzdávat pocty. Já s tím nesouhlasím, jen říkám, že to je dobové trestání odmítnutí podřídit se suverénnovi, ne zabíjení kvůli svědomí a vědomí, se kterým přišli křesťané.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 12:56:42)
Odpovědět
Tady skutečně nešlo o suveréna, ale o pretensi boha. Vyžadoval božské pocty, tedy víru, že je bůh. Je pravda, že byli takoví, kteří mu poctu vzdali a v srdci nevěřili, že je bůh. Císařovi to stačilo, ale křesťané takévé vylučovali ze svého společenství za farisejství, za zrátu víry. Takže ti, kteří byi popravováni, byli popravováni za odmítnutí úkonu i za svou víru, která k odmítnutí vedla. Ti, kteří úkon provedli, byli ponecháni kvůli úkonu i kvůli zradě víry či její absenci. Vaše námitka by se týkala jen nekřesťanů, kteří třeba z nenávisti k císaři odmítli úkon; není mi znám takový případ.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(kapej, 22.1.2010 11:12:14)
Odpovědět
A jsme zase v roce jedna našeho letopočtu ... Nemám nic proti věřícím křesťanům, jen nesmí jak pan Malý den po dni obtěžovat svými náboženskými představami života a vnucovat je ostatním. Jsem odpůrcem islamistů a imigrace, prostor Evropy považuji za křesťanský, ale jen za předpokladu, že mi nebude nikdo nutit den po dni svoje názory. Každý rozumný a vzdělaný člověk si je schopen si svůj názor utvářet sám ...Zanedlouho budeme v situaci, že se budeme bát otevřít konzervu, aby na nás nevyskočil například pan Malý se svým strašákem Satana za každý provedený potrat, homosexuální či mimomanželský styk. Důležité je, že se rád směje - mně začíná být tento portál k pláči.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 11:21:16)
Odpovědět
Já zase nemám nic prot Vám - a tak jsem začal číst Váš komantář. A je tu konec hned prvního řádku. Říkám si: Já zase nemám nic proti nevěřícm křesťanům ... Pane, než začnu psát, tak musím myslet. No a dál jem to už nečetl. "Veřícím křesťanům", jsou taky "nevěřící křesťani"? Ten to má v hlavě nějaký pomotaný ...
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(,f, 22.1.2010 11:28:35)
Odpovědět
Křesťanství se nabývá křestem, tudíž jsou jich celé miliony.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 12:39:55)
Odpovědět
Je křesťan, který ztratil víru ještě křesťanem? Z hlediska právního (třeba ohledně manželství), ano. Ale v praxi se takoví nazývají apostaty. A pán to jistě takto nemyslel.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(kapej, 22.1.2010 19:00:43)
Odpovědět
Škoda, že jste nedočetl... Váš problém, stačilo by se nad mými slovy zamyslet. A ještě dodatek, nechci Vás urazit, ale jste papeženec a jak je známo, papeženec horší papeže. Už starý dobrý Holý s přítelem Žižkou volali : Bijte je !!! Tím nechci volat po násilí, ale volám : Dobří bratři Čechové, přidejte se ke mně a braňte se Felixů a Malých. Rozděleni a hledající Satana ve vlastních řadách, nikdy mulismany z Evropy nedostaneme. Kromě toho - u vaší klávesnice zřejmě chybějí samohlásky. Na Vaše bláboly nemám co více dodat.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 20:48:37)
Odpovědět
Ale jo, je co dodat. Třeba to, že pan Žižka sloužil satanovi, jak plyne z jeho listů. Ale já už vím, co řeknete: papeženec horší satana. Přesně to, co Váš bratr Žižka. To ale už končí diskuse a je třeba se bát nájezdů Vašich hord. Jako tehdy.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(kapej, 23.1.2010 10:33:25)
Odpovědět
Ó nikoliv pane. Jen pro dopřesnění - tento článek se jmenuje " Pronásledování křesťanů včera a dnes " a z jeho obsahu vyplývá - podle R. Malého / historika ? / - každý, koho se vám nepodaří zavčasu pokřtít a nacpat do kostelních lavic ( za účelem zbavení se zdravého rozumu ) či aspoň do nějaké škatulky nepřátelství vůči Vám - jmenovitě křesťanům - je hodný záhuby. Zatím to vypadá, že křesťani ve vlastní zemi pronásledují všechny ostatní, kteří mají odlišný názor. Nedávno jste horoval i proti současné husické církvi. Pokud čtete tuto diskusi skutečně jako diskutující a přemýšlející o názorech ostatních, věděl by jste, že násilí a HRR NA NĚ není mým programem. Zřejmě nevíte, jak dál, takže jste schopen vidět jen černo(pr...kově ) a ostatní barvy života vám chybějí. Takže - konec diskuse, s Vámi to nemá naprosto žádnou cenu. Budiž Vám Bůh milostiv ( a nebo snad stačí jen Ježíš Kristus ? ).
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(pk, 22.1.2010 12:45:56)
Odpovědět
Tak to byl jeden z mála článků o křesťanství, který jsem ani nemohl dočíst, který se mi nelíbil. Ne kvůli utrpení a krvi, ale kvůli tomu rozdělování, čí krev byla prolita zaslouženě a čí ne. Kdo jste? Jste snad Soudce soudného dne, že to víte tak dobře???
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Jamajka, 22.1.2010 12:53:18)
Odpovědět
Pozorneji jsem si precetla hlavne odstavec o Janu Husovi. To mysli autor vazne, ze Jana Husa, nebo dalsi protestanty, kteri byli popraveni, kvuli svemu vyznani, neni mozne povazovat za mucedniky pro Krista?

Vrazdy a pronasledovani krestanu jsou vzdycky inspirovane tim Zlym, ktery zuri, kdyz lidi poznavaji Pravdu (Jezis Kristus rekl, ja jsem ta Cesta, Pravda i Zivot). Tudiz je jasne komu slouzili ti,kteri odpravovali lidi verici v Jezise Krista, i kdyz to byli katolici.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 13:01:52)
Odpovědět
Tady jde o veskrze současný prblém, co to je, co to znamená, věřit v Krista. Myslím, že ne ve faktech, které autor popisje, ale právě v tomto se nedohodnete. A jsou Vás - v tomto se nedohodnuvších - stamilióny.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Jamajka, 22.1.2010 13:31:28)
Odpovědět
Jo, a neni to prave to na cem se shodneme? Autor clanku napriklad pise, ze Jan Hus nebyl popraven pro svou viru v Jezise Krista - ocividne mu neupira viru v Jezise Krista.

Jinak souhlasim s nazorem,ze clanek se neda cist.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(Felix, 22.1.2010 15:04:14)
Odpovědět
Autor píše: "Přesto však nemůžeme Husa považovat za autentického mučedníka pro Krista, neboť položil život za své bludy, nikoli za pravou katolickou víru nebo za vyznání jména Ježíšova." Nevidím tam, že by Husovi neupíral (pravou) víru v Ježíše Krista. Právě ukazuje, že tuto víru = pravou katolickou víru neměl, nemoť měl "své bludy", které hájil aprosazoval až na smrt. Pokud jde o slova "vyznání jména Ježíšova" - za to ho neupalovali. Je ale pravda, že autor za slovem "nikoli" nevhodně směšuje dvě různé věci: první neměl, druhou měl, ale byl upálen za to, že první neměl a prosazoval bludy.
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(kapej, 22.1.2010 19:34:38)
Odpovědět
... chybí vám " o " a " u ", že by těsnopis ? Anebo tak chvátáte všechny ( z vašeho hlediska ) bezvěrce " uzemnit ", že už píšete jen souhláskami ? To bude asi " Keltština ".
Re: Pronásledování křesťanů včera a dnes
(sedlák, 22.1.2010 19:45:53)
Odpovědět
Króm tohó, že jste bl´b, mne tróklo do vóka, co je to prblém a popisjé? As ňákyj náboženskyj sléng.