reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje

Autor: Ivo Strejček | Publikováno: 22.1.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Délka mého vystoupení byla určena na 1 minutu. Zkuste si sami změřit, co všechno se dá za tak krátkou dobu říci. Přesto jsem se snažil své názory zkoncentrovat do tak krátkého časového intervalu.

"Vážený pane předsedající, dámy a pánové (oslovil jsem slušně účastníky zasedání),

na hodnocení Kodaňského summitu a jeho výsledky je třeba pohlížet jednak očima zdravého selského rozumu, jednak prostřednictvím nepřeberného množství dostupných ekologických i ekonomických dat, která potvrzují, že žádné globální oteplování neexistuje. A pokud existuje, pak je zcela mimo vliv člověka a je způsobeno čistě přírodními silami."

(V této chvíli dostali jednotliví poslanci, kteří v té době byli v jednacím sále Evropského parlamentu, do svých sluchátek překlad. Záměrně jsem vystupoval v češtině, přestože obvykle vystupuji anglicky. Dnes jsem stál o to, aby mi bylo rozuměno především doma. V megarozloze sálu, kde vždycky dlouho hledáte vystupujícího, nastal šum. Přítomní začali očima pátrat, který blázen to kde mluví.)

"Mimochodem, minulý týden jsme se dozvěděli, že významná část ekologických dat, se kterými pracoval Mezinárodní panel pro klimatickou změnu, byla buďto zcela vědomě falšována či mylně interpretována. Proto je dobře, že Kodaňský summit zkrachoval."

(v této chvíli zavládnul v jednacím sále zmatek. Někteří z poslanců na mě začali pokřikovat. Eurofederalistický extravagantní výtečník a levičák Jo Leinen na mě ze socialistických řad vykřiknul, abych raději "držel hubu". Ano, ten, který vždy a při každé příležitosti nevynechá možnost otřít se o našeho prezidenta Klause)

"Tento krach, doufám, přinese (pokračoval jsem):

1. odklon od agresivní tzv. zelené politiky

(Ruch v sále významně zesílil. Několik poslanců vstalo a začalo na znamení hrubého nesouhlasu tlouci pěstmi do svých stolů)

2. politika se vrátí ke skutečným tématům, které v dnešní době ekonomické recese občany skutečně trápí

(Smích, dokonce i řad tzv. "konzervativních" poslanců z Evropské lidové strany. Snažil jsem se nenechat se vyvést z míry, ale ono to není tak jednoduché. Máte dojem, že jste na stranické schůzi KSČ a vystupujete s kritikou Husákova režimu)

3. zamezí se plýtvání penězi daňových poplatníků na sporné zelené projekty

(Tady všichni pochopili, že jsem ztracená a nenapravitelná existence, kterou není třeba brát vážně. Mluvit v parlamentu o zájmu daňových poplatníků, když jedině poslanci přece nejlépe vědí, že nejvíc se právě daňoví poplatníci obávají klimatické změny, to byl z mé strany vrchol naivity. Dali mi to, ostatně, najevo posměšným potleskem a sarkastickým smíchem.)

4. vytvoří se prostor pro praktickou debatu o racionálním, efektivním a lacinějším získávání energie. Návrat zdravého rozumu do ekologické politiky zatlačí zpět nesmyslné a extrémně drahé projekty získávání tzv. čisté energie z větrných a solárních systémů

(Znovu se ozvalo bušení do stolů. Asi ti, kteří tak v té chvíli činili, jsou akcionáři firem vyrábějících větrné elektrárny či komponenty k fotovoltaickým článkům. Atmosféra fakt houstla. Už od začátku svého vystoupení jsem si byl vědom toho, že na můj příspěvek čeká nepřátelské prostředí, ale tohle začínala být doopravdy síla.)

5. renesanci zažije jaderná energetika (řekl jsem statečně nahlas)

(V této chvíli vyskočila smyslů zbavená finská "zelená" poslankyně Sattu Hassi. Popadla své desky a začala jako smyslů zbavená mlátit do svého stolu. Obhajoba jaderné energetiky - namísto zbožného obdivování alternativních zdrojů elektrické energie - ji obrala o poslední zbytky soudného rozumu a slušného chování.)

6. euroatlantická civilizace přestane vnucovat zemím v Africe, Asii a Latinské Americe svoji politiku "boje proti globálnímu oteplování", na kterou tyto země prostě nemají finanční prostředky a která, ve svém důsledku, znamená omezování jejich šancí k hospodářskému růstu a sociálnímu blahobytu.

("Odstěhujte se třeba do Číny, když se jich tak zastáváte," řval na mě přes půl sálu poslanec Davis.)

7. když se setkávám s občany své země a informuji je o tom, jak se Evropský parlament zabývá řešením především tzv. globálního oteplování, nevěřícně kroutí hlavami, co to tady řešíme namísto toho, co bychom opravdu a v jejich prospěch měli řešit.

(Předsedající tluče kladívkem do předsednického stolu. Důrazně mě upozorňuje, že jsem o 10 vteřin překročil přidělenou časovou dotaci na mé vystoupení. To mu nemám za zlé, jeho prací je řídit náležitě schůzi. V sále vládne poprask. Prostě jim tam někdo řekl, že si myslí, že žádná klimatická změna neexistuje. Připadáte si, že jste o 20 let zpátky. Abyste znovu začali vážit slova, abyste znovu vystupovali pouze s obhajobou jediného oficiálního názoru. Jsou jim jedno čísla, kterými šermují ve vzduchu. Házejí desítkami procent nahoru, miliardami eur sem tam. Žvaní o hospodářském růstu díky "zeleným technologiím". Vypočítávají, kolik pracovních míst přinese výstavba jedné větrné elektrárny a kolik to celkem znamená nových pracovních míst pro tu kterou členskou zemi.

Divný politický svět. A ať té hrůzy není konec: se schválením Lisabonské smlouvy má právě tento parlament mnohem více pravomocí! Vítejte v socialismu s jediným správným názorem.)"

 

20. ledna 2010, 19.29 hod., plenární zasedání Evropského parlamentu, Štrasburk

reklama
2558 čtenářů | 25 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(ann48, 22.1.2010 1:09:33)
Odpovědět
jednoduše řečeno, děsivé. A potom se říká, že je u nás hrozná politická kultura a nezájem o problémy svých občanů a voličů.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(jh, 22.1.2010 3:05:45)
Odpovědět
Národní socialismus se podařilo po válce odsoudit jak po stránce praktické, tak i teoretické.
S internacionalismem jsme se po stránce praktické vypořádali prachbídně, po stránce teoretické vůbec!

Může se proto někdo divit, že dveřmi vyhozený komunismus se nám bruselským oknem úspěšně vrací zpět?
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(lunochod, 22.1.2010 3:53:04)
Odpovědět
Strejčku, proč sem nehodíte link na video? V EP se přece všechno natáčí.
Co byste však chtěli ve Velkém lidovém churalu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Mongolsko
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(luis, 22.1.2010 11:12:03)
Odpovědět
http://www.istrejcek.cz/video/71-vystoupeni-v-evropskem-parlamentu-ke-kodanskemu-summitu
To video úplně neodpovídá
(Maftík, 22.1.2010 12:29:12)
Odpovědět
Hm, tak jsem se díval na to video a je zajímavé, že to úplně neodpovídá tomu,co se píše v článku. Docela by mě zajímala příčina ...
Re: To video úplně neodpovídá
(Felix, 22.1.2010 13:19:18)
Odpovědět
Myslím, že to je oficiální video "bez šumů".
Re: To video úplně neodpovídá
(Princ Drsoň, 22.1.2010 18:53:09)
Odpovědět
Já zase myslím, že nás pan Strejček tak trošku oblbuje.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Glosátor, 22.1.2010 4:14:13)
Odpovědět
Zvláštní místo, tenhle EP. Jediné, co nás může trochu uklidňovat stran "války s klimatem" je, že ji nikdo nebere dost vážně. Boj s globálním oteplováním se kupodivu nejzuřěji vede cestou finské poslankyně, tedy frenetickým chováním v klimatizovaných sálech. Skutečných emisí skleníkových plynů se tento boj týká jen nárazově.

Mimochodem, povšimněme si jak dnes vypadá skutečný "nonkonformní anarchista" jdoucí proti proudu...
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Patrik, 23.1.2010 12:30:09)
Odpovědět
Mě to příliš neuklidňuje. Boj s globálním oteplováním (nesmyslný i marný zároveň) sice vážně neberou, ale slouží jim jako legitimní záminka pro rabování peněženek daňových poplatníků. EHS poté EU jsem měl pocit původně vzniklo/a jako společenství ekonomicky silných států za účelem snadnější konkurence a boji s velkými ekonomikami (USA, Čína). Důsledkem vývoje je to ale bezzubé společenství zelenokomunistických států ala RVHP či SSSR s nabubřelou a těžkopádnou legislativou omezující start i průběh podnikání v těchto státech, uměle udržující životní úroveň obyvatelstva na dluh a velkohubě plácající o lidských právech a sociálních jistotách, které poskytuje, ale de facto si je nemůže vůbec dovolit. Pokud v dohledné době nedojde k zásadní reformě EU, podle mého názoru se brzy dočkáme velmi smutných konců. Bohužel západní státy nemají naší zkušenost s RVHP a SSSR a naordinují nám tuto kardinální historickou chybu znova.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Petros, 22.1.2010 8:45:51)
Odpovědět
Bravo, pane! Vydržte! Rozumní lidé vás určitě budou podporovat.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Felix, 22.1.2010 10:40:16)
Odpovědět
Já si myslím, že není dobře se na práci toho euročubčince jakkoliv podílet. Ale jak viět jsou lidi, kteří si to nemyslí a přesto tam jsou. A tu mě zajímá - pokud ti lidi vydrží tam codit a ta mluvit - jak to skončí. jsou tedy tři možnosti: Buď to padne. Nebo to takhle bude pořád. A nebo jim to utnou. která z těch tří možností? Přemýšlím. Můj odhad. Půjde to stále k oršímu. Pak jim takovíhle začnou nadávat do Hitlerů a vrahů. No a pak jm to utnou. To je nepravděpodobnějí varianta. Zda to NAKONEC padne? To není jisté. Protože se to globalizuje ke světovládě a tu není jisté, zda tato zničí či neničí svět.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(erth, 22.1.2010 11:51:27)
Odpovědět
bez ukázání praxe, že zhovadilosti nejdou přehlasovat a ani se na ně nedá reagovat bez projevů fanatizmu z druhé strany, jakýkoliv bojkot nemá smysl. Vrátil se nám rakouskouherský říšský sněm, ovšem tehdejší obstrukce neomezeným projevem jsou odstraněny prostorem jedné minuty. Teď je možné ovšem opakovat fackování, pěstní souboje případně v případě ostrého nesouhlasu házet utrženými kusy nábytku třeba po předsedajícím, tato jistě idylická nápodoba může být rozšířena o bojový arzenál fanatických ženštin, idyla neidyla.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(okolo děj, 22.1.2010 12:31:24)
Odpovědět
je to hrůza jaká sebranka pasující se na nadlidí, kteří mohou všechno. Netolerance, hysterie, 3 lété děcko by dostalo na prdedl a byl by pokoj. Tito lidé rozhodují o životech milionů Evropanů. Jak dlouho to budete Evropané trpět! Čelem vzat zpátky z EU domů. nebo hoďme na ně síť.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Bobr, 22.1.2010 13:30:33)
Odpovědět
No, to se toho stalo. Tak prostě někteří poslanci mají jiný názor a dali to svým způsobem najevo. Autor by nemusel hned btečet, jako kluk, kterému seberou kuličky.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Glosátor, 22.1.2010 13:41:46)
Odpovědět
Vy také dáváte nesouhlas najevo zvířecím chováním? V EU bychom se snad měli učit vyspělé demokracii. V naší PS se nikdo takto neprojevuje. Vedou neplodné urážlivé monology, ale zásadně se nepřerušují jako neandrtálci.

Než jsem poznal Leinena, domníval jsem se, že je naše chování typické pro vychované a spořádané středoevropany.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Petr, 23.1.2010 1:39:58)
Odpovědět
Pusťte si to video a udělejte si na to jejich "chování" názor sám. On Strejček dost fabuluje :)
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(whaler, 22.1.2010 14:00:14)
Odpovědět
Tedy jednou jsem viděl někde v televizi toho Jo Lenina jak vznášel kritiku na Klause a ČR obecně ohledně LS. Rád bych se s ním zavřel tak na 5 minut do malé tmavé místnosti. To je ercvůl.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(ravnogorec, 22.1.2010 16:13:11)
Odpovědět
Co čekat od té bandy ? To chování je otřesné, proti tomu se náš parlament zdá být kultivovaný
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Fiter, 22.1.2010 17:21:47)
Odpovědět
Jsou to vyžírkové úplně stejní.Ti evropští mají větší možnosti.A nakone je to úplně jedno.Čas kdy skončí se kvapem blíží.Oni jim tam muslimové zvednou kulturu.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Princ Drsoň, 22.1.2010 18:57:56)
Odpovědět
To zajímavé, ve videozáznamu tohoto projevu nějak chybí to finské zběsilé mlácení do stolu a také důrazné bušení kladívkem předsedajícího. Pan Sterjček zřejmě lehce "přehání".
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Princ Drsoň, 22.1.2010 19:07:36)
Odpovědět
Ovšem nejvíce mne pobavilo tvrzení, že data ukazují že žádné oteplování není, a pokud je, pak že za to nemůže člověk. Ten pan Strejček by si napřed měl ujasnit, co ta data ukazují, protože nemohou ukazovat dvě navzájem neslučitelné věci. Smutné je, že takové logické nesmysly říká někde mezi lidmi. Co si pak ti lidé pomyslí o českém školství. To není dobrá reklama....
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(volič, 22.1.2010 23:28:51)
Odpovědět
Je prostě třeba tu fašistickou verbeš a sebranku zlikvidovat a to velmi tvrdě. Je ta pakáž ožebračuje národy. A ty eurohujerové co žvaní a spílají nad dotacemi,by si měli uvědomit že my do té vandrácké sebranky nacpeme mnohem více peněz než vyčerpáme. Takže ať slavná to EU táhne do hajzlu a ten ubožák sPinokio francouzský i s madam německou táhnou do hajzlu a to dřív než to v evropě opět zaburácí,jelikož to lidé už nebudouschopni celou tu sebranku uživit.Fuj. Hnus.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(18, 23.1.2010 11:55:46)
Odpovědět
citace jednoho nejmenovaného autora: ...tento systém nutí jednotlivce zaujímat stanoviska k otázkám,
kterým nerozumí, kazí mu postupně charakter. Nikdo nenajde odvahu prohlásit:
"Pánové, myslím, že této otázce nerozumíme. Alespon já osobně vůbec ne."
Ostatně nic by se nezměnilo, protože upřímnost by stejne nenašla pochopení a
ostatní by si asi tím čestným oslem nenechali zkazit všeobecnou hru, ale kdo
zná lidi, pochopí, že v takto osvícené společnosti nikdo nechce být ten
nejhloupejší a v určitých kruzích se čestnost rovná hlouposti...
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(Robin, 24.1.2010 8:52:29)
Odpovědět
Nevím proč v poslední úvaze pan poslanec tradičně připomíná, že si připadal jak před 20 lety - kdyby řekl před 50 lety, bral bych to. Věda v ČSSR v 80. letech byla v řadě oborů mnohem výkonější a více podporovaná než ta dnešní, zejména základní výzkum. Že bylo rostoucí produkcí ničeno životní prostředí bylo všeobecně známo - jen trvalo déle než např. v NSR - to si také v 50 a 60 letech zničilo exhalacemi Porúří.Prostě politicky bylo řešení čistého prostředí méně důležité než růst životní úrovně a o 20 let se za Západem opožďovalo. Ale stejnou negativní politiku dělá i řada západních a rozvojových států dál - včetně USA.
Re: Jak jsem si vystoupil v Evropském parlamentu o klimatické změně aneb globální oteplování neexistuje
(template, 24.1.2010 15:58:45)
Odpovědět
Co? Vždyť na tom videu nic není. Pan Strejček přečetl projev (se kterým souhlasím) bez jakéhokoliv přerušování, pak mu pár poslanců zatleskalo a bylo to. Tak proč tahle pohádka?