reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010

Autor: Pavel Ryska | Publikováno: 8.2.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Zákaz Evropské komise toho svojí absurditou na své autory prozrazuje více, než se zdá

Myslel jsem si, že rozepisovat se o nekonečném sledu bruselských regulací už ani nemá smysl. Po přečtení článku o zákazu prodeje televizorů s vysokou spotřebou v Euru 48/2009 mi to však nedalo.

Nařízení Evropské komise č. 642/2009 o "ekodesignu televizních přijímačů" nařizuje maximální přípustnou spotřebu televize vzhledem k velikosti její obrazovky. Podle článku v Euru to bude například znamenat, že televize s úhlopříčkou 46 palců bude smět od 20.8. 2010 spotřebovávat maximálně 266 wattů, přičemž tento limit není konečný a bude se dále utužovat. Další datum snížení maximální spotřeby je duben 2012. Praktický dopad bude přitom zásadní: dle autora článku "to tedy bude znamenat, že většinu dnes prodávaných televizorů již (...) nebude možné v EU prodávat". Pokud si tedy chcete pořídit jednu z těch odsouzeníhodných televizí s vysokou spotřebou, které budou již brzy v ilegalitě, máte čas už jen půl roku.

Sledování televize ohrožuje planetu

Zdůvodnění tohoto nařízení Evropské komise je přitom stejné jako obvykle: spotřeba elektřiny odpovídá určitému objemu emisí CO2 a jelikož podle nedotknutelné oficiální doktríny tyto emise ohrožují zeměkouli, je třeba je snižovat.

Autor článku Pavel Matocha nepolemizuje s klimatickými teoriemi, nicméně správně píše, že je-li motivací snaha snižovat spotřebu elektrické energie, pak je nařízení o televizích nepochopitelné. Televize má nesrovnatelně nižší spotřebu než řada jiných běžných domácích spotřebičů. Efekt takového nařízení na snížení spotřeby bude zcela zanedbatelný a samozřejmě přinese pouze zvýšení nákladů pro výrobce, což se promítne do vyšší ceny televizí na trhu a jejich nižších prodejů.

Zanedbatelný vliv tohoto nařízení je však právě to, co prozrazuje mnohé o jeho tvůrcích - politicích a byrokratech v Evropské komisi. Tato regulace mohla projít jenom díky tomu, že většina lidí, kteří na ní pracovali a kteří pro ni hlasovali, si nedokázala uvědomit, že nařízení nepřinese téměř nic jiného než zvýšení nákladů pro firmy a ochuzení spotřebitelů. Jejich práce už postrádá sebemenší zbytky racionality a vyvinula se v posedlost. Reguluje se, aby se regulovalo. Reguluje se, protože regulace je popisem práce. Představa eurobyrokrata, který si ve stavu dokonalého cynismu hází s kolegou mincí, co dnes zase zregulují a na kolik wattů, sekund nebo centimetrů to tentokrát bude, asi není daleko od pravdy.

Tyto a další absurdní výplody úřadů Evropské unie jenom utvrzují mínění liberálů o jejich motivacích. Politici se neustále snaží vyvolat dojem, že na začátku jejich konání je úzkostlivá starost o planetu (založená na neomylných závěrech jimi vybraných vědců) a že z této starosti plynou jejich intervence do života lidí. Realita je ale přesně opačná. Pocit příslušnosti k elitě a intervencionismus zde byly u některých lidí vždy - dávno před módou klimatických teorií. Klimatické teorie jim slouží pouze jako nejnovější záminka, jak omezování svobody ospravedlnit. I toto zcela absurdní nařízení Evropské komise č. 642/2009 dokazuje, že nutkání k intervencionismu je skutečný důvod a klimatické teorie pouze chabou záminkou.

www.libinst.cz

reklama
4427 čtenářů | 27 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(Alberto Kvěch, 8.2.2010 8:33:49)
Odpovědět
Euroskeptici proti Bruselu zneužili i žárovky.Teď televize.Zájem o snižování spotřeby el.energie v domácnosti je cesta správná a přírozená.Nestrašte spotřebitele zvýšenou cenou televizorů-výrobci budou vyrábět tele, stále s nižší spotřebou energie a na ceně se to neprojeví.Cenová politika výrobců i prodejců je a bude stále stejná.Snaha o stále kvalitnější výrobky je přirozená.Novinky jsou vždy po zavedení na trh dražší, za pár měsíců cena všech elektronických výrobků výrazně klesá a každý spotřebitel si je může pořídit za velmi přijatelnou cenu.Jeden příklad za všechny.Za komančů stála barevná tel.Tesla 15 tis.Kč a platy byly více než 10 až 13x nižší.O kvalitě a poruchovosti nemluvě.Závěrem zbývá konstatovat-euroskeptici neblbněte,neblafujte a neklamte spotřebitele.Přestaňte EU sabotovat a sami přispějte, ať je EU dobrá a silná.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(miláno, 8.2.2010 11:29:34)
Odpovědět
eurosvazáku alberto, koukám kdyby Vám poslali z bruselu lejno na talíři , tak ho slupnete a budete nás všechny přesvědčovat jaký to byl dlabanec ,vždyť to bylo unijní z bruselu. Podobný kašpary jsem už zažil před 25. lety jen stím rozdílem , že vše nejlepší a nejdokonalejší bylo ze země sovětů. Nehlásal jste to tenkrát taky?
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(kapej, 8.2.2010 12:31:00)
Odpovědět
Zapomněl jste zdůraznit, že ani za nejtužšího socialismu nám Moskva neurčovala, jakými žárovkami a s jakým příkonem máme svítit, jaké zahnutí musí mít banán a jestli budeme karfiól dovážet z Řecka, místo abychom ho vypěstovali u nás. Jste zřejmě Bruselem dobře placený fanatik, protože zdravého rozumu se ve Vás člověk nedořeže ani nožem z pravé oceli, schválené v " bruseli ".
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(frantisek zajicek, 8.2.2010 17:47:51)
Odpovědět
Kapej,to se pletes,Moskva nam diktovala a to silne!Barevnou Teslu Orava bez uplatku byl problem sehnat,zato Rubinu bylo mraky,kolo Favorit z Rokycan jakbysmet,ale spickove Ukrajiny,vyrobene z lesenovych trubek,tech byly plne sklady.A co ruska auta atd,atd.A k tem televizim:vyrabet televize(hlavne plasma)s vykonem 300W je technicky skutecne nesmysl.Jestli Ti nevadi dalsi Temeliny a Prunerovy,prosim,je to Tvuj nazor,FZ
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(Jiří Zahrádka, 9.2.2010 9:40:12)
Odpovědět
Tesla Orava se vyráběla a prodávala - že byla málo k dostání je něco úplně jiného, než když se prodej určitých výrobků prostě zakáže. Špatný ekonomický systém (komunismus) vyvolával nedostatkovost, ale nechtěně. Brusel zakazuje zcela cílevědomě.

O debilitě výroby toho či onoho nechť rozhodne výrobce a spotřebitel. Koupím-li si TV s vysokou spotřebou, zaplatím za elektřinu více peněz. Kdybyste chápal tržní systém, pochopil byste, že přes pružné ceny se množství produktu (vč. elektřiny) zhruba srovnává s poptávkou po daném produktu (např. elektřině). Je pravdou, že konkrétně s el. energií je ta "tržnost" asi trochu problematičtější, nicméně to nic nemění na podstatě sporu. V článku je navíc také zmínka o tom, jak energetická náročnost TV je malá ve srovnání s jinými spotřebiči.

Problém této doby, a snad zvláště tohoto národa je, že lidé jsou "technici." Chcete centrálně řídit volby ostatních lidí, protože je to - na základě vámi vybraných faktorů - "lepší." Přesně to byl marxismus. Přiznávám, že nebýt mé zkušenosti s komunismem, kdybych žil někdy po válce, byl bych asi taky marxistou - přinejmenším v ekonomii. Vůbec to není blbá věda - je velmi racionální, řekl bych. Ale nepoučit se z toho 40tiletého mementa, které nám bylo dáno, to už je na pováženou.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(frantisek zajicek, 9.2.2010 19:25:36)
Odpovědět
Pane Zahradka,mozna si tak trochu nerozumime.Nemam vzdelani ekonomickeho smeru(jsem strojar)a mozna ,ze tu trzni ekonomiku tak trochu nechapu.Ale trochu jiny uhel pohledu.EU zacina fungovat(jestli souhlasime nebo ne,nechavam stranou).Jako takova by mela byt nezavisla zcela ve vsem,tim padem i v energetice.Jako mozna prvni kroky,co podnikla vuci omezeni dovozu energii z Ruska,si EU nevede az tak spatne.Samozrejme,ze nikdo neni zrovna nadsen nejakymi temi limity a omezenimi,ale tady je to celkem pochopitelne.Mozna byste volil jinou alternativu,to necham na Vas.O skutecnem stavu veci tento server taktne mlci,modla Klaus totiz mluvi v zajmu Lukoilu...o penize jde prece az v prvni rade...FZ
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(kapej, 10.2.2010 10:22:33)
Odpovědět
... no, EU začíná fungovat ... prosím jen jednu odpověď - v čem vidíte to fungování EU ? Státní bankrot v Řecku, mafie v Italii, ozbrojené tlupy muslimů ve Francii nebo dokonce přijetí teroristů na Slovensku ? Nebo se vám zdá normální, že ve středu Evropy jako tranzitní země si necháme drancovat ovzduší i dálnice kamiony, místo abychom měli vlastní překládku na železnici a těžili z toho ? Vždyť nám EU jen poroučí ( a bude hůř ) a naše námitky neposlouchá ( a bude hůř ). Já se vám opravdu divím, Klause nenávidíte - je to váš názor, ale že nevidíte pravou podstatu EU, to je horší.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(frantisek zajicek, 10.2.2010 17:36:09)
Odpovědět
Kapej,Kapej,tolik zasti v jednom clovekovi...O bankrotu v Recku nic nevim(jsou adepti,ale to je i Kalifornie se svym nickem Goldenstate-ironie osudu),mafie v Italii,pokud by puvod tohoto slova byl odvozen od Morta alla Francia Italia anella,funguje 250 let,za bandy muslimu si muzou Frantici sami,nikdo z Brusele jim je tam neprihral..atd,atd.Tu drahu schvaluji,dobre vyreseno treba ve Svycarsku nebo Nizozemi na to,ze jsou relativne mali rozlohove.Ale vezneme v potaz soucasny stav nasi statni drahy-korupce,dluhy,premrstene manazerske odmeny...tudy cesta urcite nevede.Tady uz musi prijit nekdo,bouchnout do stolu a rict uz dost.Ale Klaun,ani nase politicka scena to Bohuzel nejsou!!!Kapej,cetla jste si trochu LS?Myslite,ze je nejaky problem z EU vystoupit?Ja v tom zadny problem nevidim.Pokud to bude vule naroda,pan Zajicek stoji za narodem a jinou cestu nezna,FZ
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(kapej, 10.2.2010 18:52:26)
Odpovědět
No, neodpověděl jste mi, pouze jste mi sdělil, že je ve mně zášť, což není pravda - pouze konstatuju fakta a ryzou skutečnost. Vystoupit lze, ale musí nám to EU kvalifikovanou většinou dovolit, což bude jistě problém. Věřím, že kam půjde národ, tam půjdete i vy - nicméně pokud neexistuje referendum a zákon o něm, můžeme si jako jedinci utlouct pěsti o stůl a nebude nám to už nic platné.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(hnědka, 10.2.2010 20:21:33)
Odpovědět
").Jako takova by mela byt nezavisla zcela ve vsem,tim padem i v energetice."

K tomuhle názoru jste došel jak? Pro EU je to ekonomicky silně nevýhodné, protože se tím omezí dělba práce a nebude se vyrábět tam, kde je to nejefektivnější (třeba v Jižní Americe, Číně, USA, Malawi..), ale tam kde leží EU. Co takhle kdybyste přestal od zítřka kupovat zboží v obchodech a všechno si produkoval sám? Budete nezávislý, ale pomůžete si tím asi tolik jako si EU pomůže tím, že se bude snažit být v tom či onom nezávislá na dovozu.

Jistý merit má snad pouze energetická nezávislost na Rusku, jinak nic. Ale tohle by mělo ležet spíš na firmách, zda je pro ně výhodné vozit z Ruska či vybudovat další infrastrukturu a vozit odjinud. Nemělo by to být záležitostí EU nebo států, protože těmto institucím pojmy jako zisk, ztráta, cena/výkon apod. naprosto nic neříkají.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(frantisek zajicek, 8.2.2010 19:22:33)
Odpovědět
Jeste maly dodatek:Moskva nam ani dnes nebude urcovat jakyma zarovkama a s jakym prikonem budeme svitit,a vis proc?Protoze ta je na vyvozu energii zivotne zavisla!!!FZ
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(Vaclav, 8.2.2010 12:41:16)
Odpovědět
Souhlasim s Vama,jeste by se melo zakazat prodavat zkazene maso,syr co neni syr a jine podvody,Nektere TV take kazi oci,nejenom ze spotrebuji mnoho energie.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(zub, 8.2.2010 14:42:11)
Odpovědět
Kdy už Bůh dá a Brusel zreguluje eurohujera Kvěcha. Kvěchu jdi do ..... Bruseli.
Cílem výrobců není uvádět na trh lepší (kvalitnější) výrobky ale prodávat. Pokud jde o elektroniku tak už koncerny svoji silou velkokapitálu prosadily snižení trvanlivosti direktivou RoHS. Pájka bez olova neoxiduje na povrchu ale rozpadá se na prášek. Tak teď po úspěném tažení proti žárovkám přicházejí na řadu televize.
Jde o to, že nikým nevolení euroúředníci postupně zvyšují svoji moc postupným "utahováním šroubečků" z různých stran.
Kdyby jim (eko... a přídruženým úřdníkům) šlo o skutečnou ochranu přírody, tak se budou zabývat tím, proč oprava porouchané součástky za pár korun stojí mnohdy víc než koupení nového zařízení. U nás doma takhle přesluhoval fén asi 5 let od chvíle, kdy jsem ho poprvé "otevřel" a vyčistil. Nebo mám na stole zánovní avšak odepsané PC, ve kterém odešel větrák na zdroji za asi 60 Kč. Pravda při cenách oprav a opravářů, kdy jim stát díky různým daním odebere okolo 50% zákazníkem zaplacené ceny by se to nevyplatilo.
Tímto příspěvkem jsem chtěl pouze popsat situaci, která na mě působí tak jako by prolobovaní úředníci (nadnárodním kapitálem) pod zástěrkou ekologie nutili zákazníky kupovat nové a dražší věci.
Re: Technická
(Robin, 11.2.2010 15:03:07)
Odpovědět
Správně Davide. Když jsem narazil blatník žigula, vyhnul jsem ho rukou příp. gumovou paličkou, natřel základovkou a spreyem - max. za 200 Kč. Teď mně to stojí na "moderním autě podobné cenové kategorie" skoro 10 tisíc (vše se vymění).
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(Jožín, 9.2.2010 13:06:55)
Odpovědět
pro: Kvěch
To je sic pravda ale né celá,elektonika je sice levnější ale ta dnešní moc dlouhou životnost nemá,např.lednička Calex nám vydržela v chodu 32 let a bez jediné poruchy.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(em, 9.2.2010 15:32:53)
Odpovědět
jak zneuzili? mozem si kupit 100W ziarovku alebo nie? z moci uradnej nemozem, a za chvilu uz ziadnu takze v mojom pripade kebych nemal zasobu ktora vydrzi az do mojej smrti(takze ja si nastastie v zivote ziadnu ziarivku nebudem musiet kupit) tak si mozem kupit rovno nove lustre kedze tam tie krasne nove tvarovane proste nenapcham. a co je koho kua do toho ci svietim ziarovkou alebo petrolejom a kolko a akej energie pri tom spalim?
inak nesuhlasim s autorom clanku ze neomarxisticky uradnici v brusxeli su byrokraticky tupci. naopak zacinam mat pocit ze su to pomerne inteligentny - minimalne vo vztahu k vlastnemu vrecku - zastupcovia velkokapitalu ktori za uplatok urobia hocico a schovaju to za pekne recicky. v tom boli sudruhovia konieckoncov prebornici vzdy. tak napr. tie ziarovky - nemiato 50centov stoja 5E, spokojny je vyrobca(ktory ekozakon zaplatil ale sak sa mu to vrati), predajca, danovak(ved aj na urady treba love), uradnik (dostal za tento pokrokovy zakon od firmy osram svoje)..jediny kto utrie hubu je end user. koho by ten ale zaujimal, hlavne ze vieme ako mu MY za JEHO peniaze urobime akoze dobre.
podstatne je ze biznis fici....

chcelo by to jeden vulcan a bednicku nabojov aby tam sudruhom zavial sviezi vietor.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(Robin, 11.2.2010 14:52:35)
Odpovědět
Kvěchu, to jsou argumentace bez logiky typu jako - za komunistů stál 1 m3 vody ve vodovodu 0,70 Kč a nyní 70 Kč.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(Rebel, 8.2.2010 10:58:53)
Odpovědět
Brusel si sám podkopává svoji existenční oprávněnost. Myslím že lidem postupně dochází, že ten úřednický moloch není o prosperitěš EU, ale o vyrábění nařízení a regulací pro obyvatele Evropy. I když v Kodani neprosadili regulace kvůli smyšlenému tvz. gl.oteplování, přesto dál šlapou po svéprávnosti a svobodě lidí i trhu vymýšlením hloupostí. A část našich úředníků důležitě přitákává a rozpracovává ty blbiny.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(kapej, 8.2.2010 16:12:26)
Odpovědět
Nejen naši úředníci, ale především politici i strany patří k eurohujerským spolkům, jakoby už nebylo zřejmé, co se děje. Poslouchám - li představitele našich stran - nyní už bez rozdílu - tak žasnu, jak odtaženi jsou od mínění veřejnosti. Konvergenčním programem se přibližujeme k nové měně Euru - neměli bychom počkat, až ji třeba zavedou v Anglii ? Kam nás naše " elita " žene a proč ? Peníze a posty jsou opět až na prvním místě, že ano ?
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(Hynek, 8.2.2010 19:49:26)
Odpovědět
Pořád mi nejde do hlavy, že když jsme v EU nemáme stejné platy jako v Německu, ale platíme stejné nájemné jako v Německu....
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(antonín, 8.2.2010 23:48:45)
Odpovědět
chce se mi z těch debilních výtvorů euúředníků opět zvracet. Měli bychom volit pouze ty strany a politiky, kteří jsou připraveni se těmto šílenostem postavit.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(děd, 9.2.2010 12:21:22)
Odpovědět
My si zase počkáme až to za nás udělají druzí !
Ale vyzamenáme pak dalšího Kocába.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(Náčelník Rudý Blesk, 9.2.2010 14:02:34)
Odpovědět
ad: děd
Kocáb,dobře vadí Vám,mě zase vadí,že majorita má v ruce moc,kterou ráda z neužívá vůči minoritě a ted' můžete skákat vzteky jak chcete !!!Pravda je ta že mnozí romové by pracovali a pracují,to jen Vy nechcete vidět že pracují ale když jim šéf nezaplatí,okrade je a jdou domů bez peněz a nasraní a Vy se snažíte poukazovat na Kocába,není ve Vás čirou náhodou obyčejná zášt ???
Asi by jste těžko nesl,kdyby jste viděl britského občana původem z Afriky a bankéře v náramným drahým autě.
P.S. Má známá romka pracovala u jednoho pána v pekárně 3 měsíce a to je již jeden rok,dodnes jí nedal ani korunu.Právo nefunguje a Vy kecáte fakt blbosti aniž by jste měl zkušenost s romy.
A nevykládejte mi,že většinová společnost je poctivější nebo dokonalejším ideálem pokud si toto myslíte,potom mi nezbude než Vás jen litovat
Mějte se moc dobře pane děd.
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(děd, 13.2.2010 10:55:26)
Odpovědět
To jste si nevšiml, že reaguji na Brusel u jejich úředníky ? Ještě pro Vás : my počkáme až někdo se proti EU zbouří i za nás a pak vyznamenáme zase nějakého Kocába. Tak jako odchod rusáků není zásluha Kocába. Kapišto ???
O romech v celé diskuzi nikdo nemluví !
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(vvv, 14.2.2010 9:10:55)
Odpovědět
Kocáb jako velkobojovník za práva romů, se nacpal do sněmovny proto, aby měl imunitu. Co kdyby se dostala náhodou znovu napřetřes kauza Trend ? Teď má teplé místečko zajištěno...
Re: Milý pozdrav z Bruselu: zákaz některých druhů televizí od srpna 2010
(Vzdoropapež XVI., 9.2.2010 13:24:42)
Odpovědět
A co by se stalo,kdyby se vyráběli věci trvanlivější,poctivě.
Neušetřilo by se na zdrojích a hlavně by to bylo ekologické . . .
Když teda o té ekologii tak mnozí rádi mudrují a profitují z ekologie !!!