reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním

Autor: Roman Joch | Publikováno: 26.2.2010 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním. Já vím, to je skandální a šokující tvrzení v dnešní postmoderní a multikulturní době, proto si vyžaduje určité objasnění.Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním. Já vím, to je skandální a šokující tvrzení v dnešní postmoderní a multikulturní době, proto si vyžaduje určité objasnění.

Je nadřazena ve smyslu politickém, nikoli nutně ve smyslech jiných. Západní civilizace totiž jako jediná dospěla k nalezení a realizaci ideálu osobní a politické svobody. Pokud je v civilizacích ostatních trochu svobody – je jí tam velice málo – pak v důsledku inspirace Západem (či dokonce vnucení ze strany Západu). 

Režimy snad hodnotit ještě smíme, no ne? Hodnotit režimy podle jejich spravedlnosti či špatnosti – tudíž nadřazenosti či podřadnosti. Přece celým smyslem politické filosofie od Sokrata až po dnešek je stanovení odpovědi na otázku: „Co je spravedlivý režim?“ Např. Aristotelova odpověď byla: „Dobré formy vlády jsou monarchie, aristokracie, republika; zlé formy vlády jsou demokracie, oligarchie, tyranie.“

Mějme za to – to, doufám, stále kontroversní není – že lepší je režim ten, který lidem umožňuje osobní a politickou svobodu; zlý je ten, který jim ji upírá. Tedy republika je lepší než tyranie; režim Churchillův je lepší než režim Hitlerův; současný režim v ČR je lepší než byl režim před rokem 1989; náš režim je lepší než režim v komunistické Číně.

Je-li pravdou, že lze takto klasifikovat režimy na vyšší a nižší, lepší a horší, nadřazené a podřadné, pak lze ale rovněž klasifikovat i civilizace – podle toho, k jakým režimům tíhnou, jaké režimy považují za správné. A lze konstatovat, že (a) pouze západní civilizace dospěla k ideálu osobní, politické a náboženské svobody, (b) tento ideál, byť místy a někdy nedokonale, realizovala, (c) žádná jiná civilizace sama od sebe k nahlédnutí správnosti tohoto ideálu nedospěla a (d) pokud jej v nějak podobě realizovala, pak v důsledku vnucení ze strany Západu.

Eo ipso, západní civilizace je v politickém smyslu nadřazená všem civilizacím ostatním a jako taková je hodnotnější než ony.

Je dobré si uvědomit, co tento argument nejen říká, ale i co vlastně neříká. Neříká, že západní civilizace je hodnotnější než jiné civilizace v aspektech jiných než politických. Například pokud jde o aspekt kulinářský, čínská civilizace je prokazatelně nadřazená civilizaci západní. Neříká ani, že lidé Západu jsou lepší nebo hodnotnější než lidé ostatní; naopak, jedním z pravdivých vhledů Západu je právě to, že všichni lidé jsou si v metafyzickém řádu rovni a mají vnitřní důstojnost a objektivní hodnotu. Vůbec taky neříká, že lidé Západu jsou lepší než lidé jiní – například pokud jde o přátelskost a pohostinnost, iránská společnost je prokazatelně lepší než společnost česká. A tento argument, jak je teď již, doufám, naprosto zřejmé i tomu nejzakomplexovanějšímu ignorantovi, vůbec není argumentem rasovým či rasistickým: vůbec v něm nejde o nadřazenost či podřadnost ras, ale čistě jen režimů v aristotelském smyslu.

Tím, mám za to, jsem objasnil, co rozumím pod tvrzením, že západní civilizace je v politickém smyslu nadřazená všem ostatním.

Proč je ale Západ ve světě tak neoblíben, až nenáviděn?

V určitém aspektu neoblíben a nenáviděn není: pokud jde o imigraci, Západ je cílovou destinací lidí z celého světa, nikoli místem exodu. Lidé neemigrují z Británie do Pákistánu, ale opačně; nikoli z Francie do Alžírska, ale opačně; nikoli z Německa do Turecka, ale opačně; nikoli z Beneluxu do Maroka, ale opačně; nikoli z Česka na Ukrajinu, ale opačně. Takže na Západě je něco, co je pro nezápadní lidi ve světě stále dost atraktivní a tudíž - v jejich vlastních očích – nadřazené vůči tomu, co mají doma. Pokud se díváme na to, jak lidé celosvětově „hlasují nohama“, Západ v těchto volbách vůbec nedopadá špatně.

V jiném aspektu je však Západ skutečně neoblíben až nenáviděn lidmi ostatních civilizací, kteří jim – tj. námi – pohrdají. Proč?

V důsledku našeho komplexu viny za vlastní civilizaci, v důsledku naši neúcty vůči sobě a našim dějinám, v důsledku naši impotence, neochoty a neschopnosti vynutit si naše práva. V důsledku toho, že se světu omlouváme za sebe, za naši vlastní existenci, vykoledujeme si od světa pohrdání; a od pohrdání je jen krůček k nenávisti.

Nenávidíme-li my na Západě sami sebe, proč by nás ostatní měli milovat? Nejsme-li hrdí na sebe, proč by ostatní námi neměli pohrdat? Nejsme-li ochotni či schopni zabít ty, kdo nám nepřejí či nám ubližují, proč bychom neměli být nezápadnímu světu pro smích?

Bylo by báječné, kdyby nás naši nepřátelé milovali. Je-li však nerealistické, aby nás milovali, neboť nás nenávidí, pak je lepší, aby nás nenáviděli a zároveň měli vůči nám respekt, než aby nás nenáviděli a zároveň námi pohrdali.

A nezápadní masy vidí, že my si respekt vynutit neumíme. Raději platíme výkupné – uplácíme kohokoli, kdo na nás udělá „Bu-bu-bu!“

Irán zajme britské námořníky a co udělá Británie? Nic. Před sto lety – k čertu, ještě před padesáti lety - by tam vyslala dělové čluny, které by srovnaly všechna iránská pobřežní opevnění se zemí. Každá další nezápadní země by si pak rozmyslela, zda zajme britské občany. Somálští piráti – primitivové z jedné z nejprimitivnějších částí světa – zajímají naše lodě – a co děláme my? Platíme výkupné. Místo toho, aby naše válečná pravidla srovnala se zemí všechny vesnice, z nichž oni piráti na své „spanilé jízdy“ vyrážejí: pak by si po celém světě dobře rozmysleli, zda napadnout západní loď.

A domorodé masy nezápadních společností to všechno vidí – Západ má veškerou moc, ale neumí či nechce ji použít, dokonce ani jen na ochranu vlastních lidí! Je tudíž impotentní, je pro smích, je to úpadková, umírající civilizace. Dekadentní a odporná. Kdo by ji miloval, kdo by ji respektoval, kdo by si ji vážil?

Otce rodiny, který bije vlastní děti a ženu, si nikdo neváží. Avšak otcem rodiny, který dopustí a nečinně přihlíží tomu, jak někdo jiný bije jeho ženu a děti, každý pohrdá a nenávidí ho. Toto je dnešní Západ v očích nezápadních civilizací.

Samozřejmě, vždy tomu tak nebylo. Je to fenomén od konce 60. let 20. století, od vzestupu Nové levice na Západě. Před sto lety byl Západ respektován; ještě i před lety padesáti.

To nás přivádí k hodně diskutovanému tématu tzv. „soft-power.“ Máloco je dnes na Západě přeceňováno více než „soft-power.“ „Soft-power“ samotná totiž nedosáhne nic bez „hard-power“. A „hard-power“ samotná – a hlavně její „hard-použití“ - vždy generuje dostatek „soft-power“. V 30. letech byl nacismus široce respektován. Žádná „soft-power“ západních demokracií jejich respekt v očích druhých nezvýšila, či respekt nacismu nesnížila. Pak byla proti nacismu aplikována „hard-power“ a po roce 1945 již žádný respekt nacismus nebudil. Naopak, pro roce 1954 měli vítězové – Západ a Sovětský svaz – „soft-power“ po celém světě dostatek až nadbytek: každý ve světě je obdivoval a každý chtěl být na jejich straně.

Problém byl ten, že Stalin byl jako Hitler, oba byli klasickými tyrany v aristotelském smyslu, představiteli těch nejhorších režimů myslitelných. A přesto byli milováni a obdivováni! Co, či kdo změnil obdiv k nim? „Soft-power?“ Ale kdeže! Byla to „hard-power“! Po roce 1989 se Západ těšil takové „soft-power“ ve světě, jako nikdy předtím – každý chtěl být na jeho straně. Proč? Právě vyhrál Studenou válku. Sovětský svaz byl v ruinách. Dokonce i dlouholetí komunisté ve světě se od něj odvraceli.

Poučení? „Soft-power“ je sama o sobě nic, „hard-power“ sama o sobě generuje „soft-power“ dostatek.

Západ tuto výhodu postupně v 90. letech promrhal tím, že byl měkký. Tím, že začal třetí svět uplácet. Po 11. září 2001 se situace trochu změnila: nezápadní civilizace začaly tušit, začaly se bát, začaly nás respektovat, že „...bílá muž se zlobit, vydala se na pochod a obrání a obhájí sama sebe se zbraní v ruce...“ Tento moment trval chvíli, pak pochopitelně pominul, jak si Západ opět začal kupovat přízeň ostatních, včetně svých nepřátel, pochopitelně marně, místo aby je všude ve světě rychle zabil, čímž by si okamžitě a spolehlivě získal respekt a úctu ostatních.

Problémem Západu není nějaká civilizace jiná, problémem Západu je Západ samotný – či, přesněji řečeno, problém je uvnitř Západu (totiž Západ není v tomto jednotný, vždy se v něm najde nějaký ten Churchill, či Thatcherová, či Reagan, či Šaron a pak jeho šance a naděje stoupají, ale pak se v něm najde i nějaký ten Carter, či Ashtonová, či Pavel Němec, či „Ne základnám“ a pak pochopitelně jeho šance a naděje klesají).

Popularita Západu v nezápadním světě kolísá jako příliv a odliv. A nic v dohledné budoucnosti to změní. Jak řekl jeden z nejvychytralejších politiků 20. století – a zároveň jeden z nejprozíravějších státníků v nezápadním světě – bývalý singapurský premiér Lee Kuan Yew: již samotná ochota Američanů bojovat za nezávislost Jižního Vietnamu proti komunistické subverzi a agresi dodala odvahu, povzbuzení a inspiraci všem antikomunistům v celé jihovýchodní Asii, koupila jim čas a umožnila, že tyto země jsou dnes svobodné a více-méně demokratické republiky, nikoli komunistické tyranie. Neúspěch Američanů v Vietnamu v roce 1975 vedl naopak nejen k pádu Jižního Vietnamu a celé Indočíny do rukou komunistů, ale i k demoralizaci všech přátel Západu a k povzbuzení jeho nepřátel.

Velvyslanec Jižního Vietnamu ve Washingtonu tehdy řekl: „Bezpečnější je být spojencem komunistů a zdá se, že fatální je být spojencem Spojených států.“

Tehdejší diktátor Sýrie Hafiz Asad americkému ministrovi zahraničí Henrymu Kissingerovi sdělil: „Zradili jste /Jižní/ Vietnam, jednoho dne prodáte Tchaj-wan a my budeme zde, až vás unaví Izrael.“

Leonid Brežněv prohlásil, že „korelace sil se posunula ve prospěch socialismu“ a zahájil geopolitickou ofenzívu ve světě: v průběhu čtyř let 1975-79 se komunisté zmocnili 10 zemí: kromě Jižního Vietnamu, Laosu a Kambodže taky Afganistanu, Jižního Jemenu, Etiopie, Mozambiku, Angoly, Grenady a Nikaragui. Celé západní Evropě hrozila finlandizace.

Princ Sirik Matak z kambodžské královské rodiny byl tehdy premiérem Kambodže a antikomunistou, který věřil ve svobodu. 12. dubna 1975, když už bylo zřejmé, že Rudí Khmérové dobijí Kambodžu, Američané nabídli princi Siriku Matakovi, že jeho a jeho rodinu evakuují do USA. Sirik Matak velvyslanci USA v Kambodži, Johnu Guntheru Deanovi, odepsal:

„Vaše Excelence, drahý příteli, velice upřímně Vám děkuji za Váš dopis a Vaši nabídku odvézt mě na svobodu. Nemohu však odejít tak zbabělým způsobem. Co se týká Vás, a zvláště Vaši velké země, nikdy jsem ani na chvíli nevěřil, že se rozhodnete opustit lid, který si zvolil svobodu. Odepřeli jste nám vaši ochranu a my s tím nemůžeme nic dělat. Vy odcházíte a mým přáním je, abyste Vy a Vaše země nalezli štěstí pod sluncem. Avšak, zaznamenejte si to dobře, když já zemřu tady na místě a ve své zemi, již miluji, je to sice špatné, leč všichni, kdo se narodíme, musíme jednoho dne zemřít. Dopustil jsem se toho omylu, že jsem věřil ve vás, Američany. Přijměte prosím, Excelence, můj drahý příteli, můj srdečný a přátelský pozdrav. Princ Sirik Matak“  

21. dubna 1975 byl princ Sirik Matak Rudými Khméry popraven. 

Proč Západ není milován? Proč je Západ nenáviděn?

Pokud Sirikové Matakové tohoto světa – nezápadní státníci, kteří věří v nás, v Západ, kteří vsadili přežití, svobodu a budoucnost sebe i svých rodin a zemí na spojenectví s námi a přátelství k nám, všichni ti Sirikové Matakové v Iráku a Afganistanu a vlastně všude v nezápadním světě, pokud tito přežijí, pak Západ bude v nezápadním světě obdivován, respektován a i milován. Pokud však skončí s kulkou v lebce, Západem bude pohrdáno, Západ bude pro smích a Západ bude nenáviděn. Po právu a po zásluze.

Tak to je a o to jde.

Publikováno ve čtvrtletníku Přítomnost (zima 2010).

 

 

 

reklama
5461 čtenářů | 64 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním. Samozřejmě!
(orel, 26.2.2010 0:29:24)
Odpovědět
Zlatá slova! Slova hodná muže, slova hodná Západu!
Po slovech by měly přijít činy. Volte DSSS, když nechcete volit DSSS, tak volte aspoň Korunu českou, když nechcete volit ani tu, tak volte někoho jiného mimoparlamentního, třeba Cibulku. Ale ten bor/del, co teď je v parlamentu, ten nevolte.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním. Samozřejmě!
(Maftík, 26.2.2010 9:37:39)
Odpovědět
šiřte prosím informaci o této iniciativě: http://www.voltenevyvolene.cz
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním. Samozřejmě!
(c, 26.2.2010 13:52:10)
Odpovědět
DSSS? Proc bych mel volit ultralevici, primyho konkurenta KSCM??? Jsi hodne mimo...
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním. Samozřejmě!
(PetrW, 28.2.2010 20:38:41)
Odpovědět
Cibulku? Ten psychopat dělá antikomunismu akorát tak medvědí službu.
A nácky z DS volit nebudu ze stejného důvodu jako nevolím KSČ(M)
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(orel, 26.2.2010 0:30:40)
Odpovědět
Ale co byste čekali? Zrovna sebrali devatenáctiletého kluka za to, že nemá rád C/kány.
http://www.lidovky.cz/policie-zadrzela-mladika-ktery-zalozil-skupinu-proti-romum-pl3-/ln_domov.asp?c=A100225_203121_ln_domov_mev
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Jahoda, 26.2.2010 1:08:11)
Odpovědět
západní civilizace je nadřazena ne ani tak v politickém smyslu slova,ale v pojetí občanských práv a jejich dodržováním a vymáháním.
A tato práva se týkají především žen a dětí.
Tudíž každá žena a dítě mají práva stejná jako muž,můžou se vzdělávat a není jejich povinností se nechat utiskovat .
Proč o tom píši?
Protože na rozdíl od jiných kultur jsou to právě ženy,které přinášejí potenciál ,který obohacuje společnost .
Dá se toto říci o kulturách kde tak tomu není?
Asi ne.
A to rozhodne až jednou dojde ropa a svět si bude muset nahradit tuto energii jinou energií.
A to bez vzdělání a technologií zkrátka nepůjde.
Tudíž tam,kde se poručují lidská práva žen a dětí se společnost vrátí do středověku a v něm také zůstane.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(orel, 26.2.2010 1:50:01)
Odpovědět
Přesně tak. Žena má ovšem od přírody v rodině jinou úlohu než muž. Zároveň má spousta žen na to, zastávat různá povolání včetě věd a výzkumu stejně dobře nebo lépe než většina mužů. Což na druhou stranu znamená, že když ta nadaná žena bádá a bádá, nemá třeba ani čas na to, založit rodinu, a to přesto, že nadané ženy mívají obvykle nadprůměrně nadané děti.
Nejlepší by bylo nechat ženy, ať se rozhodnou samy, a zároveň morálně obrodit společnost, aby lidé považovali za radostnou povinnost mít děti.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Maftík, 26.2.2010 9:50:21)
Odpovědět
Až na pár detailů typu Šaron dobrý článek
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(C.Q.Lafayette, 26.2.2010 11:19:06)
Odpovědět
Co vidíte na Sharonovi špatného?
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Matěj Šebek, 20.9.2010 20:25:17)
Odpovědět
Až na genocidu 10k uprchlíků téměř nic... Snad jenom detaily typu členství v Izraelské teroristické organizaci..
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Felix, 26.2.2010 11:27:10)
Odpovědět
Jen blbci, gauneři a Roman Joch říkají, že západní civilizaci lze volbami obnovit.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Hardy, 26.2.2010 11:36:12)
Odpovědět
Problemy přijdou z rozvojového světa, to je víc než jasný. Soudruzi Stalin a Hitler nám tady vymlátili 50-80 milionů lidí, evropanů, i bílejch azijců, i prakticky asimilovanejch židů. Běloši, evropané nepřibývají, ubývají. Na naši civilizaci a životní standart nám sahají mnohdy přistěhovalci, kteří nás nemají zrovna v lásce, nebo nás nenávidí. S námi se neztotožňují, mají často /jinou barvu pleti, jiné n áboženství, jinou,mnohdy horší, životní úroveň.
No, bude tady ještě veselo a bohužel zrovna my, vzdělaní, bohatí, ale taky zhýčkaní Evropani, při sobě držet neumíme. Až nám, nebo pokud nám tady budou jednou šéfovat lidé z tohoto civilizačního okruhu, nebude se nám to sakra líbit.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Bob, 26.2.2010 11:39:13)
Odpovědět
Se článkem musím než souhlasit ,až na to ,že nevím ,proč autor míchá Churchilla,Reagana -tyto nejdůležitější politiky 20.stol. s židem šaronem ,nám absoloutně vzdáleném politikovi z Asie,kde panuje nedemokratický režim ,možná ve srovnání s okolím demokratičtější,ale určitě nám velmi vzdálený.S Izraelem nemáme nic společného ,jsme křesťanská civilisace.Pokud vím ,byli křesťané pro židy vždy nepřátelé.Určitě podle toho ,jak se židi vEvropě a Americe chovali a chovají.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Hardy, 26.2.2010 13:37:52)
Odpovědět
Nežide Bobe, já také nejsem žid, ale židy a hlavně izraelce beru jako potenciální spojence. Ty až se budeš od každýho možnýho spojence štítivě odvracet, tak až tu budeš jednou 5x denně mlátit hlavou do koberce, tak to ti nezávidím, já osobně z týhle země pak radši zdrhnu do Ameriky, jestli to vůbec půjde. S takovejma b-bama jako seš ty to tady nevyhrajeme.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Dan, 26.2.2010 17:02:37)
Odpovědět
My židy ani Izrael k přežití nepotřebujeme, oni nás Evropany a Američany ano.

Rozhodně jsou Izraelci cizinci, neevropská jin. kultura, dokonce to nejsou ani naši příbuzní, mentálně, kulturně, geneticky prostě nejsou.

Za určitých okolností je možné je považovat za spojence, ale být před nimi na pozoru,jsou to asijaté, semité, a intrudeři, mají mnohem blíž k arabům než k evropanům svým starým zákonem, písmem, kutlturou, stravováním atd. atd. až po obřízky.

Největší nebezpečí současného západu jsou číňané, rusové, muslimové obecně a levičácké zrůdy z našich řad prvotně !!
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Rasputin, 1.3.2010 11:44:48)
Odpovědět
pro Dan
Jste na hlavu že ???
Málo toho víte,že z To'ry vychází celá západní Vaše "demokracie".
Ústava USA je dle Písma tj.Bible.
Židé jsou moudří a Vivat Izraeli !!!
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Rasputin, 1.3.2010 11:56:33)
Odpovědět
pro Dan
Jste na hlavu že ???
Málo toho víte,že z To'ry vychází celá západní Vaše "demokracie".
Ústava USA je dle Písma tj.Bible.
Židé jsou moudří a Vivat Izraeli !!!
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(RZ, 1.3.2010 18:27:50)
Odpovědět
Píšete, Dane "My židy ani Izrael k přežití nepotřebujeme, oni nás Evropany a Američany ano." Zřejmě Vám nedošlo, že padne-li Izrael, padne vzápětí Evropa.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(pavjan, 26.2.2010 12:02:55)
Odpovědět
Když chceme s agresorem jednat podle domácích práv a zákonů, tak nám není pomoci. Když britská válečná loď zajme skupinu somálských pirátů a pak je pustí s tím že není právní norma podle které by je mohla zadržet - tak potom nám není pomoci. Když piráti zajali rekreační jachtu s britskou posádkou, tak Britanie neudělala nic. To je prostě nepřijatelné.Kdyby piráti věděli, že každý skončí na dně moře, byl by s pirátstvím konec. Jestliže poskytuji náboženské svobody někomu, kdo je posléze nebude poskytovat mě, tak jsem nemocnej.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(wa, 26.2.2010 16:47:20)
Odpovědět
NEBYL, i tam kde je trest smrti se vraždí, tak jak tady kdysik.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(jira22, 26.2.2010 12:59:07)
Odpovědět
Tolik jsem se nenasmál od doby, kdy začaly na ČT nové silvestry, tedy po přečtení druhého odstavce. Dál jsem to tedy nečet, ani by to nemělo smysl. Příště by to chtělo, aby tam dal autor svoji fotku a už by nemusel nic psát. Pokud to ovšem nemyslel jako ironii.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Wolfowitz, 26.2.2010 14:52:46)
Odpovědět
Známý blbec jíra??
Tak to jo :-))
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(jh, 26.2.2010 15:17:20)
Odpovědět
špičkový článek, díky.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Ivana, 26.2.2010 15:50:21)
Odpovědět
Tento článek je příšerný blábol.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(ravnogorec, 26.2.2010 16:35:45)
Odpovědět
proč je to blábol
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Dan, 26.2.2010 20:04:38)
Odpovědět
Tento článek v sobě má kus pravdy, má pravdivé jádro.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Janos, 27.2.2010 4:05:56)
Odpovědět
Ten článek je pouze názor příslušníka Západní demokracie, nic objektivního nad všemi kulturami. Navíc západní kultura je spíše na cestě k rozkladu.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(patrik, 26.2.2010 16:42:06)
Odpovědět
Naprostý souhlas s článkem.USA dopadly špatně ve Vietnamu,nechaly zmasakrovat miliony lidí v Kambodži.Po plánovaném odchodu z Iráku,je těžké předvídat další "demokratický" vývoj a v Afganistánu se rovněž nebude slavit vítězství,když chtějí vyjednávat s Talibánem a výbuchy sebevrahů jsou i v Kábulu.Proto roste i drzost iránského prezidenta s obohacováním uranu,nebotˇvidí pouze demonstraci síly bez efektu vč.spojenců.K tomu neregulovaný příchod cizinců z muslimských zemí,jako cílené kroky ovládnout postupně přistěhovalectvím západní země vč.Evropy a udržovat strach pumovými útoky.A tak umírají američtí vojáci i spojenečtí ve jménu šíření demokracie,ale hmatatelný zisk má pouze vojenský průmysl,který stále prožívá konjukturu i v době krize.Vše již v historii bylo i šíření víry ohněm a mečem a také to byla spíše zástěrka pro dobyvatelé a ne ušlechtilé myšlenky a skutky.Je evidentní,že západní politiky ovládá vojenský průmysl a oni to pouze zabalí do ušlechtilých myšlenek pro lehčí stravitelnost občany.A funkční monarchie by asi byla operativnějším uskupením než drahý, nefunkční parlament i senát a také levnější.Ale tomu by musela předcházet očistná revoluce,jinak by se nic nezměnilo,nebotˇnepotrestaný lump zůstane lumpem v každém režimu.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Josef, 26.2.2010 19:20:17)
Odpovědět
Jaka je potom alternativa? Nezbrojit a nechat se prevalcovat jakoukoliv hordou zaostalych kultur, vcetne fasistu a komunistu, ktere jedou kolem?
Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Kíťa, 26.2.2010 20:31:55)
Odpovědět
Ano, Západ je nadřazený ostatním civilizacím, ale díky sekularizaci společnosti, racionalismu, materialismu a ruku v ruce s ním jdoucím humanismem, proto jsou osvícenci, socialisté a komunisté největšími nositeli nejlepších tradic Západau..o úrovni historického myšlení pana Jocha i redakce euportálu svědčí jejich obcese nad dětinsky patetickými ubohostmi a la filmový Pán prstenů..tlustí studentíci vlastenčí..:)
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Josef, 26.2.2010 21:05:31)
Odpovědět
Vas nazor se neda prodat ani jako cerny humor !...."proto jsou osvícenci, socialisté a komunisté největšími nositeli nejlepších tradic Západau"......To snad nemyslite vazne?

A tradicne cesky jste si nezapomel kopnou do autora a redakce! ........"o úrovni historického myšlení pana Jocha i redakce euportálu svědčí jejich obcese nad dětinsky patetickými ubohostmi a la filmový Pán prstenů..tlustí studentíci vlastenčí"......

Ja vam to vyhodnotim! Clanek je klasifikovan na 2 hvedicky, jedna * je 20%, To znamena 60% ctenaru je poblouznena z normalizace a soucasne propagandy multikulturismu, to znamena s mekou pateri = ohebni ochotni se komukoliv podvolit, bez vlasniho nazoru, a 40% = autor a redakce, kteri stale jeste maji pater neohnutou a schopni vzdorovat! Zalostny negativni 60.% vysledek je vysledek komunisticke snahy po desetileti zlomit narodu hrdost a pocit samostatnosti!
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Kíťa, 26.2.2010 21:32:29)
Odpovědět
Běžte k šípku s národem...to jsou jen představy ubožáčků, co "brání Evropu", aniž by rozuměli, co to Evropa a její odkaz je..určitě ne hraní si na rytíříčky..mimochodem, stejnou zaujatost rytíři, ochránci Evropy atd..jako má zdejší redakce a "lékař" Joch měli naposled nacisté...
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(hanca, 26.2.2010 21:34:10)
Odpovědět
tedy Kito, s temi osvicenci a komunisty jako nosileti toho nejlepsiho ze zap. civilizace jste tu zatacku dost nevybral. to mate vazne mozek zatemneny komunistickou vychovou...
jinak dobry clanek. a to podstatne autor dobre zvyraznil: zapad je sam sobe nejvetsim nepritelem. pokud ho nekdo polozi na lopatky, bude to proto, ze si sam lehne.
Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Kíťa, 26.2.2010 22:14:50)
Odpovědět
No vidíte..a přeci si to nemyslím jen já, ale zančná část Evropy, min. ta co volí "leviciů, kdežto sebezahleděnců a onanistů, kteří by sebe rádi viděli jako ty rytíře (asi zejména proto, že k rytířkosti mají ze všech nejdál) je jen zoufalá hrstečka..ač jim to právě může evokovat pocit poslední pevnosti jejich vylhané Evropy, která nikdy ve skutečnosti nikdy nebyla..ale pro to jsou vlastně tak zoufale trapní..
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Josef, 26.2.2010 22:29:00)
Odpovědět
Definitivne mame opozicni nazor na Evropu! Ja pokladam za slabost se dva roky omlouvat muslimum za zverejneni karikatur Mohameda jako dnesni danske noviny! Jste zrejme mlady a nezkuseny a bez znalosti! Bezte na interrnet a zjistete si jestli vubec existuje prosperujici zeme s levici u moci! A proc si myslite, ze ta soucasna evropska levice umi delat zazraky a dovede vas do socialistickeho raje.

Danish daily Politiken on Friday apologised to Muslims for possibly offending them by reproducing cartoons of Prophet Mohammed in 2008
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(hanca, 26.2.2010 22:35:30)
Odpovědět
ted jste na to Kito kapl: presne ta levicacka Evropa, kt stoji na myslenkach neomarxismu, vnucuje myslenky multikulturalismu, relativismu, sebemrskacstvi pri historickem odhledu a zapirani vlastnich korenu, Evropu potapi. evidentne k nim patrite, neni se co divit vasim nazorum.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Trident, 26.2.2010 23:01:14)
Odpovědět
Voliči levice volí hlavně závist a prachy do své kapsy...vyprávěnky o humanismu na zakrytí faktu, že jde na prvém místě o prachy. To už je skoro lepší ubohé, ale upřímné vlastenčení.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Kíťa, 27.2.2010 9:57:34)
Odpovědět
To máme definitivní jiný názor na Evropu, já se taky nechci a nebudu omlouvat a respektovat žádné fundamentalisty, ani ty muslimské, ani například ty katolické (třebas v "otázce" potratů atd..), už jsem snad napsal - sekularrozace, racionalismus, materialismus, socialismus..
a jestli tím berete nějaké "sebemrskačství" a konspirační teorie o spiknutí neomarxistů, pak je mi vás líto a vypovídá to dost spíše o Vás..
a nevím, nevím, zda levice je o sypání si do cizích kapes-podívejte se na historii posl.20. let této zémě, kdy pravicové, liberální vlády (nejen Klaus, Topolánek, ale i Zema, Gross, Paroubek-čssd není žádná levice, rozkradly, co mohly, čímž se nezastávám, ani v nejmenším předlistopadového, "socialistického" režimu)...
a, ač mám k ní milion výhrad, ta vaše levičácká Evropa, je alespoň rekordní desetiletí bez válek, což se o národních a tradičních státech její minulosti říct nedá..
zkrátka jen kecy, realita i drtivá většina národa, který (podobně jako otevření fašisté) tak adorujete, na vás z vysoka kálí (stejně jako na ty otevřené fašisty)..
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Hardy, 27.2.2010 11:44:01)
Odpovědět
Hele Kite, ty to pleteš. Mír tady není kvůli levicový Evropě. Mír tady je proto, že radikálové někteří z rozvojového světa nejsou dostatečně silní, aby nás napadli. Vřele ti doporučuji si přečíst názory iránského prezidenta na Ameriku a na Západ jako takový. je to poučné, ale pro "nevěřící" tam není místo. Dříve se tomu říkal appeasement, takovéto ustupování diktátorům, to už známe z WWII i pak. Můžeš dál filozofovat a čučet jak bedna kitu, ale změnám neunikneš a rozhodovat nebudeš o sobě, ale pak druzí o tobě, a asi se ti to nebude líbit. Ale nepřeji ti to, ani nám.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Dan, 27.2.2010 12:23:08)
Odpovědět
Neexistuje nic zločinějšího než komunismus a reálný socialismus, kteří popírají lidská práva a svobody a vedou jenom k bídě a hladomoru viz. severní KOorea, Kuba, čína kde žije v bídě dle OSN 1 miliarda 60 milionu lidí, kde se mučí a popravují političtí odpůrci, kde se cenzurují noviny i i net a kde se naprosto deformuje žebříček hodnot lidí a jejich duševní stránka.

A ty seš Kí%to naprosto degenerovaný jedinec s mozekm vypláchlím bolševismem.

Až se budeš obracet k sifilitickému Leninovi, k největšímu vrahovi dějin lidstva Stálinovi, nebo třeba k Marxovi a Englsovi, žijících v přepichu bohatých židovských rodin a hlásající třídní rovnost a boj zani, tak se štípni do zadku, třeba se konečně probereš do reality.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Kíťa, 27.2.2010 12:34:54)
Odpovědět
Tak na hnědé splašky a žlučovité lži Dana reagovat nebudu, ale k tomu Iránu: kde jsem řekl, že se zastávám nějakých teokratických režimů (potažmo buržoazně idiotského postmoderního) přístupu k nim? Nejsem zastáncem "válek proti terorismu", kde o potření terorismu jde až na posledním místě a prim hraje rozšíření vlastního imper.vlivu (Irák, Afganistán), ale to neznamená, že budu přitakávat fundamentalistům a náboženským pomatencům, tam i tam, protože vím, že je to cesta do pekel (stejně jako západní imperialismus, který je toho fundamentalismu příčinou), prosím, čtěte skutečně to, co jsem napsal..
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Irena, 27.2.2010 13:06:07)
Odpovědět
S tím co o Vás napsal Dan nelze než souhlasit, jste opravdu degenerovaný jedinec který zavírá oči před realitou.

Duševní nihilismus a bezbřehý materialismus napáchali v rámci komunistické ideologie v Evropě ty největší škody a stalo se to díky přízni lidí jako jste Vy.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Mirek Plíha, 27.2.2010 13:12:50)
Odpovědět
Mohl byste konkretizovat v čem Dan lhal, mě se zdá že popsal naprosto přesně realitu .. ??

Děkuji za odpověď
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Kíťa, 27.2.2010 14:07:35)
Odpovědět
Už jen v tom, že Marx žil v "přepichu".., zrovna nikomu bych přepych, který si zažíval Marx i jeho rodina, díky pronásledování, nikomu moc nepřál (a Engels nebyl Žid, jako by na tom ale záleželo)..a pokud žije přes miliardu lidí díky "komunismu" v bídě, tak nevím tedy kde..jestli si myslíte, že režim v Číně je komunistický (jen proto, že to o osobě říká), tak je mi vás opravdu líto..naopak-ukazuje nakolik kapitalismus vůbec nepotřebuje věci jako lidská práva pro svůj dynamický růst (jako např. ve fašistických režimech Evropy 20.stol. mimochodem...). Nebo že obludná asijská feudální tyranie se stalinistickými prvky Severní Koreje je "komunismus", tak je mi vás líto ještě, ačkoliv vlastně, když o sobě něco někdo říká, tak je to automaticky pravda - tzn. že např. Stalinova diktatura, která se stavěla do role přímé dělnické demokracie (dle ústavy z r.1936) jí vlastně také byla, ne..:)? mějte se hezky, děti..:)
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Dan, 27.2.2010 17:48:15)
Odpovědět
Karel Marx pocházel z rodiny bohatých německých židů, právnické rodiny Mardochej-Filsteinů.

Vystudoval si v klidu živen otcem a strýcem gymnásium, a 2 vysoké školy, filosfoii a literaturu a práva, byl tedy právníkem i filosofem.

Bedřich Engls, syn taktéž konverovaného krypto žida a textilního továrníka, podporoval finančně i na dálku celou dobu Marxe.

Tito 2 darebáci, žijíce bez práce z peněz dělníků nabádali k třídnímu boji, tvoříce komunistické manifesty a z peněz svých kapitalistických rodin tiskly komunistické panflety, směřující proti nim.


Pronásledování Marxe nemělo žádný vliv na jeho vysokou životní úroveň, měl postupně 7 dětí a vydával za finanční pomoci Englse hned několik magazínu současně !!

Dva blhobytní gauneři kázali vodu a pili sami víno, pokrytci v jejichž stopách důstojně vykročili i vrahové jako Lenin či Stalin.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Fiter, 27.2.2010 19:03:47)
Odpovědět
Nebudu a nechci se zapojovat do diskuse,která je sice dobrá a člověk si tak nějak uleví,ale to je tak asi všechno.Jak si myslíte vy diskutující,že to dopadne s Falklandami? V roce 1982 dostali argentinci na budku(lehce).Dám krk,že dneska budou žvanit a nepadne jediný výstřel.Angličani se stáhnou.Dovede si vůbec někdo představit,že Irán vyvine atomovou zbraň a použije ji na likvidaci Izraele? A oni na to jsou chytří dost.Potom přijde na řadu Evropa.Kíťo udělej si v tom pořádek buď "přepich" a nebo "přepych".
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Hardy, 27.2.2010 21:32:11)
Odpovědět
No a Izrael nepoužije svých 400 až 500 jaderných pum v tomto případě. Použije a z Iránu i Izraele se stane místo k životu nezpůsobilé. A to snad nikdo nechcem, protože i nás zasáhne pořádnej jadernej spad.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Dan, 28.2.2010 11:17:49)
Odpovědět
Kdo jste přišly nato že západ a Evropa se nebrání vojensky ??

Co Jugoslávie, Irák, Afgánistán, řada jednotek EU v Afrických zemích ??


Samozřejmě že Británie dál v klidu buduje ropné zařízení na Falklandech a dotoho posílá na falklandy lodě a ponorky, už se připravuje konvoj v Ear Gery.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Kíťa, 28.2.2010 11:49:05)
Odpovědět
To byla reakce na inteligentního Dana..:)
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Trident, 1.3.2010 3:22:47)
Odpovědět
Kým on to ten Marx byl pronásledován? Marx jednoznačně pracoval na nepřímou objednávku Bismarckovy říše, která potřebovala rozbít vznikající koalici starých konzervativců a nového dělnického hnutí (což se také podařilo, Německo bylo sjednoceno, dělnické hnutí se rozpadlo do více proudů a staří konzervativci vymizeli úplně).

Jeho židovský, buržoázní původ je zcela klíčový k pochopení, proč stvořil, co stvořil. Právě jeho třída byla případným neúspěchem sjednocení Německa nejvíce ohrožena. Není bez zajímavosti, že s nástupem marxismu v socialistické straně Německa ji opustili staří bojovníci za dělnická práva a nahradili je židovští intelektuálové (dělníky připomínající opravdu velmi ztěží). Mimochodem, kdo se hlouběji s marxismem seznámí sezná, že je to judaismus, z kterého byl vypreparován bůh...ne náhodou jistý velice významný francouzský komunista připodobnil KS k církvi (a byl exkomunikován:-)

Ale předpokládám, že pro sektáře Vašeho formátu, Kíťo, to stejně nemá význam, že? Proč kritizujete bigótní katolicismus a národovectví euportálu, když nejste jiný na své straně barikády? S omezenou tupostí přežvykujete už tolikrát přežvýkané...ona česká levice je intelektuálně velmi slabá bez kontaktu se zahraničím nebo realitou, takže není moc čemu se divit, že její příznivci jsou tak povrchní.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Hardy, 1.3.2010 21:21:17)
Odpovědět
Tridente - nemohu souhlasit. Ač jako pravičák nemohu zrovna souhlasit s Marxem, protože jeho učení přineslo následně mnoho zlého. Ale židovský původ Marxe byl nepodstatný, Marx se příliš židem necítil a přestoupil ke křesťanství, tuším katolictví. Původní myšlenka Marxova Kapitálu nebyla až tak špatná, bylo myšleno, že pokud dělníci vytvářejí většinové hodnoty, nepotřebují k tomu "parazitující" třídu kapitalistů a že si budou jaksi vládnout sami. Což se v praxi neosvědčilo. Kdysi tomu předcházeli "utopičtí socialisté" několik dobráckých podnikatelů, kteří dělníky přímo přepláceli do doby, než sami zkrachovali, nebo toho museli nechat.
To, že Marxovy myšlenky, bohužel naivní a ekonomicky neživotaschopné, překroutili a použili pro sebe bolševici a tak trochu i nacisti, je věc jiná.
Marx byl a je hlavně guru radikální levice, s tím německá generalita té doby neměla téměř nic společného a nikdo ani netušil kam Marxův Kapitál povede.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Trident, 2.3.2010 11:01:57)
Odpovědět
Hardy, opravdu se v tom snažte více zorientovat. Marx nebyl guruem radikální levice, neb žádná neexistovala, on je jejím otcem (ještě spíše Engels). Základní myšlenka kapitálu stojí na židovské eschatologii a nutném dějinném vývoji, nikoli na myšlence, že dělníci mají "právo na svou práci", to je spíše politický program.

Německé vládní kruhy měli mnoho společného se střední buržoázií zvláště židovskou, k níž patřil Marx...minimálně společný cíl, tedy Německou říši.

Mám dojem, že Marx byl ateista, ovšem jak známo, židovský původ člověka pronásleduje, ať se stane třeba sikhem.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Jožín, 1.3.2010 11:37:45)
Odpovědět
To Dan.A tu se net nekontroluje ???
A TV je nezavislá ???
A noviny píší co mají a nebo co jim někdo nadiktuje ???
A tihle ujetí politici jsou v pořádku ???
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(mag, 27.2.2010 18:09:22)
Odpovědět
No oni Američané nikdy nebojovali na vlastní půdě proti útočícímu protivníkovi, v podstatě bojovali kvůli kšeftu, ať už se to nazývalo jakkoliv - územní zisky, nerostné bohatství včetně dovážení mozků a podpora režimů, které by mohly v tomto úsilí pomoci, zaujetí strategických pozic na úkor bývalých koloniálních mocností. Jenomže nyní už se války těžko vyhrávají s patřičným ziskem.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Felix, 27.2.2010 14:53:08)
Odpovědět
Před chvílí jsem přečetl bartošův článek o Farageho štěkání. A tu se znovu vracím k této demagogické slátanině. Protestuji proti uveřejnění tohoto článku na těchto stránkách a to v rubrice Kulturní válka. Tento článek měl být, když už ho redakce chtěla zveřejnit, uveřejněn v rubrice Názor, nebo Humor. Protože na jdné straně bojujete proti Evropskému svazu, a zde dáváte slovo názoru, který je podporou myšlenek, na kterých je svaz postaven. Bojujete proti potratům - a zde je esence, ze které propotratové myšlení vyrůstá. Na jedné straně citujete Petra Hájka, který správně vidí tzv. neokonservatismus jako revoluční ideu - a zde je mnohokrát na různých místech implicitně vyslovena podpora neokonservativnímu myšlení. Na jedné straně bojujete proti zrůdnému pokroku - a zde je zrůdný pokrok postaven na piedestal. Na jedné straně se chcete učit z historie - a zde je historie dokonale znásilněna. Na jedné straně bojujete proti zneužití svobodu - a zde je toto zneužití de facto velebeno. Na jedné straně bojujete proti demagogii - a zde je demagogie ve své obludné nahotě. Hanba tomuto textu. A politování na všemi čtenáři a zvláště nad redakcí, kteří tuto hanbu nepostřehli. Autorův monotón, tak dobře známý, ba vykřičený, měl být mementem.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Blud, 27.2.2010 18:24:31)
Odpovědět
To je blábol, který nemá v názorech na jinosystémy států obdoby. Paralela se dá najít snad pouze v historii válek a důvodech jejich vzniku. A aby to bylo všem jasné naše nejlepší západní civilizace pozabíjela miliony lidí jiných "civilizací" světa, které to jinak nechtěli pochopit. To snad ani nevymyslel a nenapsal civillizovaný člověk.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Josef, 27.2.2010 19:35:17)
Odpovědět
Najdete si to na internetu, na pocet vyvrazdenych vede vychodni ruskoasijska civilizce s poctem kolem 100 milionu vyvrazdenych jen za dvacate stoleti! Cesi se do dnes domnivaji, ze rusove jsou bratri slovane, ale nejsou schopni rozeznat, ze v jejich krvi koluje asijska mongolska dobyvacna krev, kterou ziskali v dobach najezdu mongolu. Do dnes kdekoliv dochazi k potklacovani lidskych prav, rozvratum a valkam, tak v tom maji prsty prave asiate! Od jizni Ameriky Afriku az po Asii. Potom teprve prijdou na radu islamiste. Dobyvacni Anglicane, Spanele, Francouzi a Nemci jsou proti Asiatum amateri!
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Blud, 27.2.2010 20:03:54)
Odpovědět
Namyšlenost je špatný rádce. Nevzpomínám si že by asiaté vyvolali světovou válku, zato si vzpomínám na velké západní dobyvačné války. Západní demokracii vyvážel západní svět do svých východních necivilizovaných kolonií a provincií stovky let a rval se o ně i mezi sebou.A mimochodem, když se "asiaté" rvou zpravidla jim někdo z civilizovaných dodal ideu, zbraně, vycvičil vojáky a provokatéry a stojí za bukem a kouká jak to dopadne.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(orel, 28.2.2010 16:58:52)
Odpovědět
Asiati na to byli zatím slabí, aby sami rozpoutali světovou válku.
Stalin se cítil být Asiatem a pomohl Hitlerovi rozpoutat druhou světovou.
Dobyvačné války? Co Arabové, Turci, Mongolové, V Indii Afghánci a Mughalové? Zeptejte se Vietnamců, Korejců na Číňany.
Všechny národy a kmeny, ať už indiánské, černé nebo jiné barevné, spolu válčily odjakživa a zlého imperialistu k tomu nepotřebovaly.
Takže schválně: kdo donutil Indy a Pákistánce, ať se smrtelně nenávidí? Ký imperialista donutil Severní Koreu přepadnout Jižní Koreu? Kdo přiměl Rudé Khmery vyvražďovat vlastní národ, ČLR přepadnout Vietnam? Proč junta přepadla Falklandy/Malvíny?
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Josef, 28.2.2010 17:11:14)
Odpovědět
Ja souhlasim s autorem o nadrazenosti zapadni demokracie a jestli vidite nejakou lepsi, tak to sem rovnou napiste. Valky jsou soucasti vyvoje civilizace, ale dulezite je rozlisovat, jestli se vedou z duvodu nekoho osvobodit, anebo uvrhnout do totality! A to je veliky rozdil! Je to vina rodicu a ucitelu, ze to nekteri nevedi.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(hanca, 28.2.2010 23:24:02)
Odpovědět
Orle, naprosty souhlas. bojechtivost neni vysadou zapadnich zemi, stejne jako otrokarstvi a dalsi nesvary. ale pouze tzv. zapadni zeme si libuji v tom sebemrskacstvi a zduraznovani vlastich chyb, prestoze uz davno historii preslych. a pro Kitu a jim podobne: prectete si neco o neomarxismu, jeho skole, snahach a metodach. presne tohle je jeden ze zbusobu, jak chteji neomarxiste znicit tuto spolecnost, aby (jak sami naivne veri), mohli vybudovat novou a lepsi. jak jinak, nez na myslenkach uz davno zkolabovaneho a zlocinneho komunismu.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Trident, 1.3.2010 3:32:58)
Odpovědět
Slyšel jste někdy o Mongolech a Čingischánovi? Nebo o prvním Chalífátu? Jako řada kritiků západního imperialismu jste eurocentrista; na svět se díváte optikou západního světa.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Felix, 27.2.2010 20:35:55)
Odpovědět
Tak pokud jde o vybíjení, jsou všichni vedle proti této "civilizaci" - je-li to, co tu je, "západní" civilizace. To by měl napsat pisatel uvedené humoresky. Jen v "civilizovaných" USA vybili za posledních necelých 40 let skoro 50 miliónů svých bezbranných zcela nevinných spoluobčanů. Jestli toto je výspa civilizace, pak já jsem Papež a nikdo už nade mnou není. Kidy o civilizaci. Sprosté kidy. A kidy. A bude furt kydat.
Re: Západní civilizace je nadřazena civilizacím ostatním
(Jožín, 1.3.2010 10:42:23)
Odpovědět
Jak víte,že západní "demokracie" je nej ???
Mě se jeví zdegenerovaná,vedená zvrácenýma politickýma zrůdama !!!