reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje

Autor: Adam B. Bartoš | Publikováno: 2.2.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Nedávno uběhnuvší dvacetileté výročí sametové revoluce bylo příležitostí pro oba naše žijící prezidenty a věčné to názorové souputníky, aby veřejnosti opět představili svůj světonázor a obhájili dosavadní politické kroky. A jak už to tak při rekapitulacích bývá, oba zároveň pohlédli do budoucnosti.

To, co tam každý z nich vidí, je až podivuhodně podobné. Liší se jen v tom, že jeden to vítá a druhý se toho hrozí. Dva Václavové, dva prezidenti, ale – kdyby bylo po nich – dvě naprosto odlišné vize budoucnosti.

Ve svém zamyšlení vycházím z knihy, kterou k výročí listopadových událostí napsal prezident Václav Klaus. Jmenuje se Kde začíná zítřek a krom toho, že z valné většiny hodnotí uplynulá dvě desetiletí, dává v poslední závěrečné kapitole nahlédnout i do budoucnosti, jak si ji současná hlava státu představuje.

Havel pronesl podobně signifikantní řeč na půdě Evropského parlamentu dne 11. listopadu, která byla široce citována českými médii. Ta si sice povšimla toho, jak rozdílná byla poselství obou prezidentů před europoslaneckým plénem (když srovnávala to současné Havlovo s únorovým projevem Václava Klause na témže místě), nešla ale příliš do hloubky a zůstala jen u běžných citací.

Texty obou mužů nejsou nijak revoluční. Svým způsobem rozvíjejí to, co oba politici říkají po celou dobu své politické kariéry a co bychom od nich i čekali. Srdce havlisty zaplesá nad myšlenkami, které zněly bruselskou budovou europarlamentu. Klausovec zase pokývá hlavou nad tím, jak trefně popsal budoucnost jeho oblíbenec. S přibývajícími roky, zkušenostmi a měnící se světovou situací se ale přesto rétorika obou mužů stupňuje. Boj se přiostřuje.

Svět podle Havla / Klause

Pro další řádky bude důležité, když stručně shrneme poselství obou politiků. Václav Havel se raduje z toho, jak se Evropa stále utužuje a sjednocuje. Vyžaduje si to prý současná globalizace, Evropa by ale neměla být jen soustátím, které spojuje společný obchod, ale rád by ji viděl i jako blok se stejnými hodnotami a mravními základy. Taková Evropa by pak mohla být vzorem a poučením pro ostatní svět, tak aby se podobné nadnárodní celky utvořily i na jiných kontinentech. Optimální politický řád nadcházejících desítiletí vidí Havel právě ve spolupráci nadnárodních a kontinentálních entit, kdežto národy jsou podle něj domovem nacionalistických běsů.

Václav Klaus si všímá náznaků, indicií a trendů současného světa a na základě toho vyslovuje svoji představu příštích let. Budoucnost je totiž podle něj často mnohem bližší úvahám těch spisovatelů, kteří pouze domýšlejí společenské trendy, které vidí ve své době (Huxley, Zamjatin, Orwel), než fantastů, kteří popisují své scifi představy založené povětšinou na technických vymoženostech. Ve shodě s touto tezí pak Klaus naznačuje, že nás čeká budoucnost, kdy budou do důsledků dotaženy jevy, které už dnes vidíme kolem sebe a které Klaus vždy hodnotil negativně – soudcokracie, multikulturalismus, diktát nevládních organizací (NGOs), křivení klasického kapitalismu. To vše povede k destrukci národních států a k dalšímu oslabování parlamentního systému zastupitelské, nepřímé demokracie. To vše zároveň vytvoří předpoklady pro světovou vládu.

Havel i Klaus nám ukazují, jak bude podle nich vypadat náš zítřek. Nastiňují, co by si přáli a čeho se naopak bojí, co podle nich bude určovat příští dekády. A čemu chce jeden i druhý sloužit a napomáhat a čemu naopak bránit. Svým způsobem se zde Havel i Klaus obnažili. Odkryli své karty a hrají už mnohem otevřeněji, než kdy dříve.

New World Order. Výzva pro obrozenou pravici

Proč si to myslím? Klaus ještě nikdy takto otevřeně nepopsal nebezpečí, které představuje světová vláda. Samotný pojem zní trochu neurčitě a příliš fantasticky pro toho, kdo se problémem nezabývá. Kdo se ale jednou začetl do textů, které varují před novým světovým řádem, pro toho jsou Klausova slova jasným vzkazem.

Klaus to vzhledem ke své funkci ani nemohl říci jasněji. Na prezidenta, který je svázán určitým bontonem, etiketou a zodpovědností za své výroky, je to naopak až příliš odvážné tvrzení. Málokdo, a skoro bych si troufl říci, že nikdo z politiků, nemluví tak otevřeně o světové vládě, jako právě on. Nepočítáme-li v to ty, kteří si světovou vládu – jako Havel – naopak přejí a tento trend se mluvením o ní snaží urychlit.

Právě Havel a jeho slova sama tak jsou nejlepším důkazem toho, že Klausovo varování není pouhou smyšlenkou, ale varuje-li Klaus před světovládou, varuje před konkrétním plánem konkrétních lidí. Havel je jedním z nich, jakkoli ne strůjce, ale spíše užitečná loutka, maňásek, nebo spíše maskot, kterého světové elity v tomto snažení využívají.

Svým duchem připomíná navíc poslední Klausova kapitola knihu jeho spolupracovníka, vicekancléře Petra Hájka. Třebaže Klaus o Smrti ve středu mluví sám ve své knize spíše diplomaticky (vypořádává se s ní větou, ve které oznamuje, že na Hájkovu nadsázku nepřistupuje plně, zároveň ji ale označuje za inspirativní), na Hájka tak navazuje. Média až příliš okatě Hájkovu knihu rozcupovala, ale unikl jim její celek. Hájek skutečně varuje před něčím podobným, i když tomu nedal tak jasné označení a popsal spíše doprovodné projevy. Klaus nyní doplňuje – je to globální vláda, čeho se máme obávat.

Hájkova Smrt ve středu, jakkoli se zabývá hlavně rolí médií, tak byla předzvěstí toho, že myšlení Hradu je zase o krok dále, ve srovnání s bezobsažnou politikou současných parlamentních stran. A nejnovější Klausova kniha je toho potvrzením. Na Hradě se hledá nový obsah pro pravicovou politiku, vyprázdněnou tím, jak se pravice celosvětově přesunula do středu. To bylo vždy devízou Klause a těch, kterými se obklopoval – udávat směr, vidět o několik kroků dopředu.

Do budoucna tak bude obsahem skutečně pravicové politiky mimo jiné boj za národní stát a proti novému světovému řádu, prorokuje Klaus spolu s Hájkem a dalšími poradci. Zde se bude odehrávat budoucí střet mezi zastánci svobody a novodobého otroctví a Klaus už to tuší a zbrojí. Jeho boj proti panice z globálního oteplování je přesně z toho soudku. Není to snaha provokovat, jak mu někteří komentátoři podsouvají. Klaus ví, o co v onom velkém podvodu jde a čeho je tato propaganda součástí.

Čeká nás nová totalita?

„Sloganem dneška stále více začíná být ´global governance´. Zítra to bude skutečností, předpovídá prezident. A dodává, že se takového vývoje velmi bojí. Jako příklady „global governance“ uvádí integraci Evropské unie a rychle rostoucí moc OSN a podobných světových organizací.

Klaus nekritizuje globalizaci (jako Havel), kterou považuje pouze za „zdola a spontánně se šířící internacionalizaci lidských aktivit všeho druhu na základě nových informačních a dopravních aktivit“. Kritizuje naopak „vědomě konstruované rušení národního státu ve prospěch subkontinentálního, kontinentálního či dokonce globálního vládnutí“

Klaus otevřeně mluví o „rodící se světové vládě“. Ta podle něj povede k „nějaké nové formě nedemokracie, ne-li totality.“ To jsou vážná slova. Hned nás napadnou přirovnání euroskeptiků, kteří varují před Lisabonskou smlouvou a připodobňují EU k Sovětskému svazu. Ale zde jsme ještě o stupínek výše. EU je jen součástí něčeho mnohem většího. Něčeho, pro co slovo „totalita“ bude možná už nevyhovujícím termínem. Dosud se totiž ještě nikomu nepodařilo ustavit vládu nad celou planetou…

V tomto světle je trochu nepochopitelné, proč Klaus nakonec Lisabonskou smlouvu podepsal, když tak měl téměř historickou možnost nasypat písek do soukolí rodící se světovládné mašinérie a tak celý proces trochu zbrzdit. Nyní bude moci jen vršit své kritické výroky, které sice mohou světové politické špičky štvát, ale v jejich plánech je už nezastaví. Je otázka, zda Klaus bude mít ještě další příležitost, jak proroky světového řádu ještě jednou skutečně dostat na lopatky, jako je před podpisem Lisabonu několik měsíců měl. Na druhou stranu, Klaus mohl tušit, že integrací Evropy to nekončí a čekají nás ještě další bitvy. A možná chce v těchto bitvách stát, což se mu bude z pozice prezidenta dělat lépe, než jako pouhému řadovému občanovi. Ale to by bylo spíše na jiné zamyšlení.

Havel: Pozor na osídování země

Naproti tomu Havel v projevu před Evropským parlamentem předvedl přímo ukázkové podlézání evropským mocnostem. Za svou zemi se omlouval, před těmi západními se hrbil, Lisabonskou smlouvu hájil, Evropskou unii glorifikoval a oddychl si, že se rozšířila i do střední Evropy, jinak by se z tohoto kusu kontinentu stalo rejdiště nacionalistů, populistů a jejich ozbrojených milicí. Evropská policie stejně jako Obamovy milice přihlouplých a nudících se černých Američanů mu zřejmě nevadí.

Co je ale horší, Havlovi nestačí současná podoba sešněrované Evropy. On by rád tento model rozšířil na zbytek planety. Nejen evropský integrační proces podle něj musí pokračovat. „Je to totiž v bytostném, ba přímo existenčním zájmu nejen Evropanů, ale všech,“ říká poněkud tajemně. V současném světě budou podle něj hrát „stále významnější roli různá nadnárodní či nadstátní či kontinentální společenství.“

Havel oslavuje Evropu posledních desetiletí jako „nejpevnější nadnárodní svazek, jaký dnes můžeme na světě pozorovat“. Ten má být pro ostatní svět výzvou. „Optimální politický řád nadcházejících desítiletí vidím v tvořivé partnerské spolupráci těchto větších nadnárodních či kontinentálních entit,“ řekl Havel v projevu.

Havel se ale nespokojí jen se spoluprácí národů v ekonomické sféře, což by snad bylo ještě pochopitelné a obhájitelné. Havlova vize příštího světa jsou nadnárodní celky, které budou mít i společný hodnotový systém. Aby nás nenechal na pochybách, co tím myslí, Havel pokračuje: „Mám tím na mysli odklon od kultu zisku (…) jakož i odklon od nebezpečně nekoncepčního osídlování Země a bezhlavého drancování planety neohlížejícího se na životní prostředí a zájmy budoucích generací. Mám tím samozřejmě na mysli i důmyslné šetření energií, kdy se úspěch státu neměří růstem její spotřeby, ale naopak jejím klesáním.“

Ano, Havlovi vadí nejen drancování planety, ale její osídlování. Promluvil v něm představitel nového světového řádu, kterému je proti mysli, jak se lidé na zemi množí a že jich je přemíru. Škoda, že svou myšlenku více nerozvedl, abychom se dozvěděli, jak chce proti osídlování planety bojovat. Možná bychom se ještě podivili.

Havel chce společné hodnotové základy pro tyto nadnárodní bloky. „Jde přece o bezprecedentní pokus vybudovat velkou a originální nadnárodní pospolitost na základě úcty k lidským svobodám, k lidské důstojnosti.“ Kdo ale bude určovat to, jaké ony hodnoty budou? Konzervativci to určitě nebudou. V případě Evropy se často mluví o antických, židovských a křesťanských kořenech. Havel k nim přidává i islám a osvícenství. Aspoň nyní víme, na co chtějí věrozvěstové nových řádů skutečně navazovat.

Exprezident také volá po jedné lidské tváři, která by reprezentovala Evropu. „Cítím, že kdesi nejvýš by měla být jedna jediná lidská tvář, která by celé to komplikované soustrojí reprezentovala a dík které by tomu všemu bylo lépe rozumět,“ říká kdysi bojovník proti komplikovanému soustrojí komunistického režimu. Když jeho myšlenky domyslíme, zřejmě by viděl takovou tvář rád i v Africe, Asii, Americe. Pak už je jen krůček k tomu, aby se objevila tvář, která bude zastupovat zmíněné tváře Evropy, Afriky, Ameriky a Asie. A jeden světový vládce je na světě. Opravdu toto Havel chce? Chce a ani se tím netají.

Co je větší nebezpečí? Multikina nebo multikulturalismus?

Až komických rysů nabírá pak rozdílný pohled obou prezidentů na to, čeho ze Západu se nejvíce obávají. Oba se sice shodli na tom, že se česká společnost po pádu komunistického režimu upínala k Západu jako ke svému vzoru, aby poté rychle vystřízlivěla, rozcházet se ale začínají ve chvíli, kdy mají říci, co představuje ono nebezpečí, které se ze Západu šíří. Obojí má předponu multi-. Zatímco Havel vidí největší zlo v multifunkčních obchodních komplexech, Klaus se obává multikulturalismu.

„Naše země se postupně mění v jednu gigantickou a nevzhlednou aglomeraci plnou skladišť, parkovacích ploch a super-hyper multifunkčních paláců konzumu rozcapených pyšně na kilometrech čtverečních naší vlasti. Zbývá snad už jenom to, aby byla všechna divadla a všechna kina sestěhována do jednoho gigantického megakomplexu vyzývajícího nanejvýš k tomu, aby se tam člověk oběsil na multiprovazu,“ stěžoval si Havel ve svém textu pro MF DNES ze 14. listopadu.

Pro Havla je tím nejhorším zlem, který nám Západ importoval (a my se mu dostatečně nebránili), rozvoj multifunkčních center. Jakoby prvním ze všech nepřátel společnosti byl rozvíjející se obchod, lidské podnikání, ekonomická globalizace. Globalizace politická mu ale nevadí. V tom spatřuji velké Havlovo pokrytectví.

Klaus se naopak vždy těchto lidských aktivit zastával. Pro něj je ale nebezpečím postzápadní civilizace multikulturní ideologie, neboli globalizace kultury, globalizace politiky, globalizace lidského myšlení a chování. Ten multikulturalismus, který naopak Havel podporuje a v tichosti mimo pozornost médií a společnosti také pomáhá budovat (viz jeho angažmá v projektu Aliance civilizací).

„Současná ideologie multikulturalismu, která si implicitně klade za cíl setřít přirozené, staletým vývojem vzniklé rozdíly a odlišnosti mezi národy, státy, etniky, celými kontinenty a kulturními a civilizačními okruhy. To vše ve jménu jednoho ´globálního´ univerzálního lidstva, řízeného jedinou ´planetární´ vládou, která nahradí demokratický kapitalistický systém,“ – to je podle Klause něco, čeho bychom se měli obávat.

Moralizující Havel ale může těžko varovat před něčím, co sám propaguje, a tak si nachází zástupné nepřátele, které vidí v multikinech a supermarketech. Že to je směšné, mu asi uniká. Multikulturalismus přece ohrožuje naši zemi více, než cokoli jiného. To, že evropské země přichází o svou jedinečnou kulturu, ale Havla ani trochu netrápí. Vadí mu totiž spíše utrpení jakési Matky země, sténající pod nápory aut, středisek, center a budov, než utrpení člověka, který se pomalu začíná cítit cizincem ve vlastní zemi.

Asi je to proto, že pro Havla je a vždy byla nejvyšší hodnotou země, příroda, planeta, nebo spíše Země, Příroda a Planeta. Pro Klause ale naopak svoboda lidského jedince. Havel má navíc panickou hrůzu nejen z aut, továren a nákupních center, ale z lidí samotných. Těch je na planetě příliš, vyčerpávají přírodní zdroje a planetě ubližují. Proto je také Havel členem Římského klubu, který se od svého vzniku netají tím, že jeho hlavní vizí je zmenšit počet obyvatel na planetě zemi, jedno, zda katastrofami, nemocemi, antikoncepcí či jinými metodami. Tento nikým nezpochybněný skutečný záměr se jen umně skrývá za dnes líbivě znějícími slovy o trvale udržitelném rozvoji. Trochu zvláštní a cynické od člověka, který měl vždy plná ústa humanismu a lidskosti. Možná proto se k čestnému členství v tomto povedeném elitářském klubu na svých stránkách nehlásí, přestože tam vyjmenovává desítky jiných členství a ocenění. Webové stránky Římského klubu ho ale usvědčují jasně.

Závěr

Ze srovnání obou textů vyplývá, že oba prezidenti předpovídají, že svět ke globální vládě směřuje. Zatímco prezident minulý to vítá, prezident současný v tom vidí hlavní nebezpečí, kterému bude lidstvo v budoucnu čelit. Klaus se Havlových vizí děsí, stejně jako se Havel zase děsí vlastenectví a úcty k národu, které dnes Klaus jako jeden z mála evropských státníků reprezentuje. Podle Havla jde ale už jen o přežitek minulosti, který nemůže ohrozit báječný nový svět, který nás čeká.

Dění, které vidíme kolem sebe, skutečně napovídá tomu, že se více může obávat Klaus než Havel. Je totiž reálnější ten scénář, předpokládající existenci nějakého nového Obamy, prezidenta už nejen amerického, ale světového, než varování Havla před nacionálními běsy. Prezident Klaus je ale optimista a tak končí i svoji knihu. „Optimismus je povinností. Snažím se podle toho řídit. A něco dělat,“ píše.

Nikde totiž není řečeno, že utopické vize vyvolávačů a konstruktétů nového světové řádu vyjdou. Jejich plán je totiž proti lidské přirozenosti, a tak boj zdaleka není rozhodnut. Bitevní pole se teprve kolíkuje, ale už to je pro nový světový řád nepříjemností. On se totiž nejraději uskutečňuje právě plíživě a nenápadně. Nemá rád, když na něj někteří poukazují.

psáno pro TE DEUM 6/09

 

http://antzinpantz.com/kns/images/jul09/fuck%20the%20un.jpg

http://www.fourmilab.ch/evilempire/noEU/figures/noEU_320.png

reklama
4324 čtenářů | 55 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 2.2.2010 3:50:14)
Odpovědět
Dva Václavové, většinou dva názoroví extremisté. Ideální by byl svět respektující zásady trvale udržitelného rozvoje, kontroly růstu populace (první miliarda lidí se ve světě tvořila skoro 5 milionů let, nyní na to stačí 25 let), přiměřené šetření přírodních zdrojů, respekt k přírodě a ne její totální zničení ve velká megapolis - a tak jak je základ státu kvalitní funkční rodina, tak základem světa musí být zodpovědný národní stát který se nenechá rozvrátit nekontrolovaným náporem imigrantů.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(hnědka, 2.2.2010 8:18:24)
Odpovědět
" Ideální by byl svět respektující zásady trvale udržitelného rozvoje"

Pod tím si představujete konkrétně co?
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 2.2.2010 10:18:53)
Odpovědět
Trvale udržitelným rozvojem (spíše trvalou relativní rovnováhou) si především představuji zastavení růstu počtu lidstva jako celku (zejména v rozvojových zemích - např. před 50 lety měla Belgie a Belg. Kongo stejně 10 mil. obyvatel - od té doby přibylo v Belgii 400 000 lidí a v bývalé kolonii 40 milionů obyvatel, drasticky bych to řešil i po vzoru Číny - 1 rodina 1 max. 2 děti), přestat s rabováním surovin a plýtváním energií (kdyby v celém světě každý spotřeboval denně tolik energie a surovin jak občan USA, za 10 dnů by byly dostupné zdroje vyčerpány - a to se dere k svému již Čína, Indie či Brazílie), změnit lidské hodnoty - ne pravidla kapitalismu 19. stol. - zisk a prachy za každou cenu, po nás potopa.atc. Spoustu zdrojů pro stabilizaci lidstva zbytečně odčerpají např. závody ve zbrojení či nesmyslné války (po několika letech války v Afganistánu má Talibán pod kontrolou 90% území, v Iráku snad funguje jen těžba a vývoz ropy do USA). Stará fundamentální náboženství se musí modernizovat a nemít za cíl expanzi a porážku konkurence a respektovat sféry svého vlivu.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Hardy, 2.2.2010 11:29:58)
Odpovědět
Re Robin. Odkud máš ty informace, z nějaký Rudý knížky, ne? Mrkni se World Factbook je to zajímavé čtení. K "nefungujícímu" Iráku, dnes má HDP na osobu cca 4000 dolarů, za deset roků je odhad 20000dolarů, to Afganistán je horší, tam je to nyní 1000,- a bude to za deset let zase 1000, odhad. Kde se moc válčí není prosperita, bohužel. Zajímavý odhad je Česka, dnes 28000,- a za deset odhad 57000 dolarů HDP ročně a to až bysme na tom byli docela slušně. Uvidíme.
Jinak oba Vaškové jsou v jádru super, ještě že je tam máme nebo že tam byli. Vašek Havel renomé ve světě, Vašek Klaus je správněj pragmatik a rozumnej vlastenec.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 3.2.2010 6:21:52)
Odpovědět
Vážený Hardy, podle Vás je denní tisk a jiné zdroje na internetu či vysokoškolská přednáška Rudá knížka. Tak si čtěte z těch svých Bílých knížek. To bych chtěl vědět co má třeba ten obyčejný Iráčan z rostoucí produkce v Iráku? Asi naftu nebo benzin pro své auto které nemá? Za Husajna jsme v Iráku stavěli fabriky (např. Královopolská Brno), exportovali traktory (Zetor) a Husajn přesně platil (pokud mu nebyl zatrhnut prodej nafty). Teď se tam jen zbytečně motají stovky a tisíce vojáků a vraždí se na všech stranách.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Hardy, 3.2.2010 7:39:58)
Odpovědět
Re: Robin Ano pane, máte jistě v mnohém pravdu, ale v čem se rozhodně mýlíte je Husajn a následně americká intervence. Husajn nebyl žádnej dobrák, přepadl Kuvajt, po své porážce /u Husajna - vítězství, viz Matka bitev./ jim v Kuvajtu narozloučenou zapálil několik set ropných vrtů, pozabíjel velká množství kurdů, viz. chemický Ali, rozpoutal v minulosti válku s Iránem. Nám platil blbě, vždycky\ blbě a se zpožděním a pak už vůbec. Ještě nám tam zbyla mnohamiliardová pohledávka, která je nedobytná.
On levicovej pohled na svět je hezkej a i mnohdy prospěšnej, ale v takto krizové situaci co vznikla v Iráku asi chybnej. Dnes mají Iráčani v HDP 11 dolarů denně, do deseti let by mohli mít pětinásobek.
Ještě nevím kolik tam američani ukradli ropy, ale Husajn ji tam šel ukrást skutečně - do Kuvajtu. Pod americkým počátečním patronátem zázračně zbohatly poražené Německo i Japonsko, zrovna tak se to může podařit Iráku, pokud se peníze neprošustrují, ale vloží do prosperity země.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 3.2.2010 12:40:27)
Odpovědět
Vážený Hardy, sem tam máte pravdu a sem tam ne. Za Husajna bylo popraveno míň lidí než jich zabila nynější válka. Ti Vaši Kurdové jsou pěkní vykutálenci - sotva byl zlikvidován Husajn, tak z Kurdistánu vyhnali tisíce křesťanů, koptského vyznání - kteří zde byli několik satletí a ani Husejn se jich nedotkl. K útoku na Kurdy plynem použil Husajn plyn z USA (asi s jejich souhlasem), Kurdové na něho chtěli občas spáchat atentát, ječdnou reálně. Husajn byl řadu let oblíbenec USA, podporovaly ho i ve válce s Iránem. A Kuvajt samozřejmě patří Iráku, je to jeho pátá provincie - na začátku 20. stol z ní Britové násilím vytvořili umělý stát aby zůstal pod jejím vlivem. A západu se to pochopitelně líbí kvůli volné naftě - líbí se to pochopitelně i Kuvajťanům, kteří ani nemusí pracovat a mohou si slušně žít ze státních dávek z obrovských dodávek nafty.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Hardy, 3.2.2010 14:41:03)
Odpovědět
Re: Robin Souhlasím, máte pravdu. Ale jak to chcete řešit? Jedině je možný status quo, tlustá čára po WW2. Těch problémovejch území, kdy kolonie třeba v Africe byly rozděleny jak to tehdejší majitele napadlo a nehledělo se na jednotlivé národy, proto jsou třeba Kurdové na území pěti států, je jich snad víc než 10 milionů, ale stát nemají. Na vrácení 5. provincie Kuvajtu je už pozdě. To by museli chtít Kuvajťani sami. Jinak orient je velkej pytel s problémama, tak se to dříve říkalo o Balkánu.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(hnědka, 3.2.2010 0:34:00)
Odpovědět
Nevím, proč se strachujete o suroviny. Ty nedojdou nikdy, takže současný stáv v této oblasti se dá charakterizovat jako "trvale udržitelný rozvoj". Proč tomu tak je?

1) V tržním prostředí, pokud je nějaké suroviny málo, tak její cena stoupá a stoupá a to do té doby, než se nenajde alternativa. Nikdy nedojde k situaci, že surovina "dojde". Ostatně ještě nikdy nic nedošlo.

2) Je otázkou desítek let, než budeme schopni težit suroviny na Měsíci, asteroidech, Marsu atd. A tam je surovin víc než dost. Třeba na Uranu a Neptunu jsou rovnou diamantové oceány.

Podobně spotřeba energie není žádný problém. Dnes máme jádro a za pár desítek let budeme mít fúzi. Je zde více než dost prostoru pro exponenciální nárust spotřeby energie. Co se týče ropy, tak tam platí bod (1) výše.

Co se týče populace, tak není problém na její nárůst reagovat zvýšením spotřeby. Třeba zemědělství může díky GM zvyšovat efektivitu atd. Samozřejmě populační exploze není asi ideální, ale to se dá řešit nejlépe tím, že ony země začnou provozovat kapitalismus (ideálně ten 19. století, když jste to připomněl), zbohatnou a nebudou mít potřebu mít 6 dětí. Obecně všechny vyspělé státy mají rozumnou porodnost a není důvod aby tomu bylo jinak u dnes rozvojových států až vyspějí.

Co se týče válek, tak ty jsou problémem, ale ničím, co by nějak omezovalo udržitelný rozvoj. Co se týče náboženství, tak nevím, zda je reforma možná. Myslím, že všechna náboženství zajdou časem na úbytě (za předpokladu, že moderní fyzika či astronomie neprokáže existenci nějakých božích bytostí někde ve vesmíru).
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 3.2.2010 6:15:38)
Odpovědět
Hnědko, většinou se mýlíte. Postupně většina surovin dojde, uhlí za desítky let, plyn a nafta za několik stovek let. Možná je nahradí něco jiného (jaderná energetika, fúze ap). Většina nyní chudých států nikdy nezbohatne a tím nesníží porodnost - v kapitalismu kde je bohatý, tam musí být i chudý.Země sice má ještě rezervy jak zvýšit potravinovou produkci - ale chce někdo (sice se nás to netýká ale našich potomků) aby zeměkoule byla jedno velké město jak už jsou části Číny či Japonska? Jaký to má filosofický smysl - vše zničit a na Zemi nacpat co nejvíce miliard lidí? A suroviny vozit z Měsíce nebo Marsu? Stačí aby každá rodina byla "uvědomnělá - nebo přinucena! mít dětí přiměřeně a nemnožit se jak myši třeba na Haiti či v Africe.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(hnedka, 4.2.2010 9:03:23)
Odpovědět
Žádné suroviny nikdy nedojdou, protože to není prostě možné a už jsem to vysvětloval. Když bude suroviny méně, poroste její cena dokud se nenajde náhrada. A že něco dojde za desítky a stovky let? To už se bude těžit na asteroidech.

Stejně tak tvrzení, že kde je bohatý, tak musí být i chudý, je nesmyslné. Bohatí mohou být samozřejmě všíchni, pokud se snaží. Já sám si můžu svůj majetek vylepšit a tím budu bohatnout. Nicméně to neznamená, že tím někdo bude chudnout.

A jak jsem psal, je třeba aby Afrika byla bohatá a kapitalistická. Až tehdy budou mít lidi dost peněz, že nebudou mít důvod mít 10 dětí.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 4.2.2010 11:21:01)
Odpovědět
Je to skoro jedno - dostupné suroviny dojdou nebo je nebude mít smysl těžit pro obrovskou nákladnost. Ale může se pochopitelně najít zas na čas náhrada. Ale že bude Afrika bohatá, prakticky všichni - to je nesmysl jak věž. Asi neznáte principy kapitalismu a současné globalizace - bohatí bohatnou stále více, chudí chudnou stále více a přibývá jich. Jak ti černoši zbohatnou? Postaví jim tam někdo automobilky jak u nás (zachvíli pro nadprodukci jich bude polovina zavřená), naučí je někdo dělat počítače či televize, když je opět nadprodukce? Naučí je někdo intenzivně provozovat zemědělství ve velkém aby konkurovali světovému trhu a snížili ceny nebo jim dá někdo dotace? Jste úplně naivní. Něco jiného je mimořádně se snažící jednotlivec a něco jiného miliony vpodstatě bez šancí, jen se prudce dál množící.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(hnedka, 4.2.2010 19:56:37)
Odpovědět
Nikoliv, chudí nechudnou, ale bohatnou. Viz například Čína. Není důvod, aby Afrika jednoho dne nemohla prosperovat podobně. Samozřejmě dokud tam vládnou různí sociální-(ne)demokraté jako Mugabe a diktátoři všeho druhu, tak jsou dotyčné země nestabilní a nikdo se do nich nepohrne.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 5.2.2010 10:48:01)
Odpovědět
Ano - v Číně bohatne tak 1 z isíce obyvatel, ostatní jsou rádi že se najedí, ti bohatší mají kolo. Kdyby čínský dělník za svoji práci nedostal ani 1/10 mzdy dělníka v USA, Čína by "nebohatla". A kdyby nebylo machinací US bank s dolary - nebyl by bohatý ani Američan. Afričani zatím umí akorát dobře souložit (viz president Jihafr.rep. - 3 ženy, několik milenek, 20 dětí -dle tisku je to jejich kultura). Vaš názory jsou nesmysly.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Alberto Kvěch, 2.2.2010 9:40:21)
Odpovědět
Máme naději a věřme,že Klaus už další volební období prezidentem nebude.Pak vše k lepšímu povede.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Alan Kieslinger, 2.2.2010 8:03:23)
Odpovědět
Naprosto souhlasím s panem prezidentem Václavem Klausem, ale jako největší ekologickou katastrofu vidím narození každého nového člověka.
S tím se ale nedá nic dělat, natož to regulovat.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Pavel Kysela, 2.2.2010 8:40:28)
Odpovědět
Podle jakéhosi dokumentu OSN je na Zemi dostatek prostředků pro to, aby se zde uživilo 140 miliard lidí! Jestli si přejete, najdu vám to? Problém je asi v tom, že by se ti, co teď plýtvají a žijí v neskutečném přebytku, museli trochu pustit žilou. A to je otázka, zda-li by chtěli? Takže problém ani není tak v "narození každého nového člověka", ale v těch lidech už žijících!!!
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Jahoda, 2.2.2010 9:15:30)
Odpovědět
a proč by si měl techniky-průmyslově vyspělý svět pouštět žilou na ůkor neschopného třetího světa pane?
Jak se říká,kdo se stará,ten se má a lenochu se bortí krov na hlavou.
Není vinou západní kultury že země třetího světa třou bídu s nouzí,nikdo ty lidi tam nevykořistuje a nezneužívá,jejich problém tkví hlavně a především v nich.
Zajímavé ještě je ,že vyšší životní ůroveň stoupá s klimatem,čím více na sever,tím vyšší životní ůroveń a naopak,čím více na jih,tím větší bída ,je to v lidech v dané lokalitě,nic jiného v tom není a já bych to řešil asi takto:
exportovat černochům do Afriky mrazy ze severu,tak - 50 C a více a to byjste koukal jak by si tamnější populace byla nucena zaopatřit zděné domy namísto chatrčí z kravských lejn,zavézt si všude elektriku a vodu,nebazírovat pouze na pasteveckém způsobu obživy,musela by se pořádně obléknout a neběhat s kalachem nahatí savanou,musela by si ta populace obstarat otop a pod,jinak by v těch -50 C mrazech pomrzla a bylo by!
A z této práce ke kterou by byla nucena by šla potřeba se vzdělávat

Jo,jó...takhle jeto a ne jinak,ale protože tam mají namísto -50C horko + 50 C tak se jim nechce makat ,to si radi lehnou pod palmu a meditují a podle toho to tam také vypadá,jinak k obsahu článku,abych neodváděl od námětu tak k tomu asi toliko,můžou si světovládně vládnout světovládci jak chtějí a diktovat celému světu své obamovize,ale to jedině a pouze do té doby než dojdou světové zásoby fosilních paliv.
Pak nastane mela!
A nevěřím tomu,že ´to bude třetí svět,který bude sto si obstarat náhradní zdroj.
Protože k obstarání tohoto zdroje bude v budoucnu třeba vysokého vzdělání a moderních technologií a to v společnosti,která je z velké části negramostná už nyní
- prostě nepůjde.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Pavel Kysela, 2.2.2010 10:01:42)
Odpovědět
Absolutně s vámi nesouhlasím. Čemu říkáte vyspělý svět? Dvě procenta nejbohatších lidí vlastní přes 50 % světových zásob, zdrojů a přírodního bohatství. Tomu říkáte vyspělý svět? Že nemá západní kultura podíl na špatném stavu "třetího světa"? Nemá, ale západní civilizace ano! To už ukazuje sumit v Kodani, jak se on nich u nás nerozhoduje. A co kolonizace, dnešní drancování jejich přírodního bohatství, neustálého vměšování USA do záležitostí zemí Jižní Ameriky pod záminkou čehokoliv atd.? A to co píšete o teplotě a jejím vlivu je přesný opak toho, jak to vždy bylo a bude. Vždy v minulosti bylo teplejší podnebí - na rozdíl od lidských katastrof, které s sebou neslo ochlazování - impulsem k prosperitě. To, co mluvíte o těch lidech, jsou podle mého názoru absolutní nesmysly. Znáte osudy těch lidí, že je soudíte? Řekněte mi, jak se takový syn chudého zemědělce, který se bude od rána do večera dřít, aby alespoň uživil rodinu, tam, kde není ani škola, jak se dostane k vysokoškolskému titulu a kdo ho zaměstná, když mocipáni ve jménu globálního oteplování zakážou postavit fabriku v jeho zemi? Co mu radíte? Ať se odstěhuje do Evropy? Přenecháte mu dají vaše zaměstnání? Víte o těch věcech, o kterých píšete alespoň něco víc, než přinášejí mainstreamová média?
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 2.2.2010 10:29:27)
Odpovědět
Pane Kysela, především tomu africkému rolníkovi s 10-15 dětmi (3,4 zemřou hlady nebo nemocí) nebudu dávat žádnou potravinovou pomoc, aby těch dětí měl ještě více. Buď bych ho nechal ať si žije jak po století, nebo selektivně pomáhal jen těm, kdo přijmou mé podmínky (ochota ke vzdělání, více pracovat, omezení porodnosti). A úplně nejhorší by bylo ze soucitu vzít celou rodinu z Afriky do Evropy, EU si to může dovolit a tyto imigranty ještě uživí.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Alan Kieslinger, 2.2.2010 10:33:35)
Odpovědět
1. s tím narozením každého miminka - je to pro mě potravní konkurent, zatímco kupříkladu hroch ne.
2. dám Vám též radu - pokud se vám zdají černoušci tak zbídačení kulturou, proč se tam nenastěhujete jako světélko osvěty?
Protože sám musíte přinejmenším tušit, že tam žádná osvěta není možná.
Domnívám se, že sám Albert Schweitzer by dnes v Lambarene nemocnici nebudoval
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(kapej, 2.2.2010 10:55:05)
Odpovědět
Absolutně s Vámi souhlasím. Staletími vybudovaný genetický a inteligenční potenciál - postarat se o sebe a své potomky - ten směrem k rovníku naprosto chybí. Stačí, že je teplo a příroda dá cokoliv k obživě. Práce není nutná, ošacení také ne, ubytování stačí pod lupeny a přemýšlí se jen v rovině dvou příštích dnů. Tanec,sex a plození dětí je tím jediným, co umějí a především - co chtějí. S tím nemá vyspělá civilizace naprosto co dělat a ani to nezavinila.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Hardy, 2.2.2010 11:36:21)
Odpovědět
Kyselo to je ale blbina 140 milionů lidí, a jak pak ten svět bude vypadat? Když už jen dneska má velké problémy s obstaráním obyčejné vody třetina Afričanů.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Hardy, 2.2.2010 20:01:58)
Odpovědět
Pardon - 140 miliard lidí, jak je zmíněno.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Flavius, 2.2.2010 8:55:56)
Odpovědět
v cine porodnost regulovali docela uspesne. u nas bychom mohli zacit regulovat porodnost u romu a vyhledove celoevropsky u muslimskych pristehovalcu.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 2.2.2010 10:38:10)
Odpovědět
Flavie, za 50 let bude v naší zemi více Romů a muslimů než původního obyvatelstva a pak jak v Kosovu (nebo východním Slovensku - jedna vesnice na Spiši měla původně asi 200 Slováků, udělalo se tam romské sídliště a má dalších 1000 Romů, takže starosta je Rom se základní školou, několikrát trestaný) začnou demokraticky regulovat nás.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(kapej, 2.2.2010 10:57:11)
Odpovědět
Bohužel, máte pravdu. A s lidmi jako Kocáb a spol. to nebude trvat ani oněch 50 let.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Jahoda, 2.2.2010 11:09:48)
Odpovědět
pane Robin...za 50 let +- dojde ropa a tím i levný zdroj energie,který v současnoti pomáhá levně vyživovat lidstvo.
Jenom tak mě napadá,proč populační exploze přemnožujícíhose lidstva nabrala takové tempo až koncem 19 stol a v tom 20 nabrala raketové tempo,které se čím dál tím více zrychluje...jediná možná odpověd je dle mého názoru právě omezená zásoba fosilních paliv zajištující levnou bezpracnou enegrii,kterou si každý může brát nad limit své spotřeby a to tak,že neomezeně...zatím.
Ale tato zásoba jednou prostě dojde,jinak pravdu má ale i pan Kysela a to v tom smyslu,že každá supervelmoc si hraje akorád tak sama sobě do karet a po těchto zdrojích jde přes mrtvoly.
USA se to týka samozřejmě také,stejně jako každého jiného,jenže a o tom jsem přesvědčen,že až jednou světu dojdou tyto omezené zásoby bude to právě ta kultura a civilizace,která ovládne moderní technologie,která si dokáže obstarat náhradní zdroje enegií.
USA mezi ně bude patřit,už jen z toho důvodu,že jsou tam dodržována základní lidská práva a to tu společnost staví nad kultury,kde tato lidská práva dodržována nejsou,třeba již ten zmíněný Afganistan -kde je zakazováno dětem chodit do školy!
Mezi náhradní zdroje energií bude zahrnuto sluneční záření ,kdy vesmírné elektrárny budou vysílat na zem elektřinu pomocí mikrovlnného záření,ta technologie je již ověřena a odskoušena s ůspěchem,kdy se podařilo takto přenést elektřinu do vzdálenosti přes 100 km a protože tato vzdálenost je vzhledem k hustotě pozemské atmosféry nezákladnější a nejdůležitější bude tento zdroj energie spolehlivě fungovat a na statisícové,či milionové km. vzdálenosti z vesmíru,tam se mikr. vlnění šíří bez zábran,to je ale pouze jeden z potencionálních zdrojů energií pro lidstvo,je jich samozřejmě více a testují se.
Co je ale jisté je to,že společnost lidí,kteří záměrně diskriminují ženy a zakazují dětem chodit do školy a tím pádem je negramostná a bezprizorní si žádnou z těchto náročných technologií neosvojí a může se u toho klidně na hlavu stavět.
Potom ale zákonitě vyvstává otázka jakou ůlohu budou hrát v budoucím světě bez fosilních paliv kultury,které těmato energiema budou disponovat ,budou je vyvážet a diktovat si politické podmínky....potom by reálnost světovládce z této společnosti byl více jak možný,jedno je ale jisté a o tom jsem přesvědčen-této náhradní energie asi nebude tolik,aby uživila ty,kteří nebudopu pracovat a budou mít snahu parazitovat,to ale už střílím od boku a fantazíruji))))
otázka je to ale stejně akademická,,,
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Jahoda, 2.2.2010 11:27:14)
Odpovědět
odvolávám se satelitní TV Viasat exlorer,(tuším-li dobře)
kde bylo týmem vědců odskoušeno vysílání mikrovlnných paprsků z jednoho ostrova na druhý a to do vzdálenosti oněch zmíněných 100 km. přes oceán.
Podařilo se,dále technologie kdy byla solární emergie přeměněna v mikrovlnné záření,přenesena vzduchem a přes přijímač opět přeměněna v elekřinu je ůspěšně odskoušena a ověřena,navíc jsem přesvědčen,že při přenosu této enegrie nebude ztrát,jedná se o záření.
Kdo ví,třeba se najde něco lepšího ,levnějšího a ověřenějšího jak to co jsem uvedl,vědecko-technický vývoj moderních technologií jde dopředu-ale to pouze tam,kde je vzdělání a kde díky základním lidským právům mohou chodit děti do škol a kde nejsou diskriminovány a utiskovány ženy,díky čemuž ta kultura která to záměrně dělá se připravuje o polovinu populace,která by ji mohla pozvednout,obohatit a popopostčit do předu,
..co naplat a to je si třeba přiznat,leckdy žena má více rozumu a inteligence jak kdejaký mužský omezenec,který ale v těchto již zmíněných kulturách hraje bohužel prim-)))))))
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Dick, 2.2.2010 15:57:58)
Odpovědět
V ČLR regulovali porodnost drastickými opatřeními až po potrat částečným porodem, tj. zabitím mimina, sotva vystrčilo na svět hlavu. Pokrok v oblasti prenatálního vyšetřování pak umožnil rodinám potrácet selektivně holčičky a tak si soudruzi zadělali na malér. Jako vždycky, když se pletou sociální inžinýři do záležitostí života a smrti. Se zdejšími malthusiánskými kecy o přelidnění nesouhlasím, naopak nám hrozí nedostatek dětí. Pokud myslíte, že máme nechat sterilizovat vlastní ženy po prvním porodu jen proto, aby se sem vešly černé děti, až mi docházejí slova, jak tuto úchylku od zdravého rozumu pojmenovat. Naše děti jsou naším největším bohatstvím a požehnáním a pouze kvůli nim a pro ně má smysl udržovat a rozvíjet vlastní kulturu a civilizaci. Buď se rozvíjíte nebo umíráte, kompromis neexistuje, podívejte se do přírody.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 3.2.2010 7:08:46)
Odpovědět
Asi máte Diku dlouhé vedení. Naše obyvatelstvo by samozřejmě mohlo s porodností přidat, aby nás neubývalo či mírně přibývalo. Ještě za socialismu někdo nějakým modelováním vypočítal, že optimum obyvatel vzhledem k zatížení přírody je v Čechách a na Moravě cca 10 milionů, což máme. Samozřejmě ať zde žijí především naše děti a ne děti přistěhovalců z Afriky nebo z východního Slovenska či Rumunska - ti bohužel s porodností problémy nemají. Ale ty národy (většina např. Afrických) které se množí tak rychle že je jejich země již neužíví - musí buď částečně pomřít na epidemie nebo expandovat třeba do Evropy. Alespoň já s nějakou pohostinností nesouhlasím.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Tomáš B., 2.2.2010 9:00:39)
Odpovědět
Dík za tento článek,který je varující pro budoucnost.Bohužel,svět k tomu spěje.Ale je třeba říct taky otevřeně,že za tímto novým světovým systémem,stojí naši milovaní spojenci a bratři z USA. Budeme opatrnější nebo tohle popřeme???
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Alberto Kvěch, 2.2.2010 9:35:32)
Odpovědět
Rozdíl mezi Havlem a Klausem je obrovský.Nebýt Havla, nebylo by Klause,ale Havel bez Klause ano.Havel se ničím nepodílel na devastaci státu ,Klaus působil ve všech oblastech .Havel nebyl v zahraničí ostudou nikdy,to se o KV tvrdit nedá.Atd.,atd.Kdo nechce vidět nevidí, nebo záměrně hraje pro Klause.Takovým lidem se věřit nedá a stále budou křičet ať žije Klaus až stát padne na h..u.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Alan Kieslinger, 2.2.2010 10:44:35)
Odpovědět
Pan Václav Havel se podílel a stále podílí na morální a politické devastaci této části EU. Jakožto kašpárek nemohl nikomu šlápnout na kuří oko, tudíž nemohl být nařčen z vytváření ostudy.
Jste, pane Kvěchu, postižen slepotou od narození nebo je to následek úrazu?
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 2.2.2010 10:47:14)
Odpovědět
Pane Kvěch, pan Havel je dítko vyrobené Západem a USA, proto je tak populární. Jinak jen planě mluví a do čeho se pustil dopravdy také pokazil (např. poškození našeho zbrojního průmyslu po r. 89). Na revoluci v r. 89 neměl žádný vliv, bylo to dílo KGB (části STB) a CIA.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(kapej, 2.2.2010 11:03:46)
Odpovědět
Pan Havel se stal ostudou okamžitě, když v americkém parlametu prohlásil, že se stydí za svůj morálně zdevastovaný národ - nebo to si nepamatujete ? Jako prezident státu hluboce urazil každého z nás, kterého si dovolil zahrnout do svých všeobjímajících pitomostí, na něž doplácíme ještě dnes. Zřejmě - podle sebe soudil každého z nás - morálně zdevastovaný byl a je především on sám.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(whaler, 2.2.2010 12:15:18)
Odpovědět
Havel je starej blábolil. Renomé na Západěpochopitelně má, je to jejich dítě. Kdysi jsem mu taky fandil, pak se mi postupně otevřeli oči. Chtěl určovat politiku státu a zprznil co mohl. Začalo to tím, že nejsme jako oni (komouši) a díky tomu veškerý med při velké privatizaci slízali zase jen bolševici a veksláci. Měli informace, měli finanční zdroje. Likvidace zbrojního průmyslu, debilní amnestie,ale nejvíc se podílel, i když snad nepřímo, na zastavení hospodářského růstu ČR v roce 1997. Jeho averze vůči Klausovi šla tak daleko, že zásahem jeho kámoše, agenta StB a tehdy guvernéra ČNB Tošovského, byly stanoveny úrokové sazby, díky kterým byl defacto zastaven hospodářský růst ČR. A pak už to šlo všechno do kytek. Jestliže svého času řekl Havlovi Petr Cibulka :"Vašku, jsi prase!", tak měl pravdu. A z jeho neustálého omlouvání se sudetským Němcům už je člověku taky na blití
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Alberto Kvěch, 2.2.2010 21:23:00)
Odpovědět
Já osobně nemohu polknout omlouvání Němcům a zrušení zbrojní výroby.To byla palba do vlastní brány a zbytečná nelogická hra na slušný stát.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Felix, 2.2.2010 10:20:52)
Odpovědět
tak už je ten článek konečně tady. A zatímco postoj pana Havla je zcela konsistentní a srozumitelný (není mu ovšem možno věřit tu přetvářku, že je proti globalismu a multikinům), postoji pana presidenta Klause nerozumím. A napsal jsem k tomu následující vysvětlení, na které mi zatím nikdo neodpověfěl (je to trošku upravené to, co jsem sem dal už při svém dřívějším upozornění na Bartošův text):
***
(Felix, 29.1.2010 13:02:09)
Slovy pana presidenta, je úsměvné, jak jsou oba presidenti uhranuti světovládou: Jeden ji chce, jeden deklaruje, že se jí obává. Ale oba jí prakticky napomhají. Havel svou každodenní činností i světonázorem, Klaus tím, že nechápe, jak se jí bránit a v mnohém jí napomáhtaké á - čím, ukážu. Přitom se zdá, že Havel je chytřejší. "Vadí" mu multikina, ale je to jen předstírané vadění. Multikina stádovitosti a tím příchodu nového řádu, který stádovistost nutně potřebuje, napomáhají. Stejně tak je chytrým Havlovým tahem jeho falešné vystupování proti globalizaci. Pokud by se totiž lidé skutečně proti nástupu světovlády semkli, nutně by to mimo jiné odnesla právě globalizace a Havel by se ihned stal jedním z jejích nejhlasitějších příznivců. Klaus má pravdu, že obrana národních států do jisté míry nástupu světovlády brání, ale je to překážka jen nevelká, protože za současného stavu národní státy nikdo neubrání - je to Klausova iluse. Ví to nebo neví? Otázkou je, zda překážku národního státu nemyslí nakonec tak "vážne" jako u dvou popsaných případů Havel. Proč je možné, že obranu národního státu Klaus jen předstírá?
Je jediná účinná obrana proti nástupu světovlády. Musí to být totiž obrana přímo proti principu, který světovládu žene vpřed. Svoboda to nebude. Ta může být do doby, kdy se světovláda uchytí, zachována - viz dnešní stav: vybíjené nenarozené děti svobodu žít sice nemají, ale tu nahoře je jakás takás svoboda - řízení věcí veřejných sice ovlivnit už nemůžeme, ale nikdo nepopírá, že třeba já můžu svobodně zatím napsat tento komentář. Solidarita to taky nebude, i když je s nástupem světovlády stále více akademickou záležitostí. Je to vidět naposledy u Haiti. To, že mnozí někam něco posílají znamená spíše to, že informovanost - přičiněním médií - o této věci je téměř nulová: absolutně nikdo neví, co se na haity vcelku děje, jak to tam celkově vypadá, co se se všemi (ne s některými) penězi stane. Posílání je uměle vybičváno, je ryze internacionální; o dalších ožehavých okolnostech nechť se poučí každý sám - lze o nich psát jen politicky nekorektně. Ale co je tedy tím jistým a efektivním nástrojem proti nástupu světovlády? Co je podstatou světovlády? Co je jejím prvním zlem? Je to potlačení subsidiarity. A všestranný rozvoj subsidiarity je také tou JEDINOU zbraní v tomto boji na život a na smrt. Ne tedy jen nárdní stát. Toto líbivé heslo stojí na vodě, když uvnitř státu je subsidiarita téměř úplně mrtvá. Je otázkou, zda si to jeho jmenovaný protagonista opravdu uvědomuje, nebo, jak jsem uvedl, "uvědomuje". Zdá se, že to první. Jako Havel ty svoje multikina. A v tom by si byli oba presidenti podobni.
***
(jj, 29.1.2010 16:01:40)
Princip, který světovládu žene vpřed, je prostě a jednoduše idea absolutního monopolu na moc protože idea jedné světové vlády není nic jiného než faktický absolutní monopol na moc v celosvětovém měřítku ... proto se tato idea jedné světové vlády tak líbí všem těm komunistům, fašistům, nacistům a X dalším istům
Zobrazit/skrýt komentář | Zobrazit/skrýt větev | Zobrazit vše | Skrýt vše
Re: Nový prezident EU – Herman Van Rompuy
(Felix, 29.1.2010 17:19:43) Odpovědět
absolutní monopoln na moc znamená, že jiná moc není; u subsidiarně členěné společnosti tyto moci jsou - každá na svém místě
Zobrazit/skrýt komentář | Zobrazit/skrýt větev | Zobrazit vše | Skrýt vše
Re: Nový prezident EU – Herman Van Rompuy
(jj, 29.1.2010 18:38:16) Odpovědět
jenže když ona nižší moc musí poslouchat onu vyšší moc tak to není nic jiného než monopol na moc , globalisté chtějí ustanovit jakési globální samoděržaví řízené několika famíliemi které se nebudou muset nikomu zpovídat a budou mít absolutní moc nad celým světem (i proto že postupně nejdříve převednou většinu světa do svého majetku a následně i ten zbytek takže výsledkem bude jakýsi "feudální korporátní komunismus")
***
(Felix, 29.1.2010 20:38:55) Odpovědět
Vážený a milý jj,
pozoruji, že jste zatím tématem nedotčen. Nedělám si iluse, že to tu v krátkosti napravíme. Ale princip je v tom, zda nižší složka je pouhou převodovou pákou vyšší až nejvyšší - tak tomu bylo např. za komunismu nebo nacismu, nebo je tomu tak v proponované světovládě, nebo každá z těch nižších složek je zcela svébytná a pouze tu maličkou část svých záměrů, na které sama nestačí (např. obrana teritoria) předává dle svého uvážení nejbližší složce vyšší a kdykoliv si ji může vzít zpět, změní-li se poměry.
Toto ovšem platí i v ekonomice. Pokud ne, pak stejně dříve nebo později se ekonomická moc rozšíří do politiky a na ostatní záležitosti. Tomu se prostě nelze ubránit a navíc vzorce potlačené subsidiarity v ekonomice působí jako fatální model i jinde.
Ve svém příspěvku jsem proto vyslovil podiv nad postojem pana presidenta ke globalizaci. U pana Havla jde při popírání globalizace jistě o jeho farizejství.
Jak je tomu ale u pana presidenta? Při jeho podpoře globalizace buď může jít o prosté nepochopení jejího nesmírného vlivu při pohybu ke světovládě, nebo je jeho snaha o udržení národních státu stejně farizejská jako u Havla jeho výrok třeba s tím multikinem, a nebo za třetí skutečně touží po zachování naárodních států a nedovede si představit, že by v ekonomice šlo globalizaci rozumně zastavit - tedy staví si (chudák) vzdušné zámky. Právě je pozoruhodné, že pan Havel je naproti tomu pevně zakotven v realitě, jakkoliv, slušně řečeno, má v mravnosti mezery. Globalizaci ovšem zstavit lze (podle axiomu, že jde-li o dobrý cíl, existují pro něj i dobré prostředky) a Klaus jako ekonom by měl především napnout všechny své síly a promýšlet k tomu kvalitní, rozumné cesty. Jiná, než tyto tři možnosti, u postoje pana presidenta není možná.
***
Pro názornost ještě zopakuji ty tři postoje, o kterých lze uvažovat u pana presidenta:
- buď se přetvařuje ve svém odporu ke světovládě,
- nebo je opravdu proti ní a pak:
-- buď si myslí, že globalizace a světovláda nesouvisejí, což je nepředstavitelný omyl. Jak by vůbec mohly subsidiární jednotky na mnoha různých úrovních být nezávislé na globálních ekonomických hráčích, kteří diktují všechno všem?
-- nebo si myslí, že globalizace je skutečně podklad světovládys, ale neumí nebo neví, jak globalizaci zastavit. Pokud je ovšem zastavení nástupu světovlády a proto i globalizace dobré, lze nalézt a použít i dobré prostředky pto toto jejich zastavení.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(jj, 2.2.2010 19:47:53)
Odpovědět
Jenže princip subsidiarity jak vy ho popisujete je fakticky principem suverenity jenž deleguje pravomoce - jenže to ,co tyto nadnárodní(či spíše antinárodní) celky likvidují jako první ,je právě suverenita jednotlivých států - a bez suverenity není žádná subsidiarita

a co se týče Klause tak Klaus je liberál( ve smyslu libertarián) ale také ekonomista čímž se ocitá v jakési schizofrenní situaci protože ekonomismus jakožto ideologie vede nejen k otvírání hranic ale i ke kumulaci a monopolizaci ekonomiky a ovládání politiky nadnárodními korporacemi(i skrze různé nadnárodní organizace nebo i celky jako je EU) což je ovšem přesně to proti čemu se Klaus ohrazuje, takže ekonomický liberalismus je vlastně fakticky jakýmsi příslibem větší prosperity dnes za méně svobody zítra, čímž se vlatně přibližuje komunistické ideologii která slibuje více prosperity zítra za méně svobody dnes - ovšem konečný výsledek obojího(jak ekonomismu tak komunismu) je tentýž - nesvoboda, socialismus a chudoba
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Felix, 2.2.2010 20:51:47)
Odpovědět
K prvnímu odstavci: subsidiarita se týká uspořádání nějkého společenství, vztahů nižšího a převážně nejbližšího vyššího. Suverenita se týká jednotek v tomto společenství. Vaše tvrzení, že "bez suverenity není žádná subsidiarita," je jistě nepravdivé - např. ani u svéprávné obce ani u svéprávného nadřazeného distriktu obcí nemusíme mluvit hned o jejich suverenitě a přesto obec i distrikt mohou být v kvalitních vztazích z hlediska subsidiarity. Je zřejmé, že je dobře, když se každá jednotka na každém stupni uspořádané společnosti suverenitě blíží. Je také potřeba suverenitu definovat.
K duhému odstavci: myslím, že ani já, ani Vy nemůžeme zde nic kvalifkovaného říct, je to záležitost ekonomů (a jistě také politických filosofů; musejí spolupracovat). Jde o problém jistě velice náročný, dosud mi není známo, že by se jím kdo zabýval, ale máme-li zastavit tok ke světovládě, bude nutné se do toho naplno pustit. Vývoj je katastrofální, světovládci jsou o hodně napřed a cítí svou šanci.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(jj, 2.2.2010 23:07:28)
Odpovědět
Já tedy jsem přesvědčen že zcela jistě platí že "bez suverenity není žádná subsidiarita," protože ten kdo ony pravomoci propůjčuje musí být suverénní entita jinak to není propůjčování ale odebírání pravomocí i když je to třeba kryto milionem pěkných eurohesel o větší demokracii a jednotě
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(kapej, 3.2.2010 9:31:53)
Odpovědět
Dávám vám za jednoznačně za pravdu.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Alberto Kvěch, 3.2.2010 10:17:35)
Odpovědět
Příspěvek bez jakékoholiv zaujetí,popisuje věci správně a v realitě.Příspěvek je dle mého vyvážený,kvalifikovaný, nevyžaduje si žádné doplnění.Vážený pane,jestli dovolíte, jen maličkost.I prezident vyrostl na demagogii a hlouposti davu,a jedné jeho schopnosti, dobře manipulovat a pracovat s hloupostí davu ve prospěch a nasycení svého ega,které řídí celý jeho život a jeho počínání.To se mu nedá odepřít.Je až zarážející ,jak se určitá skupina nechává manipulovat a nevidí klady ani zápory.Demagogie právě v ODS byla obrovská a ještě přetrvává.Jsem na 1000%přesvědčený, že pan prezident není přínosem žádným,nikdy jsem nekřičel ať žije a že jeho působnost od samého zapojení do politiky nás hnala někam, kde jsme neměli být,ke škodě ekonomiky,státu,kultury politiky i demokracie.Nemůže se dnes tvářit jako já nic já muzikant,on psal ty noty,on hrál a sám sebe považoval za hráče č.1.Nemůže omluvit odchod mnoha lidí z ODS v době jeho předsedování právě pro jeho monolog, nikdy dialog.Jen si přiznejme,jak vážnou krizí procházelo ODS v době jeho řízení ODS. Je přímo odpovědný za současný stav v Česku(je na každém, aby posoudil zda je stav dobrý nebo špatný).On stál při zrodu demokracie u nás.Nechť si každý sám zhodnotí, co jsme za 20let dosáhli dobrého a co jsme vlastní hloupostí ne Bruselem zničili.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Felix, 2.2.2010 12:56:12)
Odpovědět
Trošku jsem si prošel komentáře do této chvíle a jsem docela zděšen: návrhy na regulaci počtu lidí, regulaci narození, hlasy souhlasící s Čínou, souhlasící s kontrolou porodnosti - krátce a dobře: je tu hodně komunistů a nacistů, pánů nad světem. I když si tak neříkají, jsou to oni: komunisti a nacisti. Jsou tady, mezi námi. Jsou to ti tvůrcové světovlády. A primitivové. Papouškují mediální schemata, samostatně nemyslí. Nemusím je jmenovat, odhalují se sami - čtěte je.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 3.2.2010 7:24:23)
Odpovědět
Pane Felix, všichni nemají tak dlouhé vedení a omezený rozhled jak Vy. Někdo se snaží mít vizi i za deset nebo sto let, co bude s naší vlastí, v níž žili naši předkové někdy i po desítky generací. Nechceme aby byla zaplavena velkou emigrační vlnou kterou nutně vyvolá obrovská porodnost v chudé Africe a části Asie. Nechceme aby byla naše zem plná minaretů či Romských ghett. Nechceme aby tato zem byla přelidněna imigranty a příroda téměř zmizela nebo byla zplundrovaná. Jsme vlastenci a skuteční ekologové - a Vy nám klidně můžete říkat komunisti, fašisti. Ať si udělá obrázek každý sám. A také nechceme aby za nás rozhodovalo několik omezených lidí v EU či lidé Vám podobní.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(kapej, 3.2.2010 9:38:54)
Odpovědět
Robine, pana Felixe nemůžete brát vážně, je to především grafoman a náboženský fanatik.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Felix, 3.2.2010 12:51:29)
Odpovědět
Pane Robine, teď už vím, že Vám to nemyslí.
jste proti zaplavení tohoto území lidmi, kteří - pokud jde o porodnost - žijí správně. Já jsem taky proti tomu zaplavení, ale nebudu bolševicky či nacisticky likvidovat Afriku, ale budu se snažit, aby zde lidi žili správně. Pokud nebudou, žádné Vaše bolševické a nacistické zločiny původní obyvatele našeho území nezachrání. Jen budou mít ruce od zločinné krve, když budou hubeni.
Já také nechci imigranty, ale vím, že jsou-li zde, je to vina naše a ne jejich - zde se vybíjejí milióny nenarozených dětí, zde se páchá největší zločin lidstva všech dob. Ano jste totalitní a nejvýš zločinní vlastenci a ekologové. Na mé straně jsou ale vlastenci a ekologové, kteří žjí mravně správně a ne zrůdy, jako Vy.
A co dokazuje, že jste nejen zlí, ale i hloupí? jsou to vaše slova "několik omezených lidí v EU či lidé Vám podobní." Já jsem totiž v prvé řadě proti EU, ale nejsem komunistický či nacistický státní terorista, jako Vy. Nepochopil jste asi nic.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 3.2.2010 13:00:33)
Odpovědět
Pane Felix, diskuse s Vámi nemá žádný smysl.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Felix, 2.2.2010 19:19:41)
Odpovědět
Klau je jinak výborný, s tou údajnou prasečí chřipkou jim to dává - slovy žalmu - "vypít až po kvasnice"
"Já tu chřipku nedémonizuji. Panu hlavnímu hygienikovi přeji, aby se co nejrychleji uzdravil. Jenom mne překvapuje, že když on nám tam vnucuje to povinné očkování, že se sám už dávno na tu prasečí chřipku neočkoval. To je pro mne velmi překvapivé sdělení,“ řekl Klaus."
Ale ono je to ještě horší. Ten tzv. hlavní hygienik možná tu chřipku jen předstírá, aby mohl říct, že už ji měl a tedy není třeba, aby se očkoval. Vykuk. Chtělo by to za "nemocným" zajít a přeměřit mu teplotu. Sázím se, že mu nic není. Nemocní se mají navštěvovat.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Vzdoropapež XVI., 3.2.2010 9:22:31)
Odpovědět
Svět směřuje ke zkáze,žádne říše se nebudou konat na věčné časy.možná jen na nějakou krátkou dobu.
Globalizační podvody nemůžou k ničemu lidstvo dovézt !!!
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Robin, 3.2.2010 12:54:30)
Odpovědět
Vzdoropapeži, tak nám prozraďte více - asi máte přístup k Vatikánským tajemstvím, která kromě papežů skoro nikdo nezná. Papež Jan Pavel II. pomohl zničit socialistický systém v Evropě - ale současně prohlásil, že kapitalismus není budoucností lidstva. Asi máte pravdu, lidstvo čeká jen velká katastrofa (to je zřejmě to Vatikánské tajemství).
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(ll, 3.2.2010 19:22:34)
Odpovědět
A proč se divit? Každý alkohlik, Havla nevyjímaje, přece touží po jedné celosvětové hospodě, kde se mohou všichni vožrat.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(ll, 3.2.2010 19:23:44)
Odpovědět
A proč se divit? Každý alkoholik, Havla nevyjímaje, přece touží po jedné celosvětové hospodě, kde se mohou všichni vožrat.
Re: Svět směřuje k totalitní globální vládě, tvrdí Havel i Klaus. První tleská, druhý ale varuje
(Vašek šašek, 16.4.2011 4:41:48)
Odpovědět
HAvel je slušne povedané hlupák, bez chrbtovej kosti. Ako jeho strýc čo sa pchal počas vojny Nemcom dom zadku tak, že mu z gestapáckeho zadku len papuče trčali. Za to, čo tento "humanista" a "strašne veľký svetoznámy dramatik" spravil so Slovenskom počas svojho prezidentovania - veď ten chlap nevie koľko je dva plus dva - by bolo už konečne načase, aby skončil v doživotnom rekreačnom zariadení niekde v Bohniciach.