reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"

Autor: Redakce | Publikováno: 7.2.2010 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

"Nic takového jako člověk na světe neexistuje. V průběhu mého života  jsem viděl Francouze, Italy, Rusy a tak dále.  Díky Montesquieuovi také vím, že mohou existovat třeba i Peršané. Ale pokud jde o člověka, prohlašuji, že jsem se s ním za celý svůj život nesetkal a pokud existuje, zůstává pro mne naprosto neznámým."

"Ústava, která je tvořena pro všechny národy nakonec nemůže sloužit žádnému národu."

Joseph de Maistre

reklama
1051 čtenářů | 9 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"
(sedlák, 8.2.2010 12:47:08)
Odpovědět
Ale, ale, určitě jste člověka v Česku potkal a ne jednoho. V cikánštině totiž slovo Róm znamená " člověk ".
Re: Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"
(Antipapista, 8.2.2010 15:48:15)
Odpovědět
fašistický euportál tam tu již znovu uvádí jedného z největších katolických reakcionářu - de Maistra. no to je skutočně odpad.
Měly by ste se stydět. Víte vy vubec, že tohle katolický hovado vyhlasovalo převahu papeže nad cirkví? Že papež je nejvyšší suveren ne jen v otázkách náboženských, ale i politických?
STOP KATOLICIZMU A MOLDLÁŘSTVÍ.
Re: Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"
(REL, 8.2.2010 16:18:00)
Odpovědět
on ti někdo, ty anti blabla drží bouchačku u hlavy a nutí tě euportal číst ? Ne ? Tak ho nečti, vole...
Re: Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"
(Vzdoropapež XVI., 9.2.2010 14:41:00)
Odpovědět
Souhlas Antipapa !!!
Re: Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"
(Vzdoropapež XVI., 9.2.2010 14:42:44)
Odpovědět
Sorry oprava : Souhlas Antipapisto !!!
Re: Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"
(RJ, 10.2.2010 10:59:23)
Odpovědět
De Maistrův názor je jedním z nejvíce antikatolických možných. Odpovídá antickému pohanskému světonázoru (člověk má hodnotu jen skrze participaci na polis; není-li občanem /příslušníkem národa/, memá hodnotu žádnou), nikoli křesťanskému světonázoru (člověk má inherentní hodnotu, neboť jest dítětem Božím; tedy existuje zde jednota lidského rodu a člověk coby ontologická kategorie). De Maistre dláždí cestu německému historicismu 19. století, jež popírá objektivní a univerzálně platný morální řád, přirozené právo. Zbývá jen právo zvykové, tolik variabilní, kolik je národů. Vztahněte jeho výrok na otázku potratů - a co dostanete? Člověk, který nikdy nepotkal člověka (možná ani neví, že on sám je člověk a nikoli jen Savojec), zřejmě nemůže nic moc namítat proti potratům, je-li to národně etablovaná a akceptovaná praxe. Toto je cesta do pekel, ale bohužel "konzervativní" nacionalisté to nevidí.
Re: Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"
(Drake, 11.2.2010 11:11:34)
Odpovědět
Dobra to je jeden pohled. A ja ted nastinim druhy. Je arab, ktery zabije svou dceru, protože si dala fotku na facebook, stejny clovek jako vy nebo ja? zdroj:( http://www.eurabia.cz/Articles/1843-arab-zastrelil-svou-dceru-kvuli-internetu.aspx )Třeba tady. Nebo jsou i jine pripady. Staci trochu zagooglit. Pro muslimy je to spolecensky v poradku. Muzete mit s timto clovekem stejnou ustavu? Jste oba stejní lidé? Mate stejne moralni hodnoty?

Jako živočišný druh jsme lidé, ale ne uz kulturne, ci moralne atp. Kdo je lepsi ja soudit nebudu. To at si kazdy prebere. Ale ja s nim nic spolecneho mit nechci.
Re: Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"
(ravnogorec, 11.2.2010 18:33:50)
Odpovědět
Drake : Taky bych řekl, nevím proč to předchozí nechápou
Re: Joseph de Maistre o převaze národně státního rozměru nad "lidstvím"
(Josef, 11.2.2010 19:13:06)
Odpovědět
Stejne jako de Maistre se diva na americke obcany nynejsi prezident, ktery je poklada za tax paying unit = Dane platici jednotky. Nikoliv person (osoba) nebo danovy platce. Me to smrdi feudalizmem.