reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK

Autor: Martin R. Čejka | Publikováno: 28.2.2010 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Bylo to krátce po mé konverzi, kdy jsem se jistému známému, mimochodem stoupenci tzv. charismatické obnovy, svěřil, že mi dělá velké potíže modlitba k Panně Marii. U bývalých protestantů se jedná o jev poměrně rozšířený, neboť protestantismus považuje mariánskou úctu (navzdory tomu, „co nás spojuje“) za ďábelskou modloslužbu. A i přes rozumové přijetí pravé křesťanské víry, tj. víry katolické, zůstávají v člověku podivné skryté pocity, jako by se úctou Matky Boží dopouštěl něčeho nedovoleného, či přinejmenším přepjatého. Můj známý mi ochotně nabídl pomoc, pozval mě do „spolča“ a s výrazem svobodného zednáře, který adeptovi nabízí povýšení do lóže, dodal: „U nás je to jiné. U nás se nemodlíme jako drmolící babičky v kostele.“ Musím přiznat, že mě ta slova z úst katolíka překvapila, neboť podobné věty jsem slýchával ve „spolču“ protestantském.

Záhy jsem zjistil, že můj známý není se svým názorem na „drmolící babičky“ v Církvi osamocen. Také ze slov některých kněží jsem nabyl dojmu, že babičky tvoří jistou zvláštní skupinu vyznačující se vírou nižšího řádu, která si sice zaslouží blahosklonný úsměv osvícenců, avšak s ohledem na dobro mládeže je nutné poukázat na její temnější středověký ráz. A tak když jeden nejmenovaný, dnes již monsignore psal s intelektuálním znechucením o „příšerných nasládlých soškách, pobožných časopisech a brožurkách, které obsahují třaskavé koktejly z naivity, hloupé pověrčivosti a zapšklé bigotnosti“ nebo když označil časopis Světlo za Temno, již jsem dobře věděl, jaký svět popisuje... svět „drmolících babiček“. Pokorně přiznávám, že jsem se tímto po jistý čas nechal klamat, v čemž mi vydatně pomáhala i má pýcha a ješitnost. Své rozpoložení bych vyjádřil parafrází studentského pokřiku ze 17. listopadu: „Nejsem jako ony!“ Jinými slovy: „Jsem lepší!“

Někteří moderní kněží se patrně domnívají, že haněním zbožnosti starých žen dosáhnou pastoračních úspěchů u mladých. Jako by říkali: „Podívejte, chlapci a děvčata, já jdu s dobou, víra babiček je mi cizí.“ Byl jsem několikrát svědkem toho, jak se dole v kostele před mší babičky a jejich přívrženci modlili růženec, zatímco mládežnická úderka ladila kytary a chystala bubny na rockový doprovod zpřítomnění Kristovy kalvarské oběti. A když nebyl rock, mladé jsem v kostele nepotkal, jen opět ty staré (doslova) tváře. O pevnosti víry mnoha mladých, kteří pohrdají vírou babiček, mám jisté pochybnosti. Už jen proto, že pevnost jejich víry není, na rozdíl od těch druhých, dějinně vyzkoušená.

V porevoluční Francii se tradovalo, a do velké míry právem, že muži dělají revoluce a ženy uchovávají víru. Jistě ne náhodou si známý francouzský liberál a antiklerikál Jules Michelet stěžoval: „Našim ženám vládnou naši nepřátelé.“ V mnoha rodinách byla právě díky babičkám, často navzdory nelibosti osvíceného otce, předávána víra novému pokolení. Konec konců, nemusíme chodit tak daleko. Vždyť i u nás za komunistického režimu hrály babičky nezřídka roli prvních katechetek a „předávaček“ tradice. A jejich modlitby zcela jistě přispěly k tomu, že náš národ byl uchráněn větších pohrom, než jaké na něj z Božího dopuštění dopadly. Jsem přesvědčen, že také dnes jejich „drmolení růžence“ podpírá hroutící se zdi naší církve, aby nespadly zcela a nepohřbily duše dětí.

Dostalo se mi té milosti, že jsem měl možnost takovou babičku poznat zblízka. Bylo to má babička. A když na ni teď vzpomínám, zdá se mi, že jedním ze strůjců mého pozdějšího obrácení byl právě její příklad. Často vyprávěla o svém životě, a já si bezděky povšiml, jak vždy v souvislosti s nějakou těžkou zkouškou zmínila také modlitbu, jíž se utíkala pod ochranu Pána Ježíše a Panny Marie. Když jí na Haliči coby dvacetileté polské učitelce vyhrožovali místní Ukrajinci smrtí a jí se podařilo uniknout (její přítelkyni svázali do kozelce a hodili na rozpálenou plotnu). Když ruští bolševici odvezli skoro celou vesnici na východ, její rodinu však ušetřili, neboť se v chalupě ubytovali armádní důstojníci, kteří patrně chtěli ukázat lidštější tvář. Když na práh chalupy dopadla letecká puma a nevybuchla. Když se modlila za mého dědečka, aby se vrátil živ z odboje. Když se modlila za mého dědečka, který vyhodil důstojníka NKVD z jedoucí tramvaje, aby ho komunisté nechytili a aby se vrátil živ z dalšího odboje. Když prosila Pannu Marii Čenstochovskou o pomoc s výchovou a uživením svých dvou dcer, zatímco byl můj dědeček pryč. Když se zlobila na mého dědečka...

Vzpomínám si na její večerní tiché, „drmolivé“ modlitby před usnutím. Otčenáš, modlitbu k Čenstochovské Královně... Jedna mi však zvlášť utkvěla v paměti. Jakožto bezvěrci, byť v dětství pokřtěnému, se mi zdálo, že se k babičkám vůbec nehodí. Byl to chvalozpěv krále Davida – žalm 90:

Pod záštitou Nejvyššího přebývá,
ve stínu Boha nebes odpočívá,
kdo říká Pánu: „Tys ochrana má a hrad můj,
Bůh můj, v něhož naději svou skládám.“
Neboť on vysvobodí tě z osidla lovců,
od slova, které přináší zkázu.
Perutěmi svými zastíní tě,
pod křídly jeho najdeš útočiště,
štítem obestře tě věrnost jeho.
Nebudeš se báti hrůzy noční,
ani střely létající ve dne,
ani moru, co se plíží za tmy,
ani útoku zloducha o polednách.
Padne jich po boku tvém tisíc,
deset tisíc po pravici,
ale k tobě se nepřiblíží.
Ty na oči své to spatříš,
na odplatu hříšníků budeš hledět.
Protožes řekl: „Pán naděje má jest,“
učiniv Hospodina svým útočištěm:
nepřihodí se ti nic zlého,
rána se nepřiblíží k tvému stánku.
Neboť andělům svým přikázal,
aby tě ostříhali na všech tvých vestách.
Na rukou budou tě nosit,
abys o kámen nohou svou nezavadil.
Po zmiji a bazilišku chodit,
po lvu i draku šlapat budeš.
„Protože lne ke mně, vysvobozuji ho,
budu mu hradem, neboť zná mé jméno.
Vzývá mne, a vyslyším ho; jsem při něm v tísni,
ubráním ho a obdařím slávou.
Dlouhého věku dosyta mu dávám,
a ukážu mu svou spásu.“


Dnes už mi je jasné, že výše uvedený mužný a bojovný žalm není duchu „drmolících babiček“ cizí. A ačkoli nesplňují „obnovené charismatické“ normy, ani nevyhovují standardům vkusu postmoderních teologů, tak při posledním soudu uvidíme, co všechno vybojovaly, kolika duším pomohly do nebe, a jak moc jim někteří křivdili.

 

http://farm1.static.flickr.com/12/14966457_a8a1b658f9.jpg


http://www.spraguephoto.com/stock/images/7000_7499/7365%20Religion%20China%20Old%20woman%20deep%20in%20prayer%20at%20mass%20at%20the%20Catholic%20church%20Xinghe%20village%20Shanxi%20Xian.jpg

reklama
1756 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(vidoucí, 28.2.2010 9:26:36)
Odpovědět
Ty věřící babičky, ne všechny, zachovávají víru jednou danou svatým, jak napsal Juda v N.z. Těm nevadí, když se jim domýšliví hlupáci smějí. Timoteova babička i maminka jsou v Bibli jmenovány jako zachovatelky víry!
Akorát s matkou Pána Ježíše to církev přehnala. Snad v dobré víře, ale zajisté z neznalosti Bible ji přiznala "mimořádnou úctu." Měla by být navždy příkladem mladým děvčatům, ale "blahoslavíme" i ty "trpělivé věřící", jak napsal ap.Jakub. A jediná žena "v nebi", tak to je legrační, to se církvi nepovedlo.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(Vzdoropapež XVI., 28.2.2010 11:12:08)
Odpovědět
Pro Vidím
Souhlasím s Vaším příspěvkem.
Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(Abatyše Šoustalová, 28.2.2010 9:40:38)
Odpovědět
Kolik lidí se modlilo za uzdravení papaže Jana Parkinsona II.? Klepal se čím dál více a miliony zpátečníků chrlili neustálé davovÉ bláboly a pořád NIC. A Jan Parkinson se klepal, až se uklepal, vzpomínaje při tom na své donašečství CIA, na svá stáda pedofilních homobuzíků - práce se štítících, nazývajících se kněží ŘKC. --- A vymodlili si vskutku nového příkladového vůdce pedofilů - protiletadlového kulometčíka z Wehrmachtu, co je stále spjat přísahou věrnosti k Hitlerovi. Tak se modlete a pracujte, aspoň nebudete agitovat proti svaté ODS a ČSSD.
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(Dr. Troškrt, 28.2.2010 9:58:52)
Odpovědět
Koukám Pepíku, že Jste nám hezky názorně ukázal myšlenkové obzory průměrného Čecha, odkojeného "vědeckým" světovým názorem. A právě Vy a Vaši názoroví spřízněnci jsou příčinou toho morálního marasmu v ČR, korupce a zlodějen!
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(JosefB, 28.2.2010 10:25:26)
Odpovědět
Proč je tolik kněží a biskupů ŘKC úchyláků, co przní malé děti? Jsou jich desetitisíce po celém světě (současné aféry Německo, Irsko, USA - všude). ---- Lidi, chraňte děti před knězi ŘKC, jsou to zvrhlá prasata !!!
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(Dr.Troškrt, 28.2.2010 10:33:39)
Odpovědět
Proč Jste si vybral zrovna tuto kategorii? Mohl jste se zrovna tak obouvat do zaměstnanců železnic! I s tím patetickým zvoláním nakonec!
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(JosefB, 28.2.2010 11:04:39)
Odpovědět
Zaměstnanci železnic mají doma manželky a nepotřebují se ukájet na dětech a zvířectvu - tak jako nefachčenkové z ŘKC. Na Slovensku mají dokonce faráře - usvědčeného vraha. Hanba šamanům z ŘKC!
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(Dr.Troškrt, 28.2.2010 18:07:19)
Odpovědět
Hezký výkon! Gratuluji. I pitomce má Bůh rád...
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(hanca, 28.2.2010 22:47:23)
Odpovědět
Josefe Josefe, spravne polozena otazka: proc sis vybral prave tuto kategorii osob? co takhle ucitele? co vedouci detskych taboru? co policiste? vis kolik jich je, kt maji doma manzelky a presto se ukaji na detech? jen proto, ze kdyz se takovy pripad objevi mezi knezimi, hned se v prvni linii zdurazni jejich povolani a na to vsichni slysi. prober se!
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(M.M.mařimagdalena, 28.2.2010 13:24:22)
Odpovědět
Celibát! To je příčina zvrhlosti kněží. Jsou to lidé z masa a kosti jako my, takové nás stvořil Bůh! Katolické církví v její hamižnosti , hrabivosti touhy po po pěnězích a moci jde na prvním místě o SVĚTCKÉ statky. MOC nad světem je obrovská motivace! Peníze, moc do vatikánu, nikoliv dělit po právu dědickém na manželku a děti. V moderním světě stále více platí, že lidé kteří mají víru, nepotřebuji církev. Mi stačí moje víra, Bibli sv si přečtu sama, s Bohem si své problémy řeším sama, nepotřebuji prostředníka.
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(M.M.mařimagdalena, 28.2.2010 13:27:16)
Odpovědět
oprava, světské..
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(hanca, 28.2.2010 23:06:27)
Odpovědět
Maro, vy jste tez postizena komunistickou vychovou... pricina zvrhlosti knezi je celibat, ja snad blbe ctu! jak ji vysvetlite u jinych, to by me vazne zajimalo. treba takovou touhu po majetku a moci u zenatych ruskych mafianu...nebo u jinych, zkuste mi dat nejakou logickou odpoved.
asi nevite, ze naprosta vetsina tech, podle vas, zvrhlych knezi zije cely zivot na nejake stare zaprasene fare, krom kazdodeni bohosluzeb (v nedeli nekolikanasobnych) objizdi nemocne, staraji se o udrzbu kostelu a duchovni zivot sve farnosti. a kdyz se jim po nekolika letech podari neco jakztakz vybudovat, poslou je na nove misto, kde zacinaji od nuly. a zaver zivota proziji povetsinou v nejakem starobnim utulku pro farare. vazne si myslite, ze to jde nekdo delat z touhy po moci a penezich? nebo ze kazdeho takoveho postihnou pedofilni choutky? asi jich osobne moc neznate, co?
fakt, ze vy osobne nikoho nepotrebujete ke svemu vztahu s bohem, jeste neznamena, ze vam podobni soliteri maji ve vire jasneji. kat cirkev je sice kolos, kt se vali vpred jen pomalu, ale diky tomu se mnohdy se vyhne extremistickym uletum, kt postihuji prave vsemozne tzv. reformovane cirkve, kde se kazdou chvili nekdo trhne a vytvori si vlastni spolek, ponevadz dosel k nazoru (samozrejme laickemu), ze te bibli a vire vubec rozumi mnohem lip, nez jeho spolubratr. pekny dik.
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(jira22, 1.3.2010 8:17:33)
Odpovědět
Víte to rozčilení může vyplývat ze dvou věcí, a sice , z příkladnosti některých skupin jako jsou kněží, nebo učitelé a jejich následného selhání a potom ze snahy celou záležitost utajit a bagatelizovat a tady je dost markantní příklad katolické církve. To rozčiluje hlavně bigotní katolíky i některé takzvané ateisty. Pravda je, že katolickou církví se tento problém táhne od nepaměti / viz edikt papeže o zákazu chování opic v klášterních celách / a celibát tomu jen nahrává. Není samozřejmě příčinou, to by bylo moc jednoduché. Všechno je tedy jen o tom jak se odpovědní k celému problému staví.
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(roko, 1.3.2010 9:15:56)
Odpovědět
ŘKC má nejvíce úchyláků ve svých řadách - studie uvádí až 30%. A třeba i to - mužský kolektiv - táhne další úchyly do seminářů, kde jsou v 7. nebi. Pedifilie, zoofilie, pornografie - to je výkladní skříň ŘKC. A další díl toho je Zatloukat, Zatloukat, Zatloukat ! Kolik už filmů bylo inspirováno ŘK Przniči dětí. Kolik afér proběhlo a stále probíhá ve světě. A przněji děti dál. - Před cca týdnem proběhlo televizní svědectví jednoho pracovníka UK, kdy potvrdil, že tzv. misionáři ŘKC jsou spolek extraúchyláků, kteří se neštítí naprosto ničeho, dokonce ani ne vraždy.
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(Jožín, 1.3.2010 10:12:29)
Odpovědět
To: Roko
Pokud TV věříte jste jejich člověk,takové oni potřebují.
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(Slepý a nyní vidoucí, 1.3.2010 10:24:38)
Odpovědět
Pro MařiMagdalénu.
Souhlas MářiMagdaleno.
Cirkev je nesmysl,ani to slovo v původních textech Bible nebylo,byli to sbory,společenství bratrů a sester a NE INSTITUCE !!!
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(Robin, 28.2.2010 10:29:13)
Odpovědět
šoustalová předvádí, jak je šoustlá.
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(Jožín, 28.2.2010 11:15:44)
Odpovědět
pro Abatyše
Jste divnéj,to Vám odmalička neříkaj ???
A byl jste u pana doktora na vyšetření ???
A co rodiče,jsou zdrávy ???
Re: Pitomosti ze středověku stále aktuální?
(Jahoda, 2.3.2010 2:34:58)
Odpovědět
ateisti,buzeranti,liberalisti,
všechno stejná chátra
do kostela nechodíto,
mají Boha z patra.
Nemodlej se otčenáš
a chovaj se vztekle,
hrají radši marijáš,
příjde pro ně satanáš,
všichni skončej v pekle!
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(ravnogorec, 28.2.2010 11:36:40)
Odpovědět
co má autor proti rockové mši ?
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(richard, 28.2.2010 15:16:16)
Odpovědět
Nerozumím autorovi článku: po mé konverzi jsem měl problém. Kdyby autor tohoto článku opravdově znal Bibli a přijal spasení vírou v Krista nebyl by problém s konverzí. Kdyby se jednalo o muslima bylo by to na místě. Nehodlám brát tomuto pisateli modlitbu k Marii. Ovšem Bible považuje modlitbu k člověku, nebo jeho uctívání za modlářství.Stejně jako k dalším svatým. Ostatně každý kdo přijal spasení vírou v Krista je posvěcen a tedy je svatý. Bude se tedy autor tohoto článku modlit třeba ke svým spoluvěřícím ? Nechci bojovat proti katolíkům, ale jedno je jisté, víra se týká všeho co je v mantinelech a v souladu s Biblí. Neexistuje jediný podklad k tomu, že bych měl svoje modlitby směřovat k Marii. Vždyť Ježíš Kristus řekl větu která vše uzavírá, nikdo nepřichází /když se modlí/ k Otci než skrze mne ? Je to naprosto jednoznačné. Je mi líto ale katolictví je plné modloslužby a příkazů lidských, které Bible neučí, nezná. Tečka !! Babičky s tím nemají nic splečného. Pokud babičky znají Boha je to super, poku djsou nábožné je to problém. To se ale týká i mladých lidí.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(Lojza z paseky, 28.2.2010 16:25:03)
Odpovědět
Inu, jest zjevné, že opravdu nerozumíte. Nejdříve taková maličkost. Myslím, že se správně říká „zbožná“, možná i „pobožná“, tedy jako babička. Ale „nábožná“? Nevím nevím. Nechci se stavěti znalcem, ale nějak mi to nesedí.
Ale k podstatě - autor článku konstatuje, že babičky se nemají zatracovat na úkor mladíků bušících do kytár. Nic více, nic méně. Nevidím na tom nic složitého.
Ale, až budu v penzi, vytesám si do kamene váš citát: „Pokud babičky znají Boha je to super, poku djsou nábožné je to problém“. To je opravdu perla v intencích Milouše Jakeše. Gratuluji.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(Lojzička, 1.3.2010 10:17:56)
Odpovědět
ad Lojza
Nábožná zn.tvářiti se zbožně,farizejství.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(hanca, 28.2.2010 23:43:45)
Odpovědět
Richarde, bez urazky: o postaveni Marie v katolictvi toho asi opravdu moc nevite. podstatne totiz je, ze se k ni nikdo nemodli jako k Bohu, nybrz ji prosi o primluvu u Boha. a proto osobne verim v moc teto modlitby, stejne jako v moc modlitby obecne. a je-li nasobena...
fakt, ze je v katolicke tradici mnoho tradicniho, nemusi nikdo nikoho presvedcovat. proste je. ja si ale nemyslim, ze to musi byt vzdy na skodu vire. tradice si ostatne vytvari kazde spolecenstvi lidi a utuzuji je v jednote. podstatnym ale nakonec zustava osobni zivot jedince. tak ja chapu Kristova slova a vubec podstatu krestanstvi: ne kazdy, kdo mi rika pane pane, vejde do kralovstvi....ale ten, kdo plni vuli otce meho.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(pepík hipík, 1.3.2010 10:05:47)
Odpovědět
ad: Hanča
Promin'te mi mou smělost ale modlidba k Marii aby se přimlouvala to je přeci nesmysl.Jak víte,že je Marie v nebi ???
Dokažte z Písma,že tomu tak je,že je v nebi.
Pan Richard to tu napsal srozumitelně a jasně,že Ježíš Kristus je branou a žádná modlidba nemůže jít skrze Marii k Bohu.
Bůh je Bůh pořádku a ne nepořádku.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(hanca, 1.3.2010 13:29:14)
Odpovědět
pepiku hipiku, moje reakce byla na Richardova slova o modlosluzebnictvi. a to se podle me modlitbou k Marii nerealizuje, protoze se k ni katolici nemodli jako v bohu.
dokazat vam neco z pisma... hmm. ja nemuzu nic dokazat. v pismu jen ctu, ze byla tato zena bohem vybrana, aby privedla na svet boha. patrne z nejakeho duvodu...a dale se tu pise, ze ukol splnila, ackoli to pro ni znamenalo velike riziko. proto se ji v kat cirkvi prideluje zvlastni postaveni.
jestli je v nebi? no to opravdu nevim. a to ma byt podminka pro to, abych nekoho prosila o primluvu u boha? verim v posmrtny zivot a verim, ze tato zena se nachazi v bozi blizkosti.ostatne, i to, ze verim necemu z bible, je jenom vira. ani ja ani vy to dokazat nemuzeme.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(Josef, 28.2.2010 17:35:03)
Odpovědět
Abech uchranil babicky od ukopani k smrti, tak vam sem hodim jinou kost:
Jirka snese vse!
FORT WORTH, Texas (AP) - Former President George W. Bush says he turned to his faith during tough times in his eight years in office.

He told more than 1,100 people at a banquet Saturday night for Fort Worth Christian School that he didn't see how he could be president without prayer.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(Daniel Makay, 1.3.2010 11:40:33)
Odpovědět
Ano souhlasím s článkem. Ač jsem protestant pisatel má naprostou pravdu. Pohrdání s modlitbami starších žen je hřích. Je to arogance nejhrubšího zrna. A je jedno zda u katolíků či protestantů. Hospodin neslyší modlitbu z důvodu jak je pronesena, on ji slyší pouze z úst pokorného a spravedlivého. Jestli si někteří aroganti myslí, že je Hospodin vyslyší jen kvůli tomu, že oni jsou ti jediný praví modlitebníci, tak se velmi mýlí, je to přesně naopak.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(jh, 1.3.2010 12:13:54)
Odpovědět
díky za pěkný a pravdivý článek, bez ohledu na ten blivajs v komentářích kolem něj.
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(jh, 1.3.2010 12:27:16)
Odpovědět
ad: Pepík hipík
"Promin'te mi mou smělost ale modlidba k Marii aby se přimlouvala to je přeci nesmysl.Jak víte,že je Marie v nebi ???
Dokažte z Písma,že tomu tak je,že je v nebi."

Pepíku,
zde asi není prostor pro závažné teologické disputace, proto jen krátce i když předpokládám, že to stejně dávno víte.

1) Panna Maria Nanebevzatá jest dogma (článek víry ŘKC)vyhlášený r.1950

2) Že Církev (ne církve) je poslána světu jako učitelka hlásat Boží pravdy se zárukou pomoci a ochrany Ducha svatého, to si snadno dohledáte na závěr evangelií, nebo třebas ve Skutcích apoštolů v praxi prvotní Církve...
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(Zed, 1.3.2010 18:37:51)
Odpovědět
Pokud platí bod 1., znamená to, že každý může vyhlásit co chce, a ono to bude platit a bude to považováno za křesťanskou nauku.
Bod 2. - jak souvisí s tématem?
Re: OBRANA DRMOLÍCÍCH BABIČEK
(Štěpán, 1.3.2010 14:21:02)
Odpovědět
Vidíte Martine, já mám přesně opačnou zkušenost: má pýcha a ješitnost mi dlouho bránila přijmout charismatickou obnovu. Jsem přesvědčen, že je to jeden z největších darů církvi.
Lidi - chraňte děti před knězy a biskupy ŘKC - jsou to pedofilní úchyláci!!!
(Marie Vychodilová, 2.3.2010 18:29:58)
Odpovědět
Tlustí přežraní uslintaní faráříci ŘKC pronásledují děti. Měli by se kleštit.