reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU

Autor: František Matějka | Publikováno: 11.2.2010 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Nechci se podílet na tunelování států a bohatství jejich občanů v Evropě. Přeji jim férový úspěch ve volné soutěži. Přeji jim a naší republice svobodu v rozhodování o budoucím osudu. Jsem jednoznačným aktivním zastáncem vystoupení České republiky z Evropské unie. A nejen to.

Základy EU jsou mimo jiné postaveny na hospodářské politice, společné měně a finančním trhu. Možná, že původním důvodem ke vzniku EU byla potřeba ochránit touto cestou Evropu před dalšími válkami. V každém případě tím ale nakonec někteří "nadlidé" ovládli země perem a papírem, místo vojenské síly a ovládli rezervy, zdroje, kapitál a lidi zemí v Evropě. Vytvořili systém, který v rámci falešné solidarity legálně ve skutečnosti okrádá pracovité a úspěšné národy a jejich peníze dává těm líným či méně úspěšným. A žijí z toho na zlatém podnosu a bez jakékoli skutečné osobní odpovědnosti právě politici.

Občas slýchávám, jak nám tu EU udělá pořádek, protože my sami to neumíme. Vážení, v zemích EU mají stejné problémy jako u nás. Úplatky, korupce, tajné fondy politických stran, kontakty hlavních představitelů s mafií. Jen si upřímně odpovězte, zda sledujete dění ve 27 zemích jinak, než občasným přečtením nějakého článku nebo shlédnutím pozitivní informace ve vládní České televizi (nikoli veřejnoprávní, kterou již dávno není, ale vládní). Před vyřešením kauz domácích politiků se tito jen utíkají skrýt daleko do Bruselu do nových funkcí. Protežování se děje v EU v daleko větším objemu, než u nás. Evropský úřad pro boj proti podvodům (OLAF) vypracoval analýzu zneužívání evropských peněz. Více než polovina podvodů s dotacemi se odehraje v šesti zemích unie z celkových 27:  Belgie, Bulharsko, Itálie, Německo, Rumunsko a Velká Británie. Co do počtu je nejvíce případů přímo v Belgii, za což může skutečnost, že Brusel je sídlem mnoha institucí EU. Mezi země s již tradičními problémy s legálním využíváním dotací patří podle OLAF také Španělsko a Francie. Pokud se někdo domnívá, že naše vlastní problémy vyřeší tito, je mimo. Podle mě je to navíc i ohnutý jedinec, zvyklý se alibisticky schovávat za druhé a přijímat tiše a bez vzdoru jakékoli příkazy. Ano, pro současné politiky ideál.

Z výše uvedených důvodů není Evropská unie reformovatelná a její zhoubná struktura se jen dál šíří. EU brzdí rozvoj národních států, je plná regulací a příkazů, je drahá a neumí nic jiného, než bohatým brát a chudým rozdávat, čímž nijak ani pracovité k lepším, ani líné alespoň k nějakým, výkonům nemotivuje.

Co vlastně v reálu znamenají dotace? Ze stovek miliard, z nichž budeme muset valnou část do EU nejprve odevzdat, ve finále rozdělí téměř vše politici a úředníci "sami sobě" s tím, že následnou jejich kontrolu provedou úředníci z vedlejších kanceláří, co spolu všichni chodí na jedno kafe. No a někteří místo na kafe také na společné dovolené. A někteří mají své byty na Floridě a jiní jachty v Toskánsku. U nás mají sedm velkých dotačních programů ministerstva, dalších devět programů řídí kraje. Evropské peníze (tedy z velké části naše peníze) utrácejí v Česku stejné úřady, které je rozdělují a zároveň kontrolují, jestli se utrácí efektivně. Peníze z dotací jsou podle mě používány na předražené nákupy materiálů i služeb a končí zpravidla u firem a lidí, kteří s politiky a úředníky dobře dlohodobě vycházejí. Nejhorší na celém křivém, neférovém a protekcionalistickém systému je skutečnost, že je to legální, a že na dosavadní kladný rozdíl mezi odvody do EU a výší dotací z ní do Česka, si jiné země musely sami půjčit. V roce 2013 už budeme do EU jen odvádět. Vy si v reálném životě opravdu budete systematicky půjčovat peníze proto, abyste je dali někomu jinému s tím, že ani v nejmenším neovlivníte co se s nimi stane, hodně z nich někdo rozhází (a některé i rozkrade) a úrok i jejich vrácení v plné výši si necháte na sobě?

To jsou skutečné a pravé důvody, proč nás do toho politici všech zemí navezli. A ještě jeden důvod tu je. Prozatímní měkkost lidí, na kterou politici tak spoléhají. V celé EU spoléhají politici na to, že jsou lidé ovce. Ano, i já si to o mnohých prozatím myslím, protože jen málo z nich se dokázalo zvednout a vypráskat kožichy politikům v okamžiku, kdy po prohraných referendech o Evropské ústavě už politici nedovolili v referendech rozhodovat občany o Lisabonské smlouvě. Té smlouvě, která umožňuje jen ještě lepší ovládnutí ovcí politiky.

Jsem jednoznačně nejen pro vystoupení České republiky z Evropské unie, ale pro ukončení projektu EU vůbec. Jsem pro návrat politiků z lukrativních, draze námi placených nekontrolovatelných míst a pozic v EU zpět do svých zemí, aby si s nimi občané mohli právem vyřídit jejich staré kauzy. Jsem pro nastolení nové spolupráce mezi státy a národy. Spolupráce, která musí být (a věřím, že jednou bude) založena na svobodném rozhodnutí občanů. Spolupráce opět skutečně svobodných a suverénních národních států Evropy, nesvázaných regulaceni, nařízeními nevolených úředníků a korupce ve formě dotací.

Pojdmě konečně něco jednou jako národ udělat první, jako lídr lepšího zítřka. Vyšleme do států Evropy tři skutečné dámy: Svobodu, Spravedlnost, Odpovědnost. Jinak se nám to sesype jak domeček z karet a my budeme platit nejen své či řecké dluhy.

reklama
2814 čtenářů | 24 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Robin, 11.2.2010 2:45:49)
Odpovědět
Docela pravdivý článek. A což až do EU přiberou Ukrajinu a Turecko - po čemž již eurohujeři silně touží, to bude horší problém než zbankrotované malé Řecko. Divím se, že vstup Turecka do EU podporuje i náš president Klaus.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Xred, 11.2.2010 6:57:31)
Odpovědět
Já si myslím, že je to od Klause škodolibost :-)
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Hardy, 11.2.2010 13:18:00)
Odpovědět
Turecko do EU nemůže, byla by to chyba, možná za 100 nebo 200 let, až budou Turci sekulární jako jsme my, jinak to nebude dělat s jejich 70-90 miliony populace, dobrotu.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Robin, 11.2.2010 14:28:52)
Odpovědět
Hardy, kdyby to také pochopil náš eurokomisař pro rozšiřování EU F"ulle.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Zena, 11.2.2010 8:00:19)
Odpovědět
jsme národ ovcí,zvyklí pouze kývat a poslouchat kam nás někdo někam nasměruje.40let jsme poslouchali KSČ a nyní EU jen to je o něco dražší.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Jiří, 11.2.2010 8:10:22)
Odpovědět
EU není bez chyb,ale doporučuji podívat se do měst,vesniček a podívat se jak se změnily a to za peníze z EU.Pokud se týká plateb,tak jsme čerpali mnohem více,než přispíváme!!!Jinak věřím,že odpůrcům unie se nelíbí třeba to,že se musí dodržovat zákony,které jinak platí v demiokratické části Unie a u nás to rychlokapitalisti,většinou bývalí komunisti považují za byrokracii!!!
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Martin B., 11.2.2010 8:40:20)
Odpovědět
Souhlas, že se mnoho dobrého udělalo za peníze. Jestli to je ovšem za peníze, ze kterých si někdo v mega kancelářích v "bruseli" pořádně ZOBNE, tak to je sice hezké, ale svinsky se nám tyhle projekty "financované z fondů EU" prodraží, tak jak se prodražují starým členům. Do háje pochopte lidi, že EU je mafiánská organizace, aby se opeřily lobističtí korupčníci a jim podobní. Žádné finanční perpetum mobile! Kolik dobrých projektů by se dalo realizovat, kdyby se denně neposílalo 100.000.000,- Kč do brusele?? Kdybychom neživily tu armádu úřednických budižkničemů v jejich teplých kancelářích, kteří se jak pijavice drží svojich místeček, tak je financí dost. Ano, zní to hezky, ZAJISTÍME PRO VÁS DOTACE Z EU. Ale napadne Vás, kdo financuje jejich činnost, jejich X5 a Q7?? Ne, nezávidím jim to, ale ať k tomu přijdou prací a ne korupcí a trestnou činností. A brát někomu téměř 70% jeho příjmů je trestná (trestuhodná) činnost. Ať je to živnostník nebo zaměstnanec!!! A odsávat z rozpočtu 100.000.000,- je trestuhodná činnost. Stavět dálnice 3x dráž než v Německu je trestuhodná činnost. Zakazovat firmám zaměstnávat na ŽL a přitom mít na ŽL ve vládě všechny rodinné příslušníky jako asistenty atd.
Tenhle bordel si musíme z chlívu vymést sami, s tím nám v Bruseli pomáhat nebudou. Jen se ti naši zavšivení parchanti posunou o level výše, do labirintů Brusele a budou ještě méně dohledatelní, identifikovatelní a postižitelní!!!
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Robin, 11.2.2010 11:16:18)
Odpovědět
Zpráva z včerejšího tisku - za své funkční období si pan Špidla jako eurokomisař (4r) vydělal v Bruseli také z peněz EU přes 30 milionů. EU zaplatí všechno, platí třeba i úředníky palestinské samospráva, jinak by se zhroutila. Skoro vše je placeno z peněz EU - ona si je ta EU tiskne?
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Martin B., 11.2.2010 17:45:13)
Odpovědět
Ano ten zmetek (a jemu podobné pijavice) ty peníze někde odsál. A někde ty peníze určitě chybí. Ano, ale daňový poplatník je tvor tolerantní, dá se říci že přímo držhubný, ba přímo nahlavusisrátnechající. Proto tyhle prasata mají žeň. Ovšem lidová moudrosat praví, že na každou svini se voda vaří.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(zub, 11.2.2010 14:13:42)
Odpovědět
Jiří, pokud něco tvrdíte, tak to dokažte. Uveďte konkretní čísla a neopakujte pouze to co uvádějí média. Zároveň prosím Vás uveďte veškeré náklady, kolik stálo v ČR zpracování všech projektů a žádostí o dotace. Potom je možné se bavit seriozně. Děkuji
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Dr.Troškrt, 11.2.2010 10:00:41)
Odpovědět
Počítám, že se to sesype samo. Nejdříve začnou ti plátci opouštět Euro, protože nedokáží ufinancovat všechny průsery lenochů a pak to zdechne na nedostatek peněz.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Michal Kovács, 11.2.2010 10:05:46)
Odpovědět
Naprosto souhlasím. Už dlouho jsem zde něco tak rozumného nečetl.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Huckleberry, 11.2.2010 11:09:10)
Odpovědět
Velmi dobře napsáno, v tomto státě nikdy nebyla potřeba mít jasné zákony aby nedocházelo k tunelování a jiným daňovým únikům.Etika chování končila vždy na koruně, která mířila do vlastní kapsy. Byl jsem, jsem a budu proti velkým celkům, které podporují korupci, nepřehlednost a multi-kulti rozvracení kultury jednotlivých evropských států.Nesmyslné podřizování se přistěhovaleckým manýrám. Mělo by začít- chceš tady žít?- máme takovéto zvyky- přizpůsob se. Pokud ne- nemáš tu co hledat.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(kapej, 11.2.2010 12:26:50)
Odpovědět
Srozumitelný a jasný článek, se kterým každý normální a přemýšlivý člověk nutně musí souhlasit. Chybí jen jedno - jak v našich podmínkách donutit vlastní eurohujerské politiky učinit tento rázný krok vystoupení z EU a pak, jak donutit EU, aby nás ze svých spárů bez problémů a bez nutných sankcí " pustila ". Má někdo zpracovaný jednoznačný harmonogram těchto kroků ? Kdo to ví, nechť mi odpoví ...
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Davidan, 11.2.2010 12:42:05)
Odpovědět
Nemůžeme do evropských států vyslat noblesní dámy, které sami nemáme, pane Matějko.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(kingsfield, 11.2.2010 13:09:03)
Odpovědět
Svobodu, Spravedlnost, Odpovědnost ve Cesko?
To je vtip!
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(euroskeptik, 11.2.2010 13:50:18)
Odpovědět
Velmi dobrý článek.Každý reálně uvažující člověk musí vidět,že původní záměr pro vznik EU byl možná dobrý,ale kde se posunul a posouvá je stejně dlouhodobě a reálně neudržitelný.Jednak skutečně brzdí a ochuzuje bohatší západoevropské země,u vedení menších a chudších států pak vytváří iluze a bere motivaci,nebotˇi když budou hospodařit špatně,přece je bratři z EU padnout nenechají.Unie mohla být dobrovolný svazek evropských států se smluvně ošetřeným pohybem osob,zaměstnáváním,obchodováním,společné obraně a stíhání zločinců. Pravidelně se mohli setkávat presidenti i ministři a operativně řešit společné problémy.Vytvořením masy europoslanců včetně komisařů a armády úředníků vnikla nefunkční množina,která se zmůže tak na zákazy žárovek,sprch a kohoutků.O jejich nezištných úmyslech svědčí odsouhlašení lukrativních platů,krize nekrize (ještě před volbami)a doživotní zaopatření ve formě rent a důchodů. A přerozdělování dotací je další příležitost pro jiné úředníky a korupci.Myslím,že odváděné finance do Bruselu s platy a požitky našich europoslanců nejsou a hlavně nebudou po roce 2013 nižší než dotace opačným směrem.Zajímalo by mě,kolik se z každého tisíce eur ztratí cestou,než dojdou na místo určení.Výsledek? EU=obří trafika a úřednická diktatura,zjednodušeně.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(marný, 11.2.2010 15:11:24)
Odpovědět
Zamyslel se autor nad tím,komu skutečně podobné články prospívají? V situaci,kdy tomuto státu nepatří téměř nic a 90% rozhodujících podniků patří zahraničním majitelům a kdy skutečně se stalo pravdivým heslo "máme holé ruce", tak domnívat se,že vystoupení z EU nás zachrání, je naprosto iluzorní. Naopak vyloučením se z evropského prostoru by vedlo k vytvoření rezervace a naše ekonomické problémy by skokem expandovaly. Navíc k výše uvedenému, tj.skuteční vlastníci tohoto státu to nikdy nedovolí...
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Robin, 11.2.2010 16:35:38)
Odpovědět
marný, máte naprostou pravdu - ale kritika EU zejména některých jejich nesmyslných opatření alespoň obrousí a trochu zracionální její byrokracii.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(€jro, 11.2.2010 20:05:24)
Odpovědět
Stádo, k volebním urnám, huš!
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(bus, 11.2.2010 20:08:27)
Odpovědět
Je svoboda podnikání? No povídá se to, takže rozjeďme cukrovary a zaplavme Evropu a jiné, kde jsme něco znamenali! To je ale blbý nápad, že? Už si ani nevládneme, nejen lid, ale i zástupcové. Co se nedosáhlo válkami....
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(kapej, 12.2.2010 12:20:23)
Odpovědět
Ano, říká se, že teprve teď skončila druhá světová válka...
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Jožín, 12.2.2010 11:03:04)
Odpovědět
Se mi to jeví jako němý výkřik,a kdo na to bude reagovat ???
Lidé by museli pochopit,dovtípit se jaký je to podvod a jaké nebezpečí EU představuje.
Re: Nechci, abychom tunelovali úspěšné státy unie prostřednictvím dotací. Vystupme z EU
(Karol Jebavý, 12.2.2010 12:29:12)
Odpovědět
...... pánové už to nezastavíte ... do Španělska se v letech 2001- 2009 přistěhovalo 3 000 000 mil. afričanů + 3 500 000 mil. jihoameričanů ..... takže v EU vznikl během deseti let 28 stát EU menšího kalibru .... pro zajimavost uvádim počet obyvatel v malých státech EU .... Slovensko : 5 365 000 mil. , Litva : 3 360 000 mil., Lotyšsko : 2 252 000 mil., Slovinsko : 2 220 000 mil.,..... dávejte si bacha na peněženky ......