reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky

Autor: Ignác Pospíšil | Publikováno: 16.1.2010 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

Církev československá husitská oslavovala 90 let od svého vzniku. Slavnostní mši vedl husitský patriarcha Tomáš Butta, oslav se zúčastnili i představitelé ostatních křesťanů, například předseda ERC Joel Ruml a plzeňský biskup Radkovský.

CČSH založila skupina odpadlických katolických kněží v čele s Karlem Farským v lednu 1920. Vrchol jejího rozvětu nastal na počátku 50. let, kdy měla velmi dobré vztahy s komunistickým režimem, v té době měla necelých 947 tisíc členů. Podle sčítání lidu z roku 2001 se k ní hlásilo necelých 100 tisíc věřících.

Rozvedená a znovu vdaná husitská biskupka Jana Šilerová využila příležitosti oslav k prohlášení, že její církev jde ve všem napřed a že doufá, že ji katolíci budou následovat i ve zrušení celibátu a svěcení žen, když mezitím všechny požadavky zakladatelů husitské církve splnila.

Nutno říci, že krom toho, že je toto prohlášení nehorázné, je také velmi nepřesné. CČSH byla v době svého vzniku natolik originální, že už prakticky neměla s křesťanstvím nic společného, pravoslavný biskup Dositej prohlásil první husitský katechismus za “panteistický katechismus, který popírá všechna křesťanská vyznání”. Aby se později vůbec mohla zařadit do širšího protestantského společenství, musela výrazně přepracovat svoji věrouku, takže současná CČSH toho má s tou původní po věroučné stránce společného nemnoho.

Musím říci, že jako katolík jsem šokován tím, že se katolický biskup účastní oslav schismatu a založení tak pochybné skupinky, jako jsou husité. Tím spíše, pokud husitští představitelé využívají těchto příležitostí k trousení podobných “mouder”.

http://aktualityhvezd.wordpress.com/

reklama
3603 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


husité byli středověcí komunisté
(Dan, 16.1.2010 9:54:09)
Odpovědět
Husitství bylo zločinecké hnutí českých lapků a gaunerů, které louplo a vypalovalo vesnice a města, znesvědcovalo hřbitovi nejenom v čechách a na moravě ale i v německu a polsku při tzv. spanilých jízdách.

Husité se postavili tehdejší církvi i celé Evropě, katolické Evropě a např. v polských učebnicích dějepisu jsou nazýváni loupeživými nájezdníky.

Jejich společné kádě, stejně jako převládnutí lůzi na vzdělanými elitami z nich učinilo ideální vzor komunistům, kteří je náležitě oslavovali a učinili z této ostudy čech i Evropy náš falešný národní vzor.

Husité se stali vzorem nejenom komunistům, s kterými později jejich církv úzce spolupracovala a mnoho marxistů jako např. Jiří Paroubek či Václav Klaus tuto církev velebí dodnes.
Jedním z neoficiíálních členů této církve byl např. i Gustav Husák.

Další odnož extremistů, kteří se zločinům husitským hnutím a jeho ideály nechali zmasírovat jsou čeští neonacisté.

Připomenu Landu píseň... Ktož sů boží bojovníci..

Budem bránit naši zem, proti kříži kalichem ..


V roce 1992, jsem v Brně viděl skupinu českých neonacistů, skinhedů, kteří měli na bombrech obraz husitského bojovníka s cepem v ruce jak nohou stojí na mrtvole černocha.

Něco pozitivního na závěr.. husitské komunistické revoluční hnutí, naštěstí v našich zemích výrazně jak článek praví upadlo a momentálně ho naplňují některé marxistické elity, zejména z řad polokomunistické sociální demokracie, zdá se že nemá budoucnost.

Myslím, že je načase přestat si lhát i o české historii a jejím komunistickém výkladu, který je mnohdy v ostrém rozoporu s výkladem dějin v našich sousedních zemích, ale nejenom v nich.
Re: husité byli středověcí komunisté
(Cis, 16.1.2010 11:05:45)
Odpovědět
Zato Vy jste typický neomarxista, jenž nelže o svých dějinách a konstruuje dialektickou skutečnost.

Jen tak mimochodem, mezi husity byli i Němci. Byli mezi nimi i bohatí šlechtici a měšťané. Když byla "husitská revoluce" poražena, bylo to právě rukou svých bratrů ve víře. V polských učebnicích se vzpomíná hlavně to, že husité nebyli schopni svrhnout Zikmunda a nastolit polského kandidáta. Sociální charakter husitské revoluci vtiskli spíše až komunisté dnešní, v té době se jednalo o různé podivné pokusy provázející každé povstání, ale požadavky sociální rovnosti se neobjevují v nijak široké míře.

K osobě samotného Husa. Rozpory s německou částí univerzity se týkali po ideologické stránce především sporu o nominálie...kde Hus hájil rigidní učení církevních otců, tedy realismus, proti pokrokářskému ba přímo levicovému pojetí nominalismu svých německých kolegů.
Re: husité byli středověcí komunisté
(Dan, 16.1.2010 11:29:34)
Odpovědět
Komunistický obdiv a inspirace husitstvím, byla natolik patrná v dějepisu již na základní škole, že není třeba to tu příliš rozvádět, je to všeobecně známý fakt, stejně jako současná náklonost marxistů ze sociální demokracie k husitské církvi.

Spíš bych se chtěl pozastavit nad faktem, že se v husitech a jejich revolučním hnutí vzhlédli i neonacisté.

Po revoluci v devadesátých letech, se vynořila celá řada neonacistických a rasistických kapel se silnou husitskou orientací.

Nebyl to jenom Orlík, ale i např. Pavéza či Kalich a další

část skinhedů si dokonce začala říkat kališníci..
Nic to nemění na faktu, že se spívali vedle husitských písní i rasové písně... bílý jezdec jede tmou...

co to bylo za ránu, kdo nám to sem z palmy spad, černé tělo černé oči to není můj kamarád..

zastřel černoch zbij araba, přijdeš donebe to bude paráda..

některé tyto kapely udržovaly kontakty i s ku klux klaenm a mnozí kališníci později založili
odnoš Bohemia Hemr skins...
nebudu jmenovat všebecně známá, brněnská jména těchto extremistů :-)

V roce 1991 na skinheadském multikoncertě v Brně, který pořádala tzv. česká vlastenecká liga, na němž byly hanobeny např. německý národ, tmavý přistěhovalci, ale dokonce se na něm i hajlovalo a tradičně skončil skihnedskými bitkami, promluvil pod prapory s kalichem a odinovým křížem, jež měl ve znaku i např. Orlík
synek 2 prominentních komunistů ze šlapanic a mladý kališník R.D.


Husitské hnutí tak dostalo ve svých následovnících zcela nové a zvláštní pokračování.

Boj proti Evropě, boj proti Německu, rasová a nacionální nesnášenslivost a falešná čecháčkovská hrdost vč. s poupravenou historií, často nekorespodencující s jejích výkladem v polsku a na západě tak vyvrcholila naplno.
Re: husité byli středověcí komunisté
(lunochod, 16.1.2010 11:43:54)
Odpovědět
A ty si myslíš, že v Polsku se například učí tu radostnou věc, že předválečné Československo v r. 1938 jako první napadli Poláci a pak teprve Němci?
Re: husité byli středověcí komunisté
(Ignác Pospíšil, 19.1.2010 12:16:17)
Odpovědět
To nevím, ale rozhodně my jsme se v 90. letech neučili o tom, že jsme zákeřně přepadli Polsko v roce 1919, když ono bylo vázáno bojem s bolševickým Ruskem.
Re: husité byli středověcí komunisté
(Cornwael, 29.7.2010 9:10:18)
Odpovědět
doporučuji si ověřit data, válka s Ruskem vypukla až po valce o Tešínsko
Válka mezi čs a polskem probehla v lednu, valka poslka a sovetu vypukla az v unoru. Je to stejna snuska nesmylu a lzi co tu pise Dan
Re: husité byli středověcí komunisté
(Cis, 16.1.2010 12:47:23)
Odpovědět
V neonacistickém hnutí se nevyznáte - až na písničky, ty jsou Vám evidentně blízké - tak o něm nemluvte. Z Vašeho výlevu se zdá jakoby protiněmecký nacionalismus byl ústřední ideologií neonacistického hnutí, ale je tomu právě naopak. Největší část tohoto hnutí je naopak proněmecká, internacionální, založená na zvláštní rasové teorii.

Mimochodem, bývalí neonacisté v nedávné době nejsilněji infiltrovali křesťanské demokraty...takže nakonec katolíci?
Jak si vysvětlujete úspěchy jakých dosahuje neonacistické hnutí na jižní Moravě? Všechny ostatní silné skupiny jsou v chudých krajích severu Čech a Moravy...ale jižní Morava není chudá, sociální důvody vzniku neonacistického hnutí tam nejsou dány. Zřejmě něco v těch lidech, že patriote jihomoravský? Jakpak to, že Divize Brno je tak silná?
základem husitsví byla proletářská lůza
(Dan, 16.1.2010 13:57:22)
Odpovědět
tedy naprosto stejný materiál, který tvoří základnu komunismu i nacismu, proto ty sympatie komunistů a českých nacistů ke kališnictví !

Britský profesor historie Edgar Bryan, podle jehož knih se např. vyučuje historie na mnoha britských středních školách, ale i v podobných zařízeních v Austrálii a na Novém Zélandu definuje ve své knize Husitské války husitství následovně.

Největší české protifeudální revoluční hnutí probíhající v letech 1419 až 1436 primárně zaměřené proti katolické církvi a střední a vyšší šlechtě a mněšťanstvu.

Těžko tohoto Brita a konzervativce obviňovat z nadržování Němcům nebo Polákům :-)


A já si ještě neodpustím dodat, že narozdíl od čech, kde se husitský mor rozšířil rychle a mohutně, se nic podobného nepovedlo na Moravě.

Husitství zde bylo slabé, nikdy nedosáhlo šíře a významu čech.
Re: základem husitsví byla proletářská lůza
(Cis, 16.1.2010 19:00:50)
Odpovědět
Pan historik se evidentně inspiroval starší českou historickou literaturou a nikoli výzkumem husitské "revoluce". Jeho definice nerespektuje realitu.

Na Moravě se husitství šířilo právě tak úspěšně, jako v Čechách a to zvláště mezi moravskou šlechtou.

Ovšem "husitstvím inspirovaný" český nacismus je na jižní Moravě tak silný...tak čím je to způsobeno?
Re: základem husitsví byla proletářská lůza
(Dan, 16.1.2010 19:53:16)
Odpovědět
Jeho kniha, která je jednou z njrozšířenější o Husitsví v anglosaském světě a já použil schválně jako příkladu knihu tohoto brita, přestože v mnoha rakouských i německých knihách píši zcela jin. autoři prakticky to samé, z důvodu nezaujatosti britů na husitsví a rozšířenosti a uznávanosti této z nekomunistických materiálů vytvořené knihy.

Mimo ji. se v ní ve 4. kapitole Husitsví na Moravě píše:

Přestože husité založili svůj 1. tábor na Moravě v Ivančicích již za období Jana Žižky, bylo to s velkým odporem místní moravské šlechty, která se narozdíl od českých pánů nikdy nezapojila v širší míře do husitského hnutí a podporovala velmi silně i 3. křížové výpravy, kterých se aktivně zůčastnila....

Pokračovat myslím nemá smyslu.

:-)

Každý si udělá obrázek sám :-)
a snadno dohledá informace o této skutečnosti i na netu..
Re: základem husitsví byla proletářská lůza
(Dan, 16.1.2010 20:13:00)
Odpovědět
Ještě doporučuji knihu Josefa Války Husitství na Moravě, ve které opět z předkomunistických zdrojů velmi erudovaně líčí vlahý vztah hl. moravské šlechty ke kostnici a chabou podporu Husovi, zato velmi silnou katolickou podporu Zikmundovi ve všech 3 velkých moravských sídlech, v Olomouci, Brně i Znojmě a všech význačných zemských pánů, z nichž někteří i sami bojovali v čechách proti husitům.

A jsem opět u toho, proč to byli čechy, kde vznikaly skupiny jako Kalich a Palcát a místní nenonacisté typu Landa, Matásek, Korovský a další propagovali husitství i ve svých ideových kapelách ovlivňujíce davy a proč to byly moravští neonacisté, kteří se opět obrátil na germány i v případě neonácků.

Morava totiž vždy považovala němce za svoje krajany a bratry, češi hl. za svoje imperiální a mocenské konkurenty.
Proto se většina kališníků na Moravě přeorientovala na seversky orientované skupiny a proto právě na jižní Moravě založili dva Brňáci odnož BandH BHS.
Re: husité byli středověcí komunisté
(Robin, 19.1.2010 13:28:07)
Odpovědět
Také velkými neonacisty byli třeba naši letci v Anglii za 2. světové války - - na bojových zástavách měli husitská hesla. Nacisté jsou i naši prezidenti s hustitským heslem na presidentské standartě Pravda vítězí. Ti noví (pseudo)historikové se už úplně pomátli, samozřejmě jinak vidí naši historii náš občan, Polák, Rakušan či Němec.
Re: husité byli středověcí komunisté
(Davidan, 16.1.2010 11:33:39)
Odpovědět
Už jsi se tady několikrát takhle vylil. Chlapče, když o té době nic nevíš, nastuduj si příslušné dějiny, zjistíš, že jsi úplně vedle, takže blábolíš, jako idiot , nesmysly. Je úděsné, jak jeden hlupák zaplevelí různé diskuze.
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(Vzdoropapež XVI., 16.1.2010 12:42:22)
Odpovědět
Z počátku husité pod vedením Jana Žižky nebyli lapkové a raubíři.
To se stalo až po nějaké době,přidali se až potom ti lotři a byl to chaos,podobně se vymkla z rukou i francouzská revoluce,kde se nevědělo kdo je kdo !!!
Nepřítel nebo přítel,bylo to až démonické vraždění,všichni proti všem,některé kraje zely z cela prázdnotou,pustá města i vesnice vylidněná . . .
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(Šílený Jan, 16.1.2010 14:26:21)
Odpovědět
Naštěstí nemám onen přehled ohledně Husitské církve jako zde diskutující.
Rozhodně však tato církev obsahuje takové „věřící“ jako Václav Klaus, Jiří Paroubek ...
Snad býval její ovečkou i Gustáv Husák - alespoň se to říkalo.
Pro mne je to opravdu, ale opravdu dostačující vysvědčení.
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(Felix, 16.1.2010 15:17:15)
Odpovědět
Mně se naopak článek i tato diskuse zdají dost zajímavé. Něco maličko tu tedy bylo řečeno, ale ta problematika je velice velice obsáhlá. Třeba velký konservativec a historik Palacký byl svým protestantismem, kterému se ve vědě statečně bránil, přece jen "dohnán" k šílenému výpotku, že husitství bylo nejlepší kapitolou českých dějin. Je toho mnoho, o čem by se alo hovořit. Tedy jen mikroperličku: Pan Žižka byl vyhlášeným zločincem už v Polsku - ještě předtím, než u nás začal jako velící husita.
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(Cis, 16.1.2010 19:09:19)
Odpovědět
Máte nějaký podklad pro Vaší mikroperličku? V Polsku měl Jan Žižka pověst vítěze nad řádovým státem u Grünwaldu...tedy hrdiny polského státu. Každý účastník tohoto v jistém smyslu vrcholu polského válečnictví je polský národní hrdina.
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(kapej, 16.1.2010 16:46:55)
Odpovědět
Myslím, že by se od 1. ledna t.r. tento portál namísto EUPORTÁL s podtitulem NeLISABONU - měl přejmenovat KATOLÍCI A MORAVANÉ V XENOFOBNÍ DRUŽBĚ PROTI VŠEM - s podtitulem JEN POČKEJTE, SATANI, AŽ SKONČÍ ODLUKA CÍRKVE OD STÁTU A BUDEME NA VÁS CHRLIT CÍRKEVNÍ BLUDY ODEVŠAD... Pročpak si katolíci nezřídí svůj vlastní portál, jako je v televizi Vatikánem podporovaný kanál Noe a v rádiU Proglas ? Nikdo vám nebere Vaši církev a víru, ale už neotravujte !!!!
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(Merlin, 16.1.2010 21:32:07)
Odpovědět
Trefil jste hrebicek na hlavicku - GRATULUJU a podepisuju! Jaky je spolecny jmenovatel fasounu, komousu a katoliku? Totalita a netolerance!! A jejich spolecny nepritel? Demokracie!!
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(jj, 17.1.2010 11:42:44)
Odpovědět
"fašounů, komoušů a monotheistů" by bylo mnohem přesnější
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(Merlin, 18.1.2010 12:13:44)
Odpovědět
Diky za upresneni - souhlas!
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(Felix, 16.1.2010 21:46:36)
Odpovědět
Já dost zírám, že redakce spustila tím článkem tuto debatu. Jak jsem napsal výše, je v mnohém zajímavá, i když, jak to bývá, jsou tu i chujoviny.
Ale ono to často bývá tak, že člověk něco udělá a neví ani přesně proč. A tu chci ukázat, ža tato diskuse a tento článěk na tento web stopro patří.
Předem upozorňuji, že to, co napíši, se nestává jen Čecům, ale na jejich příkladu se cosi ukáže. Před časem jsem tu napsal, že Rakouské mocnářství nemělo být rozbito, ale reformováno. Potřebná reforma ale byla tak složitá a těžká, že tu vznikl "Masarykův zkrat" rozbití R. U. Bylo to podstatně jednodušší - dá se říct, že by to dokázal mnohý, nemusel být na to nějaký "supertatíček".
Teď uvedu ještě jeden příklad - to je právě to husitství. Situace v katolické církvi byla blbá. Taky to chtělo reformu. Taky ta reforma by byla strašně - jak říká pan president - obtížná. Preláti by "strašně" vyskakovali. Chtělo to to, co v katolické církvi jedině reformu může udělat: lidi svatého života -asi jako před nějakou dobou sv. František z Asisi. To je tedy "strašně" obtížné. No a vypukl zase ten blbý zkrat - vzpoura husitů. Všimněte si, že prvorepublikoví "husité" vznikli taky zkratem.
Ale proč to nám tu ten Felix kecá? Jak to suvistí s tímto webem? Právě že moc.
Dnešní situace v tomto státě - a možná v celém tom posr... Eurosvazu - smrdí zrovna tak. Parlament pořád přijímá jakési blbosti, hádá se o to, zda cosi bude 150 nebo 180, bojuje proti korupci a ta raketově roste, všicni to známe. Smrdí to. A ono to praskne. Bude to výbuch. Nevadí, že dneska lidi mlčí k Eurosvazu, že čerpají dotace - jinak řečeno - učí se socialisticky rozkrádat, socialisticky žít. Smrdí to moc. Nevím co bude tou rozbškou. Najednou můžou lidi až i začít věšet a střílet. Zapomene se na ty milióny pasivních a začnou likvidovat všechny ty Tupouše a Parouše. To je jistý, že to přijde. Hrozí zase ten zkrat. Ale jak to souvisí s husitama a s katolíkami? Přátelé, hrozně mc. Brožurky v kostelích na podporu Eurosvazu. Prohlášení některých katolíků na jeho odporu. Říkám, lidi si vzájemně odpustí tichou podporu Lisabonu, ale nezapomenou na jeho podporu od některých. Takový Rudý Cyril, nechtěl bych už dneska být v jeo kůži.
Takže hrozí ten zkrat - a zase by byla lepší reforma. Rázná, pronikající, důsledná - ale obtížná reforma. Proto se to téma sem hodí. Protože hrozí zkrat a dneska je ještě možná reforma. Ale trpělivost lidí nelze napínat donekonečna. Zatím to piglují televizní pindy, potraty neviditelně mezi bílými stěnami uzavřeny apod. Ale blížíme se času, kdy může být kavkárna v plamenech - obrazně řečeno.
Katolická církev je zločinecká organizace!
(Vraný, 18.1.2010 10:37:30)
Odpovědět
na základě jejího šíření ohněm a mečem a na základě její zločinné historie.
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(helikaon, 18.1.2010 15:34:06)
Odpovědět
Katolicka cirkev by si mela zamest pred vlastnim prahem (a ona i zameta - predstira ze problemy neexistuji).
V souvislosti s celibatem atd.
Viz. zneuzivani tisicovek deti v Irsku katolickymi "duchovnimi".

http://www.guardian.co.uk/world/2009/may/20/irish-catholic-schools-child-abuse-claims

Ze by toto byl ciste izolovany Irsky problem, o tom silne pochybuji, jen uz to dosahlo takovych rozmeru, ze to neslu ututlat!
Ze vsech techle "duchovnich" je mi na zvraceni, jsou to zradci sve vlastni viry a jsou to zlocinci!
Mimochodem - myslite si ze nekdo z nich skonci ve vezeni? Osobne sazim na "ne".

I tohle je "tvar" soucasne "moderni" katolicke cirkve. Prominte mi vy vsichni kdo se tu "plamennymi" slovy zastavate vasi katolicke cirkve, ale jste slepi, nebo, s odpustenim psychicky ne uplne vyzrali (blby)!

Ja osobne verim. Ale pozor - pro mne vira a cirkev jsou dve naprosto odlisne veci. To je uz ale na dalsi diskuzi.

Pekny den.
Re: Československá církev husitská slavila a útočila na katolíky
(kapej, 18.1.2010 16:18:34)
Odpovědět
Souhlasím s Vámi, víra a církev jsou dvě naprosto odlišné záležitosti.
češi a moravané nejsou geneticky jeden národ...
(čtěte o genetické odlišnosti českého a moravského národa, 18.1.2010 23:17:47)
Odpovědět
http://veda-a-technika.eurozpravy.cz/2061-cesi-a-moravane-maji-odlisnou-dna/