reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály

Autor: odjinud | Publikováno: 12.2.2010 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

Michaela Šojdrová nesouhlasí s umožněním adopcí pro registrované partnery. K protestu se mohou připojit i další elektronickým hlasováním.

 1. místopředsedkyně KDU-ČSL Michaela Šojdrová na svých webových stránkách zveřejnila „Protest proti  návrhu zákona, který má zrušit omezení adopcí pro osoby žijící v registrovaném partnerství.“ Reaguje tak na záměr ministra Kocába odstranit ze zákona o registrovaném partnerství překážku, která znemožňuje osobám žijícím v registrovaném partnerství osvojení dítěte. Novelu by měla vypracovat ministryně spravedlnosti do 31. května 2010.

 

S tímto záměrem nesouhlasím! Nesouhlasím s tím, aby děti, které nemohou vyrůstat ve vlastní rodině, mohly být adoptovány osobami žijícími v registrovaném partnerství a aby je české soudy svěřovaly do výchovy homosexuálním párům.

V poslední době se na mě obrátilo mnoho občanů, kteří nesouhlasí s tím, aby novelou zákona bylo homosexuálním párům umožněno adoptovat děti. Nabízím těmto lidem prostor vyjádřit svůj názor. Hlas každého, kdo se na mých webových stránkách k protestnímu textu připojí, budu tlumočit panu ministrovi Kocábovi i ostatním členům vlády ČR, “ uvedla ke své iniciativě Michaela Šojdrová.

 

Důvodem k nesouhlasu jsou mimo jiné následující argumenty:

 

-         Zdůvodnění se nezabývá ochranou zájmů dítěte. Přitom jde o rozhodování o dětech, které se nemohou vyjádřit, které neměly to štěstí vyrůstat u svých vlastních rodičů. 

-         Návrh považuji za neslučitelný s Úmluvou o právech dítěte, ke které se Česká republika hlásí. V čl. 3 této Úmluvy se totiž uvádí, že „zájem dítěte musí být předním hlediskem při jakékoliv činnosti týkající se dětí ať už uskutečňované veřejnými nebo soukromými zařízeními sociální péče, soudy zákonodárnými nebo správními orgány.“ 

-         Současnou právní úpravu považuji za dostatečnou, ani dnes se při individuální adopci nezkoumá sexuální orientace, osoby s homosexuální orientací nejsou v tomto právu omezeny.

-         Neexistuje žádný mezinárodní závazek, který by nás k této změně zákona nutil. EU i Lisabonská smlouva považují rodinné právo za vyhrazené pro rozhodování členských zemí.

-         Evropská úmluva o osvojení připouští pouze osvojení manžely nebo jedinou osobou, což uvádí Ministerstva práce a sociálních věcí ve svém nesouhlasném stanovisku k návrhu.

-         Závěry z podkladových studií jsou zavádějící. Podkladové studie, které jsou využity pro podporu návrhu, jsou pouze jednostranně zaměřeny, stejně jako z nich vyplývající hodnocení vlivu partnerské péče na děti. Tyto studie jsou v rozporu s nesouhlasným stanoviskem psychologů, protože v hodnocení nerozlišují případy, kdy jde o výchovu dítěte osvojeného anebo o výchovu dítěte vlastního. Například v Německu má 92 % takto vychovávaných dětí jednoho z partnerů biologickým rodičem, většinou matku. Tomuto stavu ani naše legislativa nebrání.

-         Jde o zásadní změnu v přístupu k registrovanému partnerství při péči o děti. Je nutné připomenout, že v důvodové zprávě k zákonu o registrovaném partnerství, tisk 969 ze IV. volebního období, předkladatelé zdůrazňovali, že zákon neobsahuje právní úpravu, která by umožňovala společné osvojení dítěte registrovanými partnery. Návrh ministra Kocába původní záměr předkladatelů i podporovatelů zákona zásadně mění.

-         V současné době čekají i 3-5 let desítky manželských párů, které prošly výběrem a náročnou přípravou na vhodné dítě k adopci. Existuje řada komplikací, kvůli kterým se děti do náhradních rodin dostávají zbytečně pozdě. Vláda by se měla proto zabývat odstraňováním zbytečných překážek pro adopce či pěstounskou péči.

 

 

Tuto iniciativu chápu jako příspěvek do veřejné diskuze, kterou ministr Kocáb k tématu možnosti osvojování dětí registrovanými partnery otevřel. Při této příležitosti chci upozornit na nedostatky, které přetrvávají v oblasti adopcí a pěstounské péče. Pro všechny by měl být prioritou zájem dětí při hledání náhradní rodinné péče,“ uzavřela Michaela Šojdrová.

 

Text Protestu naleznete na www.sojdrova.cz. Sběr podpisů bude ukončen k 31. 3. 2010.

 

 

 

V Praze 10. 2. 2010                                                         Martina Kaderová

                                                                                     tisková mluvčí

reklama
2364 čtenářů | 25 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(J.K.S., 12.2.2010 0:43:27)
Odpovědět
Hned jsem to podepsal... Pokud chceme naší kulturu zachránit, nesmíme jí sami rozebírat zevnitř... Homesexualům by mělo stačit registrované partnerství, je to maximum co jsem ochoten strpět, nebyli, nejsou a nikdy nebudou "rodinou"...
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(mm, 12.2.2010 8:05:32)
Odpovědět
Nikdy bych se pod petici,jejíž autorkou je Šojdrová nepodepsala i kdybych s ní souhlasila už z principu. Je to přebarvený komunista na lidovce a zneužívá k tomu, aby se zviditelni. To si to telátko myslí, že toto je téma, které bude trhákem před volbami? Lidi zajímá, jestli nepříjdou o práci, ale rozhodně je jim šumafuk, jestli homosexuálové budou adoptovat děti.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(KARMEN, 13.2.2010 7:58:30)
Odpovědět
ABSOLUTNÍ SOUHLAS
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(frantisek zajicek, 12.2.2010 18:46:15)
Odpovědět
Vy chcete zachranit lidstvo podpisem nejake ucelove predvolebni petice?Asi jste bozi bojovnik...Jak vite,ze homosexualove neumi vychovat deti?Chybi jim laska,cit,smysl pro poradek,atd?Nebo si myslite,ze z vychovy svych adoptivnich rodicu budou frustrovane?Pokud mate k disposici nejakou slusnou statistiku,sem s ni.Ja mam jiny nazor.Mam dva pratele,jeden vyrustal se 4%mamou,otec opustil rodinu kdyz zjistil,jak se veci maji,mama si vodila domu pritelkyne a kamarad je tu a tam pristihnul inflagranti.U druheho kamarada zase mama vodila domu ruzne pritele a ten se mi sveroval,ze nadsen nebyl poslouchanim ruznych stenu...A myslite,ze maji mi kamaradi nejake psychicke trauma?Vubec ne,jak ti se umeji s neprizni osudu nebo zivota poprat,panecku.Ale pokud si myslite,ze Vas podpis zachrani lidstvo,prosim,heterosexual FZ
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Robin, 13.2.2010 4:35:59)
Odpovědět
Zajíčku, homosexuálové budou vychovávat nové homosexuálky a šířit AIDS (mezi loni nakaženými je 80% homosexuálů).
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Petr Tomeš, 13.2.2010 8:23:08)
Odpovědět
Robine, výchova homosexuály neovlivňuje sexuální orientaci dětí.
http://www.glad.org/uploads/docs/cases/2009-11-17-doma-aff-lamb.pdf
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Petr Tomeš, 12.2.2010 3:10:13)
Odpovědět
Šojdrová a účastníci petice opět prokazují fatální neznalost faktů a lpění na nepodložených vyvrácených domněnkách.
http://docs.google.com/View?id=ah7w3wm3k984_36d9wpgwd2
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(mm, 12.2.2010 8:07:51)
Odpovědět
A co tak petici proti zvyšování schodky státního rozpočtu? To by ta slepice se svými bratry v triku musela vědět, že rozpočet není charity
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Felix, 12.2.2010 8:29:02)
Odpovědět
Paní Šojdrová po desetiletí kolaboruje s tímto sametově revolučním režimem. Jen naprostý blbec se mohl domnívat, že režim k tomuto nesměřuje. Buďto je paní Šojdrová tak blbá se se to nedomnívala - pak takový blbec nemá v politice co dělat - a nebo je tak sprostá, že své rozhořčení jen předstírá - pak by měla být za tuto svou sprostotu potrestána.
Jinak si myslím, že petice ve věcech, které jdou proti přirozenému právu, a které proto nikdo nemá právo stanovovat, podepisují jen naivní lidé. Protože tak závažné protiprávní věci je třeba řešit odstavením, třeba i fysickým, jejich navrhovatelů. Tyto věci nesmějí podléhat demokratickým mechanismuům.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(kapej, 15.2.2010 16:57:17)
Odpovědět
Co to je přirozené právo ? Díky za odpověď.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(lenka, 12.2.2010 9:08:59)
Odpovědět
Při sledování komentářů mm + Felix je člověku až zle. Samá špína, zlost a nevraživost.Zakomlexovanost cítit z každého slova.Není dne aby jste nezasmradily nějaký článek.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Felix, 12.2.2010 11:33:55)
Odpovědět
Vážená paní Lenko. Píšete, že je Vám zle. Přitom se domníváte, že jde o zlost u mě. Ubezpečuji Vás, že se nezlobím, ani trošičku. Ubezpečuji Vás také, že nejsem zakomplexován. Ale dovolil bych si Vás se otázat, jaký je Váš postoj v této věci: To abych věděl, zda Vy nejste náhodou špinavá a zda Vaše myšlení není smradlavé. A také abych věděl, zda není náhodou třeba odstavit od rozhodování v této záležitosti i Vás - třeba i fysicky. Ptám se proto, že zle už ve Vás je - jak sama píšete. Děkuji za odpověť a zdravím.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Daniel Makay, 12.2.2010 9:55:20)
Odpovědět
Homosexuální sodomie je hřích k smrti. Ať si všichni uchyláci na celém světě říkají co chtějí je to ohavnost a zrůdnost. Zrůdám nejen, že nepatří do výchovy žádné děti, ale nemají co dělat ani v jakékoliv profesi jež je placená státem. Ani v žádné veřejné funkci a slušný člověk se s takovými nemá ani zdravit. Ty jejich sodomistické uchylácké "svatby" jsou výsměchem všem morálním a slušným lidem.Zrůda Kocáb a vůbec drtivá většina politiků této země jsou trestem pro tenhle bezbožný národ.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(bylda, 12.2.2010 12:04:25)
Odpovědět
Amen
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Ruprecht, 12.2.2010 12:08:26)
Odpovědět
Přesně tak a navíc přihlédnouc k pravidlům fér -plej nechápu proč potom nemají svěřeny děti pedofilové (podobně fujtajblová odchylka).Pedofilové mají ty děti svym způsobem rádi,+ např. cigánskému děcku stejně nic nezaškodí + být u pedofila je pro děcko lepší než být v děcáku (je to samozřejmě nadsázka-za pár let však asi skutečnost)
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Vzdoropapež XVI., 14.2.2010 10:20:03)
Odpovědět
to: Ruprecht
Jak to víte pane Ruprecht,že cikánskému děcku nic neuškodí ???
Co tím máte na mysli,že je zaostalejší než Vy ???
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Petr Tomeš, 13.2.2010 8:25:34)
Odpovědět
Ohavné a zrůdné jsou vaše myšlenky, které se neumí vyrovnat s menšinovou sexuální orientací.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Vzdoropapež XVI., 14.2.2010 10:14:31)
Odpovědět
to : Daniel Makay
Souhlas je to veliká ohavnost v Božích očích a není třeba jim vycházet vstříc a dávat jim dokonce děti.
Necht' si dělají svý prasečiny,ale at' tím neobtěžují druhé a neprofitují z toho,že jsou sodomisté !!!
Lidovcům jde o zviditelnění
(Brabec, 12.2.2010 14:18:21)
Odpovědět
Že těm by šlo o blaho bližního ?
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(ak, 12.2.2010 14:50:08)
Odpovědět
Co na to český patron pederastů Paroubek?
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Davidan, 12.2.2010 15:08:01)
Odpovědět
Správně, paní Šojdrová.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Brabec, 12.2.2010 21:34:23)
Odpovědět
S lidovci to vypadá špatně - možná, že se nedostanou do parlamentu ! Copak bude dělat Šojdrová, čím se bude živit ?
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Lada, 13.2.2010 11:13:42)
Odpovědět
............Naprosto vyjadřuji souhlas s článkem paní Šojdrové byť jí nemohu přijít na jméno, nemusím prostě "černoprdelníky" ale to neznamená že nemohu vyjádřit i souhlas pokud to také tak vidím. Ano jsem proti osvojování dětí homosexuály, normální je že tuto funkci má od zrození našeho světa muž a žena a tak také to mám být.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(V.Hejcman, 16.2.2010 8:48:25)
Odpovědět
Velice si vážím paní Šojdrové. Patří mezi mezi lidi,kteří se nebojí poukázat na bídu a srab. Stále více normálních slušných lidí se bojí otevřeně říci co si myslí, pokud to je proti stávajícímu trendu. To je zlé.
Re: Šojdrová rozjela petici proti adopci dětí homosexuály
(Martinssss, 7.4.2010 13:19:28)
Odpovědět
Nic proti tomu nemám. Jsem heterosexuál, a tolerantní člověk, tak je mi jedno, jestli má být svěřené dítě v registrovaným partnerstvím.