reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou

Autor: Radomír Malý | Publikováno: 22.2.2010 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Fundamentalismus nebo život víry? Tuto otázku si klade prefekt vatikánské Kongregace pro nauku víry kardinál Joseph Ratzinger ve své nejnovější knize „Sůl země“ (Salz der Erde). Dospívá k názoru, že stojíme tváří v tvář nebezpečí nové protikřesťanské diktatury, která nebude ani nacistická, ani komunistická, nýbrž liberální a demokratická.

Vatikánský hodnostář konstatuje, že propast mezi katolickým a liberálně-demokratickým světem se v posledních desetiletích nezmenšila, ale naopak ještě zvětšila v důsledku legalizace interrupcí téměř ve všech zemích západního světa, pornografie a stále vehementněji prosazovaná eutanázie. Kdo z katolíků najde odvahu tomuto zlu hlasitě odporovat, dostane nálepku „fundamentalista“, jak se už dnes běžně děje. Tento termín, původně používaný pro islámské radikály a sektáře nejrůznější orientace, se dnes stal nadávkou pro všechny, kdo chtějí ve veřejném životě uplatnit křesťanské zásady a Desatero. Ratzinger konstatuje, že pokud se vyspělý svět Západní Evropy a Severní Ameriky, který se nazývá demokratickým, neobrátí a nepřijme za své principy křesťanské civilizace, na nichž byl zbudován, je konflikt mezi ním a katolíky, kteří se nebudou chtít přizpůsobit za cenu ústupu od Desatera a katolické etiky, nevyhnutelný.

Tato nová perzekuce, kterou Ratzinger nazývá „novou protikřesťanskou diktaturou“, nebude mít podobu nacistického nebo komunistického pronásledování. Církvi zůstane zachována možnost vnější aktivity, nikdo ji nebude zákonem omezovat, vedoucí státní činitelé se budou nadále předhánět ve zdůrazňování svého přátelského přístupu ke křesťanským hodnotám, zato však zákonodárství se ještě více vzdálí od křesťanské etiky. Katolíci, kteří budou k tomu mlčet, nezakusí žádnou újmu, naopak se jim dostane chvály od masmédií pro jejich „toleranci“ a „pochopení moderního světa“. Do vážných konfliktů se společností upadnou ale ti katolíci, kteří pozvednou svůj hlas na obranu Desatera a křesťanské etiky, kteří ve jménu lásky k bližnímu najdou odvahu odsoudit potraty, umělou antikoncepci, pornografii, umělé oplodňování a genetické manipulace, „svobodný“ sex a eutanázii.Takoví se stanou předmětem všeobecného opovržení a posléze i existenčních a trestních postihů. To všechno ve jménu demokracie a tolerance, neboť dostanou nálepku netolerantních a nedemokratických.

Tolik kardinál Ratzinger. Přehání? Vůbec ne. Starověká Římská říše také byla vysoce tolerantním státem. Všechny možné kulty tolerovala a dovolila jejich kněžím postavit v Pantheonu oltář. Jen křesťané zakusili krvavé pronásledování, protože odmítali vraždy otroků, nenarozených i narozených dětí (v Římě mohl otec narozené dítě nepřijmout a nechat svrhnout ze skály), manželské rozvody, gladiátorské hry a další neřesti antického světa. Byli prostě „netolerantní“, proto se od římské státní moci nedočkali tolerance.

Vraťme se ale zpět ke kardinálu Ratzingerovi. Jeho kniha totiž končí optimisticky. On sám vidí budoucnost právě v těch křesťanech, kteří najdou odvahu a podstoupí riziko dát si nasadit nálepku „fundamentalisty“. Jen takoví totiž budou schopni ukázat ostatním cestu ze začarovaného kruhu konzumního materialismu a relativismu hodnost, který tíživě doléhá na mladou generaci, jež si to ve stále větším měřítku uvědomuje. Křesťané, kteří se přizpůsobí a přijmou optiku „ducha doby“, si sami zablokují cestu ven z tohoto marasmu. Jejich křesťanství, byť dobře myšlené a míněné, se stane neplodným. Být tedy křesťanským, potažmo „fundamentalistou“ neznamená podle Ratzingera nadávku, ale autentický život víry, život v Duchu a Pravdě. Díky za tato slova!

 

Radomír Malý

podle „Fels“ 12/1996

 

Immaculata 2/1997

reklama
2009 čtenářů | 24 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Jahoda, 22.2.2010 5:37:55)
Odpovědět
a já říkám pořád že je lepší si moc nešpinit hubu a moc na sebe neupozornit.
Bylo to tak vždy ,je a také bude,že nejvíce nepřátel si člověk udělá v politice a náboženství.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Michal, 22.2.2010 9:06:16)
Odpovědět
Další Ratzingerova slova v tomto duchu z r.2005:
Pojem diskriminace se stále rozšiřuje, a tak se může zákaz diskriminace stále více měnit v omezování svobody projevu a svobody náboženské. Brzy se už nebude smět tvrdit, že homosexualita – jak učí katolická církev – je objektivní nezřízenost v utváření lidské existence.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Jahoda, 23.2.2010 8:39:59)
Odpovědět
největší fašisté jsou homosexuálové.
Nesnesou opozici a za její názory ji nenávidí a pronásledují.
A pokud toto není projev netolerance a totality, potom je to asi co?
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Petr Jano, 22.2.2010 11:24:07)
Odpovědět
Dobry den vazeni, tato pravdiva slova Sv. otce Benedikta XVI,jsou zalozeny na pravdive skutecnosti. V CR se jiz dnes ozyvaji lide, kteri kritizuji aktivne vericiho cloveka. Napriklad, pri diskusich uz neverici materialiste konzumnne smyslejicilide, si primo preji zrusit cirkve a "pry pak bude na svete raj." Co to je za lidi, co si toto jiz nyni preji? Kdo jim dal takovou vychovu?

Myslim, ze je jasne, ze ceska poskomunisticka spolecnost je na tom nejhure.

Pokud se podivame na nektere politiky na jejich chovani, politicke uvazovani, jak si oni predstavuji etiku a moralku, a fungovani statu, a tad. tak nam tito politici uz nyni, opravdu pripravuji cesticku k tomu aby nas znegovali.My, aktivni verici,kteri chceme zit a stojime na Bozich principech tak si nas uz pomalu zarazuji, a davaji nas do kategorie nabozenskych fundamentalistu.To je pravdiva skutecnost!
Verte mi vazeni, ze v CR pokud budou cerkve mit strach a nedaji na jevo svuj zajem o obnovovani krestanskych Bozich Pravd, a zivota v Kristove evangeliu, tak ceska spolecnost se behem 20 let jeste vice propadne a vzdaly, od duchovnich krestanskych hodnot.Ktere jedine maji trvanlivost a prinasi do cele spolecnosti moralku a pokoj a zdravi zivot pro vsechny.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Dan, 22.2.2010 18:09:03)
Odpovědět
Jenomže to by církve museli mladým lidem nabídnout něco atraktivního, a ne středověké zaostalé metody...kázání a spol.


Jinak ale souhlasím, že Evropa se musí držet křesťanské morálky, musí se vyvarovat jakýchkoliv žido starozákoních obscéností, musí se bránit muslimské invazi a marxismu, šířenému taktéž zejména židy.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(jhony, 22.2.2010 19:59:55)
Odpovědět
Souhlas jsem mlady clovek a usilovne hledam boha ale kdyz se v bedne kouknu na katolickou bohosluzbu tak strasne nudim a nic mi to nerika.Ano jsou tu i jine cirkve treba evangelikální ci letnici ty se mi se tice bosluzby velmi libi ale zase jsou moc radikalni az fundamentalisticke.Ale citim ze poterbuju boha.Resim to uz nejaky cas.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(shadow164, 22.2.2010 20:46:58)
Odpovědět
Dane a Jhony (nebo Johny?), několik slov: kázání je základním postupem křesťanství, ostatně dělal to už Ježíš Kristus - například na hoře. Nejedná se o středověkou metodu:-D A bohoslužbě se musí rozumět, pak má smysl a utíká o dost rychleji; tedy - a neberte to, prosím, jako urážku - snažte se porozumět a sledovat pečlivě. Mimochodem, nejsem římský katolík, patřím k orthodoxní větvi. Doporučoval bych vám, pánové, podívat se třebas i k nám a nenechat se zblbnout takovými těmi kecy o rusofilech a podobně:-D
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Dan, 23.2.2010 22:22:06)
Odpovědět
Není žádný důvod zachovávat kristovy starověké metody kázání, podstatné je aby byly zachovány jeho myšlenky.

Přesto trvám natom, ikdyž sám římský katolík, že metody církví v česku jsou středověké, pro mladé lidi neatraktivní a výsledek toho vidíme všichni.

Jak dobře poznamenal mon. Vlk, češi a moravané nejsou ateisté, jenom se neuchylují k tradičním bohoslužbám a já sám se jim vůbec nedivím.

Když jsem viděl v Kanadě jak poutavá, zajímavá a moderní může být bohoslužba, uvědomil jsem si zkostnatělost českých církví..
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Dan, 23.2.2010 22:22:08)
Odpovědět
Není žádný důvod zachovávat kristovy starověké metody kázání, podstatné je aby byly zachovány jeho myšlenky.

Přesto trvám natom, ikdyž sám římský katolík, že metody církví v česku jsou středověké, pro mladé lidi neatraktivní a výsledek toho vidíme všichni.

Jak dobře poznamenal mon. Vlk, češi a moravané nejsou ateisté, jenom se neuchylují k tradičním bohoslužbám a já sám se jim vůbec nedivím.

Když jsem viděl v Kanadě jak poutavá, zajímavá a moderní může být bohoslužba, uvědomil jsem si zkostnatělost českých církví..
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Pavel Kysela, 24.2.2010 11:25:40)
Odpovědět
Bohoslužba by není showbiz, ale souhlasím s tím, že by měla být srozumitelná pro dnešního člověka. Naopak je asi lepší mít pár věrných, než davy těch, kteří přijdou pobejt a mýt se dobře. Vzpomněl jsem si u psaní na verš z 2. Korintským 4,7: "Tento poklad máme však v hliněných nádobách, aby bylo patrno, že tato nesmírná moc je Boží a není z nás."

Taky nerozumím tomu, co je špatného na tom, když se někdo postaví na vyvýšené místo a začne mluvit? Dle stejné logiky by pak byl jakýkoliv přednes zpoza řečnického pultu byl zastaralou formou odsouzenou k neposlouchání. Ale mám za to, že to nejdůležitější, co při kázání člověk vnímá, je Boží slovo, které by měl člověk vnímat v klidu, aby nad ním mohl přemýšlet.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Pavel Kysela, 24.2.2010 11:28:21)
Odpovědět
:-( S opravou hrubek:

Bohoslužba by není showbiz, ale souhlasím s tím, že by měla být srozumitelná pro dnešního člověka. Naopak je asi lepší mít pár věrných, než davy těch, kteří přijdou pobejt a mít se dobře. Vzpomněl jsem si u psaní na verš z 2. Korintským 4,7: "Tento poklad máme však v hliněných nádobách, aby bylo patrno, že tato nesmírná moc je Boží a není z nás."

Taky nerozumím tomu, co je špatného na tom, když se někdo postaví na vyvýšené místo a začne mluvit? Dle stejné logiky by pak byl jakýkoliv přednes zpoza řečnického pultu zastaralou formou odsouzenou k neposlouchání. Ale mám za to, že to nejdůležitější, co při kázání člověk vnímá, je Boží slovo, které by měl člověk vnímat v klidu, aby nad ním mohl přemýšlet.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Jožín, 24.2.2010 12:43:44)
Odpovědět
to : Dan
Nerozumíte víře a plácáte nesmysly !!!!!
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Hardy, 24.2.2010 19:57:07)
Odpovědět
Ty Dane a taky JJ jste naprosto stejní m-goři, ale v jednom máš naprostou pravdu, přistěhovalectví se musí zastavit nebo přibrzdit, jinak dopadneme jako starý Řím, tam přibylo tolik propuštěných otroků a přistěhovalců, že změnili identitu Říma a Řím se postupně rozpadl, což byla škoda. Jsou to naše kulturní a civilizační kořeny.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(roko, 22.2.2010 17:13:35)
Odpovědět
Pepík Ratzingerů by si radši měl hledět více té své pedofilní prznitelské partičky nefachčenků a nerozumovat. Už je starý, senilní. Ať radši vzpomíná na na dávky po letadlech z protiletadlového kulonetu a na to, co znamená přísaha - třeba v jeho případě Hitlerovi.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(shadow164, 22.2.2010 20:48:39)
Odpovědět
Zajímavé, jak se některé bolševické nozory zažraly lidu pod kůži, že?:-D
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Dr. Troškrt, 23.2.2010 0:08:24)
Odpovědět
Některé? Snad všechny!
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(JosefB, 23.2.2010 19:51:31)
Odpovědět
shadow - nejsi ty ten cikánský adventista, jak uprchnul pro krádeže do Kanady? Co má indiánskou ženu, se kterou souložeji i indiánští koně?
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Huckleberry, 22.2.2010 21:42:10)
Odpovědět
I když je papežem, tedy otcem všech katolíků na zemi, měl by si uvědomit že je pouze jeden Bůh pro všechny křesťanské církve, nikoli že každá křesťanská církev má svého Boha.Dokud katolíci nepochopí tuto jednoduchou záležitost a nebudou se dívat na jiné křesťany (kromě vyložených sekt) jako na své bratry ve víře, bude mít navrch protikřesťnské křídlo. Nebo snad i multikulturní socialisté s teplými bratry a komunisty se budou muset dočkat muslimské diktatury, aby pochopili, že základy evropské kultury jsou v nimi zatracované oblasti víry?
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(jira22, 23.2.2010 7:53:06)
Odpovědět
Poučil se papež, poučil dobrák u islámu. Fudamentalismus je potřeba prosazovat a sloučit s oficiální vládou. A křesťanství dané zákonem. Kdo nebude mít na krku křížek, tomu useknout ruku. A kdo si koupí prezervativ, tomu useknout....Z východu se tlačí islám a tady nikdo nechce do kostela. V pokladničkách jsou pavučiny a to ho hlavně znervozňuje.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(L.P., 23.2.2010 23:20:47)
Odpovědět
Co to plácáte, jiro22? Kdy papež řekl, že má být křesťanství nadekretované zákonem a že mají být sekány údy?
To jsou falešná, lživá a křivá obvinění.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Felix, 24.2.2010 11:29:41)
Odpovědět
Pane doktore,
já si myslím, že se docela daří - už po několik desetiletí - dílo odkřesťanštění býv. západní civilizace. Z Vatikánu stále přicházejí povzbudivé zprávy o růstu povolání v Asii a v Africe a myslím si, že všechno už je hezky připraveno k tomu, že příští papež bude - po vzoru americké demokracie - černé pleti. Ale ani v kolébce křesťanství křesťané nevymřeli. Měl byste slyšet jejich - někdy až příliš živé - diskuse o probíhajícím sportovním podniku v Kanadě! Ano, církev žije i zde. Jsou jistě nedostatky, nad kterými bychom se měli zamýšlet, aby nás něco nepřekvapilo. Ale kdy nebyly? Hlavně se nevracet k tomu starému, překonanému. Směřujme vpřed.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(hanca, 24.2.2010 14:53:52)
Odpovědět
bohuzel ma papez pravdu. relativismus, reci o prizpusobeni se duchu doby etc. si vynucuji respekt ke vsemu odlisnemu, jen ne k nazorum a postojum, ktere s takovou relativizaci nesouhlasi. nejedete s proudem, jste v lepsim pripade divnej exot, v horsim spolecensky rozvracec, xenofob, nakonec mozna skoncite i jako kriminalnik.
samozrejme ze i cirkev se nejakym zpusobem vyviji v reakci na vyvoj a zmeny ve spolecnosti, ale nevidim duvod, proc se za kazdou cenu tvarit jako nejmodernejsi zajmovy spolek, kt ma pritahnout co nejvedtsi mnozstvi akteru. nakonec, komu jde o ten humbuk kolem, tomu asi vira dlouho nevydrzi.
ja naopak ocenuji, ze si katolicka cirkev udrzuje nejakou tradicni strukturu v bohosluzbach. kdyz jdu v cizine do katolickeho kostela, vim presne, co se pri ni odehrava, muzu si v duchu odrikat mesni texty, protoze je mam zafixovane v pameti. mam tradice rada, jsou pevnym bodem v menicich se pomerech.
jestli je pro nekoho zvenci katolicka vira pritazliva, pak to bude hlavni diky konkretnim lidem, konkretnimu knezi, jeho kazani, jeho osobnimu zivotnimu prikladu a jeho zpusobu komunikace s lidmi. a jestli neco lidi nejvic odradi, pak je to vzdycky konkretni rec a jednani konkretnich lidi, i knezi.
a pod pojmem stredoveke metody, ktere tolik odpuzuji lidi, si nejak nemuzu nic konkretniho v dnesni kat.cirkvi vybavit: co to ma byt?

maji se snad zacit pod tlakem spolecnosti kat. knezi zenit, zmenit oblekani pri msich, vyhodit z kostelu varhany a dat tam bubny s kytarami, zrusit pust (co je na tom moderniho,ze?) nebo jit jeste dal a pridat se k hlasum pro potraty a euthanasii? myslim, ze mnohe reformovane cirkve a jejich odnoze nabizi prehrsel takovych variant, na to neni treba katolicka cirkev.
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Ulator, 24.2.2010 15:57:17)
Odpovědět
http://kavka.bigbloger.lidovky.cz/c/125290/Zlaty-vek-islamu.html

viz ne článek, ale diskuze pod článkem :)
Re: Joseph Ratzinger varuje před novou západní protikřesťanskou diktaturou
(Felix, 24.2.2010 16:06:43)
Odpovědět
Pane doktore,
řeknu Vám to ještě jinak: kecáte jako stará Blažková, pardon, teď se říká jako Freiová. Takové výňatky se najdou i v sebraných spisech Jana Pavla II. a ani ve spisech Banedikta XVI., jak poukazují diskutující, nejsou jediné. Ale ta váha, kterou tomu přikládáte, je směšná. Kdyby to papež viděl tak jako Vy, nečetlo by to v Immaculatě ani na euportálu pár tisíc lidí, ale četlo by se to v každém kostele a to opakovaně a s výkladem tak, že by věřící o tom mezi sebou mluvili jako o podstatné věci. Ale v kostelích se o tom nemluví, biskupové - ani ti papežem nově jmenovaní - nic takového nepovažují za nějak důležité. Neříkám, že to, co píšete, není pravda, ale říkám, že slyšíte trávu růst. Radši si přečtěte úvodník Katolického týdeníku, abyste poznal, co církev, papež a biskupové považuje za důležité. A nebo si v kostele poslechněte pár homilií. A domněnky o tom, co si myslí papež, přenechte staré Bla, Freiové a spíše buďte vnímavější k jeho praktickým krokům.